A tehergépkocsi forgalmiba bejegyzett szállítható személyek számának növelését pedig elég bonyolult intézni, én már túl vagyok egy ilyen akción.
Ez a forgalmiban rögzített szám a fülkére vonatkozik, vagy újra kell vizsgáztatni, ha "megfelelően rögzített és biztonságos" üléseket teszek a dobozba? Ez lenne az, amit nem szívesen csinálnak?
Köszönöm a válaszokat, ha még van hozzáfűzni való, akkor várom. A 9 főbe azért még belefér a család. Akkor érdemes C jogsit szerezni (nem lesz pénzkidobás).
b) a szállított személyek számára megfelelően rögzített és biztonságos ülőhely van,
Ezt ki ellenőrzi, és milyen a megfelelően rögzített és biztonságos ülés? Biztonsági őv ugye nem kell (nem kötelező)?
jpeti: Praktikusan a helyzet ugyan az, mint már legalább húsz éve. Mivel C jogsival vezeted a Csepeledet, max kilencen ülhetnek benne. Hárman vagy ketten a fülkében a forgalmi szerint, a többiek a bódéban üléseken.
nagyon szép amit itt leírtál de mutasd már meg légyszi hogy ezekböl a pontokbol mi az ami 1 344 es 8.5 Tonnás doboz Csepelre ha van megfelelö rögzitett ülöhely nem ál ?
jpeti: A tehergépkocsi forgalmiba bejegyzett szállítható személyek számának növelését pedig elég bonyolult intézni, én már túl vagyok egy ilyen akción. Kerestem, de most nem találom a KFF erről szóló anyagját, de a lényeg, hogy bár lehet, de nem szeretik megcsinálni...
jpeti: A magyar közlekedési jog, és hozzá a műszaki előírások szájhagyomány útján terjednek, mint a népmesék alakulnak, részinformációkból egészen érdekes új jogszabályok teremnek. Ebben a legerősebbek a közlekedés felügyelet dolgozói, akik ehhez belső utasítások formájában kapnak ki nem fogyó muníciót. A jogszabály ezt írja (1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet): "4) Tehergépkocsin - az (5) bekezdésben foglaltak kivételével - abban az esetben szabad a hatósági engedélyben feltüntetett személyek számánál többet szállítani, ha a) a tehergépkocsi megengedett legnagyobb össztömege 3500 kg-ot meghaladja, b) a szállított személyek számára megfelelően rögzített és biztonságos ülőhely van, c) a rakomány a szállított személyeket nem veszélyezteti, d) a tehergépkocsi össztömege - a rakfelületen szállított személyek súlyát személyenként 68 kg-mal számolva - a tehergépkocsi megengedett legnagyobb össztömegét nem haladja meg, e) a tehergépkocsi rakfelülete nem billenthető. (5) A fegyveres erők, a rendvédelmi szervek által üzemeltetett, valamint közveszély, elemi csapás vagy a vasútüzem biztonságát veszélyeztető akadály elhárításánál használt tehergépkocsin - a (4) bekezdés b)-e) pontjaiban foglalt rendelkezések megtartásával - a hatósági engedélybe bejegyzett személyek számánál több személyt abban az esetben is szabad szállítani, ha a tehergépkocsi megengedett legnagyobb össztömege a 3500 kg-ot nem haladja meg."
Úgy tudom 5,2 t körüli. A lassú jármű dolog miatt pedig már börtönbe is zártak tudtommal egy hivatalnok hölgyet. Szóval neméppen szabályos, és az illető még pénzt is elfogadott érte. Én is most gyűjtök C jogsira. Egyébként C1 alkategóriás jogsival 7,5 t-ig lehet vezetni, de c1-et szerintem nem lehet sokkal könnyebben szerezni, mint C-t. Ezeket az okosságokat az Interneten találtam.
Alfred nem kitaláltam hanem a KRESZ írta anno hogy teherautón ha megfelelő rögzített ülőhely van akkor az szabályosan használható. Volt valami módosítás ez ügyben a furgon személyautó használata miatt. Ott annyit változott azt hiszem, hogy csak akkor lehet beletenni a hátsó üléseket, ha megmarad legalább 1 tonna terhelhetőség. És így kivették többek közt a személyautónak használt teher vitokat is az olcsóbb adózásból, de ha te tudsz valami mikiegeres szabályt szűzlányokkal, szívesen hallgatom, én azt mondtam, hogy szerintem tehát nem biztos, hogy így van a szabály.
UPIUPI
kösz az infót hol lehet ezeket beszerezni ?
nem semmi ez a kép most nézem hogy ezen hátul is szimpla kerék van, ezek valami más kerék tárcsák vagy az általános és csak szélesebb gumi van rá. Mert most tartunk a gumi beszerzésnél és nem mindegy mennyi, kell és gondolkodunk a szélesebb változaton is mivel az eredeti méretben nem nagyon lehet már kapni , lassan ott tartunk hogy elmegyünk az eredeti 40 éves gumikkal ami azért elég nagy bátorság lenne.
jpeti: "Szerintem ha rögzitett ülöhelyet teszel bele anyit hogy maradjon 1 tonna terhelhetőség akkor bármennyi embert vihetsz vele." Ezt hogy' találtad ki? Vagy kitől hallottad? És miért 1 tonna? Miért nem Mikiegeres matrica a motorháztetőre? Vagy két első éjszaka szabadon választott szűzleányokkal?
Nekünk van FUG-PSzH légszűrő, a sivatagai változat (D-444) készül ilyennel.
Bár ez is olajtükrös főszűrő, de ciklon működésű előszűrővel van kiegészítve. Ajánlom a főszűrő rész kicserélni papírbetétesre. Le kell centizni a belsejét és ezen méretek alapján kell keresni olyat ami jó bele. Sokkal nagyobb a hatékonysága és kevesebb aq probléma a karbantartással. Én a sima 344 szűrőben is kicseréltem, és a fogyasztás is valamivel jobb lett. A konzolról is van valahol nézeti rajz.
Meg kérdezném a Csepel fanoktól, hogy nincs e véletlenül sivatagi üzemanyag ellátó rendszerük? Lehet nem kimondottan Csepel is de, állítólag volt olyan típusa, amit azzal szeretlek. Meg esetleg légszűrő ugyan erre a változatra. Mert most 1 Ikarus légszűrőt tudtunk szerezni házastól, amit a tetőre terveztük de, igen nehéz és nem lenne baj ha nem kéne magunkkal vinnünk R2D2 is a maga 30 kilós súlyával. Vagy bármilyen ötletet szívesen vennénk bármilyen témában.
Nem lesz levizsgáztatva csak annyira rendbe téve, hogy Nyíregyházától Veszprémig biztosan eljöjjön. Most hogy mondod, lehet olaj volt :-) Ha arra járok, megnézem megint, bár nem egyszerű kinyitatni a hátúját, mert a gazda soha nincs ott a kulcs, meg mindig van valakinél csak azt nem tudni ép hol. A világvége projekt pedig elég akadozósan működik, mert ígérettel meg mindenféle segítséggel tele a padlás egész addig, míg nem akarnánk realizálni onnantól egyből nincs épp semmi. És félő hogy elfogy a lelkesedés, ami nélkül kétséges, hogy valaha is lenne belőle valami.
A szállítható személyek számára tud valaki valamit mondani. Hogy lehetne több mint 3-an menni vele szabályosan (dobozoson). Ugyanis nagy a család, és olyan gép kéne amibe beférünk.
Amivel megyünk abba Webasto lesz és gázos. A leírást pedig nagyon szeretném már tanulmányozni, de még sajnos nem jött meg . A szenes kályha ebben a Csepelben van, (nem abban amivel megyünk az még üres belül teljesen )hogy gyári e vagy sem azt nem tudom nem az enyém ez gép és igazából nem sokat tudok róla.
Nem akarlak megsérteni, de ha ilyennel akarsz a világvégére elindulni, ajánlom a kezelési és karbantartási utasítások megtekintését.
Az EZF Csepelekbe K-3120 tipusú gázolajtüzelésű fűtőberendezést (olajkályha) szereltek, kivétel az akkumulátor-töltő gépkocsi, amelybe villamos fűtőberendezés építettek.
500-ra hirdeti de megsúgta 400-ért már oda adja. Lejjebb nem hiszem, hogy megy, mert nem nagyon kell neki a pénz max útban volt kicsit, bár ahol most ál még reklámnak sem utolsó és útban sincs. Állítólag garázsépítésnél betenkeveröt hajtattak a generátorával, mikor utoljára használták. Mi csak pár kép erejéig álltunk vele odébb. Nem semmi benne a széntüzelésű kályha. Mi egyébként most veszünk egy ilyet a Nyíregyházi bontóban 600-at, kér érte a pali, ami nem kevés viszont üres a doboza és 2000 km van benne. Az lesz, amivel a világvégére indulunk.