Miután mindenféle rendszámmal foglalkozó topic-kal találkoztam, de olyannal nem ami az 1990 előtt kiadott rendszámokkal, azok történetével foglalkozik, vettem a bátorságot, egy ilyent nyitni.
Arra kérem az ide írókat, az általuk feltett rendszámokkal kapcsolatban a lehető legtöbb információt, képet, évjáratot tegyék fel.
Oroszországban voltak- még *rancajtós-280 asok amik 1 évesen kivonásra kerültek.Ez 80 as években volt még.Ma már átlagban 30 évet eléltek ott is.(Bár nyilván nincs forgalomban)
*Ott szinte az összes 260/280 ráncos volt akkoriban,csak a 90 es években került sok bolygós.
Az 1 évesen való selejtezés azért érdekes, nem hiszem hogy nem használták tovább máshol.
A hotel busz is kaphatott volna több feladatot.Akar rendes busszá alakítva,miután nem kellett hotelnek.Ha 2 évet használták , utána bőven lehetett volna használni.Akkor is voltak buszhiányos helyek, oda mehetett volns.
A buszok évtizedekig rohasztása mért jobb , a néhai nógrad volános Ikarus 283 is vagy 10 évet állt egyhelyben miután selejtezte a volán.Aztan megvette egy gyűjtő, aki ugyanúgy nem használja ,csak hogy ne vágják szét megvette.Nala van tudtommal az amerikai ik 436 os, és a BKV s proto Ik.411 is.Ezek 2010 Ben kerültek hozzá, ami 14 éve volt.Szeméttárolásra használja leginkább, bár legalább nem vágják szét,de elfogadni ott fog úgy nézem.Nem megy vele.
Sok busznak nincs további sorsa a selejtezés után, mégis kidobták egy gaztenger közepére,nem bontják szét.Igy lassan lebomlik, pl egy debreceni 260 As, 12 évvel a selejtezése után fotózta le valaki gyanítom 12 éve állt ugyanott a gazban.De mondhatnám megint a BPO 103 at is,ő is sokáig állt egyhelyben holott bármikor felújithatta volna a BKV.Ő volt az utsó ráncos 260 As a BKV nál, nosztalgiá nak elment volna 2001 ben is.De csak 2013 ban lett az.Persze örömteli hogy megcsinalták hiszen rengeteg értékes buszt vágott szét a BKV.
Kicsit túlmenten a válaszon, de ide illőnek tartom.
No lám, milyen egyszerű ez. Elég lett volna megadni a sorszámot, hogy rögtön visszakereshető legyen az előzmény, és ne kelljen újból felraknia a dokumentumot valaki másnak, aki von Haus aus szívesebben segít, mint fontoskodik.
Köszi. Ha jól látom a küszöbtoldatokból, lökhárító alsókötényből, felirat sémájából akkor ez egy 2000 16V. Nem volt gyakori darab a 150Le motorjával pláne Mo-n.
Trabantot is láttam nagyot borulni:) igaz nem előben
Egyszer a lakótelepünkön (úgy 20 éve) a Trabant gazdája elfelejtette behúzni a kéziféket.Mar ment volna be a lakásba,mikor úgy döntött a Trabi hogy elindul magától.Az ajtóból meglátta a soföre, és utána szaladt ,de szerencsére nem jutott messzire a papír kocsi.Ez megmaradt bennem.
A kocsi gazdája egy 80 éves bácsi, ma is él még.Tegnap találkoztam is vele.Bar sajna nem vezet már, a Trabi is eltűnt a telepről.(Gondolom bontóban végezte) De amúgy áll még Trabant a közelünkben, igaz többnyire ugyanott dekkol nemigen járnak vele.( Rendszámmal áll)de még kell becsülni őket is!
Ladát is sokat látok.
Nem vagyok túlzottan otthon ezekben a kocsikban, hisz kiskoromtól a buszokat néztem inkább, de a veteranautókat mindig megnéztem.Bar nem sokáig tehetem igaziban, lassan már csak képeken.Ez a topic ezért is nagyon jó hogy van, mégha témaja elsősorban a rendszáma.De lehetetlen nem megemlékezni a jarműről is.Úgy látom ez meg is történik .Jó.
Ez igen! Klassz vagy, nagyon köszönöm, a hozzáfűzésedet is! Lesz mit tanulmányoznom.
Egy ilyen, belső használatra szánt, legfelsőbb szintű utasítás (régi szóhasználattal: „leirat”) páratlan értékű dokumentum és információforrás a korszakot kutató szakemberek és laikusok számára egyaránt.
A kapcsolódó 16/1982. BM. Int. végén szerepló listát, egy leporelló formátumú kartonon megkaptuk, minden járőrnél ott volt. Volt hozzá egy A/6 méretű formanyomtatvány, amit ki kellett tölteni az I. csoportba tartozó (00-01-től 24-99-ig) járművek észlelése esetén, és a szolgálati úton megküldeni a BM III/II. Csfség. illetékes szervének.