"Valamikor én azt írtam, hogy leengedtük a váltó olajat és milyen szutykos volt.
Valaki pedig erre azt írta, hogy ők is leengedték (már nem egy-két váltóból) és lám ugyanolyan volt, mint amikor a gyártó beletöltötte.....))))) "
ha jol emlekszem azt irta 409 kollega, hogy utanna ugyanolyan volt a valto mint elotte. Nem azt irta, hogy a regi es uj olaj szinre szagra volt ugyanolyan. En is lecsereltem, picit sotetebb volt a regi es joval budosebb, de a valtasi komfort nem valtozott.
de ez csak BTW es nem akarok jobban belebonyolodni. Az autotulajdonosok sokkal nagyobb mizeriat csinalnak a motorolajbol mint a gepjarmugyartok. A motorolaj a motorfejlesztes egy nagyon kicsi es elhanyagolt szegmense. (elozo cegnel es a mostani cegnel ahol dolgozom senki sem foglalkozott olajjal. Szinte csak az olajgyartok foglalkoznak vele. + meg egy ceget tudok akik radionukleid uton viszgaljak a motor tribologiajat)
"Igen, egy darabig... Utána meg mocskos és szutykos, nagyon jó 30 ezerig..... (hahaha)"
Már mondtam, hogy tedd hozzá az ilyen képzelgéseidhez, hogy _szerinted_!! Valaki beesik ide, nem ismer téged és készpénznek veszi ezeket kijelentéseket, holott még soha egyiket sem bizonyítottad, pl. olajvizsgálati jegyzőkönyvekkel.
Hogy őszinte legyek, most nem igazán értem, miért ez e a gúnyos mondat, és hogy miért próbálsz bele magyarázni olyat ami el sem hangzott.
"Valaki pedig erre azt írta, hogy ők is leengedték (már nem egy-két váltóból) és lám ugyanolyan volt, mint amikor a gyártó beletöltötte.....))))) Na igen...... nem emlékszel ki írt ilyeneket...???)))))"
Bizonyára én lehettem, és ma is ugyanezt mondom! Persze kicsit másképpen szólna ez, ha a saját szövegkörnyezetéből idézed, de kétségtelen, így hatásosabb leszólni a pórnéphez. Egyébként meg rendkívül demagóg próbálkozás motorolajhoz váltóolajat felhozni példának.
Synthetisches, extrem kraftstoffsparendes Hochleistungs- Leichtlaufmotorenöl für alle Opel-Fahrzeuge. Speziell für die Opel Longlife Technologie entwickelt. Optimale Kaltstarteigenschaften und niedriger Ölverbrauch.
TITAN SUPERSYN ECOFLEX SAE 5W-30 Szintetikus motorolaj diesel és benzin motorral szerelt új generációs Opel gépjárművekhez. Használható benzinmotorok esetén max 30000 km-ig, diesel motoroknál akár 50000 km futásteljesítményig, vagy 2 évig. Üzemanyag takarékos, kitűnő hidegindítási tulajdonságokkal rendelkező motorolaj. API SL/CF - ACEA A3/B4 - GM-LL-A-025/GM-LL-B-025 - FIAT 9.55535-G1
Corsa WAN-2 nem tudnád megmondani a gyári Fuchs opel olaj teljes nevét 1000res motorhoz kéne, jah meg esetleg milyen viszkozitást ajánlasz? egy másik kérdés nem tudjátok hol lehet aktiv szenes szürőt szerzni klimához? és persze mennyiért?:D köszi
Ezzel is egyetértek, a Castrol nekem is feketedni kezdett elég hamar. Megnézem a Metabodot, 1,0-ás motorba elég lenne 3 liter is, bár 4 jobb lenne az utántöltések miatt.
Vegyél nyugodtan pollenszűrőt. Van aktív szenes és sima is. A sima olcsóbb. 1500 Ft. . Felnyitod a motorháztetőt. Alatta a gumikédert lebontod. A szélvédő alatti műanyaglemezt megemeled és láthatóvá válik a betét. Kipattintod a két fület, majd kihúzod. Az újat betolod, majd bepattintod a füleket és kész. Figyelj arra, hogy a füleknek mindenképpen pattannia kell!
Nem értek egyet azzal sem, hogy bármelyik olaj habosodik.
Nekem a Castrol és a Shell habosodott, azaz intenzívebben jelentkezett a krémszerű kiválás.
A Metabond olajnál nem vettem észre ilyet, pedig ugyanazokat a távokat autózom (rövidtáv és főleg város) továbbá a koromfekete, már-már ilyesztően kinéző olaj szinét sem tapasztaltam. Ellenben például a Castrol nem egészen kétezer km után mocskos fekete kezdett lenni...
A viszkozitásra figyelj, a gyártó is a hígabb olajat preferálja ezekhez a motorokhoz ami nem véletlen....
És felejtsd el az összes himihumi csodalöttyöt, egy normális olaj rendelkezik az összes olyan adalékkal, ami szükséges egy motor kenéséhez. Ha hozzáteszel bármit is, megváltoztatod annak molekuláris szerkezetét és már nem a specifikácó szerint teljesít. Ennyi erővel bele is lehet hugyozni, szép sárga lesz tőle.......)))))
A Metabond Top 5W 40 5L kiszerelésben nem egészen tízezer HUF és még marad is belőle.....
Ha szűrőt cserélsz benne gyárit tegyél bele, főleg ha papírszűrős!
Cseréltünk már olyan szűrőt, ami egy periódus alatt szétmálott az olajtól, azaz egy takony maradt a papírbetétből.....(((((
A GM olajok régebben tényleg "tutik voltak" csak időközben megváltozott a beszállító és az importőr és ezzel az olaj minősége is.
Autóversenyző barátom sokat tudna erről mesélni, ők is használtak GM olajat.
Amit tudni érdemes róla, a GM nem gyárt /gyártott saját olajat soha, a nevét és a specifikációt adta ehhez az olajhoz.
Eredetileg az új autókat sem ezzel töltik, hanem Fuchs, vagy Liqui Molly olajokkal és gariban sem az üzletben kapható GM olajat töltik bele...
A 10W olaj pedig soha nem volt tuti Z 10 vagy 12XEP motorba.....
Fogalmam sincs. Csak azért kérdeztem, mert ma délelőtt mennék beszerezni a cuccokat (olaj+szűrők), aztán vennék pollenszűrőt is, ha egyáltalán bele lehet tenni. :-)
Csak marha sokba kerül... megéri? Eddig én azt hallottam, hogy 10w40 GM a tuti, és sokáig az is volt nekem, legutóbb Castrol Magnatec 10w40, de különbséget nem igazán vettem észre.
Ezt megerősítem, nekem is Castrol Magnatec 10w40 van most benne, és habosodik. Mondtátok már, hogy a hidegtől és rövid indításoktól van, és majd elmúlik ha jön a jobb idő (amit el is hiszek) de tény, hogy korábban nem vettem észre ilyet.
Bármelyik olajtól ott lesz az a habosodás, az a sok rövid hidegen használat eredménye télen. Ha mész egy hosszabbat, vagy jó idő lesz, elmúlik. A légnedvességgel keveredett olajpára kicsapódása.
ha már az olajnál tartunk, akkor pár sort irok a castrolról. nekem tőle "vajasodik" az olajbeöntösapka alja vagy 1 cm vastagon (azt hiszem a parafin csapódik ki benne, és ettől úgy csörög mint egy dizel. olaj csere után az első pár 1000km-en faxa de utánna megint kezdi. 2 szer próbáltam castrolt más más tipusát, de most kipróbálom a mobil1-et a cliomban jó volt. vélemény valakinek? (1000res c corsa)