Keresés

Részletes keresés

RhB Creative Commons License 2006.11.03 0 0 485
Szegény targoncás tegnap egy szál trikóban izzadt... Ráadásul a háttérben a növényzet is jól bírja az őszt...
Előzmény: polanski (473)
csabyke Creative Commons License 2006.11.02 0 0 481
jaja jártam már így én is, hogy az exLisztel kelett hazajönnöm, mert nem volt más DACIA-ig sajna-sajna...
Előzmény: gabor144 (479)
csabyke Creative Commons License 2006.11.02 0 0 480
Nekem csak az tetszik, hogy pl. a 150-es MÁV vonalon nincs ilyen sűrű forgalom mint Bp-Wien között (és még az EUREGIO-kat figyelembe sem vettük) :D

De én örömmel üdvözlöm ezt a lépést. Nekem a kedvenc szakaszom a Bp-Wien és pont ezt fejlesztik!

Mondjuk a feleslegesről annyit, hogy lehet kihasználtságilag felesleg, de ha pl. én nem érem el az exLisztet akkor jól jön az újBartók IC nagyon
Előzmény: gabor144 (477)
gabor144 Creative Commons License 2006.11.02 0 0 479
A Dacia és a Liszt között tényleg nagy volt a lyuk, ami miatt a Dacia 2-3 ülőkocsija még zsúfolt is tudott lenni, úgyhogy a kettő közé vonat berakását még értem. De "ellentétjeik", a Wiener-Lehár-Kálmán trió meg szerintem még sok is volt így együtt.

A Goldoni télen csak Zágrábig közlekedését emlegetik, helyette másról nem szólnak hírek, így Ljubjanába csak késő este lehet majd odaérni a Citadellával? De inkább várjuk ki a végét, lehet, hogy felesleges az aggódás. Meg a Polónia kimúlására is gondoltam. Meg az igen gyér és agyament időpontú kolozsvári-marosvásárhelyi kínálatra, valamint Bp és Közép-Szlovákia közöti nagy ürességre. Jó, ez utóbbiak nem fővárosok, és az igény nagyságrendekkel kisebb, de szerintem akkor is aránytalan.
Előzmény: HLP (478)
HLP Creative Commons License 2006.11.02 0 0 478

Talán a jobb elosztás segíthet. Mert lássuk be, Bp. felől a 7 pár elég szarul volt elosztva...

Mely fővárosba csökken az eljutási lehetőség? Ez nekem új!

Előzmény: gabor144 (477)
gabor144 Creative Commons License 2006.11.02 0 0 477
Szép az ütemesség, én is nagy kedvelője vagyok, de nem lesz ez egy kicsit sok? A 7 pár vonat is elég kihasználatlanul ment, erre most lesz 9. Tudom, hogy a jobb kínálat növelheti a kereletet, no de mennyivel? Jobban kihasználtak biztos nem lesznek. Más fővárosok felé meg a napi 2-3 pár vonatból visszalépések vannak.
Előzmény: csabyke (464)
HLP Creative Commons License 2006.11.02 0 0 476
Tök jó, csak nem tudom hova férne még be. A Balaton (08:25) és a Szent István (14:30) közé?Régebben volt a Helikon, de akkor a Balaton korábban indult.
Előzmény: Nandesz2 (475)
Nandesz2 Creative Commons License 2006.11.02 0 0 475
Keszthelyig. Nem tudom, hogy valami helyett-e, lehet, hogy plusz IC lesz.
Előzmény: HLP (472)
polanski Creative Commons License 2006.11.02 0 0 474
na bécsig ilyenben volt foglalt helyem mindösze 1200ft-ért
polanski Creative Commons License 2006.11.02 0 0 473
én tegnap jötem haza mert szlovákiában voltam elképzelhetö hogy valamiféle képem legyen (slovan)
Előzmény: HLP (472)
HLP Creative Commons License 2006.11.02 0 0 472

Meddig?

Mi helyett?

Előzmény: BahnScorper (471)
BahnScorper Creative Commons License 2006.11.02 0 0 471
Az egyik körbekerülős IC-n közvetlen kocsik, Miskolctól önálló vonat. Ha meg már a Hernádnál tartunk: az meg lemegy a Balatonra nyáron.
Előzmény: HLP (470)
HLP Creative Commons License 2006.11.02 0 0 470
Budapestről? Külön IC vagy a Hernádon lesz közvetlen kocsi?
Előzmény: Nandesz2 (469)
Nandesz2 Creative Commons License 2006.11.02 0 0 469
Egyébként a téli időszakban tényleg lesz a beígért plusz IC Kassán át Poprádra.
Poprad IC néven, dec. 16-tól március akarhanyadikáig.
Nandesz2 Creative Commons License 2006.11.02 0 0 468
Ha jól néztem, az továbbra is Salzburgban lesz pakolászva.
Előzmény: BahnScorper (467)
BahnScorper Creative Commons License 2006.11.02 0 0 467
Az a München-Belgrád meg München-Rijeka az eddig is volt rajta, csak nem Pesten pakolták le róla, hanem Salzburg-ban, aztán ment tovább Villach-Zágráb felé Lisinski néven. Nem hiszem, hogy ez innéttől másképp lenne...
Előzmény: csabyke (451)
csabyke Creative Commons License 2006.11.02 0 0 466
Tutti megállnak.

Pl. Avala is "eszerint" csak Wien Hegyes illetve Beogradban áll(na) meg :)

jah és hiányolom rola HANS ALBERS-t, de gondolom ez is MÉG hiányzik.
Előzmény: Nandesz2 (463)
HLP Creative Commons License 2006.11.02 0 0 465

Sajnos nekünk sincs túl sok infónk.De ez így durva lenne.

A nálam lévő tervezet szerint:minden Bécsbe tartó nemzetközi vonat megáll Győrben.

Előzmény: Maganyos Lovag (462)
csabyke Creative Commons License 2006.11.02 0 0 464
Erre már tettem utalást, de úgy látszik, hogy két főváros között beköszönteni látszik a "Két órás ütemes menetrend:"

WIEN - BUDAPEST irány indulások:
6:10 6:45 8:25 9:52 11:52 13:52 15:52 17:52 20:03

BUDAPEST - WIEN irány:
5:55 7:10 9:10 11:10 13:10 16:10 17:50 19:10 20:35

Ugye a Wiener Walzernek voltak külön olyan kocsijai, amik csak Bp-Wien között jártak és még járnak is és ezek mentek olykor-olykor Avala344 helyett...
Arra kiváncsi vagyok, hogy ezekből fog -e állni az új 348/349 -es pár, vagy szabadult fel valahonnan IC kocsink esetleg oda is ÖBB-től kapunk majd (dejólenne)

Nandesz2 Creative Commons License 2006.11.02 0 0 463
Ezek még hiányos adatok, általában később írják be a többi megállást és időadatot. Ne aggódj, szerintem tuti minden EC megáll majd Győrben.
Előzmény: Maganyos Lovag (462)
Maganyos Lovag Creative Commons License 2006.11.02 0 0 462
Úgy tűnik; az a három vonatpár, amelyik az új menetrend szerint csak Bécs-Budapest viszonylatban közlekedik, azaz

 

az IC 348/349 („új” Bartók),

az EC 42/43 („új” Liszt) és

az EC 40/41 (Lehár)

 

nem fog megállni Győrben, egyik irányban sem (?!?!)

Legalábbis az ÖBB, a DB és a CD online menetrendjéből ez tűnik ki.

 

Tudtok erről valami közelebbit ?   

Előzmény: csabyke (451)
csabyke Creative Commons License 2006.11.02 0 0 461

Ebbe csak egy ponton tudok belekötni: Volt a Traianus annak idején EC, amikor Bukarestbe járt.


Hát igen, erre gondoltam én is, de kitudja miért lett belőle is InterCity...

Ami még kötekedésre adhatna okot, az maga az Avala IC, de ő mondjuk tele van közvetlen kocsikkal, sőt még ráadásul "lassú" is.

Előzmény: Nandesz2 (460)
Nandesz2 Creative Commons License 2006.11.02 0 0 460
Ebbe csak egy ponton tudok belekötni: Volt a Traianus annak idején EC, amikor Bukarestbe járt. De azért az tényleg elég messze van, de csak 1 határ.
Amúgy jónak tűnik az egy határátmenetes elgondolásod. Bár ezeknek az IC vonatoknak sincs meg az V.átl=90 sem, bár Goldoni óta ez semmit nem jelent.
És vajon miért lett háromszámjegyű a vonatszám? Miért nem lett pl. EC 44/45. (tudom, hogy van már ilyen számú vonat, de ez nem szokott akadály lenni, főleg, hogy asszem az nem érinti sem Ausztriát, sem Mo.-t.)

Néhányat leszámítva, amit felsoroltál nálam mind EC lenne.
Előzmény: csabyke (456)
Nandesz2 Creative Commons License 2006.11.02 0 0 459
Jó tipp.
Internationaler Schnellzug
Előzmény: csabyke (458)
csabyke Creative Commons License 2006.11.02 0 0 458
Tippem: INTernational = Nemzetközi
Előzmény: PLACI (457)
PLACI Creative Commons License 2006.11.02 0 0 457

INT 49

 

Azt mondja meg nékem valaki, mi az az INT!

Előzmény: csabyke (452)
csabyke Creative Commons License 2006.11.02 0 0 456
...Ami nekem feltűnt:
EC-k elvileg "gyorsabbak" mint az IC-k, vagy legalábbis megbízhatóbbak. (kivéve ugye a Goldoni)...


A Goldoni szerintem azért kaphatott EC nevet, mert azért érinti: Magyarországot, Horvátországot, Szlovéniát, Olaszországot...

Azért nappali forgalomban 4 országot érintve elég szép.

A Lehár (Bp-Wien) pedig ugye ÖBB EuroCity (OEC), tehát ha elvetjük a közvetlen kocsis dolgot, akkor az Osztrák szabványok miatt kaphat EC minősítést.

Példa erre Osztrák belföldi vonat:
OEC 566 Tiroler Festspiele Erl
(Salzburg-Kufstein között ugye átmegy Németországba, de ott nem áll meg!!!)

OEC 633 Bergbaumuseum Klagenfurt - Ő csak Villachig megy, tehát még véletlenül sem érint másik országot, pedig ő is OEC mint pl. a csak Bp.-Wien között járó Lehár Ferink.

Akkor lehet az egy teoria, hogy csak 1 határátmenet az a MÁV-nál IC-t jelent:
Hernád IC
Traianus IC
Ady Endre IC
Halászbástya IC
Citadella IC
Bereg IC
Latorca IC
új Bartók IC

akkor már csak az marad függőben, hogy az új LISZT EC42/43 nem lesz -e OEC
Előzmény: HLP (455)
HLP Creative Commons License 2006.11.02 0 0 455
Goldonin is van közvetlen kocsi, a Balaton IC.
Előzmény: csabyke (454)
csabyke Creative Commons License 2006.11.02 0 0 454
Gondolkodtam elalvás előtt ezen az EC-ség IC-ség dolgon.

A jelen menetrend szerint ugye vannak a nappali forgalomban EC-k és egy darab IC (Avala), illetve vanmég 2 IC Ausztriába (CIKLAMEN nach Wr.Neustadt és Halászbástya Grazba.) Ezenkívül még az IKVA-ISISnek is ment egy darabja egy évvel ezelőtt Wr.Neustadba.

Ami nekem feltűnt:
EC-k elvileg "gyorsabbak" mint az IC-k, vagy legalábbis megbízhatóbbak. (kivéve ugye a Goldoni)

Az EuroCity vonatok össze vannak rakva és úgy mennek végállomásik....

Az InterCity vonatokban előfordulhat a közvetlen kocsinak nevezett dolog.

Avala IC: Közvetlen kocsik: Moskva-Beograd, Kiew-Beograd, Budapest-Keleti-HamburgAltona.

Halászbástya: Bp-Sopron, Bp-Szombathely.

CIKLAMEN-SAVARIA:
Savaria rész megy le Szombathelyre.

Azt még nem tudjuk, hogy az új InterCitynk (348/349) fog -e valami közvetlen trükköt szállítani...
Előzmény: Nandesz2 (449)
*Kathrine* Creative Commons License 2006.11.02 0 0 453

:):P

Előzmény: csabyke (451)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!