Engedjetek meg egy rövid hírt az Autó Piac e heti számából:
"Koreában, a Chon-An Oktatási Központban megrendezett Kia-szerelőknek szóló világbajnokságon Varga Tibor, debreceni Kia-szerelő ezüstérmet nyert, a közép-európai szerelők között pedig a legjobb teljesítményt nyújtotta. Az eseményen 46 ország 51 szerelője mérte össze tudását."
Gondolkodtam az új Bravón de végülis két gyerekkel és sűrű vágott virág szállítás miatt egy jobban kihasználható csomagterűautót kerestem. Ekkor maradt megane kombi és az SW. Mindkettőt megnézem olvasgattam róluk, beszéltem ismerőseimmel majd a cee'd SW melett döntöttem. Remélem néhány napon belül átvehetem.
Magyarul egy EX felszereltségű SW-t kapsz, olcsóbban, mint a régi. Állítólag az újabb izzók már erősebbek, de erről egy olyan embert kell megkérdezni, akinek már az van benne.
SZIA! LECSERÉLEM . mert esp-t- tempomatot sötétedő tükröt -stb. kapok -2700ft -al fizetek többet /ho- nekem - s szerintem másnak is -ezek a biztonsági berendezések megérik ezt a kis külömbözetet.- ja és sw----------
Nem akarok hülyeségeket írni, de szerintem az SW 15"os felnikkel olyan kemény, mint az 5ajtós 16"al. Persze én is csak neho SW-jében utaztam (meg egyszer egy tesztkörön, ahol csalódtam a dieselben (többet vártam tőle (de az is lehet, csak bemeséltem magamnak))).
Szerintem. Az én sw crdi EX Lim.-em 4.45 M volt, ennyi lett volna akkor egy hasonlóan felszerelt 1.4 T Jet. Bár tudom, hogy most állítólag egy árban van a szívóval.
Felmerült. ha nem lennék családos......, na szóval akkor azt vennék vagy proot vagy leon TSI-t.
De:
- Annyira nem voltam sznob hogy ne vettem volna koreai autót, de annyira igen hogy ne vegyek olaszt. Sajnálom de előítéleteim vannak vele, persze lehet hogy kevesebb bajom lenne vele, de én jobban bíztam - a már általam egyébként megtapasztalt - koreai technikában, főleg egy európai hódításra tervezett modellben, mint egy "ez most már tényleg megbízhatónak" kikiálltott olaszban.
-A Bravo családnak nem lett volna olyan praktikus, mint a cee'd sw.
-A turbo benzines kismotor szerintem "istenkirály", de ha élvezni akarod 10l, a crdi-m meg 6 l -rel is élvezhető, csak másképp és ez nekem elfogadható kompromisszum.
Egy személlyel, az-az abszultut terheletlenül a kombi hátulja valóban "elpattog" az úthibákon, tehát szerintem keményebb, bár én csak a Gregében ültem 5 ajtósban. Az biztos, hogy én e miatt tartottam meg a 15 -ös ballonos kerekeket, el sem tudom képzelni milyen lehet a kombi 17-s felnin peres gumival. Persze ha procee'dem lenne /és persze agglegény lennék:))))/ nyilván más lenne a helyzet.
Én azt se bánnám ha lágyabb lenne és ezáltal kisebb lenne a kanyarsebesség. Én családi autónál jobban szeretem ha nem rázza ki a fogunkból a tömést, minthogy az arcunk jobb vagy bal oldala odatapadjon az oldalablakra
Nálam felmerült még tavaly, de mivel a dízellel van egy árban, hát hamar letettem róla. Megaztán a helyi kereskedő se törte össze magát, hogy nekem mindenképpen az kell.
Ja és még valami eszembe jutott, már írtam is, hogy most lehet Bravot vennék. Cee'd-esek és leendő Cee'd-esek nálatok nem merül(t) fel a Bravo, egy lehetséges alternatívaként? Kb. egy áron van a 150 Le-s T-jet a dízellel. Sőt lehet a Fiat-nál több az engedmény is.
Szerintem vagyunk egy páran, nem feltétlenül a fórumon, akik azért vettek dízel Cee'd-et a benzines helyett, mert az élvezetesebben autózható. Vagy csak én gondolkodtam így??? :D
Van különbség az 5 ajtós és a kombi között feszességben? A kombi elvileg még keményebb kellene, hogy legyen a nagyobb terhelhetősége miatt. A Pro-é milyen? Aki esetleg mindhármat vezette, mondhatna véleményt.
".......de ami a kombi atka hogy a hatulja csuszkal ha kicsit odalepek kanyarban....."
Hát nem tudom, nekem nagyon tetszik ez a futómű, szerintem "hülyebiztos".:)
Én azt se bánnám ha lágyabb lenne és ezáltal kisebb lenne a kanyarsebesség. Én családi autónál jobban szeretem ha nem rázza ki a fogunkból a tömést, minthogy az arcunk jobb vagy bal oldala odatapadjon az oldalablakra.
vettünk már be mi is kanyart 3-as bömbivel, úgy hogy megszólalt az esp, de a végül a szalagkorlát is beszállt segíteni, hogy egyéni oldalcsíkozást varázsoljon a bal oldalára! szal lehet próbálkozni....hol tapad mikor nem tapad....meddig tapad....én csak aztmondom ha ésszel mész, akkor nincs szükség rally tudásra!
persze lehet olyan hogy fellocsolták olajjal a kanyart, de ott még a Raikönnen sem fogná meg.
Igaz a kormany nem sportkormany, es nincs benne sportfutomu, de kanyarsebessegben nem kell szegyenkezni, teljesen korrekt.
a ford focusnal kombinal szerintem kesoobb sir fel a gumi, es gyorsabb kanyarokat lehet.a peugeotrol 206 sw-rol meg nem beszelek, de ami a kombi atka hogy a hatulja csuszkal ha kicsit odalepek kanyarban.
Ha szelesebben akarjuk osszehasonlitani, es veszuk egy mitsubishi 3000GT akkor tenyleg nagyon szar ;))) ott kapaszkodni kell az ulesbe ha kanyarban vagy :)))
a tobbi automnal erre nem emlekszem, vagy nem osszehasonlithatok. Mindegy majd teszek bele cementeszsakot mint regen a zsiguliba. mindenesetre az sw egy kombi, szamolni kell vele hoyg a instabil.
A gumikat en is egy kicsit kemenynek erzem, de mar hasznaltam michellin energy-t es megszoktam, az biztos hogy 70.000 ezer utan kellett cserelni, ami nem rossz futasteljesitmeny. de akinek sok penze van vegyen pirelli p-zero, az nagyon jo gumi :)))