Keresés

Részletes keresés

trikó Creative Commons License 2004.07.20 0 0 185

Rég láttam tőled ilyen felindult írást, de nagyban osztom a véleményed, miután közel 20 évig a reptéren dolgoztam, és nem csukott szemmel tettem ezt.

 

A szomorú az, hogy amíg a Malévnél és tulajdonosánál történő amatőr baromságok "csak" egy flag carrier légitársaságot tesznek tönkre, addig a BA Rt és tulajdonosa szélsőséges esetben egy egész iparágat sodorhat versenyképtelen helyzetbe magyarországon magyar és külföldi résztvevőkkel légitársaságokkal, árufuvarral és magyar légiturizmussal együtt.

 

Eközben a BA Rt. nek vesztesége nem lesz, és semmi mást nem kell tennie a nyereségért, mint az árakat tologatni és esetleg kivágni néhány dolgozót, akiknek a helyét majd törvénytelen munkaidővel pótolják. Utóbbi a módszer a Malévnél is működött sokáig.

 

Tulajdonképp a BA és a Malév is akkor járhat jól, ha egy igazi szakmai befektető felvásárolja a cégeket, és osztályvezetői szintig "leérettségiztet" mindenkit. Aki bukik, azt kitakarítja és kész.

Előzmény: kerusz (181)
IL-96 Creative Commons License 2004.07.20 0 0 184

Komolyan mondon ezek a férgek hülyének nézik az embert...Most itt döngetik a mellüket hogy micsoda eredményeket ér el a BA Rt. Ha odaültettek volna egy takaritónőt akkor is ilyen eredmények lettek volna a monopol piaci helyzet, valamint az EU csatlakozás következtében ideáramló fapados forgalom következményeképpen. Én nem tudom de valószinűsítem hogy azért akadna olyan ember is aki ért egy repülőtér irányításához. Ha nem magyar az illető az sem érdekelne. De azt hiszem elég érdekes lenne itt felsorolni hogy a BA Rt felső vezetői közül ki hány év szakmai rutinnal került ide... Mert bankosokból van elég és el is végzik a szakmabeli munkát rendesen...sajnos a reptér és az ország kárára.

 

Nem szeretném felhozni témát de az általam vélt utsolsó szakembert pl ilyen vádak miatt tették lapátra:

"nemrég átadott Ferihegy II/B terminál alkalmatlan az ország európai uniós csatlakozását követõ forgalom lebonyolítására, s ezt a gondot biztonsági okokból, átépítéssel nem is lehet megoldani. Így hamarosan - várhatóan 2002-ig - egy újabb, harmadik terminált is kell építeni, amelynek költségei a jelenlegi számítások szerint legalább 30 milliárd forintra rúgnak majd." no comment...... 

KaiserSoyze Creative Commons License 2004.07.20 0 0 183

Üdv mindenkinek,

 

Bocs, de udvariatlanság ide, vagy oda, a bemutatkozás elmarad, nem vagyok abban a helyzetben. 

Sok éve dolgozom a hazai aviatikában, mostanában megcsappant a lelkesedésem, mert szakembernek lenni már nem elöny, söt, mind a BA Rt., mind a Malév legfelsöbb vezetése módszeresen nyirja ki a egyre fogyatkozó szakemberállományt, lassan hírmondó sem marad belölü(n)k. Nagyon szeretem ezt a szakmát, de ez nem mindenkinek tetszik.

 

Csak néhány gondolat.

 

A BA Rt-nél és a Malévnél is óriási panamák zajlanak. A 17 milliós buli a hab legteteje a tortán, ha épp a BA Rt. sütijéröl beszélünk. De van sütije a Malévnek is, csak az ottani vezér, a szeretve tisztelt Dr. Sándor László György jobban adminisztrálja magát, nem ír alá meggondolatlanul mindenféle papírokat. Hárskuti hibázott, most magyarázza, de meglepne, ha belebukna. Mert a politika nem vállalja be. Mert a politikának soha nem volt ennyire kevés vér a pucájában. Mert soha nem volt ennyi kapzsi ember egyidöben hatalmon.  Úgy politikai, mint repülös értelemben többször mondtam ki korábban, hogy innentöl nincs tovább, legalul vagyunk. De voila, mégis vannak csodák, sikerült tovább csúszni. A gyomrom felfordul attól, amit nap mint nap látni, tapasztalni vagyok kénytelen. Változás nem lesz. Ahhoz legalábbis katasztrófa, vagy más borzalom kell. Esetleg 5000 érdekelt ember aláírhat egy peticiót és elméletben kieszközölheti a változást azzal fenyegetözve, hogy megállitja egy idöre a légközlekedést Ferihegyen. És ha már a reptér: egy ismerösöm mondta, hogy Ferihegy kicsit hasonlit arra, amit repülötérnek hívunk, míg pl. a prágai Ruzyne valóban repülötér. Milyen igaz, sajnos. A Malév pedig szeretne légitársaságnak látszani, de inkább emlékeztet egy hoppon maradt vénlányra, aki sokáig nem tudta eldönteni, hogy b*sszon, vagy inkább szüz maradjon, miután pedig végre az elöbbi opciót választotta, olyan vehemenciával próbálja megmarkolni az egyre lankadó p*csöket, hogy csaknem mind egy szálig kicsúszik a kezei közül. A kínai fütyi egyelöre megvan, hogy mindkét félnek évezetes lesz-e a nász, még nem tudható.

Az tuti, hogy a kínai völegény nagyobb adag óvszerrel készülödik a nászéjszakára úgy, hogy ö maga  csak hallomásból tud arról, mit is kell ilyenkor csinálni.

A Sky Team ügylet egyelöre erösen a petting szakaszban van, a csehek egyáltalán nem élvezik annyira a cirógatást, szeretnének kihátrálni, de hát nekik is úgy mondták valakik, hogy jó parti ez....

 

Üdv, KaiserSoyze

kerusz Creative Commons License 2004.07.20 0 0 182
Ja, igen... A szakszervezeti levélből ez a legjobb rész szerintem:

"Ha a társaság jövője szempontjából fontos döntések meghozatala ismét elmarad, a bizonytalanság hosszú évekre visszaveti a Budapest Airport Rt. fejlődését"

Hát igen... Én tudnék egy fontos döntést...

KP.
Előzmény: kerusz (181)
kerusz Creative Commons License 2004.07.20 0 0 181
Kedves Anita, és kedves Viricsi!

Először is: Viricsi kolléga esetében nagyjából megértettem az ő álláspontját, és a mai nap fényében azt hiszem tökéletesen meg is tudom érteni. Ennyit a vele folytatott vitáról egyelőre.

Innentől főképp Anitának szól minden:

Sokan írtak arról, amiről én is készültem Neked írni a még mindig esedékes válaszomban (1-es terminál, 2C terminál, parkolóház, stb.). Ezek szerint nem csak én látom úgy a helyzetet, ahogy. De most mégis más, ennél sokkal általánosabb ítélet (nevezzétek nyugodtan sommásnak, bár meggyőződésem, hogy megalapozott) kívánkozik ki belőlem.

Tegnap este óta ért egy héten belül a harmadik, a negyedik és az ötödik relevatív élmény a BA Rt.-vel kapcsolatban. Nem gondoltam volna, de az elmúlt 20 órában kapott dózis minden képzeletemet felülmúlta (túl van az egészségügyi határértéken), nem tudom, hogy ezeket lehet-e még alulmúlni.

A harmadik élményem tehát tegnap volt, mikor a Vezérigazgató Urat hallottam nyilatkozni az Estében (m1). Ebből számomra az a következtetés adódott (bennem a Vezérigazgató Úr azt a képet alakította ki magáról), hogy a cég menedzsmentje hihetetlenül nagy arcú, semmihez nem értő, általános lózungokat pufogtató tahókból áll. Erről nem is igen írnék többet, mivel ez egy szubjektív dolog, a személyisége és maga az egész Vezérigazgató Úr, mint jelenség ezt váltotta ki belőlem, ahogy Anita sem tartotta szimpatikusnak az én megnyilvánulásaimat, anélkül, hogy személyesen ismernénk egymást.

No, a negyedik élményem: ma "sikerült" (mert muszáj volt) a BA Rt. néhány munkatársával hivatalosan kapcsolatba kerülnöm. Ezt a múlt heti hozzászólásaim írásakor nem is gondoltam volna még.

Előrebocsátom, hogy bár egyelőre nem írhatok részleteket, mivel Magyarországon vagyunk, de minden szavamat tényekkel tudom alátámasztani. A véleményem azonban formálódott, és ezt meg is osztanám a T. Topictársakkal.

Tény, hogy a cégtől olyan dokumentumok kerülnek ki, amelyekért jobb helyeken azonnali hatállyal rúgják ki azokat, akik ezt készítették, jóváhagyták, kiküldték.

Tény, hogy a cégen belül nem folyik rutinszerűen (lásd még: minőségbiztosítási rendszer, projekttervezés, stb.) egyeztetés olyan kérdésekben, melyek több egységet érintenek. Ha esetleg ilyen egyeztetések mégis lennének, akkor azon vagy nem az illetékességgel rendelkezők vesznek részt, vagy ha ők vannak jelen, akkor kurvára nem érdekli őket az, ami ott elhangzik/történik.

Tény, hogy a céget hivatalosan olyan munkatársak képviselhetik, akik szakmailag inkompetensek, az általuk eldöntendő kérdésekben a minimális jártassággal sem rendelkeznek, a cég nevében eljárva még a látszatára sem ügyelnek annak, hogy a cég érdekeit képviselik, minden megnyilvánulásuk során rombolják a cégről kialakult képet, vagy esetemben inkább az annak esetleg még meglevő kedvező elemeit.

Ami számomra ebből az egészből világossá vált: A BA Rt.-n belül (matematikus nyelven szólva létezik legalább kettő olyan egység, ahol) hihetetlenül fegyelmezetlen, szervezetlen, hanyag, trehány munkavégzés zajlik, ellenőrizetlen módon színvonaltalan, félkész, nem egyeztetett és nem átolvasott anyagok kerülnek ki a cégtől inkompetens emberek kezéből a leendő partnerek felé. Valószínűleg a cég eltűri, hogy ilyenek történjenek a kapun belül. Ha pedig ilyenek történhetnek, akkor a cég vezetése nyilvánvalóan alkalmatlan arra, hogy a céget vezesse, hiszen fingja sincs arról, hogy egy ilyen helyen hogyan kell dolgozni (vagy nem az a feladata, hogy ez érdekelje).

Mindamellett fényesen alátámasztottnak látom azt a véleményemet, hogy a cégnek halványlila elképzelése sincs arról, hogy akár néhány hónapos távlatban is mit és milyen ütemezéssel szeretne csinálni, másképpen, bármely "fejlesztés", "tervezés" ad hoc módon meghozott döntések eredménye, mely döntések előtt nem gondolták át az adott elképzelések megvalósításának következményeit semmilyen (üzemeltetési, gazdasági, stb.) vonatkozásban.

A sorrendben ötödik élményem az üzemi tanácsi és szakszervezeti közös nyilatkozat híre volt. Hát, mit mondjak... Nehéz így ezek után megszólalni... talán egy-két kulcsszó: megfélemlítés? szervilitás? Észak-Korea? esetleg érdekeltség abban, hogy hagyjanak szarul dolgozni? nagyjából ezek jutottak eszembe.

Hogy nagyon őszinte legyek, én sokkal jobb véleménnyel voltam a cégről a mai nap előttig, ez most mindent alulmúlt. Nagyon sötéten látok ott (majdnem) mindent, lassan Tajgetoszért kiáltok.

De győzzetek meg, hogy nem nekem van igazam, én lennék a legboldogabb.

Sajnálom azokat a tisztességes munkatársakat, akiknek ez a munkahelyi környezet adatott meg.

Üdv.: KP.

ui.: nem gondolom, hogy Ferihegyen a parkolás aranyáron van. Bár ha beleveszem, hogy mindez Isten szabad ege alatt, akkor lehet, hogy mégis... A hosszúidejű parkolásra való parkolót pedig eddig azért nem vettem észre, mert nem az van kiírva, hanem csak az: őrzött parkoló... Ingyenesen mért jótanácsom: nyugodtan írják ki oda angolul, hogy long-term vagy long stay carpark, meg magyarul valami frappáns elnevezést ugyanennek, amiből a gyanútlan autós tudhatja, hogy nem csak az ott a fícsör, hogy őrzik, hanem az, hogy sokáig ott parkolva kevesebbe kerül...

Bár a fentiek mellett ez csak egy egészen apró, már-már kozmetikai jellegű kérdés...
vince Creative Commons License 2004.07.20 0 0 180

Nem csoda, hogy Skyeurope, Travel Sevice, WizzAir, CityLine stb stb stb mind  "kint" a vecsési business centerben bérel irodát, és nem a BA Rt től. Éljen itt van Európa  :-(((

Előzmény: trikó (179)
trikó Creative Commons License 2004.07.20 0 0 179

A FUF nemzetközi kft létjogosultságának megszűnésével az egész díjbeszedési rendszer a FUF korábbi magyar létrehozójához, a BA Rt-hez került (ex LRI).

 

Miután a külföldi FUF tulaj pénzkivitelét már nem kell kiszolgálni, így a BA rt. már csak 350 eurós átlagbérletet szed négyzetméterenként.

Előzmény: trikó (178)
trikó Creative Commons License 2004.07.20 0 0 178
trikó Creative Commons License 2004.07.20 0 0 177

Kedves Anita!

 

Néhány tényről megfeledkezel, vagy csak nem zavarnak:

 

Malév - BA Rt ellentéteket szítani sem itt, sem a malév topicban nincs értelme az alábbiak miatt:

 

1973-ban, majd később egy újabb körben történt meg a Malév és az LRI (BA jogelőd) közti vagyonmegosztás.

 

Az LRI kapta meg az összes ingatlant, amelyekért azóta is bérletet kér és kap mindenkitől. Leszállásért gépparkolásért mindenki tejel.

 

A Malév megkapta a rohamosan amortizálódó Tupoljev flottát. Ingatlan vagyona a repülőtéren nulla, azaz nulla meradt.

A gépek értéke lenullázódott, elavultak, modern nyugati gépekre kellett volna őket cserélnio, de miután a cégnek vagyona nem maradt, (leszámítva a Malév üdülőt, és egys kisebbségi hányadot a Hyatt-ben) hitelképessége is gyenge volt.

 

Folyamatos tőkeinjekciók tartották életben, mioközben kavés okos, sok buta és pár tróger vezérigazgatót tett az állam az élére egymás után. Szakmai vezetői döntések ha születtek is, azt a tulajdonos hülyesége húzta át. Ma a Malév egy olyan taxivállalatra hasonlít, amely az autóit a Hertztől bérli.

 

Szemben ezzel az LRI gondjai elenyészőek voltak. Volt egy bebetonozott vezér, és egy folymatosan növekvő értékű ingatlan, a repülőtér.

Ha kevés volt a pénz, felemelték a bérletet, és kedvezményt sem adtak a nagyfelhasználóknak (MA,LH,AF).

Monopolhelyzetben vannak a mai napig, bérelniük nem kell igazán semmit így nem nehéz nyereségesnek lenni. Alant volt szó arról, hogy míg a Malévnek mint nagyfelhasználónak nem volt hajlandó a külföldi szokásokhoz hasonlóan kedvezményes árakat adni, addig a Malévre is piaci veszélyt jelentő fapadnak nagyon komoly kedvezményekkel kedveskedik, vagyis a konkurenciát kifejezetten segíti. Így mindenki másnak van joga a Malév szemére vetni az évi néhány milliárdnyi veszteséget, leszámítva a BA Rt-t.

 

Ezenközben létrehoztak még olyan vállalkozást is mint a Minibusz, ahol a nagyon komoly nyereség része az is, hogy bőségesen a törvényes munkaidő felett dolgoznak az emberek (nesze utasbiztonság), szakszervezeti tevékenységről ezzel szemben szó sem lehet, mert azért kirúgás jár.

 

A Malévet ezzel szemben olyan helyzetbe hozta a BA rt., hogy a saját dolgozóinak nem tudja a törvényben előírt meleg étkeztetést sem biztosítani, mert annak jogát a BA.Rt eladta meglehetősen maffiózó módszerekkel kizárólagos joggal egy Louis nevű pocsék de méregdrága cégnek. (Működik még egy csótánybüfé és kész) (Ugyanígy a saját dolgozóinak sem biztosítja a BA. a törvényes és tisztességes árú dolgozói étkeztetést).  A pihenők mérete elenyésző a méregdrága bérlet miatt.

 

Csak hogy összehasonlítást tudjon végezni bárki, a BA Rt terminálterületi helybérlete drágább, mint a belvárosi üvegpaloták irodabérletei.

 

Ugyanakkor még a vízdíjra is jócskán rátesz a reptéren. (Még az 1-es terminállal szemben a sporttelepnek és a Malév dolgozói bérháznak kiszámlázott hideg/meleg BA Rt-vízdíjak  is durván magasabbak  a piacinál ...)

 

Miután a reptéren más ilyen irodabérleti helyet biztosítani nem tud, ezért mindenki ezt fizeti. Mily meglepő, hogy a cég nyereséges.... (?)

 

Ha belöknék a tényleges piacra (mondjuk a reptér felét konkurres cég üzemeltetné) más lenne a muzsika hangja....

 

BA nyereséggel kérkedni még annál is kevésbé jogos, mint a MOL-éval. Utóbbinak legalább van valamilyen gyér versenykörnyezete...

 

 

Előzmény: ANitA (167)
vince Creative Commons License 2004.07.20 0 0 176

A mi kis BA rt-nk egy nagy nemzeti gödör. Még soha semmilyen szakmában, üzletben, szolgáltatásban, sehol nem láttam olyat mint itt. Nyíltan utáljuk és szívatjuk a legnagyobb (létünket megalapozó) megrendelőnket. Tehetjük hisz a hülye úgy sem mehet máshova.

 

A többség kívülről is eléggé lepukkantnak látja a repteret. Hát én elmondhatom belűről mégrosszabb. Monopol kaszagép. Aki persze egy szót mer ellene szólni hopp az utcára kerül. Csak az Anita típusú dörgölödzők maradnak. Hogy nem veszteséges a reptér az csak annyit jelent: vigyáznak ne nyúljanak többet mint ami a mérleghez kell. de az összes többit gátlástalanul szétlopják. A turizmus meg a szomszédokhoz megy. A koronát tegnap tette fel Bak Józsi a helyzetre. Most már, hogy hosszútávon is tuti fix monopol étkeztetés terén, 30 nem viccelek harminc százalékos kaja ár emelést hajtott végre a napközis menzának épp csak beillő "étkező"-jében.

 

Nem tudok mit mondani csk azt hogy ez a BA Rt nagyon suxx.

 

pbence2345 Creative Commons License 2004.07.20 0 0 175

Tegnap este HArskuti Janos volt az M1-en az Esteben, es Simon ANdras csinalta vele a riportot.

 

ELkezdte O is a lejaratasrol szolo dolgokat, meg a dicshimnuszokat, hogy ilyen meg olyan kiraly fejlodest ertunk el egy ev alatt(utas+bevetel)...mondta Simon, hogy alljunk meg: Egyszeru erre a magyarazat, tobb az utas, ra vannak kenyszeritve, hogy Ferihegyet hasznaljak, es csak kattog a penztargep...:)))

Teljesen igaza van! Ez nem strategia, elkezdte mondani, hogy F 1et is elkezdik es termeszetesen az elmult egy evben oriasi fejlodest ertunk el, es terveket meg mindent kellett kesziteni.

A 17 millios szerzodessel kapcsolatban semmit nem irt ala, az O lelkiismerete teljesen tiszta. De ne is errol beszeljunk, igy hozzatette, emlitette a beszerzeseket(pl: szamitogep), persze ahhoz sem volt semmi koze - kijelentette.

 

Egyszer valamit BE LEHETNE ISMERNI!!! Mindenki hibazhat, ez emberi tulajdonsag, de be is kell ismerni! Ferihegy pedig katasztrofa....

....amig ezt irtam addig is a becsi repteret reklamoztak a radioban....

 

Előzmény: METYA (174)
METYA Creative Commons License 2004.07.20 0 0 174

ANita,

 

kérlek BA Rt. alkalmazott létedre ne légy ennyire Malév-ellenes.

Tudod ez nagy fájó pont sokaknak. Adott egy cég (BA Rt.) amelynek az a feladata, hogy az állam részére beszedje a nem alacsony díjakat, és ezt a díj nagyságához képest elenyésző ráfordítással. Arról most nem beszélek, hogy az egészet ráadásul ingyen kapta. Itt arról legyen inkább szó, hogy a reptéren a fejlődés szinte nulla. A bevételek 30%-os növekedése is egy megfoghatatlan kijelentés, mert ha normálisan működne a reptér, és a környékünkhöz hasonló növekedést produkálná, akkor sokkal nagyobb lehetne. Lehet példát venni Prágáról, Varsóról, Bécsről, és lassan már Pozsonyról is.

 

Itt alapvető működési gondok vannak, amelyeket képtelenek megoldani a vezetők, de baromira meg vannak elégedve önmagukkal.

A honlap tragikomikus, a parkolás egy vicc, amely aranyáron van, és nem bírom megérteni miért jó az nekem, hogy drágábban lehet kapni egy pohár sört a tranzitban műanyagpohárban önkiszolgálóban, mint modjuk a jelentősebben magasabb életszinvonalú város, Bécs repterén üvegpohárban, felszolgálva.

 

Miért hiányoznak a reptéren "szokásos" szolgáltatások?

Lehet valahol e-mailezni, tárgyalni?

 

Elgondolkodtál már kinek jó, hogy a reptérre csak a taxis hiénák tehetik be a lábukat? Ki tehet róla? A reptéri gyorsvasút lehetősége sem akkora varázslat, lévén a vasúti pálya alig 2 km-erre halad a reptértől. De kinek az érdeke hogy ne legyen?

 

Arról a hihetetlen szemétmennyiségről a reptér környékén nem is beszélek...

 

Sajnos a reptér olyan alapszolgáltatásokat lát csak el, amelyre már nem is merem azt mondani hogy balkáni, mert ezzel megsérteném a balkáni reptereket.

 

 

A Malév veszteségéről csak annyit, hogy ott ugyanúgy politikai alapon történnek a kinevezések, és a szakmai hozzáértés nem feltétel. Csak ott nem a pénztárgép mellett ülnek, mint a BA Rt-nél.

Előzmény: ANitA (167)
Törölt nick Creative Commons License 2004.07.20 0 0 173

Az alábbi hozzászólást szinte pontosan 4 éve (2000. július 24-én) tettem. Érdekes megfigyelni a fejlődést, legjobb indulattal is "szerénynek" nevezném.

 

Sziasztok,
Kicsit off leszek, dehát végülis a legnagyobb repülős élményről szól.
Szóval szeretnék néhány szót szólni a jelenlegi utazási viszonyokról magyarország egyetlen igazi nemzetközi repülőterén. Nem húzhatóak rá a dolgok egy cégre sem (Malév, LRI stb.), de jellemzi az egész rendszert. Elég gyakran utazom repülővel, és nemrégiben egy rövid kiruccanáson voltam Spanyolországban. Tapasztalatok:
1. A repülőtérre vezető "gyorsforgalmi út" elszomorító, kopott környéken, kopott úton, egy jelzőlámpás balra kanyarodással a Ferihegy 2-re, nem semmi első benyomás az érkezőre. A repülőtéri taxik a bevezető út középső részén, mint vérszomjas ragadozók egy földes placcon várakoznak a terminálhoz jutásra, eléggé balkáni.
2. A parkoló. A védett "ketrecbe" csoda folytán, lehet bejutni, úgyhogy a kocsik jó részének a sima parkoló marad. A jegykiadó automatán esőáztatta papíron alig olvasható írás, ja és egy fontos közlendő: kártyával nem lehet fizetni távozáskor! Egy nemzetközi repülőtéren? Ja és csak magyarul egy fecnire kiírva?
3. A repülőtér. Az útlevél kezelésnél a határőr gondosan szívja a cigarettáját két útlevél között, mögötte ketten állnak és nyomdafestéket nem tűrő szavakkal szidják a főnökeiket.
4. Az SBARRO kávézó-gyorsétterem. Az árakról nem érdemes szót ejteni (1 dobozos sör 600Ft. egy szendvics 860 Ft), de azért ilyen feltételek mellett KISZOLGÁLÁST vár el az ember. Együnk spagettit, főételt műanyag késsel, villával, ezért az árért nem fér bele fém evőeszköz? Nincs jelezve a dohányzó és nem dohányzó rész, illetve a teli hanutartókból (!) lehet azonosítani a dohányzó asztalokat. A személyzet viselkedése kritikán aluli, nyelveket alig tudnak, fennhangon magyarul pletykálkodnak a vásárló feje fölött.
Érdekes módon az egy nappal korábban készített szendvics csontszáraz kenyérben van (Madridban ugyanezt kipróbáltam egy 5 nappal korábban készített szendviccsel friss volt.)
5. Az étkezőben nem lehet látni a gépek indulását jelző monitorokat, a hangosbeszélő érthetetlenül halk.
6. A tranzitváró újságosánál cigarettát keresve elküldenek a duty free-be, igaz ott csak kartonnal lehet venni (azt utána pedig visszafele a vámnál be is gyűjtik az új rendelkezések szerint).
7. Visszaérkezve a parkolóból kihajtva a fizető kapunál ismétcsak két felirat várt: a. Ha elveszett jegy után büntetés kifezetésére kerül sor, a később megkerült jegy miatt visszatérítésre nem kerülhet sor, b. Eladó hétvégi telek ezen és ezen a mobiltelefonszámon. Ezeket már lehet hogy jobb, hogy le se fordították.

R.

wilard Creative Commons License 2004.07.20 0 0 172
És még csak finoman fogalmazol...
Mond, nincs egy plusz hely nálatok AMS-ban?:))
Előzmény: Utas2 (168)
IL-96 Creative Commons License 2004.07.20 0 0 171

Kedves Anita! Bárcsak ez lenne az a vezetés aki valóban elkezdene valamit tenni a reptérért... Az eddigi összes vezető megtette a bejelentéseit miszerint itt már jövőre ez és ez fog állni és ők márpedig erősen dolgoztak. Aztán soha semmi nem történt azon kívül, hogy egy adag pénz kifolyt vhová és ennek fejében elkészültek vmilyen szintő tervecskék, aztán a mielőtt bármi is elkezdődhetett volna, azelőtt felvették az illetők a csinos kis végkielégítést és elcserélték az állasukat... Persze PR szempontból biztos jól jönnek az ezen fajta bejelentések. (Ld. mostani vezetés is a botrányok kapcsán arra hivatkozik, hogy aztán ő lesz az aki megmutatja...)

 

Nezzük mi történt eddig:

1-es terminál: pontosan előrelátható volt a low cost robbanás ennek ellenére "legkorábban szeptemberben" kezdődik el a T1 felújitás. (És legkésőbb?) Igy már előre látható milyen jó lesz a 2005 ös nyár a 2-esen....

 

Cargo bázis: érdekes lenne ha már jövőre elkészülne, főleg hogy még semmi munkálatnak nincs nyoma....

 

C Terminál- :-)) ennyi......

Parkolóház - talán... (Bár már ez is hosszú évek óta épül:-)

 

2B Tranyó infó 35-ös cső vonalában állt emlékeim szerint...

 

Bicska: Légy figyelmes ha szerződést kötsz egy légitársasággal. Olvass el mindent, én ne feledd hogy a biztonság az egyik legfontosabb dolog! Itt aztán nincs alku...

Előzmény: ANitA (152)
IL-96 Creative Commons License 2004.07.20 0 0 170
Kerusz, azért nem tűnt fel mert nincs. Van gyors, őrzött, őrizetlen, mindegyikbe addig parkolsz amig akarsz, csak ráköltöd mindened...
Előzmény: kerusz (155)
IL-96 Creative Commons License 2004.07.20 0 0 169

Ha jol tudom csoportok számára (tehát gyűjtsél össze kb 20 főt) lehetőség van arra hogy autóbusszal egy kört tegyen a látogató a reptéren. A túra időtartamát nem tudom mint ahogy az árát sem, de egyszer a P. Gy féle szervezéső repülőtér látogatást népszerűsíteni kívánó túráról azt hallottam vissza, hogy nem lehetett fényképezni. Ha már fényképezés témánál tartunk az alábbi országok állami repülőterén dolgozók valószinűleg megmosolyognának minket egy ilyen amatőr fotózást tiltó reptérrend láttám: Egyesült Kiráslyág, Hollandia, Belgium, Ausztria, Németország, Svájc, Dánia, Luxemburg, Csehország, Szlovákia, Lengyelország, Málta, Spanyolország....ezekben 100% ig biztos vagyok valszeg ahol a magyarhoz hasonló elbírálás van az Ukrajnától kezdve keletre ill. délre haladva vagyon...

Látszólag pitiáner kérdés ez is, ám ha belátjuk, hogy a polgári repülést döntő részben olyan emberek alkotják akik élnek-halnak a repülőgépekért, rajonganak és komoly érdeklődéssal vannak a téma iránt (hiszen minek menne vki pilótának vagy légiirányítónak ha nem így teszi), akkor érthetetlen hogy miért nem lehet az embernek akkor egy kis öröme ha megörökíthet magáncélra(!) pl. egy Ferihegyen leszálló érdekes gépet amiből mondjuk összesen csak pár db repül a világon, vagy amilyennel utazott stb... Természetesen ha visszaélne ezekkel a képekkel akkor annak jogi kövtkezményei lennének de miért kockáztatná bárki is azt?

Ez valóban pártállami időkből visszamaradt vagy újraéledt rendelkezés. Egyszerűen vérlázító 2004-ben. De valamiért ÜRO még egy pártallámi szinfoltja a BA Rt nek vezetőstől, mindenestől!!!   

 

Vajon ÜRO vezetői tanulmányozták már a bécsi vagy londoni ne adja isten zürichi repőlőtéri beléptetési rendszereket? Bizonyára ott is szaladnak kocsival ha egy nyúl elrohan a kerítés mellett....

Előzmény: Utas2 (162)
Utas2 Creative Commons License 2004.07.20 0 0 168

Hát kedves topiclakók, egyszerűen besz..rok. Mert ERRE nincs jobb szó. Ilyen fogásokra csak olyan operettországokban kerül sor, amilyen a miénk is, no meg a "nép áldott vezére" érdekében (de ismerős ez nekem...):

 

 

"Medgyessy Péter miniszterelnöknek, a pénzügyminiszternek, a Miniszterelnöki Hivatal vezetőjének, a gazdasági miniszternek, továbbá az ÁPV Rt. vezetőinek írt levélben polgári engedetlenséget és demonstrációt helyeznek kilátásba a Budapest Airport Rt. szakszervezetei és üzemi tanácsa a cég vezérigazgatója érdekében. Hárskuti János ellenjegyezte a Hit Gyülekezetének csarnokában tartott 17 millió forintos vállalati bulit. A társaság vezetője soron kívüli vizsgálatot kér a BA Rt. tulajdonosától, az államtól, és arra gyanakszik, hogy sikeres munkája miatt akarják lejáratni.

Soron kívüli vizsgálatot kért maga ellen a száz százalékban állami tulajdonban lévő Budapest Airport Rt. vezérigazgatója, miután kiderült, hogy a cég nemrég 17 millió forintért rendezett bulit mintegy háromszáz dolgozójának. A szerződést a vezérigazgató ellenjegyezte. Hárskuti János az Indexnek eljutatott levelében visszautasítja "az elmúlt napokban a sajtóban megjelent valótlan kijelentéseket".

"Vezérigazgatói megbízatásom során minden döntést és lépést megfontolva, a társaság érdekét szem előtt tartva hoztam, a döntéseimmel- avagy személyes és szakmai múltammal kapcsolatosan minden vizsgálatot nyugodt szívvel fogadok", írja Hárskuti.

Eredményesség, leépítés, buli

A társaság közleményében kitér arra is, hogy az elmúlt évhez képest 30 százalékkal megnövekedett a cég adózás előtti eredménye, és a BA Rt. az ország egyik legeredményesebb társasága. Ennek némileg ellentmond ugyanakkor, hogy a cég tíz százalékos leépítést hajt végre.

A társaság vezetőjének érdekében egyébként a BA Rt. üzemi tanácsa és szakszervezete közös levelet küldött Medgyessy Péter miniszterelnöknek, Draskovics Tibor pénzügyminiszternek, a Miniszterelnöki Hivatal vezetőjének, Kiss Péternek és Csillag István gazdasági miniszternek és a tulajdonos ÁPV Rt. vezetőinek is. Ebben azt írják, hogy "ezek a támadások sajnos előre láthatóak voltak, hiszen a (...) vezérigazgató által bevezetett szigorú vezetés sérti bizonyos érdekcsoportok személyes érdekét. Ezek a személyek semmilyen eszköztől nem riadnak vissza és mindent megtesznek annak érdekében, hogy a repülőtér vezetését és a vezérigazgatót lejárassák, és ezáltal a valós folyamatokat teljes mértékben valótlan színben tüntessék fel".

Akár demonstrálnak is főnökükért

"Szükség esetén a cég vezérigazgatója érdekében polgári engedetlenségi akciókat és a demonstrációt is vállaljuk", olvasható a kormánytagoknak írt levélben. "Ha a társaság jövője szempontjából fontos döntések meghozatala ismét elmarad, a bizonytalanság hosszú évekre visszaveti a Budapest Airport Rt. fejlődését" - írják a dolgozók.

Pető György, a cég volt kommunikációs vezetője, a múlt héten egy műsorban azt állította, hogy a vacsora megszervezéséhez két cég közül választották ki a Gundel Étterem ajánlatát, az egyik pályázót, egy soproni sportszervező céget Fórika Ibolya, a vállalat mostani kommunikációs igazgatója szervezte. A két vállalkozás közül egyértelműen a Gundel volt a jobb, a megbízhatóbb vállalkozás. Ezzel szemben mostani közleményében a cég azt írja, hogy a "dolgozói Fórum" lebonyolítására a BA Rt. nyilvános beszerzési pályázatot írt ki.

Az ügyben a cég felügyelő bizottsága is vizsgálatot folytat."

 

 

További megjegyzéseim:

 

- na ugye, hogy állami válallat!

- milyen lejáratásról beszélnek??? Vagy az egyszerű tényközlés is annak számít, ha nem teccik?

- ha a "szigorú vezetés" a 17 milla költégvetési pénz kidobását jelenti az ablakon (illetve egy másik zsebbe...), akkor el tudom képzelni azokat a "társaság jövője szempontjából fontos döntéseket".

 

Na most kellene az egész bandát elhajtani a jó büdös francba. Mert ahelyett, hogy tisztességesen ki mertek volna állni, és elismernék, hogy bocsi, hibáztunk, ehelyett még EZEKNEK áll feljebb és összeesküvés-elméleteket kreálva pofáznak?

 

Megáll az eszem!

ANitA Creative Commons License 2004.07.19 0 0 167
Bocsi, nem (csak) neked ment, amit az alább írtam. Főleg azoknak, akik azt várják el a BA Rt.-től, hogy igenis kutya kötelessége megépíteni a gyorsvasútat a Nyugati-ba. Miért nem a BKV, MÁV vagy a Demján topikon teszitek fel követeléseiteket? :-) A Malev-val szemben is lennének kéréseink, pl. te termenljenek évi 10-15 milliárd veszteséget! (vagy idén még ennél is több lesz?)
Előzmény: crj (165)
hellcat43 Creative Commons License 2004.07.19 0 0 166

3color megosztom veled és a többi topictárssal egy svájci élményemet. Talán a végére kiderül, miért a Bp Airport topickban…

Néhány évvel ezelőtt egy itteni cég megkért, ha már úgy is ZRH-ben vesztegetem a drága időmet, csináljak néhány fotót arról, ahogy megérkezik az árujuk. Mondom OK de hogy fogok bejutni a reptérre? Azzal ne törődjek, adjam meg nekik az útlevelemben szereplő adataimat, ők majd kiküldik, és egy ottani reptéri forgalmi vagy cargo alkalmazott, akit ismertek, majd bevisz a megfelelő helyre. Némi gyanakvással mentem ki Klotenre, mert hallomásból - oral history - már voltak híreim a ferihegyi ávéhás, 1952 mintájú módszerekről, melyekbe a te sztorid is tök beleillik. A megadott portánál nem idős nénikék vagy fiatal hölgyikék teljesítettek szolgálatot, hanem elegáns egyenruhás urak, akiknél 3 nyelvből lehetett választani. Az angolnál maradtunk. 5 perc alatt a nyakamban lógott egy azonosító kártya, s közben értesítették az emberemet, hogy jöhet értem. Mivel elővigyázatosságból jóval előbb mentem ki, kiderült, hogy időmilliomosok vagyunk. Mondom az emberemnek, nem tudna kivinni a forgalmi előtérre, hogy addig néhány fotót csinálhassak a gyűjteményembe? Mire elmondtam, már indította is a kocsit, és szabályos reptérnéző túrába kezdtünk. Időnként megálltunk, kiszálltam fotózni, aztán mentünk tovább. Na most jön a lényeg.

Éppen szorgoskodom a gurulóút mellett, amikor lefékez mellettem egy security gépkocsi, és a vezetője – ki sem szállva – kedvesen odaszól: Elnézést, ugye ön Mr. Hellcat43, aki az XY budapesti cégnek készít majd felvételeket a cargoban? Mondom igen. Kössz, jó munkát, és már el is tűnt. Még csak meg sem nézte az azonosító kártyámat. Nem napokig, hetekig a hatása alatt voltam, már mint hogy nem megkérdezte, hanem megmondta, hogy ki vagyok. Ne kívánjátok, hogy részletezzem 3color esete alapján, hogyan zajlott volna le ugyanez a jelenet Ferihegyen.

Különben a Bp Airport vezérkart kár bántani, ők csak azt csinálják, amit előző életükben (a bankokban és egyéb improduktív, de igen jól fizetett állásokban). Ott egy ilyen 17 milkós kis buli nem tétel. Szerintem azért szabadították rá ezt a csapatot a repülőtérre, hogy 1. Az üzemeltetés során kivegye azt a pénzt, amit ki kell venni, 2. A repülőtér privatizációjakor ugyanezt tegyék. 3. A pénzek oda kerüljenek, ahová azok mondják, akik kinevezték őket. Márpedig ehhez bankárok és pénzügyesek kellenek, nem pedig aviatikusok. Ezért csak sajnálni tudom a topictársak naivabb részét, akik azért szerencsére kevesebben vannak.

Végül a kedvenc gumicsontom: a ferihegyi taxishelyzet nem Budapest, hanem Magyarország szégyene. De hát pénzben hol van ez a tízmilliárdos nagyságrendű fenti tételekhez? Így aztán nem is törődik vele senki, lassan már én sem.

Előzmény: trikó (157)
crj Creative Commons License 2004.07.19 0 0 165

Nem hasonlítottam Ferihegyet Heathrow-hoz és nem vagyok maléves sem. Feltettél két kérdést, azokra válaszoltam. Bár biztosan költőinek szántad őket és nem vártál rájuk igenlő választ.

 

Előzmény: ANitA (164)
ANitA Creative Commons License 2004.07.19 0 0 164
Ferihegyet talán nem kéne Heathrow-hoz hasonlítani, kedves Malev-os kollegák. Vagy ennyire közel van piciny légitársaságunk a British Airways-hez???
Előzmény: crj (163)
crj Creative Commons License 2004.07.19 0 0 163

"Gyorsvasútat biztos hogy a reptérnek a feladata megépíteni? Külföldön is a repterek építik ki a közlekedési hálózatokat?"

 

Igen, van rá példa: Heathrow Express London Heathrow-ra, emellett pedig a British Airport Authority megalapította az Airport Express partnerséget, amibe a Heathrow Express-en kívül a Gatwick Express és a Stansted Express is bele tartozik.

A reptér egyébként aktívan dolgozik azon, hogy a nagy közúti forgalom okozta környezeti károkat enyhítendő olyan tömegközlekedési rendszer alakuljon ki a reptérre és környékén, ami arra készteti az utasokat, hogy ne a saját autójukat használják a reptérre eljutáshoz.

Előzmény: ANitA (160)
Utas2 Creative Commons License 2004.07.19 0 0 162
Mikor indul ez a busz és kell-e előre bejelentkezni?
Előzmény: ANitA (160)
bartubo Creative Commons License 2004.07.19 0 0 161
Ejnye, nem megmondták, hogy nem szabad fényképezni a reptéren!

El ne vegyék a nick-edet az IndexBÖ-sök :-)

ANitA Creative Commons License 2004.07.19 0 0 160
" Mondjuk, arra is erősen kíváncsi lennék, hogy mit tettek az 1-es terminállal, hogy az az újbóli megnyitáskor egyidejűleg csak egy gép utasainak kezelésére lett alkalmas." Egyszerre kettő gépet tudnak kezelni a 4 (vagy 3?) c/i pulton. A terminálajtó előtted is nyitva áll, hogy meggyőződj róla. Semmit. "Gyorsvasút" Gyorsvasútat biztos hogy a reptérnek a feladata megépíteni? Külföldön is a repterek építik ki a közlekedési hálózatokat? " 2C terminál építéséről volt szó. Írod, hogy a tervein már erősen dolgoznak. Ahhoz képest, hogy én már a makettjét is láttam pár éve" Tényleg? De jó neked! Az 1-es terminálon a maketteknél van olyan terv 1984-ből, hogy áll mind a 3 terminál szállodával, parkolóházzal... Fénypépezés: [image1] A skanzenből szokott indulni "reptérnéző" buszjárat, ami körbevisz az egész repülőtéren idegenvezetéssel, és a buszból is lehet fényképezni! Ha érdekel merre jár ez a busz, egyszer látogass el a skanzenba...
Előzmény: kerusz (154)
KozO Creative Commons License 2004.07.19 0 0 159
WiZZair
Előzmény: kerusz (154)
Utas2 Creative Commons License 2004.07.19 0 0 158

Azért kösz.

 

Köszi, 3color. Így már mindjárt világos...

:)

 

Most kedvet kaptam, hogy belülről is körülnézzek egy kicsit....

Előzmény: viricsi (156)
trikó Creative Commons License 2004.07.19 0 0 157

Tudomásom szerint szabad a teraszról fényképezni a mai napig is. Hogy mit tudsz onnan fényképezni? A forgalmi és műszaki előterek (ahol a gépek kiszolgálása és parkolása történik) teljes területét a gépek körül folyó összes tevékenységgel együtt fényképezheted.

A műszaki, és forgalmi előtéren viszont az idézett szabály szerint nem fotózhatsz, hiszen onnan a  forgalmi és műszaki előterek (ahol a gépek kiszolgálása és parkolása történik) teljes területét a gépek körül folyó összes tevékenységgel együtt fényképezhetnéd. Ez pedig már egészen más! :O)

 

Előzmény: bartubo (153)
viricsi Creative Commons License 2004.07.19 0 0 156

Kedves kerusz !

 

Megszólitásommal ismét írásra késztetsz.

Szivesen olvasnám,mely érveim nem voltak helytállóak.

 Egyetértünk,a reptéren valóban nem a legjobban mennek a dolgok.A 99-es hozzászólásomban ezt írtam:

"Szerintem hatalmas hiba,hogy a vezetés nem azt az információt kapja,amit kellene,hanem azt amit hallani szeretne.Mi itt alul,szinte semmit nem látunk a perspektivákból,ha egyáltalán van valami tartós perspektiva.Mi azt látjuk(legalábbis én)hogy egyre nagyobb adminisztrativ,szervezői réteg épül tényleges mukát végzőkre.

A kommunikáció szerintem siralmas,jó példa erre pont ez a topic,aminek alapesetben a BA Rt. honlapján kellene futnia és elemezni,hasznosítani kellene az ott megjelenő témákat.Kiváncsi vagyok,vajon a cég kommunikációs menedzsmentje tud e erről a lapról,illetve ha tud,mikor,hogyan próbál reagálni az ott leírtakra.Jó lenne,ha reptér menedzsmenje és végrehajtó állománya szimbiózisban tudna egymással együttműködni."

Olyan dolgokról,amit a szolgáltatásokkal kapcsolatban írsz,nem tudok és nem is akarok okos lenni.A taxi,a közlekedés,a gyorsvasút  azt hiszem nem a reptér üzemeltetőinek feladata,hiába érinti súlyosan a reptér működését.Szerintem egyáltalán nem kritikán aluli a reptéri szolgáltatások minősége.Az,hogy te mit vársz el ettől a reptértől az egy más kérdés.

Az egyes terminálról.Nézd vissza a kronológiát.A terminál le volt állítva,egyes részei más funkciókat kaptak.A fapadosok megjelenésével a terminál egy kisebb részét alkalmassá tették néhány gép fogadására.Idén viszont mint látható gombamódra elszaporodtak a olcsó légitársaságok,ez már meghaladhatja a terminál mostani kapacitását.

A jobb lett volna hallgatnom című mondatról csak annyit,Ha nem szólalok meg akkor valószínűleg tovább torzul az a kép,amit a reptér működéséről,üzemeltetéséről összeraktok.Bár nem az én dolgom lenne,de visszakérdezek,ha engem,egyszerű melóst,nem érdekelne a reptér,ill.az arról kialakított vélemények,akkor szerinted én itt leveleznék veled?Meg sem találtam volna a topicot.

A meggyőződés és az eltérő vélemény illusztrálására egy azt hiszem mindenki számára érthető közlekedési példa:Meggyőződésem az,hogy a KRESZ szabályait be kell tartani,de az a véleményem hogy ha betartod,a világ mazsolájának fognak tartani és jelentős fennakadást fogsz okozni a város közlekedésében.

Valószínüleg nem én fogom előtted megvilágitani a cégvezetés múlhatatlan érdemeit sem.Amit írtam,nem lojális alkalmazottként,hanem magánemberként(aki persze a reptéren dolgozik)írtam.Igaz viszont hogy szem előtt tartottam a régi mondást,miszerint:Ahol eszünk,oda nem sz.runk.

Üdvözlettel: viricsi

 

Ui:Nem tudom hogy lehet e a teraszról fényképezni.

Előzmény: kerusz (151)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!