Keresés

Részletes keresés

ANitA Creative Commons License 2004.07.19 0 0 160
" Mondjuk, arra is erősen kíváncsi lennék, hogy mit tettek az 1-es terminállal, hogy az az újbóli megnyitáskor egyidejűleg csak egy gép utasainak kezelésére lett alkalmas." Egyszerre kettő gépet tudnak kezelni a 4 (vagy 3?) c/i pulton. A terminálajtó előtted is nyitva áll, hogy meggyőződj róla. Semmit. "Gyorsvasút" Gyorsvasútat biztos hogy a reptérnek a feladata megépíteni? Külföldön is a repterek építik ki a közlekedési hálózatokat? " 2C terminál építéséről volt szó. Írod, hogy a tervein már erősen dolgoznak. Ahhoz képest, hogy én már a makettjét is láttam pár éve" Tényleg? De jó neked! Az 1-es terminálon a maketteknél van olyan terv 1984-ből, hogy áll mind a 3 terminál szállodával, parkolóházzal... Fénypépezés: [image1] A skanzenből szokott indulni "reptérnéző" buszjárat, ami körbevisz az egész repülőtéren idegenvezetéssel, és a buszból is lehet fényképezni! Ha érdekel merre jár ez a busz, egyszer látogass el a skanzenba...
Előzmény: kerusz (154)
KozO Creative Commons License 2004.07.19 0 0 159
WiZZair
Előzmény: kerusz (154)
Utas2 Creative Commons License 2004.07.19 0 0 158

Azért kösz.

 

Köszi, 3color. Így már mindjárt világos...

:)

 

Most kedvet kaptam, hogy belülről is körülnézzek egy kicsit....

Előzmény: viricsi (156)
trikó Creative Commons License 2004.07.19 0 0 157

Tudomásom szerint szabad a teraszról fényképezni a mai napig is. Hogy mit tudsz onnan fényképezni? A forgalmi és műszaki előterek (ahol a gépek kiszolgálása és parkolása történik) teljes területét a gépek körül folyó összes tevékenységgel együtt fényképezheted.

A műszaki, és forgalmi előtéren viszont az idézett szabály szerint nem fotózhatsz, hiszen onnan a  forgalmi és műszaki előterek (ahol a gépek kiszolgálása és parkolása történik) teljes területét a gépek körül folyó összes tevékenységgel együtt fényképezhetnéd. Ez pedig már egészen más! :O)

 

Előzmény: bartubo (153)
viricsi Creative Commons License 2004.07.19 0 0 156

Kedves kerusz !

 

Megszólitásommal ismét írásra késztetsz.

Szivesen olvasnám,mely érveim nem voltak helytállóak.

 Egyetértünk,a reptéren valóban nem a legjobban mennek a dolgok.A 99-es hozzászólásomban ezt írtam:

"Szerintem hatalmas hiba,hogy a vezetés nem azt az információt kapja,amit kellene,hanem azt amit hallani szeretne.Mi itt alul,szinte semmit nem látunk a perspektivákból,ha egyáltalán van valami tartós perspektiva.Mi azt látjuk(legalábbis én)hogy egyre nagyobb adminisztrativ,szervezői réteg épül tényleges mukát végzőkre.

A kommunikáció szerintem siralmas,jó példa erre pont ez a topic,aminek alapesetben a BA Rt. honlapján kellene futnia és elemezni,hasznosítani kellene az ott megjelenő témákat.Kiváncsi vagyok,vajon a cég kommunikációs menedzsmentje tud e erről a lapról,illetve ha tud,mikor,hogyan próbál reagálni az ott leírtakra.Jó lenne,ha reptér menedzsmenje és végrehajtó állománya szimbiózisban tudna egymással együttműködni."

Olyan dolgokról,amit a szolgáltatásokkal kapcsolatban írsz,nem tudok és nem is akarok okos lenni.A taxi,a közlekedés,a gyorsvasút  azt hiszem nem a reptér üzemeltetőinek feladata,hiába érinti súlyosan a reptér működését.Szerintem egyáltalán nem kritikán aluli a reptéri szolgáltatások minősége.Az,hogy te mit vársz el ettől a reptértől az egy más kérdés.

Az egyes terminálról.Nézd vissza a kronológiát.A terminál le volt állítva,egyes részei más funkciókat kaptak.A fapadosok megjelenésével a terminál egy kisebb részét alkalmassá tették néhány gép fogadására.Idén viszont mint látható gombamódra elszaporodtak a olcsó légitársaságok,ez már meghaladhatja a terminál mostani kapacitását.

A jobb lett volna hallgatnom című mondatról csak annyit,Ha nem szólalok meg akkor valószínűleg tovább torzul az a kép,amit a reptér működéséről,üzemeltetéséről összeraktok.Bár nem az én dolgom lenne,de visszakérdezek,ha engem,egyszerű melóst,nem érdekelne a reptér,ill.az arról kialakított vélemények,akkor szerinted én itt leveleznék veled?Meg sem találtam volna a topicot.

A meggyőződés és az eltérő vélemény illusztrálására egy azt hiszem mindenki számára érthető közlekedési példa:Meggyőződésem az,hogy a KRESZ szabályait be kell tartani,de az a véleményem hogy ha betartod,a világ mazsolájának fognak tartani és jelentős fennakadást fogsz okozni a város közlekedésében.

Valószínüleg nem én fogom előtted megvilágitani a cégvezetés múlhatatlan érdemeit sem.Amit írtam,nem lojális alkalmazottként,hanem magánemberként(aki persze a reptéren dolgozik)írtam.Igaz viszont hogy szem előtt tartottam a régi mondást,miszerint:Ahol eszünk,oda nem sz.runk.

Üdvözlettel: viricsi

 

Ui:Nem tudom hogy lehet e a teraszról fényképezni.

Előzmény: kerusz (151)
kerusz Creative Commons License 2004.07.19 0 0 155
Első felindulásomban számonkértem a hosszú parkolásokra használatos parkolót. Most megtaláltam a weblapon, hogy van ilyen. Úgyhogy ezügyben meaculpa. De ahhoz képest, hogy sűrűn járok a repülőtéren, ez mégsem tűnt fel nekem. Azért ez is jelent valamit (azon kívül, hogy én is hülye vagyok), nem?

KP.
Előzmény: kerusz (154)
kerusz Creative Commons License 2004.07.18 0 0 154
Kedves Anita!

Lehet, hogy unszimpi a hozzászólásom (bizonyára én is nagyon csúnya és unszimpi vagyok), pedig nem annak szántam. Valószínüleg kevés nálam nagyobb drukkere van annak, hogy Ferihegy és a Malév két sikeres cég legyen. Azért néha nem árt, ha az ott dolgozók is szembesülnek azzal, hogy ebbéli igyekezetük kívülről hogy látszik. Ebből lehet profitálni is, meg meg is lehet sértődni ezen. Nem azért, mert én vagy a hozzám hasonló laikusok megmondom/megmondják a frankót, hanem azért, mert háttérinformációk nélkül csak abból tudok/tudunk véleményt alkotni, amit a cég megoszt a nyilvánossággal, illetve a tapasztalatok alapján. Ha meg Te vagy éppen Viricsi kolléga háborog így kialakított véleményünkön, és megengedem, néha valószínűleg joggal, akkor az azt jelenti, hogy valahol a tények torzulnak. Hátha ebből is kiderül egy-két javítani való dolog.

De akkor most egy kis eseménytörténetet vegyünk, hogy szerintem miről is van itten szó (vagy a Te szavaiddal: miről is beszélek):

Pl. távlati koncepció hiánya:
2B terminál:
első terv: megépítése 1995-re.
második esemény: építés elhalasztása (mi is volt az indok?)
harmadik esemény: 2B terminál építésének elkezdése 97-ben, megnyitása 98-ban

Gyorsvasút
első terv: gyorsvasút építése határidő: mikor is???
sok újabb terv: merre menjen a gyorsvasút?
és most mi is van?

Közbevetőleg: egyáltalán tudja a BA Rt., hogy milyen kötöttpályás kapcsolatot szeretne a repülőtérnek? Ha igen, esetleg megtudhatnánk erről valamit? És esetleg az építés tervezett idejét is?

parkoló: örülök, hogy jövőre elkezdik építeni. Én azonban csak akkor hiszem, ha majd látom. Ezt is túl sokszor tervezték már. És régesrég szükség lenne rá. Azt már meg sem merem kérdezni, hogy lesz-e a parkolóháztól távolabb olyan fizető parkoló is, ahol pl. egy-két hétig (mondjuk egy családi üdülés idejére) a nyíregyházi vagy akárhonnan érkező utas a kocsiját le tudja parkolni anélkül, hogy a gatyáját ráfizesse (long-term parking a neve a nemzetközi gyakorlatban)? És ha esetleg igen, akkor lesz-e a parkoló és az utasforgalmi épületek között ingyenes transzferbusz, ahogy az jobb helyeken szokás?

1-es terminál: nem is olyan rég még kizárólag a 2C terminál építéséről volt szó. Írod, hogy a tervein már erősen dolgoznak. Ahhoz képest, hogy én már a makettjét is láttam pár éve, sőt, hogy az első korabeli hírek szerint már üzemelnie is kellene, nem kapkodták el... Most meg ott tartunk, hogy amíg az el nem készül, addig gyorsan felújítjuk az 1-es terminált (egyébként nagyon helyesen!) És ez -mint azt írtad is- éppen folyamatban van. Nagyon jó. Szerinted ezt koncepciózusan, több évre előre tervezve hozták össze így? Tudták mondjuk két éve, hogy éppen így, ebben a sorrendben fogják a repülőtér kapacitását bővíteni? Én erősen kétlem. Mondjuk, arra is erősen kíváncsi lennék, hogy mit tettek az 1-es terminállal, hogy az az újbóli megnyitáskor egyidejűleg csak egy gép utasainak kezelésére lett alkalmas. Kibelezték?

Szálloda: ???

Azért annak örülök, hogy úgy tűnik, a szolgáltatások kritikán aluli minőségével, a repülőtéri hatóságok, hivatalok alkalmatlan elhelyezésével Te sem vitatkozol. Kérdés: ebben lesz-e változás? Ha igen, mikor? az 1-es terminál felújításának befejeződésével, netán a 2C terminál felépítésével? Vagy...???

Természetesen nem kívánom megszabni, hogy ki mikor ír ide, csak azt szerettem volna érzékeltetni, hogy Viricsi topiktárs saját bevallása szerint is olyan véleményt fejtett ki, ami nem egyezik a saját meggyőződésével. Én erre annyit próbáltam megjegyezni, hogy ebben az esetben taktikailag nem volt szerencsés sem a hozzászólás időzítése ("rosszkor szólalt meg"), sem a tartalma. Magyarán: ilyenkor jobb hallgatni. Ezt most is fenntartom, sajnálom, ha Te ezt demokratikus jogok korlátozásaként élted meg.

Tényleg kíváncsi vagyok a véleményetekre. Előtte azonban nézzétek meg mondjuk a prágai repülőtér honlapját (www.csl.cz), mit is lehet ott arról találni, hogy mi van ott, milyen jövőképet képzelnek is ők el maguknak, és ezért mit szándékoznak tenni. Aztán nézzetek körül a ferihegyi polcokon, hogy láttok-e valahol hasonlót.

Üdv.: KP.
Előzmény: ANitA (152)
bartubo Creative Commons License 2004.07.18 0 0 153
"Szóval akkor most lehet fényképezni a teraszról?"
Miért, nem lehet? Vagy ott áll egy őr, aki kirúg minden reptéri alkalmazottat? :-))
Előzmény: Utas2 (150)
ANitA Creative Commons License 2004.07.18 0 0 152
Kedves kerusz! (bocsi, de nagyon unszimpi a hozzászólásod!!!) Szeretnék néhány dologhoz hozzászolni: "Távlati fejlesztési elképzelések szinte teljes hiánya." Az 1-es teminál átépítése folyamatban. A Cargó bázis jövüre elkészül, parkolóházat jövőre elkezdik, valamint a C terminál tervein erősen dolgoznak. Akkor miről is beszélsz? "egy lojális alkalmazott inkább ne szóljon semmit, hiszen itt nincs arra kényszerítve, hogy megszólaljon. Te sajnos rosszkor szólaltál meg" Itt mindenki akkor szólal meg amikor csak akar, nem te fogod beszabályozni! Arra szeretnék magyarázatot kapni, hogy a 2B-n miért nincs tranzit infó? A kedves utas pl. ha nem akar lemondani a több tízezerforintos bicskájáról (mint én), akkor ki tud neki segítséget nyújtani??? Vagy ilyenkor már nem is vagyok kedves utas? BA RT. hendlingelt járatfelelőst még csak-csak megtlálok az utasbiztiken keresztül, de mi van akkor ha Malev a kiszolgáló???? üdv, R. G. Anita
kerusz Creative Commons License 2004.07.18 0 0 151
Kedves viricsi topictárs!

Azt gondolom, néhány kérdésben igen sommásan próbáltad meg védeni a BA Rt-t. Mi több, az érveid nem voltak helytállóak. Ez váltotta ki belőlem is a sommás véleményt.

Nagyon sokan gondolják úgy, hogy Ferihegyen régóta nem mennek rendben a dolgok. Miért is? A teljesség igénye nélkül néhány pont (gondolom a topictársak ki tudnák még egészíteni sokmindennel):

1. Távlati fejlesztési elképzelések szinte teljes hiánya. Tudom, az lesz a válasz erre, hogy van ilyen. Én viszont azt látom - hangsúlyozottan kívülállóként - hogy ha adott egy koncepció, akkor hamarost lesz egy vezetőségváltás is, ami a koncepció elvetésével jár. Ezenkívül rendszeresen elvetik a fejlesztési programokat, alig történik valami. Nem lehet tudni, hogy mondjuk az elkövetkező tíz évben milyen ütemezéssel mit szeretnének megvalósítani, mire alapozzák ezeket a terveket, és hogy most éppen hol tartanak a tíz éves program megvalósításában.

2. A repülőtéren az utast és a várakozókat kritikán aluli szolgáltatások fogadják mind a tranzitban, mind a mindenki számára nyilvános területeken. Néhány ezek közül:
- taxi
- éttermek
- üzletek
- eljutási lehetőségek a városba
- parkolás
- szállás
- üzleti találkozók lehetősége

3. Hivatalok elhelyezése, ügyintézés lehetősége (pl. vámolás, vámilleték-fizetés, stb.)

4. És hát ezek szerint a nyelvtudás is... Nálam az ezzel kapcsolatos megjegyzésed tette fel a pontot az i-re, ugyanis megdöbbentő igaz történeteim vannak. Három napomat töltöttem két éve a repülőtéren azzal, hogy új-zélandi barátomnak tolmácsoljak, miközben csak annyit szeretett (szerettünk) volna elérni, hogy a Helsinkiből légiáruként feladott, egész évre szóló motyójával elköltözzön Temesvárra - pechjére Budapesten keresztül.

Még ha a gondok közül nem is minden tartozik a BA Rt.-re, de hát könyörgöm, az utasok mindent, de mindent a reptérrel fognak azonosítani, és nem érdekli őket, hogy ez alkalmasint az IBUSZ vagy a VPOP sara. Engem meg utasként az érdekel, hogy évek óta semmi nem történik, tehát a reptér vezetésének megfelel a jelenlegi állapot, meg sem próbál tenni semmit sem azért, hogy a dolgok másképp menjenek.

Én azt hiszem, nagyon örülnék, ha megpróbálnád megvilágítani nekünk azt, hogy a BA Rt. vezetése milyen sokat tett a javulás érdekében, de ennek csak akkor van értelme, ha mindaz, amit olvashatnánk itt, legalább hihetőnek tűnne. Egy alkalmazottnak lehet és kell is védenie a mundér becsületét, ha lehet. Szerintem a HIT-csarnokban tartott buli esetében elég nehéz ezt tenni, és elég nehéz ezt tenni faragatlan vagy egyszerűen csak kommunikációképtelen alkalmazottak esetében is. Ilyenkor egy lojális alkalmazott inkább ne szóljon semmit, hiszen itt nincs arra kényszerítve, hogy megszólaljon. Te sajnos rosszkor szólaltál meg...

Nekem tényleg nagyon rossz véleményem van a BA Rt. vezetéséről, sőt, az egész cégről. Én örülnék a legjobban, ha valaki jönne, és bebizonyítaná, hogy bennem él hamis kép a cégről.

Üdv.: KP.
Előzmény: viricsi (149)
Utas2 Creative Commons License 2004.07.18 0 0 150
Szóval akkor most lehet fényképezni a teraszról?
Előzmény: viricsi (149)
viricsi Creative Commons License 2004.07.18 0 0 149

Kedves mindenki!

 

Igérem,ez az utolsó reagálásom ebben a témakörben.(hol van már a buli!)

Szerinted a részvénytársaság és a vállalat jogilag ugyanaz? Én erről beszéltem.

Nincs régi reptérrendem,de ha emlékezetem nem csal a régi szerint még be sem lehetett hozni képrögzítő eszközt.(ez nem biztos)

Szerintem a cég tárt karokkal várja angolul és egyéb világnyelveken beszélő takarítónők,csomagosok,lakatosok,vízszerelők... stb. jelentkezését a megfelelően alacsony bérezésért.Nyelvvizsga esetén,ha munkája ellátásához szükséges, a meghatározott nyelvpótlékban is részesül.(ez csak vicc)

És itt kapcsolódnék Kerusz sommás véleményéhez.

1. Amit leírok,az egy vélemény,ami szerintem az adott helyzetben objektiv és nem biztos hogy megegyezik az én meggyőződésemmel vagy kivánságaimmal.Mint a legelső hozzászólásomban írtam,arra a bizonyos HIT-es bulira nem mentem el,mert a saját mércémnek nem felelt meg.Ettől még úgy gondolom,hogy egy ilyen bulira szükség van és nem is jogtalan.De ettől még az én gyomrom sem vette be.

Ne hidd,hogy a hozzám hasonló gondolkodású emberek miatt tart itt a reptér és az ország.Ha megengeded,én arra szerettem volna utalni,hogy mindenki csinálja azt amihez ért.Nem attól jó a takarítónő,hogy beszél e angolul.Lehet hogy demagógnak fog hatni amit írok,de én inkább vagyok jó szakember gyengébb nyelvtudással,mint gyenge szakember jó nyelvtudással.Szerintem mindketten jobban járunk,ha mondjuk én mentősként sikeresen újraélesztelek az infarktusod után,mintha kiváló angol kiejtéssel sajnálkoznék elvesztésed felett.(szándékosan sarkítottam)

Hidd el,én bizony nagyon szeretném,ha ebben az országban mindenki azzal foglalkozna amihez ért is.Nézz körül,hány kiváló nyelvtudású,magasan képzett ember van felelős beosztásban,mégis a munkálkodásuk nyomán kinyílik az ember zsebében a bicska.

 

Hölgyek,urak köszönöm hogy elviseltetek,megtiszteltetek a megszólításaitokkal.

 

 Üdvözlettel: viricsi

tomp Creative Commons License 2004.07.18 0 0 148

 

Az a picsa valami borzasztó volt :((((

Gyurika sem volt egy ász, de regalább valami köze volt a repüléshez, gyakorlatban is meg szívügyileg is, ez a nő viszont katsztrófa minden szempontból...

 

 

 

 

Előzmény: kerusz (147)
kerusz Creative Commons License 2004.07.18 0 0 147
Viricsi topictárs hozzászólásait olvasva már egyáltalán nem csodálkozom azon, hogy a BA Rt. és Ferihegy ott tart, ahol. A második relevatív élményben részesültem általa az ezen a héten Fórika Ibolya Magyar televízióbeli nyilatkozata után.

Javaslom tanulmányozni más - szintén állami - repülőtér-üzemeltetők működését. Szerencsére nem kell ehhez elutazni oda, elég az internet - és persze egy kis nyelvtudás... :-o

KP.
trikó Creative Commons License 2004.07.18 0 0 146

Van 2001 januári reptérrended? Csak mert ez akkor történt, és biziony nem találtak a kollégák vonatkozó paragrafust.  Mondom mégegyszer, a felvételek a repülőgépek mellett készültek, ami megengedett kategória volt. A felvételek egy része a 2b előtti csápon álló gép mellett, a másik része a 76-os állóhelyen.

 

Nyevkérdésben nem vitázom. Emiatt a hozzáállás miatt vagyunk bunkók mi  magyarok gyakran Európában...

Előzmény: viricsi (144)
Utas2 Creative Commons License 2004.07.18 0 0 145

A forgalmi és műszaki előtér pontosan mit takar?

(Ki szeretnék menni a teraszra, fotózni is. Ezért kérdem.)

 

U.i.:

Ne menjünk bele a cégjogba, de jogilag a cég és a vállalat kifejezések - terminus technicus - nem térnek el egymástól.

Mindegy.

Tényleg nem neked kell a BA Rt. nevében magyarázkodnod.

Előzmény: viricsi (144)
viricsi Creative Commons License 2004.07.18 0 0 144

Kedves 3color !

 

Minden kommentár bemásolom neked a 2002.január 1.-től hatályos reptérrend vonatkozó pontjait. (A régebbi szigorúbb volt.)A beszélgetés szemponjából nem lényeges részeket ...jelöli.

 

2.4    A fotó/video és filmfelvételek készítésére vonatkozó rendelkezések

2.4.1 

 Amatőr fotó/video és filmfelvételek készítése az utasok,kisérőik,valamint a belépési engedéllyel rendelkező személyek részére megengedett az alábbi területek kivételével:

-...

-...

-forgalmi és műszaki előterek

-...

-...

2.1.1

...

A repülőtérrend előirásait vétkesen megszegő személyektől az Rt. Biztonsági Igazgatósága jogosult a belépési engedélyt visszavonni és a személyeket a repülőtér területéről eltávolítani.

 

A nyelvkérdésről továbbra sem értünk egyet,azt hiszem kár ezen tovább csámcsogni,de szerintem az angol nyelvterületű repülőterek kivételével,nem tartom túl valószínünek a nem utasforgalmi területen dolgozó emberek nagyarányú idegennyelv tudását.Nyelvvizsgával nem takarítónőnek szoktak menni.

Ráérünk majd akkor szégyenkezni a nyelv nem tudás miatt,ha majd a Magyarországon dolgozó cégek külföldi szakemberei hajlandók lesznek megtanulni magyarul.Ez a mondatom természetesen nem azt jelenti,hogy lebecsülöm a nyelvtudás fontosságát.Gondoljátok végig:20éve az orosz,15éve a német,manapság az angol lett Magyarországon a fontos nyelv.Hát,nem tudom elképzelni a takinénit három nyelvvizsgával.Viszont már húsz éve kifogástalanul rendben tartja a kettes terminált nyelvvizsga nélkül is.Neki ez a dolga.

 

Utas2 és IL-96

 

A tiszta kép miatt,ha megengeditek:

 

Természetesen tudom,hogy a BA.Rt.az állam tulajdona.

A külömbség az,hogy utas2 és IL-96 is többször is állami vállalatot ír.

És ez nem igy van.

A cég(és nem a vállalat) egy részvénytársaság,ami a magyar állam tulajdonában van.

Ennek a formai külömbségnek,azt hiszem nagy jelentősége van a működés szempontjából.

Il-96 többi megállapításával teljesen egyetértek.

 

Nem célom és természetesen nem feladatom a cég védelme,(szerintem nem is ezt tettem)mindössze egy más nézőpontot is szerettem volna érzékeltetni.

 

 

Üdvözlettel: viricsi

Előzmény: trikó (141)
IL-96 Creative Commons License 2004.07.17 0 0 143

Egy ilyen vállalati buli a cégkultura emelése jegyében nem elítélendő. Ám ismerve a jelenlegi ferihegyi állapotokat, a cégkultúra emeléséhez nem feltétlenül ez lenne az első lépcső....főleg nem úgy ahogy ez a hozzászólásokból kisejlik, azaz a hithű barátokhoz guritani pár milkát. Sokkal inkább a megfelelő munkakörülmények megteremtése, megfelelő bérezés, mindenki számára értehtő vállalati stratégia az ami a kezdethez szükséges lenne. És akkor pl nem volnának olyan emberkék sem akik azt sem tudják hogy állami, vagy nem állami cégnél dolgoznak.

A repölőtér véleményem szerint egy nagy összefogás bázisát kell képezze az állami szervek, HC, BA Rt valamint a légitársaságok között, azért hogy az utas/áru részére a lehető legjobb minőségű szolgáltatás biztosított legyen. Ez főként a reptér üzemeltetőjének a felelőssége.

Nálunk a légiutasokat még kirabolhatja a Louis Kft ha éppen szomjasak vagy éhesek, nem tudnak Aspirint vásárolni a reptéren, sem pedig e-mailt küldeni és még lehet folytatni. A légitársaságok pedig gyakran szembekerülnek az állóhelyproblémákkal.....

Heading370 Creative Commons License 2004.07.17 0 0 142

Talan nem meglepetes, hogy termeszetesen nem ertek veled egyet az idegen nyelvtudas kerdeseben!

Most belekezdhetnek szokasos monologomba, de nem teszem es remelem a topictarsak többsegenek nincs szüksege tovabbi magyarazatra.

Remelem a te velemenyed is minel hamarabb megvaltozik...

Előzmény: viricsi (139)
trikó Creative Commons License 2004.07.17 0 0 141

A reptérrend nem rendelkezik arról, hogy külön engedélyt kellene kérni a filmezésre az ott dolgozókbnak. a mkülsősöknek kell. Éppen ezért nem volt képes sem Pácsonyi, sem más elgfogadható indokot találni utólag az "intézkedésre". Egyszerűen nem indokolták meg és kész!

 

A reptérrend egyébként azt írja, hogy utasok és a megfelélő (ilyen a teli piros is) repülőtéri belépővel rendelkezők a repülőtér területén a repülőgépek környékén fotó és videófelvételeket készíthetnek. Engedélyről szó nincs. Nem kell!!!!!!

Korábban kifejezetten a Malév videóstúdiójának is dolgoztam és ott sem kellett engedély, csak ha spec területre mentem. (Pálya mellé, kompenzálóhelyre...stb).

Az apronon szabadon videózhattam. Ez a rendelkezés nem változott, csak az ügyeletben lévők kissé túlbuzgók voltak.

 

Szófiában sem lihegett a nyakamban senki, és Cipruson sem. Őr csak a toronyba és a pálya mellé jött velem. 

 

"A rendet pedig veled is betartatták,még ha ez neked nem is tetszik.Attól hogy nem mutattak érvényes reptérrendet,attól az még létezik és be kell tartani.A rendőr sem dugja az orrod alá a KRESZ-t,mégis megbüntet."

 

Ez nagyon csúnya csúsztatás, ugye tudod? Egyrészt mi az, hogy az őrségnek nincs aktuális reptérrendje? (Egyébként mint kiderült később, az volt az aktuális, ami náluk volt, és semmiféle új rendelkezés nem szólt a videózásról).

Másrészt ha a rendőr megbüntet, odaírja hogy milyen szabályt sértettem meg! Szépen magyarul és érthetően!

 

De bocsáss meg, olvasd el mégegyszer: engem nem megbüntettek, hanem megalázó stílusban "kiutasítottak" a reptérről szabályszerű indoklás nélkül!

 

Hogy miért kell egy őrnek külföldiül tudni? Mert európában egy európai odakerülhet a portára és legalább angolul illik tudni eligazítani az őrnek, hogy mit kell tennie (pl rossz portára fordul be a cargo kamion ...stb).

 

Ez nemhogy alapkövetelémény kéne hogy legyen, hanem kifejezetten szégyenletes, hogy nem így működnek a dolgok.

 

"A kiváló angolságot meg végképp nem értem.Mit vártál volna a ferihegyi őröktől?Hogy egy magyarul beszélő(ugye tudsz magyarul) beszélő emberrel,Magyarországon,kifogástalan angolsággal kommunikáljon?"

 

Nem érzed a félelmetes kontrasztot, hogy az állítólagosan elmaradott bolgár balkánon nemcsak a bolgárokra van felkészítve az őrség, hanem meg tud szólalni idegen nyelven??

 

 

Előzmény: viricsi (136)
Utas2 Creative Commons License 2004.07.17 0 0 140

Szia Heading, ismét Germanwings?

Welcome to Hungary, welcome to the EU....

;-)

 

Kedves viricsi,

Hát így 30 után a szocializmus logikájával felvértezve még dícséretnek is érzem az erre vonatkozó megjegyzésedet...

 

Tudod, nem mindenkinek kell befizetnie állam bácsinak, hogy az utána ismét elossza a manit. Csak annak, akinek vagy aminek EZ A DOLGA!

 

És nektek speciel - állami vállalatként - EZ a dolgotok. Törvényileg. Szocializmustól vagy kapitalizmustól függetlenül.

 

A topicban felmerültekkel kapcsolatos megjegyzéseddel - miszerint nem ártana, ha a meglehetősen fiatal, enyhén tapasztalatlanka és kicsit hazudós Ibolyka is rákuksizna szemüvegén keresztül néhány tényállításra - teljesen egyetértek. Csak ez wishful thinking.

És egyébként sem érne semmit. Neki biztosan nem.

 

Szia.

 

 

viricsi Creative Commons License 2004.07.17 0 0 139

Kedves utas2 !

 

Meg kell hogy kövesselek,igazad van! a BA Rt. állami tulajdonú cég.

A többit továbbra is fenntartom.(hacsak azt is meg nem cáfolja valaki)

A leirt gondolatmeneted szerintem a szocializmus logikája volt.Fizess be mindent az államnak,az állam pedig majd visszaad a pénzedből.Ezen az alapon mindenki mindenkit megkárosít.Bár a hasonlat sánta,de ezen logika mentén igaz:miért a te műlábadra költik a tb.hozzájárulásomat és miért nem az én allergiaellenes gyógyszeremre?

A tömegközlekedést használók sok-sok milliárd forinttal károsítják meg a tömegközlekedést nem használókat,ha elfogadjuk az érvelésed.

De ez már megint nem a reptérről szól.

 

Heading370-nek

Nem szántam viccnek amit írtam!

Mégegyszer leírom,nem ez a feladata sem az őrnek,sem a takarítónak,sem egyéb műszaki és kiszolgáló személyzetnek.Ők,mi repülőtér működését biztosítjuk és nem az utaskiszolgálást.Az utaskiszolgálási területen természetes és szükséges a nyelvtudás.

Ja és az ökörsült keménysége egyébként nem manapság,hanem mintegy kettő évvel ezelőtt okozott jelentős lelki válságot.

 

Üdvözlettel: viricsi

Előzmény: Utas2 (137)
Heading370 Creative Commons License 2004.07.17 0 0 138

Ex-LRI-skent örömmel olvasom, hogy a BA Rt dolgozoinak az ökörsült kemenysege okoz manapsag komoly problemakat!

 

Az alabb elemzesre került rendezveny ügyebe nem kivannek beleszolni, ennel a problemanal, ha ugy tetszik sokkal "pitianerebb" esetröl szeretnek szot ejteni, melyet a mult heten, az 1. terminalra törtenö erkezes utan tapasztaltam.

Mar regebben örömmel tapasztaltam, hogy hosszu evek bosszankodasa utan a BA Rt kepesnek bizonyult a repteri illetek fejeben ingyenes csomagszallito kocsik üzembe helyezesere. A mar megszokott varakozas (na jo ezuttal kifejezetten rövid volt a 25 perc, az altalam nem egyszer tapasztalt 35-40 perchez kepest, tudom,tudom, nincs eleg rakodo, meg csomagszallito traktor...) közben többen gondoltak ugy hogy megkaparintanak egyet, az ahitott eszközböl. Persze a helysegben egy darab kocsi sem volt. Sebaj gondoltuk, majd cipekedünk es talan kierve talalunk. Egyszercsak egy furfangos (magyar) bacsikara lettünk figyelmesek, aki vidaman tolt egy kocsit maga elött. Fennhangon, büszken ujsagolta, hogy "ott kinnt a fotocellas ajton tul" van meg nehany belöle. Nosza mi sem kellett a nepnek, todult is ki mindenki a NYITOTT fotocellas ajton, ami nem is csukodott be utana sem. Kocsit termeszetesen senki nem talalt, az elelmesebbje a parkolobol halaszott össze nehanyat. De nem is ez a lenyeg. a legerdekesebb fordulat ezutan következett: latvan hogy az ajto nem müködik, a kinnt varakozo rokonok baratok, es a mutatoujjukon slusszkulcsot pörgetö, taxibitte szavakat susogo rejtelyes alakok is elkezdtek befele szivarogni,  es nehany perc mulva vidaman keveredett utas es nem utas a csomagkiado helysegben, ami egy idö utan kezdett szükösnek bizonyulni. Bizonyara sokan örültek a segitö kezeknek, arra csak a legbizalmatlanabb embertarsak gondoltak, hogy milyen jo lenne, ha mindenki csak a sajat poggyaszaval tavozna... Mindez termeszetesen a jelen levö es nemileg unatkozo benyomast keltö lost and found-os hölgy es a kinti varoban jelen levö többi repteri alkalmazott szame lattara jatszodott le. Szoval eddig a kisse hosszura sikeredett törtenet.

 

Ja es nem akarok 3color neveben szolni, biztos vagyok benne hogy hamarosan reagalni fog, de remelem az idegen nyelven törtenö kommunikaciot csak viccböl irtad! Egy nemzetközi repteren szerinted nem varhato el az összes ott dolgozotol, (beleertve az öröket, rendöröket, takarito nenit) hogy kepes legyen idegen nyelven kommunikalni?

Előzmény: viricsi (136)
Utas2 Creative Commons License 2004.07.17 0 0 137

Kedves viricsi,

 

Te, mint a BA Rt. alkalmazottja, jóval több információval rendelkezel a cég ügyeiről, mint jómagam, aki ebben a viszonyrendszerben csupán utasként szerepel.

 

Elfogadom amit írsz, de egyvalamit nem!

 

A BA Rt. ÁLLAMI CÉG. Legutóbbi információim szerint - lásd 2003. évi CXVI. törvény a Magyar Köztársaság 2004. évi költségvetéséről - a BA Rt az ÁPV portfóliójába tartozó, ÁLLAMI TULAJDONÚ válallat!!! Azóta pedig még nem privatizáltak benneteket, igaz???

 

Lehet, hogy nem az állami költségvetésből működtetik a vállalatot - valljuk be, ez egy ilyen tevékenységet végző cégnél nem is lenne elfogadható - viszont a ti munkátokkal szerzett bevételek az ÁLLAMI KÖLTSÉGVETÉSBE befizetett összeg részét képezik, így tehát igenis az ORSZÁG pénzéről van szó. (Elfogadom, hogy ez nem azonos az adófizetők pénzével, de indirekt módon viszont ugyanaz a kategória.) Így az adófizetőket - márpedig ebben az országban minden keresőképes természetes személy adóalany - károsította meg a BA Rt. azzal, hogy nem a központi költségvetésbe, hanem nyúlgerincre költötte a költségvetési pénzt.

 

Gondolj csak bele, akkor pl. a Vám- és Pénzügyőrség is mondhatná, hogy ő csak vígan beszedi a - költségvetés bevételi oldalának több, mint egyötödét kitevő - állami bevételeket, de abból csak saját belátása szerint fizet, a többit meg elbulizza...(jó a hasonlat kicsit sarkos, de áll.)

 

Márpedig egy állami cég bevétele IGENIS KÖZPÉNZNEK minősül.

 

Szia.

 

Előzmény: viricsi (136)
viricsi Creative Commons License 2004.07.17 0 0 136

Kedves utas2 !

 

Szeretnék néhány,szerintem jelentősen téves mondatodnak ellentmondani.

A BA Rt.nem állami vállalat.

A bulira éppen ezért egyetlen adóforint sem ment el.

A cég nem az állami költségvetésből él,hanem mint egy igen nyereséges Rt. befizetője az államkasszának.

A fentiek alapján a rendezvény nem közpénzekből lett lebonyolítva és nem is volt titok,mint már írtam a lebonyolításra pályázat volt kiírva.

Többször is szóba került az egyes terminálon lebonyolított karácsonyi ökörsütéses buli.Bár szerintem túlzó a 3color által említett 3000 fő részvétele,de ha ennyien voltunk,akkor hogyan tud szerintetek azon a helyen kultúráltan szórakozni?Sehogy.

Ott előzetesen felmérték,hogy hány fő várható a rendezvénye,mégis sokkal többen jöttek el.Ennek az eredményét saját példámmal ilusztrálnám.Mikor odaértünk,nem tudtunk csak távol(egy buszmegálló)leparkolni.Belépés után nem tudtam a kabátokat lerakni.Se asztalt,se ülőhelyet nem találtunk(rajtunk kivül még rengetegen)Enni nem tudtunk,mivel a kemény ökörsültet vékony műanyag tányérban,műanyag evőeszközzel adták húszperces sorbanállás után.Ezután nem bírtam tovább,elnézést kértem a feleségemtől,hogy elrontottam az estét és csalódottan hazamentünk.Lehet hogy P.Gy-nek ez jó rendezvény volt,de nekem és sok más kollégámnak megalázó csalódás. Az egyes terminál szerintem alkalmatlan egy ilyen rendezvény lebonyolítására.Jegyzem,az a rendezvény is igen méltatlan előzmények után került megrendezésre.

Továbbra is fenntartom,kell ilyen rendezvény ,de nem így és nem ilyenkor.

Szerintem,semmi vizsgálandó dolog nincs,bár mint írtam,az utóbbi rendezvényre,elvi és erkölcsi meggondolásból én nem mentem el.

Szerintem hatalmas hiba,hogy a vezetés nem azt az információt kapja,amit kellene,hanem azt amit hallani szeretne.Mi itt alul,szinte semmit nem látunk a perspektivákból,ha egyáltalán van valami tartós perspektiva.Mi azt látjuk(legalábbis én)hogy egyre nagyobb adminisztrativ,szervezői réteg épül tényleges mukát végzőkre.

A kommunikáció szerintem siralmas,jó példa erre pont ez a topic,aminek alapesetben a BA Rt. honlapján kellene futnia és elemezni,hasznosítani kellene az ott megjelenő témákat.Kiváncsi vagyok,vajon a cég kommunikációs menedzsmentje tud e erről a lapról,illetve ha tud,mikor,hogyan próbál reagálni az ott leírtakra.Jó lenne,ha reptér menedzsmenje és végrehajtó állománya szimbiózisban tudna egymással együttműködni.

 

3color,az örséggel kapcsolatos hozzászólását egy kissé furcsállom.

Miért csodálkozol,hogy elveszik a kamerádat,ha nincs engedélyed a filmezésre?Ha piros belépős voltál tudnod kell,hogy bizonyos területeken csak engedéllyel lehet fotózni,videózni.Nyilván ha kértél volna,kaptál volna engedélyt.Mint írod,Szófiában az őrségnél kezdtél és az őrség a kényesebb helyeken veled volt.

A kiváló angolságot meg végképp nem értem.Mit vártál volna a ferihegyi őröktől?Hogy egy magyarul beszélő(ugye tudsz magyarul) beszélő emberrel,Magyarországon,kifogástalan angolsággal kommunikáljon?

Az ő feladata a reptér rendjének és biztonságának fenntartása,nem pedig tolmács-hostess feladatok végzése.A rendet pedig veled is betartatták,még ha ez neked nem is tetszik.Attól hogy nem mutattak érvényes reptérrendet,attól az még létezik és be kell tartani.A rendőr sem dugja az orrod alá a KRESZ-t,mégis megbüntet.

 

Szerintem nagy kár,ilyen piti cirkuszocskákkal lejáratni a repteret. Attól,hogy kiteregetjük a szennyest,még nem lesz tiszta,azt ki is kell valakinek mosni.Persze nem mocskos kézzel.

 

Üdvözlettel: viricsi

 

Előzmény: Utas2 (125)
hellcat43 Creative Commons License 2004.07.16 0 0 135

Április 24-től Fórika Ibolya lett a Budapest Airport Rt. kommunikációs igazgatója és a társaság szóvivője.

Fórika Ibolya 1995-ben, a General Electric Lighting TUNGSRAM vállalatnál technológiai pénzügyi asszisztensként kezdte pályafutását. 1996-ban váltott a General Electric Capital/Budapest Bankhoz, ahol emberi erőforrás asszisztensként dolgozott. 1998. februárjától a General Electric Capital Budapest Bank kommunikációs menedzsereként tevékenykedett, ahol belső és külső kommunikációs feladatokat menedzselt. Részt vett a stratégia és éves célkitűzések bankszintű kommunikációs folyamatának működtetésében, tréningeket tartott középvezetőknek, szerkesztette a bank belső újságját, kiadta az új belépők kézikönyvét, koordinálta a banki éves jelentés kiadását, irányította a közösségi munka és jószolgálati tevékenység kommunikációs aktivitását.

1999-ben szerzett menedzsment szakon B.A. diplomát Budapesten, az Open University Business School-EUROCONTACT intézményében. 2003-ban elvégezte a Népszabadság Oktatási Központ, marketing és reklámmenedzser tanfolyamát. Kinevezése előtt, 2004. márciusától a Budapest Airport Rt. PR és média osztályvezetőjeként dolgozott.

Az új vezető kinevezésével a Budapest Airport Rt. új kommunikációs tevékenységet vezet be annak érdekében, hogy a társaság szembe nézhessen a hazánk EU-tagságából adódó új kihívásokkal. A társaság célja a kiszélesedő versenypiac elvárásait teljesítő külső és belső kommunikációs stratégia, valamint rendszer megteremtése és sikeres üzemeltetése. “Különösen fontosnak tarjuk a belső, vállalati kommunikációs hálózatok és tartalmak megújítását. Ezek közé tartoznak a munkavállalói és menedzsmenti véleménycsere formai feltételeinek javítása, a tartalmi párbeszéd kiszélesítésének fórumai” – fogalmazott Fórika Ibolya. A menedzsment tervei szerint a megújuló kommunikációval eredményesebben vehetnek részt, a nem utolsó sorban kommunikációs és marketing eszközökkel és technikákkal vívott európai versenypiaci küzdelemben.

Az új igazgató kinevezésével egy időben, Pető György, korábbi szóvivő távozott a vállalattól.

 

Nekem különben az a bajom, hogy a hárskuti-pető ügyben senki sem tiszta, már ami Mr. Pető áldásos tevékenységét illeti. Bár utóbbit csak akkor lenne tisztes dolog firtatni, ha az elődje, egy bizonyos Mr. péterffy gábor pénzkezelési szokásait is kivizsgálnák egy füst alatt, de hát ő már megúszta, és most a Vízműveknél tölti be ugyanazt az állást, mint korábban az LRI-nél és előtte a Malévnél. Csodagyerek. Nem hord nadrágot tartó nélkül. Vajon a vizeseknél is lop, vagy ott ez bonyolultabb?

Amúgy a 17 milkós rongyrázástól nekem is hányingerem lenne, ha nem állna itt az asztalon a kedvenc söröskorsóm, természetesen sörrel tele. Jobb mint a dedalon, és tele van B vitaminnal.

 

Előzmény: trikó (119)
c. j. Creative Commons License 2004.07.16 0 0 134

Most miért? :o) Egyébiránt télleg nem tudok semmit se az egészről, a c/i-be nem nagyon jutnak el a hírek fentről... Illetve, ha el is jutnak, nem nagyon van időnk velük foglalkozni.

Előzmény: trikó (133)
trikó Creative Commons License 2004.07.16 0 0 133
Majd jól kikapol, hogy ilyeneket kérdezel, kolléganő! :)))
Előzmény: c. j. (127)
trikó Creative Commons License 2004.07.16 0 0 132

Pontosítsunk:)))

Az LRI (BA Rt.) cargo helyszínéről van szó, nem a Malévéről - csak a járatlanabbak kedvéért:)))

 

Mellesleg mióta megszűnt a fényképezni tilos tábla, semmi közük nincs ahhoz, hogy te átnézel, átfotózol a kerítésen. Ha a fotókat olyan dologra használod, amivel nekik kárt okozol, személyiségi jogot sértesz, akkor már problémázhatnak. Egyébként dugó az arcba... :))

Előzmény: krisz25 (130)
trikó Creative Commons License 2004.07.16 0 0 131

"inkább árakkal alámennek a Malévnak."

 

Hogy repülőgépkiszolgálási árakkal alámennek a Malévnek az egy dolog. Hogy egyes légitársaságok ennek ellenére már mennek vissza a Malávhez handlingeltetni az egy másik dolog. Amitől a bicska a korábban kinyílt, az az, hogy a fapadosokat úgy csábították ferihegyre, hogy a leszállási illetékekből akár 50% kedvezményt adtak, vagyis leszállásonként egy ugyanakkora gép, mint pl a Malévé, Lufthansáé (pl 737-400) feleannyit fizetett fapadosban.

Kevésbé hozzáértők kedvéért az ilyen illetékeket nem a fedélzeti kiszolgálás minősége szerint állapítják meg, hisz ilyan alapon egy Malév charternek is kevesebbet kéne fizetni, mint egy menetrendi Malév gépnek.

 

Mitöbb, szokás külföldön, hogy a nagyfelhasználók (pl nemzeti légitársaságok, vagy a repteret hub-ként használók) kevesebbet fizessenek a külső cégeknél....

Ehhez képest óriási csodálka van, hogy vajh a Malév miért adós egy halom leszállási illetékkel a BA Rt-nek.

 

Sokáig nem lesz itt rend. Pontosabban addig, amíg a BA Rt.-t és a Malévet is fel nem vásárolja valaki, aki otthon van a SZAKMÁBAN.

 

A Malévet már szagolgatják... Javaslom az FBÖ embereit legalább a mandarin dialektus elsajátítására kiképezni, hátha a légitársaság mellé repteret is vesznek Hainanék ....:)))

Előzmény: METYA (126)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!