No belenyomtam a verho 6ba mar kozel 80 km,es ara jutottam h vasarnap henger le es 3 gyuru kol neki...abbol gondolom h 10,15os sebessegnel 2ben igen csak lomha,meg gyari atettel is a 4hez kepest,viszont fordulaton fasza!! Majd teszek kepeket a modositasokrol!! Addigis szeles utat mindenkinek!! :-)
Kétféle Terra-tekerccsel találkoztam eddig, az egyiknek elég hosszú a zsinórja, hogy elérjen a megszakítóig, a másiknak nem. Most is ilyet kaptam.
Meg kellett toldani a vezetéket, hogy jó legyen.
A tekercs kicsit nagyobb lendkerékhez való, mint a Rigáé, ezért reszelni kell belőle. Az alábbi két képen jól látszik, hogy mennyit (kevesebb mint 1mm-t) - ha felszereljük az alaplapra, látszik, hogy jobban kilóg, mint a gyári tekercs.
Miután lereszeltük a fölösleget, csak simán össze kell rakni: a zsinórját a megszakítóhoz csavarozni (a kondi marad a helyén), a hátsó csatlakozójába meg belecsavarni a gyújtókábelt. A normál gyújtókábel végéből kicsit hegyezni kell, mert a tekercs csatlakozója a vékonyabb féle gyújtókábelhez van méretezve.
A blokkon lévő négyszögletes átvezető gumin kicsit faragni kell, kiszélesíteni az egyik lukat, hogy kényelmesebben átférjen rajta a gyújtókábel. Aztán ennyi.
Feri, nálam van a tekercs, elszaladtam érte. Pont jól jött ki - egy ideje gyűjtögetem a hulladék vasakat, most útba esett a MÉH-telep, úgyhogy leadtam végre.
Délután beszerelem, holnap kipróbálom hosszabb távon, és ha minden jól megy, holnap után jöhetsz érte.
Ismerős amit írsz, minden részletében: otthon dolgozni kell, meg hogy ha van egy bevált megoldás, hajlamos az ember abbahagyni a további kísérletezgetést. Már csak azért is, mert minden megoldható, többféleképpen is - meghagyható a Riga tekercs, csak akkor plusz alkatrészeket kell beépíteni...
Én az átalakításoknál mindig arra törekszem, hogy olcsó és egyszerű legyen. Meg persze hogy atombiztos.
Úgy is lehet megoldani a vezérlést,hogy a mágnes fixen szembenéz a hallal és egy fémlemez forog körülötte ami árnyékol és a gyújtási pontnál átvan fúrva egyébként a mágnest telefon fülhallgatóbol nyertem ki (nokiák voltak) de persze lehet venni.egyébként most 4x2 hengeralakút akarok befúrni az aluba de lehet,hogy a kis átmérő miatt sokkal kényesebb lessz.De a 200volt feszültségt egy dc-cdi árkörrel is elő lehet állítani és szerintem az eredeti megszakítóval vezérelni a táp meg a riga tekercs lehetne
Több szimóba is építettem hallos megoldással ott a lendkerék oldalába furtam lukat úgy,hogy a lapos mágnes besímult a síkba így a peremét pontozóval megütögetve rögzítettem több év több ezer km után is kifogástalan,de a szimó mágnesház fém így árnyékolja a mágneses teret szemben a riga mágnessel.Esetleg komár fémvázas mágnes ha passzol,de igazán én már inkább hajtok egy fémlemezt ami bevált minthogy újra kísérletezzek,mert az új munkahelyemen erre nincs lehetőségem otthon meg dolgozni kell.
Itt egy (ronda) rajz arról, amit írtam. A szenzort be lehetne építeni a nyákba a többi cucc mellé. A pirossal körbehatárolt rész lenne az alulemez, a közepén az íves vájat. A sárga pöttyök a csavarokat mutatják; a lendkerék lehetne menetet fúrni. A zölddel körberajzolt rész lenne a mágnest (kék pötty) körbefogó alumínium alkatrész, amit egy (két) csavar rögzítene az alulemezhez, amiben a piros csík a koncentrikus vájatot jelöli, amiben el lehetne csúsztatni. Sejtésem szerint valahová ide esne a gyújtási pont. És elég egyszerűen lehetne az előgyújtás mértékét változtatni.
Mivel a lendkerékre kerülő cucc könnyű alumíniumból lenne, nem húzná el nagyon a súlypontot - de azért délszerű volna szemben is kisúlyozni, lehetne mondjuk oda is menetet fúrni és valami nagyobb, nehezebb csavart belecsavarni.
Kicsit nehezen tudom követni (így munka közben meg nem is tudom inden figyelmemet ide fordítani), de:
A lendkerék tengelyébe aligha volna célszerű rögzíteni a jeladó mágnest, mivel az a rész ott vas, tehát átmágneseződik s folyamatosan adja a jelet a szenzornak. Mindenképpen az alumínium részre kell rögzíteni a jeladó mágnest - ami egyébként neodímium, úgy látom, te is azt használsz, hiszen a kívánt méretben kapható, sokkal erősebb mint a lendkerék mágnese, s így beállítható az áramkör érzékenysége úgy, hogy a lendkerék mágneses terére még ne legyen érzékeny a szenzor.
Úgy emlékszem, a Riga lendkeréknél a tengelyen lévő dudor (tehát ami nyitja a kalapácsot) sugárirányában pont ablak van, szóval ide értelemszerűen nem lehet beszerelni a mágnest, tehát a gyújtás alaplapon ha a kalapács felszabadult helyére tesszük a szenzort pont nem jó időpontban gyújt - - 20-30 fokkal el kellene forgatni az alaplapot, de azt meg nem lehet.
Így átgondolva az jutott eszembe, a legjobb megoldás talán az lenne, ha a jeladó mágnes helyzetével játszadoznánk. Egy alumínium lappal be lehetne fedni a lendkeréken az ablakot s erre a lapra kellene rögzíteni a mágnest. Sőt, a mágnesnek nem fix helyet kellene csinálni, hanem egy koncentrikus vájatot, amiben ide-oda mozgatva lehetne az előgyújtás mértékét változtatni.
Bocsánat a hányaveti rajzért de valahogy így lépzelném.viszont volt egy probléma az első átalakítás tökéletes volt a másik motor elindult de nem akart felpörögni mindent felcseréltem és a mágnessel volt a probléma mégpedig az,hogy az aluba olvasztott mágnese felcserélt sorrenden követték egymást.vágtam egy vékony fémlemezt fuetam rá lukat azon nézett ki a hall sensor felragasztottam és működött több száz kilométeren át míg nem leesett a lemez megpröbáltam újra de nem tudtam megoldani .arra jutottam,hogy45fokban elfordítom a mágnest működött új ékpályát reszeltem a mágnesre,ha megnézed a fényképet látszik a másik vezérlőmágnes rögzítése.na ezt kellene megoldani valakinek biztos ott van a fejében a megoldás.
Szívesen .de gondoltam rá csak a kísérletezésnél így volt aztán így maradt. Ha belül lenne a hall senor a mágnes rögzítésén kellene gondolkodni,talán flexel egy csíkot marni és ragasztani,sokféle forma éséretű mágnes létezik.éa ha a hall mégis fals vezérlést kapna körülburkolható fémlemezzel.
Gondolom, sokat kísérleteztél vele, mire tökéletes lett. A lendkerék belsejében nem próbáltad elhelyezni a szenzort? Talán ott is elférne, a ugyanígy a tengely tövénél. Vagy ott már túl erős volna a lendkerék mágnese tere?
Tetszik a dolog, ha időm lesz rá majd én is megpróbálom megépíteni. Remélem, még nyugdíj előtt összejön.
sziasztok vermes tibinek A tirisztoros simson trafó azért kell mert az180-210volt feszültséget ad .a riga tekecs meg kb 10-12voltot adhat. A simo tekrcs 0.15vastag vezetékből több ezer menet,a riga vasmagra is rátekerhető csak házilag macerás.A hall sensort a képen látható mágnes vezérli amikor a mágnes széle a hall közepéhez ér,azért kell a hallt ennyire felhozni mert a lendkerék mágneses tere megvezérelné. A zener 5w-os és azért nem megy tönkre mert az említett segédtekercs teljesítménye annyira kicsi(kb8volt/0,1amper)hogy nem sokkal több mint az áramkör energia igénye,leállítást úgy oldottam meg,hogy rövidrezárom a zenert egy gombal.a bc212 dióda azért van,hogy egyenáramulag leválasszon de lehet nélküle is működne. A trafó valóban lehet más pl simo babetta,nekem a dio trafó szimpatikus/olcsó.az áramkör lehet blokkon kívül is csinálta úgy is csak így kompaktabb.
Ma szabin vagyok szervizbe a teherautom .Igy nekilátok a vermes tibi által szerzett 113 km futtot kárpáti 1 hez.majd irok hogy mire jutottam.Szép napot minden márkatársnak .UI amugyis jo napos idö igékezik lehet bütykölni.
Üdv örülök hogy emlékszel rám persze osszehozuk a Böszöményi turát meg remélem mást is.Itt a számom nem titkos aki számal hiv felveszem és vissza hivom ha bemutakozik hogy kicsoda.06 30 420 6321.Nekem fix tarifás.
Ez a gyújtás annyiban tér el a szokásostól.hogy a vezérlést hall szenzor végzi ehez tápfeszültség kell ezért van a simson tekercsre rátekerve 400 menet+ ban elszigetelve.a hagyományos tirisztoros gyújtásnál a vezérlő tekercsben indukálodó feszültség kapcsolja a tirisztort.de ez nem fér el a rigán és talán kiépítése sem egyszerűbb
Sziasztok a mopedrally ingyenes nevezni azért kell hogy megkapd a trackek gpx kml stb formátumban.van csapat moped pontgyüjtő kategória. A szintidő 12 óra vannak ellenőrző pontok 20db. A rally szervezője(taki) piaggio si vel ment végig . de vannak babettások simsonosok mindenféle furcsa képződmények a lényeg,hogy motorozz egy jót,és legyen gps ed. 19ben 200 körüli indiló volt.
Osztom a velemenyed Balazs, birkak es sok ember nemtugya honnan indult..... egy kis figyelemmel ezek a motorok orokosek,jo igaz a mai technikat ne hasonlicsuk hozza,vannak veluk tervezesi apro problemak,de lelemenyes hozzaerto ember sokminndent orvosolt rajtuk!! En szeretem ezeket a kis motorokat,es valamelyest tisztelem is oket h ennyi ev utan is tudnak oromet okozni egy fiatalabb generacionak is!!! En ha valaki fizetne a 4esemmel barhova elmernek indulni!!! :-) remelem a 6som is igy bevalik majd!!! :-)
Udv mopedrally!! En ezen nem lepok meg h vegigmenntek ezek a remek kismotorok,,csak gazda kell hozza!! :-) en az enyemmel kekesen voltam,bar nem terep meg normal tempoval ahol lehetett persze!! Anyira nem ismerem oket h feszitett tempoba ill versenyben mit tudnanak!? Ennek a versenynek h van kategoria osztas vagy csk megy mindenki es a cel a lenyeg,vagy az ido a fontos? Mert lattam videot es azert vannak ott komolyabb mocik is,h menyire versenykepes a szovjet csoda!? Vagy h kell ezt erteni h verseny?! :-)
Ennyi a lenyeg😊. Mindig jot rohogok mikor szidjak ezeket a motorokat. Olyankor hallgatok mikor abbahagyjak akkor felsorolom par turam es h nulla hibaval vegigmentek a motorok pl. Az agardi 700 km er egy hetvege alatt. Na olyankor csend lesz egybol meg kinos pillantasok mindenfele. En meg gondolom magamba. "nem tehetek rola h hulyenek szulettetek". 😁😊
Sziasztok Darusferinek a két motor hiba nélkül végigment a rallyn bár a verhó kuplungja rakoncátlankodott majd megjavult de szerintem csak a pilóta hisztizett mert ő úgy gondolta ,hogy örüljünk ha a starthoz eljurunk.ezért ő még olajat se hozott magával a benzinkúton meg rohangált olajért.Egyébként a kisérő autó soförje is így vélekedett mert alsónémedinél várta a két gépet,hogy kb ott rohadnak le. Utána telefonáltak,hogy igyekezzen mert az oroszok már szeged alatt vannak. A verhós haverom vállát a többi motoros veregette,hogy ""te legalább itt vagy velünk,megpróbáltad eszükbe se jutott,hoy végigmegy.Elhangott az is,hogy""" nekünk is volt verhonk 200 km volt benne abból 100at toltuk.Én előre mentem mert vasárnap dolgom volt (4óra alatt visszaértem pestre aszfalton)
Udv Katonka Balazs! Koszonom h felajanlotad segtseged! De ugy nez ki h ossze al a k60b karbi! A fuvokakkal kell kiserleteznem ugy erzem! A 62 sel sokaig kell melegiteni es togaz fele kicsit torpan...de szep volt vele a gyertya kep! Beleraktam egy 100as fuvit no ezzel mindenutt jol viselkedik csak sotetebb lett a gyertya kep,(nemfekete) majd meg kiserleyezgetek vele!!! De erezhetoen nagyobbat tud vele a moci,foleg magasabb fordulaton, minta k35el!!! :-)