Ezt a (Bp-)Pozsony-Drezda új éjszakai vonatot sehogy sem értem. Miért csak Drezdáig, miért nem Berlinig? Jó, persze, többlet km, de úgy még értelme is lenne, így viszont elég kevés. Drezda nem produkál olyan sok utast, a Berlinbe utazók meg nem fogják használni, mert az átszállást (majdnem) mindenki utálja. Kis túlzással ez olyan, mintha lenne egy új Bp - Bruck an der Leitha vonat.
Kicsit nagy túlzással... :-))) inkább olyan az arány, mint Salzburg és München között...
Aki most Berlinbe akar menni éjszaka az egyébként is átszállásra kényszerül - vagy Prágában vagy Bécsben - hisz tavaly december óta ugyebár nem jár oda a közvetlen kusett. Ezzel az összeköttetéssel szerintem csak javul az utazás Berlin felé, legalábbis a Pannonia-hoz képest...
A vonat ötlete amúgy szerintem szlovák, mert amíg volt Saxonia, a balatoni szezon előtt és után is úgy 3-4 héttel ki volt tolva az utolsó években a közlekedési ideje úgy, hogy csak Pozsony és Drezda között járt - de felmerülhetett a szászoknál is, mert az utóbbi pár évben igen csapnivalóvá vált arrafelé az éjszakai forgalom, hogy a Ruhr-vidékre járó vonat visszakerült meg a Donau-Spree-Kurier megint megáll Lipcsében, úgy már jobb a helyzet, de azért hiányzott ez az összeköttetés is. Drezdában (és általában Szászországban) amúgy nagyon sok turisztikai potenciál van még, és ezt most kezdik végre felfedezni...
Igen, látom. Méghozzá azt is, hogy a reggeli 1375-ös "gyors", ami Burgasba megy majd Győrön keresztül, annak BULGARIA lesz a neve. Akkor ez a 120-ason megy? Ez csak hálókocsit visz, vagy belföldi utazásra is igénybe lehet venni?
Nem baj, hogy Gerulata lesz a neve a 943-nak, remélem, fogják használni a kiírásban. De az kár, hogy továbbra sem lesz személyvonat Rajkáról Pozsonyba...:(
A szlovák tervezetben a Kassa-Hidasnámeti mezőben is vannak érdekességek:
Lesz egy Miskolc-Poprád gyorsvonatpár síszezonban. Nem igazán értem az okát, mert a Rákóczi szerintem ideális időpontban járt a Miskolcról a Tátrába utazóknak, (az új vonat kifelé a "nap közepén" megy, ami szerintem nem túl praktikus, befelé meg alig egy órával előtte), és el nem tudom képzelni, hogy olyan sokan lettek volna rajta, hogy többlet vonat kellene. (Tavaly nyári munkanap Rákóczin Miskolc-Kassa között max. 20 % kihasználtságot láttam.) A MÁV ad rá kocsit? Erre lesz?
A Hernád kifelé jóval későbbre került, ami szerintem nagyon nem jó, mert az időbeli lefedettség ezzel sokat romlott, délután semmi, este meg két vonat szinte együtt.
Ezt a (Bp-)Pozsony-Drezda új éjszakai vonatot sehogy sem értem. Miért csak Drezdáig, miért nem Berlinig? Jó, persze, többlet km, de úgy még értelme is lenne, így viszont elég kevés. Drezda nem produkál olyan sok utast, a Berlinbe utazók meg nem fogják használni, mert az átszállást (majdnem) mindenki utálja. Kis túlzással ez olyan, mintha lenne egy új Bp - Bruck an der Leitha vonat.
Az említett Thomas Cook - féle menetrendtervezet valahol a neten érhető el?
Ez az EC348/349 az 1-esen fog csak közlekedni, Hegyesnél fog kilépni, és úgy láttam, hogy csak Budapestig megy. De ideje lenne már egy Arad-Bécs nappali vonatnak is, ami EC. Habár még a románok is úgy nevezik az IC731 Tarianust, hogy EC47!
A Traianus az nem IC 47-ként van benne pl. az ÖBB-ben? Én úgyszoktam látni...
Volt szó erről az EC 42 EC 43 vonatpárról.... Gondolom ez a Lehár mintárára kapja a számát, ami ugye ÖBB EC 40/41... De ez az EC 348/349 vonatpár akkor végülis mikoris és merre is menne?
Ha a MÁV1esen megy BP-ig, akkor a Budapest - Wien viszonylat gondolom megkockáztatható? De HAÉN jól tudom, akkor ez IS egy új vonatpár lenne mivel:
EC 24/25 ex-Liszt EC 62/63 Bartók DACIA ÖBB EC 40/41 Lehár IC 344/345 Avala EN 268/269 Kálmán Imre EN 466/467 Wiener Walzer vannak jelenleg, tehát nincs köztük az említett pár...
Nem éppen, a 340-es számcsoport mindig is a Bécs felé menő gyorsvonatoké volt. (340/341: Beograd-Express, 342/343: Arrabona, 344/345: Avala, 346/347: Dacia) Ez egy viszonylag új szokás, hogy EC-k a 200-as és 300-as számcsoportba is bekerülnek, de ez a külföldi tendenciákat követi, ahol általában a második számjegy dönti el, hogy hová megy a vonat, aztán a magasabb 100-as számcsoportok a különféle rövidítéseket jelölik.
Megtaláltam a szlovák tervezeteket, csak egy volt, amivel okosabb lettem belőle: a szezonális vonat Pozsonyból Bulgáriába Rajkán át...
A szlovák tervezetet nézve úgy látom újra lesz Gerulata. A Lőkösháza-Pozsony gyorsvonatnak lesz ez a neve. (Lásd vlaky.net, Bratislava-Rajka menetrendi mező tervezete.)
Pedig annak a neve Slovan volt! s én is egyetértek a nevek visszaadásában, a Lisztnek, a Bartóknak, a Hungáriának, a Comeniusnak vissza kellene adni a nevét!
Ez az EC348/349 az 1-esen fog csak közlekedni, Hegyesnél fog kilépni, és úgy láttam, hogy csak Budapestig megy. De ideje lenne már egy Arad-Bécs nappali vonatnak is, ami EC. Habár még a románok is úgy nevezik az IC731 Tarianust, hogy EC47!
A szlovák tervezetet nézve úgy látom újra lesz Gerulata. A Lőkösháza-Pozsony gyorsvonatnak lesz ez a neve. (Lásd vlaky.net, Bratislava-Rajka menetrendi mező tervezete.)
"Én még arra is kiváncsi vagyok, hogy az instabil HANS ALBERS EN 490-491 közvetlen Avala IC-s kocsija megmarad -e... "
A Thomas Cook Menetrendben szereplő tervezetben benne van a Budapest-Hamburg és vissza közvetlen kusett, Budapestről IC 344-el indul 16.10-kor, Wien West érkezik 19.09 , indul 19.55 , Hamburg Altona érk. 8.06
Vissza Hamburg Altona 20.14, Wien West érk. 9.02, ind. 9.52, Budapest Keleti érk. 12.48 (IC 345).
Egy rövid ideig volt, hogy Bp-ről indult a Donau-Spree-Kurier EN, aztán 1ik napról a másikra csak Bécstől közlekedett:(( / deja vu Orient-Expressz?:( /
Ha jól emlékszem a Wiener Walzer vitte a Donau-Spree-Kurier közvetlen kocsijait Berlin felé... De régen mintha tényleg lett volna...
Abban, hogy minden nemzetközi kapjon nevet, egyet értek! De már sajnos a Bartók Béla EC-s tábláiról is hiányzik a név, csak a MÁV/ÖBB EC 62 van rá kiírva :(((
Szerintetek nem lehetne kezdeményezni, hogy a Dortmundi pár legyen újra Liszt Ferenc?
Én még arra is kiváncsi vagyok, hogy az instabil HANS ALBERS EN 490-491 közvetlen Avala IC-s kocsija megmarad -e... Vagy ha az Avala Bp-Wien indulása 16:10-re ütemeződik, akkor már bele számolják a menetrendbe a megszokott késéseket...
Nem rossz ötlet ez a plusz 1 bécsi EC. Néven gondolkoztam én is, csak úgy bolondságból és Semmelweis ignácra jutottam, az anyák megmentőjére (a magyar fővárosban született és Bécsben járt egyetemre és ott is halt meg).
A dortmundi meg tényleg visszakaphatná a nevét, de ez igaz szerintem a Berlin felé közlekedőekre is...