Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

dr!! Creative Commons License 2020.03.29 0 0 571

Üdv Mindenkinek!

Van egy Hyundai 24L olajos kompresszorom, működik rendesen, de észrevettem, hogy egy - két nap alatt a fulltöltés használat nélkül leesik 4-5 att-re. Na, vettem a fáradtságot, feltöltöttem és "leszappanhaboztam", kettő helyen eresztett, a visszacsapó szelepnél és az egyik levegővételi csonk elosztóba kötésénél. Tömítettem rendesen, sehol szappanosan nem találok szivárgást és még mindig esik a nyomás, de már nagyon lassan, sőt olyan 6 att körül meg is áll ( azt hiszem, mert olyankor mindig felnyomattam). sehol nincs tartályból szivárgás! Kérdésem: szökhet-e a levegő a nyomáskapcsoló körül, ott nem igazán tudom, hogy kellene "szappanozni"? De hogy valahol szökik, az biztos és csak sportból idegesít, mégsem akarom a kádban lepróbázni:-) Valami ötlet? előre köszönöm a választ, ha jön - dr!!

Steven 68 Creative Commons License 2020.03.04 0 0 570

" Lehetséges, hogy gyűrű probléma van és a levegő lejut a forgattyúsházba és az ott keletkező nyomás miatt fújja a levegőt hátul valamit emiatt lassul le és erőlködik? "   A válasz igen főleg ha nincs elvezetve a kartergáz !   Minél kopottabb a henger és a gyűrű annál több kartergáz keletkezik, emiatt az olajat is kinyomja magából és besülhet . 

Előzmény: golta (569)
golta Creative Commons License 2020.03.03 0 0 569

Sziasztok!

 

Egy kis segítséget szeretnék kérni! Van egy TK 200 Ikarus kompresszorom. A hiba jelenség a következő:

Indítás után körülbelül 10-15 másodperccel esni kezd a fordulatszám. Hallani a villanymotoron, hogy nehezebben hajtja a kompresszort. Hátul pedig a forgattyúsház levegőztetőjén fújja ki a levegőt.

Mi lehet a probléma? Lehetséges, hogy gyűrű probléma van és a levegő lejut a forgattyúsházba és az ott keletkező nyomás miatt fújja a levegőt hátul valamit emiatt lassul le és erőlködik? 

Steven 68 Creative Commons License 2020.02.22 0 1 568

Csepel kompresszor Ikarus 55, 66,620,  farmotoros buszokban volt ilyen ,de a D-944 PSZH-ban is ez volt. Ennek az eredeti szíjtárcsája 2 ékpályás ,és  24 cm átmérőjű ventilátorlapátos .

Előzmény: Pityesz(001) (563)
Blaser75 Creative Commons License 2020.02.15 0 0 567

25000

Előzmény: Rumcice (566)
Rumcice Creative Commons License 2020.02.13 0 0 566

Mennyi?

Előzmény: Blaser75 (565)
Blaser75 Creative Commons License 2020.02.13 0 0 565

ELADÓ felújított (új gyűrűk+szimering) Ifa kompresszor 1,5kW-os 380V-os motorral,új nyomáskapcsolóval, 10m tömlővel,új ékszíjjal.

Vitorlas70 Creative Commons License 2020.02.12 0 0 564

Sziasztok,

Csak szólok, hátha valakit érdekel...

A Lidl-ben most kapható Parkside kompresszor...ami valójában Scheppach gyártmány. 10 Bar..50L tartály...1800w motor...3 év gari.

Sztem jó vétel.

Üdv,

J.

Pityesz(001) Creative Commons License 2020.02.06 0 0 563

Sziasztok. 

Segítséget szeretnék kérni. 

Milyen teherautó jompresszorok ezek?

Kicsi eltérés tapasztalható, 

Melyik szíj tárcsa az eredeti?

Metg egyformakat szeretnék. 

Alkatrészt lehet kapni hozzá?

szakmókus Creative Commons License 2020.01.27 0 0 562

 Forgás irányról semmit,ha nincs kiegészítő szerkezet ami azt meghatározná. Például ha ventilátor van,az jó ha a hűtőbordákra tolja a levegőt.

Szempont lehet hogy a lendkereket felfogató anya fellazuláskor ne letekeredjen,hanem inkább rá húzza...stb.  

Előzmény: Atika69 (561)
Atika69 Creative Commons License 2020.01.25 0 0 561

Szakmokus köszönöm a választ :-) Ezek szerint diezel motorolaj jó bele. Forgás irányról tudunk valamit ?

A régi vill. motor óramutatójával megegyező irányba azaz jobbra forgatta az új vill. motor balra forgatja,szerintem ugyanúgy tölt de hosszútávon melyik a jobb ?

szakmókus Creative Commons License 2020.01.24 0 0 560

"Rába. Ikarus. Man. 2 hengeres"

 

Amikor ezek a jármű részei,akkor a motor olaja jut adagolva a kompresszorhoz. A szintet a visszafolyó ág helyzete adhatná meg.  

Így magában a csapágyig jó lenne feltölteni olajjal.

Előzmény: Atika69 (559)
Atika69 Creative Commons License 2020.01.24 0 0 559

Sziasztok !
Egy kis segítséget kérnék, TK 200 kompresszorba (Rába. Ikarus. Man. 2 hengeres) menyi olaj kell és milyen,illetve a forgás iránya mindegy ?

fexi73 Creative Commons License 2020.01.22 0 0 558

Sziasztok! Mi a véleményetek a Kawasaki K.AC50 2200W kompresszorról?

szakmókus Creative Commons License 2020.01.21 0 1 557

"Száraz kenésű"

 

Ez jó!  :)

Tehát olajmentes.....   Én sem jártam anno eredménnyel ez ügyben. A motor ill a tartály,nyomáskapcsoló  maradt, olajost tettem a régi helyére. 

Előzmény: BENI__GamePlay (556)
BENI__GamePlay Creative Commons License 2020.01.13 0 0 556

Sziasztok!
Száraz kenésű kompresszorhoz keresek teflonos gyűrűt. Végig jártam a boltokat és sehol nem lehet kapni. Honnan lehet beszerezni? 
Előre is köszönöm a segítséget.

MÁV intéző Creative Commons License 2019.11.12 0 0 555

Tiszteletem uraim ! Érdklődnék, a GEKO 80314 lengyel kompresszorról mi a vélemény? 100l tartállyal 5kw-os motorral, 3 fázisról müködtetne nyomatékkulcsot, pumpálna,stb.

Blaser75 Creative Commons License 2019.11.07 0 0 554

Üdv!

Eladó Ifa gyűrűzött-szimeringezett kompresszor 1,5KW-os 380-as motorral,80%-ig kész állapotban nyomáskapcsolóval.

szakmókus Creative Commons License 2019.10.27 0 0 553

Az én tapasztalatom a teflonos gyűrűkkel,hogy idővel elvesztik a rugalmasságot és a feltöltés egyre hosszabbá válik. Míg a maximális nyomást végül nem is teljesítik. Nem hogy szorultak, inkább könnyebben jártak.

 

A motor segédfázisa lehetett inkább szakadt,vagy menetzárlatos.

 

 

Előzmény: Törölt nick (552)
Törölt nick Creative Commons License 2019.10.27 0 0 552

A tegnapi napon volt hogy már fel sem tudta töltött teljesen a tartályt hanem egyszer csak megállt. Leszedtem a hengerfejet és kipucoltam a két kis henger falát és a dugattyúk teflon gyűrűit. Utána már megint a megszokott jelenség volt tapasztalható. 10-ből 7-szer elindul utána meg nem. Amikor elérte a maximális nyomás értéket mindig "szisszent".

Ma eladtam egyébként persze tájékoztatva a vevőt. Veszek valami komolyabb típust.

Előzmény: szakmókus (551)
szakmókus Creative Commons License 2019.10.27 0 0 551

Én inkább a tehermentesítő szelepre gyanakodnék.Feltöltés végén egy szisszenést kellene hallani a nyomáskapcsolónál.

Ha lebontod a töltőcső hollanderját, (nyitottá teszed a kimenetét) akkor is akad az indítás?

Előzmény: Törölt nick (547)
Törölt nick Creative Commons License 2019.10.25 0 0 547

Üdvözletem! Először is köszönöm mindenkinek aki tavasszal segített olajkenésű kompresszort választani. A Betta Fini MK 103-50-3M  remekül bevált!

 

A mostani problémám az lenne hogy van egy olajmentes csendes kompresszorom is egy Hyundai HYD-24F ami arra kell hogy hetente pár alkalommal használjam pneumatikus poncoló, cnc gépek nemesfém forgácsainak összeszedéséhez, stb...

Ez a barkács kis kompresszor egy ideje elkezdett sz@rakodni. Amikor kiürül a tartály és bekapcsol van hogy nem indul be a motor csak zúg mint amikor egy háromfázisú motor nem kap egy fázist. A szakszervizes azt mondta telefonban amire én is gyanakodtam hogy valószínűleg az indító kondi lehet hibás. Kicseréltem de megint ugyan az  történik. Van hogy akár ötször is simán beindul ha kifogy a levegő de van hogy többször is ki be kell kapcsolnom mert nem indul. Ilyenkor általában egy kis csavarhúzóval benyúlok a villanymotor végén lévő ventilátor lapokhoz és megforgatom. Van hogy utána megint nem indul de általában azért elég egyszer megtekerni és bekapcsoláskor beindul.

Lehet hogy ez a teflonos dugattyú szorulhat? Ötletek? Lassan megőrülök.

szakmókus Creative Commons License 2019.09.01 0 0 549

"dugattyús megoldásokról semmit nem tudok"

 

A gugliba számos leírás kép segíthet a megértésében.

 

Az biztos hogy ha vásárolnál egy szelep garnitúrát, cserélnéd és utána sem töltene többet, el lennél keseredve.

 Én ellenőrizném a visszacsapó szelepet,tömítetlenséget keresnék,mint hollander,hengerfej..... szivárgás ellenőrző spray-el. Majd (bontanám a gépet) ellenőrizném a szelepeket a már vázolt módon,ill a szelepek rugóit nincsen eltörve stb....

Ha a hengerfej le van szerelve, meg lehet nézni van-e válla a perselynek.A dugattyútetőn van-e sérülés beverődés.

Ha minden rendben, leszerelve a tartálytöltő csövezést,készítenék egy teszt csövezést mérő órával, golyós csappal.Azt csak nem kellene megvárni míg az 500L-t feltölti egy henger.......

Hengerenként mérném hogy tudja-e a kellő nyomást. Ha minden henger jól tölt, összerakva tudnia kell a megfelelő nyomást. Persze ha a nyomáskapcsoló 3,5 Bár-nál kikapcsol az nem a kompresszor hibája, hanem üzemi állapot. :)

Előzmény: Csanyi.tibor (548)
Csanyi.tibor Creative Commons License 2019.09.01 0 0 548
Jó napot.Köszönöm a válaszát. Sajnos csavarkompreszorokat üzemeltet a munkahelyem és ezekről a dugattyús megoldásokról semmit nem tudok! A pontos típus AL10-60-41-S ez 4 hengeres 500L tartály 7,5kw villanymotor hajt dupla szíjtárcsán,ezt szeretném beüzemelni homokszórásra otthoni használatra.



Előzmény: szakmókus (547)
szakmókus Creative Commons License 2019.08.31 0 0 547

Üdv!

A konkrét típus ismerete nélkül..... de általában.  Hogy a szelepek jól zárnak-e,arra egyszerű módszer lehet, hogy a leszerelt szelepházat úgy forgatva hogy a szelepek felé-alá folyadékot töltünk. Például lakkbenzint. Ha a folyadék átfolyik a szelep másik oldalára valóban nem zár. Természetesen a szelepek és ülőjük (fészkük) feltételezhetően tiszták, sérülésmentesek.

 

Inkább a dugattyú (gyűrűk) - henger kopása miatt nem tud többet termelni.

Előzmény: Csanyi.tibor (546)
Csanyi.tibor Creative Commons License 2019.08.27 0 0 546
Jo reggelt.
Igen én is így állapítottam meg a forgásirányt. Viszont 3.3bár maximális sűrítésnél többet nem termelt. Valószinű valamelyik szelep átenged!!
A kérdés az hogy lehet valahol vásárolni alkatrészeket a lent említett típusú géphez??? Szerintem mind a 4 szelepet cserélnem kell!!!
Előzmény: Sunny65 (545)
Sunny65 Creative Commons License 2019.08.19 0 0 545

Megnéztem a kompresszor hűtőlapátjait, a szögállásból ha fújnia kell a kompira a levegőt, akkor így már egyértelmű a forgásirány. ( A motoron pedig egyenesen állnak a lapátok )

Köszi.

Előzmény: szakmókus (544)
szakmókus Creative Commons License 2019.08.18 0 0 544

" a ventillátor lapátokból is lehetne következtetni a forgásirányra"

 

Feltételezhető hogy a levegőt a kompresszorra húzza. A lapátok állásából kiderülhet.

A villanymotoron ha egyenesek a lapátok,akkor mindegy melyik irányba forog,mindig a motorra húzza a levegőt. Ha az utóbbin íveltek,szögben állnak akkor egyértelmű merre forog, hisz a motorra kell "fújnia" a levegőt.

A kompresszor hűtőlapátokra is ez érvényes.

Előzmény: Sunny65 (543)
Sunny65 Creative Commons License 2019.08.18 0 0 543

Szia! Az szép darab:-) Gondolom sokat állt, lehet hasznos lenne tölteni a hengerekbe némi olajat és és óvatosan úgy mozgatni, de még inkább szétszedni és megnézni az állapotát. Így akár megúszható lenne egy felújítás egy kis "csiszakolással " tisztítással.

 

Enyém a kistesó, működik, a forgásirányára lennék kíváncsi, lehet, hogy valahol van rajta jelzés is, még nem volt idő átnézni. Mondjuk a ventillátor lapátokból is lehetne következtetni a forgásirányra, bár kérdés, hogy inkább fújja-e a levegőt a kompira, vagy szívja? Természetesen szinkronban kell lennie a motor ventivel, nyilván egymás ellenében nem dolgozhatnak.

 

Az olajkenés a főtengely/hajtókarnál lehet, hogy közömbös ennél a konstrukciónál, de gondoltam hátha megerősít valaki ebben. Az előző tulajnál a fene tudja, hogy merre forgott.

Előzmény: V.Edit (542)
V.Edit Creative Commons License 2019.08.14 0 0 542
Szia. Az én kompresszorom 4hengeres 500L 7,5kw 50m3/h nem olyan jó állapotban. De már sikerült átforgatnom.;)
Előzmény: Sunny65 (541)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!