Te sem írod le mihez pontosan, de megpróbálom! A "Fremdlicht" az idegen fényt jelent, szó szerint. Ez lefordítva állófűtésesre: Ilyet olyan állófűtés tárol el hibának, amelyik optikai úton figyeli a lángot és állandóan fényt érzékel. Lehet azért mert tényleg beszűrődik (csak mechanikai rongálódással, bagy széthullással elképzelhető) valahonnan fény, de a hihetőbb, hogy a szenzor, vagy annak a kábelezése sérült és ezért kapja a vezérlő állandó fény jelét már akkor is amior még nem is lenne szabad! Ezért tilt mert lehetne állandó láng is miatt, ami azt fltételezné hogy folyamatosan égne az égéstérbe valami! De ekkor nem valószínű, hogy ilyesmit kérdeznél! :o) Bocsi :o)))
Vigyázz, ez egy 7-es BMW, szerintem gyári lehet, de megtudjuk tőle remélem! :o) Viszont ha már itt vagy, akor DWB-hez égökosár, meg izzító kábelecske mindíg van raktáron?
Van egy fűtéskapcsolóm, azt max-ra. Van egy ventillátorkapcsolóm, az 4 fokozatú. Ezt a kályha , amikor eléri a víz a 40 fokot, bekapcsolja, hogy a meleg levegő (fűtéskapcsoló!) fűtse az utasteret. Namost, ha kikapcsolva hagyom ezt a kapcsolót, a kályha akkor is bekapcsolja. A WEBASTO-ék ezt a bekapcsolást az 1. fokozatra kapcsolták, ez kevés volt, főleg, amikor már a pollenszűrő koszos. (Kevés a beömlő meleg levegő a fülke felfűtéséhez). Ezt kötötték át kérésemre a 2. fokozatra, így jó.
Persze hogy visszahűl a vized, mert amikor elindulsz, a kályha a motor vízkörét (és ezzel együtt a belső radiátort) melegíti. Amikor viszont elindulsz, kisvártatva kinyit a termosztát, és bezúdul a hidegvíz a motor hűtőjéből a rendszerbe és visszahűt, míg ezt már majd a motor melegíti fel.
Fülke: nekem Atrra Classic II. 1.4 van. Csak akkor fűti fel a fülkét, ha NEM felejtem el este a fűtéscsapot max-ra állítani, valamint a szellőzőventillátort 2 fokozatra. Ennek hiányában hideg marad a fülke, de az is igaz, hogy ha csak igen rövid utakra használom az autót, akkor bizony leszíjja az akkut.
Szerintem nem érdemes a légkondit használni. Ha kint -20 van, akkor a legforróbb levegőt kell befújni, hogy eredményt érj el, pl. leolvaszd a havat a szélvédőről.
Nézem én, keziccsókolom, legutóbb - szombat du. - jól bedurrantott (éreztem is a meleget), de most meg reggel nagyon nem akart meleg lenni a kocsiban, hiába futott végig a felfűtés.
Lehet, hogy az 1-es fokozatra rakott venti és a beállított 23 fok volt neki kevés. A külföldi fórumokon arra esküdtek, hogy hagyjam AUTO-n, de a kézikönyv szerint akkor magasan forgatja a ventit, és azzal lezabálja az akumulátort, az meg az álmoskönyvek szerint nem jó ötlet. :)
Időre felfűtés beállít, THM világít, időre lemegyek (mivel mondja, meddig tart még, ezért még csaknem is korábban), mire 80 °C-on áll a víz (egy rublikával az üzemi alatt), majd indulás után leeesik 1 km-en belül 60-ra.
Ja, és egy fokot se emelkedett 9°C-ról az utastér hőmérséklete.