Adott egy Bosch GAZ 3000 típusú turbos gázkazán, kb 2015-ös évjárat.
Szépen teszi a dolgát, viszont a napokban elkezdte, hogy elindulás után a turbo ventilátor perceken keresztül, eddig nem tapasztalt sípoló, csapágy szerű hangot ad ki magából. Ahogy jár, ez később abbamarad.
A fűtés lekapcsolásával még működik az utókeringetés, a szivattyú csendesen jár.
Mekkora eséllyel javítható ez?
Mennyire kell szétdönteni a kazánt, illetve van-e alkatrész hozzá?
Mármint a termofej alatti szelepet zárjam imbusszal (nem tűnik úgy, hogy lehetne), vagy a legutoljára beküldött képen látható, pont szemben lefotózott kupak alatt van még egy szelep, és azt? Gondolom utóbbira gondolsz.
Tekerd le azt a ricnis kupakot, az alatta talált hatlapfejűt tekerd imbusszal zárásig jobbra. Ha így is jut víz a szárítóba, akkor olyan szeleped van a termofej alatt, ami nem zár le teljesen. Pech, de van ilyen.
Köszi! A másik fele így fest, van ott egy hatlapfej valami. Mondjuk az 5 fok elmélettel gondolkodóba estem...remélném hogy csak ez a baja, mert ha nem, akkor máshol is szivárgás van, aminek nagyon nem örülnék. 1-2 naponta esik amúgy 1 tized bart, ha nem fűtök. Elég nagy ház (~166m2), sok radiátorral és padlófűtéssel is. https://cdn.rios.hu/dl/upc/2023-11/305154_img_5881.jpg
Van valami a szárító másik végén IS, amit el tudsz zárni? Ide meg tegyél fel egy kézikereket és zárd el azzal. Amúgy szerintem 5°C felett így is zárva van.
Sziasztok! Van a fürdőben egy "törölközőszárítós" radiátorunk, amelyik szépen fogta magát, és kilyukadt. Van rajta egy kézzel tekerős termofej, viszont annak a legkisebb állása csak a fagyvédelmi "hópihe" ikon, nullára nem tudom tenni. Ergo nem tudom kizárni a körből ezt a radiátort, folyamatosan nyomást veszítek itt (nyilván ha fűtők akkor jobban, ha nem fűtök akkor kevésbé folyik). Kérdésem, hogy ebben az esetben maga a szelep teljesen elzárható, csak rá kell tennem egy teljes zárást biztosító bármit (akár másik, rávaló, "nullás" termofejet), vagy ilyenkor maga a szelep kialakítása olyan, hogy semmiképp nem lehet elzárni? Utóbbi verzió fura lenne, de inkább kérdezek.
Felújítjuk a házat, egyelőre nem lakjuk, így egyelőre pusztán annyi lenne a cél, hogy teljesen elzárjam ezt a radiátort.
Ház körüli kisebb munkákra, saját felhasználásra esetleg tudnátok kézi présgépet ajánlani? Valaki használ ilyet itt esetleg? Melyik típus, melyik gyártó terméke az, amivel biztos kötéseket lehet készíteni? Nézegettem a Yato termékeit például, de több webáruház forgalmaz kézi, de hidraulika dugattyús roppantót April néven, ez Kínából 20-30 ezerért beszerezhető. Vajon ezekkel készített szerelések megbízhatóak?
A 128389, 128391 és 128394 hozzászólásokra visszatérve, miket kéne figyelnem az előremenő megfelelő, tapasztalatok alapján történő beállításához?
A radiátorok méretezése (-15/22fok)50fokos előremenőre lettek kalkulálva, most 40-el megyek. Lehet hogy teljesen értelmetlen 40-el mennem az 50 helyett fogyasztás szempontjából?
Ha felemelem 50 fokra akkor mitől lehet majd jobb a hatékonyság (kevesebb a fogyasztás)?
Nagyobb lesz a sugárzó hő, talán hamarabb kikapcsol a termosztát és lehet hogy nem tud "túlszaladni" a hőmérséklet 0.5-0.8fokot a termosztát kikapcsolása után. Abban sem vagyok biztos hogy ez a nagy hiszterézis gond-e.
Köszönöm a linket, hasznos! De nem megjavítani akarom a kazánt, hanem érdeklődni, hogy reálisak e ezek az árak, illetve hogy nem e érdemes akkor már újat venni. Azt mondja, új esetében a kéményt is bélelni kell..
Most az a helyzet, hogy megy a fűtés x fokon, akkor a fürdőben is felmelegedik x fokra előbb-utóbb, csak nyilván mivel vékonyabb a fal hamarabb is visszahűl és ezért hátrányból indul az adott bekapcsolási ciklusban a többi helyhez képest.
Ezért szeretnék radiátor felületet növelni, de viszont a többi helyen jó így ahogy most van. Az meg ha a későbbiekben (szigetelés után) is melegebb lenne itt az nem baj, legfeljebb visszább lesz véve. De mivel kisebb a felület így hiába melegszik fel elég jól lassabban adja le a hőt mint a másik két helyen. Ezért gondoltam arra, hogy gyakorlatilag a másik két helyen akkor ugyanaz marad a felfűtési periódus kb, mint eddig volt és inkább itt legyen nagyobb a felület. Csak a számításban nem voltam biztos, hogy elég-e az 1200-as vagy sem.
Buderus Logamax kazán. Régi, egyszerű: kijelző nincs rajta, csak 2 tekerő a melegvíz illetve a fűtővíz hőmérséklet beállításhoz, két hőmérő és 3 led :).
Leállást úgy értem, hogy kialszik a gyújtóláng is, teljesen újra kell indítani a kazánt.
Értem, jelenleg a legegyszerűbb a nagyobb radiátorra való csere lenne, de akkor legfeljebb maradok az 1200-asnál. A törölközőszárítóhoz nincs kiépítve sajnos a csövezés a szerelő meg el van havazva, most nem ér rá ilyen aprósággal foglalkozni.
Van egy 20 éves Buderus cirkó kazánunk (melegvíz és fűtés) 50m2 társasházi lakásban. Utóbbi időben a kazán sokszor leállt, újra kellett indítani. Kijött a szerelő, volt fél órát, a számla szerint külső tisztítást csinált meg telepített egy ideiglenes termosztátot kívülre. Leszamlázott 95e forintot. Azt mondja, szivattyút meg vezérlő egységet is cserélni kell, újabb 300e Ft lenne összességében a felújítás. Reális ez? Új kazánt is hirdetnek már 300e-ért.. Viszont azt mondja, hogy a kazán csere, engedélyezés stb 1.5 millió is lehet.