Koszi a segitseget. Ez lesz a kovetkezo akkor. Valaki mondta is hogy lehet a nagynyomasuba van valami szelep talan ami miatt nem.indulhat.de ez egy idos ficko volt es regen teherauto sofor volt es o a nagynyomasura tippelt. Lehet nektek lesz igazatok vegul. Remeljuk. Ja es csak ugy viccbol a vegere higy hatul ujj gumik voltak amit a leszakadt rugo szetvagitt. Szoval kapott egy ujj gumit is ugy 3 hete🤟😉😂 de ez sem eleg neki tovabb kovetelozik🙋♂️👌 hihetetlen ez a kocsi sogorom vette es ez a hat ugy 3 millio szervizkoltseg ugy masfel eve jott ki mikor osszeszamoltuk csaknugy a fotelba ulve😄
Januarba fojtatjuk mivel most unnepek alatt nem.lesznek itthon szoval amint megoldodott megirom hogy mi lett a megoldas koszi meg 1x a segitseget
Hát a távdiagnosztika határozott rokonságot mutat a vajákos ráolvasással... De... Ahogy már korábban is írtam: üzemanyag, levegő, nyomás... Ha a motor valahogy beindítható, és utána már jár, akkor van üzemanyag és levegő. Ha izzít is, akkor az indításnál szerintem már csak az alacsony üzemanyag nyomás lehet gond.
1. Szemrevételezés. A nagynyomású pumpán elég sokszor már kívülről látni, ha döglődik. Ugyanis a pumpa tömítései szoktak elöregedni, és a tömítés mentén megy el a nyomás --> a nagynyomású pumpa tiszta gázolaj, dzsuvás, szutykos. Ez a jobbik eset, mert ez - mifelénk - elég könnyen és gyorsan javítható.
2. Amennyiben a belsejében van mecha probléma, akkor jó eséllyel az egész pumpa kukás, új kell. Ha az 1. pont nem árulkodik, akkor meg kell mérni, hogy mennyit nyom. Ha jól emléxem, akkor a 2005(?)-től kezdve a jtd-k 1400 bar-t nyomnak. Ez különösen az indításnál érzékeny dolog. Ha ez nincs meg, az lehet az ok. Ezt próbáljátok megnézni valahogy.
Ma hivtunk egy alfa szerelot elmondtuk mina gond a kocsival. Azt mondta oda ne vigyuk mert tele az udvar🤣 nezzuk meg a magasnyomasupumpat tobbet nem tud segiteni. Gondolom egy ilyen hibaval nem akar bajlodni.
Nem a kocsi nem indul be hiaba mentunk vele 1 orat.leallitottuk egybol probaltuk inditani de csak tekert. Az izzitogyertyak ujjak de megneztuk ugy is azert hogy izzitottunk aztan egybol kivettuk es forro vilt a vege szoval azok jok. 1x re lett veve kb 1 honapja. Elmult honapba a hatso rugotanyer eltort szetrohadt parba csere utana ategett a szivosor kapta az ujjat plusz 4 ujj izzitogyertya ujj olaj szuro monden akkor mar es 1 tank premium gazolaj 😂 kb 400 ezer lett rakoltve az elmult honapba es a kocsit jelenleg nem lehet beinditani🤣🤣 rendesen mar kinunkba rohogunk az egeszen mert ilyen a vilagon nincs. Ha egy szethajtott szar lenne ok. De 2 tulaj jelenleg full szervizelt elmult 240 ezer km kb sogoromnal🤟 fel eve vett 1 z4 kabriot hetvegere. Most azzal jar meloba minden nap.nagyon boldog hogy az alfa bealt a bmw helyere a garazsba.....
Most jon a magasnyomasu pumpa azt még nem cserelte ki, eddig..🤣
Az izzítógyertyának elvileg külön biztosítéka van, ha jól emlékszem. Ha az kiég, akkor az autó azt jelzi, hogy izzít, a komp is így látja, csak igazából mégsem...
Ha már rendesen bemelegedett, és leállítod, majd azonnal újra indítózol, akkor sem indul újra?
Kb a lellas elott 1 hettel ategett a szivosor majdnem.kigyulladt a kocsi menet kozbe.
Kapott vadi ujj szivosort izzitogyertyakat minden ok volt jtana.kb 2 tank benzin kiment belolle hiba nelkul.aztan egyszer csak csattogott lellitottuk es utana mar nem.indult be .azota all es nem latjuk a veget
A gep azt irja hogy az uzemanyagnyomas rendben van.
Izitogyertyakat izzitas utan egybol kivettuk es rendesen izzottak
A kocsi vagy 6 eve van nalunk es kb 3 mill lett rakoltve 90 ezerrel lett veve es most 300 korul van benne mindig voltak hibai de megoldottuk.most teljesen zsak utca van....
Hát a diesel annyira nem bonyolult alapból. Ha van üzemanyag, van levegő és van nyomás, akkor ha egyszer elindult, akkor megy.
Első kérdés a "ha egyszer elindul...".
Én ellenőrizném elsőnek az izzítást, hogy biztosan működik-e rendesen. (Korábban én elég sokat szívtam az izzítógyertyákkal - elvileg kivéve minden gyertya külön-külön jónak mutatta magát, visszarakva azonban mégsem izzított. Mindet ki kellett egy idős, egyforma vadiújra cserélni, csak úgy volt hajlandó működni.
Aztán én ellenőrizném, hogy jut-e elég gázolaj a motorba. Ha nem, akkor ezt gyorsan és egyszerűen meg is tudtad oldani. :)
Ha ez nem segít, akkor nem ijesztgetni akarlak, de... Lehet a jelenség oka a nem megfelelő üzemanyagnyomás. Ez lehet alacsony befecs nyomás --> nagy nyomású pumpa nem épít fel elég nyomást, vagy lehet alacsony kompresszió is --> gyűrűtörés, hengerkopás, stb...
Szóval lehetne még tovább ijesztgetni, de szerintem látatlanban távgyógyítás... Szerintem próbálkozz inkább egy felszerelt műhelyel
van egy adag padláson porosodó alkatrészem, majdnem kitettem lomtalanításkor, de a gyülekező norvég bodzaszedő csapat láttán azt gondoltam, valaki jobb hasznát venné.
Minden Alfa 146-hoz való, lehet, hogy kihagyok valamit, de megpróbálom összeszedni.
- bal első és hátsó ajtó (sötétkék vagy sötétzóld metál, szemre horpadásmentes)
- csomagtér ajtó üveggel
- komplett kormányoszlop (bőrözött?) kormánnyal
- első alsó lengőkarok (3 db, lehet, hogy mind egy oldali, szilentek elvileg ok)
- mindenféle utastéri elektromos és műanyag bigyók (ablakemelő és központizár vezérlő doboz, stb.)
Szeretnék egy kis szakmai segítséget kérni tőletek.
SOLEX addhe 40 ikerkarburátorról lenne szó. A karburátorok szét lettek szedve el lettek tisztítva és össze lettek rakva. Be lettek állítva, gyönyörűen indul, menet közben is szépen jár vele a motor.
Egy hibája van, hidegen nem tudom beindítani, lehet én indítom bénán, mert benzin van szikra van, helye is jó, hiszen nyáron bekapcsolt szivatóval jól indul, de hidegen szinte sehogy.
Van ötletetek, hogy mit csinálok rosszul?
Nem alfán van, de gondoltam hátha többet láttatok már mint én.
Mi ez a becsipodes nalad?:) Hetedik (vagy 8?) eve nyuzom a TS-eket. Egyikkel sem volt bajom. Még elektromos sem... Na jó, az elsoben 6 ev utan mintha a kopogasszenzor elkezdett volna elcseszodni, mert nagy melegben alacsony fordulaton neha becsorgott.
Az lenne a kérdésem, hogy Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V esetén normális az, ha üzem meleg járó motornál az olajbetöltő sapkát levéve köpködi az olajat? Olvastam már, hogy némelyik motornál ez a normális, de ennél a konkrét motornál nem találtam még tapasztalatot hasonló kérdésben.