egyébként volt pár nap mikor írogattam a Bécsbe való érkezést:
tehát EN 268(Kálmán Imre):
2006.09.10- +30 09.13.+25 09.16.+20 (ezen a napon a 266 +70-et produkált) 09.17.+10 09.18.+20 09.20.nem volt róla info az öbb netes oldalán 09.21.+30 09.22.+85 09.23.+20 09.24.+35 09.25. nem volt róla info az öbb netes oldalán 09.28.+25 09.29.+25 09.30.+20
Meddig bírja az ÖBB idegrendszere? Gondolom sógoréknál, tegyük fel Bécsben vagy épp Salzburgban, sem túl kellemes fél ill 1 órákat várni erre a vonatra:((
Helo Solozzo! Itt a megoldás: Lőkösházáig elutazol belföldi (kedvezményes) jeggyel. Ott megveheted a nemzetközi kedvezményes jegyet (Lökösháza - Brassó menettérti!) 11.500 forintért!!! Egy apró bibije van ennek a megoldásnak: Lőkösházáig olyan vonattal érkezz, ami nem megy tovább!... Azaz nem teheted meg azt, hogy egy Budapest - Bukarest nemzetközi vonatról leszálsz, jegyet veszel, majd visszaszállsz ugyanarra. (Ezt nem lehet). Furcsa dolog, de ÍGY van! Tehát célszerű egy belföldi (személy, gyors) vonattal elmenni Lőkösig, s az ez után érkező nemzetközivel mehetsz tovább Brassóig. Ma kérdeztem meg ezt a TUTIT. Ennyi. Jó utat!
Tehát ez végülis egy "legális kiskapu". De csak ha nagyon rá vagy kényszerülve, mert a tuskóféléje a jv-knek "nem ismeri", és ugatni fog. Ezzel végülis ki tudod védeni magad, de meg kell harcolnod az igazadat, arra számíts.:)
Nem, én azt mondtam, hogy mind a két országban van még két-három ilyen nevű vonat a Moszkva-Kijev összeköttetésen kívül, van pl. Kijev-Harkov, Kijev-Dnyepropetrovszk, és Moszkvából is vannak még más Sztolicsnij Expressz-ek is...
Pedig van sok olyan eset, hogy több vonat kapja ugyanazt a nevet. Főleg Ukrajna és Oroszország jár ebben az élen (legalább három Sztolicsnij Express van mind a két helyen) de pl. Osztrákiában is van több Oberösterreichische Nachrichten nevezetű - alacsonyabb kategóriájú - vonat. Szintén a nagy Szovjetunióban van több ugyanolyan számú vonat, de el vannak annyira szegmentálva, hogy ebből ne legyen porbléma... :-)
Amennyire tudom, ez az örök vita, de szabályzat ide vagy oda, szerintem ezzel senki nem foglalkozik. Másrészt, ha minden reggel több száz utassal útrakelő Dacián a kalauz (aki mint lentebb olvashatjuk általában Budapesttől Győrig nem is jön, sőt néha Hegyeshalomtól egészen a Keletiig nem jön!) rádbizonyítja, hogy Te Budapesttől utazol, akkor minden elismerésem. Valaki azt is írta ebben a topickban vagy máshol, hogy le kell szállni Győrben és átszállni egy másik kocsiba :))) Bár ennek szerintem gyakorlati értelme nincsen.
Gyanítom egyébként, hogy a nemzetközi utasok legalább fele minden irányba ezzel a módszerrel utazik, különösen ha van valamilyen jelentős mértékű belföldi kedvezménye.
Én is arra gondoltam, ha több vonatnak ugyanaz a száma. Szerintem az édesmindegy, hogy egy Moszkva-Szentpétervár vonat ugyanazt a számot viseli, mint egy Barcelona-Madrid. Viszont egy országon belül ugyanaz a név kétszer elég érdekes, ilyet eddig nem láttam. Mi lenne pl., ha Budapestről menne egy Bartók Béla Münchenbe, meg egy mondjukSzófiába :)
Jövő vasárnap (22-én) Fradi kézi meccsre mennék Brassóba. A jegy oda-vissza majdnem 18 ezer. Nekem k...a sok. Tudtok-e olyan megoldást, hogy pl. veszek jegyet Lökösházáig (retúr 5600-), de átmegyek Kürtösig, ott meg román belföldit Brassóig (szintén retúr). Nem tudom, működik-e így, van-e valakinek ötlete, tapasztalata?
Mostmár csak arra lennék kiváncsi, ha a DACIA/Bartókkal/ExLisztEC-vel/val megjátszanék egy olyat, hogy nem szállok le róla Győrben, vagy csak leszállok-felszállok és odáig belföldivel mentem és lekezelték, majd Győrtől az Euregiomat mutatom fel, akkor mien szankcióra számíthatnék :)
Bár gondolom bizonyítaniuk kell. hogy én korábban is ott voltam..........