Aszongya. Először is kell PAK-cső (meleglevegőcső), 60-as és elosztó.
Elosztóból van 90-es, "T", "Y" vagy állítható "Y".
Meg sokféle kifúvórács is van.
Szal el kéne jönnöd és akkor a kollégák megmutogatják, hogy mi van és akkor inkább tudnál választani. Javaslatot is tesznek, hogy a te igényeidnek mi lenne a legmegfelelőbb.
Érdeklődnék hogy lehet-e kapni a régi (Szögletes szívó és fújó nyílású) AT 2000 -es állófűtéshez olyan átalakítót és csövet, amivel be tudnánk vezetni a két nyílást a fűtendő térbe. (A rakteret szeretnénk fűteni, és a kályha csak a raktéren kívül helyezhető el.) Illetve milyen más megoldás van? Pl. kályha burkolat csere?
Ez kafa, köszi! Hogy én miért nem találom a listámban ezt a cikszámot? :o) Na mind1. Én is erre gondoltam, hogy elszorítom a gumicsövet és akkor már ki is lehet faragni a kályhát! Azt viszont nem tudtam, hogy egyben van ennyi mindennel (égőkosár, párologtató), de ez egyfajta karbantartással is felér, ha ezeket cserélik nem? :o)))) Azt viszont mrgérdeznéd a kollégáidtól, hogy lehetséges az, hogy ha sokáig (4év) nem hasznáták a benzines kályhát ez a fránya lángőr meg beszart, de elindul, műxik és kb 10 perc után leáll? Utána hibát tárol és tilt. Hibatörlést követően megint elindul, megy kicsit és megint tilt idegenfénnyel! Ha ez egyben van az izzítóval akkor lehet hogy csak a lángőr éget szét és nem a vezérlő szaraxik?
Ami neked kellene, az valószínűleg az izzítóstift/lángőr. TT-nél egyben van. Viszont az az égőkosárral és a párologtatóval is együtt vagyon, cseréje csak a kályha kiszerelése után végezhető el.
Tehát a hűtővizet tulképpen nem kell leereszteni, ha van kafa csőszorítód. :-)
Csacskamacka Tudnál nekem képet (fényképet) egy termo topp kályháról? Esetleg bontva is? Az elektronika része érdekelne, ill. hogy az a lángfigyelő micsoda (optikai?gondolom), rendelhető-e külön, mert a doksikból nem derül ki. Illetve külön csatin van, de nincs hozzá pld. cikkszám. Meg hogy ki leket-e szerelni úgy, hogy ne keljen leereszteni a hűtővizet? Gondolok arra, ha van elegendő hely, akkor szét lehet szedni úgy, hogy a vizes részét nem bántom? Köszi
Pontosan! Nem lehetséges, hanem valszeg ez is áll fenn. Gondold el, ha nem tudja mit csinál, ki is gyulladhat a kocsi! Te beszélni germán nyelvet ezexerint? :o)))) Várom a továbbiakat.
de lehetseges az, hogy ha valamilyen hibat eszlel (kommunikacios zavar) akkor letiltja az egesz allofutest, hogy ne csinaljon bonyodalmat? "heizgerateverriegelung"?
Szóval így "távolról" és ha szabad hinni a diagnostzikádnak nekem az az érzésem, hogy vagy kontakthiba a kályha vezérlője és a CAN bus között, bár akkor inkább ezt írná, de úgy tűnik volt valami zavar, aztán megszünt, késöbb jött ez a lángészlelő, ami szintén csak tárolt hibának veszi nem jelenlévő, de letiltott, viszont az utolsó az cikis, mert jelenlévő hibának veszi és kommunikációs hibát jelent, viszont ezt már a klimaautómatikád jelzi. Azt akartam mondani, hogy vidd el valahová ahol modikolni tudnak, de nekem valami azt súgja ezt megtedted. Viszont az én 5letem elbizonytalanodik, mert tapasztalatom ezekben az új csodákban igen kevés, csak a régiekre korlátozódik, az is eberspächer volt és most a webasto "öskövület" az e34-emben! :o) Tanácsom viszont az, hogy szedd szét, de legalább is kösd le a vezérlőt, vagy húzd le az akkusarut 10 percre és teszteld utána... Várom az eredményt!
HTM-mel 60-70 fokra fűti fel a hűtővizet (70-80-ra csak akkor, ha nem fűtöm az utasteret
Mindig 78 fokra fűti fel a vizet! Emlékezz arra, amit a hőmérséklet méréséről írtam!
a beálított időhöz képest (a felfűtésből hátralévő időből nézve) 5 perccel tovább fűt, mint amit te belőttél neki induláshoz (gondolom ez részben pszichológia, hogy amikor beszállsz, még éppen fűccsön ezerrel :o), meg az elinduláskori visszahűlést is kompenzálja részben - szóval gondolom ez szándékos
Ezt utánfutásnak hívják. Minden kályha szellőztet egy sort a fűtési szakasz után.
Amúgy köszi a tapasztalatokat, mindig szívesen vesszük őket! :-)
T100-as távirányítója van. A funkcióit megtalálod itt visszakeresve.
A HTM az az, mikor beállítod időre, hogy mikor szeretnél indulni (tehát fordított logika; nem azt mondod neki, hogy mikortól kezdjen fűteni, hanem hogy mikorra legyen kész), és ő akkorra felfűti a kocsit (a környezeti hőm. alapján).
Tud persze simán olyat is, hogy most akkor kezdjen meg egy fix 30 perces felfűtési folyamatot is, de az időre beállítást tudom így távirányítól is intézni a lakásból. Cserébe nincs is / nem kell az óra a kocsiba (felesleges).
Felhomályosítanál,hogy a Te autódba beszerelt fűtés milyen extrákkal bír? Olvasom itt,hogy HTM,meg időbeállítás... Az enyimé mindössze annyit tud,hogy beállíthatom az időt,akkor bekapcsol,majd 30 perc múlva ki...vagy manuálisan bekapcsolom. De a Tiéd mintha okosabb lenne.
Na úgy néz ki, stabilan működik, bár volt pár fura dolga, amitől először frászt kaptam... :) (pl. bekapcsolt már? mé nem? már csak 10 perc...)
A megállapításaim:
- HTM-mel 60-70 fokra fűti fel a hűtővizet (70-80-ra csak akkor, ha nem fűtöm az utasteret, vagy fix. felfűtési időt választok, nem HTM-et -- persze lehet, hogy nem pontos az összefüggés), indulás után meg hajlamos 10 fokot rögtön visszaesni...
( de ha fél km-en belül megállok pár percre , mondjuk reggelire egy kifliért, ez alatt visszaborul a mutató a min. 50°C-ra (ez lehet az, amit lentebb írt valaki, hogy elkeveredik a hideg vízben a meleg), persze onnan hamarabb magához tér azért )
- néha erősen eltérő időt állapít meg szükséges felfűtésnek (ha jobban süt reggel a nap, tuti jelent annyi °C eltérést az érzékelőnél, hogy 10+ perccel később kezdjen fűteni, mint tegnap)
- a beálított időhöz képest (a felfűtésből hátralévő időből nézve) 5 perccel tovább fűt, mint amit te belőttél neki induláshoz (gondolom ez részben pszichológia, hogy amikor beszállsz, még éppen fűccsön ezerrel :o), meg az elinduláskori visszahűlést is kompenzálja részben - szóval gondolom ez szándékos
- nekem a Climatronicon (digit klímán) kicsit nehéz belőni a 2-es befúvási fokozatot, mert ha az AUTO fokozat szerint is 2-es kéne éppen (mikor előző nap este beállítom), akkor ő magától átvált AUTO üzemmódra, és az meg nem biztos, hogy jó lesz reggel, ha magas fordulaton járatja fél órát a ventit (az akksi kérdés még mindig egy para nekem) az automatikus üzemmód miatt...
Ez nem lehet, ez az! :o) Ill. vagy a szenzor (lángszenzor ami optoelektronikai fényérzékelő) vagy a szenzor kábele, vagy ami a legrosszab maga a vezérlő lángfigyelő áramköre.