Keresés

Részletes keresés

7578 Creative Commons License 2013.09.29 0 0 54862

"...A MÁV-nál 1908-ban egyetlen egy mozdony nem viselt 3 jegyből álló pályaszámot..."

 

1911 előtt (az új számozási rendszer bevezetése előtt) a MÁV gyorsvonati mozdonyai milyen számot viseltek?

Előzmény: k.novotny (54861)
k.novotny Creative Commons License 2013.09.29 0 0 54861

Konkrét kérdés lehet az, hogy a MÁV-nál 1908-ban melyik mozdony viselte a 247-es számot?

 

A MÁV-nál 1908-ban egyetlen egy mozdony nem viselt 3 jegyből álló pályaszámot, tehát nem volt 1908-ben 247 pályaszámú mozdonya.

 

A GySEV-nek sem és a KsOd nak sem.

 

Az osztrákok-nál a kkStB 1905-ben átállt a sorozat pályaszám rendszerbe, tehát ott sincs ebben az időben ilyen pályaszámú mozdony, 1905-elött pedig egyetlen egy mozdony viselte  247-es pályaszámot, mégpedig a KrMu által 1883-ban gyártott SI oszt. 247-es mozdonya, amely 1885-ben 8840, majd 1905-től 88.40 pályaszámot viselte.

 

Egyedül az SB-nek volt 247 pályaszámú mozdonyai

Előzmény: gumidani (54860)
gumidani Creative Commons License 2013.09.29 0 0 54860

Az alap-probléma a hídon álló 247-es számot viselő mozdony kiléte. Ebben nem lettünk okosabbak.

Konkrét kérdés lehet az, hogy a MÁV-nál 1908-ban melyik mozdony viselte a 247-es számot?

k.novotny Creative Commons License 2013.09.29 0 0 54859

 

A Baron Bruck jellegzetesen 1850 előtti "ősmozdony" kialakítású gép, akkor még a StEG nem létezett, így mzdonygyára sem volt...

 

 

Ezt az irásodat nem kommentálom helyette beszéljen ez a link

 

http://hu.wikipedia.org/wiki/Lokomotivfabrik_der_StEG

 

 

Lehet, hogy mégis létezett a gyár? Az igaz, hogy a gyárat mi az adatbázisban StEG ként nevezzük meg, és ezen a néven visszük végig a gyártásait, tehát nem WRB gyáraként emlitjük meg az 1855-ig legyártott mozdonyait

 

A Baron Bruck nevű mozdonyt a SiglW gyár épitette 1860-ban és 1B-n2 tengely elrendezéssel.

 

Életút adatát megtalálod a ’Tóth-Kirchner-Villányi’ szerzők által publikált könyv  202 oldalán.

 

Abban megtalálod azt is, hogy nem épitették át, hanem egyből az Első Erdély Vasúthoz került, és ’Györök’ néven üzembe állt.

 

Innentől kezdve az általad nevezett Baron Bruck mozdony adatai a következőek

1884-ben MÁV tulajdonba kerül és a IIa 290-es pályaszámot kapja

1891-ben MÁV IIa 1211-es számot kapja meg

1911-től medig a MÁV 256,001-et és 1911-ben selejtezik is.

 

Tehát a ’Baron Bruck’ nevet sosem viselte a mozdony (habár úgy lett rendelve)

 

A mozdonynak egész más pályaszáma van mint itt korábban beidézett képeken szerepel, ráadásul 1891-től IIa 1211 ami négyjegyű szám,  ellentétben a képen látható mozdonyéval

 

Tehát összegezve a Baron Bruck mozdony egyáltalán nem illik az általad felálitott verzióba bele

 

http://hu.wikipedia.org/wiki/TVV_73%E2%80%9377

 

és akkor itt egy kép a Kirchner, Toth, Villányi, Novotny adatbázisából, de szerintem az MGV honlapján is megtalálod az adatokat

 

 

Mivel nagyon sokat voltam itt net közelben, megint visszavonulok egy kis időre a kis birtokomra, addig remélem megemészted ezeket a dolgokat

Előzmény: fantal (54858)
fantal Creative Commons License 2013.09.29 0 0 54858

A Talicskás Úr által betett egymás alatti képen szereplő mozdonyok közül a felső 'Bruck' nevű mozdony StEG által gyártott 5b szerkezetszámú mozdony, mig az alsó kép, illetve az eredeti képeslapi mozdony szintén StEG de 12c szerkezetszámú mozdony.

 

 

A Baron Bruck jellegzetesen 1850 előtti "ősmozdony" kialakítású gép, akkor még a StEG nem létezett, így mzdonygyára sem volt...

 

 

 

a Bruck nevű gépet 1865-ben selejtezte a StEG, majd a Keleti Vasút épitkezésére került, ahol 1876-ban ujból selejtezték.

 

 

 

A Baron Bruck mozdony a Tiszavidéki Vasút állagából 1867-ben került az Első Erdélyi Vasúthoz, ahol a EEV 11 Gyorok néven futott, majd 1870-ben már a Magyar Keleti Vasút építőmozdonya. (TVV és EEV adatok forása Lányi archív, MKV adat forrása dr. Villányi)

 

Véleményem szerint az eredeti WGB Baron Bruck gépet átépítették 1860-ban, ezért szerepel a Lányi-féle StEG ill. TVV és EEV listán 1860-ban gyártott gépként (Günther 1860/306 adatokkal).

 

 

(jó lenne tudni a képeslap készitésének a pontos dátumát)

 

A képeslap a Brassó-Fogaras-Sárkány vasútvonal hídépítési munkáját mutatja, az ottani munkálatok 1907-1908-ban zajlottak.

Előzmény: k.novotny (54856)
M.machinátor Creative Commons License 2013.09.29 0 0 54857

Szervusz. Há én nem tudom pontossan hogy volt meg kivel(tesszik tunnyni),engem úgy kivágtak mint macskát.....csakhát én nem egésszen engedtem magam mert szivessen eljöttem volna onnan de mintegy 4 év alatt 3/4 évnyi túlórám volt amit nem akartak kifűzetnyi!!!Úgyhogy fegyelmi ide - oda  ,  kicsit vissza vettek és még több mint fél évig járkáltam oda a fizuért (közben belevágtam magam a maszek életbe) ,ennyit a becsületes életérzésről(ahogy manapság híjják).(Bár úgy rémlik a tanároknál most ugyanez a helyzet).Üdv:M.m.

Előzmény: k.novotny (54824)
k.novotny Creative Commons License 2013.09.28 0 0 54856

 

Érdekes:-)))

 

Megprobálom gyorsan összefoglalni a dolgokat

 

A Talicskás Úr által betett egymás alatti képen szereplő mozdonyok közül a felső 'Bruck' nevű mozdony StEG által gyártott 5b szerkezetszámú mozdony, mig az alsó kép, illetve az eredeti képeslapi mozdony szintén StEG de 12c szerkezetszámú mozdony.

 

a Bruck nevű gépet 1865-ben selejtezte a StEG, majd a Keleti Vasút épitkezésére került, ahol 1876-ban ujból selejtezték.

 

Az alsó mozdony pedig a Südliche Staatsbahn mozdonya volt 'Meidling' névre halgatott, és 1858-ban került a Südbahnhoz és ott kapta meg a 247-es számát. Ezt a számot viselte egész 1864-ig, amikor is átsorolták a 12 osztályba és 250-es pályaszámon selejtezték 1888-ban

 

(jó lenne tudni a képeslap készitésének a pontos dátumát)

 

Evvel szemben a Südbahn-nak volt még egy 247-es mozdonya amely szintén 5b szerkezetszámon készült, tehát azonos volt a 'Bruck' nevű géppel, de ez a Wien-Raaber Bahn-tól került a Südbahn-hoz és ott  250, majd 5 oszt 250-es számot kapta, majd 1864-ben újból átszámozták 11 oszt 247-es gépre 1864-ben Ez a mozdony a 'Schwechat ' névre halgatott, és 1870-ben selejtezték az SB-nél

 

Én nem tudok arról, hogy ezeket a mozdonyokat át e épitették valamikor is, de arról sem tudok, hogy esetleg vissza számozták e mozdonyokat selejtezésük után

 

Tehát a Bruck nevű gép volt az épitkezésen, és mivel a 247-es fotoja is szerepel elméletileg 1858-1864 közt ott lehetett az épitkezésen, feltéve ha a képeslap is ezen időközt készült.

Előzmény: gumidani (54848)
7578 Creative Commons License 2013.09.28 0 0 54855

Ha megvizslaltad a kiszemelt tábla elejét, akkor fordítsd meg és figyeld meg annak a hátulját is. Az eredeti tábláknak a hátsó oldala be van süllyesztve, sok esetben öntési számok/jelek láthatók abban. A másolatokon a hátlap egysíkban van, nem foglalkoznak ilyen aprósággal hogy besüllyesztjék azt.

 

A koronás táblák hátsó oldalán pedig a hátlap besüllyesztése mellett még koronsácímer is tovább van mélyítve! (Negatív formája az előlapon lévőnek)

 

Sajnos képet most nem tudok adni, de ha lesz rá lehetőségem akkor teszek fel.

Előzmény: novakpeter (54849)
7578 Creative Commons License 2013.09.28 0 0 54854

"...Ha az alu és királyi címeres akkor hamis..."

 

Azért ez nem biztos... Egy cimborámnak van egy eredeti "fél" 424-es táblája... Koronás és alu. Egyszer volt itt is téma a topikon, hogy a '40-es években áttértek a régi bronz/réz táblákról az aluminiumra.

Előzmény: fantal (54842)
fantal Creative Commons License 2013.09.28 0 0 54853

A V43-asok eredeti címeres alu oldaltábláit akár 40 ezer Ft-ért árulják - és megveszik! Tehát mindenre van felvevőpiac...

Előzmény: Mágus23 (54843)
Mágus23 Creative Commons License 2013.09.28 0 0 54852

ÜDV! Egyébként még a 80 as évek közepén Istvántelken és az Északi járműjavítóban még volt a régi M.Kir . MÁV táblákból néhány elfekvő .

Előzmény: Divrotcé (54850)
Mágus23 Creative Commons License 2013.09.28 0 0 54851

ÜDV ! Nos az vicces még 1500 at sem ér.

Előzmény: novakpeter (54849)
Divrotcé Creative Commons License 2013.09.28 0 0 54850

Lehet, az igen ritka kivételek egyike. Soltész urat zavarni azért felesleges ezzel.

Előzmény: Mágus23 (54847)
novakpeter Creative Commons License 2013.09.28 0 0 54849

Köszönöm szépen mindenkinek a segítséget, akkor valószínű ez amit nekem kínáltak nem eredeti, egyébként 15  ezret akart érte, de akkor az pénz kidobás lenne...Még egyszer köszi a sok infót mindenkinek..

 

Kellemes Hétvégét...

 

Peti

gumidani Creative Commons License 2013.09.28 0 0 54848

Légy szíves olvasd el az 54776, 54787 és 54836 számú írományokat. Ezek után kérdem, hogy a Fogaras - Brassói HÉV sárkányi hídján álló 247-es számú mozdonyról mi a véleményed? Megállja-e a helyét az a tipp, hogy a BRUCK valamelyik testvérének az átépítése? Vagy Neked más ötleted van a hídon álló mozdony kilétével kapcsolatban?

Előzmény: k.novotny (54835)
Mágus23 Creative Commons License 2013.09.28 0 0 54847

Üdv! Én úgy tudom ,hogy nem eredeti ,sajnos nem is úgy néz ki . Vita helyett megkérdezzük Soltész Józsit .

Előzmény: Divrotcé (54845)
k.novotny Creative Commons License 2013.09.28 0 0 54846

Na ne tessék már rémhireket terjeszteni:-)))

 

Az eredeti táblák ilyenek voltak

 

 

 

Azért egy kis különbség van köztük

Előzmény: Divrotcé (54845)
Divrotcé Creative Commons License 2013.09.28 0 0 54845

Ezt nem hiszem. Ha KM, akkor erdeteti gyártáskori, és egyébként is korhű!

Előzmény: Mágus23 (54840)
Sevket Iyidere Creative Commons License 2013.09.28 0 0 54844

Számomra azért szavahihetetlen ilyen dologban (hogy a külföldi turisták zavartalanul fotózhatták annak idején a magyar vasutat) mert annak a rendszernek az embere volt és ma is következetesen az maradt. Vagyis egyszerűen érdeke jó képet festeni az akkori állapotokról. EMinden rendes diktatura tart udvari bolondokat, akik a meghatározott kereteken belül kritizálhatnak. Így az ostobább alattvaló azt érezheti, hogy nincs itt baj, hiszen a XY is megmondta, vagy leírta. De azért jól teszi, ha ő nem próbálkozik ilyesmivel.

Tekintettel arra, hogy eléggé ősz a hajam, jól emlékszem arra, hogy mi és hogyan is volt akkoriban. Nem kívánlak meggyőzni, tisztelem a véleményedet. De elmondom a magamét.

Előzmény: fantal (54821)
Mágus23 Creative Commons License 2013.09.28 0 0 54843

ÜDV Antal ! Nem erről van szó nem kavarodtál bele semmibe . A helyzet az ,hogy amit csak lehet ma hamisítanak . Különösképpen áll ez az ecseri piac és köreibe tartozó emberek működésére . Tegyük rögtön hozzá tisztelet a kivételnek!  Nos az említett piacon minden felbukkan, múlt héten a 375 680 as zománc eredeti pályaszám tábláját árulta egy cigány, 15000 Ft kikiáltási áron. Egy kb 50 év köröli szemüveges sima hajú a vállán nagy fototáskát hordó erős de alacsony testalkatú ember 4000 Ft ér vette meg .  Egyébként ,ha a gyűjtögető vasútbarátok látnak valamit ott akkor nem kell szégyenlősnek lenni ,bátran kell alkudni . A cigányoknál sok jó dolog előkerülhet ,csak ki kell bírni a az alku stílusukat ,tegyem hozzá azért mindig meg lehet velük egyezni nélkülük nem lenne a piac varázsa teljes.

Előzmény: fantal (54842)
fantal Creative Commons License 2013.09.28 0 0 54842

Na ebbe jól belekavarodtam, szóval Péter a 036-os J jelegű tábláját akarja megvenni. Ha az alu és királyi címeres akkor hamis.

 

És nem 20 ropi az ára még eredeti alu táblának sem...

Előzmény: fantal (54841)
fantal Creative Commons License 2013.09.28 0 0 54841

Az a kép amit Péter betett a Közlekedési Múzeumnál kiállított 001-es Bivaly J jellegű szerkocsi táblája.

 

Ő a 036-os R jellegű szerkocsijának tábláját akarja megvenni.

Előzmény: Mágus23 (54839)
Mágus23 Creative Commons License 2013.09.28 0 0 54840

Az előbb lemaradt: A Közl. Múz. előtt kiállított 424 001 es gép tálái sem eredetiek ,hanem durva homoköntvények .

Előzmény: Mágus23 (54839)
Mágus23 Creative Commons License 2013.09.28 0 0 54839

Tisztelt Péter !

 A képen látható tábla sajnos hamisítvány . A MÁV a koronás címeres (kiscímeres) időkben a táblákat sárgarézből készítette . A címer és az alaptábla öntvény volt ,és erre a táblára került fel hátsó oldali rögzítéssel ( hátoldali szegecselés ) a szükséges betű és szám . A számok és betűk is jó minőségű réz öntvényből készültek. Aluminium vagy az egyéb szürkeöntvény táblákat csak a II. v.h. után kezdték használni . Egy eredeti M.Kir. Államvasúti tábla jelenlegi értéke 20000 Ft  tól felfelé de a végső ár az megegyezés kérdése szokott lenni. Sajnos nagyon ritkán lehet beszerezni eredetit . Az eredeti sárgaréz táblák öntési minősége igen jó, öntési ragyák és életlenségek még a címer külső vonalaiban is jelentéktelenek. Ha réz táblát kínálnak eladásra akkor ,erre figyelni kell . Ha szemcsés ragyás durva az öntés akkor az majdnem biztos ,hogy hamisítvány.

Előzmény: novakpeter (54829)
gw Creative Commons License 2013.09.28 0 0 54838

Talán ő még nem szerepelt itt:

TE-3368, Haapsalu, Észtország. A tábla szerint ez eredetileg az 52 3368 volt, amit 1943-ban gyártott a Krauss-Maffei Münchenben. Első állomáshelye Bruck an der Mur, aztán a MÁV-hoz került bérletre, innen foglalta le a Vörös Hadsereg 1945 júniusában. Mivel közben újra változtak a határok, így a CFR-hez került a mozdony. 1950-ben szerelték át szélesnyomtávra. Pár havi, az Ogyesszai vasút területén eltöltött munka után 1956-ig stratégiai tartalékba került ugyanott. Onnan 1957-ben átkerült Valgába, Észtországba, ahol folytatta a tartalék pályafutását. A Szovjetunió felbomlását túlélve egészen 1997-ig volt ugyanott, amikor is felszámolták az ottani depót, ezt követően került a múzeumhoz. Aktív éveiben, 1950-ig 426 496 km-t futott.

 

Divrotcé Creative Commons License 2013.09.28 0 0 54837

Szentesen motorkocsikon is használatos.

Előzmény: Talicskás tengernagy (54788)
fantal Creative Commons License 2013.09.28 0 0 54836

A 'Bruck' nevű mozdonyt 1865-ben selejtezték, és semmiféle másra nem épitették át (kuka lett)

 

Ugyanakkor a MÁV 1889-tól kezdődően 1891-ig bezárólag áttért a 4 jegyű pályaszámokra, tehát 1908-ban nem volt a MÁV-nak 3 számjegyből álló mozdonya. A KsOd-nak nem volt 247-es gépe, a 200-es tartományban a IIIe 220-s gép volt (C-n2), majd a következő 200-as pályaszámú gép a IIIq 251-es gépvolt (C-n2v)

 

 

Nos, attól függetlenül ebből a WGB Bruck mozdonytípusból nem egy készült tudtommal, és a jelek szerint létezett még a 20. század elején is, hiszen mint említettem, nekem eredeti fénykép van róla a birtokomban "1908 Bánát Kossúth-Gép" hátirattal.

Előzmény: k.novotny (54835)
k.novotny Creative Commons License 2013.09.28 0 0 54835

Toni! Mindig is tudtam, hogy értelmezési zavaraid vannak:-))) Milesz veled öregségedre:-)))

 

Beidézem neked az általad emlitett szöveget egy az egyben

 

Normal 0 21 false false false HU X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4

/* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Normál táblázat"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}

– 1938 óta egyfolytában szolgál?

– 1943-ban elvittek Erdélybe pályamunkásnak, a háború után, mikor visszajöttem, nem jelentkeztem a vasútnál. 1944-től 47-ig paraszt voltam az apósom földjén. Összeálltam egy másik hatholdassal; neki is volt egy tehene, nekem is, együtt dolgoztunk. Ebből nem lehetett megélni, egy évig cseléd is voltam a református papnál. Meguntam, 1948-ban újra bekértem magam a vasúthoz.

– Hogyan folyt akkoriban az átrakómunka Záhonyban?

– Eleinte alig jött át széles vagon. Ültünk a földön, és vártuk a szerelvényt odaátról, ha feltűnt a hídon, már szétosztottuk magunk között: ez a mi brigádunké lesz, ez a tiétek. Egy vagonért sokszor száz ember verekedett, gyakran előfordult, hogy mi is lemaradtunk. Nem kerestünk semmit, még a szakszervezeti bélyegre is hazulról hoztuk el a pénzt.

– Gépek dolgoztak?

– Semmiféle, legfeljebb egy-két bakdaru, csigasorral működött, percenként emelt egy centit, négy-öt óra alatt rakott át egy nagy ládát.

Mindent kézzel kellett mozgatni: a rönköket kötéllel engedtük le, és húztuk-vonszoltuk magunk után. A vasércet a földre szórtuk, úgy raktuk át a magyar kocsiba két-három karolással. A lapát éle annyira kikaparta a földet, hogy a végén gödörből kellett rakodni.

A fagyott halzsírt felvittük a felső kokszcsúszdára, alája állt a normálvagon, és nagy tölcséren töltöttük át. Télen talpfával tüzeltünk a tartály alatt, hogy a halzsír folyékony maradjon.

Ősz elejétől már kezdett összeállni a vasérc is, kézzel-szerszámmal kapartunk ki egy kis helyet a vagon aljáig, hogy a lemezen csúszni tudjon a lapát, de novemberre az egész rakomány összefagyott, bonthatatlan volt, mint a kő. Rá volt írva az ilyen vagonra R – vagyis rendkívüli –, RI, RII, RIII; némely R kocsira három teljes műszakunk ment rá. Kompresszoros kalapáccsal törtük az ércet, talpfát raktunk rá, olajat öntöttünk a tetejébe, és meggyújtottuk, még a kocsi oldala is tüzet fogott, de a fagy még akkor sem engedett.

 

Volt olyan, hogy fedett kocsiban jött a vasérc; télen, homályos időben nem láttuk, hova nyúljunk a lapáttal. Villany nemhogy a vagonokhoz, de még a környékre is alig volt bevezetve, viharlámpa égett egy szögre akasztva, vagy kócot gyújtottunk meg.

A kóc mellett láttunk, de a kocsi túlsó felén kiabáltak:

– Oltsátok el, mert megfulladunk.

Ként a szabadban rakodtunk, porzott, a szél a szemünkbe fújta. Jött kőszénkátrány, de nem folyékony, hanem szálas, úgy nézett ki, mint a csőtészta, darabosan tört. Egy éjszaka kiraktunk két kocsi kátrányt, de utána egy hétig nem mertünk kimenni a napra, mert a kátránytól égett a szemünk, az arcunk, legszívesebben veremben bujkáltunk volna. Legközelebb aztán selyemharisnyát húztunk a fejünkre.

Jött az öntött nyersvas nyolcvan-kilencven kilós darabokban, fej fölé emeltük, és úgy kellett átdobni a magyar vagonba, két és fél méter magasba kellett fellökni. Egy alacsony ember lépcsőt épített magának vasból, hogy felérje, de így sem bírta:

 

 

Tehát aki a könyben mesél Moldovának, az 1947-1948-as dolgokról regél. Moldova a könyvet 1975 után irta, pontos dátumra nem emlékszem

 

 

Amikor a könyv iródott akkor ez az államott állt már fent

 

Normal 0 21 false false false HU X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4

/* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Normál táblázat"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}

http://www.nepszava.hu/articles/article.php?id=671608

 

 

Nem tudom, hogy mennyire fog szétesni az Index variációitól

 

 

 

A 'Bruck' nevű mozdonyt 1865-ben selejtezték, és semmiféle másra nem épitették át (kuka lett)

 

Ugyanakkor a MÁV 1889-tól kezdődően 1891-ig bezárólag áttért a 4 jegyű pályaszámokra, tehát 1908-ban nem volt a MÁV-nak 3 számjegyből álló mozdonya. A KsOd-nak nem volt 247-es gépe, a 200-es tartományban a IIIe 220-s gép volt (C-n2), majd a következő 200-as pályaszámú gép a IIIq 251-es gépvolt (C-n2v)

 

Előzmény: fantal (54827)
smnks Creative Commons License 2013.09.28 0 0 54834

Szia!

Ezt a topicot nézted már? Hátha előbb jutsz ott válaszhoz.

Előzmény: novakpeter (54832)
K.O. Lompos Creative Commons License 2013.09.28 0 0 54833

Legyél türelmes.., biztos jönnek ide pár nap alatt olyan Fórum Társak, akik otthon vannak az árakban.

Nekem egyenlőre nem áll szándékomban megválni az itthonitól..., szóval árat sem tudok :-)

Előzmény: novakpeter (54832)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!