Keresés

Részletes keresés

Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2017.08.04 0 0 26084

Másodszorra leesett. Ez valami tesztrepülés, vagy egy unatkozó milliomos bulija?

Előzmény: A210 820 08 21 (26083)
A210 820 08 21 Creative Commons License 2017.08.03 0 1 26083

Ebben lehet szépen meló az ottani irányítástól is...

 

Utas2 Creative Commons License 2017.08.01 0 0 26082
feketefelhoo Creative Commons License 2017.07.13 0 0 26081

AIP-k közt turkáltam, de valóban nehezen igazodok el köztük. No sebaj, az idei versenyt ez már úgysem érinti.

 

Személy szerint én már évek óta nem is járok ki HHH-ra, pont a légtér mizéria miatt.

Előzmény: RNZoli (26080)
RNZoli Creative Commons License 2017.07.13 0 0 26080

A "hivatalos állásfoglalás" mindig az érintett országok AIP-je. Viszont ha betelefonálsz a FIC-be és vázolod a problémát, valószínűleg segítenek találni valakit, aki rámutat az AIP-k megfelelő paragrafusaira, ami alapján összeállhat a kép.  Semmit nem vesztesz vele, ha beszélsz velük, sőt. 

 

Mondjuk annyi nehézség lehet a dologban, hogy abban a pillanatban, amikor kiejted a szádon hogy "siklóernyős vagyok", a HC-nál vészhelyzeti készenlét lép életbe, a TEK elindul hozzád, és csak akkor kezdenek el veled tárgyalni, ha egy föld alatti kihallgató-szobában 24 órán keresztül szakadtalanul ismételgeted nekik, hogy "nem, nem, nem én voltam aki Hármashatárhegy felett 2500 láb fölé emelkedtem!!!!"  :) :)

Előzmény: feketefelhoo (26079)
feketefelhoo Creative Commons License 2017.07.12 0 0 26079

Jogos, figyelmetlenül olvastam :) És közben megerősítette, hogy ő is rádiózott.

 

Telefonon már jelentettem be repülést, de én csak annyit tudok mondani, hogy honnan indulunk és kábé merre megyünk. Hogy oda is érünk-e az egy soktényezős egyenlet :) 10-20 fokot fordul a szél, kimarad egy termik : máris dől minden terv.

 

Igazából az egész abból indult ki, hogy van nekünk egy MKK "versenyünk".  A szabályzatban leírtuk, hogy csak az országhatáron belüli repülések érvényesek. Viszont többször feltették nekem a kérdést, hogy mikor lesz eltörölve ez a szabály, mert van akinek kicsi az ország. Azt szoktam válaszolni : akkor, ha változik a törvény, mivel jelenleg jogilag nem védhető egy határ átrepülős táv, én pedig nem tudok minden ilyen repülést ellenőrizni, hogy vajon valóban FPL-el meg rádióval teljesítették-e.

 

 Azon gondolkodtam még, hogy vajon a HC-tól kérhetnék-e valamilyen hivatalos infót vagy állásfoglalást ez ügyben, vagy felesleges, mert úgysem tudnék meg többet, mint amennyit egyébként tudok ?

 

 

Előzmény: RNZoli (26078)
RNZoli Creative Commons License 2017.07.12 0 0 26078

He has also airband radio for communication with ATC

 

A cimbijének IS (ami szerintem annyit jelent, hogy mindkettőjüknek volt repsávos rádiója az irányítással történő kommunikációhoz).

 

Az FPL-t tudod hogyan lehet leadni, akár telefonon, akár interneten?  A légijármű típus valamilyen megjegyzésbe kell majd beletenni., ezért jobb, ha inkább telefonon adod le a repbejelentőnél. 

 

Azt nem tudom, hogy a transzponder hiányát hogyan tudták megoldani. 

 

 

Előzmény: feketefelhoo (26077)
feketefelhoo Creative Commons License 2017.07.11 0 0 26077

Oké, kezd összeállni a kép. Szóval a határtalan repkedéshez minimum rádió és FPL kell.

 

Ez a repülés volt a "vita" indító : https://www.xcontest.org/world/en/flights/detail:PTom08/14.06.2017/08:33

 

És ezt tudtam meg a pilótától :

 

Hi friend, I had claimed flight plan to ATC with my friend with who I flew over Slovakia in formation and He has also airband radio for communication with ATC. Also in Slovakia we need claim flight plan before start and communicate with ATC of both countries when you want cross borders with Hungary. When I want to fly over Czech or Polish borders I dont need claim flight plan and also I dont need communicate with ATC over radio.

I think that we need to write some agremeent betwen Slovakia and Hungary for free gliding flights over ours borders.

 

Mondjuk ebből annyi derül ki, hogy a cimborájának volt rádiója, akivel egy darabig együtt repültek.

Előzmény: BJani (26076)
BJani Creative Commons License 2017.07.11 0 0 26076

Ok, hogy belföldi repülésekhez nem feltétlenül kell FPL, de a nemzetköziekhez tudtommal igen.

A repterv elindítását / zárását, és a pozíciód mondjuk 15 percenkénti adását pedig nehezen tudom elképzelni rádió nélkül.

No meg aztán ott a kérdés, hogy a szlovák szabályok szerint keresztezheted-e az ő államhatárukat FPL és rádiókapcsolat nélkül.

(vszeg igen, de azért meg kéne nézni)

Előzmény: feketefelhoo (26073)
feketefelhoo Creative Commons License 2017.07.11 0 0 26075

Hopp, ez elkerülte a figyelmemet.

 

Viszont a határsávot hogyan kell értelmezni ? Mert úgy tudom, hogy azt a 10km sávot már pár éve eltörölték.

 

No, megkérdem a szlovák fickót, hogy ő ezekből mit teljesített :)

Előzmény: kelan (26074)
kelan Creative Commons License 2017.07.11 0 0 26074

Mindamellett ott van a belinkelt jogszabályban, hogy függetlenül a légtérosztálytól a határsávban repülő légijármű (hacsak nem állami) köteles FPL-t tölteni és kétoldalú rádiókapcsolattal rendelkezni.

Előzmény: feketefelhoo (26073)
feketefelhoo Creative Commons License 2017.07.11 0 0 26073

Magyarországon az F és G légterekben nem kötelező a rádió használata, mint ahogy FPL-t sem kell beadni.

 

https://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=a0700026.gkm

Előzmény: BJani (26072)
BJani Creative Commons License 2017.07.10 0 0 26072

Szerintem rádió nélkül ez nem tud működni, hiszen honnan tudná a FIC, hogy éppen merre jársz.

 

A kézi rádió nem megoldás?

(sosem siklóernyőztem, nem tudom mekkora a szélzaj, használható-e kézi rádió, esetleg headset kiegészítéssel)

Előzmény: feketefelhoo (26071)
feketefelhoo Creative Commons License 2017.07.10 0 0 26071

Ez csodálatos !

 

Na most, ha én leadok itthon egy reptervet Szársomlyóról Nové Zámky-ba, akkor ugyanez történik avagy elhajtanak a .....ba ? Nincs rádióm és kábé Almásfüzítőnél keresztezném a határt, UTC "amikorodaérek" szerint.

 

Azt tudom, hogy a leszállást jelenteni kell, mert különben utánam küldik a keresőbrigádot.

Előzmény: RNZoli (26069)
RNZoli Creative Commons License 2017.07.07 0 0 26070

Hacsak nem férsz hozzá a kérdéses időszakban aktívált IFR repülési tervekhez...vagy valaki a HC-n belül kiad ilyen infót....

Az még kérdés lehet, hogy mi legyen a rövidítésekkel. Mármint amikor elindul egy SID szerint, aztán 7000 láb fölött kap egy rövidítést, emiatt a teljes SID nem kerül lerepülésre. 

Előzmény: Bal (26068)
RNZoli Creative Commons License 2017.07.07 0 0 26069

Hát hogy a viharba' ne kapná meg? :) A repülési terveket az EUROCONTROL országain belül mindenki látja, akinek a területét érinti. Vagy ha hirtelen kell módosítani, akkor koordinálnak az érintett szolgálatok. 

 

Előzmény: feketefelhoo (26067)
Bal Creative Commons License 2017.07.05 0 0 26068

A BUD gyakorlatban alkalmazott SID eljárásairól lehet valahonnan statisztikát szerezni?

 

Tehát kéne egy tábla, hogy adott időszakban hány gép repült BADOV3D-t, TORNO3X-et, stb ...

 

Jó lenne nem a flightradar playback-ről kivadászni.

feketefelhoo Creative Commons License 2017.06.20 0 0 26067

No akkor mi a helyzet vele? :)

 

https://www.xcontest.org/world/en/flights/detail:PTom08/14.06.2017/08:33#fd=comment

 

A leírás szerint érvényes repülési terve volt. Ezt ilyenkor megkapja a magyar illetékes is ? FIC vagy HC vagy valaki ?

Előzmény: RNZoli (26055)
markodonat Creative Commons License 2017.06.18 0 0 26066

Köszönöm a válaszokat! :)

Előzmény: lborli (26065)
lborli Creative Commons License 2017.06.18 0 0 26065

retransmit

Előzmény: BJani (26064)
BJani Creative Commons License 2017.06.16 0 0 26064
Mind a kettő megy folyamatosan.
Előzmény: markodonat (26062)
lborli Creative Commons License 2017.06.16 0 0 26063

utóbbi

Előzmény: markodonat (26062)
markodonat Creative Commons License 2017.06.16 0 0 26062

Olyan kérdésem lenne, hogy jelenleg a 122.975, vagy a 129.700 az Approach "master" freki, azaz melyik az, amelyik kvázi 0-24 nyitva van?

Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2017.06.12 0 0 26061

Azért ez elég durva hiba. Mintha szuperponálták volna az útvonalra a pilóta EKG-ját.

Előzmény: BJani (26060)
BJani Creative Commons License 2017.06.12 0 1 26060

A problémát a fr24 multilaterálásának a számítási (vételi?) hibái adják, a gép valójában nyílegyenesen repült.

Előzmény: DAttis (26059)
DAttis Creative Commons License 2017.06.12 0 0 26059

Vajon miért ilyen az útvonala??

RNZoli Creative Commons License 2017.06.02 0 0 26058

Úgy sejtem hogy alapvetően a polgári légiirányítás (itt a Hungarocontrol) ír erről egy "esemény jelentést", amit továbbít a légijármű üzemeltetője (pl. a légitársaság) felé.

Ezt a légitársaság megkapja, lehet hogy közben a pilóták is adtak le erről egy igazolójelentést, a főpilóta meg összehasonlítja ezeket, elbeszélget az érintettekkel, megnézi hogy egyébként gyakran feljelentik-e valamelyiket (mondjuk zajcsökkentési eljárások megszegése miatt). Ha nincs ok az ismétlődéstől tartani akkor nincs para. Ha esetleg necces a dolog, akkor tréning, előléptes-megvonás, nagyon súlyos esetben (betelik a pohár) beszélgetés a szeméyzeti osztály vezetőjével. 

Előzmény: somi1955 (26056)
malazs Creative Commons License 2017.06.02 0 0 26057

A vadászok örülnének ha naponta 10 ilyen riasztásuk lenne ;-)

Előzmény: somi1955 (26056)
somi1955 Creative Commons License 2017.06.02 0 0 26056

A renitens pilóta azért kap egy sárga lapot,vagy csak beintenek neki a vadászok?

Előzmény: BJani (26054)
RNZoli Creative Commons License 2017.06.01 0 0 26055

Ha nem harsány allah-akbár kajabálással repülsz, és egyébként a civil papírjaid rendben vannak, akkor max. rádsóznak egy sima (légi)közlekedési szabálysértést 30 ezer jó magyar forintért.

Előzmény: feketefelhoo (26052)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!