Keresés

Részletes keresés

Utas2 Creative Commons License 2004.05.24 0 0 45
Mikor privatizálják már a budapesti repteret?

Mikor lesz képes legalább az európai átlagnak megfelelő szolgáltatást nyújtani az utasok számára?

Mikor lesz végre olyan vezetése, amely szakértelmében és hozzáállásában összevethető lesz (tehát felnő) az európai átlaghoz?

Mikor lesz ennek a vezetésnek üzleti terve, fejlesztési elképzelése, egyáltalán: koncepciója annak érdekében, hogy végre tegyen is valamit ezért az országért, ne csupán megéljen belőle?

Egyelőre ennyi.A feniek közül elég lenne egyre is a válasz.

hellcat43 Creative Commons License 2004.05.22 0 0 44
A szomszéd topicba feltettem ezt a cikket (low Cost), de közben rájöttem, hogy itt lenne a helye, bocs.
Taxik a kukoricaföldön
Mikor lesz rend Ferihegyen?
Alighanem példa nélkül áll a világban a ferihegyi taxi-fuvarozás, immár egy évtizede megoldatlan helyzete. A rendszerváltozás óta ugyanis, több ezer budapesti taxist úgy tartottak távol Ferihegytől, hogy a repülőtér mindenkori vezetői ezt következmények nélkül megtehették, mit sem törődve a taxisok és a Budapestre érkező utasok érdekeivel.
A repülőtéri fuvarok a világon mindenütt a legbiztosabb üzletet jelentik a taxisok számára. Sajnos azonban, itt nyílik a legtöbb alkalom arra, hogy irreális mértékű, szabadáras tarifákkal károsítsák meg a tájékozatlan külföldi utasokat. 1991 tavaszán, a magyar „hiénák” által megvágott külföldi utasok beszámolói már-már az ország jó hírét veszélyeztették, ezért a Légiforgalmi és Repülőtéri Igazgatóság (LRI) és a Taxisok Budapesti Ipartestülete szerződése alapján bevezették, hogy csak külön engedéllyel lehet megállni a két terminálon.
Az arcképes igazolvány megszerzésének fejében a taxisoknak vállalniuk kellett, hogy betartják a parkolási rendet, járművüket nem hagyják el, és nem zaklatják fuvarszerzés céljából az utazóközönséget. Ezzel egyidejűleg módosították a helyi forgalmi rendet, amivel megteremtették a jogi alapját annak, hogy a rendőrség felléphessen a szabályszegőkkel szemben.
Néhány hónap után kiderült, hogy a taxismaffia nem tűnt el Ferihegyről, sőt, egyre szemtelenebb lett. Tehették, mert az LRI alkalmazottai, finoman szólva nem álltak a helyzet magaslatán. A repülőtéren mindennapossá váltak a verekedések, autórongálások. Ezért a taxiskamara júliusban felmondta a szerződést.
1991 novemberében az LRI vezetősége úgy döntött, hogy önálló minibusz részleget hoz létre. Kezdetben csak a nagyobb szállodákig szervezték meg a szolgáltatást, majd rövidesen bevezették, hogy fix tarifáért, a megadott címről a repülőtérre, vagy onnan a városba is elszállítják az utasokat. Az idő múlásával azonban kiderült, hogy a kilenc férőhelyes minibuszok nem csak kényelmetlenebbek, hanem sokat kell várni rájuk, és menetidejük a jelentkezők számától függően, néha már megközelítette a légi utazásét.
Aki ezért mégis inkább taxira vágyott, a terminálból kilépve egy különös cég embereibe botlott. A rendszerváltozás idején megalakult, magántulajdonú Airport Taxi Kft. felajánlotta az LRI-nek, hogy nyugati gyártmányú gépkocsijaikkal, külön drosztról szállítják el az érkező utasokat mindkét terminálról. Az általuk meghatározott magasabb tarifa ellenében, minőségi szolgáltatást ígértek.
Az LRI vezetősége arra hivatkozva, hogy a terminálok előtti útszakasz valójában a közforgalom számára megnyitott magánterület, lehetővé tette, hogy az Airport Taxi gyakorlatilag privatizálja, tehát kizárólagosan használja a ferihegyi drosztokat, s kifinomult módszerekkel megakadályozza, hogy bárki más is oda állhasson. A nem kívánatos konkurensek elzavarásához egy idő után még a rendőrök is segítséget nyújtottak, de amint az ORFK akkori illetékese a panaszokra reagálva nyilatkozta, azt nagyon nehéz bebizonyítani, hogy érintett kollégáikat bárki is érdekeltté tette e tevékenységükben.
Azoknak az utasoknak, akik egy másik, olcsóbb taxitársaságot kívántak igénybe venni, telefonon kellett kocsit rendelniük. Így alakult ki az a napjainkig működő, alkalmi várakozóhely a repülőtérre vezető út melletti kukoricaföldön, ahová azok az „idegen” taxisok állnak le, akik a ferihegyi fuvar után, nem szeretnének üresen visszamenni a városba.
Hogy ez a sajátosan kelet-európai szisztéma, milyen hazai és nemzetközi versenytörvényeknek vagy üzleti kultúrának felel meg, a kívül rekedt taxisokon kívül, éveken át senkit sem érdekelt. Pedig 1995 februárjában már több mint hétezer személyautót tartott nyilván a Taxis Kamara, melyeknek csak elenyésző részét alkották az Airport Taxi járművei.
1998 őszén Rusznák Imre, a főváros kereskedelmi, turisztikai és fogyasztó érdekvédelmi bizottságának elnöke bejelentette, hogy bizottságot hoztak létre a ferihegyi drosztokon kialakult állapotok rendezésére. A testület többek között arra próbált megoldást találni, hogy a jövőben minden engedéllyel rendelkező személyfuvarozó, megkülönböztetés nélkül használhassa a repülőtéri taxiállomásokat.
Rövidesen kiderült, hogy a fővárosi önkormányzat lehetőségeit meghaladja a problémakör adminisztratív eszközökkel történő szabályozása. Ezért Rusznák Imre Fónagy Jánoshoz fordult, hogy a közlekedési miniszter - a jogszabályok módosítását kérve -, segítse elő a budapesti fix tarifák bevezetését és a ferihegyi állapotok rendezését. Fónagy azonban nem tudni miért, egy évig válaszra sem méltatta a fővárosi képviselőt.
Bár 2002. január 1-jétől az LRI megszűnt, jogutóda, a Budapest Airport Rt. továbbra is tétlenül nézte, hogy egy engedéllyel nem rendelkező cég, kizárólagosan és jogtalanul használja a közforgalomra kialakított taxiállomásokat, ezzel tudatosan megsértve az 1999 ősze óta hatályos fővárosi önkormányzati rendelet előírásait.
Idén februárban aztán kiderült, hogy a szakminisztérium (és a repülőtér) álláspontja szerint, a ferihegyi drosztok csak részben vannak Budapest területén, illetve az alattuk lévő földterület speciális tulajdonjogával a magyar állam rendelkezik, tehát nem tartozhatnak a taxizást szabályozó fővárosi rendelet hatálya alá. A repülőtér és a Városháza közötti jogvita lehetővé tette, hogy az immár egy évtizede monopolhelyzetben lévő fuvarozó társaság, új név alatt, tovább folytathassa ferihegyi tevékenységét.
2003. július 14-től új igazgatóság irányítja a Budapest Airport Rt.-t, amelynek tagjai már remélhetően elegendő személyes tapasztalattal rendelkeznek arról, hogyan is működik a nálunk fejlettebb piacgazdasággal rendelkező országokban ez a szolgáltatás. F.L.
Előzmény: Flap (43)
Flap Creative Commons License 2004.05.22 0 0 43
Na végre, csakhogy született ilyen topic is. HQ olvtárrssal egyetértve én is nehezményezem, hogy az érkezésnél rögtön egy csapat dohányzó határőrbe fut az ember. Még ki sem lehet őket kerülni. Az egész reptéren nevetséges a dohányzó és nemdohányzó elkülönítés.
Törölt nick Creative Commons License 2004.05.22 0 0 42
Ferihegy 2B:

Udvozoljuk Budapesten! Legiforgalmi es Repuloteri Igazgatosag

Azt hittem ez a ceg mar megszunt, es helyette van HC+BA Rt.

Az is jo lenne, ha az alkalmazottak nem az ajtoban allnanak az erkezo utasokra fujva a cigarettafustot!

kolozsvari Creative Commons License 2004.05.22 0 0 41
jogos:)
Előzmény: wilard (40)
wilard Creative Commons License 2004.05.22 0 0 40
Talán inkább a vámosok...
Előzmény: kolozsvari (39)
kolozsvari Creative Commons License 2004.05.19 0 0 39
Nah,mostmár mindkét fél véleményéről tudok vmit.Ha 15perc,ha 45,akkor is elítélendő,szerintem.Nem a buszban kell hagyni a kedves utast,hanem,ha másképp nem megy,a határőrök kipakoltathatják velük a csomagokat...
Előzmény: Mr Bundy (38)
Mr Bundy Creative Commons License 2004.05.19 0 0 38
Bar kicsit offtopic, de azert erdekes cikk :-)
http://www.origo.hu/itthon/20040519buszba.html
Előzmény: kolozsvari (36)
brembo Creative Commons License 2004.05.19 0 0 37
1 rakás 0 az egész!
Előzmény: kolozsvari (36)
kolozsvari Creative Commons License 2004.05.19 0 0 36
Briko ötlete alapján:)
Vélemények a BA Rt.-ről? A cég alkalmazottai,vagy leendő alkalmazottai is írhatnak,jót-rosszat:)
ÉS tudom,ebben a topicban 0 hozzászólás lesz:)
kábelbúvár Creative Commons License 2003.12.05 0 0 34
Ferihegyen sztrájkbizottságot alakított három érdekképviselet, a
repülőteret üzemeltető Budapest Airport Rt.-nél tervezett létszámleépítés és kiszervezések miatt. A cég szerdán jelentette be, hogy elbocsátja 152 dolgozóját, és kiszervezi a veszteséges, nem kellően hatékony tevékenységeket.
radio.hu
Előzmény: kábelbúvár (33)
kábelbúvár Creative Commons License 2003.12.03 0 0 33
"Összesen 152 dolgozóját bocsátja el a ferihegyi repülőteret üzemeltető Budapest Airport. Hárskuti János vezérigazgató elmondta, hogy a veszteséges, nem kellően hatékony tevékenységeket megszüntetik.
2003.12.03 14:12 WP

Az üzemi tanács elnöke, Kovács Zoltán viszont kifogásolta, hogy a menedzsment nem egyeztet az üzemi tanáccsal és az érdekképviseletekkel. A repülőtéren működő szakszervezetek elképzelhetőnek tartják, hogy sztrájkba lépnek a dolgozók érdekében."

ma.hu

Utas2 Creative Commons License 2003.08.20 0 0 32
A "kultúrális" körülményeket leginkább a könyvesboltok, a "kultúrált" utaskiszolgálást pedig az olyan alapvető létesítmények jelentik, mint pl. a tágas váróhelyiségek sok ülőhellyel, légkondicionálás, toalettek, boltok, éttermek!, satöbbi....
Előzmény: Utas2 (31)
Utas2 Creative Commons License 2003.08.20 0 0 31
Fővárosi repterünkkel kapcsolatban a közelmúltban megszaporodtak a panaszok - a szomszéd topicok tanulsága szeint is -, ezért hoztam fel ismét ezt.

Állítólag az "új" 2A-n nyílt egy új étterem is (Paprikás?), kipróbálta már valaki?

Ugyancsak Ferihegyhez kapcsolódó hír, hogy a Germanwings ősztől immáron Stuttgartba is repül majd a fantasztikusra sikeredett 1-es terminálról. (Amelyből egyebek mellett a kultúrált utaskiszolgálás alapvető kellékeit sikerült kispórolni / elsíbolni?)
Mielőtt bárki huhogni kezdene, javasolom, hogy tekintse meg Köln/Bonn repterét, ahol hasonló konstellációban található meg egymás mellett a low-cost és a "normál" terminál. Csak ott éppen nem nézik ostoba birkának a repülni vágyó kispénzű/spóroló utast, hanem biztosítják számára az utazással kapcsolatos kultúrális körülményeket.

totagas Creative Commons License 2003.06.22 0 0 30
Átépítették Ferihegy 2-t gondolom nem kevés pénzért, de a valóban problémás részt változatlanul hagyták.Ez pedig a tranzit utasok útvonala.
Az átszálló utas megérkezik a földszintre, innen fel kell mennie az emeletre.Ezt egyetlen keskeny lépcsőn teheti meg, melynek a végénél ott van az útlevél és biztonsági ellenőrzés,ami megfogja a sort.
Mindennapos a hosszú sorbanállás a tülekedés a szűk lépcsőházban.Van olyan rész, ahol a folyosó szélessége nem éri el a 2 métert!Rendszerint több gép érkezik egyszerre,hatalmas a zsúfoltság az átszállók a lépcsőfordulókban araszolgatnak.
A liftet nem lehet használni,mert egyszerűen nem lehet kiszállni belőle a fent a nagy tömeg miatt.

Az már csak hab a tortán, hogy az induló Malév személyzetek ezen az úton közlekednek de -és most itt kapaszkodjatok meg!!! - a tömeggel ellenkező irányban! A tranzit utasok várakozás közben leteszik a földre a motyójukat, a gyerekek, idősebbek leülnek a földre, és ekkor megjelenik a Malév személyzet és "közelharcot vív", hogy átverekedje magát a tömegen.
A tranzit utasok jogos felháborodása a Malév személyzeteken csapódik le. Az utasok a Malévet szídják hiszen nem tudhatják, hogy ez a BA Rt kompetenciája.

Arról nem beszélve,hogy az egész reptér tele van hatalmasa BUDAPEST AIRPORT RT. feliratokkal, de érdekes módon a a tranzit lépcsőházban egyet sem látni belőle.

Kedves BA Rt!
Ezen az áldatlan állapoton nagyon hamar változtatni kellene...

Utas2 Creative Commons License 2003.06.06 0 0 29
Es megis mekkora a kulonbseg.....!
(Nem a meretre gondolok.)
Előzmény: vince (28)
vince Creative Commons License 2003.06.06 0 0 28
Igen.
A magyar is, és az Egyesült Királyság beli is.
Előzmény: vibor (27)
vibor Creative Commons License 2003.06.06 0 0 27
A BA. állami cég?
marioo Creative Commons License 2003.06.05 0 0 26
NO COMMENT...

"Állami cégvezető százmilliós tanácsai maszekban

NSZ • 2003. június 5. • Szerző: E. S. P.


A Bedapest Airportra nem vonatkozik a közbeszerzési törvény (kép: Népszabadság – Domaniczky Tivadar)
Százmillió forintért adott tanácsot az Open Consulting a Budapest Airportnak, pályázat nélkül. A repülőtér üzemeltetője megszünteti a pályáztatás nélkül kötött szerződéseit.

Pályáztatás nélkül kapott százmilliós összértékű tanácsadási megbízásokat az Open Consulting Rt. a Ferihegyi repülőteret üzemeltető Budapest Airport (BA) Rt.-től. A reptéren a kormányváltás után megjelent céggel több óradíjas szerződést is kötöttek, ezek összege 2003-ra már a százmillió forintot is meghaladta. Egyebek mellett a minibuszüzletág magánkézbe adásáról is az Open Consulting tanácsára döntött a repteret üzemeltető részvénytársaság igazgatósága.

Somfai Zoltán, az Open vezérigazgatója a Népszabadság kérdésére elmondta, először kisebb értékű munkákat végeztek a Budapest Airportnak, és miután a megrendelő elégedett volt teljesítményükkel, komolyabb megbízást is kaptak. – Az ÉLGÉP-nél az Open igazgatóságának több tagja – velem együtt – Hídvégi Gábor, a Budapest Airport Rt. jelenlegi vezérigazgatójának kollégája volt, innen a jó szakmai kapcsolat – nyilatkozta lapunknak Somfai.

A Budapest Airport Rt. nem tartozik a közbeszerzési törvény hatálya alá, a menedzsmentnek nem kellett megbízásunkhoz pályázatot kiírnia – hangsúlyozta a vezérigazgató. – A mi tanácsaink alapján más beszerzéseknél azonban már tendert hirdetett a BA, hogy a legkedvezőbb árat érjék el. Mint Somfai elmondta, tizenkét, felsőfokú végzettséggel rendelkező kollégájuk dolgozik a reptér ügyein, a megbízás első hat hónapjában saját cégének kasszájából fizette alkalmazottait. Somfai szerint cége szerződését a BA vezetésében zajló politikai csatározások miatt akarják befeketíteni.

– Az Open magas szakmai színvonalon végezte a munkát, feladataikat nagyrészt befejezték. A közvélemény és a politikai érzékenység miatt a BA felbontja pályáztatás nélkül kötött szerződéseit – közölte a Népszabadsággal Pető György, a társaság kommunikációs igazgatója. Mint mondta, a cég igazgatósága és felügyelőbizottsága egymástól függetlenül arra a következtetésre jutott, hogy az átláthatóság érdekében érdemes szigorítani a pályáztatási szabályzaton. Hogy a vezetés valóban tiszta lappal indulhasson, a pályázat nélkül kötött szerződéseket felmondjuk – mondta a kommunikációs igazgató. Pető szerint a BA-nak nem kell majd kártérítést vagy kötbért fizetnie a felmondott megállapodások miatt. Somfai Zoltán ugyanakkor úgy fogalmazott, ha emberei egyik napról a másikra elveszítik megélhetésüket, cége egészen biztosan nem hagyja annyiban a dolgot.

Bár a százmilliós tanácsokat adó Open Consulting Rt. korántsem állami vállalat, igazgatóságának, felügyelőbizottságának, de még tulajdonosainak összetétele is megváltozott a kormányváltás közeledtével. A cég azóta a Szerencsejáték Rt.-s Somfai Zoltán volt feleségének és egy svájci bejegyzésű társaságnak a tulajdona. Előtte az Antenna Hungária Rt. jelenlegi igazgatósági elnöke, Lévay Örs, a korábbi SZDSZ-es parlamenti képviselő Matyi László és Weinek Leonárd birtokában volt. Az említett SZDSZ-es szakemberek még 2002-ben kiszálltak a cégből, velük az új tulajdonosok fillérre elszámoltak, még ha ez manapság nem is túl gyakori – fogalmazott Somfai Zoltán, az Open Consulting Rt. vezérigazgatója, aki állítja, cégük semmilyen formában sem kötődik a politikához."

Már csak Apró Piroska neve hianyzik:-)))


Előzmény: Abeto (25)
Abeto Creative Commons License 2003.05.29 0 0 25
"Az Est Taxi vetett szemet a reptéri fuvarokra!"

Ezek?

Szünetel az Est.Taxi működése

2003. május 29., csütörtök, 16:24

Csütörtöktől átmenetileg szünetel az Est.Taxi működése, mert nem váltak be a cég alapításakor megfogalmazott üzleti elképzelések, és a társaság veszteségesen működött - közölték az Est.Taxi tulajdonosai A tulajdonosok minden üzleti lehetőséget vizsgálnak, így azt is, hogy szakmai befektetőnek értékesítik a taxivállalatot - áll a közleményben.

[origo]

Előzmény: Vinnen (22)
Törölt nick Creative Commons License 2003.05.21 0 0 24
Azzal nem is lenne baj, sőt... De ez a busz átadás... Na ennek nem lesz jó vége :)
Előzmény: Vinnen (22)
Abeto Creative Commons License 2003.05.19 0 0 23
A sajtó egyelőre ennyit közöl a dologról:

Pályázat a reptéri buszokra
2003. május 19.
FigyelőNet-lapszemle

Magánkézbe kerül a Ferihegyi repülőtér minibusz-szolgáltatása – a légikikötőt üzemeltető cég, a Budapest Airport Rt. kiírta a pályázatot a járművek üzemeltetésének kizárólagos jogaira: az első forduló júliusban, a második augusztus végén kezdődik - írja a Népszabadság.

Pető György, a Budapest Airport Rt. kommunikációs igazgatója közölte, a pályázaton alapfeltétel, hogy a jelenlegi dolgozók nyolcvan százalékát tovább kell foglalkoztatni, a munkaviszony jogfolytonos marad, egy későbbi felmondás esetén pedig visszamenőleg jár majd a végkielégítés, amit az új tulajdonosnak kell állnia. Pető hozzátette: a pályázatok értékelésénél igen nagy súllyal veszik figyelembe azt is, hogy a kötelező nyolcvan százalékon felül hány dolgozót vesz át az új tulajdonos.

Az efféle kiszervezéssel a munkavállalók majdnem mindig rosszul járnak – mondja Trenka István, a Közlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetségének elnöke, aki úgy véli, a magánosítás miatt elveszhetnek a kollektív szerződésben biztosított szociális juttatások. A KDSZSZ elnöke emlékeztet, az ágazati szakszervezeteknek ilyen esetben nagyobb a mozgásterük, mint a helyi munkavállalók tömörülésének, mivel őket nem a szerződéseket felmondani készülő vállalat foglalkoztatja.


Előzmény: Vinnen (22)
Vinnen Creative Commons License 2003.05.19 0 0 22
Az Est Taxi vetett szemet a reptéri fuvarokra!
wilard Creative Commons License 2003.05.19 0 0 21
Erről nem tudok. Oszd meg velünk légyszi.
Előzmény: Vinnen (20)
Vinnen Creative Commons License 2003.05.19 0 0 20
Úgy tudom, hogy már a nyertes neve is előre boritékolható!
Előzmény: wilard (18)
Utas2 Creative Commons License 2003.05.19 0 0 19
Hát akkor összegzem az eddig elhangzottakat: summa sumarum, jó magyar szokás szerint egymást nyírja két (egyébként tökugyanúgy állami) vállalat - mellesleg teszi mindezt az adófizetők pénzéből (akik ugyebár mi magunk volnánk.)

Közben meg az idő csak telik, múlik, a világ változik (nem úgy, mint a Ferihegy 1-es terminál, dehát az nekünk, birkáknak így is jó...), álmodozunk arról, hogy milyen fontosak is vagyunk/leszünk majd az EU-nak/ban. Azt hisszük, hogy az egyenlő elbánás elvét az elmúlt tízegynéhány (vagy talán töb is?) évben sutba dobó üzleti magatartással majd új klienseket csalogathatunk a szent magyar anyaföldön töredező futópályára (gumigerinc effektus), miközben még azt sem vesszük észre, hogy ez a fajta üzleti gondolkodás inkább taszít, mint vonz....

Persze, ki is venné mindezt észre, hiszen a vezetők úgy jönnek-mennek, mint a (jobb módú) reptereken a repülőgépek. S ezeknek az embereknek persze álmaik és küldetéstudatuk van (mondjuk új logókról, privatizációról (amit majd konszolidáció címén úgyis vissza kell csinálni), befektetőkről, VERBÁLIS versenyhelyzetről (az igaziról kábé gőze sincs egyik félnek sem...),kelet-nyugati fordítórepterekről (szegény szlovákok, most őket etetik ugyanezzel a dumával Pozsonnyal kapcsolatban - Airlinersworld), új céglogókról, tuti desztinációkról, kis gépek vagy nagy gépek vásárlásáról (üzleti székkel vagy anélkül...).

Egyébként, kedves Ryanair, Easyjet, Germawings és mások, kösz jól vagyunk. Itt van nekünk ez az egyre jelentéktelenné váló regionális ráhordó reptér, gyertek és megláthatjátok, milyen is ez a kis magyar folklór. Legalább lesz, aki mulasson, de a haszon is tuti....

wilard Creative Commons License 2003.05.19 0 0 18
Miért szoktak vmit eladni?
1. Ha veszteséges, akkor ki az aki megvenné?
2. Ha nyereséges?....

/ha most eladják, miért kellett átvenni kb. 2 éve az egészet a BA szárnyai alá?/
/veszteségesnek tartják, ami nem meglepő, hiszen egy csomó olyan üzemeltetési ktg-et a minibuszra írnak, amihez a minibusznak semmi köze/

Előzmény: Vinnen (17)
Vinnen Creative Commons License 2003.05.19 0 0 17
Miért adják el a minibuszt?
Veszteséges?
Törölt nick Creative Commons License 2003.05.19 0 0 16
Ja, láttam én is. Vicces.
Előzmény: Abeto (15)
Abeto Creative Commons License 2003.05.19 0 0 15
Egy aprócska adalék a témához a mai postából:

"Tisztelt Kollégák!

Csatoltan közöljük a Budapest Airport felhívását a T1 parkoló használatáról:

Tájékoztatjuk a tisztelt érintetteket, hogy 2003. május 15-tol a T1 parkoló fizeto parkolóként fog üzemelni.
Parkolási engedély csak korlátozott számban igényelheto. Ára: 2003.05.15-tol 2003.09.30-ig terjedo idoszakra: Budapest Airport Rt. alkalmazottaknak: 4.000 Ft nem Budapest Airport Rt. alkalmazottaknak: 12.000 Ft." No coment...

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!