Keresés

Részletes keresés

geler Creative Commons License 2007.06.30 0 0 177
A gané időben a legjobbak tudnak elveszni, a másodosztály lapul, és a vihar után hazacsövez. Régi galambász vagyok, számtalan katasztrófautat megéltem, örökre fájó veszteségeket elszenvedtem.
Ilyen utakon úgy vagyok, hogy csak a 2-3 csúcsgalambért szorítok. A többi le van...
Nem igaz, hogy a mindent elviselő galamb a jó. Azok a csövesek, öt fillért nem érnek, legalábbis a modern versenyzésben. Ha Te ilyeneket tartasz, dupla ponttal verlek össze normális időkben.
Előzmény: karimax (175)
geler Creative Commons License 2007.06.29 0 0 176
Korábban, pár röfivel lejjebb írtam, hogy irreális álmokat kergettek ezzel a tudományos hablattyal. Felszáll a repülő (erről példálóztál), de a célhelyen nem tud landolni, mert közben kitört a vihar, és elküldik 300 km-rel messzebbre.
Ilyenről nem hallottál? Múlt héten Ferihegyen is volt ilyen. Nem figyeled a világot?
Pedig itt csak 2-3 óra előrejelzés kellene. A galamboknál 6-10 óra.
Ha a 2 órás előrejelzésbe hiba csúszik, mit vársz a tízórás prognózistól?
Előzmény: tubi2002 (174)
karimax Creative Commons License 2007.06.29 0 0 175
Ezek szerintem mind fölöslegesek.

A mai kor követelményeit teljesíteni tudó galambokat kell tenyészteni, és versenyeztetni.


Minden galamb nem vész el. Aki bírja azt kell továbbtenyészteni.


( gyógyszeripart már eltart a galambásztársadalom, még időjósokat is be kell ebbe vonni, meg az oxigénsátor gyártókat)
Előzmény: tubi2002 (174)
tubi2002 Creative Commons License 2007.06.29 0 0 174

akkor szerinted nem lehetne speciális, a postagalambászok igényeihez igazított előrejelzéseket csináltatni? szerintem ez lenne a jó, mintahogy a légiközlekedéshez is adnak, mert az is egy speciális tgerület.

 

nem csak az időjárés lehet fontos, hanem pl. a napkitörések, amelyek képesek megbénítani nagy területen a rádiózást vagy az elektromos hálózatot. meg az is szóba jöhet, hogy éppen új hold van-e, ismerni kellene az útvonal mentén telepített radarokat. folytassam?

 

ezek ma már nem lehetetlen, sőt egélszen  hétköznapi dolgok.

 

hiortelen az a kép jutott az eszembe, amikor a pilóta startra készül és a méásodpilóta beolvassa a sgzükséges adatokat.

 

áll a startfelelős, mellette a segédje és kérdezi:

felhők?

szélirány?

légnyomásváltozás tendeciája?

felszíni és magasabb légköri hőmérséklet?

holdfázis?

napkitörés?

vonalban aktív radarok?

más kerültek feleresztési tervei az adott irányban?

stb.

 

szerintem ideje lenne alaposabb és elmélyültebb előkészítést folytatni, mert még ma is úgy csináljuk, mint a kőkorszakban.

 

Előzmény: karimax (173)
karimax Creative Commons License 2007.06.29 0 0 173
A szállítási feltételek azért közel azonosak ma már. Etetés-itatás megoldott a felépítményekben, a tachográf miatt a sofőröknek ki kell venni a pihenőidőket, ami idő alatt a galambok is pihennek, szellőzés terén kell kicsit körülnézni.

A férőhelyigény pedig az országos szabályzat szerint 24 óra alatti szállítás esetén 250 cm2/galamb, 24 órán túl 350 cm2/galamb.


Az időjárással kapcsolatban:
Régen ilyen percre, méterre pontos előrejelzések nem voltak mégis maradt galamb a további versenyekre.

Azért mert mindent látunk, előttünk van a képernyőn a felhők mozgása, attól még a verseny kimenetelét nem tudjuk befolyásolni, hamár a galambok úton vannak.



"...3 MILLIÓ forint érték forog kockán!!!!!!!!!!!! akkor egy versenyelőrejelzés nem ér meg mondjuk 10 ezret?"


Szerintem nem, mert erre senki nem vállal garanciát, főleg nem 500 km feletti távon.

Most a napokban volt itt Pest környékén kétszer is piros riasztás a meteorológusoktól.

A második elkerülte Pestet, és vagy 60 km-rel odébb adta ki magából a pusztítást.
Előzmény: tubi2002 (172)
tubi2002 Creative Commons License 2007.06.29 0 0 172

sziasztok sporik. olvasom ezt a vitát, de az a baj, hogy csak a felszínt kapargatjátok.

 

mert:

 

1. nem egységesek a szállítási feltételek, ahány ház, annyi szokás. szerintem a szövetségnek egységesen alkalmazandó sztenderdeket kellene kiadnia erre (szállított galamb/férőhely, etetési, itatási szabályok, szellőzés, a ketrecek rendszeres takarítása, fertőtlenítése, a kocsi haladására, parkolására vonatkozó előírások, a feleresztés körülményei, stb.)

 

2. az időjárás csak előre jelezhető, de pontosan meg nem határozható. egy 5-700 km-es vonalon a zivatarzónák egy-két óra alatt is jelentősen mozognak, változnak, kiterjedésük nőhet, csökkenhet, s az is csak nem sokkal előtte mondható ki biztosan, hogy egy vastag felhőzetből fog-e esni, vagy sem. ennek ellenére erre is ki kellene dolgozni egy egységesen és jól használható rendszert (a szövetség megújult honlapján vagy egy tucat, ha nem több linket ajánlanak időjárástanulmányozáshoz...). mi lenne, ha lenne egy céggel szerződés, amely az azon a hétvégén aktuális feleresztési és érkezési helyek közötti vonalakra reggel 5-re kidolgoz egy előrejelzést, felhívja őket az illetékes vb-elnök, vagy aki a startengedélyt megadja, és megkérdezi, mi a helyzet, vagy neten megkapja időben. kész. egységes szempontok alapján készülnek minden versenyhez a meteorológiai előrejlezések. lehet, hogy ez pénzbe kerül, de becslésem szerint csak egy kerületi versenyen, ahol mondjuk 3 ezer galamb vesz részt, a befektetett energiát, munkát, pénzt számolva - csak 1000 (!) forinttal számolva galambonként - 3 MILLIÓ forint érték forog kockán!!!!!!!!!!!! akkor egy versenyelőrejelzés nem ér meg mondjuk 10 ezret?

karimax Creative Commons License 2007.06.28 0 0 171
"ahova ki van írva az út, onnan eresszék el és akkor!"

Ilyen vaskalapos hülyék nálunk is vannak :-))
Előzmény: bmalag (170)
bmalag Creative Commons License 2007.06.28 0 0 170

szerintem pedig törekedni kéne a jó versenyekre és nem belenyugodni, hogy nem tehetünk semmit, mert ez ilyen.

én nem hasalok el esőversenyek győzteseitől, mert nem vadkacsákat tenyésztünk.

az a 95-ös út meg kb az lehetett, amikor a mi fiatalszállítmányunkat visszalopták a határon és hazahozták őket. nem volt egyszerű, de sok galambot takarított meg a sporiknak. sztem ilyenkor az elégetett gázolaj le van szarva...bár ezzel nem mindenki ért egyet a környezetemben, mondván "ahova ki van írva az út, onnan eresszék el és akkor!"

Előzmény: karimax (169)
karimax Creative Commons License 2007.06.28 0 0 169
5-800 km-es úton nem tudsz okos lenni a feleresztést illetően.

A feleresztési hely 100-200 km-es körzetében ( starthely-és hazaútra gondolok) ha alkalmas az idő a startra, elengedik a galambokat. Azután mi lesz, lehet akármilyen előrejelzés azt már nem veszik figyelembe.

Ha ott jó az idő, itt pedig kilátástalanul szakad akkor is elengedik, mondván mire ideérnek eláll az eső.

Ha az előrejelzés azt mondja hogy 3-400 km-re a starthelytől a feleresztés után nagy eső várható , attól még verseny nem maradt el, simán kiengedik a galambokat.

Meddig tart egy verseny? Amíg a 20%-os lista nincs meg.

1995-ben a fiatalok versenyén volt egy verseny 5 napig tartott Linz környékéről.
Előzmény: bmalag (167)
bmalag Creative Commons License 2007.06.28 0 0 168
- részletes előrejelzést adni
Előzmény: bmalag (167)
bmalag Creative Commons License 2007.06.28 0 0 167

tárgyaltam már ilyen szolgáltatásról illetékes cégekkel. ők azt mondták tudnak előrejelzést adni az útvonal teljes hosszán (X kilométerenkénti beosztásban) a versenynapra részletes előrejelzést adni. persze ez pénzbe kerülne, de lehet többet érne, mint a neten fellelhető ingyenes források. ha egy ilyen a kezében lenne az illetékeseknek már lehetne valamire támaszkodni.

 

Előzmény: geler (166)
geler Creative Commons License 2007.06.27 0 0 166
Ne ítélj ilyen keményen, mert nincs igazad.
A feleresztést fél-hat - hét óra közt kell eldönteni. Kora reggel, hűvös, kiegyenlített és semmi rendellenességet nem mutató időben még senki sem tudja megjósolni, hogy délután pont egy óra körül pontosan Pozsony körül alakulnak ki zivatarok, és pontosan az a terület, ahol a galambok akkor nagyjából küzdeni fognak.
A meteorológia annyit mond, hogy délután záporok-zivatarok lesznek. Ilyen általánosságok mellett nem is lehetne postagalamb-versenyt rendezni.
Egy a lényeg: legalább hat-tíz órás pontos, időben és területben határozottan kölürírt előrejelzésre lenne szükség. Ez véleményem szerint a belátható időn belül nem képzelhető el.
Te felkelsz, megeteted az otthonmaradtakat, megreggelizel, és megnézed a tévén az időjárást. Látod, hogy szarul alakul a helyzet, gyülekeznek a felhők a Cseh-medencében. Kurva okos gondolatokra jutsz. Csak az a probléma, hogy a galambok engedését már öt órával ezelőtt el kellett dönteni.
De van egy javaslatom. Képezd ki magad, vállald el a meteoszolgálatot, kelj fel négykor, szedd az adatokat, és amikor ötkor felhív a kísérő, mondd meg, mit kell tenni.
Előzmény: bmalag (156)
karimax Creative Commons License 2007.06.26 0 0 165
Akkor passz.

Nálam 20-ból 1 db 4 éves tojó, és egy tavalyi hím hiányzik.
Előzmény: bmalag (164)
bmalag Creative Commons License 2007.06.26 0 0 164
rákérdeztem mégegyszer azért, hogy mi volt és mi van. délután 2-kor volt kint a kocsi a legelsők közt. a legjobb helyre tudott állni elvileg. 2x etettek kevesebbet, hogy ne verjék ki a kaját a vályúból. Itató tele volt onnantól kezdve. más egyesületeknél a 2-3 galambos hiány jellemző 10-ből, de vannak kirívó esetek is (20-ból 8-10 db hiányzik).
Előzmény: bmalag (162)
bmalag Creative Commons License 2007.06.26 0 0 163
hát ezen a plusz 30-40 km-en már nem volt szar idő az tuti. a falka eleje eljött, az élgalambok megérkeztek szinte mindehol szépen de utána már nyűglődés volt.
Előzmény: karimax (159)
bmalag Creative Commons License 2007.06.26 0 0 162

ezekre a dolgokra úgy tudom nagyon odafigyelünk, bár még nincs videorendszer a kocsin, mint a szolnokiaknál.

akkor csak simán szarok vagyunk. nemtom.

Előzmény: karimax (161)
karimax Creative Commons License 2007.06.26 0 0 161
Autó mikor ért ki a feleresztés helyszínére? Pihentek a galambok eleget a startig?

Start előtt itattak?
Előzmény: karimax (160)
karimax Creative Commons License 2007.06.26 0 0 160
Galambok ellátása, itatás, autó szellőzése rendben van?
Előzmény: bmalag (158)
karimax Creative Commons License 2007.06.26 0 0 159
Pedig ezeknek elvileg ugyanott kellett jönniük.

Itt Pest környékén meg nem volt eget rengető idő.
Előzmény: bmalag (158)
bmalag Creative Commons License 2007.06.26 0 0 158

akkor örüljetek. kolumbia.

13.30 körül kezdtek jönni felénk a galambok de elég gyalázatosan. sok embernek a legjobbjai hiányoznak.

Előzmény: karimax (157)
karimax Creative Commons License 2007.06.26 0 0 157
"innen gratulálnék a hétvégi herzbergi országos startfelelőseinek. 25-50%-os hiányok vannak. "


Hol történt mindez?


Nálunk itt a Dunakanyarban nem volt vészes.


12.30-kor már voltak galambok Vácon, és nem számottevő a veszteség.
Előzmény: bmalag (156)
bmalag Creative Commons License 2007.06.26 0 0 156
innen gratulálnék a hétvégi herzbergi országos startfelelőseinek. 25-50%-os hiányok vannak. feltalálták már az internetet meg létezik a meteorológiai szolgálat is, amely pontos előrejelzést ad az útvonal teljes hosszán némi aprópénzért. az elvesztett galambokhoz értékéhez képest aprópénz. szar verseny volt.
karimax Creative Commons License 2007.06.23 0 0 155
Idén már nem lesznek nálam fiatalok.
Előzmény: videoton63 (154)
videoton63 Creative Commons License 2007.06.23 0 0 154

Szia Karimax!

Mehetek a fiatalokert?

Vagy mondjak le roluk?

 

kicsicorr Creative Commons License 2007.06.18 0 0 153
Eladnám Bricon elektromos rögzítőmet teljes felszereléssel. Magasszálló szögedi jó repülő fakót beszámítok. Érdeklődni: 34/310-358
BGazda Creative Commons License 2007.06.10 0 0 152
Köszi, majd felhivom öket!
Előzmény: karimax (151)
karimax Creative Commons License 2007.06.10 0 0 151
Nagypál Laci:06-1-413-7920

Bárdos István:06-1-342-4364

Munkahelyi telefonok.
Előzmény: BGazda (150)
BGazda Creative Commons License 2007.06.09 0 0 150
Köszi, de hol vagy hogy tudom Öket elérni?
Előzmény: karimax (149)
karimax Creative Commons License 2007.06.08 0 0 149
Fordulj bizalommal Gödöllőn Nagypál Lászlóhoz, vagy Bárdos Istvánhoz :-))

Előzmény: BGazda (148)
BGazda Creative Commons License 2007.06.08 0 0 148

Szia! Köszi a segitségedet előre is. Gödöllői vagyok.

Előzmény: geler (135)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!