A Soproni sör gyártója jótékonysági akciót hirdetett, melynek keretében az interneten lehet szavazni civil szervezetekre. Az első 3 legtöbb szavazatot kapott szervezet komoly anyagi támogatásban részesül majd.
Erre az akcióra a Noé Állatotthon Alapítvány (www.noeallatotthon.hu) is benevezett, és, bár eddig is sok szavazatot kaptunk, a támogatásra továbbra is nagyon nagy szükségünk lenne, mivel már csak 4 napig, június 30-ig (szombat) lehet szavazni!
Jelenleg közel 400 állatról gondoskodunk, sokan közülük idősek vagy sérültek, így a folyamatos orvosi ellátás biztosítása mellett sajnos nagyon szűkös forrásokból tudunk csak gazdálkodni.
Szeretnénk megkérni, hogy SZAVAZZ RÁNK, hogy a bejövő pénzből további állatokat menthessünk meg, gyógyíttassuk őket, és új esélyt adva nekik, gazdihoz juttathassuk őket. Állatotthonunkban a legnagyobb nehézséget az ivóvíz hiánya okozza, melyet immár 15 éve tartályban hordunk fel állatainknak; abban reménykedünk, hogy ha esetleg nyerünk, sikerül ezt a beruházást is megvalósítani.
Kérjük, segíts nekünk és állatainknak! Neked csak pár kattintás, de nálunk életet menthet!
Szavazataidat a http://www.asopronibudapestert.hu oldalon adhatod le. (Regisztráció szükséges, és akár mind a 3 szavazatot nekünk adhatod!)
Az alábbi linkre kattintva megnézheted, hogy kiket is támogatsz…
http://www.youtube.com/watch?v=1hpGzB7ITR8
Segítségedet előre is köszönjük!
Noé Állatotthon Alapítvány
Sajnos ma igen nagyot változott a helyzet. 4. helyezettek lettünk. A Sopronis fórumból átmásolom a levelem. Kérlek olvassátok és segítsetek, ha még van erőtök, ötletetek,ismerősötök.
Köszönjük Támogatóinknak, hogy szavazataikkal mellénk álltak. Még 1 nap hátra van,ezalatt még bármi történhet és akár annak az ellenkezõje is ) Mi sajnos holnap már nem tudunk senkit szavazásra buzdítani,mert a menhelyen vár minket az állatsereglet. Délutánra pedig tervbe vettük, hogy a rehabilitációs részlegünkön régóta gazdira váró kutyusokat kirándulni visszük egy tóhoz, hogy egy kicsit boldogabbá tegyük mindennapjaikat.Ez mindennél fontosabb számunkra,ezért küzd a NOÉ Állatotthon immár 15 éve. Így csak abban tudok bízni, hogy mindazok, akik ismernek, bátorítanak, támogatnak minket, most még vesznek egy utolsó nagy, mély levegõt és megpróbálnak támogatókat toborozni a NOÉ-nak. Szeretném hinni, hogy még van remény, szeretném hinni, hogy még sikerülhet!Ha mégse, akkor csak annyit tudok mondani, hogy emelt fejjel fogunk veszíteni! KÖSZÖNJÜK!
ne legyetek már ti is pató pál urak (ej ráérünk arra még...).
amit ott van a kezedügyében, azt használd. mi pl, öregeember létünkre ülünk a számítógépnél és írkálunk, mint most. ha ewzt egy olyan embernek meséled, aki még nem tette, azt mondja, csak hablaty, jó a papír meg a ceruza.
a tavolságok eltűnnek, az idő lerövidül. amit most írok, öt perc múlva olvashatod. jó, nem?
akkor miért ne lehetne úgy versenyezni, hogy MINDEN RENDELKEZÉSRE ÁLLÓ ESZKÖZZEL IGYEKSZÜNK A LEHETŐ LEGJOBB FELTÉTELEKET BIZTOSÍTANI A ---------------- GALAMBOKNAK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ne te ülj sörrel a kezedben a nyugágyban, mert neked csak a szád jár, szerencsétlennekl meg a szárnya verseny közben. lehet spártai módon csinálni, az is egy eszköz. de ha megnézel egy igazán porfit, akkor azt látod, olyan a dúcva, amiben lakni lehetne, olyan a tisztaság, hogy a föolkdön ebédelhetnénk, stb. MIÉRT? mert a lehető legjobb feltéeleket akarja bizttosítani a GALAMBOKNAK azért, hogy a lehető legjobb eredményt hozzák. és itt lép be a keménység: amelyik nem hoizzá, az fazék.
te, meg én, meg ő miot csinálunk? nézzük a származási lapot, tartunk egy csomó reménységet, majd holnap talán jönni fog galambot. kellenek ilyenek is, akik a listát csinálják. az elmúlt héten a dunakanyarban vácdukán volt olyan spoori, akik az országoson 20-ból 15-öt helyez - legalábbis itt az egyesületben, de lehet, hogy a kerületben is.
egyszóval: nem lehet legyibnteni. vagy komolyan csinálunk valamit, vagy... ezért válik ketté lassan a postagalambász tábor a hobbistákra - ők is fontosak és el kell fogadni, hogy ezt szeretnák - és profikra, akik pénzt, munkát nem kímélve törnek előre.
Eléggé csapongsz gondolataidban. Az állattenyésztés eszköze a jobb tulajdonságú egyedek kiválogatása, és előnyben részesítése a tenyésztésben. Az a jobb postagalamb, amely több versenyen eredményes, mint a másik. Ha a postagalambászat célja az lenne, hogy mindent elviselő galambokat találjunk, akkor ahhoz illő szisztémát kellene folytatni. Csak viharban, ködben, téli hóban-fagyban röptetnénk, galambjainkat a határban etetnénk-itatnánk, gyógyszereinket eldobálnánk, és megengednénk a ragadozóknak, hogy kedvük szerint szelektáljanak. Ha erre sor kerül, helytálló a nézeted. Most nem.
A gané időben a legjobbak tudnak elveszni, a másodosztály lapul, és a vihar után hazacsövez. Régi galambász vagyok, számtalan katasztrófautat megéltem, örökre fájó veszteségeket elszenvedtem. Ilyen utakon úgy vagyok, hogy csak a 2-3 csúcsgalambért szorítok. A többi le van... Nem igaz, hogy a mindent elviselő galamb a jó. Azok a csövesek, öt fillért nem érnek, legalábbis a modern versenyzésben. Ha Te ilyeneket tartasz, dupla ponttal verlek össze normális időkben.
Korábban, pár röfivel lejjebb írtam, hogy irreális álmokat kergettek ezzel a tudományos hablattyal. Felszáll a repülő (erről példálóztál), de a célhelyen nem tud landolni, mert közben kitört a vihar, és elküldik 300 km-rel messzebbre. Ilyenről nem hallottál? Múlt héten Ferihegyen is volt ilyen. Nem figyeled a világot? Pedig itt csak 2-3 óra előrejelzés kellene. A galamboknál 6-10 óra. Ha a 2 órás előrejelzésbe hiba csúszik, mit vársz a tízórás prognózistól?
akkor szerinted nem lehetne speciális, a postagalambászok igényeihez igazított előrejelzéseket csináltatni? szerintem ez lenne a jó, mintahogy a légiközlekedéshez is adnak, mert az is egy speciális tgerület.
nem csak az időjárés lehet fontos, hanem pl. a napkitörések, amelyek képesek megbénítani nagy területen a rádiózást vagy az elektromos hálózatot. meg az is szóba jöhet, hogy éppen új hold van-e, ismerni kellene az útvonal mentén telepített radarokat. folytassam?
ezek ma már nem lehetetlen, sőt egélszen hétköznapi dolgok.
hiortelen az a kép jutott az eszembe, amikor a pilóta startra készül és a méásodpilóta beolvassa a sgzükséges adatokat.
áll a startfelelős, mellette a segédje és kérdezi:
felhők?
szélirány?
légnyomásváltozás tendeciája?
felszíni és magasabb légköri hőmérséklet?
holdfázis?
napkitörés?
vonalban aktív radarok?
más kerültek feleresztési tervei az adott irányban?
stb.
szerintem ideje lenne alaposabb és elmélyültebb előkészítést folytatni, mert még ma is úgy csináljuk, mint a kőkorszakban.
A szállítási feltételek azért közel azonosak ma már. Etetés-itatás megoldott a felépítményekben, a tachográf miatt a sofőröknek ki kell venni a pihenőidőket, ami idő alatt a galambok is pihennek, szellőzés terén kell kicsit körülnézni.
A férőhelyigény pedig az országos szabályzat szerint 24 óra alatti szállítás esetén 250 cm2/galamb, 24 órán túl 350 cm2/galamb.
Az időjárással kapcsolatban: Régen ilyen percre, méterre pontos előrejelzések nem voltak mégis maradt galamb a további versenyekre.
Azért mert mindent látunk, előttünk van a képernyőn a felhők mozgása, attól még a verseny kimenetelét nem tudjuk befolyásolni, hamár a galambok úton vannak.
"...3 MILLIÓ forint érték forog kockán!!!!!!!!!!!! akkor egy versenyelőrejelzés nem ér meg mondjuk 10 ezret?"
Szerintem nem, mert erre senki nem vállal garanciát, főleg nem 500 km feletti távon.
Most a napokban volt itt Pest környékén kétszer is piros riasztás a meteorológusoktól.
A második elkerülte Pestet, és vagy 60 km-rel odébb adta ki magából a pusztítást.
sziasztok sporik. olvasom ezt a vitát, de az a baj, hogy csak a felszínt kapargatjátok.
mert:
1. nem egységesek a szállítási feltételek, ahány ház, annyi szokás. szerintem a szövetségnek egységesen alkalmazandó sztenderdeket kellene kiadnia erre (szállított galamb/férőhely, etetési, itatási szabályok, szellőzés, a ketrecek rendszeres takarítása, fertőtlenítése, a kocsi haladására, parkolására vonatkozó előírások, a feleresztés körülményei, stb.)
2. az időjárás csak előre jelezhető, de pontosan meg nem határozható. egy 5-700 km-es vonalon a zivatarzónák egy-két óra alatt is jelentősen mozognak, változnak, kiterjedésük nőhet, csökkenhet, s az is csak nem sokkal előtte mondható ki biztosan, hogy egy vastag felhőzetből fog-e esni, vagy sem. ennek ellenére erre is ki kellene dolgozni egy egységesen és jól használható rendszert (a szövetség megújult honlapján vagy egy tucat, ha nem több linket ajánlanak időjárástanulmányozáshoz...). mi lenne, ha lenne egy céggel szerződés, amely az azon a hétvégén aktuális feleresztési és érkezési helyek közötti vonalakra reggel 5-re kidolgoz egy előrejelzést, felhívja őket az illetékes vb-elnök, vagy aki a startengedélyt megadja, és megkérdezi, mi a helyzet, vagy neten megkapja időben. kész. egységes szempontok alapján készülnek minden versenyhez a meteorológiai előrejlezések. lehet, hogy ez pénzbe kerül, de becslésem szerint csak egy kerületi versenyen, ahol mondjuk 3 ezer galamb vesz részt, a befektetett energiát, munkát, pénzt számolva - csak 1000 (!) forinttal számolva galambonként - 3 MILLIÓ forint érték forog kockán!!!!!!!!!!!! akkor egy versenyelőrejelzés nem ér meg mondjuk 10 ezret?
szerintem pedig törekedni kéne a jó versenyekre és nem belenyugodni, hogy nem tehetünk semmit, mert ez ilyen.
én nem hasalok el esőversenyek győzteseitől, mert nem vadkacsákat tenyésztünk.
az a 95-ös út meg kb az lehetett, amikor a mi fiatalszállítmányunkat visszalopták a határon és hazahozták őket. nem volt egyszerű, de sok galambot takarított meg a sporiknak. sztem ilyenkor az elégetett gázolaj le van szarva...bár ezzel nem mindenki ért egyet a környezetemben, mondván "ahova ki van írva az út, onnan eresszék el és akkor!"
5-800 km-es úton nem tudsz okos lenni a feleresztést illetően.
A feleresztési hely 100-200 km-es körzetében ( starthely-és hazaútra gondolok) ha alkalmas az idő a startra, elengedik a galambokat. Azután mi lesz, lehet akármilyen előrejelzés azt már nem veszik figyelembe.
Ha ott jó az idő, itt pedig kilátástalanul szakad akkor is elengedik, mondván mire ideérnek eláll az eső.
Ha az előrejelzés azt mondja hogy 3-400 km-re a starthelytől a feleresztés után nagy eső várható , attól még verseny nem maradt el, simán kiengedik a galambokat.
Meddig tart egy verseny? Amíg a 20%-os lista nincs meg.
1995-ben a fiatalok versenyén volt egy verseny 5 napig tartott Linz környékéről.
tárgyaltam már ilyen szolgáltatásról illetékes cégekkel. ők azt mondták tudnak előrejelzést adni az útvonal teljes hosszán (X kilométerenkénti beosztásban) a versenynapra részletes előrejelzést adni. persze ez pénzbe kerülne, de lehet többet érne, mint a neten fellelhető ingyenes források. ha egy ilyen a kezében lenne az illetékeseknek már lehetne valamire támaszkodni.
Ne ítélj ilyen keményen, mert nincs igazad. A feleresztést fél-hat - hét óra közt kell eldönteni. Kora reggel, hűvös, kiegyenlített és semmi rendellenességet nem mutató időben még senki sem tudja megjósolni, hogy délután pont egy óra körül pontosan Pozsony körül alakulnak ki zivatarok, és pontosan az a terület, ahol a galambok akkor nagyjából küzdeni fognak. A meteorológia annyit mond, hogy délután záporok-zivatarok lesznek. Ilyen általánosságok mellett nem is lehetne postagalamb-versenyt rendezni. Egy a lényeg: legalább hat-tíz órás pontos, időben és területben határozottan kölürírt előrejelzésre lenne szükség. Ez véleményem szerint a belátható időn belül nem képzelhető el. Te felkelsz, megeteted az otthonmaradtakat, megreggelizel, és megnézed a tévén az időjárást. Látod, hogy szarul alakul a helyzet, gyülekeznek a felhők a Cseh-medencében. Kurva okos gondolatokra jutsz. Csak az a probléma, hogy a galambok engedését már öt órával ezelőtt el kellett dönteni. De van egy javaslatom. Képezd ki magad, vállald el a meteoszolgálatot, kelj fel négykor, szedd az adatokat, és amikor ötkor felhív a kísérő, mondd meg, mit kell tenni.
rákérdeztem mégegyszer azért, hogy mi volt és mi van. délután 2-kor volt kint a kocsi a legelsők közt. a legjobb helyre tudott állni elvileg. 2x etettek kevesebbet, hogy ne verjék ki a kaját a vályúból. Itató tele volt onnantól kezdve. más egyesületeknél a 2-3 galambos hiány jellemző 10-ből, de vannak kirívó esetek is (20-ból 8-10 db hiányzik).
hát ezen a plusz 30-40 km-en már nem volt szar idő az tuti. a falka eleje eljött, az élgalambok megérkeztek szinte mindehol szépen de utána már nyűglődés volt.