Keresés

Részletes keresés

joevagyok68 Creative Commons License 2012.01.26 0 0 4181

Ebben azért nem lennék annyira biztos !

"csodás" történeteket lehet olvasni a vegyestüzelésűs és pufferes topikban fűtésCSŐszerelőkről !

 

Csak egy kiemelve:

CSőszerelő  bekötött vegyeskazánt lemezes hőcserélővel

szekunder oldalra padlófűtés rákötve, ÚGY, hogy  a szobatermosztát vezérelte a padlófűtés  szivattyúját !!!!

Nincs hőigény, szivattyú ÁLL !

A vegyes-hőcserélő körbe meg barakott egy alpha2-t, autoadapt módban !

Valahogy nem akart jól működni !

Előzmény: Mekk Elek ezermester (4180)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2012.01.26 0 0 4180

Én feltételezném a fűtésszerelőről, hogy annyira nem volt buta, hogy 20 kilowattos kazánhoz 5 kilowattos hőcserélőt vásárolt.

Előzmény: joevagyok68 (4179)
joevagyok68 Creative Commons License 2012.01.25 0 0 4179

Azt az egyszerű kérdést még senki se tette fel, hogy:

Hány kw-os  a gázkazán ÉS hány kw-os a hőcserélő ?  :-))

Me hát azért attól is függhet...esetleg...

Nem ?

Előzmény: jmmakk (4172)
SmiL2K Creative Commons License 2012.01.25 0 0 4178

Szia,

 

Abban igazad van, hogy ha lassabban keringeted, akkor melegebb lesz a viz, megis minnel nagyobb a tomegaram, annal tobb hot tud szallitani. (Lehet, hogy mondjuk 1 literen 4 fokot emelsz, de jobb ha 5 literen 1 fokot.)

 

Persze siman lehet, hogy a hocserelo van alulmeretezve meg meg sokminden mas. Milyen kazanod van? Tudja modulalni a langot? Regebbi foleg nem turbos kazanok nem tudjak allitani menetkozben a langot, csak egy elore beallitot fix mennyiseget adnak, ami nem optimalis.

 

Udv,

 

T

Előzmény: jmmakk (4172)
MZ/Y Creative Commons License 2012.01.25 0 0 4177

off

A jelek szerint a te esetedben a hőcserélő szekunder oldalán kisebb a tömegáram, ezért nem jó hatásfokú a hőátadás (a hőcserélő így nem "használja ki" a teljes kapactását).

 

Szerintem ennél egyszerűbb a "megoldás": nem a tömegáram kevés, hanem a kazán teljesítmény sok. Amit persze baromi nagy hőcserélővel meg lehetne oldani, de az csak ideiglenes megoldás, mert ha a szekunder oldalon már elég meleg a víz, a nagy hőcserélőnél is lesz olyan, hogy már nem tud elég hőt elvonni a primerből.

 

A víz-gáz-fűtésszerelés topikban ez egy folyamatos téma. Én konrétan úgy oldottam meg, hogy megszűnt a padlófűtés termosztátja és a padlófűtés a radiátorokkal lett összehangolva: amikor a radiátoros helyiség termosztátja fűtést kér, akkor keringetem a vizet a padlóban is. A radiátor + padló együtt már fel tudja venni a kazán által termelt melegvizet. Hátránya, hogy így az átmeneti időben is küldene a padlóba meleg vizet, mikor nincs rá szükség, ezt még megoldom.

Előzmény: Mekk Elek ezermester (4175)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2012.01.25 0 0 4176

"De, nem ez bajod, hanem, hogy valójában NEM KELL annyi hő neked, mint amekkora teljesítménnyel épp tolja a kazán."

 

Igen, valószínűleg a kazán leállások egy (túlnyomó?) részéért nem a szobatermoszát, hanem a víz-túlmelegedés a felelős. Végülis működhet így is egy rendszer, de nem ez a hivatalos módszer :)

nem biztos, hogy jót tesz a kazán élettartmának a szükségesnél sokkal (sokszorta?) több újraindulás.

Előzmény: nopánick (4174)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2012.01.25 0 0 4175

"Attól csak rosszabb lesz a hatásfok, és még kevesebb hő jut át a szekunder oldalra. Lassabbra kell kapcsolni."

 

Először is a hőcsere működését/logikáját kell megérteni.

Ebből azok a dolgok, amik jelen esetben fontosak:

- a hőcserélőben egy hőátadó felület (elválasztó réteg) két oldalán egy-egy hőszállító közeg áramlik

- mindkét közegnek van egy hőmennyiség szállító képessége, ami főleg a közeg hőkapacitásától (fajhő) és átáramló mennyiségétől függ (tömegáram), jelen esetben mindkettő víz, tehát jelen esetben a hőkapacitással nem, csak a tömegárammal foglalkozunk

- logikus, hogy ha a az egyik oldalon nulla az áramlás, akkor a hőmérsékletek kiegyenlítődnek, és a hőátadás nulla lesz

- ha a hidegebb oldalon nem nulla a tömegáram, de kisebb, mint a meleg oldalon, akkor a meleg oldalon átáramló hő egy része "nem kerül elszállításra", hanem kijön a hőcserélő másik végén és a te esetedben ez a hőmennyiség viszamegy a kazánodba (aki minden körben ismét hozzáad egységnyi hőt, tehát a vized egyre csak melegszik)

A jelek szerint a te esetedben a hőcserélő szekunder oldalán kisebb a tömegáram, ezért nem jó hatásfokú a hőátadás (a hőcserélő így nem "használja ki" a teljes kapactását).

Szerintem állítsd legalább kb egyforma liter/perc sebességűre a két oldalt a két keringető szivattyún. ...szóval lehet, hogy a szerelőnek volt igaza...

Vigyázat: a szivattyúra az egyes fokozatokhoz írt liter/perc érték csak irányadó adat: a valóság a csőhálózat fojtásától függően mindig kevesebb, tehát lehet, hogy egy hosszú és kanyargós csőhálózaton ugyanaz a szivattyú ugyabban az állásban sokkal kevesebb vizet keringet, mint egy rövid és egyszerű hálózaton. Tehát akár még az is lehet, hogy különböző kapcsoló állások esetén lesz hasonló a hőcserélő két oldalán a tömegáram. Tömegáramot a cső belsejében házilag nem tudsz mérni, viszont hőmérsékletet kívülről igen: akkor legjobb a hőátadás a hőcserélőben, amikor a legnagyobb a hőmérséklet-esés a meleg oldalon, tehát amikor a kazán felől a hőcserélőbe bemenő és az onnan a kazán felé visszamenő víz hőmérsélete között lenagyobb a különbség.

Ha nem vagy biztos a dologban, akor a szekunder (hidegebbik) odalt állítsd eggyel nagyobb fokozatba, ha egyforma lesz a tömegáram, akkor pont eltaláltuk, ha magasabb, asse nagy baj. 

 

Az is igaz, hogy ha lassabb az áramlás a hőcserélőben, akor jobb a hőleadás hatásfoka, de csak az hőleadásé, a hőfelvételi oldalon éppen a gyorsabb tömegáram lenne a jobb, de ott meg a szivattyú-villannyal igyexünk spórolni. De a lakáshőmérsékleted szempontjából marhára nem mindegy, hogy a hőcserélőn 1 kilowatt hő megy át 90 százalékos hatásfokkal, vagy 5 kilowatt 60 százalékos hatásfokkal. Tehát a mindenképpen átadandó hőmennyiség (amit év leghidegebb napja határoz meg) nem teszi lehetővé a kazán oldali víz lassítást a végtelenségig (hacsak nem tud a kazánod hőfokot emleni az időjárás függvényében, de ez egy másik témakör).

 

Leaglábbis én így gondolom...

 

A szellőzőrendszereknél ez a tömegáram-különbség probléma fel sem merül, hiszen a házba befelé ugyanannyi levegő megy, mint kifelé (kivétel egyes speciális eseteket, pl amikor valami miatt készakarva csinálunk aszimmetrikus légáramot).

Előzmény: jmmakk (4172)
nopánick Creative Commons License 2012.01.25 0 0 4174

Szerintem is igazad volna ...a lassúbb keringetés adna vissza hidegebb vizet.

 

De, nem ez bajod, hanem, hogy valójában NEM KELL annyi hő neked, mint amekkora teljesítménnyel épp tolja a kazán.

 

Letilt a kazánod, mert túl meleg lesz a kazán előremenő hőmérséklete?

 

 

 

Előzmény: jmmakk (4172)
MZ/Y Creative Commons License 2012.01.25 0 0 4173

Ami nem jön MEe és nem mond egész mást :o), egy laikus vélemény:

 

Ha minden igaz, nagyobb hőmérséklet-különbségnél nagyobb a hőcsere*. Így, ha magasabb fordulatra kapcsolsz, több hideg víz megy át a hőcserélő szekunder oldalán, több hőt tud elvonni. Persze ennek eredménye, hogy a szekunder oldalon alacsonyabb hőmérsékletű víz kering (egy ideig persze) és a magasabb villanyszámla. Ha megfogod a szekunder oldal csövét, az persze mást mutat - alacsonyabb fordulaton magasabb a hőmérséklete, arra utal, ilyenkor jobb a hőelvonás, no de jóval kevesebb vizet melegít fel jobban.

 

*Ebből indult ki az okoskodásom, ha ez nem így van, akkor tulajdonképpen nem szóltam. :o)

Előzmény: jmmakk (4172)
jmmakk Creative Commons License 2012.01.25 0 0 4172

Elek mester! Egy teóriában kérem a véleményedet. Hőcserélő, de nem levegő, hanem vizes, azaz fűtési. A primer oldalán csücsül a gázkazán, a szekunder oldalon a padlófűtés vizét keringeti egy szivattyú. Van egy kis gondom a kazánnal, kihívtam a szerelőt. Asszongya nagy okosan, hogy az a baj, hogy a primer oldali víz hőmérséklete túl gyorsan emelkedik, mert a szekunder oldal nem visz el elég hőt. Erre asszongya fel kell kapcsolni a szekunder oldali keringető szivattyút magasabb fokozatba, mer az úgy majd jobb lesz

Mondom neki ácsibácsii!! Attól csak rosszabb lesz a hatásfok, és még kevesebb hő jut át a szekunder oldalra. Lassabbra kell kapcsolni. Sztem igazam van, de Ő kötötte az ebet a karóhoz. Én a szellőzőmből indultam ki, hogy a nagyobb fokozatokon ott is rosszabb a hatásfok, bár ott általában mindkét oldal mozgási sebessége növekszik, itt viszont csak a szekunder oldalé.

Vélemény?

Előzmény: Mekk Elek ezermester (4163)
tthom Creative Commons License 2012.01.24 0 0 4171

Off:

 

mi Midea MDF3-20DEN3-t vettünk, mert az ALDIsat kétszer is akartam, mindig elfogyott, úgyhogy rááldoztam a +5e-et, mégiscsak MIDEA. Jellemzően arra használjuk, hogy amikor mosás van, két menetet kimos a gép, bepakoljuk egy kisebb szobába, páramentesítő be hozzá, ajtó becsuk, aztán így nem a lakás páratartalmát növeli és a ruhák is sokkal gyorsabban megszáradnak. Azóta legalább annak a szintnek a páratartalma jó. :)

Előzmény: MZ/Y (4169)
MZ/Y Creative Commons License 2012.01.24 0 0 4170

off

Kösz a rám szánt időt/energiát.

A mi tetőnk a felső képen láthatóra hasonít (látszó szarufa vagy mi), csak van 2-3 trükk, ahol nem tudnánk így körbevinni. Pedig beszéltem már róla szigetelős emberrel. Amúgy nekem az jutott eszembe, hogy egy 50 cm magas, 5 cm-es gallér menne körbe, plusz a gallér közepén még egy 30 cm magas, szintén 5 cm-es. Így a koszorú 10 cm-t kapna, a túlnyúlás 5-öt és akár lehetne másfélére szinezni. Csak az a 2-3 trükkös hely eléggé elrontaná.

on

Előzmény: nopánick (4167)
MZ/Y Creative Commons License 2012.01.24 0 0 4169

off

Most éppen 40e lesz az Aldis páramentesítő. Max. vízkinyerés 20 óra/nap. Nem találkozott valaki olyan grafikonnal, hogy x fokos, y % páratartalmú levegőből mennyi vizet szednek ki az ilyen gépek? Ahogy a gyártókat ismerem, képesek megadni a 25 fokos, 100 % páratartmú levegőnél mérhető mennyiséget...

 

Persze nyárra jó lenne, mikor kint 30 fok meg 100% pára van, de arra meg a klíma lenne az igazi megoldás.

on

Előzmény: halaloszto (4105)
elemes2 Creative Commons License 2012.01.23 0 0 4168

nem is néz ki rosszul.

Előzmény: nopánick (4167)
nopánick Creative Commons License 2012.01.23 0 0 4167

A környéken két ilyen gallért láttam séta közben... a koszorú utólagas hőszigeteléseként.

 

 

Előzmény: MZ/Y (4138)
MZ/Y Creative Commons License 2012.01.23 0 0 4166

Majdnem 15-öt írtam, nem 15-öt, de még tévedtem is, fentebb vannak a vezetékek. Most előkapartam képeket, úgy nagyjából a felső Ytong sor közepén jönnek a vezetékek. Ha többet hozott, akkor egymás fölött 2-3 védőcső. Ha beleszámolom a gipszkartont is, akkor a plafontól kb. 8 cm-re fut a felső védőcső, ha van 3 egymás alatt, akkor már legalább 11 cm-nél tartunk. (Alig van képem, amin látszanak a vezetékek, ezért fúrtak el legutóbb is egyet. Utólag tudom, hogy mindent végig kellett volna fényképezni, főleg, hogy a villanszerelő csinált érdekességeket...) Szóval csak alatta tudnék jönni és meg lenne a majdnem 30 cm doboz.

 

Egyelőre ezt hanyagolnám, maradna a padlás. Nagyon megdrágítja a projektet?

Előzmény: olvas0 (4165)
olvas0 Creative Commons License 2012.01.23 0 0 4165

????? 30cm???? minek is???

125mm=12,5cm! 13-14centibe bele tudsz férni!a tetőlécet középen átfurva kb plafontol 12,5centire fogsz fúrni- nem egy nagy biztonság az a 2,5centi de még egy centivel mehetsz feljebb is, az meg hogy kb az lehet 12 meg 18is... létra centi mérész.

Más megoldás is bizonyosan van, de látatlanban kvázi konkrét tervet hagy ne rajzoljak már neked.......... :)

 

Előzmény: MZ/Y (4164)
MZ/Y Creative Commons License 2012.01.23 0 0 4164

Kösz neked is!

 

Egyelőre elakadtam. Abból indultam ki, hogy csak a 2 folyosón rakok csövet és fújok/szívok a nappaliba/-ból. Most szétnéztem, a plafontól majdnem 15 cm-re megy körbe a vezeték - ha ez alá akarok jönni a 125-ös csővel  (márpedig nem fúrhatom át a vezetékeket), akkor már majdnem 30 cm-re le kellene jönnöm az álmenyezettel. Ez a folyosón még csak-csak, de a nappaliban, szobákban elég gáz. Ez persze azt is jelenti, hogy amit én kitaláltam, az sem az igazi, mert ugyanerre a szintre kellene lejönnöm akkor is.

 

Padláson szórakozva mennivel drágítja meg a mókát? Kellene egy igen vastag szigetelés (bár bizonyos idő után minden szigetelés áthűl, szóval nem tudom, van-e elméleti vastagság, ami már biztosan elég), plusz idomok és a kanyarok miatt - gondolom - erősebb ventillátor is kellene.

Előzmény: h.e.g.a (4162)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2012.01.23 0 0 4163

Ha úgy gondolod, folytathatjuk ezt az eszmecserét a (HŐ)Szigetelések topicban.

Előzmény: h.e.g.a (4161)
h.e.g.a Creative Commons License 2012.01.23 0 0 4162

Pár észrevétel:

- Figyelmet kell fordítani, hogy a befújási és elszívási ’zónák’ között zavartalanul (az ajtók zárt állapota mellett is) létrejöhessen a légmozgás (ajtó, küszöb kialakítás).

- Még egy csöppet olcsósíthatod a dolgot, ha mindig csak a helyiség határáig viszed a vezetéket és a befújás, elszívás pl. az közlekedő felöli falon, a mennyezet alatt kerül kialakításra.

- A m3/h értékeken picit biztos lehet még finomítani. Esetleg előszoba és kamra is kaphat elszívást. A kolléga által megadott értékek kb 5 fő esetére vonatkoznak (szükséges frisslevegő kb. 30m3/h fejenként).

- A vezetékek elég jól elhelyezhetőek álmennyezetben (előszoba, közlekedők) és mivel hőcserélt, temperált levegőt szállít érdemes a fűtött térben elhelyezni, így lényegesen kisebbek a (hő)veszteségek.

Előzmény: MZ/Y (4160)
h.e.g.a Creative Commons License 2012.01.23 0 0 4161

OFF Nem erre írtam, hanem a belső oldali hőszigetelésesre. ON

Előzmény: Mekk Elek ezermester (4151)
MZ/Y Creative Commons License 2012.01.22 0 0 4160

Ezt pedig kösz!

Előzmény: olvas0 (4158)
MZ/Y Creative Commons License 2012.01.22 0 0 4159

Egyébként ezt lakáson belül tervezted? Ennyi csövet már a padláson vinnék*, csak félek a pára kicsapódástól a padláson lehűlt csövekben. Legalábbis a padláson kevésnek tűnik 5 cm szigetelés a csövekre.

 

*Egyrészt esztétika, másrézt a villanyvezeték ott megy, ahová a dobozok kerülnének. Bármikor történik valami (eddig 3 v. 4-szer fúrták el a vezetéket), doboz le, aztán javítás, festés...

Előzmény: olvas0 (4154)
olvas0 Creative Commons License 2012.01.21 0 0 4158

a számok m3/órát jelentenek és fontosak!még egy 10dolláros szélmérő majd kelleni fog amivel belövöd a tányérszelepeket. a szagelszívó teljesen egyértelmű hogy van, nem kell vele foglalkozni használd ugy ahogy eddig, a levegő majd potolja magát onnan ahonnan a legkissebb az ellenállás- már pedig az jó esetben a befúvóágnál lesz nem pedig a jol záró ablakaidnál.....

nincs nyomáskülönbség, légáramlat van.

ez nem olyan mint amit te irtál hogy a hálókból elszivod és befújod a nappaliba!!!! Ez egy normális fapados rendszer! Hálókba befujsz, vizesekben elszivsz. ÁTküldöd az egészet egy hőcserélőn a garázs egyik falán kifujsz, másik falán befujsz. sajna nincs égtáj feltüntetve, ellenben végülis mindegy mert a garázs bejáratának falán kellene kifujj a kipufogó füst miatt, a jobb falon meg beszivni.

Előzmény: MZ/Y (4157)
MZ/Y Creative Commons License 2012.01.21 0 0 4157

Kösz!

Egyelőre próbálom értelmezni. :o)

Ha jól sejtem, a zöld a befújás, piros a szívás. A 15 - 30 számokat nem tudom megfejteni, nem csőátmérő, de akkor mi?

 

Illetve, ahogy nézem, Te is úgy gondolkodsz, mint én: egy helyiségben csak egy elszívó vagy befújó van, a többit oldja meg a nyomáskülönbség. Végülis én is így terveztem.

 

Mivel hirtelen dobtam be a rajzot, nem tudtam jelölni, hogy a konyhában már van egy szagelszívó, ami annyiban mindenképpen változtat a terveden, hogy egy légbeejtő annak kell valahol, hogy ne össze-vissza szívjon, ahol éppen talál egy rést.

Előzmény: olvas0 (4154)
olvas0 Creative Commons License 2012.01.21 0 0 4156

a gép a garázsban a mosdó felett...

Előzmény: olvas0 (4155)
olvas0 Creative Commons License 2012.01.21 0 0 4155

ó várjál.... az a fölső az nem dolgozó hanem még egy háló???? Akkor az is 30 és az abban a blokban lévő nagyfürdő elszivása is 30

 

Előzmény: olvas0 (4154)
olvas0 Creative Commons License 2012.01.21 0 0 4154

 

 

 

Belső egység:
Elszívőcső ~20m o125 ~800/m 16000
befúvócső ~20m  o125 ~800/m 16000
90es könyök 6   1000/db      6000
T idom 8        1500/db     12000
cstalakozó idom- egyenes idomok szállításának függvénye... max 4-5db ~2500
tányérszelepek 11db 500/db 5500
aluszallag 2db             2000
stillszallag 1tekercs      1500
tipli, csavarok            2000
(eddig 63500)
hőcserélő SK ~ 20000

hőcserélőből falon kivezetés 5-5méter 10x800=8000

2motor 2x20000-25000 huf

Tehát uszkve 150000forintból meg van a szellőztetésed a teljes házra hőcserélővel együtt és ez max 3év mulva nem hogy megtérült de kevesebb a fűtési számlád, plusz nincs penész és mindig van frisslevegő....
Többit gondold végig te.Ezek az én anyagáraim voltak, most lehet hogy valamivel drágább lenne és ebben nincs benne egy segéd sem hanem egyedül csinálod illetve az asszonnyal-én is vele csináltam és még terhes is volt, nem egy ördöngőség...
ha később szeretnél bele fűtést vagy hűtést érdemes a csövet körvetekerni legalább 5centis legolcsóbb szálassal az mondjuk kb még 10000



erre rájön még a tetőlécezés, gipszkartonozás, glettelés festés.

Előzmény: MZ/Y (4153)
MZ/Y Creative Commons License 2012.01.21 0 0 4153

Na, hogy visszazökkenjen a topik, itt az alaprajz.

Rajzolni nincs időm, így csak írom, mit találtam ki:

Most elsőre a hátsó 2 szobát akarom megoldani. Arra gondoltam, hogy azokból álmenyezetben csövön a nappali felé szívom a levegőt, a kiszívott helyére automatikusan megy a nappali felől. (Egyébként később ugyanígy lenne megoldva az első szoba is a nappali felé.)

 

A nappalit direkt a külvilág felé szellőztetem, az étkező részen lenne a légbeejtő, az elszívás még megfontolás tárgya. :o) Esetleg mehetne a garázson keresztül, és ott valamikor bekerülhetne egy hőcserélő is, hisz az összes meleg levegő 1 ponton távozna.

otapi Creative Commons License 2012.01.21 0 0 4152

off

Kis fiam jóvoltából nemrég megtudtam, hogy mi Mekk Elek igazi szakmája: szellőzéshez, szigeteléshez nincs köze, bár olló kell hozzá :)

on

 

Csak zárójelben: szomorú látni, hogy ez a jobb sorsa érdemes topik hogy morzsolódik szét a floodolástól :(

Előzmény: KAripari (4146)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!