A besztercebányai kocsi az a Pannonia-ra kerül rá Pozsonyban, Prágától meg megy tovább a felső (Ústí n.L.-Chomoutov-Karlovy Vary) útvonalon át Cheb-be. A bécsi (CD, Breclav-tól) és kassai (ZSSK, Prágától) közvetlen háló stimmel (a '90-es évek második illetve első feléig létezett is mindkét összeköttetés). A többi meg úgy lesz, hogy egy kusett és egy háló (mindkettő CAF) lejön a Báthory-ról, a szlovákok meg ráraknak két fülkés ruttkai modernizált kocsit, aztán hadd szóljon...
(kérdés csak az, hogy honnan lesznek kocsik, főleg háló... NZ lesz a Kálmán Imre?!)
Nekem újdonság a Thomas Cook Menetrendkönyvebn publikált nemzetközi tervezet szerint és nagyon jónak találom az új Budapest-Bécs EC párt:
EC 42 Bp. Keleti 7.12, Győr 8.40, Hegyeshalom 9.07, Wien West 10.09
vissza:
EC 43 Wien West 17.52, Hegyeshalom 18.53, Győr 19.23, Bp. Keleti 20.48
A Dacia Budapestről 5.55-kor indulna, EC 24 9.12-kor, EC 62 maradna 13.10, IC 344 16.10-kor startolna Bécs felé, EN 466 17.50 (maradna), EC 40 19.10 és EN 268 20.35, vagyis az igazi újdonság ez az új EC pár lenne.
A Transbalkán 30 perccel korábban, 19.45-kor rajtolna Budapestről
Érdekes és számomra, mint az egykori Bp.-Berlin Metropol nemzetközi gyors többszöri utasának örömteli, hogy visszatérne az éjszakai Budapest-Szlovákia-Németország nemzetközi gyors a már említett Budapest-Drezda vonatpár személyében, ami Budapestről (Győrön át) 16.45-kor indulna, Dresden Hbf-ra 6.47-kor érkezne, vissza Drezdából 21.09-kor rajtolva 8.15-kor érne Győrbe és 10.13-ra a Keletibe.
(A horvát-szlovén relációk tervezete nincs benne az említett menetrendkönyvben, így azt nem tudom.)
Az Adriára tartó cseh vonat meg már hivatalosan meg lesz hirdetve, visszaút délelőtt Gyékényes-Szombathely-Győr(?!?!?)-Rajka útvonalon, odaút ugyanerre délután...
Prága-Split? Csak nyáron, vagy mindig? Csak nem feléled Gyékényes?
Megszűnőről én nem tudok, csak újakról... lesz a Báthory-n egy közvetlen kusett és háló, ami Pozsonytól a jó öreg Metropol és Saxonia nyomán megy fel Drezdáig. Az Adriára tartó cseh vonat meg már hivatalosan meg lesz hirdetve, visszaút délelőtt Gyékényes-Szombathely-Győr(?!?!?)-Rajka útvonalon, odaút ugyanerre délután...
Ne felejtsük ma 30-as nemzetközi vonatai két részben közlekednek. A nemzetközi rész a 41-esen a belföldi rész a 30-ason két részletben, közben pótlóbusszal helyettesítve.
Egy jó pár vonalnak van külön topic-ja, szinte mindegyikben szó esik a jövő évi menetrend tervről, ha van időd és kedved olvass bele.
Azt ígérték hogy a Decemberi menetrend változás már korábban fent lesz az Elvirán mint 2005-ben, mert akkor csak 2-3 nappal előtte sikerült közzé tenni mint az érvényesség kezdete.
Van az ütemes menetrendnek is külön topic-ja, abban is van biztos info, mert ugy hallottam hogy szinte egész Kelet Magyarországra szeretnének ütemes menetrendet.
Elég gyakran nézem a HZ online-t, és legtöbbször nem őnáluk késik meg.
A Goldoni Hodos felé miért alternatíva a Zágrábba menőknek?Ha a Dráva megszűnt, akkor ennek sincs sok értelme.
Én inkább nyáron függetleníteném ezeket a belföldi kocsiktól, és minden nap 30 percnél nagyobb késés esetén önállóan leközlekedtetném a belföldi részeket, nem csak úgy találomra.
Tegnap már a Maestral se a még elviselhető +10 zel jött átt hanem +90 nel és így persze lekésve minden csatlakozást! Az EC Goldoniról és az EN Veneziáról már nem is beszélve!
Amúgy emiatt van belföldi része az EN Veneziának hogy ha kell ( márpedig szinte mindig kell :( ) akkor el tudja engedni a határról pest felé! Az EC Goldoni keszthelyi részét is ( 2 kocsi ) el szokta engedni Balatonszentgyörgyről ha az EC +60 +80-nal jön!
A Maestral belföldi része katasztrófa!!! Miközben az EX-DB-s kocsik ott szaladgálnak a parton! Pedig az érkező Maestral része fordulhatna az induló EN Venezia belföldi részére és az érkező EN Venezia belföldi része fordulhatna az induló Maestraléra!( ahogy a gép is fordul )( És az EX-DB-s kocsik a Venezián is jobbak lennének)
Természetessen az IC Citadella tegnap is másodperc pontossan érkezett Ljubljana felől! Jó lesz ha ezt észreveszik és az új menetrendtől a Goldoninak és a Veneziának is irány HODOS!!!
A Venezia belföldi vonatot pótol (858,859). Tehát kellhet rá belföldi kocsi.Ha reggel sokat késik, van hogy azokat felküldik külön vonatként (20241-es számon).
A MÁV vagy a Románok nemzetközi kocsijai szinvonalasabbak? AKkor jól láttam, hogy az elején elég gázak a kocsik:( Végülis tényleg elég égő lenne, ha a Helyjegyen kívül a Pótdíjat is felszámoltatnák az utassal... Különben mi miatt kelett külön belföldi részt biztosítani a Venezianak? Akkora rá az utas igény, hogy a nemzetközi kocsik nem tudják az igényeket kiszolgálni? Vagy mi a szösz
Néztem a J oldalát, hosszas keresgélés után sikerült ráakadni. No annak valami csapnivalóan gány a menetrendje... Ott biztosan nem tudom az Avala344-et Suboticaig lekövetni:(
Sőt 2006. április 1-től már valamennyi nemzetközi menetjegy kiadó helyen vehetsz Magyarországon EURegio Spezial jegyet, tehát akár Debrecenben vagy Békéscsabán is.
Nekem évekkel ezelőtt a győri belföldi pénztárban adtak hajnalban teljesárú TCV jegyet Hegyeshalom (Gr)-ig, aztán nem jött az osztrák kalauz Bruckig, ahol leszálltam.
Ha tudod, vedd meg az EURegio Spezialt elővételben. Nemcsak Győrben, de a budapesti fejpályaudvarok nemzetközi pénztáraiban is megváltható.
A belföldi kocsik gyorsvonati szintűek 130 ftos pótjeggyel.A külföldi kocsikban 390 ftos pótdíjért utazhatsz belföldi utasként. De ezek között is van magyar, meg román kocsi. Olasz talán nincs is. Követni a horvát vonalat www.hznet.hr oldalon lehet, a személyvonatokat is.
Amúgy a Venezia EN belföldi kocsijai IC Szinvonalúak? Illetve Venezia Santa Luchia pályaudvarra (deszépen hangzik) tartó kocsiba belföldileg nem szállhatok tán fel? :)