Keresés

Részletes keresés

halaloszto Creative Commons License 2012.01.26 0 0 4211

az a szivattyu tuti tobbet fogyaszt 20W-nal. a doksija szerint az elkepzelheto minimalis legalacsonyabb fogyasztasa a 20W. plusz ki kellett fizetni a szivattyut, meg a hocserelot. 

 

ha attol fel valaki, hogy a kazan megbolondul, es a beallitott 40 fokos helyett 80 fokos vizet tol, akkor felhet attol is, hogy mondjuk megbolondul, es elkezd futeni keringtetes nelkul es felrobban.

 

vajk

Előzmény: MZ/Y (4207)
jmmakk Creative Commons License 2012.01.26 0 0 4210

OK, részemről befejeztem, amit akartam kitárgyaltam, legközelebb Kondenzációs kazán topicban kezdem majd.

Azért enyhítésképp néha szellőzős hsz-eket is beszúrtam! :)

Előzmény: elemes2 (4208)
jmmakk Creative Commons License 2012.01.26 0 0 4209

off:

 

Igazából mindig bekapcsoláskor állt le. Ott kidobta a hibaüzenetét, hogy nincs vízkeringés vagy levegős a rendszer.

Erre mondta a szaki, hogy hirtelen melegszik fel a víz a primer körben, mivel a szekunder oldalon nincs elszállítva a hő, amit a kazán úgy észlel, hogy levegős a rendszer.

Egyrészt ezért állítottam be úgy, hogy ne mindig 45 fokot kelljen előállítani, plusz minél kevesebb a bekapcsolás annál kevesebb a lehetőség a leállásra. És még nyitottam a elosztószelepeken is, hogy a tömegáram kevésbé legyen lekorlátozva.

Ezek volt az eredeti okok és megoldási probák.

Egyelőre megy, de még csak 1,5 napja.

 

on:

Előzmény: MZ/Y (4204)
elemes2 Creative Commons License 2012.01.26 0 0 4208

offtopic beszélgetés halványítása tényleg jó ötlet, bár ez azért már túlzás volt :-)

Előzmény: MZ/Y (4198)
MZ/Y Creative Commons License 2012.01.26 0 0 4207

off

A padló szivattyújának fogyasztását megspórolnád, az tutti. Meg lenne egy tartalék szivattyúd, hátha jó lesz valamire. :o)

Szerintem azért rakta be a hőcserélőt, hogy ha mondjuk elszáll a kazánod vezérlése és elkezdi a maximális hőfokú vizet előállítani, a padlóba akkor se kerülhessen át a meleg víz. Legalábbis, ha van termoszelep/keverőszelep a padlófűtésen, ami megfogja a hőmérsékletet.

on

Előzmény: jmmakk (4205)
MZ/Y Creative Commons License 2012.01.26 0 0 4206

Semmi baj, nem véletlenül volt ott a sámli. :o)

Előzmény: jmmakk (4200)
jmmakk Creative Commons License 2012.01.26 0 0 4205

off:

 

hsz (4183), én kapcsolom, ősszel-tavsszal

hsz (4195), évi 3200Ft megtakarítás lenne ha kapcsolgatnám.

 

Ebben igazad van, a szivattyú az beruházásilag plusz volt, de ezen felül nem túl sok az extra költsége.

 

Talán az előnye, hogy független a vízkör a gázkazánétől, bár nem tudom ez lehet-e előny és hogy így akár 25 fokos vízzel is temperálhatom a padlót, a kazán minimuma 30 fok.

 

De ezeket mind csak én gondolom. Legközelebb ha beszélek a fűtéstervezőmmel azért megkérdezem, hogy mi is a pontos oka a hőcserélős rendszernek.

 

De kivenni elég egyszerű lenne őket, ha azzal kb. havi 2-3ezer forintot spórolhatnék meg is teszem. Csak ezt most nem látom bizonyítottnak.

 

on:

Előzmény: halaloszto (4202)
MZ/Y Creative Commons License 2012.01.26 0 0 4204

off

Azt mondjuk nem értem, miért állt le a kazán... Ilyenkor az szokott lenni, hogy túl sűrűn ki-be kapcsol, de leállnia nem szabadna.

on

Előzmény: jmmakk (4199)
MZ/Y Creative Commons License 2012.01.26 0 0 4203

off

Írta, hogy az ősztől tavaszig folyamatosan. Azt átkötném, hogy csak akkor menjen, mikor a kazán. Persze abból a szempontból meg jó, hogy ha a csövek nem jól lettek megtervezve, kiegyenlíti a padló hőmérsékletét.

on

Előzmény: halaloszto (4202)
halaloszto Creative Commons License 2012.01.26 0 0 4202

hocserelo nelkul nem kellene plusz szivatyu, csak egy szivattyud lenne, ami a kazanban van. 

 

amugy a padlokori szivattyut mi kapcsolja?

 

vajk

Előzmény: jmmakk (4196)
jmmakk Creative Commons License 2012.01.26 0 0 4201

Bocsánat, nem a szellőzőben hanem hőcserélőben csepeg természetesen.

Előzmény: jmmakk (4200)
jmmakk Creative Commons License 2012.01.26 0 0 4200

Ok, bocsi. Múltkor én is beszóltam Mekk Mesternek túlmagyarázásért, most meg én csinálom. :)

Nálam a plafonban vannak, mert fa födémem van.

Október óta üzemel a szellőzöm, nem tapasztaltam csepegést sehol sem eddig. Illetve a szellőzőben csepeg a kondenzvíz, de az normális. :)

Sztem a 15 cm már egész jó, de azért ha előlről kellene kezdenem, akkor most 20 cm-t tennék rá inkább. :)

Előzmény: MZ/Y (4192)
jmmakk Creative Commons License 2012.01.26 0 0 4199

off:

 

Igen, plusz ehhez jön még, hogy alacsonyabb hőmérsékleten jobb a kondenzáció, szóval sokismeretlenes ez az egyenlet és valószínűleg itt pár ezer forint spórolásról szól már csak a téma.

Sztem az ember a legnagyobbat ott spórolja, hogy kond.kazánt + alacsony előremenő fűtést alakalmaz és e emellett jól szigeteli a házát. A többi spórolás valószínűleg már csak pár százalék.

Engem inkább az eredeti ok bosszantott, hogy leállt a kazán. Az viszont nagyon, mert elég kellemetlen tud lenni, hogy mondjuk pénteken elmész vidékre és vasárnap hazaérve 14 fokot találsz a lakásban. És persze padlőfűtéssel az nem lesz 1 óra múlva 20 fok.

Csak ez a hiba után utánamenve tudatosult bennem, hogy azért jobban is be lehetett volna állítani azt a kazánt, ha már szakszervíz ugye...

 

on:

Előzmény: MZ/Y (4198)
MZ/Y Creative Commons License 2012.01.26 0 0 4198

off

Jó ötlet ez a halványítás.

 

Nem számoltam, mennyi lehet a különbség, csak hogy van. De sok kicsi sokra megy ám. :o) Egyébként a kazán szivattyúja is többet megy, annál is lenne spórolás.

 

Én konrétan a villany miatt írtam, hogy jobb lenne, ha kevesebbet menne. Egyébként, a nem kondenzációs kazánoknál pár éve azt találtam, hogy max. teljesítményen jobb a hatásfokuk, mint modulálva. (Bár nem eget verő a különbség.) Így összességében jobbnak találnám a rövidebb üzemidőt, de valóban pár ezer ft-okról beszélünk.

 

Ha gyári a vezérlés (termosztát), akkor azügyben nem szóltam. Az öntanulósnak amúgy az az előnye, hogy "megtanulja" a házat és a rendszert, pár nap alatt beáll és onnantól nincsenek túllengések: még mielőtt lehűlne a lakás, már indít és még mielőtt elérné a kívánt hőmérsékletet, már leáll. Szinte változatlan hőmérsékletet tart, míg nálam egy eleve nagy hiszterézisű termosztát a padlónál 2,5-3 fokos tartományt tudott csak tartani.

on

Előzmény: jmmakk (4195)
elemes2 Creative Commons License 2012.01.26 0 0 4197

alacsony visszatérőnél kondenzációval fenyegetnek a hozzáértők.

 

bizonyára okkal. eleinte nem gondolkodtam ezen, most már érdeklődve figyelem.

a cirkó hőcserélője egyébként vörösrézből van. a rengeteg vékony lemez is, amelyeken átáramlik az égő gáz levegője, és a csőkígyó is.

 

vagy három éve -- hogy rendesen kitakarítsam -- apró darabokra szedtem a cirkót. a hőcseréálőt felvittem a lakásba és ráraktam a gáztűzhelyre. az egész lemezköteg 3 centi magas, alatta teljes lángon ég a gázláng, a tetejére pedig rá tudom tenni a kezem. vicces volt :-) persze (mivel víz nem keringett benne) 8-10 másodperc alatt átmelegedtek a lemezek és elkezdett forró lenni a levegő.

Előzmény: MZ/Y (4193)
jmmakk Creative Commons License 2012.01.26 0 0 4196

off:

 

Miért fogyaszt többet? Nem értem mire gondolsz.

Nyilván valamilyen ellenállást ad a keringtetett körben, de én nem gondolom, hogy ez olyan számottevően nagy lenne.

 

on:

Előzmény: halaloszto (4194)
jmmakk Creative Commons License 2012.01.26 0 0 4195

off:

 

Természetesen szakszervíz, mert ugye csak ők helyezhetnek üzembe, különben no garancia.

 

A kazán saját termosztátját használom, ez van kizsinórozva a megfelelő helyre.

WILO SMART 25/4 szivattyúm van, elvileg 20W fogyasztással. Tegyük fel hogy 200 napot megy egy idényben, akkor az 200*24*0,02=96kWh a fogyasztása, ami mondjuk durván 5000Ft. Ha mondjuk 8 órát menne csak, akkor spórolnék fűtésidényente kb. 3200Ft-ot. Nem olyan nagy spórolás, és valahol azt olvastam, hogy a szivattúnak is jobb a folyamatos üzem.

 

Miért baj az, ha a kazán folyamatosan megy, akár 6-8 órán keresztül?

 

on:

Előzmény: MZ/Y (4187)
halaloszto Creative Commons License 2012.01.26 0 0 4194

annyiban nem fuggetlen, hogy ha kondenzacios a kazan, nincsenek radiatorok, akkor igencsak kontar az, aki tervez a rendszerbe hocserelot. igy egy kicsit dragabb lett, kicsit tobb aramot fogyaszt, es ha mazlid van nem bonyolultabb a szabalyozasa.

 

vajk

Előzmény: jmmakk (4189)
MZ/Y Creative Commons License 2012.01.26 0 0 4193

off

Én biztos nem beszéllek rá aggódásra. :o) Csak azt tudom, hogy alacsony visszatérőnél kondenzációval fenyegetnek a hozzáértők.

on

Előzmény: elemes2 (4190)
MZ/Y Creative Commons License 2012.01.26 0 0 4192

Kösz!

A kerület fogalmával azért tisztában vagyok, ki tudom számolni a paplan-igényt. :o) Csak azt nem tudtam, milyen vastagság a minimum/optimális.

 

Ennyi szigetelésnél akkor nem fordult elő, hogy csepegjen a szellőző? Illetve neked a plafonba vagy az oldalfalba vannak applikálva a szellőzők?

Előzmény: jmmakk (4191)
jmmakk Creative Commons License 2012.01.26 0 0 4191

A fűtetlen padláson 160-as csőre 15cm-t raktam rá, 5cm normál üveggyapotot és kívülre 10 cm alu kasírozottat.

Ez így kb. 60e Ft-ból jött ki, olyan 40m csőre. De még így is ront a hatásfokon a fűtetlen padlás, mert míg 3-4 fok vagy a felett van odakint akkor 19-20 fok körül van a befújt levegőm, míg 0 fok környékén már csak 17-18 fok. De igazából ezt már letojom, mert nem érné meg még 10cm szigetelés beruházása plusz 1-2 fokért.

Komfortba meg abszolut de nem érzem a különbséget, mivel jó lassú az áramlás (90m3/h) és jó nagyok a befúvó anemosztátok, így nincs huzatérzet.

Igazából egyszerű kiszámolni mennyi nm szigetelés kell. A csőátmérő, plusz kb. a szigetelés vastagság adja az átmérőt. Ebből a kerület megvan, ezt szorzod a csőhosszal.

Előzmény: MZ/Y (4188)
elemes2 Creative Commons License 2012.01.26 0 0 4190

elvileg "sima" kazánnál az ajánlott minimum előremenő igen közel esik a padlófűtés ajánlott maximumához.

 

a kondenzációs cirkó a jobb hatásfok révén önmagában megtérülhet.

 

egyébként kombinált fűtésem van, hőcserélőn keresztül padlófűtés  + vékony radiátorok az ablakok alatt a primerkörben, de az egész fűtési rendszer viszonylag alacsony hőfokon üzemel: a vissztérő ág hőmérséklete 30 fok körül van (a cirkó 8/23 kW-os, általában csak a 8kW-os láng ég).

 

15 éve van így. kezdjek aggódni?

Előzmény: MZ/Y (4186)
jmmakk Creative Commons License 2012.01.26 0 0 4189

Így van, kb. 5-7 fokos hőlépcső van. De ez a problémától független dolog, és én mindig a kazán előremenőjéről beszéltem.

Előzmény: halaloszto (4184)
MZ/Y Creative Commons License 2012.01.26 0 0 4188

De hogy ne csak off legyek:

Akkor semmi ötlet, mivel/mennyiből lehetne szigetelni a padláson a 125-150 -es csövet?
A lakáson belülit elvetettem a szerencsétlen magasságban futó villany miatt.

MZ/Y Creative Commons License 2012.01.26 0 0 4187

off

Így nem csoda, hogy sz.r volt. Gondolom, minősített, garanciához szükséges szakszervíz követte el.

Én azért igyekeznék egy optimumot keresni, hogy ne menjen 7-8 órát a kazán, ha el tudnánd érni, hogy csak mondjuk 4 órát menjen és persze a padló szivattyút is ehhez rendelnéd, azért elég sok áramot lehetne megspórolni. A termosztátod nem tudom, milyen, de nálam jól vizsgázott az öntanulós, megszüntette a túllengéseket. Igaz, nálm radiátoros körre van rakva, de ahogy olvasom, megbírkózik a padlóval is. Bár lehet, a külső hőmérséklet vezérlő összezavarná.

on

Előzmény: jmmakk (4182)
MZ/Y Creative Commons License 2012.01.26 0 0 4186

off

És mennyi volt a kondenzációs kazán felára? :o)

Mert ugye elvileg "sima" kazánnál az ajánlott minimum előremenő igen közel esik a padlófűtés ajánlott maximumához. Nem tűnik a legideálisabbnak a párosítás.

on

Előzmény: elemes2 (4185)
elemes2 Creative Commons License 2012.01.26 0 0 4185

ha csak padlofutesed van, akkor minek hocserelo?

 

nekem pl azér van hőcserélőm, mert a 16x2-es PP padlófűtéscső + hőcserélő + szekunder keringető együtt is sokkal olcsóbb volt, mint az oxigéndiffúziótól mentes padlófűtéscső + termosztátos keverőszelep.

Előzmény: halaloszto (4184)
halaloszto Creative Commons License 2012.01.26 0 0 4184

aze valami nem tiszta. ha csak padlofutesed van, akkor minek hocserelo?

 

ha meg van hocserelo, akkor a padloban nem azonos a vizhomerseklet azzal, mint ami a kazan eloremenoje.

 

vajk

Előzmény: jmmakk (4183)
jmmakk Creative Commons License 2012.01.26 0 0 4183

Ja és még valami, az én szekunder köri szivattyúm manuálisan kapcsol.

Ősszel a fűtési idény elején bekapcsoltam és a majd tavasszal a végén meg kikapcsolom.

Úgyhogy az viszi az előállított hőt mindig a szekunder oldalon. :)

Előzmény: joevagyok68 (4181)
jmmakk Creative Commons License 2012.01.26 0 0 4182

Húúúú, úgy látom belenyúltam a témába. De mivel ez fűtés téma és erősen off ezért röviden megpróbálok válaszolni mindenre OFF-ON zárójelben kiszürkítve :) , hogy aki a szellőzésre koncentrál ugorjon át.

 

OFF:

- minden (hőcserélő, fűtés) elvileg rendesen méretezve lett tapasztalt szakember által

- ehhez lett kazán választva, amely természetesen tud modulálni

 

Összefoglalom: relatíve kicsi a házam fogyasztása (5,8kW/-15 Cels) ezért gyakorlatilag az esetek 80-90%-ban 2-3kW teljesítménypótlás kell. Direkt olyan kazánt vettem ami jól le tud modulálni (2,1kW-ra a 12kW-os kazán). Beüzemelés után nem fogalkoztam a kazánnal, mert gondoltam a szaki jól beállította a paramétereket. A múltkori hsz-em után elkezdtem átolvasni a használati utasítást.

Ledöbbentem teljesen. A rendszeremben 45 fok (padlófűtés) a max. előremenőm. Ez okés így terveztük.

Az üzembehelyező viszont olyan szabályozó görbét állított be, ahol már +10 fokos külső hőmérséklet esetén is a 45 fokos előremenőt gyártja a kazán!!! Korábban furcsálltam is, hogy a 20 fokra beállított szobahőmérsékletem minden kazán kikapcsolás után még felkúszik 21 fok fölé. Persze, mert jól megdurrantotta 45 fokos vízzel a padlót, amit jóval később adott le a rendszer. Így naponta 4-5x max. 2-3 órára kapcsolt be a kazán, de szinte mindig rögtön 45 fokos vizet kezdett el gyártani.

Tegnap átállítottam a görbét egy értelmesebbre. A gázkazán jó hosszan megy (még nem tudtam ellenőrizni, de úgy láttam 6-8-10 órát is folyamatosan) szinte a modulációs szintje legalján és tegnap néztem, hogy 0 fokos külső hőmérsékletnél csak 34 fokos vizet állít elő.  Emelllett a beállított 20 fok szobahőmérséklet fölé is max 0,5 fokkal mentünk fel.

Plusz arányosan nyitottam egy kicsit az egyes padlókörök szelepein, hogy a fojtás kicsit csökkenjen, ezáltal a tömegáram is nőtt.

Tegnap óta nem jött elő a leállás.

Reménykedem... :)


Még van egy paraméter, ahol azt lehet megadni 0-10 skálán, hogy mekkora a hőtehetlensége a fűtésnek. Ez 3-ra volt állítva. Ezt sem értem miért, hisz a padlőfűtésnél tudomásom szerint nem nagyon van nagyobb tehetetlenségű rendszer. Ezt is átállítottam, jelenleg 6-ra, aztán majd meglátjuk mi a hatása.


ON:

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!