A héten rokonaink az F1-ről (no ne a Ferrarira vagy a Minardira tessék asszociálni, hanem a budapesti nemzetközi légikikötő ékességére) indulva jöttek hozzánk az egyik fapadossal. Az indulás előtt volt néhány holland, akik elég hangosan adták a többi utas tudtára, hogy mit is gondolnak a terminál - elég spártai - körülményeiről. (Ezt magyarul hőbörgésnek nevezik.)
Az ellendrukkerezessel kapcsolatban kivulallokent csak annyit, hogy ha a ket ceg fejlodeset vizsgaljuk, akkor a Malev vezet (a szamos negativ dolog ellenere is!).
Utascentrikussag szempontjabol a ket ceget vizsgalva a Malev messze viszi a palmat, es itt most altalanossagba beszelek, mert a repuloteren is dolgoznak max mertekben utascentrikaus emberek, azonban ennek ellenere is, maga az egesz repuloter egy nagy nullat nyujt....es mindezert lehuzza az utasokat eleg rendesen!!!!!!
HAt ezert vagyunk lemaradva....
De egyebkent a HAinan elnoke nyilatkozta, hogy -ez kimaradt a Malev topicban levo cikkbol- hogy nagyon szivesen beszallna a repuloter privatizaciojaba is!!!
Na, abba biztos vagyok, hogy ok rendet csinalnanak ebbe a helyzetbe.....
10 milliárd forintért építene repülőteret hazánkban egy osztrák cég
2004. augusztus 18., 08:49
A cikk betűmérete :
kisebb
nagyobb
Nagy valószínűséggel az osztrák Unger Stahlbau GmbH építi ki a szombathelyi repülőteret, értesült a Napi Gazdaság. A légikikötő logisztikai közponntá nőheti ki magát, és bérbe adható is lenne.
A 180 hektáros, Szombathely és a környező települések tulajdonában lévő légikikötő hasznosításáról a közelmúltban kezdődtek tárgyalások a város és az osztrákok között. A csak füves pályával rendelkező repülőteret jelenleg csak a helyi repülőklub használja. Az osztrák vállalat a létesítményt saját logisztikai központjává fejlesztené, és részben bérbe is adná.
A 10 milliárd forint értékű beruházást az Unger az önkormányzatokkal közösen hajtaná végre. Az oberwarti székhelyű cég acélszerkezet-gyártásban vezető az osztrák piacon, számol be a Napi Gazdaság.
Szerintetek ez jelenthet valamilyen konkurenciat a monopol BA Rt-nek???
Sztem, ha fogadna fapadosokat mindenkeppen.......bar eleg messze van pesttol, de legalabb mar vmi elkezdodne piciny kis hazankban.......
Köszönöm hogy megértettél. A vélemyényeidet nézve, el tudom képzelni mennyire szeretnél malév, BA Rt. alkalmazott lenni :-) Sok sikert, én drukkolok neked, bár ahogy a másik topicot olvasom, sietned kell ha a malévnél szeretnél dolgozni :-((
Látod, ugyanígy csodálkoztam rá én is korábban - hiszen visszaolvasgattál, tehát biztosan tudod.... - amikor engem is lekomcsiztak. Talán végre megérted, mire céloztam ezzel.
Fogalmam sem volt arról, hogy te vajon melyik területen dolgozol, számomra édesmindegy, mivel én sem nem a Malév, sem pedig a BA Rt kötelékébe nem tartozom (pedig egyszer majd jó lenne a reptéren dolgozni - no nem ezek miatt a cégek miatt, hanem a repülés szaga miatt...)
Így hát lenézni sem tudlak, és az előbbiekből fakadó logikus következményként nincs is szándékomban ilyet tenni. A földi és égi kiszolgálókkal sem.
Na, megyek honfoglalni. Majd ott tovább generálom a hangulatot......
De jó, ezt is megtudtam, komcsi vagyok :-) De hogyan varrjak rá gombot??? Cimkézni nem szoktam, szerintem összekeversz Walakikével. Azért a földi kiszolgálókat még nem kéne lenézned! Szerintem nem azért dolgoznak ott, mert máshoz nem értenek...
No hadd generáljam tovább a hangulatot még egy kicsit.....
Cikk az origoról:
"
Bombafenyegetés miatt kényszerleszállást hajtott végre a Lufthansa Isztambul-Frankfurt járata vasárnap délután Ferihegyen. A gépet és az utasok poggyászát a tűzszerészek átvizsgálták, de nem találtak robbanószert, így a gép folytathatta útját. Este 8 után egy török Boing 737-es is biztonsági leszállást hajtott végre, mivel ez a gép is Isztambulból indult és Frankfurt az úticélja. A tűzszerészek megkezdték a gép átvizsgálását.
Átviszgálják a Lufthansa gépét
Negyed négykor kényszerleszállást hajtott végre a Lufthansa egyik gépe Ferihegyen - tudta meg az [origo] az ORFK sajtóügyeletesétől, Kovács Viktóriától. A repülőgép 172 utassal és 6 fős személyzettel a fedélzetén Isztambulból Frankfurtba tartott. A felszállást követően nem sokkal telefonon megfenyegették a légitársaságot azzal, hogy bomba van a gépen. A pilóta így kényszerleszállásra kért engedélyt Ferihegytől.
A tűzszerészek átvizsgálták a gép belsejét, majd egyenként az utasok poggyászát, de nem találtak robbanóanyagot. Így este 8 óra után a gép folytathatta útját Frankfurtba.
Este 20.50-kor a török légitársaság egy Boing 737-es Isztambul-Frankfurt járata szintén kényszerleszállásra kért engedélyt Ferihegyen. Kovács Viktória elmondta: valószínűleg az isztambuli fenyegető telefonhívás miatt minden légitársaság értesítette az onnét Frankfurtba tartó járatát. Az útbaeső legközelebbi repülőtér pedig Ferihegy. A török gépen 162 utas és 4 fős kísérőszemélyzet tartózkodik. A tűzszerészek megkezdték ennek a gépnek is az átvizsgálását. Az ORFK sajtóügyeletese azt nem tudta megmondani, várható-e újabb gép leszállása az este folyamán Ferihegyen hasonló okokból.
Frankfurtban is átvizsgáltak egy gépet
Bombariadó miatt megérkezése után azonnal félreállítottak, majd kiürítettek egy horvát repülőgépet vasárnap este Frankfurtban - közölték a gépen utazó szemtanúk. A Croatian Airlines OU 414-es járata Zágrábból indult frankfurti úti céllal. Megérkezett ugyan a német város repülőterére, de azonnal félreállították, az utasokat autóbuszokkal elszállították a gépből, majd rendőrök és tűzszerészek kezdték meg a légi jármű átkutatását - írta az MTI."
Bocsi, ha beleszólok így teljesen függetlenként, de most akkor hogy is van? Mindenki hülye, aki a komcsikat lekomcsizza? :-)) Egyébként Utaska, ahogy visszaolvasok külömböző topicokon (nem vagy túl népszerű), Te vagy a legnagyobb hangulatgenerátor! Ezt a vitát inkább priviben folytassátok! Köszi!
Úgy veszem észre, hasonló számú ellendrukkerei vannak cégünknek, mint szerencsétlen MALEV-nek. Mondjuk azzal a külömbséggel, hogy a MALEV ellendrukkerei nem BA Rt. dolgozók, ami fordítva nem igaz. Nagyon szánalmasok vagytok. Azt hiszitek meg tudjátok váltani a világot az okoskodásotokkal? Nézzetek szét egy kicsit mi történik ebben az országban, milyen a kormányunk, milyen a cégetek (az IGAZGATÓTOK), és legyetek büszkék rá! Remélem találkoztatok Brezsnyevvel... üdv, bartubo
Szerintem ahhoz még a BA Rt.vezetője is kevés,hogy érdemben változtatni lehessen.
Azért menjünk bele a játékba.
Ha teljesen szabadkezű vezetőként,olyan tulajdonossal a hátam mögött,aki támogat,nem bánja hogy a megtermelt profitot visszaforgatom,akkor:
1.- A lehető leggyorsabban egy átfogó fejlesztési tervet készítenék,kiemelten cargo tevékenység kapacitásbővülésére és minőségi kiszolgálására.(nem vagyok cargós)
2.- A teljes működési struktúrát felülvizsgálnám,a fölösleges,párhuzamos,tevékenységeket felszámolnám,a figyelmet és az energiákat a valós feladatvégzésre forditanám.
3.- A beszerzési rendszert kiszedném a közbeszerezgetési,pályázgattatási és egyéb lassító és drágító folyamatokból,megszüntetném a sógor-koma-haver alapon történő ügymenetet.
Természetesen tudom,hogy a fentiek bővebb kifejtést igényelnének,valamint kizárólag Álomország álomrepülőterén lennének megvalósíthatók.
Az is nyílvánvaló,hogy kb.333 hasonló,ha nem fontosabb dolgot is próbálnék megváltoztatni,de a kérdés csak három(szerencsére)általam fontosnak tekintett dologra vonatkozott.
Hidd el nem kevesen vannak a negyedik tipusból is,akik látnak is,próbálnak valamit tenni is,de akkor érvényessé válik az utolsó mondatod,miszerint semmit sem tud tenni.Szerintem ez érvényes akár néhány vezetőre is.Attól,hogy az embernek sok minden nem tetszik,még veszi a kalapját.A repülőteret szerintem ma is az ott dolgozók jelentős részének megszállotsága üzemelteti.És a szerelmét nem szivesen hagyja ott az ember,még akkor sem ha néha elviselhetetlen.Ha az ember elmegy egy munkahelyre dolgozni,ott leszerződik arra,hogy X pénzért Y feladatot elvégez.Ez a dolga és nem az,hogy megváltsa a világot. A multik sem engedik a melósnak,hogy beleugassanak a menedzselés folyamatába,hanem jól kiszipolyozzák a munkaerőt.Természetesen ez szerintem nem túl helyes dolog,de ettől még működik a rendszer. Kicsiny országunk működésétől ugyanúgy felfordul az ember gyomra,mégsem megyek el,hanem hamm be a Bilagit és robot tovább.
METYA: Hmmm... a legszörnyűbb szerintem az hogy úgy érzem teljesen helytálló amit írtál. Annyival egészíteném ki, hogy az ott dolgozóknak 3 kategóriája van: 1, aki nem látja a helyzetet(új még a reptéren stb), 2, aki látja viszont abszolút nem érdekli, csak legyen meg az állása meg a fizetése 3, aki látja és a gyomra nem vette be ezért felmondási idejét tölti :) Én legalábbis ezt véltem felfedezni a reptéren töltött hónapok alatt. No persze azt is hozzá kell tenni hogy egy egyszerű dolgozó nem sokat tehet, jobban jár ha kussol... viszont a vezetők....
Kicsit agresszív a stílusod nekem. Ez nem baj, mert ez mégiscsak egy fórum.
De ha összevetjük a Ferihegy Airport 10 évvel ezelőtti bevételeit a varsói és prágai reptér akkori bevételi adataival, és megtesszük mindezt ma, akkor az derülne ki, ohgy a BA Rt. a lehető legszarabbul működő cég. Persze nyereségessége nem kérdéses, mert nyereségre van ítéltetve (a monopol-helyzetű repterek már csak ilyenek), de hány milliárd Ft bevételtől esik el az állam és az ország a dilettáns vezetés miatt? Prágában kicsit rég voltam a reptéren, de Varsóban pár hónapja.
Hidd el, ég és föld a különbség. Nagyon le vagyunk maradva.
De a legfájóbb pont számomra, hogy folyamatosan azt érzem Ferihegyen, hogy semmi nem az utasokért van. minden csak a minél nagyobb kaszálás érdekében történik. Minimál szolgáltatás maximális áron.
Röhej, hogy bárhol Európában fedett helyen lehet kultúrált körülmények között parkolni annyiért, amennyiért Ferihegyen, ahol az alkalmazottak nyelvtudása (pl a parkolóban) nulla, és ha valaki áfás számlát kér, áll a sor percekig.
A honlap szintén szar, az információk nulla értéküek (tele van nemlétező járattal), és próbálj meg valamit elintézni a reptéren idegen nyelven.
Elég problémás...
:-(
A saját dolgozók megbecsüléséről már ne is beszéljünk.
Miért nem lehet a dolgozóknak egy normális büfét fenntartani? Más állami - és nem állami - cégek erre keményen odafigyelnek.
Szóval ki meri megtippelni? Hány milliárdot vesz ki a zsebünkből a BA Rt?
A Discovery Aviation júliusban napi két járatot indított Prága és Antwerpen között, a társaság BAe-146-200 típusú repülőgépével. A tervek szerint a cseh fővárost további európai desztinációkkal is összekötik az év végére 4 gépesre tervezett flottájukkal.
A CSA az elmúlt évtized legjobb első féléves eredményét érte el, nettó 270.4 cseh korona (10.2 millió USD) profitot termelve. A CSA 2 millió utast szállított az első félévben, amely 27%-os növekedést jelent az egy évvel korábbi azonos időszakhoz képest. A cseh nemzeti légitársaság kiemelt haszonélvezője a Prágába irányuló jelentős volumenű turista és üzleti célú utazásoknak.
Hát igen, a csehek mindenben elhúztak és nem csak ők, sajnos. Amennyire a térség vezető állama voltunk, annyira kulogunk most leghátul. És ez nem csak pénzkérdés, bár ha a csatározások helyett az országra figyelne pártunk és ellenzékük, akkor nem itt tartanánk. Már állni kellene a C terminálnak is, legalább. Ahogy nézem itt mindenki csak pénzt akar, de döntéseket nem igen mernek felvállalni, anélkül meg nehéz.
Ciao
Jártam mostanában Prágában. Fejlesztik, építik tovább a repteret.
Ferihegyen már a D terminált kellen építeni.
Azt gondolom nagyon elhúztak cseh "barátaink".
Nem fűzök kommentárt a szervilis viselkedésedhez, nem vagyunk egyformák, hál' Istennek.
Nincs szerencsém ismerni kegyedet, így a gusztustalan jelző viszonzásától eltekintek. Ha fáj neked az igazság és a tisztességesség, akkor sajnállak. Ettől még vannak morális értékek, amelyek láthatólag nem találkoztak még veled. Ha teccik, ha nem.
Nem értem, kinek a veszteségéről beszélsz. Abban viszont biztos vagyok, hogy a reptéri szakszervezetek majd összedobják a hiányzó zsét....