Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

szilva2006 Creative Commons License 2006.11.02 0 0 880

Hello!

 

Az e39-es fórumon olvastam Csacskamackáról,hozzá lenne egy kérdésem.

Bmw 530d-ben lévő Thermo Top Z/c kazánhoz vezérlőpanelel kapcsolatban tudsz-e

segíteni?

-beázási nyomok voltak benne,az akksit állandóan leszívta

-szétszedés után kiderült ,az izzító gyertyát vezérlő Fet tranzisztor zárlatos

-a probléma ,hogy állítólag beszerezhetetlen

Ezért gondoltam az egész panelt cserélni kéne,ha elérhető áron van.

Vagy átalakítani a vezérlését esetleg.

 

Előre is köszönöm a segítséget:

 

szilva

Vojnó Creative Commons License 2006.10.31 0 0 879
Köszi!
Megnézem akkor ha eljutok odáig...
Előzmény: Csacskamacka (875)
Csacskamacka Creative Commons License 2006.10.31 0 0 878

Szívesen!

Igen.

Előzmény: AZoli80 (877)
AZoli80 Creative Commons License 2006.10.31 0 0 877

Köszi!

Pontossan hova is kellene mennem? Szt. László út 73. ?

Előzmény: Csacskamacka (876)
Csacskamacka Creative Commons License 2006.10.31 0 0 876

Aszongya. Először is kell PAK-cső (meleglevegőcső), 60-as és elosztó.

Elosztóból van 90-es, "T", "Y" vagy állítható "Y".

Meg sokféle kifúvórács is van.

Szal el kéne jönnöd és akkor a kollégák megmutogatják, hogy mi van és akkor inkább tudnál választani. Javaslatot is tesznek, hogy a te igényeidnek mi lenne a legmegfelelőbb.

 

Előzmény: AZoli80 (873)
Csacskamacka Creative Commons License 2006.10.31 0 0 875

Megkérdeztem, de ez hosszú. Aszonták a kollégáim, hogy fordulj szakszervízhez!

Előzmény: Vojnó (872)
Csacskamacka Creative Commons License 2006.10.30 0 0 874

Hú ne haragudj, de nem volt időm megnézni a topikot. Holnap utánanézek a kérdésednek.

Zoli!  A Tiédnek is!

 

Előzmény: Vojnó (872)
AZoli80 Creative Commons License 2006.10.30 0 0 873

Szia!

Érdeklődnék hogy lehet-e kapni a régi (Szögletes szívó és fújó nyílású) AT 2000 -es állófűtéshez olyan átalakítót és csövet, amivel be tudnánk vezetni a két nyílást a fűtendő térbe.
(A rakteret szeretnénk fűteni, és a kályha csak a raktéren kívül helyezhető el.) Illetve milyen más megoldás van? Pl. kályha burkolat csere?  

Köszi a segítséget!

Előzmény: Csacskamacka (871)
Vojnó Creative Commons License 2006.10.24 0 0 872
Ez kafa, köszi!
Hogy én miért nem találom a listámban ezt a cikszámot? :o)
Na mind1.
Én is erre gondoltam, hogy elszorítom a gumicsövet és akkor már ki is lehet faragni a kályhát!
Azt viszont nem tudtam, hogy egyben van ennyi mindennel (égőkosár, párologtató), de ez egyfajta karbantartással is felér, ha ezeket cserélik nem? :o))))
Azt viszont mrgérdeznéd a kollégáidtól, hogy lehetséges az, hogy ha sokáig (4év) nem hasznáták a benzines kályhát ez a fránya lángőr meg beszart, de elindul, műxik és kb 10 perc után leáll? Utána hibát tárol és tilt.
Hibatörlést követően megint elindul, megy kicsit és megint tilt idegenfénnyel!
Ha ez egyben van az izzítóval akkor lehet hogy csak a lángőr éget szét és nem a vezérlő szaraxik?
Előzmény: Csacskamacka (871)
Csacskamacka Creative Commons License 2006.10.24 0 0 871

Szia!

Itt egy Thermo Top C:

 

Ami neked kellene, az valószínűleg az izzítóstift/lángőr.  TT-nél egyben van. Viszont az az égőkosárral és a párologtatóval is együtt vagyon, cseréje csak a kályha kiszerelése után végezhető el.

Tehát a hűtővizet tulképpen nem kell leereszteni, ha van kafa csőszorítód. :-)

 

A cucc cikkszáma: 929.95A

Ára: 30.000,- + Áfa.

Van is belőle.

Előzmény: Vojnó (870)
Vojnó Creative Commons License 2006.10.24 0 0 870
Csacskamacka
Tudnál nekem képet (fényképet) egy termo topp kályháról?
Esetleg bontva is?
Az elektronika része érdekelne, ill. hogy az a lángfigyelő micsoda (optikai?gondolom), rendelhető-e külön, mert a doksikból nem derül ki.
Illetve külön csatin van, de nincs hozzá pld. cikkszám. Meg hogy ki leket-e szerelni úgy, hogy ne keljen leereszteni a hűtővizet?
Gondolok arra, ha van elegendő hely, akkor szét lehet szedni úgy, hogy a vizes részét nem bántom?
Köszi
semgza Creative Commons License 2006.10.13 0 0 869

ma reggel is nyomogattam vagy egy orat... tegnap kinyitottam es napkozben is be tudtam inditani menubol. de bekattant ugyanaz a 3 hiba.

ma miutan kinullaztam a hibakat, bekapcsoltam modicrol, futott, es 10 perc utan beugrott a hiba, hogy fremdlicht... :(

szoval valami baja valoszinuleg van a kalyhanak, ki kell szedni biztosan.

Előzmény: Vojnó (868)
Vojnó Creative Commons License 2006.10.13 0 0 868
Pontosan!
Nem lehetséges, hanem valszeg ez is áll fenn.
Gondold el, ha nem tudja mit csinál, ki is gyulladhat a kocsi!
Te beszélni germán nyelvet ezexerint? :o))))
Várom a továbbiakat.
Előzmény: semgza (867)
semgza Creative Commons License 2006.10.12 0 0 867

de lehetseges az, hogy ha valamilyen hibat eszlel (kommunikacios zavar) akkor letiltja az egesz allofutest, hogy ne csinaljon bonyodalmat? "heizgerateverriegelung"?

Előzmény: Vojnó (865)
semgza Creative Commons License 2006.10.12 0 0 866

elvinnem nem kell modichoz mert van nekem.

tegnap kitoroltem a hibat, meglatom ma pontosan mi maradt benne, aztan bontas.

tudositok.

Előzmény: Vojnó (865)
Vojnó Creative Commons License 2006.10.11 0 0 865
Szóval így "távolról" és ha szabad hinni a diagnostzikádnak nekem az az érzésem, hogy vagy kontakthiba a kályha vezérlője és a CAN bus között, bár akkor inkább ezt írná, de úgy tűnik volt valami zavar, aztán megszünt, késöbb jött ez a lángészlelő, ami szintén csak tárolt hibának veszi nem jelenlévő, de letiltott, viszont az utolsó az cikis, mert jelenlévő hibának veszi és kommunikációs hibát jelent, viszont ezt már a klimaautómatikád jelzi.
Azt akartam mondani, hogy vidd el valahová ahol modikolni tudnak, de nekem valami azt súgja ezt megtedted.
Viszont az én 5letem elbizonytalanodik, mert tapasztalatom ezekben az új csodákban igen kevés, csak a régiekre korlátozódik, az is eberspächer volt és most a webasto "öskövület" az e34-emben! :o)
Tanácsom viszont az, hogy szedd szét, de legalább is kösd le a vezérlőt, vagy húzd le az akkusarut 10 percre és teszteld utána...
Várom az eredményt!
Előzmény: semgza (862)
Csacskamacka Creative Commons License 2006.10.11 0 0 864
Heating Time Management:-)) Jól kitalálták a németek mi? :-)))
Előzmény: MEB (861)
Csacskamacka Creative Commons License 2006.10.11 0 0 863

HTM-mel 60-70 fokra fűti fel a hűtővizet (70-80-ra csak akkor, ha nem fűtöm az utasteret

 

Mindig 78 fokra fűti fel a vizet! Emlékezz arra, amit a hőmérséklet méréséről írtam!

 

a beálított időhöz képest (a felfűtésből hátralévő időből nézve) 5 perccel tovább fűt, mint amit te belőttél neki induláshoz (gondolom ez részben pszichológia, hogy amikor beszállsz, még éppen fűccsön ezerrel :o), meg az elinduláskori visszahűlést is kompenzálja részben - szóval gondolom ez szándékos

 

Ezt utánfutásnak hívják. Minden kályha szellőztet egy sort a fűtési szakasz után.

 

 

Amúgy köszi a tapasztalatokat, mindig szívesen vesszük őket! :-)

 

 

Előzmény: Varshi (858)
semgza Creative Commons License 2006.10.11 0 0 862

lekerdeztem a tipust, remelem jo valamire az adat:

 

 

meg a hibákat is :

 

 

 

es igy elkezdett zugni, de a kocsi nem kezelte tovabbra sem.

 

 

koszi ha valakinek van tippje.

Előzmény: Vojnó (856)
MEB Creative Commons License 2006.10.11 0 0 861
Köszi!

Ez a HTM hangzott számomra kínaiul,de így magyarázattal kiegészítve jó dolognak tűnik!
Előzmény: Varshi (860)
Varshi Creative Commons License 2006.10.11 0 0 860

T100-as távirányítója van. A funkcióit megtalálod itt visszakeresve.

 

A HTM az az, mikor beállítod időre, hogy mikor szeretnél indulni (tehát fordított logika; nem azt mondod neki, hogy mikortól kezdjen fűteni, hanem hogy mikorra legyen kész), és ő akkorra felfűti a kocsit (a környezeti hőm. alapján).

 

Tud persze simán olyat is, hogy most akkor kezdjen meg egy fix 30 perces felfűtési folyamatot is, de az időre beállítást tudom így távirányítól is intézni a lakásból. Cserébe nincs is / nem kell az óra a kocsiba (felesleges).

Előzmény: MEB (859)
MEB Creative Commons License 2006.10.11 0 0 859
Felhomályosítanál,hogy a Te autódba beszerelt fűtés milyen extrákkal bír? Olvasom itt,hogy HTM,meg időbeállítás... Az enyimé mindössze annyit tud,hogy beállíthatom az időt,akkor bekapcsol,majd 30 perc múlva ki...vagy manuálisan bekapcsolom. De a Tiéd mintha okosabb lenne.
Előzmény: Varshi (858)
Varshi Creative Commons License 2006.10.11 0 0 858

Szió!

 

Na úgy néz ki, stabilan működik, bár volt pár fura dolga, amitől először frászt kaptam...  :) (pl. bekapcsolt már? mé nem? már csak 10 perc...)

 

A megállapításaim:

- HTM-mel 60-70 fokra fűti fel a hűtővizet (70-80-ra csak akkor, ha nem fűtöm az utasteret, vagy fix. felfűtési időt választok, nem HTM-et -- persze lehet, hogy nem pontos az összefüggés), indulás után meg hajlamos 10 fokot rögtön visszaesni...

( de ha fél km-en belül megállok pár percre , mondjuk reggelire egy kifliért, ez alatt visszaborul a mutató a min. 50°C-ra (ez lehet az, amit lentebb írt valaki, hogy elkeveredik a hideg vízben a meleg), persze onnan hamarabb magához tér azért )

 

- néha erősen eltérő időt állapít meg szükséges felfűtésnek (ha jobban süt reggel a nap, tuti jelent annyi °C eltérést az érzékelőnél, hogy 10+ perccel később kezdjen fűteni, mint tegnap)

 

- a beálított időhöz képest (a felfűtésből hátralévő időből nézve) 5 perccel tovább fűt, mint amit te belőttél neki induláshoz (gondolom ez részben pszichológia, hogy amikor beszállsz, még éppen fűccsön ezerrel :o), meg az elinduláskori visszahűlést is kompenzálja részben - szóval gondolom ez szándékos

 

- nekem a Climatronicon (digit klímán) kicsit nehéz belőni a 2-es befúvási fokozatot, mert ha az AUTO fokozat szerint is 2-es kéne éppen (mikor előző nap este beállítom), akkor ő magától átvált AUTO üzemmódra, és az meg nem biztos, hogy jó lesz reggel, ha magas fordulaton járatja fél órát a ventit (az akksi kérdés még mindig egy para nekem) az automatikus üzemmód miatt...

 

 

Hát most ennyi így hirtelen. :)

Előzmény: Csacskamacka (825)
Csacskamacka Creative Commons License 2006.10.11 0 0 857

Erre gondoltam én is, mert ilyen optikai figyelő izé leginkább nagykályháknál leledzik.

Előzmény: Vojnó (856)
Vojnó Creative Commons License 2006.10.11 0 0 856
Ja, bocsi, valami Termo Top lesz! :o)
De a tulaj elárulhatja...
Előzmény: Csacskamacka (852)
Vojnó Creative Commons License 2006.10.11 0 0 855
Köszönöm, de akkor gyüjtögetek még, max az égőkosár szett esedékes! :o)
Előzmény: Csacskamacka (853)
Vojnó Creative Commons License 2006.10.11 0 0 854
Ez nem lehet, ez az! :o)
Ill. vagy a szenzor (lángszenzor ami optoelektronikai fényérzékelő) vagy a szenzor kábele, vagy ami a legrosszab maga a vezérlő lángfigyelő áramköre.
Előzmény: Csacskamacka (852)
Csacskamacka Creative Commons License 2006.10.11 0 0 853
472 492 dizel tömités + égőkosár            van, 7000,- +Áfa
113 843 izzitó kábele                               van, 7600,- +Áfa
441 481 légbeszívó                          nem van, 4200,- +Áfa de rendelhető
Előzmény: Vojnó (844)
Csacskamacka Creative Commons License 2006.10.11 0 0 852

Milyen kályháról is beszélünk?

Mert ez lehet lángőrhiba ist teszem azt.

Előzmény: Vojnó (848)
Vojnó Creative Commons License 2006.10.10 0 0 851
Késővan, kihagy a tasztatúrám....
bocsi :o)
Előzmény: Vojnó (850)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!