Keresés

Részletes keresés

BahnScorper Creative Commons License 2006.10.02 0 0 321

Ezt a (Bp-)Pozsony-Drezda új éjszakai vonatot sehogy sem értem. Miért csak Drezdáig, miért nem Berlinig? Jó, persze, többlet km, de úgy még értelme is lenne, így viszont elég kevés. Drezda nem produkál olyan sok utast, a Berlinbe utazók meg nem fogják használni, mert az átszállást (majdnem) mindenki utálja. Kis túlzással ez olyan, mintha lenne egy új Bp - Bruck an der Leitha vonat. 

 

Kicsit nagy túlzással... :-))) inkább olyan az arány, mint Salzburg és München között...

 

Aki most Berlinbe akar menni éjszaka az egyébként is átszállásra kényszerül - vagy Prágában vagy Bécsben - hisz tavaly december óta ugyebár nem jár oda a közvetlen kusett. Ezzel az összeköttetéssel szerintem csak javul az utazás Berlin felé, legalábbis a Pannonia-hoz képest...

 

A vonat ötlete amúgy szerintem szlovák, mert amíg volt Saxonia, a balatoni szezon előtt és után is úgy 3-4 héttel ki volt tolva az utolsó években a közlekedési ideje úgy, hogy csak Pozsony és Drezda között járt - de felmerülhetett a szászoknál is, mert az utóbbi pár évben igen csapnivalóvá vált arrafelé az éjszakai forgalom, hogy a Ruhr-vidékre járó vonat visszakerült meg a Donau-Spree-Kurier megint megáll Lipcsében, úgy már jobb a helyzet, de azért hiányzott ez az összeköttetés is. Drezdában (és általában Szászországban) amúgy nagyon sok turisztikai potenciál van még, és ezt most kezdik végre felfedezni...

 

Előzmény: gabor144 (317)
PLACI Creative Commons License 2006.10.02 0 0 320
Ez a Jadran is tetszik!:) Még több nemzetközit!:)
Előzmény: PLACI (319)
PLACI Creative Commons License 2006.10.02 0 0 319

Igen, látom. Méghozzá azt is, hogy a reggeli 1375-ös "gyors", ami Burgasba megy majd Győrön keresztül, annak BULGARIA lesz a neve. Akkor ez a 120-ason megy? Ez csak hálókocsit visz, vagy belföldi utazásra is igénybe lehet venni?

Nem baj, hogy Gerulata lesz a neve a 943-nak, remélem, fogják használni a kiírásban. De az kár, hogy továbbra sem lesz személyvonat Rajkáról Pozsonyba...:(

Előzmény: gw (309)
sosiforda Creative Commons License 2006.09.30 0 0 318

"Az említett Thomas Cook - féle menetrendtervezet valahol a neten érhető el? "

 

Nem. Csak a nyomtatott menetrendkönyvükben, decemberig hónapról hónapra nagyobb terjedelemben.

Sajnos Magyarországon nem árusítják, ide csak interneten rendelhető.

Előzmény: gabor144 (317)
gabor144 Creative Commons License 2006.09.30 0 0 317

A szlovák tervezetben a Kassa-Hidasnámeti mezőben is vannak érdekességek:

 

Lesz egy Miskolc-Poprád gyorsvonatpár síszezonban. Nem igazán értem az okát, mert a Rákóczi szerintem ideális időpontban járt a Miskolcról a Tátrába utazóknak, (az új vonat kifelé a "nap közepén" megy, ami szerintem nem túl praktikus, befelé meg alig egy órával előtte), és el nem tudom képzelni, hogy olyan sokan lettek volna rajta, hogy többlet vonat kellene. (Tavaly nyári munkanap Rákóczin Miskolc-Kassa között max. 20 % kihasználtságot láttam.) A MÁV ad rá kocsit? Erre lesz? 

 

A Hernád kifelé jóval későbbre került, ami szerintem nagyon nem jó, mert az időbeli lefedettség ezzel sokat romlott, délután semmi, este meg két vonat szinte együtt.    

 

Ezt a (Bp-)Pozsony-Drezda új éjszakai vonatot sehogy sem értem. Miért csak Drezdáig, miért nem Berlinig? Jó, persze, többlet km, de úgy még értelme is lenne, így viszont elég kevés. Drezda nem produkál olyan sok utast, a Berlinbe utazók meg nem fogják használni, mert az átszállást (majdnem) mindenki utálja. Kis túlzással ez olyan, mintha lenne egy új Bp - Bruck an der Leitha vonat. 

 

 

Az említett Thomas Cook - féle menetrendtervezet valahol a neten érhető el?

csabyke Creative Commons License 2006.09.30 0 0 316

Ez az EC348/349 az 1-esen fog csak közlekedni, Hegyesnél fog kilépni, és úgy láttam, hogy csak Budapestig megy. De ideje lenne már egy Arad-Bécs nappali vonatnak is, ami EC. Habár még a románok is úgy nevezik az IC731 Tarianust, hogy EC47!


A Traianus az nem IC 47-ként van benne pl. az ÖBB-ben? Én úgyszoktam látni...

Volt szó erről az EC 42 EC 43 vonatpárról.... Gondolom ez a Lehár mintárára kapja a számát, ami ugye ÖBB EC 40/41... De ez az EC 348/349 vonatpár akkor végülis mikoris és merre is menne?

Ha a MÁV1esen megy BP-ig, akkor a Budapest - Wien viszonylat gondolom megkockáztatható? De HAÉN jól tudom, akkor ez IS egy új vonatpár lenne mivel:

EC 24/25 ex-Liszt
EC 62/63 Bartók
DACIA
ÖBB EC 40/41 Lehár
IC 344/345 Avala
EN 268/269 Kálmán Imre
EN 466/467 Wiener Walzer
vannak jelenleg, tehát nincs köztük az említett pár...
Előzmény: PLACI (308)
csabyke Creative Commons License 2006.09.30 0 0 315
Ezek szerint 12:48-kor fog a 345-ös Avala is befutni a Keletibe... Ez jól hangzik...

Remélem a JZ és a MÁV kitalál valami trükköt, hogy az Avala ne késsen be annyit a JZ valamint a Kelebiai Határátkelőn!!!!!!!!
Előzmény: sosiforda (304)
imika Creative Commons License 2006.09.29 0 0 314

Sziasztok!

Ha ráértek látogassatok el hozzánk!

http://www.evvk.hu  

Vannak friss aktualitások is

HLP Creative Commons License 2006.09.29 0 0 313

Pedig annak a neve Slovan volt!

 

De nem Békéscsaba,hanem Miskolc felé!

Előzmény: PLACI (308)
Nandesz2 Creative Commons License 2006.09.29 0 0 312
Értem. Én a Dacia számából következtettem, de akkor mellélőttem.
Ha valaki szerez majd valami infót erről a vonatpárról, szóljon...
Előzmény: BahnScorper (311)
BahnScorper Creative Commons License 2006.09.29 0 0 311

Nem éppen, a 340-es számcsoport mindig is a Bécs felé menő gyorsvonatoké volt. (340/341: Beograd-Express, 342/343: Arrabona, 344/345: Avala, 346/347: Dacia) Ez egy viszonylag új szokás, hogy EC-k a 200-as és 300-as számcsoportba is bekerülnek, de ez a külföldi tendenciákat követi, ahol általában a második számjegy dönti el, hogy hová megy a vonat, aztán a magasabb 100-as számcsoportok a különféle rövidítéseket jelölik.

 

Megtaláltam a szlovák tervezeteket, csak egy volt, amivel okosabb lettem belőle: a szezonális vonat Pozsonyból Bulgáriába Rajkán át...

Előzmény: Nandesz2 (310)
Nandesz2 Creative Commons License 2006.09.29 0 0 310
Érdekes... A száma alapján a 348/349-et én Románia felé közlekedő EC-nek gondoltam...
Előzmény: PLACI (308)
gw Creative Commons License 2006.09.29 0 0 309

Slovan néven jövőre egy Prága-Pozsony gyorsvonat fog járni, ami nyáron átalakul a splitig mennő Jadranná.

 

http://www.vlaky.net/servis/sprava.asp?lang=1&id=1257

 

Előzmény: PLACI (308)
PLACI Creative Commons License 2006.09.29 0 0 308

A szlovák tervezetet nézve úgy látom újra lesz Gerulata. A Lőkösháza-Pozsony gyorsvonatnak lesz ez a neve. (Lásd vlaky.net, Bratislava-Rajka menetrendi mező tervezete.)

 

Pedig annak a neve Slovan volt! s én is egyetértek a nevek visszaadásában, a Lisztnek, a Bartóknak, a Hungáriának, a Comeniusnak vissza kellene adni a nevét!

Ez az EC348/349 az 1-esen fog csak közlekedni, Hegyesnél fog kilépni, és úgy láttam, hogy csak Budapestig megy. De ideje lenne már egy Arad-Bécs nappali vonatnak is, ami EC. Habár még a románok is úgy nevezik az IC731 Tarianust, hogy EC47!

Előzmény: Nandesz2 (306)
BahnScorper Creative Commons License 2006.09.29 0 0 307
Hol vannak ezek a tervezetek egész pontosan a vlaky.net-en?
Előzmény: Nandesz2 (306)
Nandesz2 Creative Commons License 2006.09.29 0 0 306
A szlovák tervezetet nézve úgy látom újra lesz Gerulata. A Lőkösháza-Pozsony gyorsvonatnak lesz ez a neve. (Lásd vlaky.net, Bratislava-Rajka menetrendi mező tervezete.)
Előzmény: HLP (299)
sosiforda Creative Commons License 2006.09.28 0 0 305
Annak a mezőnek tervezete nincs benne, ahogy a Budapest-Belgrád, Budapest-Ljubljana vagy Zágráb vonalak sem.
Előzmény: HLP (293)
sosiforda Creative Commons License 2006.09.28 0 0 304

"Én még arra is kiváncsi vagyok, hogy az instabil HANS ALBERS EN 490-491 közvetlen Avala IC-s kocsija megmarad -e... "

 

A Thomas Cook Menetrendben szereplő tervezetben benne van a Budapest-Hamburg és vissza közvetlen kusett, Budapestről IC 344-el indul 16.10-kor, Wien West érkezik 19.09 , indul 19.55 , Hamburg Altona érk. 8.06

Vissza Hamburg Altona 20.14, Wien West érk. 9.02, ind. 9.52, Budapest Keleti érk. 12.48 (IC 345).

Előzmény: csabyke (302)
Törölt nick Creative Commons License 2006.09.28 0 0 303

 

Egy rövid ideig volt, hogy Bp-ről indult a Donau-Spree-Kurier EN, aztán 1ik napról a másikra csak Bécstől közlekedett:((  / deja vu Orient-Expressz?:( /

 

 

Előzmény: csabyke (302)
csabyke Creative Commons License 2006.09.28 0 0 302
Ha jól emlékszem a Wiener Walzer vitte a Donau-Spree-Kurier közvetlen kocsijait Berlin felé... De régen mintha tényleg lett volna...

Abban, hogy minden nemzetközi kapjon nevet, egyet értek! De már sajnos a Bartók Béla EC-s tábláiról is hiányzik a név, csak a MÁV/ÖBB EC 62 van rá kiírva :(((

Szerintetek nem lehetne kezdeményezni, hogy a Dortmundi pár legyen újra Liszt Ferenc?

Én még arra is kiváncsi vagyok, hogy az instabil HANS ALBERS EN 490-491 közvetlen Avala IC-s kocsija megmarad -e... Vagy ha az Avala Bp-Wien indulása 16:10-re ütemeződik, akkor már bele számolják a menetrendbe a megszokott késéseket...
Előzmény: Törölt nick (301)
Törölt nick Creative Commons License 2006.09.28 0 0 301

 

Szerintem a Wiener Walzer EN a Donau Spree Kurier helyett lett.

 

Jól csengene újra az Arrabona név a Keletiben:)

 

Előzmény: HLP (299)
HLP Creative Commons License 2006.09.28 0 0 300
Remélem a Maestral, Goldoni, Venezia marad, vagy a Goldoni helyett visszaáll a Kvarner.
HLP Creative Commons License 2006.09.28 0 0 299

Arrabona néven volt régen egy vonat, lehet, hogy azt állítják vissza?

Ahellyett lett a Wiener Walzer? Vagy az a Donau-Spree Kurier EN helyett lett?

Arrabona más időfekvésben ment, mint a mostani.

Más. A Gerulata Pozsonyba ment,ugye? Bp-ről indult, vagy átlós vonat volt?

Előzmény: Törölt nick (297)
HLP Creative Commons License 2006.09.28 0 0 298

Minden nemzetközi gyorsvonatnak legyen neve!

 

Előzmény: Törölt nick (297)
Törölt nick Creative Commons License 2006.09.28 0 0 297
Nem rossz ötlet ez a plusz 1 bécsi EC.
Néven gondolkoztam én is, csak úgy bolondságból és Semmelweis ignácra jutottam, az anyák megmentőjére (a magyar fővárosban született és Bécsben járt egyetemre és ott is halt meg).

A dortmundi meg tényleg visszakaphatná a nevét, de ez igaz szerintem a Berlin felé közlekedőekre is...
csabyke Creative Commons License 2006.09.28 0 0 296
EuroCity 348/349 ??????????????

foggamam nincs :(((((((((

De a 34× -esek azok nem véletlen Balkánia felé járnak? Avala Dacia stb...

Bár a Dacia az nemzGy.
Avala pedig IC és nem EC :-o
Előzmény: PLACI (295)
PLACI Creative Commons License 2006.09.28 0 0 295
És az EC348/349 vonat merre fog menni?
Előzmény: csabyke (294)
csabyke Creative Commons License 2006.09.28 0 0 294
Remélem az EC42 / EC43 kap valami jó kis nevet, és az EC24/25 is visszakaphatná a Liszt Ferenc EC nevet :)

Mindenesetre jó ötlet ez a reggeli/Esti Wien - Bp EC. párocska, hiányoltam is eddig, hogy ebben a holt szakaszban nincsen semmi...

De vajon honnan jönnének rá kocsik?

A Lehár a Bartókról kap kocsikat, de ezek vajon kapnák valahonnan szintén?

A Bp - Beogradról valami Hír?
Előzmény: sosiforda (272)
HLP Creative Commons License 2006.09.28 0 0 293
A Corvinus megmarad? Ez talán rajta van Thomas  Cook oldalon.
BahnScorper Creative Commons License 2006.09.28 0 0 292
Igen. Az infók a zelpage.cz oldalról származnak, a Razeni vlaku rovatban a legfelsö táblázatban vannak felsorolva a tervezetben szereplő vonatok.
Előzmény: sosiforda (286)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!