Keresés

Részletes keresés

unisignal_aefh Creative Commons License 2009.09.07 0 0 404
Igen, sajnos nem lehet tudni hogy milyen és mennyi baktérium, penészgomba, egyéb dolgok keletkeznek a kondenzvizes belső csőfalon. Ezzel az a fő probléma szerintem hogy senki nem meri kipróbálni és nézegetni a levegő minőségét éveken keresztül. A föld megeszi a horganyzást, emiatt csak alucső jöhet szóba , de hogy hogy bírja a föld nyomását az egy jó kérdés.
hőtechnikailag pedig az alu jobb lenne mint a műanyag antibaci csövek...
Előzmény: hAnd (401)
hAnd Creative Commons License 2009.09.07 0 0 401
Tényleg nem jó a sima spirócső talajregiszternek?
Miért? Korrózió miatt? Vagy mert összeroppan? És ha rábetonozok egy kicsit?
Előzmény: unisignal_aefh (400)
unisignal_aefh Creative Commons License 2009.09.07 0 0 400
A heliosnak is van, az olcsóbb, bár nem sokkal.
Gondold át nem akarsz e zárt rendszerű talajregisztert víz-levegő hőcserélővel. A keringető szivattyú áramfelvételével kerül majd többe (üzemeltetés szemppontjából). Kivitelezése viszont jelentősen olcsóbb a rehaunál vagy a heliosnál.
Előzmény: hAnd (396)
peter513 Creative Commons License 2009.09.07 0 0 399

A feleségem hevesen tiltakozik az ellen, hogy valaha is szellőztetőt szereljek a lakásba. Eljutottam odáig, hogy már csak a kinézete ellen ágál: Hogy fog az kinézni?! Mondtam, hogy bemegy bármelyik nagy új épületbe, mindegyikben van szellőztető, de erre azt mondja, hogy családi házban még nem látott ilyet, látni akar.

Tehát: Akinél már működik, légyszi készítsen képet a légbeömlőről, és tegye fel, mert meg akarom neki mutatni. Mondtam, hogy van vagy 20 féle, de egyénit is lehet készíteni fából sűrűn kivágva. Erre kicsit megenyhült de látni szeretne.

Köszi!

hAnd Creative Commons License 2009.09.07 0 0 396
Milyen csövet javasoltok a földregiszterbe? Jó az egyszerű spirócső, vagy az összeroppan a föld súlya alatt?
unisignal_aefh Creative Commons License 2009.09.06 0 0 395
mejben=melyben :)
Előzmény: unisignal_aefh (394)
unisignal_aefh Creative Commons License 2009.09.06 0 0 394
Szia!

A cső a csőben rendszer nagyon jó. A föld alá nem mehet, le kell szigetelni, máskülönben elveszíti az értelmét. A hőcserélő nem lehet egyben talajregiszter. Sima kpe csövekből nem ajánlott készíteni, pl mert szennyező anyagokat enged ki, statikusan feltöltődik=koszolódik, nehéz légtömörré tenni. Kb 80-85 % os hatásfokot érhestz el jó méretezéssel. Olvasd végig peterch szakértő hozzászólásait, mejben részletezi ennek felépítését.
Előzmény: fürgeszarvas863 (393)
fürgeszarvas863 Creative Commons License 2009.09.06 0 0 393

Sziasztok!

Én is gondolkodom ehhez hasonló szellőztető rendszeren. Szerintetek meglehet oldani sima KPE csövekből?

A kifújt levegő energiájának hány %-át tudnám úgy vissza nyerni ha azt mondjuk egy 110mm átmérőjű csőben áramoltatnám ki, a frisset pedig egy 200mm-esbe vissza a 110-es körül. Tehát cső a csőben rendszerben, és mind ezt úgy hogy le van ásva kb 1800mm-re a földben.

Télen így lenne használva, nyáron meg csak a külső csövön jönne a levegő a benti használtat meg csak kifűjnám.

Gondolatok?

Ellenérvek?

Megerősítés?:)

hAnd Creative Commons License 2009.09.06 0 0 392
Sziasztok!

Ismeri valaki az XHBX-D2TH gépet? Ez egy kis hővisszanyerős gépecske, 200 m3/h-ig. Kínai, jó árban van. Van valakinek ezzel tapasztalata?

Köszönöm
peterch Creative Commons License 2009.08.30 0 0 391
Szia !

Nyaron kicsapodas nem jon letre. Telen meg ami kicsapodik, az az elhasznalt levegobol, de mivel a meleg oldal iranyaba lejtese van a rendszernek, igy visszafolyik a kondenz gyujtoponthoz, ahonnan el van vezetve a lefolyoba.

Udv , Peter.
Előzmény: unisignal_aefh (390)
unisignal_aefh Creative Commons License 2009.08.30 0 0 390
Szia!

Neked nyáron a friss levegő páratartalma nem csapódik ki a rendszeredben valahol?
Előzmény: peterch (389)
peterch Creative Commons License 2009.08.27 0 0 389
Szia !

A kalorifer megvalasztasa eleg konkret adatok ismereteben lehet csak korrekt. Ezert legyszives nezd at ezt a meres leirast.: www.permanent.hu/katalog/hoszivattyu/passzivhutes.pdf
A negycsovessel megtudod oldani a hutest es a futest is.
Az en rekuperatorom SPIRO cso FeZn lemezbol, valamint a leagazasok SONOVENT zajcsokkento flexibilis csovek.
80mm-es csovon orankent atnyomni 160m3 levegot az szerintem durva dolog. 9m/sec. lesz a szelsebesseg.
140-es csoben az 500m3 , ugyszinten 9m/sec. legsebesseget jelent.
En szerintem a 80-as helyett 125mm-es es a 140-es helyett a 200mm-es jobb lenne. Csokkenne a legellenalas, igy a venti kisebb fogyasztassal mukodne, valamivel csendesebb is lenne. Ami a zajszint csokkenteset illeti: Minel egyenesebb szakaszok legyenek, A gerincbe vagy hangtompito csoszakaszt epitesz be, es a leagazasokat hangtompito flexicsovekkel kotod be. Itt viszont nagyon szamit a cso hossza. Legalabb 1,5m legyen, de ha tobb, az nem baj. Szereleskor ne feszitsd meg, hanem legyen egy kis lazasag, akkor jobban csillapit!

Udv , Peter.
Előzmény: Cushman (388)
Cushman Creative Commons License 2009.08.27 0 0 388

Szia!

 

Utolsó kérdéseim a méretezéshez, amik még hiányoznak:

 

Ha a kalorifer (kútvizes) méreteit (nem fizikai, hanem teljesítménybéli) szeretném meghatározni akkor is igazak ezek a számok? Tehát ha kijön nekem pl. 3kW akkor elmegyek egy "kalorifer" üzletbe és ott levesznek a polcról egy 3kW-os kalorifert?

 

A másik dolog, hogy a te rekupátorod alu, vagy acélcsőből van illetve spiró, vagy flexibilis?

 

A harmadik dolog: átm 80-as cső elég 160m3/ó "zajtalan" szállításához, vagy válasszak nagyobbat , esetleg kisebb is elegendő?

A gerincvezetéken 500m3/ó légmennyiségnél elég a 140 körüli vezeték? 

 

Köszi,

Cushman

Előzmény: peterch (383)
Májkell123 Creative Commons License 2009.08.27 0 0 387
Ami egy átlag ksz-ben benne kell lennie, az bent van. Párazáró fólia a gipszkarton alá, tömített ablakok stb. Ilyen alapon az összes ksz szétrohadna.
Arra gondoltam amit egy passzívházban pluszba beépítenek. pl. légtömör konnektorok stb.
Előzmény: Pitylogós (385)
peterch Creative Commons License 2009.08.27 0 0 386
Szia !

Az en hazam tegla + EPS.
Nalam is van veszteseg a legtomorseg vegett, 15m3/o. Sajnos igaz az, amit az elottem szolo irt. Nagy hianyossag, ha a konnyuszerkezetes haznal nincs kelloen beepitve a legtomorseget biztosito folia,nyilaszarok legtomor beepitese, stb. Nalad sajnos elofordulhat, hogy telen a reseken kijuto para kondenzalni kezd a szigetelesben, vagy a tartoelemeken.
Ha viszont az elszivas lesz nagyobb, akkor meg a reseknel elofordulhat, hogy peneszedes jon letre belulrol. De igy legalabb megtudnad, hogy hol vannak a gyenge pontok. Ezek a pontok most is veszelyt jelentenek.

Udv , Peter.
Előzmény: Májkell123 (384)
Pitylogós Creative Commons License 2009.08.27 0 0 385
Az elég baj. A ksz-ben akkor is létfontosságú a légtömörség, ha nincs szellőztetőd. A réseken ugyanis a pára akkor is diffundál, ha nem levegő viszi magával. És akkor túlnyomás nélkül is szétrothad a szigetelésed/favázad.
Előzmény: Májkell123 (384)
Májkell123 Creative Commons License 2009.08.27 0 0 384
Szia Peterch.

Hozzád lenne egy kérdésem, mert nálad már egy ideje működik a szellőző rendszer.
Mennyire foglalkoztál a házadnál a légtömörség problémájával?
Azért kérdezem mert az én házam "mezei" könnyűszerkezetes. Ebbe tervezek szellőztető rendszert kiépíteni, de az építkezés során a légtömörséggel nem foglalkoztunk. Aggályom: ha túlnyomásos a rendszer nem kezd el a benti pára elindulni kifelé, aztán idővel eláztatja a favázban lévő szigetelést?
Mi erről a tapasztalatod?
peterch Creative Commons License 2009.08.27 0 0 383
Szia !

100m3 levegot 0C fokrol 10C fokra 270Wh-val lehet felmelegiteni elmeletileg. Nalad 90m3 levego fog aramlani orankent. Ha 3C fokot akarsz rajta melegiteni, akkor 90x3x0,27=72,9Wh kell elmeletileg, de inkabb egy kicsit tul kell meretezni. Esetedben 100W-os futoszal kellene. A futoszalat a befuvo agban az eloszto ele tedd! Ne a beszivashoz!

Udv , Peter.
Előzmény: unisignal_aefh (381)
peterch Creative Commons License 2009.08.27 0 0 382
Szia !

Rosszul ertettel meg. En csak a kettonk hozzaszolasainak ujraolvasasat irtam/arra eleg a 2 perc/. A by-pass-os megoldast en is ugy irtam, hogy nem fujod ki a levegot, hanem csak keringeted a kaloriferen keresztul a hazban. Maskeppen nem hulne a levego a hazban.
Nyaron en csak az eszaki oldalrol szelloztetek es csak fozesnel, WC,furdes eseten van hasznalva az elszivas.
Telen altalaban a lassu szelloztetes mukodik napkozben , fozeskor megy 100%-on. Reggel van ugyszinten nagyobb fokozaton ,a gyors legcsere erdekeben.

Udv , Peter.
Előzmény: Cushman (379)
unisignal_aefh Creative Commons License 2009.08.26 0 0 381
Peter, már csak egy dologban segíts légyszi. Hogyan tudom kiszámolni hogy hány W mennyit melegít egy 160as csőben 90m3/h áramló levegőn.
Előre is köszönöm a sok segítséget.
Előzmény: peterch (378)
unisignal_aefh Creative Commons License 2009.08.26 0 0 380
Nem nagyon találok 370W alatt kútvízhez szivattyút. Nekem ez a fogyasztás sok. Főleg nyáron lenne sok, amikor egész nap menne. Lehet hagyom az egészet. most elvagyunk a házban, nem olyan vészesen meleg. Télére meg én is bevágok valami fűtőszálat a beszívó ágba.
Cushman Creative Commons License 2009.08.26 0 0 379
Szia!

Ezt a topikot végigolvastam és elkezdtem a légfűtéses topikot is.
Bocs ha olyat kérdeztem amit már leírtál, de így nem tudtam összerakni a rendszeredet, lehet, hogy figyelmetlen is voltam.
Teljesen világos minden, kiindulásnak tökéletes. Valszeg ez lesz a méretezésem alapja.
A bypass szelep elgondolkodtatott. Én úgy oldanám meg, hogy elszívás mindenképpen lenne csak akkor amikor pl nem vagyunk otthon akkor nem a szabdaba fújom ki a levegőt, hanem vissza a kútvizes kaloriferre.
A gépészetet a pincébe raknám, ott lenne a frisslevegő beszívása és a koszos levegő kifújása. A pincémben van egy hosszú folyosó, oda be lehet hajtogatni a kívánt 40 métert a rekupátornak.
Gondolom a nyári időszakban az elszívásnál elkerüli a rekupátort a légáram. Ezt zsaluzattal oldottad meg? A nyári időszakban amikor hűtessz akkor is 202m3/h az elszívásod, vagy kisebb teljesítény is elegendő?
Télen milyen légármot használsz, hányszor cseréled a lakás levegőjét óránként?

Köszi,
Cushman
Előzmény: peterch (378)
peterch Creative Commons License 2009.08.26 0 0 378
Szia !

Szanjal ra ket percet a hozzaszolasaink ujraolvasasara!
Nyaron kutviz es kalorifer segitsegevel a szellozorendszered kepes huteni a hazat jo meretezesnel. Ha csinalsz egy by-pass-t, akkor ha nem vagytok otthon, nincs kifele legcsere, csak folyamatos kaloriferen keresztul aramoltatas a hazon belul. Igy jo hatasfokkal tudod huteni a hazat. Ha otthon vagytok, akkor egyik oldalon elszivod az elhasznalt meleg levegot, a masik agon meg befuvod a hus friss levegot.
Telen mas a helyzet. Amennyiben jol ertem az irasodat, akarsz egy cso a csoben rekuperatort epiteni. De hol fog ez nalad megepulni? Van helyed?
Az en rendszerem 202m3 levegot sziv el es 217m3 levegot fuj be orankent maximalis fordulaton. Tehat tulnyomasos. Hossza 21m . Csovek merete : belso cso -elhasznalt levegocso-125mm, friss levegocso- kulso-200mm. Uzemeles kozben ,ha hidegebb a kinti levego homerseklete, akkor a befujt friss levego cca 2-3C fokkal hidegebb, mint a benti homerseklet. Ezt a kulonbozetet futi fel egy 125 Wattos futoszal, amit a csobehelyezett termosztat kapcsol, amig nem eri el a szobahomersekletet a levego homerseklete a csoben .
Alapjaban nalad egy ilyen rendszer mint az enyem nem is igenyelne a kaloriferes elomelegitest. A 400m3-es legcserehez elegendo volna paralelban megegy ag. Megmondom miert megegy es nem egy vastagabb. Ha a 400m3-re terveznenk, akkor joval vastagabb csovek kellenenek, ami azt a negativ jelenseget idezne elo, hogy az alacsony legcserenel 90-100m3/o nagyon sok ho a csovek felmelegitesere menne el ,es a lassu aramlasnal nem volna annyira tokeletes a hocsere , mivel nagyok az atmerok. 400m3/o legcserenel elegendo volna 300W-os futoszal. Termeszetesen, ha a csovek jol levolnanak szigetelve. Nalam 10cm-es Is..er van+6mm -es uvegszalas tukorfolias kopenyszigeteles. A rendszerem a padlason van.
Bocsika, kicsit hosszabb lett!

Udv , Peter.
Előzmény: Cushman (376)
Májkell123 Creative Commons License 2009.08.26 0 0 377
Az Aldes-nek van lapos légtechnikai csatornája.
Aldes
Cushman Creative Commons License 2009.08.26 0 0 376

Szia!

 

"Nem kellemes ilyen helyzetben a friss levego bearamlasahoz kozel lenni"

 

Ez az oldal ami még nem világos számomra. Pontosabban milyen légáramot fogok használni. Az eredeti tervem, hogy télen egy alacsony teljesítménnyel, de folyamatosan menne (50-100-m3/h légcserével) a rendszer és ha szükséges akkor időnként pár percre, fél órára menne közel 100%-on. Ez majd használat közben fog eldőlni, hogy működőképes-e így a rendszer. Én jobban szeretem a kisebb, de folyamatos üzemet, mint a szakaszos, de intenzívebb szellőzést. Ennek ellenére a ha van rá mód akkor a rendszer úgy lesz kiépítve, hogy a legnagyobb teljesítmény mellett is képes legyen a frissen beszívott levegőt előmelegíteni lehetőleg az általad is említett 2 fok különbségre.

Szerintem a folyamatos, de kisebb teljesítménynél nem lesz olyan nagy légcsere illetve légsebesség a befúvóknál, hogy kellemetlen legyen az a két fok különbség. Ennek ellenére meggyőzhető vagyok és adott esetben a rendszerbe beépítek egy kisebb teljesítményű rásegítőfűtést.

Ami a teljesítményt illeti 4-500m3/h tud majd a szellőzőrendszer. A ventilátorok szabályozható teljesítményűek lesznek és szeretném mérni a tömegáramot, mind a befújásnál és az elszívásnál. Az elszívás központi lesz, a legtávolabbi helyen a befújásokhoz képest a tökéletes átöblítés végett.

Mivel a rendszerem erősen hasonló lesz (az eleje mindenféleképpen) a unisiqual_aefh topiktárs által leírtakhoz ("két kutas" rendszer) az itt lévő kalorifer méretezése talán egyszerűbb feladat, de ebben is kérném a segítségedet. Ami viszont fontosabb lenne az az általad használt ellenáramos rendszer paraméterei kiindulásnak. Ugyanis építek egy ilyen rendszert, de a méretek tekintetében nem szeretnék egyik irányban sem elszállni. 500m3/h levegőt szeretnék felmelegíteni +10 fokról (kútvízzel előmelegített) +20 fokra +22 fokos levegővel. Jelenleg lövésem sincsen, hogy mekkora csőátmérőkkel és hosszokkal oldható ez meg, ezért nagy segítség lenne, ha a nálad működő rendszer alapadatait megosztanád.

 

Köszi,

Cushman

Előzmény: peterch (373)
peterch Creative Commons License 2009.08.25 0 0 375
Szia!

A kerdes nem annyira a teljesitmeny, hanem inkabb a megoldas. Vagy nagyfeluletu ,vagy tobbretegesnek kell lennie a kalorifernek. Mivel percenkent 1,5m3 levegot akarunk felmelegiteni, igy nagyon lassu legmozgas kell.
Ami 0,5x0,5m-es kalorifernel egesz feluleten 0,1m/sec.-os aramlas. 80/60C fokos bol legalabb 4-5kW-os kellene. ilyenek altalaban szerelocsarnokokban szoktak lenni.

Udv , Peter.

Előzmény: unisignal_aefh (374)
unisignal_aefh Creative Commons License 2009.08.25 0 0 374
konkrétan a rendszer:
Az akna aljába van fúrva az egyik kút. A karolifer az akna aljában ráépítve a beszívócső ami a föld alatt megy a házba. Az önfelszívó szivattyú felszívja a vizet az akna aljában lévő fúrt csőkútból a vizet át a karoliferen egy földben elvezetett kpe csövön egy 20 méterre lévő másik kútba engedi. A kalorifer friss levegő oldalára nem terveztem csövet, az akna levegőjét szívná. az aknafedelet leszigetelném, de egy légbeömlő lenne rajta biztosítva a levegőbeéramlást az aknába.
Attól féltem hogy elfagyhat a karolifer, de akkor ezek szerint nem fog. Célom végül is az hogy fagypont feletti levegőt kapjon a rekuperátorom egész télen.
Az elméleti értékedhez mekkora kalorifer kell? Az óránként 325 liter víz az nagyon jól hangzik.
Előzmény: peterch (366)
peterch Creative Commons License 2009.08.25 0 0 373
Szia !

Nem voltal felreertheto, csak gondolj bele egy kicsit ! Van a friss levego, amit sikerult a kutviz es a hulladekhovel 16C fokra elomelegitened. De a hazban 22C fok a beallitott megszokott homerseklet. Nem kellemes ilyen helyzetben a friss levego bearamlasahoz kozel lenni. Az a par Wattos rasegites a kalorifer utan nem olyan problemas, ezert ugy kell elkesziteni a rendszert, hogy a bejovo homerseklet is kozel legyen a benti homerseklethez.

Udv , Peter.
Előzmény: Cushman (371)
Eddy N Creative Commons License 2009.08.25 0 0 372

Sziasztok!

 

Tudnátok ajánlani lapos légtechnikai vezetékrendszert?

Melyik jó ár-érték arányú, mire kell ügyelni?

 

Előre is köszi!

Cushman Creative Commons License 2009.08.24 0 0 371
Szia!

Úgy látom félreérthető voltam.
Valójában a fűtést nem 100%ban ezzel oldanám meg, arra megvan a radiátoros rendszer. Pontosabban fogalmazva télen a "szellőztetéses" veszteséget szeretném csökkenteni úgy, hogy közben elegendő, friss levegő jusson be a házba. Ez lenne télen a cél. Nyáron pedig a klimatizálás. A hsz-ed szerint a rendszernek ez a része (nyári klimatizálás, kútvízzel) rendben lenne. Amit a veszteségekről írtál az rendben van, jogos, már át is terveztem a rendszert fejben. Az elszívás lesz másképp, máshol megoldva és levegős kalorifer lesz.

Szerinted "csak" egy tipp, de nekem nagyon sokat jelent, alakul a rendszerem, köszi!

Cushman
Előzmény: peterch (369)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!