"Egyetértek, a Dacia Logan nem is olyan rossz autó, több ismerősömnek van, és nagyon jól, eddig hibátlanul teljesítenek."
Ja. 6 év átrozsdásodás elleni garanciával. Ami nem azt jelenti, hogy nem lesz rozsdás 6 év alatt, hanem hogy nem rohad szét 100%-ban. Csak úgy 90%-ban. Azért ezt is számoljuk bele, hogy milyen jó a Logan.
a klíma nekem tökéletes, állandóan 18-20 között járatom és finom időt csinál. semmi gondom nincs vele!
kemény a futómű? de ahogy írtad erről az utatk tehetnek! én kint használom németországban, siklik....csak néha érzek egykét vasúti átjárót meg fekvőrendőrt!
gyenge a rádió? hmmm azért ezen is érdemes elgondolkozni hogy az otthoni adótornyok milyen teljesítménnyel sugároznak! ami engem zavar az a trafic funkció, de ez meg kikapcsolható, mert úton útfélen dugó van a németeknél, és 5 percenként bemondja valamelyik rádió
Máshol nálam is minden tökéletes. (meg a motorháztetőnél is, mert mikor megjött a kocsi átnéztem és szóltam, hogy állítsák be) Én nem tudom ezt az anyagos dolgot, mert nálam elég könnyen jár minden, meg kb. 1 cm-ről becsukható az összes ajtó. :D (de értem, hogy mit mondasz) Egy opel ajtó 1 tonna kb, ha úgy nézzük, mert rosszak a határolók.
Itt nem az a baj, hanem az, hogy: nincs 6. fokozat és nagyon kemény a futómű erre a jó magyar úthálózatra, nem lehet albumot léptetni a kormányról (gyenge a rádió vétel, igaz nem hallgatom), kinti 11 fokos hőmérséklet mellett a hőfokot 15,5-ra állítva érezhetően meleget nyomat, persze a klíma és automata funkció rendet tesz, elfelejtette a bal első ablak a felfelé automata funkciót, de Notesnak hála az már okés. Ja és nem építettek bele gyári nyest-és macskariasztót! :)
Nálunk szinte mindenkinek 2 kategóriával drágább kocsija van mint amit megengedhetne magának és jól látod, presztizs és butaság, semmi más. Hót szegények vagyunk, de a márkajel az a minden. Persze, rám is lehet mondani, hogy új kocsit vettem drágán, de én tartom magam a 30%-os szabályhoz: a nettó fizetésem 30% mehet el törlesztésre (ebben minden törlesztés benne van, kocsi, lakás stb.) és ezt nem léptem át, nem költekeztem ki felelőtlenül. vehettem volna Clio sportot is 200LE-vel, de észszerű döntést akartam mert már kiéltem magam izomkocsikkal, most olyan kellett ami nem túl drága, szép és gazdaságos is. Kia proceed lett. Egyszerűen mert a tények alapján ez volt akkor és abban a pillanatban a legjobb választás. És még most is azt mondom jól döntöttem.
Bárki beleül mindenki csodálkozik, hogy ez kia? és apám hogyan kanyarodik? ilyen erős a motor? te ez kurva jó. És ez kia? és nem szar? hogy lehet ez? előítélet, berögződés, presztízs, tudatlanság.
épp akartam már írni! a motorháztető a gyengepontjuk! bár nekem csak harmadik gyönyörködés után tűnt fel, akiknek mutatom azok észre sem veszik! a helyezt a következő! ha szemből nézed a verdát, a motorháztető finoman 2-3mm balra áll. de az illesztések körben egészen a szélvédőig rendben vannak. ezt már a gyárban észrevehették mert a motorháztetőn lévő zárnyelv finoman jobbra van ferdítve! ezenkívül az autó illesztései rendben vannak! sehol egy elhajlítás :) sőt az ajtók is szépen csukodnak érezni hogy van benne anyag, nem az a aluminíumfólia efektus!
A kormány nyöszörgésén lehet segíteni, alátét kell csak, hogy a két műanyag ne érjen össze! A váltó meg szerintem patent. Az elején egyszer nem sikerült kapcsolnom neki az egyes fokozatot elsőre, hátramenetet is veszi mindig.
Mondjuk szerintem a minőség ellenőröket kellene lecserélni a gyárban. Nálam pl. a motorháztető és a sárvédő között volt nagyobb rés; meg a szélvédőnél a légbeömlő eláll egy kicsit. Éppen ezért jobban örülnék neki, ha Koreában gyártanák a Cee'd-et, ott azért így szerintem nem engedték volna ki a gépet. (meg nem hiszem el, hogy nem látja senki, nekem azonnal feltűnt, amikor ránéztem a gép elejére) A technikával meg tökéletesen megvagyok elégedve.
Én is így csináltam :) Ahogy te, én is büszke vagyok a gépre is, de leginkább magamra, hogy ezt vettem :D A végére 2 jelölt maradt:
Csak azt nem értem, hogy egy 1.6-os TDCI 110 le-s Focust Trend felszereltségggel 100 ezerrel olcsóbban megkaptam volna (úgy, hogy volt még benne: automata klíma + még valami de arra nem emlékszem), mint az Ex lim. 1.6 Crdi-t, de miért Cee'd-et vettem???
teljesen igazad van! én is ezen érvek alapján döntöttem. Volt a kezemközött jópár automárka, az elmúlt évek során, és arra jöttem rá hogy egyik sem tud többet 500.000 adott esetben 1.000.000 HUF-al, másképpen ha a KIA mellett döntök mert mondjuk fél misivel olcsóbb mint egy Ffocus nem azt jelenti hogy rosszabb is nála ennyivel sőőőt! Aztán beszélgettem németekkel is! Pl az egyik skodát vesz! Nofene a nagy németember skodát vesz? Miért? Aztmondja nem éri meg a VW embléma a 2000-3000 EUR-os felárt! Puding próbája az evés, ha ez a kocsi nekem gond nélkül elszalad 3-45 évet, akkor aztmondom jól választottam és minden lényegtelen. Az értéktartásától meg nem félek, mert ha nem hajtok bele 150.000km-et akkor még gari is lesz rajta mikor eladom. A’ta baj hogy az emberek többsége a presztízs miatt vesz autót! A másik meg saját tapasztalat, hogy aki így döntött az nem meri a hibákat hangoztatni inkább sunnyog vele és ez itt a baj……
Azért mert délkorai szlovák fos. Fújj. Sosem bírtam az ilyet, lehet fikázni valamit de tények alapján tegyük már ne előítéletek alapján. Mielőtt vettem volna ceed-et elmentem és vezettem egy csomo gépet, aztán osztottam szoroztam és mindent egybevéve ő győzött. Nem érdekel milyen matrica van a kocsin, de én büszke vagyok erre a gépre. Kiváló kocsi, aki mást állít az üljön bele és vezesse. Egy dolog van ami nem teccik, nem vízzel megy. nem értem egy 5 milliós kocsi miért nem megy vízzel. ez felháborító. :)
Szoktam olvasni a ceed-ekről a népíteletben, hogy ez nyöszög, az megszólal meg a hátramenet taknyos. Na ja, az. De nagyok az elvárások. Ja, hogy nekem 4 millióért ne nyöszögjön a kormány. Rossz hírem van, ilyen nincs. Fel kéne ébredni mert már évek óta bilibe lóg a magyar emberek keze. Ez a 21 század, nem 1990-es éveket írunk mikor a nagy ótógyárak azon versenyeztek, hogy ki tud megbízhatóbb kocsit gyártani. Most szokat kell gyártani, ócón és gyorsan. Szóval maradjunk abban, hogy jó ki kocsi ez a szíd, persze gyárihibás itt is biztosan van, de ez ellen nincs mit tenni.
Ha jó az ajánlat akkor szvsz add el. Igaz nekem "csak" 3 hetet kellett eddig kibírnom így, de azthiszem megérte. (bár a napi 3-4 óra utazgatás tömegközlekedéssel lassan kibírhatatlan, autóval fele ennyi) Ha szerencséd van akkor neked sem kell többet.
Amúgy nemrég hívott a kereskedő, csütörtökön vagy pénteken végre átvehetem az autót! Amint írtam ide csörgött is a telefon ;)
GregHozta kérdezd már meg lécci "A KIA ezt elnézte" című blogban, hogy mivel jobb egy Golf vagy Astra a Cee'd-nél. :D Egyesek nagyon nem bírják a KIA-t, de hogy leírnák mivel rosszabb, mint a többi, vagy miért érdemes a nagyobb márkát venni, az elég ritka! :o)
"én is kb 2 hétre számítottam aztán jól ráfáztam, mivel a régi autómat eladtam már a 2 hetes határidőben bízva"
en meg most vacillalok a rafazason, marcius 25.-en rendeltem (gyartasbol), aszontak 2-3 honap korul fogjak leszallitani, ehhez kepest most lenne egy vevo a regi autora es raadasul viszonylag korrekt arat is fizetne erte, micsinajjak:-(((
Az ESP képes megcsúszás esetén egy vagy több kerék fékezésével stabilizálni az autót. Erre a sofőr egy fékpedállal soha nem lesz képes. Annak idején sokallottam az EX felszereltség 250ezer forintos felárát, maradtam az EX Limitednél. De ma már máshogy döntenék...
Nekem 2 hét volt tokkal vonóval. Azt azért hozzáteszem, hogy a kocsi le volt gyártva és volt raktáron is szlovákiában. Szal leszállítás és papírmunka és itt volt a gép.
Én pont most vagyok ennek a közepén (talán a végén), nekem így néz ki:
2008.04.23: megrendelés, autó az országban van, 2-3 hetes átadási határidőre kaptam ígéretet (megemlítve hogy esetleg hamrabb is meglesz...) 2008.05.14: letelt a 3 hét, a kereskedő elmondása szerint épp aznap érkezett meg az autó hozzájuk... (Budaörsről a LagerMax-tól a kb 10 km-es utat 3 hét alatt sikerült megtenni...) 2008.05.19: Talán másnapra készen lesznek a papírok és a héten átvehetem az autót 2008.05.20: ??? :) Remélem délután jó híreket kapok, holnap telik le a 4. hét a megrendeléstől számítva :(
Nemtudom nálam mi történt, én is kb 2 hétre számítottam aztán jól ráfáztam, mivel a régi autómat eladtam már a 2 hetes határidőben bízva. :(
2008.02.15 jött az info a kocsit nem gyártották le
2008.03.01 márciusi gyártásba került
2008.04.10. megérkezett a kereskedésbe
2008.04.26 átvehettem a kocsit, bár ebben az is játszott hogy én sem tudtam volna előbb érte menni
miután megérkezett a kocsi, vagy éppen a raktáron van valahol, egyébként 10 munkanap, max 2 hét ennyi alatt fejenállva csukott szemmel, hátramenetben készenáll!
Az autót egy pár nap alatt leszállítja a Lager Max. A számlát le lehet kérni előre faxon, és ki lehet fizetni, hogy a papírok megérkezzenek. Innentól regadóztatás+forgalomba helyezés. Röviden ennyi.
Ami jobban foglalkoztat : kinek mi a tapasztalata?
Sikerült olyan felszereltségű, színű, stb. autót találnom ami van az országban, de le kell szállítani a kereskedésbe. Az ő tapasztalatuk, hogy a megrendeléstől kb. 10 munkanapon belül kerül hozzályuk szállítólevéllel. További 3 nap mire számla érkezik, akkot tudják elkezdeni a papírokat intézni. Az megint néhány munkanap. Van valaki akinek szintén így alakult az autó vásárlása? Mennyi időbe telt mire bele tudott ülni?
még1 megjegyzés : ha valaki ennyire bízik magában, hogy "nekem aztán nem" meg "jobban szeretem magam irányítani a dolgokat" akkor gondolkodjon el azon hogyan működik az autó, aztán rájön, hogy hoppááá. ez már nem az a lada, trabant, wartburg korszak, ahol még szimbiózisban voltunk az autóirányításával.
Egy dologra nagyon jó, ha az ember ésszel használja: az esetleges nem tudatos hibákat jelzi, ugyanúgy, mint az abs. (Ecsém, itt nem álltál volna meg/nem fordultál volna be/nem kerülted volna ki, ha nem vagyok). Nem szabad napi használatra fogni, nem csodaszer egyik sem, de tanít. Tanulni meg nem szégyen...
:)))) Csak, hogy én is beleszóljak. Mindenkinek igaza van. De, soför és soför közt is van különbség. Nekem is volt már pár gyors kocsim és egyikben sem volt ESP és minden meleg helyzetet sikerült megoldani nélküle is. De, mi a szart kezdek télen ha megcsúszik a kocsi? Ott volt a FiveGear teszt. A csávó angol rally bajnok volt és nem tudta bevenni ESP nélkül havas uton a teszt palyan a kanyart. ESP-vel meg csont nélkül. Szóval jó dolog az az elektronika. Az életet nem kell rábízni és bízni sem kell benne, ugy kell vezetni mintha ott sem lenne és majd bekapcsol az mikor kell. Most is sportosan vezetem a proceedem, de eccer sem kapcsolt be. Bár lehet ahogy én vezetek az másnak nem sportos, mert nem arra gondolok, hogy keresztbefordított kocsival rongyolok be minden körfogalomba. :)) csak éppen szeretek nagy kanyarsebességet venni és dinamikusan menni (nem egyenlő a gyorshajtással).
akkor Jedi lovag nekem aztán mind1, csak én sem értem hogy valaki miért "fél" "óvakodik" az ESP-től! és miért gondolja hogy nincs rá szüksége! hol van az értelmes magyarázat! mert ha hoz egy példát, hogy az ESP hibája miatt ez meg ez történt, vagy hogy megcsúsztam a kocsival majdnem meghaltam, de ha nem lett volna ESP akkor megúsztam volna csak 1 karcolással akkor aztmondom nála a pont! addig meg........értelmetlen az egész vita, tényeleg! egy érzésről vitatkozunk, "szerintem nem jó és kéész" hmmmm?????