Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Akit érdekel a téma, az írjon. Technikai és stratégiai kérdésekről egyaránt beszélhetünk. De ha sok rajongó van, megalakíthatjuk pl. a Magyar Kirov Csatacirkáló Rajongói Klubbot
Granit?Én úgy tudom a Kijev-osztályon Bazalt van/volt. Bár kőzettanból sosem voltam jó:) Bár a Baku valamivel fejlettebb volt, mint az előző 3. Lehet, hogy ebben?
A Baku/Admiral Gorshkov sem rendelkezett Granit (P-500) robotrepülőgépekkel, hanem a P-350 Bazalt volt neki, csak néggyel több indítócsővel.
( különösen ha majd solgálatba állítják a Varyag-ot)
Azt nehezen, mivel egy Kínai cég vette meg, hogy úszó kaszinónak építsék át, amelyet Makaóban akartak kikötni. A legutóbbi hír szerint a kaszinóengedély valami miatt ugrott. A hajó eladásakor kitétel volt, hogy katonai célra nem használható. Amúgy a Kijev is így járt, az is kínába vitték és kikötött szórakoztató centrumot csináltak belöle.
1967: Osa-osztályú gyorsnaszád SS-N-2 Styx vs. INS Eliat
Utána izraeli rakétás naszádok több egyiptomit elsüllyeszettek, főleg, mert a Styx rakéták célt téveszettek, mert az arabok nem igazán tudták kezelni őket.
Líbia, Szindra-öböl: US Navy vs. Líbia
Egy Nanuchka-osztályú rakétás korvett "megközelíti" a hordozót, ezért ráküldik a teljes csapásmérő köteléket. ' Harpoon találat+bombák. Korvett kaputt ( asszem La Combatte II volt a neve). Egy másik súlyosan megsérül. (azért érdemes megjegyezni, hogy a Harpoon hasonlóan az Exocethez eléggé kis robbanófejjel van ellátva, és még egy ilyen kis hajó elpusztításához sem volt elég). Összehasonlítva egy Harpoon teljes súlya kisebb, mint az SS-N-3/12/19 rakéták robbanótöltete! Viszont kisebb rakétát nehezebb is eltaláli. Egyébként furcsa, hogy a líbiaiak nem is próbálkoztak védekezni ( azért volt a hajón egy hatcsövű 30mm-es radarvezérelt gépágyú, és egy SA-N-5 indító (Sztrela-2)). Felthetőleg ők is hasonló képzettségűek voltak, mint az egyiptomiak. Ja és Vietnam: amivel kezdődött: 2 torpedónaszád vs. ami romboló, meg Irán 2 naszád vs Ticonderoga-osztályú cirkáló, aminek bedöglött az első tornya, így folyamatosan kellett manővereznie, hogy a hátsóval tűz alatt tudja tartani a naszádokat. ( ezek a vietnami és iráni naszádok nem biztos, hogy oroszok voltak.)
+még azok az US fregattok ( Perry-osztály) amit a partról találtak el az irániak ( USS Stark, meg még egy másik, vagy csak ez az egy volt?????), vagy repülőről
( Mirage F1EQ/Exocet ). Vagy partról Silkvormmal ( kínai Styx). Huh egészem belegabalyodttamnaofgjnogij.....
Granit?Én úgy tudom a Kijev-osztályon Bazalt van/volt. Bár kőzettanból sosem voltam jó:) Bár a Baku valamivel fejlettebb volt, mint az előző 3. Lehet, hogy ebben?
Szerintem inkább India val előrébb, de a kínaiak is jól fejlődnek... ( különösen ha majd solgálatba állítják a Varyag-ot)
A Kutnyecovra Szu-33 került, több okból is, az egyik fő indok azonban a nagyobb hatótávolsága. A Gorshkov számára a Szu-33 túl nagy, és szerintem a Rafale C is hasonló okokból bukott ki, bár állítólag azt a magas ára miatt vetették el. Szóval maradt a MiG-29K.
A minikuznyecovot arra értettem, hogy szintén merevszárnyú repülőgép, meg robotrepülőgép-hordozó...
tényleg, akkor a Kuznyecovra nem kerül Mig végülis? Csak szuhoj lesz rajt?
Amit meg az orosz kufárkodásról írtál, nekem valahogy úgy tűnik, hogy az indiaiakkl mintha mindég kicsit jobban lennének... de ez csak egy amolyan megérzés..
Ami miatt érdekesnek tartom indiát, az az, hogy az oroszok csuklás nélkül odaadják nekik azt (persze jó pénzért) amit a kínaiaknak nem annyira szívesen (ha jól emléxem, Su27es ügyben is futottak a kínaiak pár kört..)
Kína kevésbé rugalmas, mint India, pl. a saját R-77-es indítási tesztek után kerek perec megmondták, hogy ez így nagyon nem kóser. A Szu-27 licencgyártása miatt volt emlékeim szerint hajbakapás.
Akkor megmarad rajta a Granit? Hümm. Gyakorlatiolag akkor Kuznyecovot csinálnak a Gorshkovból? (Granit+MIG?).
Meg, de nem az orrán, mert ugye ott a siugró sánc lesz. A Kuznyecov Szu-33-asokkal rendelkezik, MiG-29K-val tudomásom szerint nem (abból csak két darab épült, és azok a MiG-MAPO tulajdonát képezik).
...nagypolitika....
India és Pakisztán is igyekszik jóban lenni az Amerikaiakkal, bár mindkét országban van amerikaellenesség (najó, Pakisztánban sokkal nagyobb). Pakisztánnak Kína régi "haverja", már évtizedek óta szálít Kína fegyvert nekik, és a Pakisztáni rakéta és atombomba program valószinüleg Kínak és Észak-koreai segítséggel valósult meg. India Izraellel van jóba, bár az Izraeli eladásokat az USA olykor megvétózza. Az oroszok meg igazi jó kufárok, a kínaiaknak és az indiaiaknak is eladják magukat (mindkét országban orosz mérnökök segítik a saját SSN, illetve kína esetén az SSBN hajóosztályok, és a felszini hajóosztályok tervezését.).
Ami miatt érdekesnek tartom indiát, az az, hogy az oroszok csuklás nélkül odaadják nekik azt (persze jó pénzért) amit a kínaiaknak nem annyira szívesen (ha jól emléxem, Su27es ügyben is futottak a kínaiak pár kört..)
Akkor megmarad rajta a Granit? Hümm. Gyakorlatiolag akkor Kuznyecovot csinálnak a Gorshkovból? (Granit+MIG?).
+ még akkor Akula is..., meg német dízeles... hát, ott a környéken én a többiek helyében kezdenék jóban lenni velük..
Ja, igen, Kína mér ápol jó viszonyt Pakisztánnal kérdéskörre tromf: és az oroszok mér ápolnak ilyen jó viszonyt Indiával...
Az INS Vikrant-ot (Ex- HMS Hercules) 1997-ben kivonták a szolgálatból, úgy tervezik, hogy 2006-ra egy úszó haditengerészeti múzeum lesz belőle. Az INS Viraat átesett egy felújításon, a tervek szerint 2010-ig rendszerben marad, 14db Sea Harrier Frs Mk51 repgéppel, valamint Ka-28, Ka-31 és Sea King helikoptereivel.
Eddig is volt nekik kettő tepsi, vagy az egyiket leszerelték azóta?
Vikrant és Viraat (asszem) harrierekkel felszerelve. Tehát eddig sem volt kispályás.
India megvette az egyik Kijevet (Bakut-?) és asszem ténylegesen használni is akarják.
Namármost: Megkapják az öszes fegyvert? Robotrepgépekk inc.?
Nemrég írták alá a végleges szerződéseket, hogy az Ex-Baku, jelenleg ADMIRAL GORSHKOV név alatt futó hajót megkapják ingyen, és csak a felújításért fizetnek olyan 650-700 millió $-t. A felújításba beletartoznak a fegyverrendszerek, a hírek szerint köztük van a P-500 Granit robotrepülőgép is. Eltérő adatok jelentek meg, de 18-28db MiG-29K és 6-10db Ka-32 (egyes hírek szerint Ka-28 és Ka-32) helikopterről szól a fáma, amelyek külön tételt jelentenek (a 16db MiG-29K önmagában olyan 700 millió $). Várhatóan 2008-2010 körül állhat szolgálatba a hajó.
Amúgy pár érdekesség a fejlődő India haditengerészeről:
-Tervben ~6000 tonnás 5db SSN hajó, bár a hírek szerint problémák vannak a fejlesztésével, várhatóan 2010 körül készül el az első példánya.
-Egyes indiai források szerint megegyeztek moszkvával arról, hogy vesznek 2db Akula II. osztályú SSN hajót, és opciójuk van egy harmadikra, áruk egyenként 700 millió $. Megerősítését eddig nem láttam, de a Jane's szerint az üzlet megkötettet.
-Elvileg már vizen van egy modern SSK hajóosztály első példánya, amit Project 75-nek neveznek, ez a német Type 209 alapján készült a hírek szerint, a tervekben 24db megépítése szerepel.
-Építenek egy saját anyahajót, amely olyan 37.500 tonna körüli vízkiszorítású, a Gorshkov-hoz hasonló ugrósáncos tipus lesz, MiG-29K vagy az indiai LCA könnyű vadászgép tengerészeti változatával. Egyenlőre Air Defence Ship néven hivatkoznak rá.
-3db ~6900 tonnás rakétás romboló is készül, a Project 15A Bangalore-osztály a korábbi Project 15 Delhi-osztály modernebb változata.
-Szintén épül 3 új 4900 tonnás rakétás fregatt Project 17 néven, és a hírek szerint a Krivak III.-osztály az alapja a terveknek.
-4-6db Project 28 tengeralatjáró-elhárító korvett is épül, szintén az évtized végére.
A fentiek alapján 2015 körülre Indiának lesz két repülőgép-hordozója, 5-8db SSN tengója, 30-35db SSK tengója, két anyahajója, ~11 rakétás rombolója, ~12 rakétás fregattja, ~20 korvettje és félszáz egyéb felszini hadihajója.
Elég impresszív, és vál-vál mellett van Kínával. Lehet találgatni, hogy Kína miért van olyan jó viszonyban Pakisztánnal :)))
megvette, de átalakítja, tehát rakéták az orról le, és a helyére síugrósánc, és szép sötét színű MiG-29K-k a fedélzetre, szóval viszonylag nehézsúly. Már ha lesz pénzük üzemeltetni.
Igen, csak az a furcsa, hogy ha az R-73 ilyen überf'sza, akkor mér' tartalmazta a német korszerűsítési csomag (a legbonyolultabb) a rakétafegyverzet cseréjét...
Az egyik ilyen (akkor még) DASA/MiG-Mapo ajánlatt tartalmazott ilyet, mégpedig azért, hogy el lehessen mondani, hogy márpedig a gép teljesen NATO-kompatibilis. Amúgy a német légierő is a MiG-29A + R-73M rakéta kombinációjában látta az ideális "Dogfight" gépet, amíg szolgálatban volt, ez is volt a gép fő profilja. Egyébként nem önmagában az R-73 az "überf'sza", hanem az, hogy a sisakcélzóval együtt alkalmazva a pilóta a gép orra felé olyan 90°-os szögben képes a cél befogására. Erre majd az F-35 + AIM-9X kombó lesz csak képes az USA légierejében - kb. 30 évvel az oroszok után. Azt remélem nem kell ecsetelnem, hogy fordulóharcban milyen előnyt jelent a sisakcélzó, és a jelentősen megnövelt befogási szög... :)
Papíron biztos az R-73M a legjobb légiharcrakéta(Infravörös) de a valóságban én inkább a Python-4-re vagy a AIM-9P-R-X-re szavazok:-D
Az R-73M-re legtöbbször megadott adatok valóban nem reálisak (30km-es hatótávolságot is láttam már leírva...), de nem is olyan rosszak - főleg, hogy az AIM-9L rakéta "kortársa". Az újabb R-73M2 már nagyobb (120°-os) befogási szöggel rendelkezik, az R-73M3 pedig akár hátrafele is indítható (igaz egyenlőre még csak a fejlesztés stádiumában van). Viszont egy fordulóharcban igencsak rosszul járnál ha egy F-15, F-16 v. F-18-as pilótafülkéjében, AIM-9P/R/X rakétával, ellened meg Szu-30, Szu-33 vagy MiG-29 megy. Nekik van sisakcélzójuk, neked meg nincs...
Az elég jó R-27-ről csak annyit, hogy tudtommal az harchelyzetben még sosem talált célba- Etióp-eritreai konfliktus Mig-29 vs. Szu-27
Az Etióp-Eritreai konfliktus elég sok legendának ad otthont, mivel kevés a megbízható adat. Legalább 5 féle képpen olvastam már ezt az esetet, és hol azt írták, hogy helyi pilóták repültek, hol azt, hogy Ukrán ill. orosz tisztek (egészen ezredesi rangig), az egyik szerint MiG-29A volt az egyik fél, a másik szerint MiG-29S. Az tény, hogy az R-27 nem olyan megbízható, mint az AIM-120C. De én ennek ellenkezőjét sose állítottam. Csupán azt, hogy azért egyáltalán nem olyan biztos, hogy folyton "bedöglenek". (A MiG-29 fejlesztésénél az oroszok tesztelték a Vietnam-ban megszerzett AIM-7 rakétákat, amelyek amúgy 35%-os gyakorlati találati rátával rendelkeztek, az orosz mérnökök a tesztek alapján jobbnak tartották a MiG-29 + R-27R párost az amerikai megfelelőnél, és nem vettek át semmit az AIM-7-ről. Természetesen itt megint sok a kérdés: milyen rakétákat veszünk alapul? A legtöbb esetben koros, elavult rakéták vannak aktív szolgálatban. milyen fejlesztésekről van szó? el kell ismerni, hogy az orosz mikroelektronika messze le van még mindig maradva a nyugati technológiáktól, és a többi...)
"a keletnémet erők R-73 rakétáival több éleslövészetett is tartottak ugye a NATO erők. Eléggé ledöbbentek, ugyanis nagyon hatásos a rakéta, főleg a MiG-29 sisakcélzójával kombinálva."
Egen, csak az a furcsa, hogy ha az R-73 ilyen überf'sza, akkor mér' tartalmazta a német korszerűsítési csomag (a legbonyolultabb) a rakétafegyverzet cseréjét...
Papíron biztos az R-73M a legjobb légiharcrakéta(Infravörös) de a valóságban én inkább a Python-4-re vagy a AIM-9P-R-X-re szavazok:-D
Az elég jó R-27-ről csak annyit, hogy tudtommal az harchelyzetben még sosem talált célba- Etióp-eritreai konfliktus Mig-29 vs. Szu-27
A Jak-38M a Jak-38 modernizált változata, erősebb fő- és emelőhajtóművekkel, modernebb elektronikával. A Jak-41 lett volna a Jak-38 utóda, amely már szuperszónikus sebességre is képes lett volna, a MiG-29S-ben is használt N-019M radarral szerelve, R-27 és R-73 légiharc, Kh-58 hajó elleni, Kh-25MP és Kh-31P radar elleni rakétákkal, stb. A Jak-38-akat 1991-ben állították le végleg, egy baleset után, a Jak-41 terv végig pénzhiánnyal küszködött, 1992-ben a támogatását is megszüntették, és a Kijev-osztályt kivonták a rendszerből. A Jakovlev iroda 1995-ig saját pénzből még dolgozott a Jak-41 terven, és Jak-141 néven összesen négy prototipust épített, amelyből kettőt reptesztre, kettőt pedig száraztesztekre használtak. Az egyik prototipus Mach 1,8-as sebessége is elért, amelyel a leggyorsabb VTOL gép a mai napig. Reményeik szerint a Latin-Amerikai és Ázsia országok vettek volna a gépből, kissebb anyahajóik számára, de senki sem vásárolt belőle.
Iraki Mi-24 vs. F-4:
Több változata is van a történetnek, az orosz források szerint irányítattlan rakéták illetve a géppuska használatával lőtték le, a nyugati források szerint Sthurm-V rakétával.
Itt a legelfogadottabb verzió:
Two Mi-24 were flying some their own mission and suddenly found out that a couple of F-4 trying to intercept them. F-4 leader attacked one of Mi-24 but it noticed that maneuver in time and hided over a hill. F-4 continued descending keeping the same direction and Mi-24 hovering over the hill rotated and turned on the same course so as soon as F-4 flue over the hill (and Mi-24) the helicopter got it in sight and shoot a missile.
The second F-4 decided to try his luck some next time and immediately left the area.
Én _mindennapos éles harci bevetéseket_ teljesítő gépekről írtam, nem a cirkuszi akrobatákról! Ezzel együtt, nem zárom ki, hogy létezik ilyen, de még sosem hallottam róla, imho ez már szerkezeti átalakításnak számít, és a modern vadászgépek elég rosszul tűrik a buherálást...
Elárulok valamit: a pillonok leszerelése semmiféle "szerkezeti átalakítást" vagy "buherálást" nem jelent. Egyszerűen leszerelik, és ha kell, felszerelik. Ennyi. És nem csak a "'cirkuszi akrobaták" esetén.
Ha nem hiszel nekem, nézz utána :D
Eszemben sem volt kioktatni senkit, egyszerűen fel akartam hívni a figyelmedet azokra a médiumokra, ahol a témával foglalkozó cikkeket olvastam! :-(( A múltkori 2 történet az amraamszkíj-ról, meg az egyszerre csődöt mondó 4 orosz rakétáról is ebből a forrásból származik.
A Top Gun-t és folyományait lassan 15 éve veszem, ahogy a Haditechnikát is. Ezen kívűl volt, amikor e mellett 2-3 angol nyelvű havilapot is vettem folyamatosan. Tehát én is olvastam ezeket. Jelenleg inkább a netes forrásokra támaszkodom, sokszor megbízhatóbb, vagy legalábbis kevésbé részlehajló (Kővári urat már nem egy esetben érték kritikák cikkei miatt...) Azonban csak ismételni tudom magam: az R-77 problémáit és egy balszerencsés esetből ilyen mérvű következtetéseket levonni, amiket írtál, nagy felelőtlenség.
Ezt mire alapozod? Van egy közel 300 milliós, és egy sacc/kb. 4-5 milliós ország. A tehetséges pilótákat tekintve az USA egy "kicsit" nagyobb halmazból meríthet, és szerintem az anyagi-technikai körülményeik is jobbak
Izrael lakossága mintegy 6 millió fő jelenleg (igaz, ennek csaknem 20%-a arab), amennyire én tudom, de van pár dolog, amire véleményemet alapozom:
-Kötelező sorkatonai szolgálat (nincs emberhiányuk)
-Folyamatos magas szinvonalú képzés (Izrael ugye szinte folyamatos fenyegetettségben él a környező arab országok által), ráadásul bizonyos esetekben az USAF-val közös a kiképzés.
-A különféle gyakorlatokon nyújtott teljesítményük.
Ezek alapján szerintem minimum egyenrangú az USAF és az IAF...
Viszont ha a légierőkről akarunk vitázni, miért nem a Pilóta fórumban tesszük?
"Akkor nézd meg mondjuk a légi bemutatókon repülő gépeket, amelykről sok esetben szépen leszerelik a sineket (kisebb légellenállás). Példa: Blue Angels F/A-18."
Azért ez egy "kicsit" extrém példa, jó hogy nem valami múzeumi tárlat kiállítási darabjáról beszélsz! Én _mindennapos éles harci bevetéseket_ teljesítő gépekről írtam, nem a cirkuszi akrobatákról! Ezzel együtt, nem zárom ki, hogy létezik ilyen, de még sosem hallottam róla, imho ez már szerkezeti átalakításnak számít, és a modern vadászgépek elég rosszul tűrik a buherálást...
"Jót akarsz kioktatni :DDD"
Eszemben sem volt kioktatni senkit, egyszerűen fel akartam hívni a figyelmedet azokra a médiumokra, ahol a témával foglalkozó cikkeket olvastam! :-(( A múltkori 2 történet az amraamszkíj-ról, meg az egyszerre csődöt mondó 4 orosz rakétáról is ebből a forrásból származik.
"Szerintem az amerikai és az izraeli pilótaképzés igencsak hasonló, sőt, ha rangsorolni kellene, akkor inkább az izraelieket venném elöbre."
Ezt mire alapozod? Van egy közel 300 milliós, és egy sacc/kb. 4-5 milliós ország. A tehetséges pilótákat tekintve az USA egy "kicsit" nagyobb halmazból meríthet, és szerintem az anyagi-technikai körülményeik is jobbak!
Üdv:
P.s: A Navy-t valóban én írtam el, természetesen a Marines rendszeresítette.
A Garibaldit azért védem, mertegyrészt szeretem az olaszokat (bohó népség, és jó a kajájuk) másrészt maga a hajó szerintem egy jól sikerült konstrukció.
A költségvetés tényleg nagy úr, az olaszoknál mindenképpen, nem kell magyarázni, hogy a megváltozott helyzet mindenképpen alávágott a flottáknak.
DE!
Egy mondatod miatt megvilágosodtam: (amit most fejből idézek, mert nemlátom - fen az új szoftot..)
Hogy a világtengerek feletti uralom nem elérhető az európai flottáknak!
De hát nem is céljuk!!
Talán csak a franciáknak, akik még erőlködnek (a Dögóllal rögtön -saját értékelés - második helyre ugrottak flották szempontjából, pláne ha kettő lenen belőle - szerintem a Richelieut újra fogják indítani, mert ha komolyan gondolják, hogy ők téyezők akarnak maradni, akkor kell min 2...)
Az európai flották most kicsit keresik szerintem a helyüket, hogy partvédelmen és tengeri utak biztosításán kívül mit akarnak még csinálni... nekik sokkal inkább elvették az ellenségüket, mint az amiknak...
De ha jósolhatok, akkor még egy darabig nagy egység építése euban nem lesz (szerintem az angolok i shalasztani fogják az új hordozót), amit elkezdtek azt befejezik, de nagy fejlesztés nem lesz.
Ezt honnan veszed? Először import gépek voltak, aztán _saját gyártás_ is volt belőle, licence alapján! Jelenleg, ha jól emlékszem 122 db. Harrier áll szolgálatban a U.S. Navy-nél. Forrás: "A világ fegyveres erői" 1999. Kossuth Kiadó.
Nem az US Navy-nél, hanem az US Marines-nál. És melyik változat is?!?! A Sea Harriert?!?!? Nem!!!
Az USA az 1970-es években az AV-8A változatot vette meg, amely a Gr1. módosított változata, a Sea Harrier Frs1. 1978/79-ben jelent meg. Amiről te beszélsz, az a 122db gép az AV-8B alváltozat, amely NEM azonos a Sea Harrier-ekkel (gyk.: a Sea Harrier az angol haditengerészet számára gyártott alváltozatokat takarja)!!! Az altipusoknak nem ártana utánanézned :)
Tessék erre a célra egy jó kis oldal.
de olyat, hogy hogy a gyári függesztősínt _leszerelték_ volna, még nem hallottam!
Akkor nézd meg mondjuk a légi bemutatókon repülő gépeket, amelykről sok esetben szépen leszerelik a sineket (kisebb légellenállás). Példa: Blue Angels F/A-18
Tényleg Cifu, olvass már utánna, a Top Gun-ban, a Jetfly-ban, az Aranysas-ban a szovjet/orosz rakéták találati százalékának!
Jót akarsz kioktatni :DDD
Azért esetleg nem kéne összemosni az összes rakétatipust, mert akkor ilyen szép kis fals kép alakulhat ki benned. Az, hogy az R-77 (NATO: AA-12) nem éppen a sikeresség mintaképe, még nem jelenti azt, hogy minden orosz rakéta egy kalap sz@r. Amikor egyesítették a két németországot, a keletnémet erők R-73 rakétáival több éleslövészetett is tartottak ugye a NATO erők. Eléggé ledöbbentek, ugyanis nagyon hatásos a rakéta, főleg a MiG-29 sisakcélzójával kombinálva. Az R-27 sem olyan rossz rakéta, egyszóval arra építeni, hogy az orosz rakéták nem élesednek (?) és nem találnak célba, hát legalábbis megmosolyogtató... :)
És nem csak a kiválóan képzett amerikai pilóták ellen hatástalanok, de az izraeliek is majdnem mindig győztek ellenük.
Szerintem az amerikai és az izraeli pilótaképzés igencsak hasonló, sőt, ha rangsorolni kellene, akkor inkább az izraelieket venném elöbre...
"SeaHarrier későbbi tipus, és nem rendszeresítették amerikában."
Ezt honnan veszed? Először import gépek voltak, aztán _saját gyártás_ is volt belőle, licence alapján! Jelenleg, ha jól emlékszem 122 db. Harrier áll szolgálatban a U.S. Navy-nél. Forrás: "A világ fegyveres erői" 1999. Kossuth Kiadó.
"nem is egy olyan kép van, ahol csak két pillonnal látható a gép, ettől függetlenül néggyel rendelkezett."
Ez komoly? Nem kötözködni akarok, ( komolyan! ) de ilyet még sosem hallottam! Olyat természetesen már többször is láttam, hogy _üresen hagytak_ fegyvertartó pillont, ( pl. a magyar készültségi Fulcrum-okon is csak négy rakéta van függesztve, holott 6 hely van! ) ha a mission nem indokolt többet, de olyat, hogy hogy a gyári függesztősínt _leszerelték_ volna, még nem hallottam!
Szu-27 alapján készült tengerészeti változat, de ettől a megjelölése még Szu-33.
Én írtam is, hogy a típusmegnevezést tekintve igazad van! Ugyanakkor a naval-technology.com is SZU-27 típust jelöl meg a Kuznyecov-nál. Úgyhogy szerintem egyezzünk ki döntetlenben! :-))
"hanem hogy szovjet gép nem nyert éles légi harcot. Ez pedig hamis."
Ez így, ebben a formában nem igaz! Először azt írtam, hogy _talán_ nem is nyert légiharcban, és a következő hozzászólásban azt is odaírtam, hogy a "talán" szó azért szerepel, mert 1-2 eset nekem is derengett, szabályt erősítő kivételként. Szignifikációnak azt tekintettem volna, ha a légipárbajok legalább 20%-át megnyerik, de még ettől is nagyon messze voltak! És nem csak a kiválóan képzett amerikai pilóták ellen hatástalanok, de az izraeliek is majdnem mindig győztek ellenük.
"Miért is???"
Tényleg Cifu, olvass már utánna, a Top Gun-ban, a Jetfly-ban, az Aranysas-ban a szovjet/orosz rakéták találati százalékának! Volt olyan story amerikai pilótától az első Öbölháborúból, hogy két MiG-29 összesen 4 rakétát lőtt ki rá, és még a dipolcsapdákat _sem_ kellett kiszórnia, mert látta, hogy az összes rakéta messze elkerüli a gépét. Vagy pl. amikor kihozták az "Amraamszkíj" nevű csodarakétájukat, és a nyugati szaksajtónak mindenféle kitalált lehetetlen adatokat adtak meg, ( pl. 97%-os találati pontosság, stb. ) erre a szaúdiak azt mondták, hogy őket érdekelné, de független szakértők előtt csináljanak egy bemutatót az oroszok náluk. Természetesen a bemutató minden költségét térítik. Erre a kitűzött időpont előtt egy héttel, az oroszok "technikai okokra" hivatkozva visszaléptek! No comment...
a magyar valóság: a magyar vadászpilóták csak azokkal a fegyverekkel nem lőttek éles próbát, amelyel a szolgálatot adták (R-27R és R-73).
Én úgy tudom, hogy legutóbb R-73 indításuk is volt, de ettől függetlenül, ami a magyar valóságot illeti, abban sajnos igazad van... :-((
"Tavaly lezuhant Szu-35-ösről én nem tudok, a #711-es farokkódú gép 2002 decemberében zuhant le."
Jó, nálad a pont, elnéztem egy évet, vagy pár hónapot. De azt nem tudom, hogy miért kötöttem össze magamban a SZU-35 típust és az egymás melleti pilótaüléseket...?
Alberto Ley Rivas: Az "Admiral Nakhimov" nincs az Északi Flottánál, jelenlegi státusa "undergoing refit" vagyis nagyjavítás alatt van, ha kifut, ( val'szeg csak 2006.-ban ) akkor a Csendes Óceáni Flottánál lesz Flagship.
Yoshi: Sajnálom ha megbántottalak a Garibaldival, de miért a személyes kötődés, csak nem ott szolgáltál? :-)) Én egy számmal kisebb csónakban nyomattam a Honvéd Folyami Flotilla "Óbuda" nevű AM osztályú őrnaszádján! :-)) Ami a további olasz törekvéseket illeti, én azon is csodálkoznék, ha 2007.-re elkészülne az "Andrea Doria". A költségvetési indokok nagyon kemények tudnak lenni, és John Steinbeck óta tudjuk, hogy "egerek és emberek tervei a legritkább esetben vállnak valóra!" A legjobb példa erre az olaszoknál összehasonlíthatatlanul nagyobb katonai hatalom, Franciaország! Ott megsasolták a költségvetést, és hipp-hopp lemondtak a "Richelieu Projekt" megvalósításáról, vagyis a De Gaulle hordozó testvérhajója nem épül meg! Később lesz ugyan még egy hordozójuk, de az már kisebb, olcsóbb, és konvencionális ( nem atom ) meghajtású lesz. Úgyhogy előbb utóbb szerintem a spagetti-vitézek is rájönnek arra, amire már több egykori tradicionális tengeri nagyhatalom ( britek, németek, oroszok ) rájött: a "Világóceán" nevű játszótéren qurva költséges dolog játszani, ráadásul van ott egy mogorva nagyfiú ( USA ) aki úgyis einstandolja az üveggolyókat... :-))
Üdv: