A segítségeteket szeretném kérni. Hamarosan én is tulajdonosa leszek egy 308 SW autónak és jelenleg 2 kiszemelt típus van, ami között dönteni kellene. Tudnátok pro és kontra érveket felhozni az egyik ill. a másik mellett, ami segíthetne a választásban.
Az egyik egy 2011 decemberi autó, de még nem a faceliftes. Ez 2.0 HDI, 140 LE, 17 colos alufelnivel, elvileg 520 literes csomagtérrel (bár máshol 567 litert emlegetnek, vagy az csak a facelift utáni?). Magánszemélytől tudnám megvenni.
A másik 2012/4 havi, 1.6 HDI, 112 LE, szekvenciális váltóval, 16 colos kerekekkel, vonóhoroggal, 7 személyre lehet vizsgáztatni. Kereskedőtől van, és külföldről behozott, szóval az előélet kérdésesebb.
A km kb ugyanannyi mind a kettőben: 76-78. A felszereltség is nagyjából ugyanaz, illetve az ár is. A faceliftes kívülről jobban tetszik, de van ebben valami más érdemi változás is?
Minden nap megyek kb. 70-80 km-t forgalmas úton, úgyhogy sokat kell előzni is. Erre biztos alkalmasabb a 140 LE, de lehet, hogy a 112 is bőven elég? Illetve a 17 col nem túl "pattogós", elviselhető még a magyar utakon?
A szekvenciális váltóról van valakinek tapasztalata? Azt olvastam, hogy néha rángat, de biztosan kényelmesebb az automata, bár minden áron nem ragaszkodnék hozzá. Főleg ha esetleg javítani kell valamit benne (ne kelljen). Az autókat mindenképp bevizsgáltatnám egy márkaszervízben vásárlás előtt, csak kérdéses, hogy melyiket.
Kb 120-150 márkaszervízben, főnix programmal. Szóval nem olcsó dolog. De nekem mondták, hogy már rendesen el volt állítódva a rendszer a lánc miatt. Érdemes rá figyelni.
Ennyi minden után, most már csak kibír egy kis időt :) Azért, hogy fel legyen készülve az ember, mennyibe kerül ma egy lánccsere program? :) vezess.hu-n volt 1 éve talán egy 3008 használtteszt, ott 110 ezret írtak, de az márkaszervizes ár volt talán.
Nah időközben megvagyok a szervizzel is. Ahogy lenni szokott csak még valamit ki kell cserélni mellé :) Úgyhogy a lánckészlet mellé és az üzemanyag-szivattyú mellé ment a komplett olajszűrő is. Kicsit csöpögött az olaj az elmúlt hetekben és állítólag a szűrő miatt ömlött az olaj. Ezt komplett cserélik, így most megint elfüstöltem egy kevés lóvét a gépre.
Viszont a cserék után visszakaptam a szerethető 1.6THP-t. Hogy meddig? Nem tudom :)
De megszűnt a reggeli indítás utáni zakatolás. Gyújtás tökéletes. Hideg indításnál tudja mennyi benya kell nem fullasztja meg a motort szépen megy az alapjáratra vissza. Nyomatékos erős lett megint.
Egy kicsit még megtartom, de lassan váltok mert a szervizelés rémálom volt az elmúlt 2 évben. Egy fél autó árát költöttem rá.
Üzemanyag szivattyú a reggeli állandó lefulladás / til üzemmód miatt kellet. 70 fok alatt alig lehetett elindulni vele. Állandóan lelökte alapjáratra full hideg motornál.
A végén úgy gurultam be a szervizbe a múlt héten, hogy minden hengeremen gyújtáskimaradás volt. A lánc miatt már rendesen elállítódott minden. 120 ezer. Ennyit bír ma egy lánc. Röhej.
Nekem volt 307-es 1,6HDi 110Le 2,0Hdi 90Le és most van 308 1,6Hdi 90Le.
Legjobban és élvezetesen a 110Le-s ment ,nem kellett annyit kapcsolgatni (szinte mindig 5.ben lehetett előzni vele) és sokkal nyomatékosabb volt.Ez az Én személyes tapasztalatom és nem képletek nézegetése.Ekkora kaszniba jó ha van 110Le és 240Nm.
Ha nem akar száguldozni akkor minek a 110LE? A motor erejét a nyomaték adja (Nm) NEM a Le. Ha Le adná, akkor 30-40 Le-s traktorral nem lehetne szántani. Leegyszerűsítve nyomaték (Nm) szorozva váltó és differenciál áttétellel, osztva kerékmérettel adja a vonóerőt (N), ezt szorozva az 1 mp alatt megtett úttal (ami lényegében a sebesség m/sec-ban) adja a motor által végzett munkát (Nm). De mivel 1 m/sec úttal számoltam, ezért ez egyben a teljesítmény is (Nm/sec). Most már csak el kell osztanom 736-al és megvan a teljesítmény Le-ben. Ha valaki utána számol egész egyszerűen (kívánságra leírom) akkor az jön ki, hogy minden személyatónál a súlytól és légellenállástól függően 100km/h sebességhez 25-40 Le tartozik. 120 km/h sebességhez gyakorlatilag ugyanannyi lóerő tartozik mindkét autónál. A 90 Le-höz 210Nm, a 110 Le-höz 230Nm tartozik ha jól tudom. Tehát hegymenetben ennyivel erősebb az autó, gyorsításnál számít még valamennyire. Sorry.
Hiába lesz 110 Le-s motor, ha a váltó marad 5 fokozatú, a motor teljesítményként elég lenne a 90 Le is. A nagy teljesítmény kihasználásához (sebesség) nagy fordulat is tartozik, azt meg nem bírja hosszabb távon, hamar tönkremegy, ha 2300-2400 fordulat fölött hajtják. Aki száguldozni akar az ne dizelt vegyen, mert nem lesz hosszú életű. (az autó)
A legujabb SW lehet, hogy nem sokkal nagyobb mint a307SW, de az előző az biztos, hogy nagyobb, 1,74 helyett 1,82m széles, 4,35 helyett 4,50m hosszú és csak 1 cm-el alacsonyabb.
Nekünk szerencsénk volt a mienkkel (lekopogom :) ) 155 ezer van az autóba (thp) és motorikus baja nem volt. Az előző tulajnál garanciaidő alatt volt lánc cserélve. Azt olvastam, hogy 2010 után sok alkatrészen módosítottak, láncfeszítő,rugók, ami nagyban csökkentette a meghibásodások számát. Így az új alkatrészekkel talán a te gondjaid is megoldódnak. Mit produkált az autó, ami miatt üa. szivattyút kellett cserélni?
Az enyém 90 Le-s. Ezzel a teljesítménnyel négy személlyel, csomagokkal vidáman húzott fölfelé az Alpokban 110-120 km/h-s tempóban. A probléma nem itt van, hanem a fordulattal. 2300-2400 f/p-nél többet nem szeret, ennél magasabb az gyilkolja a dizelt. Ezért jobb a hatfokozatú váltó. Egyébként az erőt a nyomaték adja, a sebességet a lóerő. (leegyszerűsítve). Az enyém csak 90LE-s, de harmadikban vidáman megy úgy, hogy a lábam nincs a gázpedálon. A 308-as SW 15 cm-el hosszabb, nyolc centivel szélesebb és egy centivel alacsonyabb mint a 307. A 308 az a 407 utúdja, nem a 307-é.
Nem annyira jellemző. Én most kaptam új szoftvert ez ráadásul mintha toleránsabb lenne a hibákkal szemben. Nem dob anti pollutiont azonnal ha egy szunyog elrepul a szélvédő előtt :)
De van egy sereg más probléma elég körbenézni a neten. (külföldi fórumok) Pl a turbósnál Cooper stb.
Franciáknál petíció is volt a tervezési hibás motorra, aminek végül nem tudom mi lett a vége. Talán gari időszakban néhányaknak cseréltek alkatrészeket.
Én épp most kínlódik egy benzines 1.6THP-vel. 120 ezer környékén vagyok.
Múlt évben turbó csere, most hajtáslánc és üzemanyag-szivattyú. Remélem megoldja az 1 éve zajló szívásokat és nem motorcsere lesz a vége.
Zabálja az olajat. 10.000-es szervizintervallum, de már 7 környékén tolnom kell neki az olajat.
80 ezerig szinte gondtalan volt. Egy álom :)
Azt az apróságot persze elfeledem, hogy szalonból kihozva új korában egyből turbó alkatrész csere volt (anyag hiba).
Előtte 307 2.0 benzines volt. A computer beázási problémákon kívül motorikusan tökéletes volt.
Esőben nem volt jó használni :) Centrál zárt nem csukta stb :)
Ezek a turbó csodák (év motorja.... ) nagyon jók addig amíg új az autó.
Használtan pedig nézd meg mert volt 3-4 év amikor új generáció jött és javítottak néhány dolgon.
De röhejesnek tartom, hogy egy 120 ezres autóba szinte kötelezően előírt lánc csere van.
Volt nemrég egy jó kis cikk totalcar 10 motor amit ne címmel. A fenti THP prince motor is benne volt sajnos.