Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

M61021 Creative Commons License 2006.10.05 0 0 447

A tehergépkocsi forgalmiba bejegyzett szállítható személyek számának növelését pedig elég bonyolult intézni, én már túl vagyok egy ilyen akción.

 

Ez a forgalmiban rögzített szám a fülkére vonatkozik, vagy újra kell vizsgáztatni, ha "megfelelően rögzített és biztonságos" üléseket teszek a dobozba? Ez lenne az, amit nem szívesen csinálnak?

Előzmény: Alfred (441)
M61021 Creative Commons License 2006.10.05 0 0 446

Köszönöm a válaszokat, ha még van hozzáfűzni való, akkor várom. A 9 főbe azért még belefér a család. Akkor érdemes C jogsit szerezni (nem lesz pénzkidobás).

 

b) a szállított személyek számára megfelelően rögzített és biztonságos ülőhely van,

 

Ezt ki ellenőrzi, és milyen a megfelelően rögzített és biztonságos ülés? Biztonsági őv ugye nem kell (nem kötelező)?

Előzmény: Alfred (445)
Alfred Creative Commons License 2006.10.05 0 0 445
jpeti:
Praktikusan a helyzet ugyan az, mint már legalább húsz éve. Mivel C jogsival vezeted a Csepeledet, max kilencen ülhetnek benne. Hárman vagy ketten a fülkében a forgalmi szerint, a többiek a bódéban üléseken.
Előzmény: jpeti (444)
jpeti Creative Commons License 2006.10.04 0 0 444

Alfred

nagyon szép amit itt leírtál de mutasd már meg légyszi hogy ezekböl a pontokbol mi az ami 1 344 es 8.5 Tonnás doboz Csepelre ha van megfelelö rögzitett ülöhely nem ál ?

Wiener Waltzer Creative Commons License 2006.10.04 0 0 443

Köszi.

 

Láttam a www.hasznaltauto.hu oldalon pőár darab már elkelt 350 ezerért is volt, a 344 esből azt hiszem

 

Nem sok pénz , erdőben nagyon jól lehet vele menni, terep fokozattal....

 

Nem tudom országiosan hány Csepel teherautó lehet?

Előzmény: MALWIN (439)
Wiener Waltzer Creative Commons License 2006.10.04 0 0 442

Köszi

 

Nem nagyon bírok bene, hogy egyhamar C-m lesz.

 

:)

 

Én a B-ssel akartam valamit kezdeni, de nem lehet abban reménykedtem létezik valami amihez elég a 3,5 meg nem haladó össztömeghez kapcsolódó C.

 

Viszont imádom a Csepelt a Farost amiben Csepel motor van, stb.

 

Van egy kismozdony amiben Csepel moci van C-50

 

 

Imádom azt a kattogó hangot, alapjáraton amit ad.

Minden gyönyörű, igazi teherautó!

 

Felénk egy ex nyugdíjas buszsofőrnek van ilyenje, nagyon szereti, fát szállít vele.

 

 

Előzmény: M61021 (438)
Alfred Creative Commons License 2006.10.04 0 0 441
jpeti:
A tehergépkocsi forgalmiba bejegyzett szállítható személyek számának növelését pedig elég bonyolult intézni, én már túl vagyok egy ilyen akción.
Kerestem, de most nem találom a KFF erről szóló anyagját, de a lényeg, hogy bár lehet, de nem szeretik megcsinálni...
Előzmény: jpeti (436)
Alfred Creative Commons License 2006.10.04 0 0 440
jpeti:
A magyar közlekedési jog, és hozzá a műszaki előírások szájhagyomány útján terjednek, mint a népmesék alakulnak, részinformációkból egészen érdekes új jogszabályok teremnek. Ebben a legerősebbek a közlekedés felügyelet dolgozói, akik ehhez belső utasítások formájában kapnak ki nem fogyó muníciót.
A jogszabály ezt írja (1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet):
"4) Tehergépkocsin - az (5) bekezdésben foglaltak kivételével - abban az esetben szabad a hatósági engedélyben feltüntetett személyek számánál többet szállítani, ha
a) a tehergépkocsi megengedett legnagyobb össztömege 3500 kg-ot meghaladja,
b) a szállított személyek számára megfelelően rögzített és biztonságos ülőhely van,
c) a rakomány a szállított személyeket nem veszélyezteti,
d) a tehergépkocsi össztömege - a rakfelületen szállított személyek súlyát személyenként 68 kg-mal számolva - a tehergépkocsi megengedett legnagyobb össztömegét nem haladja meg,
e) a tehergépkocsi rakfelülete nem billenthető.
(5) A fegyveres erők, a rendvédelmi szervek által üzemeltetett, valamint közveszély, elemi csapás vagy a vasútüzem biztonságát veszélyeztető akadály elhárításánál használt tehergépkocsin - a (4) bekezdés b)-e) pontjaiban foglalt rendelkezések megtartásával - a hatósági engedélybe bejegyzett személyek számánál több személyt abban az esetben is szabad szállítani, ha a tehergépkocsi megengedett legnagyobb össztömege a 3500 kg-ot nem haladja meg."
Előzmény: jpeti (436)
MALWIN Creative Commons License 2006.10.04 0 0 439
Melyik Csepel?
Az ún.Kisautók (Cs344, 346,350, stb raksúlya 3500kg,
a nagyoké (Cs705,710,740,750) 7500-illetve 8000kg.
Előzmény: Wiener Waltzer (437)
M61021 Creative Commons License 2006.10.04 0 0 438

Úgy tudom 5,2 t körüli. A lassú jármű dolog miatt pedig már börtönbe is zártak tudtommal egy hivatalnok hölgyet. Szóval neméppen szabályos, és az illető még pénzt is elfogadott érte. Én is most gyűjtök C jogsira. Egyébként C1 alkategóriás jogsival 7,5 t-ig lehet vezetni, de c1-et szerintem nem lehet sokkal könnyebben szerezni, mint C-t. Ezeket az okosságokat az Interneten találtam.

Előzmény: Wiener Waltzer (437)
Wiener Waltzer Creative Commons License 2006.10.04 0 0 437

Sziasztok!

 

Meg szeretném kérdezni, hogy a Csepel teherautó az hány tonnás?

3,5 tonnás is van?

 

Van B-s jogsival használhatóság miatt lassújárműként kell levizsgáztatni?

 

Köszi.

jpeti Creative Commons License 2006.10.04 0 0 436

Alfred nem kitaláltam hanem a KRESZ írta anno hogy teherautón ha megfelelő rögzített ülőhely van akkor az szabályosan használható. Volt valami módosítás ez ügyben a furgon személyautó használata miatt. Ott annyit változott azt hiszem, hogy csak akkor lehet beletenni a hátsó üléseket, ha megmarad legalább 1 tonna terhelhetőség. És így kivették többek közt a személyautónak használt teher vitokat is az olcsóbb adózásból, de ha te tudsz valami mikiegeres szabályt szűzlányokkal, szívesen hallgatom, én azt mondtam, hogy szerintem tehát nem biztos, hogy így van a szabály.

UPIUPI

kösz az infót hol lehet ezeket beszerezni ?

nem semmi ez a kép most nézem hogy ezen hátul is szimpla kerék van, ezek valami más kerék tárcsák vagy az általános és csak szélesebb gumi van rá. Mert most tartunk a gumi beszerzésnél és nem mindegy mennyi, kell és gondolkodunk a szélesebb változaton is mivel az eredeti méretben nem nagyon lehet már kapni , lassan ott tartunk hogy elmegyünk az eredeti 40 éves gumikkal ami azért elég nagy bátorság lenne.

Segítséget elöre is köszi

 

 

Alfred Creative Commons License 2006.10.04 0 0 435
jpeti:
"Szerintem ha rögzitett ülöhelyet teszel bele anyit hogy maradjon 1 tonna terhelhetőség akkor bármennyi embert vihetsz vele."
Ezt hogy' találtad ki? Vagy kitől hallottad?
És miért 1 tonna? Miért nem Mikiegeres matrica a motorháztetőre? Vagy két első éjszaka szabadon választott szűzleányokkal?
Előzmény: jpeti (432)
UPIUPI Creative Commons License 2006.10.04 0 0 434

Üdv jpeti!!

Nekünk van FUG-PSzH légszűrő, a sivatagai változat (D-444) készül ilyennel.

Bár ez is olajtükrös főszűrő, de  ciklon működésű előszűrővel van kiegészítve. Ajánlom a főszűrő rész kicserélni papírbetétesre. Le kell centizni a belsejét és ezen méretek alapján kell keresni olyat ami jó bele. Sokkal nagyobb a hatékonysága és kevesebb aq probléma a karbantartással. Én a sima 344 szűrőben is kicseréltem, és a fogyasztás is valamivel jobb lett. A konzolról is van valahol nézeti rajz. 

Előzmény: jpeti (433)
jpeti Creative Commons License 2006.10.03 0 0 433
Meg kérdezném a Csepel fanoktól, hogy nincs e véletlenül sivatagi üzemanyag ellátó rendszerük? Lehet nem kimondottan Csepel is de, állítólag volt olyan típusa, amit azzal szeretlek. Meg esetleg légszűrő ugyan erre a változatra. Mert most 1 Ikarus légszűrőt tudtunk szerezni házastól, amit a tetőre terveztük de, igen nehéz és nem lenne baj ha nem kéne magunkkal vinnünk R2D2 is a maga 30 kilós súlyával. Vagy bármilyen ötletet szívesen vennénk bármilyen témában.

jpeti Creative Commons License 2006.10.03 0 0 432
Szerintem ha rögzitett ülöhelyet teszel bele anyit hogy maradjon 1 tonna terhelhetőség akkor bármennyi embert vihetsz vele.
jpeti Creative Commons License 2006.10.03 0 0 431
Nem lesz levizsgáztatva csak annyira rendbe téve, hogy Nyíregyházától Veszprémig biztosan eljöjjön. Most hogy mondod, lehet olaj volt :-) Ha arra járok, megnézem megint, bár nem egyszerű kinyitatni a hátúját, mert a gazda soha nincs ott a kulcs, meg mindig van valakinél csak azt nem tudni ép hol.  A világvége projekt pedig elég akadozósan működik, mert ígérettel meg mindenféle segítséggel tele a padlás egész addig, míg nem akarnánk realizálni onnantól egyből nincs épp semmi. És félő hogy elfogy a lelkesedés, ami nélkül kétséges, hogy valaha is lenne belőle valami.

M61021 Creative Commons License 2006.10.03 0 0 430

A szállítható személyek számára tud valaki valamit mondani. Hogy lehetne több mint 3-an menni vele szabályosan (dobozoson). Ugyanis nagy a család, és olyan gép kéne amibe beférünk.

 

Régen a seregben hogy vihettek minket a platóson?

M61021 Creative Commons License 2006.10.03 0 0 429

2000 km van benne. Az lesz, amivel a világvégére indulunk.

 

Az tök jó, hogy van még ilyen kevés km-es gép... Szinte bejáratós. Remélem kibírja a világvégéig. Levizsgázva kapjátok?

 

Tényleg széntüzelésű a kályha abban a veszprémi csepelben, nem olajkályha?

Előzmény: jpeti (419)
jpeti Creative Commons License 2006.10.02 0 0 428
Amivel megyünk abba Webasto lesz és gázos. A leírást pedig nagyon szeretném már tanulmányozni, de még sajnos nem jött meg . A szenes kályha ebben a Csepelben van, (nem abban amivel megyünk az még üres belül teljesen )hogy gyári e vagy sem azt nem tudom nem az enyém ez  gép és igazából nem sokat tudok róla.

 

a_motor Creative Commons License 2006.10.02 0 0 427

hali,

az akkutöltősben a fűtést maguk a töltőberendezések biztosítják, a hűtésükre szolgáló levegőnek a munkatérbe vezetésével.

a tartozékok között van hősugárzó is.

Előzmény: UPIUPI (423)
vetreszka Creative Commons License 2006.10.02 0 0 426

  Üdv. a Csepeleseknek!

  Szeretném megtudni milyen felszereltsége volt a Csepel műhelykocsiknak,

  összehesonlítás végett, a Praga műhelykocsikkal. Előre is köszönöm.

MALWIN Creative Commons License 2006.10.02 0 0 425
Csepel D-452.-alváz :-DDD
Előzmény: UPIUPI (422)
UPIUPI Creative Commons License 2006.10.02 0 0 424
Már ami maradt belőle.
Előzmény: UPIUPI (422)
UPIUPI Creative Commons License 2006.10.02 0 0 423

Üdv jpeti!!

Nem akarlak megsérteni, de ha ilyennel akarsz a világvégére elindulni, ajánlom a kezelési és karbantartási utasítások megtekintését.

Az EZF  Csepelekbe K-3120 tipusú gázolajtüzelésű fűtőberendezést (olajkályha) szereltek, kivétel az akkumulátor-töltő gépkocsi, amelybe villamos fűtőberendezés építettek.

Előzmény: jpeti (419)
UPIUPI Creative Commons License 2006.10.02 0 0 422

Üdv Malwin!!

Szvsz ez elég naiv kérdés volt. De lehet hogy nem. Csepel D-452.

Előzmény: MALWIN (421)
MALWIN Creative Commons License 2006.10.02 0 0 421
Naezmi?
Előzmény: MALWIN (420)
MALWIN Creative Commons License 2006.10.02 0 0 420
Két szép ótó:
jpeti Creative Commons License 2006.10.02 0 0 419
ezaz  500-ra hirdeti de megsúgta 400-ért már oda adja. Lejjebb nem hiszem, hogy megy, mert nem nagyon kell neki a pénz  max útban volt kicsit, bár ahol most ál még reklámnak sem utolsó és útban sincs.  Állítólag garázsépítésnél betenkeveröt hajtattak a generátorával, mikor utoljára használták. Mi csak pár kép erejéig álltunk vele odébb. Nem semmi benne a széntüzelésű kályha. Mi egyébként most veszünk egy ilyet a Nyíregyházi bontóban 600-at, kér érte a pali, ami nem kevés viszont üres a doboza és 2000 km van benne. Az lesz, amivel a világvégére indulunk.

Maz Creative Commons License 2006.10.02 0 0 418
Nem busznak minősül, hanem ez egy busz.
Ő a híres Fakarusz.
Előzmény: M61021 (417)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!