A Dacia és a Liszt között tényleg nagy volt a lyuk, ami miatt a Dacia 2-3 ülőkocsija még zsúfolt is tudott lenni, úgyhogy a kettő közé vonat berakását még értem. De "ellentétjeik", a Wiener-Lehár-Kálmán trió meg szerintem még sok is volt így együtt.
A Goldoni télen csak Zágrábig közlekedését emlegetik, helyette másról nem szólnak hírek, így Ljubjanába csak késő este lehet majd odaérni a Citadellával? De inkább várjuk ki a végét, lehet, hogy felesleges az aggódás. Meg a Polónia kimúlására is gondoltam. Meg az igen gyér és agyament időpontú kolozsvári-marosvásárhelyi kínálatra, valamint Bp és Közép-Szlovákia közöti nagy ürességre. Jó, ez utóbbiak nem fővárosok, és az igény nagyságrendekkel kisebb, de szerintem akkor is aránytalan.
Szép az ütemesség, én is nagy kedvelője vagyok, de nem lesz ez egy kicsit sok? A 7 pár vonat is elég kihasználatlanul ment, erre most lesz 9. Tudom, hogy a jobb kínálat növelheti a kereletet, no de mennyivel? Jobban kihasználtak biztos nem lesznek. Más fővárosok felé meg a napi 2-3 pár vonatból visszalépések vannak.
Tök jó, csak nem tudom hova férne még be. A Balaton (08:25) és a Szent István (14:30) közé?Régebben volt a Helikon, de akkor a Balaton korábban indult.
Az a München-Belgrád meg München-Rijeka az eddig is volt rajta, csak nem Pesten pakolták le róla, hanem Salzburg-ban, aztán ment tovább Villach-Zágráb felé Lisinski néven. Nem hiszem, hogy ez innéttől másképp lenne...
Erre már tettem utalást, de úgy látszik, hogy két főváros között beköszönteni látszik a "Két órás ütemes menetrend:"
WIEN - BUDAPEST irány indulások: 6:10 6:45 8:25 9:52 11:52 13:52 15:52 17:52 20:03
BUDAPEST - WIEN irány: 5:55 7:10 9:10 11:10 13:10 16:10 17:50 19:10 20:35
Ugye a Wiener Walzernek voltak külön olyan kocsijai, amik csak Bp-Wien között jártak és még járnak is és ezek mentek olykor-olykor Avala344 helyett... Arra kiváncsi vagyok, hogy ezekből fog -e állni az új 348/349 -es pár, vagy szabadult fel valahonnan IC kocsink esetleg oda is ÖBB-től kapunk majd (dejólenne)
Úgy tűnik; az a három vonatpár, amelyik az új menetrend szerint csak Bécs-Budapest viszonylatban közlekedik, azaz
az IC 348/349 („új” Bartók),
az EC 42/43 („új” Liszt) és
az EC 40/41 (Lehár)
nem fog megállni Győrben, egyik irányban sem (?!?!)
Legalábbis az ÖBB, a DB és a CD online menetrendjéből ez tűnik ki.
Tudtok erről valami közelebbit ?
Ebbe csak egy ponton tudok belekötni: Volt a Traianus annak idején EC, amikor Bukarestbe járt. De azért az tényleg elég messze van, de csak 1 határ. Amúgy jónak tűnik az egy határátmenetes elgondolásod. Bár ezeknek az IC vonatoknak sincs meg az V.átl=90 sem, bár Goldoni óta ez semmit nem jelent. És vajon miért lett háromszámjegyű a vonatszám? Miért nem lett pl. EC 44/45. (tudom, hogy van már ilyen számú vonat, de ez nem szokott akadály lenni, főleg, hogy asszem az nem érinti sem Ausztriát, sem Mo.-t.)
Néhányat leszámítva, amit felsoroltál nálam mind EC lenne.
...Ami nekem feltűnt: EC-k elvileg "gyorsabbak" mint az IC-k, vagy legalábbis megbízhatóbbak. (kivéve ugye a Goldoni)...
A Goldoni szerintem azért kaphatott EC nevet, mert azért érinti: Magyarországot, Horvátországot, Szlovéniát, Olaszországot...
Azért nappali forgalomban 4 országot érintve elég szép.
A Lehár (Bp-Wien) pedig ugye ÖBB EuroCity (OEC), tehát ha elvetjük a közvetlen kocsis dolgot, akkor az Osztrák szabványok miatt kaphat EC minősítést.
Példa erre Osztrák belföldi vonat: OEC 566 Tiroler Festspiele Erl (Salzburg-Kufstein között ugye átmegy Németországba, de ott nem áll meg!!!)
OEC 633 Bergbaumuseum Klagenfurt - Ő csak Villachig megy, tehát még véletlenül sem érint másik országot, pedig ő is OEC mint pl. a csak Bp.-Wien között járó Lehár Ferink.
Akkor lehet az egy teoria, hogy csak 1 határátmenet az a MÁV-nál IC-t jelent: Hernád IC Traianus IC Ady Endre IC Halászbástya IC Citadella IC Bereg IC Latorca IC új Bartók IC
akkor már csak az marad függőben, hogy az új LISZT EC42/43 nem lesz -e OEC
Gondolkodtam elalvás előtt ezen az EC-ség IC-ség dolgon.
A jelen menetrend szerint ugye vannak a nappali forgalomban EC-k és egy darab IC (Avala), illetve vanmég 2 IC Ausztriába (CIKLAMEN nach Wr.Neustadt és Halászbástya Grazba.) Ezenkívül még az IKVA-ISISnek is ment egy darabja egy évvel ezelőtt Wr.Neustadba.
Ami nekem feltűnt: EC-k elvileg "gyorsabbak" mint az IC-k, vagy legalábbis megbízhatóbbak. (kivéve ugye a Goldoni)
Az EuroCity vonatok össze vannak rakva és úgy mennek végállomásik....
Az InterCity vonatokban előfordulhat a közvetlen kocsinak nevezett dolog.
Avala IC: Közvetlen kocsik: Moskva-Beograd, Kiew-Beograd, Budapest-Keleti-HamburgAltona.
Halászbástya: Bp-Sopron, Bp-Szombathely.
CIKLAMEN-SAVARIA: Savaria rész megy le Szombathelyre.
Azt még nem tudjuk, hogy az új InterCitynk (348/349) fog -e valami közvetlen trükköt szállítani...