Keresés

Részletes keresés

Berlusz Móni Creative Commons License 2012.01.18 0 0 1455

Létezik ilyen cég, hogy vitacom electronics

 

http://www.vitacom.ro/promotionsList.aspx?lang=HU

 

De vajon ők nem csak a berendezés gyártói/forgalmazói...?

 

A szerződésen megadott magyar (!!!) telefonszám viszont a "susnyásban maradni akaró" ügynöké lehet. Aki sem a nevét, sem egyéb címét nem árulta el.

Az a szám inkább hasonlít egy cégjegyzékszámra, mint postafiókcímre.....

 

Itt van a weboldalon a cég hivatalos címe, de szerintem ők erről az egészről nem tudnak... Fogadni mernék...

 

ROMANIA, Cluj-Napoca,

400495, Buna Ziua utca., FN

 Telefon:  +40264-501850 

 Fax:      +40264-438400

 

 Email:   office@vitacom.ro

 

 

 

Próbálj legalább egy faxszámot elkérni a mobiltelefonos ügynöktől....

 

Ha biztos lenne, hogy a fenti cég alkalmazásában áll az ügynök (amit nem nagyon hiszek...) akkor érdemes lenne tértivevényes levelet küldeni a román cégnek az elállásról...

 

De a jelen helyzetben szerintem a legcélravezetőbb, ha elküldöd a francba, ill. megmondod neki, hogy áruszítod az adóellenőröket, és külöonben is, csalással vették rá az idős édesanyádat a szerződés aláírására...

 

Ismétlem: a magyar jog szerint jogodban áll elállni - mindenféle hátrányos következmény nélkül. Márpedig hiába román a szállító cég, Mo-on a magyar jog érvényes!

 

 

 

Előzmény: GKY (1454)
GKY Creative Commons License 2012.01.18 0 0 1454

Köszönöm a választ. Lemásoltam szkennerrel, kisatíroztam a személyes adatokat. Elég rosszul látszik, de ilyen a mi példányunk is.

Rákerestem a cégre, létezik ilyen, de fogalmam sincs, hogy valóban az ő embereik, vagy csak ráírták. A termék leszállítása miatt már hívtak, hát nagyon nyomulnak, nem akarják tudomásul venni, hogy nem kell. Ügyvéd és fogyasztóvédelem ill. 8 napos elállás emlegetése nem tetszett neki, de nagyon nem ijedt meg tőle.

 

Azt nem tudom, hogy a Cluj-Napoca (Kolozsvár) alatt az postafiók cím lenne? Írjak valahova levelet, vagy ne foglalkozzak vele? Nem szeretném, ha valamilyen határidőből kicsúsznék. A termék nincs leszállítva és nem is akarom átvenni. Egyébként a címben a gyorskölcsönigénylés megnevezés is furcsa.

 

http://kepfeltoltes.hu/120118/clima_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Előzmény: Berlusz Móni (1453)
Berlusz Móni Creative Commons License 2012.01.18 0 0 1453

Ha a számlán nincs rajta a cég neve, címe, akkor eleve sumákság az egész.

 

szerintem a legfájdalommentesebb megoldás, ha nem csináltok semmit, veszni hagyjátok a 10e ft-ot, és egyszerűen nem veszitek át a csomagot (ha jön egyáltalán.....)

 

Jó eséllyel nem fognak titeket zaklatni, mert valszeg nem legális a biznisz.

 

Aminek esetleg érdemes utánanézni:

- hogyan hívták meg az édesanyadát? Reklámcédula, személyesen, stb...?

- ha esetleg máshol is szerveznek ilyet, akkor elmenni oda, és rájuk borítani az asztalt, esetleg beígérni nekik a NAV ellenőrzést. :)))))

 

 

Előzmény: GKY (1451)
Berlusz Móni Creative Commons License 2012.01.18 0 0 1452

Attól, hogy ráírják, még nem jelenti azt, hogy az jogérvényes!

 

Igen, jól tudod, a '"távollévők közötti kereskedelem" szabályai vonatkoznak erre, így a 8 napos - indoklás nélküli - elellás lehetősége is adott.

 

Nem vonhatnak le semennyit!

 

A 8 napon belüli elállás NEM szerződésszegés, és NEM is szerződés bontás! Hanem a törvényben biztosított ELÁLLÁS.

 

Van a szerződésben olyan pont, ami a fent említett 8 napos elállási lehetőséget tartalmazza...?

Mert ha nincs, akkor az a szerződés eleve SEMMIS! Tehát nem hogy nem követelhetnek rajtatok semmit, de őket büntethetik meg!

 

Itt van a vonatkozó rendelet az üzleten kívüli értékesítésre vonatkozóan:

 

http://www.fogyasztok.hu/cikk/20090203/171999._ii._5._korm._rendelet_a_tavollevok_kozott_kotott_szerzodesekrol

 

A téged érdeklő lényeg a 4. és 5. §-ban van:

 

 

4. § (1) A fogyasztó a szerződéstől nyolc munkanapon belül indokolás nélkül elállhat.

(2) A fogyasztó az elállás jogát attól a naptól kezdve gyakorolhatja, amikor az árut átvette, szolgáltatás nyújtása esetében pedig, amikor a szerződést megkötötte, feltéve, hogy az értékesítő a 3. § szerinti tájékoztatási kötelezettségének eleget tett.

(3) Ha az értékesítő nem tesz eleget a 3. § szerinti tájékoztatási kötelezettségének, a fogyasztó az elállás jogát az áru átvételének napjától, szolgáltatás nyújtása esetében pedig a szerződés megkötésének napjától számított három hónapon belül gyakorolhatja.

(4) Ha a 3. § szerinti tájékoztatásra a (3) bekezdésben meghatározott három hónapon belül sor kerül, a fogyasztó számára az elállásra nyitva álló nyolc munkanapos határidő attól a naptól kezdődik, amikor a tájékoztatót kézhez kapta.

(5) Az értékesítő köteles a fogyasztó által kifizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb az elállást követő harminc napon belül visszatéríteni. A fogyasztó viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségeket. A fogyasztót ezenfelül egyéb költség nem terheli. Az értékesítő azonban követelheti az áru nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését.

5. § A felek eltérő megállapodása hiányában a fogyasztó nem gyakorolhatja a 4. § szerinti elállási jogot
a) szolgáltatás nyújtására vonatkozó szerződés esetében, ha a nyolc munkanapos elállási határidő lejárta előtt az értékesítő a teljesítést a fogyasztó beleegyezésével megkezdte;
b) olyan áru értékesítése, illetve szolgáltatás nyújtása esetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac értékesítő által nem irányítható ingadozásától függ;
c) olyan áru értékesítése esetében, amely a fogyasztó személyéhez kötött, illetve amelyet a fogyasztó utasításai alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy amely természeténél fogva nem szolgáltatható vissza vagy gyorsan romlandó;
d) hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépi szoftver példányára vonatkozó szerződés esetében, ha a csomagolást a fogyasztó felbontotta;
e) hírlap, folyóirat és időszaki lap terjesztésére vonatkozó szerződés esetében;
f) szerencsejáték-szerződés esetében.

Előzmény: GKY (1451)
GKY Creative Commons License 2012.01.18 0 0 1451

Édesanyám elment egy termékbemutatóra, ahol rásóztak egy mobilklímát. 150ezer Ft. 10ezer Ft foglalót kifizetett és írtak egy áruvásárlási szerződést. Ez egy nyomtatvány, de igencsak hiányos, sem típus nincs rajta, "áru megnevezése: hűtőfűtő" :)a cég (román) pontos címe sincs rajta és ráadásul a cég alá sem írta. Anyám viszont aláírta. Neki neve, címe, telefonszáma és aláírása rajta van a szerződésen.

 

Szeretnénk elállni a szerződéstől: a 10ezer forintos foglaló bukása nem érdekes. (kapott csekély ajándékot, ezzel 10ezer forinttal nem akarok foglalkozni), viszont a további 140ezer forintot nem akarom kifizetni.

 

Sajnos a szerződésre az alábbi szöveg van rányomtatva: "A szerződéskötésre a magyarországi fogyasztóvédelmi törvények irányadóak. Szerződésszegésnél vagy szerződés bontásnál a vevő köteles a cég költségeire egységesen kétszáz eurot fizetni, ez a foglaló összegéből nem levonható"

 

A kiemelt rész zavar, de legjobb tudomásom szerint 8 napig el lehet állni termék vásárlásától. Nem tudom, hogy ilyen követeléssel előállhat-e a cég, nem ütközik ez semmilyen jogszabályba? Ráadásul a 8 napos elállási szándékot sem tudom érvényesíteni, mert nincs megadva a cég címe. Hova postázzam?

 

Garanciális feltételekről, szállítási időpontról semmi említés nincs a szerződésben.

 

Mit csináljak? Fogyasztóvédelem tanácsát kérjem? Mennyi időn belül válaszolnak?

johanna178 Creative Commons License 2012.01.16 0 0 1450

Miért ad teret a Blikk és a többi lap is az emeltdíjas csalóknak?
A 2012. január 16-i számban is ott van a gyorskölcsönt percenként 635 Ft-ért adó cég újabb hirdetése.
Valami szlovák szélhámos társaság áll a szám mögött állítólag, mindenki tud róla, tv-k is foglalkoztak vele már sokszor, s főleg a Blikknél kellene hogy ismerjék a témát, mégis lehozzák a csalók hirdetéseit.  Undorító.  A szám a 06 90603603, régebben az un. "KÉK HITEL"-t ajánlották.

 

robertosz Creative Commons License 2011.12.01 0 0 1449

Északmagyarországi régióban érdemes lenne hivatalosan is bevizsgáltatni az üzemanyagok minőségét,mi megtettük a magunk módján,három benzinkútból kettőnél a 95ös üzemanyag csak 92es,és csodálkozunk hogy sokat fogyaszt és nem megy úgy az autó ahogy kellene,csak az árát fizetjük,minőséget meg nem kapunk.

robertosz Creative Commons License 2011.12.01 0 0 1448

Még egy téma.

 

Hogy lehet az hogy tavaly a nagy hidegben 20 fokos lakásomban 180köbméter gázt használtam,most pedig még hideg sem volt 17cfok van itthon és 150 köbméter a fogyasztásom,ez nagyon érdekes téma mert mindenki panaszkodik a gáz minőségére az ára meg az egekben van,a szolgáltatók meg kiállnak amellett hogy javult a gáz minősége az elmúlt évtizedekhez képest.

 

Így most már nem értem hol van a baj.

robertosz Creative Commons License 2011.12.01 0 0 1447

Kerekesszékes rokkantként élek,édesanyám rákos beteg,kórházban fekszik,próbáltam keresni magam mellé kisegítőt aki kéthetente segít az itthoni munkában mert nehezen mozgok,feladtam ezért egy hírdetést.Jelentkezett egy aranyos hangú megértő hölgy,másnap el is jött hozzám jót beszélgettünk és szimpatikusak voltunk egymásnak.Következő alkalommal segített a lakásban,felmosott és segített fürdeni is,minden rendben volt vele,mindent megosztottam ami életemben történt,megbíztam benne.Pár alkalom után mondta hogy albérletváltás miatt nagyon megszorultak anyagilag,és én mivel nagyon lelkis segítőkész vagyok adtam neki kölcsön 60 ezret,majd következő alkalommal azt vettem észre hogy rövidebb a pénztárcám 20ezer ftal,nem gyanakodtam,eszembe sem jutott volna hogy a kedves nő akit beengedtem a lakásomba és még ki is segítettem meglopna.Pár hét múlva hívom hogy jó lenne a pénz mert nekem is fizetnem kell mindent,közli hogy eljön hozzám.Jót beszélgettünk,mondtam neki hogy sok dolgot kell vennem anyunak a kórházba és a fűtésem is sok,azt sem tudom hogy fogok mindent kifizetni,majd befeküdt mellém mert hogy milyen jó velem így beszélgetni,aztán kiküldtem a konyhába mert pisilés dolgom volt,néztem a tárcám merre lehet egy képet akartam mutatni neki,hát nem találtam a tárcám,mondtam neki hogy bejöhet mert végeztem a dolgommal,majd azt vettem észre hogy az éjjeli szekrényen van a tárcám,belenéztem és 30 ezer forintom hiányzott belőle,kérdezem miért volt nálad a tárcám,erre ő tagadott,kihívtam a rendőrséget és felvették a jegyzőkönyvet,az ügy most folyamatban van de félek semmi nem lesz belőle.

Azért írok hogy ki tudja mennyi hasonló szerencsétlen nyugdíjast lopott meg így és még mennyit fog,,szeretném megelőzni a bajt hogy mások ne essenek ebbe a hibába,nekem is van elég bajom és még jött ez is hogy meglop egy ilyen nő,ez egy csaló,jó lenne segíteni az embereknek akik hasonló helyzetben vannak,ne bízzanak senkiben,bár ez a nő nagyon jó színész volt,teljes mértékben bíztam benne.Sajnos a pénzem nem kapom vissza és így nagyon nehéz lesz a tél nélkülöznöm kell hogy átvészeljem és anyunak is.
Sajnálom hogy ide jutott az ország,ilyen emberek vannak közöttünk,beteg szerencsétlen embereket meglopva tudják élni életüket,és sajnos a rendőrség sem volt a helyzet magaslatán,így nem hiszem hogy valami büntetés lesz-e ebből neki,és tudja folytatni csaló színjátékát ezzel sok ember életét megkeseríti.

Berlusz Móni Creative Commons License 2011.11.27 0 0 1446

Ezen az áltudomány-cincáló :))) blogon már nyáron írt róla Zsolesz.

 

http://schrodingersdawg.blog.hu/2011/06/17/a_csodalatos_immunotic_keszulek

 

Tartok tőle, hogy a kuruzsló sarlatán "célcsoportja" nem az ilyen leleplező blogokat olvassa. :-(

 

 

Az azért biztató, hogy már a GVH-nál van az ügy...

 

 

 

Előzmény: johanna178 (1445)
johanna178 Creative Commons License 2011.11.27 0 0 1445

Az    Immunotic-szélhámosságról.

Terjedőben  van  kb. fél éve egy új "csodakészülék", az Immunotic, amely a tumorban szenvedőknek ígér javulást. Aki beírja google-ba a szót (Immunotic) sok információt, és youtube-os  videókat  is talál.
A nyíregyházi feltaláló felesége állítólag tumorból gyógyult a készülék hatására. :)
Sajnos az ezt orvosilag is igazoló dokumentumokat a feltaláló nem volt hajlandó egyik előadásán sem bemutatni, még betekintésre sem. A hivatalos oldalon az ilyen csodaszerkezeteknél megszokott áltudományos blabla olvasható. Sok videó kering a neten is, főleg a youtube-on, a szerkezet "pozitív" hatásairól, de semmilyen dokumentum nincs mellékelve sehol. Egy állítólagos orvos nyilatkozik hasonló módon Újfehértóról, de ő afféle jobbik-táltos, s valójában természetgyógyász, a dr. címet -valószínűsíthetően- jogosulatlanul használja. De még ha valóban orvos is, az egyértelműen kiderült, hogy sem a tumor sem az immunterápiához köze sincs, ráadásul viszonteladó, tehát érdekelt is a bizniszben. Amin igazából elgondolkodtam: az a fajta gátlástalanság ami e mögött a jelenség mögött megbújik. Végstádiumban lévő embereket próbálnak 300 ezer forintos kiadásra rábírni ezzel a csalfa reménnyel, megkopasztva őket, mint oly sokszor már korábban. S az emberek hisznek és veszik ezt a vacakot, mint a cukrot. Mint korábban is.
Újra és újra. :-(

 

A nyíregyházi cég ellen jelenleg a GVH is eljárást folytat már, vigyázzatok vele.

 

Kissvörös83 Creative Commons License 2011.11.24 0 0 1444

Sziasztok!

 

Olyan problémám van, hogy rendeltem az olcsobabakocsi.hu-n a hamarosan születendő gyermekemnek babaágyneműt. Az egy dolog, hogy már több mint egy hónapja rendeltem és ma sikerült kézhez kapnom, mialatt ők max. 21 napon belül ígérték. Nem is ez a problémám, hanem az, hogy az árut selejtesen kaptam meg. A baldachin függöny el van szakadva, a hálózsákon a szívecske szintén el van szakadva, a sötétítő függyönyt pedig nem jól varrták meg. Teljesen ki vagyok borulva, mert nem elég, hogy majdnem másfél hónapot vártam rá, most szülés előtt itt vagyok egy 51 000 Ft értékű babaágyneművel, ami selejtes.

 

Ilyenkor mit tudok tenni? Már írtam reklamáló levelet, kiváncsi vagyok rá, hogy mit fognak rá valászolni. Ilyenkor kötelesek kicserélni, úgy hogy nekem ez már egy fillérembe ne kerüljön? Mert mi Németországban élünk, a terméket pedig Magyarországról rendeltem és én hozattam ki külön futárszolgálattal.

 

Köszönöm előre is a segítséget!

Berlusz Móni Creative Commons License 2011.11.23 0 0 1443

Évek óta visszatérő téma, szerintem nincs is olyan boltlánc, amivel kapcsolatban ilyesmi nem került volna már Homárra, vagy más fogy.véd oldalra...

 

pl.

 

http://www.fogyasztok.hu/cikk/20080625/leertekelt_lejart_szavatossagu_ujracsomagolt_sajtok_a_tesco_kinalataban

 

http://homar.blog.hu/2010/01/03/fotobizonyitek_atcimkezik_a_sajtokat_a_campona_tescojaban

 

 

Előzmény: JCSABA (1442)
JCSABA Creative Commons License 2011.11.23 0 0 1442

A sajtpult rejtélyei

Óvatosan a sajtpulttal!

Sajnos újabb üzletláncban kellett csalódnom: a Spar az átcimkézett sajttal írta le ezúttal saját magát. Aki keveset jár ide, annak tudnia kell, hogy a lejárati idő előtt 25 vagy 50 %-os árengedménnyel teszik ki elkülönített pultra a termékeket. A csatolt sajt viszont a többi[...] Bővebben! Tovább »

forrás: Blog.hu

Berlusz Móni Creative Commons License 2011.11.15 0 0 1441

Ez elég egyértelműen gyártási hiba, úgyhogy abszolút vonatkozik rá a szavatosság.

 

A kártérítés a szakadt ruhákért már neccesebb, de meg kell próbálni.

Hívd fel a fogyasztóvédelmi hatóság ügyfélszolgálatát, vagy írj nekik e-mailt. Ez a legbiztosabb.

Persze előtte próblhatsz beszélni az Euronics-szel is...

 

http://www.nfh.hu/informaciok/elerheto/nfh_kozpont/NFH_eler.html

Előzmény: Napsugár0 (1440)
Napsugár0 Creative Commons License 2011.11.15 0 0 1440

Szervusztok !

 

Az Édesanyám vásárolt az Euronics-ben egy Whirlpool mosógépet.

Kiszállították, beüzemelték (3e Ft, szla nélkül), aztán az első mosásnál kiderült, hogy tépi szét a ruhákat.

megnéztem,a  dob belső oldala sorjás, de annyira, hogy elvágja az ember kezét.

 

Ilyenkor lehet cserét kérni ?

Illetve a tönkretett ruhákért kártérítést ?

A beüzemelési költséget újra ki kell fizetni ?

 

Köszönöm.

zozoka49 Creative Commons License 2011.10.08 0 0 1439

köszi a segitséget.

Előzmény: Zitka (1438)
Zitka Creative Commons License 2011.10.08 0 0 1438

Ne hagyd magad lekoptatni! Méghogy nem kötelező... Brrr!

 

Nincs értékhatár! Minden műszaki termékre KÖTELEZŐ!

 

Nyomtasd ki ezt a rendeletet, és vidd magaddal. MEllesleg említsd meg neki, hogy már beszéltél a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósággal is... Ez szokott hatni. :)

Ha továbbra is ellenáll, szépen nyugodtan kérd el a vásárlók könyvét, és írd be a panaszodat.

 

 

http://www.fogyasztovedelem.hu/Varia_x/rendeletek.htm

 

2/1984. (III. 10.) BkM-IpM együttes rendelet a használati-kezelési útmutatóról és a minőség tanúsításáról

 

A belkereskedelemről szóló 1978. évi I. törvény 40. §-a, valamint a termékek minőségének tanúsításáról szóló 47/1968. (XII. 18.) Korm. rendelet 11. §-a alapján - az érdekelt miniszterekkel, az országos hatáskörű szervek vezetőivel, valamint a szövetkezetek országos érdekképviseleti szerveivel egyetértésben - a következőket rendeljük: 1. §
A rendelet hatálya a fogyasztási cikkeket (a továbbiakban: termék) termelő, importáló és forgalmazó jogi személyekre és magánszemélyekre terjed ki.
2. §
(1) A vásárlókat a termék jellegétől és tulajdonságaitól függően, írásban, magyar nyelven és közérthetően tájékoztatni kell a termék használatának, kezelésének módjáról (használati-kezelési útmutató) és minőségi jellemzőiről (minőségtanúsítás). (A továbbiakban együtt: vásárlási tájékoztató.)
(2) A használati-kezelési útmutató a termék rendeltetésszerű használatához, működtetéséhez, kezeléséhez, eltarthatóságához, felhasználhatóságához szükséges feltételeket és ismereteket tartalmazza. Szöveges használati-kezelési útmutató helyett jelek, jelképek is alkalmazhatók. A textilipari termékek kezelési jelképeinek alkalmazását a kijelölt minőségellenőrző intézet engedélyezi.
(3) A minőségtanúsítás a terméknek a vásárló számára lényeges tulajdonságait, főbb minőségi, műszaki és egyéb jellemzőit, minőségi osztályát tartalmazza.
(4) A vásárlási tájékoztatón belföldi termék esetén a gyártót, importtermék esetén az importálót fel kell tüntetni.
(5) Nem hozható forgalomba az a termék, amelyet az előírt, illetve szükséges vásárlási tájékoztatóval nem láttak el.

Előzmény: zozoka49 (1437)
zozoka49 Creative Commons License 2011.10.08 0 0 1437

segitséget szeretnék kérni.Neten vásároltam egy Luxor 24"FULL HD DIGITAL LCD Tv.-t ami DVD lejátszót is tartalmaz.1 éves jótállással hirdették, Magyar nyelvű leirást nam kaptam hozzá, igy a beállitását sem tudom egyértelmüen elvégezni. Az eladónál reklamáltam, ő azt mondja nem köteles adni. Milyen értéktől kell magyar nyelvű leirást adni hozzá,ha valaki tudna segiteni?

Törölt nick Creative Commons License 2011.09.28 0 0 1436

Sziasztok!!! Én csak szeretném felhívni mindenkinek a figyelmét hogy a www.ingatlanbazar.com egy CSALÓ banda szánalmas emberekkel!!!!! kerüljétek az oldalt!! Megváltoztatják a hírdetések szövegét/tartalmát! 30 napig az ember ingyenesen hírdethet, utána viszont kemény pénzeket követelnek a hírdetésért! A gond csak annyi, hogy sehogy nem lehet a hirdetést törölni! Se a 30 nap lejárta előtt, sem utána!

rati update Creative Commons License 2011.09.28 0 0 1435

A mai nap meglátogattam az Interspart. Teljesen együttműködő volt az ott lévő munkatárs. Nem volt szükség a jogszabályi hivatkozásra. Igaz, ő sem ismerte a jogszabályi háttért, de szó nélkül kitöltötte a jótállási papírt.

Előzmény: rati update (1431)
rati update Creative Commons License 2011.09.27 0 0 1434

Szia,

 

Köszönöm a tippet! Megtaláltam a vonatkozó részt a Ptk.-ban.

 

308. paragrafus (3) bekezdés foglalkozik vele.

 

 

Üdv.

 

Rati

 

Előzmény: bakibaby (1432)
bakibaby Creative Commons License 2011.09.26 0 0 1433

Ja, igen, látom a 151/2003-as kormányrendeletet amit írtál. Az lesz az.

 

bb

Előzmény: rati update (1431)
bakibaby Creative Commons License 2011.09.26 0 0 1432

Szia,

 

Olvasd el: http://www.fogyasztovedelem.com/forums/lofiversion/index.php/t1474.html

 

Ha nem tetszik neki, nyugodtan fenyegesd meg őket a fogyasztóvédelemmel. Nem hiszem, hogy ellen fognak állni...

Majd számolj be, kíváncsi vagyok...

 

bb

Előzmény: rati update (1431)
rati update Creative Commons License 2011.09.25 0 0 1431

Üdv. mindenkinek!

 

A következő kérdéssel fordulnék hozzátok.

 

Még 2010.-ben vásároltam egy terméket, mely még a garancia lejárta előtt meghibásodott. Semmi gond, visszavittem. Megállapították, hogy nem lehet javítani, ezért kaptam egy újat. Én, józan paraszti ésszel úgy gondolom, hogy megillett az újabb egy év garancia, mivel egy teljesen új terméket kaptam. Persze ezt ők nem így gondolják.

 

Egy másik termék kapcsán, mellyel ugyanígy jártam, ott alapból felkínálták az 1 év garanciát.

 

A kérdés, hogy jól gondolom-e, ill. milyen jogszabályt dugjak az orruk alá? A 151/2003-as kormányrendeletben annyi van, hogy a garancia a kijavítás időtartamával hosszabodik meg. Mást nem találtam benne. Van esetleg újabb jogszabály ez ügyben?

 

 

Üdv. mindenkinek!

 

Rati

Törölt nick Creative Commons License 2011.09.06 0 0 1430

 

 

Jó étvágyat minden Auchan Szentendrei úti bevásárlóközpont vásárlójának!

 

Mikor rákérdeztem, hogy normális-e az, hogy a polcon állva az élelmiszerek között dolgozgatnak, szó szerint kinevettek, és éppen, hogy nem küldtek el a fenébe!

bakibaby Creative Commons License 2011.08.16 0 0 1429

Te okosabb vagy mint egy ötödikes?

Előzmény: .lajosba (1428)
.lajosba Creative Commons License 2011.08.16 0 0 1428

sziastok!!megtudná e mondani valaki hogy a kecskeméti hipercom internet szolgáltatonak van e felügyeleti szerve mert mindenkit becsapnak a szolgáltatásukkal utána meg kifogásokat keresnek  megérne  1- utánna nézést mert csak szedik a lovét ( bisztos haver a fogyaszto védelem) vállaszotokat várnám e témába   KÖSZI

 

EBBE A TÉMÁBA MÉG NEM IRTA DE BISZTOS A HAVERJUK VAGY HA ILYEN TÉVES AZ INFOD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

.lajosba Creative Commons License 2011.08.16 0 0 1427

sziastok!!megtudná e mondani valaki hogy a kecskeméti hipercom internet szolgáltatonak van e felügyeleti szerve mert mindenkit becsapnak a szolgáltatásukkal utána meg kifogásokat keresnek  megérne  1- utánna nézést mert csak szedik a lovét ( bisztos haver a fogyaszto védelem) vállaszotokat várnám e témába   KÖSZI

 

LNAN Creative Commons License 2011.06.27 0 0 1426

Sziasztok!

 

Az alábbi internet szolgáltató váltós fizetési felszólításos üggyel kapcsolatban kérem a segítségeteket:

 

2011. márciusban szolgáltató váltást kezdeményeztem a Drávanet-től a Btel ADSL szolgáltatóhoz. A hűségidőm 2011. márciusában már lejárt és a Drávanet számláit 2011. március 31-ig bezárólag kifizettem. A Btel 2011. április 8-tól szolgáltató váltással aktiválta az ADSL-t. A Drávanet 2011. júniusban küldött egy fizetési felszólítót 1.758 Ft-ról (7-napra vonatkozóan) úgy, hogy ezt megelőzően nem küldött nekem számlát az email címemre.

A következő kérdésekkel kapcsolatosan kérnék tájékoztatást:

 

1. A Gmail-es email címem elegendő  bizonyíték e  az esetleges bírósági tárgyaláson arra, hogy NEM kaptam meg a számlát? Ha lehet, jogszabályi hivatkozásokat is szíveskedjetek megküldeni.

 

2. Számla megküldése nélkül jogszerű e a Drávanet fizetési felszólítás? (jogszabályi hivatkozást is kérnék szépen)

 

3. A Btel-től 2011. március 3-án kaptam elektronikus visszaigazolást az előfizetői szerződésről (ADSL szolgáltató váltást igényeltem). Szolgáltató váltás esetén ki viseli az átmeneti ADSL szolgáltatási időszak költségeit, azaz a régi szolgáltató által már kiszámlázott, és a vevő által már pénzügyileg teljesített időszak vége és az új szolgáltató által aktivált szolgáltatás kezdési időpontja közötti időszakot? (jogszabályi hivatkozást is kérnék)

 

4.Igényelhetek e hivatalos, azaz rendes aláírással ellátott, pecsétes jelenlegi ADSL szolgáltatómtól (Btel)arra vonatkozóan, hogy az ADLS szolgáltató váltást megelőzően a Btel azt az információt kapta a Drávanettől, hogy a Drávanet felé lejárt a hűségidőm és nincs lejárt esedékességű tartozásom a Drávanet felé?

 

Előre köszönöm a segítségeteket.

 

Ü: LNAN

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!