Nem vagyok rally sofőr, és nem állítom, hogy gyorsabb, vagy ügyesebb vagyok az elektronikánál! Szerintem tényleg ne feszegessük ezt, én senkit nem akarok meggyőzni az én igazamról, nincs értelme. Attól szép a világ, hogy nem vagyunk egyformák!
Abban az egy dologban egyetértünk, hogy valóban különbséget kell tenni az említett eszközök között - a baleset elkerülését segítő eszközök talán még fontosabbak, mint a bekövetkezéskor működésbe lépők...
Egyébként az, hogy ESP-d van, még nem zárja ki, hogy bízz magadban. Magában a szóban (baleset) is benne van, hogy "bal" eset...vagyis előre nem kalkulálható! ESP-t nem azért rendelek a kocsiba, mert magamban nem bízom, hanem mert másokban nem! Éppen az imént írt egy témábavágó esetet GregHozta. Számtalan hasonló alkalommal segíthet az ESP, legyen az foskalács vadbarom autós, időárás, v. egyebek miatt. Nyilván ha az okoz örömet a vezetésben, hogy faroltatod a kocsi seggét, akkor nem jó opció az ESP, de ezesetben inkább versenypályára menj és ne hétköznapi kocsival.
Természetesen ettől függetlenül nem kell egyetértenünk, no problem, egyszerűen csak nem látjuk a rációt a véleményedben, sorry. De mindegy.
én csak aztmondom próbáld ki....bár ha éppen rally söfőr vagy akkor elnézést kérek és meghajlok a tudásod előtt! a véleményeddel nem az volt a baj hogy más mint a miénk...hanem mert azt állítod hogy gyorsabban lereagálsz egy helyzetet mint az elektronika....hmmmmm ezt azért megnézném! ha ez így van akkor szintén megint meghajlok.......
az ESP már akkor beavatkozik amikor te még vadul nyomnád a gáz mert nemérzed hogy éppen csúszik a verda! a kényelmes vezetőülésből nemhiszem hogy előbb érzed a bajt mint a szenzorok a kocsiban!
egyébként én is 225/45/R17-en gondolkozom, baromi jól áll a kocsinak!
:-) hűűű micsoda flame lett ebből! :-) Megígérem többet nem írom le a véleményem semmiről, nehogy más legyen mint a tiétek! :-) A kormányszervót ezek szerint benéztem, nem tudom honnan szedtem, hogy az EX limited-é kevésbé van szételektronizálva!
Én azért különbséget tennék a baleset elkerülését segítő eszközök, és a bekövetkezésekor működésbe lépő eszközök között!
A gumi tanácsot köszi, én eredetileg 225/45 17-re gondoltam, de elgondolkodom az ötleteden!
Biztosan nagyon kell szégyelljem magam, mert jobban bízom saját magamban mint az ESP elektronikájában, ne haragudjatok rám ezért! Biztosan az önteltségem az oka!
tényleg, azért az ASB-t, a légzsákot, meg a biztonysági övet benne hagytad azért? vagy már kiszedted az ABS biztit, a légzsákokat meg kidurrogtattad, az övet meg szétvágtad? mert akkor az sem kell, nehogymár kattogjon meg visszarúgja a pedált, aztán a biztonsági öv nem ám vágja mellkasod ( egyszer olvastam valahol, a biztonsági öv nem korlátoz annyira mozgásban mint a tolószék)
egyébként a gumi sem fontos, tegyél rá R13-as virsligumikat
:))))))))
nekem ex.lim van de nekem a pénztárca szabott határt az ex-nek nem pedig az hogy majd én megoldom a szitut nekem ne magyarázzon az elektronika gondolat menet volt....
Tényleg én sem értem, szerintem ez olyan , mintha 25 éve azt mondta volna valaki, hogy én nem kérem az autót, ha biztonsági öv van beszerelve, de hát ízlések..
ja mint ahogy azt se értem, miért kell más márka nevén gúnyolódni..szerintem nem ízléses..
ha a "játékszervó"-val az EPS-re gondolsz akkor megnyugodhatsz az EX.Limben is van :)))) csak az nincs benne amit fent Greg felsorolt! sőt az EPS alapfelszeretlség!
Ezt a játékszervó dolgot nem értem. Az EX, a következőkben különbözik a Limitedtől: - ESP - Elektrokróm belső tükör - Hátsó könyöklő - 205/55 R16 kerekek - Deréktámasz - Bőr kormány és váltó - Esőérzékelős ablak
És miért is jó kikapcsolni az ESP-t? Bár tény, hogy a Dácsia Lóganyét is lehet kérni ABS nélkül (-50ezer forintért)
Érdekes szempont, én pont azért kényszerültem az EX limited vásárlására az EX helyett mert sem játékszervót, sem ESP-t (bár azt legalább ki lehet kapcsolni) nem akartam abba az autóba amit én vezetek! A többi extra ami a csomagban van jól jött volna a limited-hez képest, de az meg nem ér annyit sajna! :-(
Számomra az hihetetlen, hogy a pollenszűrőt minden alkalommal, a légszűrőt csak minden második alkalommal kell cserélni. Én azt mondtam, inkább cserélnék a légszűrőt... hiszen az utas le tudja húzni az ablakot, ha nem kap levegőt... a motor nem.
Úgy tudom, teljes ülés csere lesz, de nem vagyok benne biztos. Rákérdeztem a munka felvevőre, azt mondta valszeg igen, mert a szövet huzat is rajta van! No meg aktív fejtámasz is van rajta!
Jó dolog az ESP, az én 1,4-ben is van, egyszer észleltem, hogy működik, amikor, saját hülyeségemből egy jobbra kanyart nagyobb sebességgel vettem be. Éreztem egy pár fék-rángatást, ennyi volt.
Különben,ha nem működik, akkor is bevettem volna a kanyart, csak lehet, egy kissé kifarolt volna.
Mindenesetre jó tudni, hogy van, de HAMIS biztonságérzetet senkinek ne adjon, a fizika határain belül tud segíteni, utána jó napot, jöhet a kiskanál!
Különben holnap cserélik a függőleges stabilizátor rudat (?), a bal első ülésemet, meg szoftverfrissítés is lesz, a néha "nem indulás" miatt (ceglédi szervizben,ma értesítettek).
igen. szegény ország vagyunk, mindenki spórol ahol tud. Érdekes nekem akkor nem kapcsolt be az ESP mikor a multkor próbálgattam a kocsit a lezárt pályán. Lehet a csúszás nem elég ok neki arra, hogy bekapcsoljon. Bár sosem bízom csak az elektronikára az életem, de jó tudni, hogy elvileg működik. :)