"Én még arra is kiváncsi vagyok, hogy az instabil HANS ALBERS EN 490-491 közvetlen Avala IC-s kocsija megmarad -e... "
A Thomas Cook Menetrendben szereplő tervezetben benne van a Budapest-Hamburg és vissza közvetlen kusett, Budapestről IC 344-el indul 16.10-kor, Wien West érkezik 19.09 , indul 19.55 , Hamburg Altona érk. 8.06
Vissza Hamburg Altona 20.14, Wien West érk. 9.02, ind. 9.52, Budapest Keleti érk. 12.48 (IC 345).
Egy rövid ideig volt, hogy Bp-ről indult a Donau-Spree-Kurier EN, aztán 1ik napról a másikra csak Bécstől közlekedett:(( / deja vu Orient-Expressz?:( /
Ha jól emlékszem a Wiener Walzer vitte a Donau-Spree-Kurier közvetlen kocsijait Berlin felé... De régen mintha tényleg lett volna...
Abban, hogy minden nemzetközi kapjon nevet, egyet értek! De már sajnos a Bartók Béla EC-s tábláiról is hiányzik a név, csak a MÁV/ÖBB EC 62 van rá kiírva :(((
Szerintetek nem lehetne kezdeményezni, hogy a Dortmundi pár legyen újra Liszt Ferenc?
Én még arra is kiváncsi vagyok, hogy az instabil HANS ALBERS EN 490-491 közvetlen Avala IC-s kocsija megmarad -e... Vagy ha az Avala Bp-Wien indulása 16:10-re ütemeződik, akkor már bele számolják a menetrendbe a megszokott késéseket...
Nem rossz ötlet ez a plusz 1 bécsi EC. Néven gondolkoztam én is, csak úgy bolondságból és Semmelweis ignácra jutottam, az anyák megmentőjére (a magyar fővárosban született és Bécsben járt egyetemre és ott is halt meg).
A dortmundi meg tényleg visszakaphatná a nevét, de ez igaz szerintem a Berlin felé közlekedőekre is...
Naaaa, ne csúsztass ezzel a Talgo-val... ez is NZ, de az igazi NZ a CNL-nek megfelelő modernizélt kocsik...
Akkor egy kis vonatológia:
NachtZug: ez a kategória akkor lett bevezetve, amikor a DB úgy döntött, hogy egy egységes arculatot és színvonalat ad az éjszakai vonatjainak. Azóta minden német kocsikból kiadott vonat NZ lett, először csak a belföldiek, majd a Dánia és Olaszország felé menő is, egyet meg meghosszabbítottak Csehország felé is. Ugyanazok a fajta kusettok járnak benne, mint a CNL-ben és részben a hálók is ugyanazok.
A CNL egy DACH nevű konzorcium kezében indult meg 1994-ben, német, osztrák és svájci részvétellel. 1996-ban azonban az osztrákok kiléptek és átvették az emeletes kocsik meg a sleeperette-ek egy részét, utóbbiak aztán a terjeszkedéskor visszakerültek hozzájuk. Ma a DACH-ban már csak a DB maradt meg, a cég mégis svájci maradt, és az arculat és a a marketing is maradt, de a kusettek (amiket csak 1999-ben vezettek be) csereszabatosak a NZ-val. Igaz, Hollandia felé közlekedtek ex TUI-kusettok és TEN-hálók is, mert a rendes CNL-kocsik ottani áramellátásával bajok voltak...
EuroNight: ezt az osztrákok találták ki a '90-es évek első felében, aztán a Franciaország és Olaszország közti éjszakai vonatokra meg a nemzetközi Talgo-kra is elkezdték alkalmazni. Lényege, hogy kevés helyen áll meg, modern kocsik vannak benne, és egy-két extra szolgáltatás kusetton és hálón...
A Laborc Prága-Zólyom közvetlen hálókocsija megmarad, az is új kocsi lesz, csak a vonat fog Sirava néven futni. A Vihorlat megszűnik, helyette az előbbi vonat meg át Púchov felé a csehekhez, a Brno-Budéjovice hálókocsi meg a Cassovia-ra kerül át.
Ez csak egy kis eszmefuttatás a részemről, hogy honnan lehet két-két CAF-kusettot és hálót előásni, hogy legyen a drezdai vonatba. Valós alapjáról nem tudok. De akár a Venezia-t is átvehetik az olaszok... (egy Excelsior hálót szívesen látnék Pesten...)