Keresés

Részletes keresés

Felek Ferenc Creative Commons License 2014.04.15 0 0 2570

457.2 mm-es ívsugarat használok (MEHANO 18"). Sajnos még nincs meg a rajz ("hkv" nick tett róla említést ebben a topicban!) és szerkocsi sincs.

Előzmény: RhB (2564)
Felek Ferenc Creative Commons License 2014.04.15 0 0 2569

Esetleg középső tengely nyomkarima nélkül, szélesebb futófelülettel? Vagy az ütközik valamilyen szabvánnyal (NEM, FREMO, ?) ?

Előzmény: RhB (2564)
007Gergő Creative Commons License 2014.04.15 0 0 2568

Egyik gyári 3tengelyes Umbawagenen láttam olyat a középső keréknél, hogy a kerekek közötti tengely egy cső volt, és abban volt az igazi  tengely, ami az egészet a helyén tartotta. Így a csövön lévő kerékpár jobbra balra el tud mozdulni.

CanGuru Creative Commons License 2014.04.15 0 0 2567

Helyesen:

Nem volt. Minden alá ugyanazt az a 2 tengelyes alvázat tették, kivéve a csille.

Előzmény: CanGuru (2566)
CanGuru Creative Commons License 2014.04.15 0 0 2566

Nem volt. Minden alá ugyanazt az a 2 tengelyes alvázat tették, kivéve a csille.

Előzmény: crash__override (2565)
crash__override Creative Commons License 2014.04.15 0 0 2565

Nincs a gyári FMT kocsik között háromtengelyes?

Előzmény: RhB (2564)
RhB Creative Commons License 2014.04.15 0 0 2564

Ja, az más. :-))) Amúgy én voltam bamba, magára 3 tengelyre koncentráltam, az elejét nem fogtam fel. :-)

 

Ha nem túl nagy a tengelytávolság, akkor egyszerűbb. A szükséges oldalsó elmozdulást én kísérletezéssel állapítottam meg. Neked elég lehet 1-2 mm holtjáték, ne persze attól is függ, milyen minimális ívsugárra méretezed, meg hogy mennyi a szélső tengelytáv.

 

Szóval ha van egy (közel) azonos tengelytávú létező modell, akkor nagyot nem hibázhatsz. Írtad, hogy aszimmetrikus a tengelytáv: mindkét irányba meg kellene növelni, vagy a nagyobbik az jó?

Viszont nekem egy - pontosabban legalább 3 - Fleischmann Magic Train kocsira kell középső tengelyt tenni, az elmozdulás 550-es íven mérve kb. jobbra-balra 3-4(?) mm, ha jól emlékszem, kb. egy évvel ezelőtt foglalkoztam vele.

 

Előzmény: Felek Ferenc (2559)
Felek Ferenc Creative Commons License 2014.04.15 0 0 2563

Óóóó... Úúúúú... :-)

Előzmény: sonajsz (2562)
sonajsz Creative Commons License 2014.04.15 0 0 2562

Köszönve a pozitív jelzéseket, tolakodnék pár Jah kajakszállító második fázisos képekkel.

 

Az eredeti :

 

    

 

A festés előtti állapot:

 

    

 

A következő sorozat remélem hamarosan a festett lesz !

 

Felek Ferenc Creative Commons License 2014.04.15 0 0 2561

Bízom benne, hogy egyszer én is eljutok arra a szintre.

Előzmény: Mk45-2010 (2560)
Mk45-2010 Creative Commons License 2014.04.15 0 0 2560

Nem egyszerűbb nulláról épiteni, mint átbarkácsolni valamit, aminek amúgy semmi köze aztán a várt eredményhez?

Ha rézből tennéd, van ágytok, rugó meg miegyéb is ami kellhet...

Előzmény: Felek Ferenc (2559)
Felek Ferenc Creative Commons License 2014.04.15 0 0 2559

Én a PIKO 3 tengelyes szerkocsijában gondolkodom, ami tömegárú, hiszen a játékmozdonyokhoz is azt csatolták. Igaz, tengelyelrendezése asszimetrikus, de úgy is szét kell húzni és faragni-reszelni. Mi több, mivel szerkocsiként szeretném futtatni, áramszedést is végezne az FMT gőzmozdony számára. Már csak azt a skiccet kellene megtalálnom, amin le van vázolva az alany...

Előzmény: RhB (2556)
Felek Ferenc Creative Commons License 2014.04.15 0 0 2558

Malatinszky Sándor - A MÁV 490-es sorozat c. mű szerint a MÁVAG már 1905-ben feketére mázolta gyártmányait, nem látható részeken matt, látható részeken fényes kivitelben, a mozdonysátoron vörös díszvonalazással.

Előzmény: CanGuru (2557)
CanGuru Creative Commons License 2014.04.14 0 0 2557

@Feri és többiek!

 

Mennyire volt jellemző Mo-on összességében (a kezdetektől napjainkig), illetve egyes korszakokban külön-külön (hőskor, két vh. között, II. vh után a turisztikai vasutak terjedéséig, majd a turisztikai vasutakon) az, hogy a kisvasúti gőzmozdonyok mozdonysátorját illetve az oldal szertartályokat zöldre festették?

 

Ami színes régi képet (turisztikai korszak előttiek) láttam, azokon szinte mindegyiken teljesen fekete a gőzös, bár szerintem ezek szinte mindegyike 1960-1980 közti volt.

Előzmény: sonajsz (2550)
RhB Creative Commons License 2014.04.14 0 0 2556

Bacsinak van 3-tengelyes kocsija, neki egy fém tömbben van a középső tengely, oldalra elegendő elmozdulást enged.

 

Nekem is volt próbálkozásom, de egyelőre elakadtam. Az első próbálkozás nem jött össze. Nekem valami jobban reprodukálható dolog kéne, mert 3-4 ÖBB kocsit szeretnék csinálni. Az enyém is, a Bacsié Fleischmann Magic Train átalakítás.

Előzmény: Felek Ferenc (2552)
kisfaludy1 Creative Commons License 2014.04.14 0 0 2555

Nagyon szép ! Grat !

Előzmény: sonajsz (2550)
Mk45-2010 Creative Commons License 2014.04.13 0 0 2554
A Bacsynak emlékeim szerint van egy háromtengelyes kocsija.
Előzmény: Felek Ferenc (2552)
Felek Ferenc Creative Commons License 2014.04.13 0 0 2553

Pont ezt a padlót akartam én is kérdezni! :-)

Előzmény: kisvasút-modell (2551)
Felek Ferenc Creative Commons License 2014.04.13 0 0 2552

Volt a BkGV-nak 3 db szerkocsija, melyeket 5 000 mm-es hosszúságú, kéttengelyes nyitott tehervagonból alakítottak át egy középső tengely beépítésével. Mivel hazai viszonylatban - a nagycenki ÖBB kocsit nem számítva - ez kuriózum, felkeltette a figyelmemet, mint lehetséges modell alany. Kérdésem természetesen a következő: ki mit tud? Illetve a modell középső tengelyének oldaljátéka hogy oldható meg? Gondolom, az Osztrák/Német/stb. modellezők többször szembesülnek ezzel a kihívással.

 

kisvasút-modell Creative Commons License 2014.04.13 0 0 2551

Nagyon szépen alakul! Mit látok amott, a rézen? Csak nem sztirol?

Előzmény: sonajsz (2550)
sonajsz Creative Commons License 2014.04.13 0 0 2550

Azért erre a gépre:

 

ez jobban hasonlít, 

 

 

mint ez

 

 

Elkészült, az átmenőfékes, de fékállás nélküli, Jah sorozatú kocsiból átalakított, kajakszállító alkalmatosság, 1:45-ös modelljének, első fázisa.

 

     

 

Ferinek meg elismerés a szépszámú, gyarapodó gyűjteményhez !

Előzmény: Mk45-2010 (2547)
Felek Ferenc Creative Commons License 2014.04.13 0 0 2549

Ma megvolt az új mozdony (GV 3723) és új teherkocsi GV J 27013) Műtanrendőri Próbája. :-)

Mk45-2010 Creative Commons License 2014.04.12 0 0 2548

http://www.0e-club-hamburg.de/emw/kreativplatine-f%C3%BCr-mt-gw-und-ow/

Lehet hogy már volt...

Én ma túrtam végig az oldal összes mindenét és sok gondolatébresztő dolgot találtam.

Mk45-2010 Creative Commons License 2014.04.12 0 0 2547

Nagyon csinos lett! Bár matricák és táblák nélkül előnyösebb volt a megjelenése, de így meg élethűbb. A kapcsoló megoldás jónak tűnik. Bírja az íveket is?

Előzmény: sonajsz (2542)
v805 Creative Commons License 2014.04.11 0 0 2546

jó kérdés, mert egy pőrekocsit egészen a vonal bezárásáig használtak a gőzöshöz, de akkor már zöldre festve és másmilyen tartállyal. Majd keresek róla képet. Legtöbbször Jakabszállás állomás állt.

Előzmény: RhB (2545)
RhB Creative Commons License 2014.04.10 0 0 2545

Elvileg megkapta, és tovább is küldte, én is tettem bele egy kiegészítést -  az alábbi kocsit - és visszaküldtem neki.

 

A fotón a Jah 3624 kocsi van 1988.08.13-án Bugacon, a Bugaci Kispöfögő napján. Feltételezem, hogy a gőzöshöz szállított vizet. Ránézésre egy szertartályos gőzös víztartálya.

 

A kérdéseim:

 

1) Milyen gőzösé lehetett? Talán 375-ös?

 

2) Mettől meddig volt így ez a kocsi? Maradt pőre vagy visszakapta az oldalfalait?

 

 

Előzmény: v805 (2544)
v805 Creative Commons License 2014.04.10 0 0 2544

Szia!

 

Megkaptam, kiegészítve visszaküldtem.

Előzmény: Felek Ferenc (2539)
kisvasút-modell Creative Commons License 2014.04.10 0 0 2543

Gratulálok, gyönyörű!

Előzmény: sonajsz (2542)
sonajsz Creative Commons License 2014.04.10 0 0 2542

Üdv!

 

Reméljük az ominózus szegedi is a csoportba tartozik. Részemről a dolog eldőlt, átmenőfékes fékállás nélküli hosszra vágtam a főkeret hossztartóit.

Köszönöm a kitartó kutatásokat.

 

A hangdekóder felprogramozásán kívül befejezettnek nyilvánítottam a Rezét építését.

Ennyire futotta !

    

 

Az eltérő magasságú középütközők alkalmazásának problémájára az alábbi megoldást választottam.

 

 

Üdvözlettel Sz J

Előzmény: Mk45-2010 (2541)
Mk45-2010 Creative Commons License 2014.04.09 0 0 2541

Pálházi baleset: 2091, 2277 siklott. (Mindkettő fék nélküli.)

Előzmény: Felek Ferenc (2539)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!