Keresés

Részletes keresés

Tisztul_A_Visztula Creative Commons License 2019.12.31 -1 1 70512

Azt hittem, hogy egyértelmű lesz az, hogy én a föld alá vinném a teljes hosszát minden olyan útnak, amin nagyon magas szennyezettség keletkezik. Pont azért, mert ott legalább kezelhető a levegőbe jutó trutyi. Ugyanezt a begyűjtést a felszín felett nehezebb megtenni.

 

Emellett mindig és mindenre igaz lesz, hogy zárt helyen magasabb lesz az életveszély a menekülési opciók alacsonyabb száma miatt. A metróban is többen halnának meg egy ugyanakkora tűzben, mint a körúti villamosmegállóban. Mégis van metró.

Előzmény: Remélemilyennicknincs (70507)
Remélemilyennicknincs Creative Commons License 2019.12.31 -2 0 70511

Mindent lehet úgy tekinteni, hogy hasznos, meg úgy is, hogy kár. De sebaj, ez most már szépen le lesz betonozva és nem fogsz rajta járni se gyalog se bringával. :)

Előzmény: olahtamas (70510)
olahtamas Creative Commons License 2019.12.31 0 0 70510

Kár, hogy pont egy biciklis videót tettél be.

Az utat ugyan megmutatja nagyjából, de mindjárt rávilágít a kerékpáros túrázás problémáira is...

Előzmény: Remélemilyennicknincs (70507)
olahtamas Creative Commons License 2019.12.31 -1 0 70509

Lehet hagyatkozni telefonra is, de akkor előre kell telepíteni offline térképet, aminek a működéséhez nem kell térerő!

mapy.cz vagy  OsmAnd  esetleg Locus  és van még sok más ilyen is.

Ezek a programok olyanok, hogy feltelepítésük után lehet hozzájuk letölteni turistatérképet is arról a területről, ahova menni szeretne az ember.

Természetesen tartalék energiaforrásról vagy tartalék telefonról érdemes gondoskodni, mert ha lemerül, akkor megint csak ott áll az ember térkép nélkül.

Előzmény: ValamiV2 (70503)
Remélemilyennicknincs Creative Commons License 2019.12.31 -3 0 70508

Fyi

Alagutakban keletkezett tüzek jellemzői Az alagutakban keletkező tüzekre jellemző a gyors hőfejlődés (a tűz fészkének közelében a hőmérséklet meghaladhatja az 1200 oC-t), valamint gépjárművek tüzeinél a gumiabroncsok, a műanyag alkatrészek és a kifolyt üzemanyag égésének következtében intenzív füstképződés. Az égési tulajdonságokat befolyásolja még a szállított rakomány is. A hirtelen, direkt hőterhelés komoly károkat okozhat az alagút szerkezetében, a gyors füstképződés pedig életveszélyes és nagyban gátolja az alagútban rekedt személyek kijutását. A gépjárművek közlekedésére szolgáló alagutakban bekövetkezett tüzek többségében a tűzkeletkezési okok balesetre vezethetők vissza, melyeket legtöbb esetben emberi mulasztás okoz. A vasúti közlekedésre szolgáló alagutakban viszont a járművek, vasúti kocsik műszaki meghibásodása okozta a legtöbb tüzet. Alagutakba épített tűzvédelmi berendezések Az intenzív hőhatás épületszerkezetekre gyakorolt károsító hatásai miatt első lépésként a szellőztetéssel, a hő és füstelvezetés kérdéskörével foglalkoztak a tervezők. Az alagutak normál üzeméhez elengedhetetlen a megfelelő szellőzés biztosítása, a kipufogógázok eltávolítása, a friss levegő pótlása [2]. Rövidebb alagutak esetében általában természetes szellőztetéssel látják el a légcserét, hosszabb, több kilométeres alagutaknál mesterséges szellőztetéssel biztosítják a folyamatos légáramlást, valamint a hő és füstelvezetést. A következő ábrán a szellőztetés fajtái láthatók. 4 1. sz. ábra: Szellőztetés fajtái (forrás: Szerző összeállítása) Az ábra az alap szellőztetési lehetőségeket tartalmazza, az egyes fajták további kombinációi is lehetségesek.

 

A természetes szellőztetést csak az 500 méternél rövidebb alagutaknál lehet alkalmazni, ez a maximális hosszúság, amelynél még biztosítható a megfelelő minőségű levegő. Az alagútban közlekedő járművek is huzatot keltenek, mely hozzájárul a légcseréhez. A vízszintes irányú teljes hosszanti szellőztetést az 500 – 3000 méter hosszúságú alagutakban alkalmazzák, nagy teljesítményű ventilátorok segítségével a vágat egyik végén beszívják a friss levegőt, a másik végén pedig kifúvatják. Az újabban épült hasonló hosszúságú alagutakban a hosszirányú szellőztetést kombinálják a keresztirányú szellőztetéssel, ugyanis a friss levegőt kereszt irányú aknán át szivattyúzzák az alagútba, az elhasznált levegő pedig hosszirányban az alagút két végén távozik a szabadba. A 3000 méternél hosszabb alagutakban keresztirányú kombinált szellőztetést alkalmaznak. Ezekben az alagutakban a járművek közlekedésére szolgáló út felett külön járatban történik a kipufogó gáz elvezetés, mely függőleges irányban külön aknán át távozik a szabadba, továbbá ugyanúgy külön aknán át jut a friss levegő az alagútba.

 

Más szóval szabadban távozik kürtőn át koncentráltan.

 

http://www.vedelem.hu/letoltes/anyagok/500-alagutakban-keletkezett-tuzek-oltasanak-modszerei-technikai-eszkozei-i-beepitett-tuzvedelmi-berendezesek.pdf

Előzmény: Tisztul_A_Visztula (70505)
Remélemilyennicknincs Creative Commons License 2019.12.31 -1 0 70507

Értem, akkor már csak azt szeretném megkérdezni, hogy a környezetre milyen hatással van egy völgyrendszerbe kivezetett többsávos autóút, amin az osztrák-ukrán-román kamiontranzit is járni fog?

 

Ide fogják betenni az utat - ez Remeteszőlős - családiházas, gyerekes családos övezet. Itt eddig max annyi forgalom volt, amennyi ide jött, meg ami Nagykovácsi zsákfaluba

https://remeteszolos.hu/wp-content/uploads/2018/02/remeteszolos07aug0004.jpg

 

Mennyi fog megmaradni Budapest legnagyobb természtes vízeséséből, ha a többsávos autóutat onnan hozod ki a hegyből, ahol a patak a felszínre tör? 

 

Kb az egész M0 olyan helyeken ment eddig, ami nem volt sűrűn beépített lakott terület, de hogy környezetvédelmi terület nem volt, az biztos. Vecsésnél jócskán el is távolodik a várostól. Pont ide kell behozni a lakott terület közepébe, igaz?

 

Ugye az M0 terve kb egyidős a rendszerváltással. Nos 90es években, amikor a nyomvonal emlékeim szerint született, tényleg nem volt ennyire beépítve. Azonban azóta eltelt hány év is? És most már ott tartunk, hogy Hidegkút és Adyliget között elfogy az erdősáv - megjegyzem felkészül a Remetszurdok is, ugyanis Adyliget felől szépen elkezdték beépíteni a domboldalt és ahogy elnéztem, az erdészeti utat elég szépen elkezdték kiszélesíteni a szurdok felé, ami azt szokta jelenteni, hogy nemsokára ott utca lesz és parcellázás. 

 

Szóval hajrá! Kiránduljatok, amíg lehet

Ez fog tutira megszűnni: 3:50ig https://www.youtube.com/watch?v=EShuOWK9uIs&fbclid=IwAR17X8PjXbdXmZ3x4_ruo5CiSe8TmQvdmCD0tQuZ4fao-1_IiZEjW4Boi6U

 

Előzmény: Tisztul_A_Visztula (70505)
Remélemilyennicknincs Creative Commons License 2019.12.31 0 0 70506

Ezer nickem van mert mára feladtam minden erkölcsi tartásomat és meguntam a különféle jelszavak megjegyzését.

 

Ezzel próbálkoztál már? 

https://www.segedeszkozok.hu/Hideg-melegterapias-parna-18x28-cm-es-csomagolt

 

 

Előzmény: ValamiV2 (70503)
Tisztul_A_Visztula Creative Commons License 2019.12.30 -1 0 70505

Tévedés, hogy egy alagútból az autók által kibocsátott gázokat ki kell ventillálni a szabad levegőre. Ki kell vonni a levegőből, ami még mindig könnyebb egy alagútban, mind a puszta égbolt alatt.

Előzmény: Remélemilyennicknincs (70494)
hadidoki Creative Commons License 2019.12.30 -1 0 70504

Szia ValamiV2!

 

Üdvözöllek a csapatban, nem sűrűn fordul elő nálunk 4 gyermekes családanya. Gratulálok hozzá! 

Hajrá a kéktúrához, ne zavarjon, hogy csak rövidebbeket tudtok bejárni. Senki nem sürget, én úgy gondolom, könnyebb is kisebb falatokban megemészteni az élményeket... nem lóverseny ez! Nekem 10 év kellett amíg körbejártam az országot, és a végén sajnáltam, hogy elkapkodtam. :)  

 

Sokáig én is autóval jártam (mondjuk én 90%-ban egymagam, és sátorral), mindig jobban kedveltem vonattal visszakötni az autóhoz. Valahogy jobban érzem magam a vonat tágabb terében. A téli napok sajnos túlzottan rövid időt engednek az eredményes túrázáshoz: kevés az elfáradáshoz, és túl sok az éjszakázáshoz, ezért én a teleket kihagytam... (na persze a sátrazás is elég necces télen). 

 

Javaslom, hogy egy-egy túra után írjál magadnak egy kis naplót, leírást. 5-10 év múlva már összefolynak az emlékek, de így könnyen fel tudod majd idézni az élményeket. Aztán ha úgy gondolod, akár mi is szívesen olvassuk. Jó átélni más élményeit is!

Ha gondolod az én leírásomat itt találod:   http://www.hadidoki.ini.hu/

Hasznos tanácsokat találsz Hörpölin lapján: http://www.kektura.click.hu/

 

Sikeres, élményekben gazdag túrát kívánok!   

Előzmény: ValamiV2 (70501)
ValamiV2 Creative Commons License 2019.12.30 0 1 70503

Másik nicken voltál? :) Nem rémlesz. :))

 

Jól vannak, köszi. 

 

Bár mentünk már 30 km körül is, de az nyáron volt, én télen szerintem 10 km körül is beérem, nagyon tudok fázni, de tényleg. :) 

 

Az első bakonyi eltévedésünk óta mindig van papír térképem. :)) Ott nagyon a telefonra akartunk hagyatkozni, aztán rohadtul nem volt sem térerő, sem mobilnet, semmi. Nagy gond nem volt belőle, egyszerűen visszajöttünk ugyan azon az úton, amin elindultunk, de azóta csak papírtérképpel megyek, és azóta nem is tévedtünk el különösebben, jó néha előfordult, hogy kicsit keresni kellett a jelzés folytatását. 

 

Elég tervezős vagyok, tehát nézegettem már most hogyan lehet megoldani a közlekedést, mindenképpen olyan szakaszt választunk most, ahol az jó, sokszor megy busz, és nem kell egy 15 km-s szakaszt 3 óra alatt megtenni 4 átszállással. :) Zirc-Bakonynána pl. teljesen jó. Meglátjuk. Ha nem tudjuk a gyerekeket leadni akkor nem kéktúrázunk, hanem egy rövid kis túrát teszünk, a kicsi nyafogás mentes kapacitása egyelőre 5-6 km. 

 

Viszont a télnek is vannak előnyei, karácsony előtt a Tihanyi-félszigeten voltunk, és egyrészt összesen 2 másik túrázóval találkoztunk, másrészt sok helyen megállapítottam, hogy ez 40 fokban azért egy-két helyen sokkal nehezebb lenne, plusz a "vigyázat méhek" feliratok sem nagyon érintettek minket. :) 

Előzmény: Remélemilyennicknincs (70502)
Remélemilyennicknincs Creative Commons License 2019.12.30 0 1 70502

Üdv Valamiv!

 

Ismerősök vagyunk már onlány;)

Gyerekek jól vannak?

 

Ha most akartok menni, akkor mindenképpen számoljatok a napfelkelte és a naplemente idejével, mert kezdőként idegen helyen télidőben belefutni a sötétbe nem jó ötlet.

 

Ha terveztek menni, akkor nézd meg, mikor kel a nap és lehetőleg akkor érkezzetek az indulási ponthoz.

És tervezz mondjuk 2 max 3km per óra sebességgel, ez alapján számítsd ki, hogy mennyit tudnátok menni naplementéig, azt is nézd meg, mikor van. Távot illetően kezdőként 20km elsőre szép táv, de persze annyit mentek, amennyi belefér, de télre való tekintettel célszerű alátervezni.  

 

Nézd meg, hogy amerre mentek, van-e kiugrási pont tömegközlekedéssel, hogy ha esetleg beleunnátok, elfáradnátok.

 

Kajával innivalóval készüljetek termosz meleg tea nem árt az útra. 

Ha vonattal mentek, akkor online vegyetek jegyet, mert ma jókat lehet szívni a vasútállomásokon ahol csak automata van. Vágányinfót ne vegyétek komolyan.

 

Pecsételőhelyekről itt tudsz tájékozódni:

https://www.teljesitmenyturazoktarsasaga.hu/okt_forum

 

Térkép legyen nálatok!

 

Jó utat!

Előzmény: ValamiV2 (70501)
ValamiV2 Creative Commons License 2019.12.30 0 1 70501

Sziasztok!

 

A párommal elhatároztuk, hogy belevágunk a kéktúrába mi is. Eddig is viszonylag sokat túráztunk, de mindig körtúrát csináltunk, vagy oda-vissza tettük meg az utat, párom kicsit fél is attól, hogy tömegközlekedéssel kell majd visszatérni az autóhoz, vagy az otthonunkhoz (ami nem Bp.). Én kevésbé, én valahogy nem ragaszkodtam soha annyira az autózáshoz. :) 

4 gyerekes anyuka vagyok, szóval időnk nem sok van, és most ez kettőnk kis célja, és közös programja lesz, lenne, hát nagyon kíváncsi vagyok hány év alatt sikerül majd teljesíteni. :)) Mindenesetre nagyon be vagyok sózva, és annak ellenére, hogy rettenetesen nem szeretem a telet, mert vékonyságom okán mindig iszonyat fázós voltam (ellenben a meleget nagyon jól bírom), már hétvégén szeretnék egy picike szakaszt legalább bejárni (ha sikerül a gyerekeket leadni vigyázásba). Ilyenkor a rövidebb nappalok miatt is neccesebb az egész. 

Visszaolvasgattam jó pár oldalt, igyekszem tanulni tőletek, remélem nem csak mi vagyunk ilyen kevés idős, kis szakaszokban csinálós emberek.:) 

Hozzánk legközelebb a Bakony van, tehát oda mennénk, ott már sokat túráztunk, nem kék túra mentén. Szerintem a bakonybéli vendéglőben lassan már megismernek minket. :)) 

Remélemilyennicknincs Creative Commons License 2019.12.30 -1 2 70500

Egyébként egyre inkább gyanúm, hogy a régi nyomvonalba bevásárolták magukat sokan és most nem akarják veszni hagyni a pénzt.

Gondolom ezt azért is, mert az előző beírásom ezzel a témában eltűnt. Ha ez is el fog, akkor tudni fogom, hogy ez az ok.

Remélemilyennicknincs Creative Commons License 2019.12.30 0 0 70499

Az 0,5%-os beépíthetőséget jelent az EVT szerint, amely beépíthetőség csak erdő érdekeihez lehet megfelelő. 

Előzmény: olahtamas (70498)
olahtamas Creative Commons License 2019.12.30 0 0 70498

Az erdőtérkép szerint parkerdő, jelentsen is ez bármit.

Az, hogy ebből mennyi beépíthető, az meg úgy is rugalmas, attól függően, hogy kié a terület...

Ha meg nagyon kilóg a lóláb, akkor egy tollvonással megváltoztatják a besorolást, mi meg csak nézhetünk kigúvadt szemekkel. :(

Előzmény: Remélemilyennicknincs (70497)
Remélemilyennicknincs Creative Commons License 2019.12.30 0 0 70497

Még egy kérdés - ez a terület erdő besorolás alatt van vajon jelenleg? És melyik fajta a 0 vagy az 5% beépíthetőségű?

Előzmény: Remélemilyennicknincs (70496)
Remélemilyennicknincs Creative Commons License 2019.12.30 0 0 70496

A Mepar-os térkép valahogy nem stimmel. A teljes völgysávot érinti, a hegy felöli oldalon nemcsak azt az egyes alakot

 

https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/3095/30952/309526/30952641_3ed6eceb985d1ec59ba891cee5e2239e_wm.png

 

A közösség szerint azért, mert itt jött volna ki és ment volna újra föld alá az M0

Előzmény: olahtamas (70495)
olahtamas Creative Commons License 2019.12.30 0 0 70495

Az Index kapcsolódó cikke:

https://index.hu/mindekozben/poszt/2019/12/28/epitesi_telekkent_ertekesitettek_a_budaligeti_szalamandrak_elohelyet_veszelybe_kerultek/

 

A MEPAR rendszerében megnézve érdekes, hogy a Natura2000 hálózatból miért pont ez maradt ki?

Itt az erdőtérkép is:

Előzmény: Remélemilyennicknincs (70490)
Remélemilyennicknincs Creative Commons License 2019.12.29 -1 0 70494

Egyetértek, de a következő szempontok alapján én a zsámbéki nyomvonalat támogatom.

 

Biatorbágy, Herceghalom térsége központi raktárakkal van tele. Tehát innen jelentős kamionforgalom indul. Pilisvörösváron van a Liegl Dachser, szintén depo és kamion terminál. Ha Budakeszitől indítjuk az M0át és rohadt drágán átfúrjuk magunkat a hegyek alatt, továbbá a Középső és az Alsó-Jegenyevölgyön keresztül bukkanunk felszínre, akkor frankón minimum 1200 kamionnyi forgalmat hozunk be kertvárosi övezetbe.  Ez egy.

 

Kettő

 

A Budakeszi út áldatlan állapota egyáltalán nem a dél-északi átmenő forgalom miatt olyan cudar Én egyrészt munka, másrészt vásárlás miatt volt hogy napi szinten, ma meg már ritkábban, de járom ezt az utat és a Szépjuhásznén elenyésző a forgalom, ami van, az mind be Pestre megy. Ennek egy része zsámbéki medence településeiről érkező forgalom ami azért jön erre, mert erre ingyen van másrészt még mindig jobb erre jönni irányban, mint a perbáli úton lemenni az 1esre. Ha nekik közelebb lenne a nullás, akkor be se jönnének Budakeszire., illetve megfelelő méretű parkolók kialakításával rá lehetne ültetni őket a Délibe sőt hosszabb távon gondolkodva akár a Fradiba is tartó vonatokra akár Vörösváron, akár Bicskén. 

 

Én úgy gondolom, hogy föld alá vinni forgalmat nem jelent környezetvédelmi megoldást, ugyanis az alagútból ki kell hozni a kipuffogógázt. A szellőzők a nyomvonal mentén pont lakott területekre vinnék az emissziót. Ráadásul a hegyvonulat belváros felé eső részén, ahonnan a szélcsatorna szépen rá fogja fújni a városra. Kiváló lesz. És akkor még arról nem is beszéltem, hogy ugye milyen ritka jelenség a dugó a már meglevő M0án balesetek miatt... hogy az milyen frankó lesz, beszorulni a hegy alá netán úgy, hogy egy kamion kigyullad. jó könnyű lesz onnan a mentés.

 

Azonkívül a szentségit neki, a minap csatangoltam a Hármashatárhegyen a Guckler Károly ösvényen. Totál eltűnt az erdő a végéről... teljesen beépült kész luxus sziget. Mégis meddig fogjuk kivágni a város tüdejét?  A Jegenye-völgy családok számára jelenti a kikapcsolódást, még nem voltam ott úgy, hogy ne lett volna tele hétvégén. Most ide vigyük be az M0ást. hát nagy ötlet, mit ne mondjak.

Előzmény: Tisztul_A_Visztula (70493)
Tisztul_A_Visztula Creative Commons License 2019.12.29 0 2 70493

Én már azt mondom, M0 minél hamarabb, akármelyik nyomvonalon! Mivel sem a Zs-medencében, sem a II Kerület szélén nincs ”érdekeltségem”, viszont azt látom, hogy mindkét terület bele fog pusztulni a sok autóba, még mindig bölcsebb volna akár sorsolni a nyomvonalak között, mint évekig birkózni.

Előzmény: Remélemilyennicknincs (70490)
Remélemilyennicknincs Creative Commons License 2019.12.29 -1 0 70492

90 c melltartó méret. Erről kapta a nevét

 

https://www.delmagyar.hu/blog/gasztrokommando/belenyultunk-a-90c-be-4551441/

 

Egyébként tévednek, ma már 100F méret is van. De ha tutira akar egy férfiember menni, akkor a szám legyen kicsi és a betű legyen távolabb az A-tól.

Előzmény: Güsziológus (70488)
Remélemilyennicknincs Creative Commons License 2019.12.29 -1 0 70491

Egyébként meg ha építési ingatlant akarnak ott csinálni, akkor pláne tiltakozom, ugyancsak a kibírhatatlan közlekedési helyzet miatt. Egy település fejlesztése nemcsak azt jelenti, hogy most már zsebkendőnyi méretű telkekre többemeletes, többlakásos társasházakat húzunk. Jelenleg ez zajlik Pesthidegkúton és már kezdünk belefulladni a gépkocsi tengerbe.

 

Ami a természetjárást illeti - az érintett rész tudtommal a pilisi sárga jelzést tüntetné el ezen a szakaszon, úgyhogy ha sikerül építési övezetté átvarázsolni, akkor a túrázók nagy gondban lesznek azzal, hogy a Szarkavártól hogy jussanak majd át a Szénásokra, lévén, hogy az egész terület be lesz építve. 

Előzmény: Bikk Pubi (70489)
Remélemilyennicknincs Creative Commons License 2019.12.29 -1 0 70490

Az M0 egyik lobbija van a történet mögött, legalábbis a helyi közösségben azok az "account"-ok aktivizálták magukat a témával kapcsolatban, akik továbbra is alagúton át akarják átvinni a körgyűrűt.

 

Mellesleg érdekes lenne tudni, hogy milyen erdő minősítésben van a terület, mert egy része a Tesco tulajdonát képezi, ami nagyon furcsa tekintettel arra, hogy a hírek szerint erdő besorolásban van - ahol max 5% a beépíthetőség, de ott is csak erdőt szolgáló épülettel.

 

Mint pesthidegkúti lakos tiltakozom az ellen, hogy az M0 az Alsó és Középső Jegenyevölgyön haladjon át - és ezzel szükségtelenül megterhelje a már most fullra telített egy szem egy sávos belvárosba vezető - ráadásul családi házak, óvodák mellett haladó Hidegkúti utat. Nagyon ésszerű az a Zsámbéki medencés nyomvonal, tartsuk magunkat hozzá.

Előzmény: Bikk Pubi (70489)
Bikk Pubi Creative Commons License 2019.12.29 0 3 70489

A Nemzeti Vagyonkezelő adná építési telekként és a kerület nem akarja ezt. Különben stimmel.

Előzmény: Remélemilyennicknincs (70486)
Güsziológus Creative Commons License 2019.12.29 -1 0 70488

Az elmúlt napokban sikerült néhány hiánypótló képet készíteni.

Az egyiket már feltöltöttem.

 

https://www.turistautak.hu/poi.php?id=36225

 

Az alábbi címen lehet olvasni az alkotásról:

https://www.kozterkep.hu/alkotok/megtekintes/2755/sen-mitsui.html

 

A település Veresegyház (Ivacs), a közelben van a vasúti megálló.

Itt fordul a SÁRGA kelet (Veresegyház) felé, ez a tájegység egyik fontos útvonala (Gödöllő - Veresegyház - Erdőkertes - Juharos).

 

Más.

Jártunk tegnap Szegeden, sok-sok képet készítettünk, tervezek egy rövid összefoglalót.

 

Egy kis előzetes.

Tudja valaki, hol van a 90C étterem? A nettől függetlenül?

És azt, hogy miért 90C a neve?

 

A neten böngészve megállapítottam, hogy nem vagyunk elfogultak, ez AZ A HELY.

És nem drága!

Remélemilyennicknincs Creative Commons License 2019.12.29 -2 0 70487

Korrekció - Középső-Jegenyevölgy

Előzmény: Remélemilyennicknincs (70486)
Remélemilyennicknincs Creative Commons License 2019.12.29 -2 0 70486

Úgy látszik, a külvárosi kerületek úgy döntöttek, hogy felesleges az a sok erdő, ami körbeveszi Budapestet.

Most a II kerület próbálja tönkretenni az Alsójegenye-völgyet.

Itt a tiltakozó petíció, akit érdekel

 

https://www.peticiok.com/nagy_veszelyben_a_szomszedaink_a_foltos_szalamandrak?fbclid=IwAR3LPTT6hZs6yfXhsWJUe5B0Md2T73CF4sPpq-RSF1Z-8UneMjKXHIVfaWs

 

Részletes információ

https://drive.google.com/file/d/1hLg76HLwoO2Tvx5qFGMsJgd9TZpaWCVU/view

Remélemilyennicknincs Creative Commons License 2019.12.28 -2 1 70485

Év végi éves áttekintés

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V43 1279 Creative Commons License 2019.12.28 -1 0 70484

Javítás: Obersdorf-Gross Schweinbarth-Bad Pirawarth valamint Schweinbarth-Ganserndorf között december 14.-én ment el az utolsó vonat. A szeptember 1. csak egy terv volt, de addigra nem sikerült kellő mennyiségű buszt összeszedni a pótlásra.

Előzmény: V43 1279 (70376)
hadidoki Creative Commons License 2019.12.27 -1 0 70483

"A magasles pontosan hol lehet a Börzsönyben (23 km-re a nógrádi kálváriától)?"

Nem Börzsöny, hanem Pilis: Sikáros csúcs alatt a Bükkös-patak környékén.

Előzmény: csg65 (70482)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!