Keresés

Részletes keresés

BahnScorper Creative Commons License 2006.09.29 0 0 311

Nem éppen, a 340-es számcsoport mindig is a Bécs felé menő gyorsvonatoké volt. (340/341: Beograd-Express, 342/343: Arrabona, 344/345: Avala, 346/347: Dacia) Ez egy viszonylag új szokás, hogy EC-k a 200-as és 300-as számcsoportba is bekerülnek, de ez a külföldi tendenciákat követi, ahol általában a második számjegy dönti el, hogy hová megy a vonat, aztán a magasabb 100-as számcsoportok a különféle rövidítéseket jelölik.

 

Megtaláltam a szlovák tervezeteket, csak egy volt, amivel okosabb lettem belőle: a szezonális vonat Pozsonyból Bulgáriába Rajkán át...

Előzmény: Nandesz2 (310)
Nandesz2 Creative Commons License 2006.09.29 0 0 310
Érdekes... A száma alapján a 348/349-et én Románia felé közlekedő EC-nek gondoltam...
Előzmény: PLACI (308)
gw Creative Commons License 2006.09.29 0 0 309

Slovan néven jövőre egy Prága-Pozsony gyorsvonat fog járni, ami nyáron átalakul a splitig mennő Jadranná.

 

http://www.vlaky.net/servis/sprava.asp?lang=1&id=1257

 

Előzmény: PLACI (308)
PLACI Creative Commons License 2006.09.29 0 0 308

A szlovák tervezetet nézve úgy látom újra lesz Gerulata. A Lőkösháza-Pozsony gyorsvonatnak lesz ez a neve. (Lásd vlaky.net, Bratislava-Rajka menetrendi mező tervezete.)

 

Pedig annak a neve Slovan volt! s én is egyetértek a nevek visszaadásában, a Lisztnek, a Bartóknak, a Hungáriának, a Comeniusnak vissza kellene adni a nevét!

Ez az EC348/349 az 1-esen fog csak közlekedni, Hegyesnél fog kilépni, és úgy láttam, hogy csak Budapestig megy. De ideje lenne már egy Arad-Bécs nappali vonatnak is, ami EC. Habár még a románok is úgy nevezik az IC731 Tarianust, hogy EC47!

Előzmény: Nandesz2 (306)
BahnScorper Creative Commons License 2006.09.29 0 0 307
Hol vannak ezek a tervezetek egész pontosan a vlaky.net-en?
Előzmény: Nandesz2 (306)
Nandesz2 Creative Commons License 2006.09.29 0 0 306
A szlovák tervezetet nézve úgy látom újra lesz Gerulata. A Lőkösháza-Pozsony gyorsvonatnak lesz ez a neve. (Lásd vlaky.net, Bratislava-Rajka menetrendi mező tervezete.)
Előzmény: HLP (299)
sosiforda Creative Commons License 2006.09.28 0 0 305
Annak a mezőnek tervezete nincs benne, ahogy a Budapest-Belgrád, Budapest-Ljubljana vagy Zágráb vonalak sem.
Előzmény: HLP (293)
sosiforda Creative Commons License 2006.09.28 0 0 304

"Én még arra is kiváncsi vagyok, hogy az instabil HANS ALBERS EN 490-491 közvetlen Avala IC-s kocsija megmarad -e... "

 

A Thomas Cook Menetrendben szereplő tervezetben benne van a Budapest-Hamburg és vissza közvetlen kusett, Budapestről IC 344-el indul 16.10-kor, Wien West érkezik 19.09 , indul 19.55 , Hamburg Altona érk. 8.06

Vissza Hamburg Altona 20.14, Wien West érk. 9.02, ind. 9.52, Budapest Keleti érk. 12.48 (IC 345).

Előzmény: csabyke (302)
Törölt nick Creative Commons License 2006.09.28 0 0 303

 

Egy rövid ideig volt, hogy Bp-ről indult a Donau-Spree-Kurier EN, aztán 1ik napról a másikra csak Bécstől közlekedett:((  / deja vu Orient-Expressz?:( /

 

 

Előzmény: csabyke (302)
csabyke Creative Commons License 2006.09.28 0 0 302
Ha jól emlékszem a Wiener Walzer vitte a Donau-Spree-Kurier közvetlen kocsijait Berlin felé... De régen mintha tényleg lett volna...

Abban, hogy minden nemzetközi kapjon nevet, egyet értek! De már sajnos a Bartók Béla EC-s tábláiról is hiányzik a név, csak a MÁV/ÖBB EC 62 van rá kiírva :(((

Szerintetek nem lehetne kezdeményezni, hogy a Dortmundi pár legyen újra Liszt Ferenc?

Én még arra is kiváncsi vagyok, hogy az instabil HANS ALBERS EN 490-491 közvetlen Avala IC-s kocsija megmarad -e... Vagy ha az Avala Bp-Wien indulása 16:10-re ütemeződik, akkor már bele számolják a menetrendbe a megszokott késéseket...
Előzmény: Törölt nick (301)
Törölt nick Creative Commons License 2006.09.28 0 0 301

 

Szerintem a Wiener Walzer EN a Donau Spree Kurier helyett lett.

 

Jól csengene újra az Arrabona név a Keletiben:)

 

Előzmény: HLP (299)
HLP Creative Commons License 2006.09.28 0 0 300
Remélem a Maestral, Goldoni, Venezia marad, vagy a Goldoni helyett visszaáll a Kvarner.
HLP Creative Commons License 2006.09.28 0 0 299

Arrabona néven volt régen egy vonat, lehet, hogy azt állítják vissza?

Ahellyett lett a Wiener Walzer? Vagy az a Donau-Spree Kurier EN helyett lett?

Arrabona más időfekvésben ment, mint a mostani.

Más. A Gerulata Pozsonyba ment,ugye? Bp-ről indult, vagy átlós vonat volt?

Előzmény: Törölt nick (297)
HLP Creative Commons License 2006.09.28 0 0 298

Minden nemzetközi gyorsvonatnak legyen neve!

 

Előzmény: Törölt nick (297)
Törölt nick Creative Commons License 2006.09.28 0 0 297
Nem rossz ötlet ez a plusz 1 bécsi EC.
Néven gondolkoztam én is, csak úgy bolondságból és Semmelweis ignácra jutottam, az anyák megmentőjére (a magyar fővárosban született és Bécsben járt egyetemre és ott is halt meg).

A dortmundi meg tényleg visszakaphatná a nevét, de ez igaz szerintem a Berlin felé közlekedőekre is...
csabyke Creative Commons License 2006.09.28 0 0 296
EuroCity 348/349 ??????????????

foggamam nincs :(((((((((

De a 34× -esek azok nem véletlen Balkánia felé járnak? Avala Dacia stb...

Bár a Dacia az nemzGy.
Avala pedig IC és nem EC :-o
Előzmény: PLACI (295)
PLACI Creative Commons License 2006.09.28 0 0 295
És az EC348/349 vonat merre fog menni?
Előzmény: csabyke (294)
csabyke Creative Commons License 2006.09.28 0 0 294
Remélem az EC42 / EC43 kap valami jó kis nevet, és az EC24/25 is visszakaphatná a Liszt Ferenc EC nevet :)

Mindenesetre jó ötlet ez a reggeli/Esti Wien - Bp EC. párocska, hiányoltam is eddig, hogy ebben a holt szakaszban nincsen semmi...

De vajon honnan jönnének rá kocsik?

A Lehár a Bartókról kap kocsikat, de ezek vajon kapnák valahonnan szintén?

A Bp - Beogradról valami Hír?
Előzmény: sosiforda (272)
HLP Creative Commons License 2006.09.28 0 0 293
A Corvinus megmarad? Ez talán rajta van Thomas  Cook oldalon.
BahnScorper Creative Commons License 2006.09.28 0 0 292
Igen. Az infók a zelpage.cz oldalról származnak, a Razeni vlaku rovatban a legfelsö táblázatban vannak felsorolva a tervezetben szereplő vonatok.
Előzmény: sosiforda (286)
BahnScorper Creative Commons License 2006.09.28 0 0 291

Naaaa, ne csúsztass ezzel a Talgo-val... ez is NZ, de az igazi NZ a CNL-nek megfelelő modernizélt kocsik...

 

Akkor egy kis vonatológia:

 

NachtZug: ez a kategória akkor lett bevezetve, amikor a DB úgy döntött, hogy egy egységes arculatot és színvonalat ad az éjszakai vonatjainak. Azóta minden német kocsikból kiadott vonat NZ lett, először csak a belföldiek, majd a Dánia és Olaszország felé menő is, egyet meg meghosszabbítottak Csehország felé is. Ugyanazok a fajta kusettok járnak benne, mint a CNL-ben és részben a hálók is ugyanazok.

 

A CNL egy DACH nevű konzorcium kezében indult meg 1994-ben, német, osztrák és svájci részvétellel. 1996-ban azonban az osztrákok kiléptek és átvették az emeletes kocsik meg a sleeperette-ek egy részét, utóbbiak aztán a terjeszkedéskor visszakerültek hozzájuk. Ma a DACH-ban már csak a DB maradt meg, a cég mégis svájci maradt, és az arculat és a a marketing is maradt, de a kusettek (amiket csak 1999-ben vezettek be) csereszabatosak a NZ-val. Igaz, Hollandia felé közlekedtek ex TUI-kusettok és TEN-hálók is, mert a rendes CNL-kocsik ottani áramellátásával bajok voltak...

 

EuroNight: ezt az osztrákok találták ki a '90-es évek első felében, aztán a Franciaország és Olaszország közti éjszakai vonatokra meg a nemzetközi Talgo-kra is elkezdték alkalmazni. Lényege, hogy kevés helyen áll meg, modern kocsik vannak benne, és egy-két extra szolgáltatás kusetton és hálón...

 

Most elsőre ennyi, ha kérdés van, kérdezzetek.

Előzmény: Törölt nick (290)
Törölt nick Creative Commons License 2006.09.28 0 0 290
 DB NachtZug vagon, ilyen közlekedik pl. München és Berlin között.
Előzmény: HLP (283)
HLP Creative Commons License 2006.09.28 0 0 289
Venezia 241-es ma +100 felett lépett be Gyékényesnél !
Törölt nick Creative Commons License 2006.09.28 0 0 288

 

én sajna nem sokat konyítok a némethez:(

 

esti vonatok német oldal

Előzmény: HLP (283)
HLP Creative Commons License 2006.09.28 0 0 287
Hangulatos, szép képek!
Előzmény: gw (284)
sosiforda Creative Commons License 2006.09.28 0 0 286
Azt írták, hogy lesz közvetlen Budapest-Drezda kusett és háló, de ezek szerint Budapest-Drezda viszonylatú közvetlen ülőkocsi nem is lesz?
Előzmény: BahnScorper (275)
Törölt nick Creative Commons License 2006.09.28 0 0 285

 

Főleg az, hogy NachtZug vonatok indulási helye Németország.

 

Gondolom drágább is. Ilyen vonattal még nem utaztam. Meg gondolom az NZ vonatok kevesebb helyen állnak meg.

Előzmény: HLP (283)
gw Creative Commons License 2006.09.28 0 0 284
Kinek kell az új kocsi, ha egyszer nem lehet beszívni a hajnali erdő illatát? Még a végén úgy járunk mint az oroszok :)
Előzmény: BahnScorper (281)
HLP Creative Commons License 2006.09.28 0 0 283
Mi a különbség a NZ és az EN között?
Előzmény: Törölt nick (282)
Törölt nick Creative Commons License 2006.09.28 0 0 282

 

egyre kíváncsibb vagyok a jövő évi menetrendre:) Főleg nemzetközi szempontból.

 

Jó lenne minél több ország háló- ill. kusett vagonjait a Keletiben látni.

 

(Lehetne itt Magyarországon bevezetni a NACHTZUG-ot? Lenne rá kereset ill. igény?)

Előzmény: BahnScorper (280)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!