Nekem ez a leírás alapján működött, de csak akkor amikor már megvolt a 3 vagy hány rossz kód és nem reagált semmire.
Nálam is ha jól emlékszek a 1414 működött, de már nem emlékszek pontosan.
"egyesével megnyomjuk a következő gombokat: preset 6, AM, Auto M, Seek ^ (fel)
beütjük a mesterkódot - nekem a 1414 működött, de felmerült a 4989, a 3511 és 5989 is. egyszerre megnyomjuk és nyomva tartjuk a preset 6 és az Auto M gombokat A kijelzőn szerencsés esetben megjelenik a GOOD felirat, és a rádiónk többet nem szívat a kódokkal. A használati utasításában (ami nekem nincs) pedig állítólag le van írva, hogy ezután hogyan lehet újból megadni neki egy tetszőleges biztonsági kódot, ha valaki még akarna ilyet."
De itt van angolul is, lényegében ugyan az:
1) After you see ERR on the screen, turn the ignition off and back to ACC 2) Press each of these buttons one at a time: preset 6, AM, Auto M, Seek ^ (up). 3) Input this number: 4989. 4) Press and hold Auto M and Preset 6 together. 5) The word 'GOOD' will appear on the screen indicated that the radio will work. 6) Turn the ignition off and then back to ACC 7) Reprogram new antitheft code into radio as per instruction manual.
És még egy angol, szintén ugyan az:
Step one:- press one at a time - preset 6, AM, Auto M, Seek ^ (up).
Step Two:- Input this number, 4989.
Step Three:- Press and hold Auto M and Preset 6 together.
Step Four:- The Word ''GOOD'' will appear on the screen indicated that the radio will work.
Step Five:- Reprogram new Anti theft code into radio as per instruction manual.
Na bakker kiprobaltam a kodokat...kb az 5. Utan vegleg errorba ment a radio...Talan ha leveszem az akksi sarut akkor ujra probalkozhatok...De este mar nem volt kedvem leszedni megint....
Én ezért megyek már inkább szervizbe. Többe kerül az, ha valaki kísérletezik az autóval. No meg az sem mindegy, hogy 6500/óra díjjal ott van 2 órát, vagy 3500/órával 2 napot.
Ne bolondozz. Van vélemény ilyen is, olyan is,nem kell annak egyezni. Az én véleményem most ez volt, és általánosságban írtam, látok itt néha olyan szösszeneteket hogy lepippantom magam tőle. Amúgy a pillanatnyi fogyasztást kapcsold el, ne lesegesd, mert nincs értelme. Nekem 95 litert is mutatott már. És akkor mi van ? Azt mutatja, hogy ha odalépsz neki mondjuk elindulásnál, és azzal a nagy gázzal mennél egyesben 100 km-t akkor annyit enne. Majd ha mész 7-800 km-t és az átlagfogyasztásod lesz 10 liternél magasabb, na akkor kezd aggódni. Mert akkor vagy szar a paripa, vagy te vezetsz eszelősen. :)
Sikerült megint befürdenem egy szakival... örök hálám üldözné azt aki ajánlana egy jó autószerelőt zalaegerszegen vagy környékén aki korrekt módon, megbízhatóan dolgozna... és nem árt ha értene is a Mazdákhoz...
Ha az én kérdésemre célzol, akkor leírom a kérdés valódi okát.
A hétvégén kitisztítottam a fojtószelepet, mert éreztem némi alapjárati ingadozást és hidegben "ragadt" gázpedál. Június óta van nálam az autó. Eddig elinduláskor nem mutatott ilyen magas értékeket. Lehet, hogy kicsit a lábamnak is kell szokni, hogy már nem kell annyira nyomni a gázt... Nem tudom....
Végülis azt hittem, hogy a tisztítással kinyírtam a fojtószelep pozícióérzékelő potiját. Ezért tettem fel a kérdést. De elnézést kérek érte, ha ezzel bárki is megsértettem!
Nem írok semmit inkább mert tényleg nem szeretnék megbántani senkit.. Már várom hogy mikor esik be ide a kérdés, hogy elindulás előtt kell e tenni gumit a felnire..
Én voltam aki írta a 6V-os izzót. A rádió hátlapján levő forrasztott égőt cseréltem, és ott biza 6V-ot mértem. A 12V-os égő csak pislákolt. Javaslom csere előtt megmérni mekkora a feszültség a csatlakozókon.
ülésfoglaltság érzékelő helyettesítő kütyüvel volt már dolga valakinek? Melyik gyártó lenne megbizható? Mennyi lenne egy márkaszervízes súlyérzékelő csere? Vagy esetleg tudtok más megoldást? köszi
Igen, az utángyártott minőség... De ha belegondolunk, ott nincs semmi, csak egy cső és kanyar és elágazás- nekem laikusnak hihetetlennek tűnik, hogy az okozza a nagy negatív hangváltozást. A Bosalt a gyárinak megegyező minőségnek mondják, azt mondjuk nem tudom biztosan, hogy az 1.8-as és a 2.0-es a Bosalnál megegyezik-e? Ha jól emlékszem, a Bárdinál más cikkszámmal volt a kettő.
2l benzines 2006-os kombi (dupla kipufogóval). A következőképp alakult a kipufogórendszer feljavítása: cseréltük a középcsövet utángyártottra, és jobb oldali dobot Bosal 1.8 l-s dobra, összetételnél új tűzkarika. Sajnos a hangzás sokkal hangosabb lett, és rezonál az utastérben minden...
Újra alámásztunk, összetételeket kontroláltunk, de sehol semmi kifújás. Nem lehet egyértelműen megállapítani, honnan jön az erősebb hang.
Valami ötlet? Járt már vki hasonlóképpen?
Lehet, hogy az 1.8 l-re való dob nem volt jó ötlet? Az ebay-en árult utángyártott dobok jók 1.8-ra, 2.0-ra és 2.0 dieselre is. Ebből indultam ki.
Ja, ha valakit érdekel, lenne egy 1.8 l-re való vadiúj Bosal középcsövem eladó, ezt a dobbal együtt kaptam.
Jah lemerult az akksi meg cserelve is volt es így kér kódot. De alvazszám alapján a mazdában azt mondtak alapbol nincs kod beallitva a tulaj kellett hogy allitson valamit. Volt uj hatosom de nekem nem kelett kodot adni a radionak...Holnap kap uj akksit es megproballm amiket az oroszok okoskodtak ;)
Angol csoporton azt írták, hogy akkor kér kódot a rádió, ha másik autóba kerül, de én ezt nem igazán hiszem :) Ha nincs beállítva nem kér, amúgy meg akku után kér szerintem.
Ohh holnap ki is próbálom. Köszönöm, megrom majd ha működik. ;) Most nézetek bele aksit mert úgy néz ki elhalt. Gyári mazda volt 95Ah-s. Ez egy vagyon lesz.. :(
"Egy tapasztalatot akarok megosztani. Nemrégiben kérdeztem milyen izzó megy a középkonzol megvilágításába. A rizsszem az megállta a helyét, viszont a drága japánok nem 12V-ról hajtják őket, hanem 6V-ról! Ezt pedig nem sok helyen árulják! Így aki hasonlóan jár mint én az figyeljen erre és megspórol 1-2 felesleges konzol bontást. :-) (illetve idegeskedést)"
Az orosz szövegből szerintem a számok a lényegesek. Esetleg google translate-be másold be.
Originally Posted by Serge_msk View Post Hello, First of all I want to thank you guys! I had the same problem after disconnecting the battery and now it is over. I also want to thank guys from Topcarpart.com - who gave me the link to this thread. I have nothing new to say but I want to help Russian Mazda owners and dublicate the instructions in Russian language so that people in Russia could find this thread (I hope administrator don't mind). In brief, I have 2006 Mazda 6 for Russian market(probably the same as Europe) and for me the combination 6 - AM - AutoM - SeekUp worked well! The code was 4989! I had only one problem confirming the code with AutoM and 6 buttons. I thought it should be pressed and hold together. The right way is to press and hold AutoM and then press and hold 6 without releasing AutoM button! Thank you guys once again!
Message for Russians: Сброс ошибки магнитолы ERR на автомобилях Мазда. Если магнитола требует ввести код, а Вы его не знаете, то сделайте следующее(если у Вас уже мигает ERR, то переходите к пункту 5): 1. Поверните ключ зажигания в позицию ACC. 2. Введите любые четыре цифры(Для ввода используйте клавиши памяти шести радиостанций с цифрами 1, 2, 3, 4. Цифры 5 и 6 не трогайте. Для ввода первой цифры нужно нажимать клавишу 1 несколько раз, пока не появится нужная цифра. Остальные цирфры вводим аналогично.) 3. Нажмите кнопку AutoM и, не отпуская ее, кнопку 6. Не нажимайте их вместе! 4. Повторите это процедуру 3 раза, пока на дисплее не появится мигающее сообщение ERR. 5. Нажмите следующие клавиши 6, AM, AutoM, Seek up. Нажимать и отпускать нужно по одной клавише именно в этой последовательности. По оканчании ввода Вы увидете четыре полоски (- - - -) для ввода кода. 6. Введите цифры кода, как было описано выше. После ввода нажмите кнопку AutoM и, не отпуская ее, кнопку 6. Не нажимайте их вместе! Вы увидите надпись GOOD. Магнитола готова к работе. Список возможных кодов: 4989, 1414, 3511, 5989, 3211, 2312, 0532, 5011, 0000. 7. Установите новый код, как указано в мануале к Вашему авто.
Oszi: Nem tudsz valami trükköt a rádió kikódolására? A mazdaban alvazszam alapjan nemtudjak megadni es az elozo tulaj nem.elerhető..:( A mazdába ha beviszem kiszerelik es elkuldik valahová kikódolni cirka 150-200€-ert...Na enmyit azért nem ér meg...
Én is innen a fórumról tudtam meg, hogy hol van. A múlthéten találtam meg, teljesen gyári állapotban volt benne, 12 éve soha nem használták, szerintem senki nem tudta, hogy ott van. A csomagtartóba egy SEAT emelő volt bedobva, mert az előző tulaj se tudta, hogy ott van. Ezért is érdemes olvasgatni ezt a fórumot.
Köszi minden hallgatózónak, akkor tuti csak nálam van probléma, én is a csapágyra tippeltem. Most már csak alkatrészt kell szereznem, meg valakit, aki megnézi.
Öööö, de ugye jó helyen keresed azt az emelőt? :) A jobb oldalon a nyitható rekesz alsó részénél van egy fedőcske, az alatt egy lik van, abban leledzik :) Először én sem tudtam hol van :)
Valakinek nincs esetleg könnyen elerhető kozelsegben 2005-2008- 6-os kezelési kézikönyve? A neten mobilrol nem talalok erdemben semmi normalisat. Ami elerhető az a német, olyanom meg nekem is van lenn az autoban :)
Szétnézek majd,csak sok összerozsdásodott sz@ar van bontóban,remélem találok valami jót,sajnos az enyémet kilopta valamelyik szerelő.....száradjon le a keze...!
elvileg 3db 1,2w és 2db 0,5w izzó kell majd neked aminél elég hosszú az érintkezője a befűzéshez és a sárga bugyikat óvatosan szedd le a régiről ,nehogy elszakadjon
Süvítő hangot én még eddig nem hallottam a szellőzőnyílásokból, pedig mentem már kikapcsolt rádióval, hármas vagy négyes fokozatra kapcsolt ventillátorral. Azt nem állítom, hogy külön hallgatóztam volna, de gondolom, ennél feltűnőbb jelenségről van szó, ha szóvá teszed. Szerintem valószínű, hogy amit tapasztalsz, az nem teljesen a normális múködés jele, de diagnózist én biztos, hogy nem fogok tudni adni.
Létszíves fotózd már le, mert akkor egy kuriózummal van dolgunk. Az eddigi pályafutásom alatti több száz első szériás 6-hoz volt szerencsém de egyiken sem találkoztam Koito fényszóróval, a műhelyben lévők is Automotive Lightning gyártmányúak mind.
lassan rendben lesz az autóm, már csak 2 apróság aggaszt amiben a segítségeteket kérném.
1. A vezetőoldali visszapillantó tükör fűtése nem megy, viszont megy a másik oldal és a hátsó ablak fűtés is. Gondolom az nincs önálló biztosítékon. Ha egyben van a többivel akkor mit lenne érdemes megnézni, mit javasoltok?
2. A középkonzol klíma tekerő gombnál nem világít a jelzőfény. Néztem a neten, megpróbáltam utána kiszedni de nem sikerült. Eltekertem egy kicsit ahogy kell, és utána? hogy húzom ki abból a süllyesztett lyukból?
A GH-tulajokhoz lenne egy kérésem: hallgassátok meg a szellőztető ventillátort (kikapcsolt rádiónál). Ti is hallotok egy folyamatos sivító hangot, vagy csak az enyémnél jelentkezik? Már a legkisebb fokozatnál hallatszik, a harmadikig folyamatosan nő a hangszín és a hangmagasság, utána elnyomja a szélzaj. Az autó leállításakor, vagy a szellőzés kikapcsolásakor olyan hangot ad, mintha sugárhajtómű állna le :) Irtóra idegesít, szerintem ennek nem így kellene működnie. Már azon agyalok, hogy ha meglátok egy GH-t, megkérem a tulajt, hadd hallgatózzak kicsit a kocsijában. Biztos nem nézne hülyének :) Légyszi írjátok meg a tapasztalatotokat.
A vákumpumpához? bemész a mazda kereskedésbe és megrendeled vagy ha nincs kedved oda menni akkor gyere el hozzánk és megrendelem neked a csavarral együtt ,külön nincs értelme cserélni mert a csavar kopik meg jobban.
Fogadjunk, hogy egy második genes GH néztél meg mert annak Koito igen a lámpája.
Úgy néz ki szelektiven tudsz olvasni, mert csak annyit fogtál fel,hogy Mazda 6 gyári fényszorója milyen gyártmány azt már nem, hogy 2002 1.8 kérdezi az érdeklődő.
Esetleg valakinek nincs eladó 2007 és mazda 6 rá eladó acél vagy alufelni garnitúra téli gumival? Vagy ötlet hol lehet most jó áron szerezni? Nem kell hogy új legyen.
Viszont: a riasztó részét nem teljesen értem - lehet, hogy ez beállítás függő. Nálam a csomagtartó nyitásakor, ha amúgy a központi zár le van zárva, egyáltalán nem szólal meg.
Szia! Megerősítem, hogy így van: ha a kulcs nincs a kocsi közelében, akkor nyomkodhatja bárki a csomagtartó nyitógombját, nem fog kinyílni. Az persze igaz, hogy a rendszer működése a megszokottakhoz képest nem teljesen intuítív, én is azt gondoltam elsőre, hogy a központi zárral együtt nyílik-záródik a csomagtartó.
Értem, ez gyári riasztónál oké lenne, de egyrészt azt nem javasolt használni (a gyári rendszer nyitott könyv a tolvajok számára), másrészt általában nem gyári van az autóban, az meg nem kommunikál az autóval, csak érzékeli a kp zár nyitást. Az autó meg nem közli a riasztóval, hogy most csak a csomagtartót nyitottam ki. Ebben az esetben azt fogja érzékelni a riasztó, hogy valamelyik ajtó nyitva van. Nekem egyébként nincs is csomagtér gomb a távirányitómon. Vajon ha szereznék olyan távot, amin van harmadik gomb, tudná?
Tök jó lett az alapjárat mióta kipucoltam a fojtószelepet. Viszont egy furi dolgot vettem észre. Mióta ki van takarítva, nem ritka az induláskor a 20-25literes pillanatnyi fogyasztás. Ez normális?
... persze visit meg villog kozben, de tudjuk, hogy arra hanyan figyelnek. Oke a jaror mar hiv/elindul ebben az esetben, de szeritem ez akkor sem biztonsagos megoldas.
Ertem a logika(da)t, de en azt ereznem normalis mukodesnek, ha be van riasztva, akkor nem lehetne nyitni a csomagtartot, mint a tobbi autonal.
Mert most kb. az van, hogy ott hagyom a kocsit tele csomagtartoval, odamegy valaki es szepen kiramolja a tartalmat, mindefele feszegetes nelkul, csak azzal, hogy megnyomja a gombot, azert erzed, hogy ez kicsit aggaszto szamomra ... :)
Kicsit félreérthetően irtam :) Szóval a kp zár és a riasztó nem egység, a riasztó a kp zár jelére kapcsol. De mivel a csomagtartót nem kp zárként nyitod (az ajtók zárva maradnak), ezért nem kap jelet a riasztó sem.
Nalatok is ki lehet nyitni a csomagtartot a rajta levo gommbal, ha be van riasztva a kocsi ? Tehat nem a tavval ... Mert nalam igen, es ilyenkor ugyan visit a riaszto, de a csomagtarto siman nyithato, ez azert szerintem gaz !
Ez bug vagy feature ? Lecsekkolna nekem ezt valaki ? Koszi !
Nem, de attól még hogy a Magnetti a teljes tulajdonosrészt birtokolja még nem jelenti azt, hogy nem a bosch világítástechnikát hasznosítják, főleg, hogy a magnetti nem a lámpákban van otthon.
jaj de rohadt érzékeny vagy :D távolról állítasz fel diagnózist ami ráadásul nem feltétlenül jó mert nem a részecskeszűrő dugulását jelzi hanem azt,hogy nem tudja elindítani és önmaga végigcsinálni ,de azért baromi jó dolog,hogy távolról 3lámpából tudsz felállítani diagnózist sok pénzt kereshetnél vele :D
Én nem sértegettelek téged. De elfogadom hogy ez a stílusod.
Viszont ha figyelmesen elolvasod az idézeteidet amit a user manualbol ollóztál, akkor rá fogsz jönni hogy mi a különbség a világít és a villog+vészüzembe kapcsol között, és ha szánsz egy percet a gondolkodásra is, rájössz, hogy nekem van igazam. Csak értelmezd az idézeteidet.
A kérdezőnek pedig még annyit: Full országúti használat mellett sosem láttam dpf lámpát még világítani sem. 160ekm-nél (újonnan vettem) azonnal elkezdett villogni, pár perc múlva vészüzem. Elvittem kényszer regenerálásra. A márkaszerviz megnyugtatott, nem lesz többé gond. Pár ezer után újra megtörtént. Azt mondták, lehet hogy cserélni kell. Kidobattam és nem bántam meg.
Az autón semmilyen átalakítás nem látszik mivel a szűrő háza sérülés mentesen bontható. Minden érzékelő és csatlakozó a helyén van, csak a motorvezérlő van átírva. Indításkor ugyan úgy felgyullad a dpf lámpa. Megnézem azt a vizsgabázist amelyik ezt kiszúrja.
"Menet közben elkezd FOLYAMATOSAN VILÁGÍTANI (Mazda6 dízel 2005.07-től) a sárga DPF felírat a műszerfalon. Mit kell tennem?
- A 2005 07.-hó utáni európai Mazda6 dízel modellek kipufogójában koromszűrő (DPF) található. A szűrőt néha takarítani kell, melyet a rendszer automatikusan, gyakorlatilag észrevétlenül hajt végre használati körülményektől függő gyakorisággal. Egyes esetekben azonban a rendszer nem tudja végrehajtani észrevétlenül a szűrő kiégetését (takarítás), és szüksége van az autó vezetőjének segítségére. Ilyenkor minimum a lámpa kialvásáig nem előnyös leállítani a motort, sőt érdemes menet közben 2000 frsz. felett tartani a fordulatszámot. A lámpa kialvása nem jelenti a folyamat befejeztét, még további 5-15 perc folyamatos gépkocsi használat javasolt a DPF szűrő tisztítási ciklus befelyezéséhez."
"dpf villog + kipörgésgátló/stabilizátor világít + a check engine lámpa"
te nagyon erőszakos ezek azért világítanak mert hiba van :) ha csak lehúzod a turbóról a vákumcsövet akkor is ezek fognak világítani mivel HIBA VAN A RENDSZERBEN ÉS NEM TUDJA ELINDÍTANI A REGENERÁSLÁST
és a ESP lámpa meg azért világít MERT EZT A RENDSZERT IS LETILTJA MERT HIBÁT ÉRZÉKEL és nem üzembiztos a működése
Gépre kell tenni és meg kell keresni a hiba okát
"
- VILLOG (!!!) a sárga DPF felírat a műszerfalon. Mit kell tennem?
- A DPF lámpa villogása sajnos azt is jelenti, hogy a lehető leghamarabb fel kell keresni egy hivatalos Mazda szervizt. A lámpa villogása arra is utalhat, hogy valamilyen okból kifolyólag a DPF szűrőt nem tudja regenerálni az autó saját rendszere, ezért szerviz diagnosztika szükséges. Mégis elhalasztott szerviz látogatás esetén az autó idővel akár vészüzemmódra is átállhat, mely radikálisan korlátozott végsebességben és maximális fordulatszámban egyaránt megnyilvánul. A szűrő eltömődés esetén annak teljes tönkremenetelét okozhatja a szervizlátogatás későbbre halasztása! "
De ahogy Oszi is javasolta, az előidéző okot kell megszüntetni.
Addig működik ez a szűrő kiherélés, amíg el nem kezdik szigorítani a vizsgákat, a dízelekre amúgy is rá vannak mostanában a zöldek kattanva.
Ha és amennyiben igaz, hogy már azért is fenékbe billentenek ha a forgalmiba bejegyzett, utólagos nappali menetfényed leszereled és nem mész el újra leműszakiztatni - mivel ténylegesen keresik a bejegyzett láthatóságot biztosító szakeszközt:), akkor nem kérdés hogy mit fognak a hiányzó részecskeszűrők miatt tenni. Függetlenül attól, hogy határértéken belül van-e vagy sem.
Bár tudom ez Mo. itt minden megeshet, még az ellenkezője is.:))
"dpf villog + kipörgésgátló/stabilizátor világít + a check engine lámpa"
Ez a hármas csillag együtt állás eltömődést jelent.
"Ha bármi olyan hiba van ami miatt letiltja a DPF regenerálást akkor világít a DPF és vész üzembe kapcsol"
Nem, akkor VILLOG a dfp lámpa. Akkor világít ha nem tudta többedszerre sem befejezni. Vészüzem sima világításnál nincsen, csak villogásnál.
De abban igazad van, azonnal szerviz. Ezért van vészüzem. Onnantól majd eldönti mit csinál annak függvényében hogy mennyit szán rá és milyen zöld a lelke.
Én csak a tapasztalatomat írtam le és a legfontosabb következményeket. Ami a zöldet illeti, megfelel a vizsgán így is csalás nélkül. Akkor meg minek? Hogy folyamatosan szopasson?
de bátran ki mered jelenteni :) millió 1 oka lehet a vészüzemnek és NEM a DPF eltömődése!Ha eldugul akkor te ugyan nem mész az autóval sehova.
Ha bármi olyan hiba van ami miatt letiltja a DPF regenerálást akkor világít a DPF és vész üzembe kapcsol mik lehetnek ezek a hibák? EGR,VÁKUMCSÖVEK,EGYÉBB a motor működését befolyásoló egységek.Az már megint más kérdés,hogy ha letiltja a regenerálást és sokat mész vele akkor telitödni is fog :) de pont azér van a vész üzem,hogy azonnal MENJ SZERVIZBE mielőtt annyira tele lesz,hogy csak a csere lesz opció.
Az általad leírt hibajelzések és a vészüzemmód oka (1110%) hogy eltömődött a szűrőd. Ezt csak kényszer regenerálás oldja meg, rosszabb esetben a szűrő fizikai tisztítása. Ezt csak hivatalos márkaszervizben tudod megcsináltatni kb 20-30e Ft-ért. Garanciát nem kapsz hogy 5ekm múlva nem történik meg újra. Én végig jártam ezt az utat. Vagy kiveteted a szűrőt. A Dunántúlon két helyen csinálják, ára kb 110-120eFt. Egy új szűrő 1 misi fölött van. Én kivetettem. Az autó jobb lett, kevesebbet fogyaszt és a műszakin is simán átment az emissziós mérésen.
ha bajod van akkor nálad is rögtön a kiherélés az első opció az orvosnál??? millió 1 dolog miatt kapcsolhatott vészüzembe ,gépre kell tenni és el kell hárítani az okot és kész nem kell rögtön kiherélni az autót :D
1-2 hete használom 6 os mazdámat a dízel fajtából, és mí meglepő eddig nem volt probléma vele, azonban előjött a dpf villog + kipörgésgátló/stabilizátor világít + a check engine lámpa..... és ugye ennek köszönhetően nem tudja azt a teljesítményt sem....
177.000 km van benne (elméletileg), nos olyan kérdésem lenne hogy a dpf miatt ég a 2 hibajelző lámpa is?
Továbbá a szűrőt kipucoltassam vagy herélés legyen belőle? Ha pucolást ajánljátok, akkor Dunántúlon azon belül lehetőleg a Balcsi vonalában nem tudtok egy helyet ahova odaviszem kiszedik/kipucolják/visszateszik esetleg közben olajat cserélnek?
Sracok, az egyik ismerosom gondolkodik 2,3 as gt felszereltsegu szekeren..;) Ha jol tudom az hajlamos kicsit olajat csipegetni...Ezen kívul van meg valami amire figyelnie kell?
Az automata lámpás verzióról beszéltünk, ha nem automata lámpád van, akkor ezt külön beépített áramkörrel oldották meg, lehet hogy neked is ez van. Én úgy tudom csak facelift után van automata lámpa. Itt mindig ég a tompított, a műszerfal világítás meg a külső fényviszonyoktól függően kapcsol be. Ezeket zömmel Ausztrián át hozták Magyarországra. A többi eu modellnél nincs állandó tompitott, ott az automata állásban a tompitott is csak sötétben kapcsol fel.
Az enyém osztrák. De betettek egy kapcsolót a fényszóró magasság állító mellé. Egy ködlámpa jel van rajta. Alapból nem világít a tompított a gyújtás ráadáskor. Csak ha a bajuszkapcsolóval felkapcsolom. Vagyis nálam ez a normál üzemmód. Viszont ha benyomom azt a ködlámpajeles kapcsolót akkor kattan egy relé és a gyári állapotban kezd működni minden. Vagyis gyújtás rákapcsoláskot felkapcsol a tompított.
Pontosan. Amikor zárt állapotban nyitni próbáltam, kinyilt csak ragadt. Hidegben ezt a gázpedálon is éreztem. Most tökéletesen nyílik. Jól átfújtam a zsíroldó után féktisztítóval. Eltörölgettem, kiszárítottam. Most a helyén van. Akku saru le majd vissza. Azóta pályáztam egy kicsit vele. Sokkal jobban reagál a gázadásra. Köszönöm a tanácsokat! :)
Na ez így van rendben. Nyilván lehet pucolgatni úgy is ha csak a légbeömlő csövet szeded le, de igazán így lehet kitakarítani ha kiveszed. 4 csavar nem a világ. Fújd vagy kend be a mozgató rugót is, hogy könnyen járjon hallottam olyat is hogy az akadt meg. De a lényeg a pillangó zavartalan mozgása. Ott szokott ond lenni még, hogy zárt állásban betapad vagy beszorul. Addig kell pucolni a belső falát a háznak, míg kézzel elfordítva a rugót könnyedén mozdul a pillangó. Ha kicsit is kattan az nem jó. Ha visszateszed érezni fogod a különbséget. :)
Kiszedtem a pillangószelepet.. Valamennyire megtisztítottam. Féktisztító volt itthon. Hagytam jól megszáradni. De nem tudtam vele fényesre tisztítani. Fekete maradt. A peremét megtisztítottam. Leszedtem az akkusarut majd pár perc múlva vissza. Most már szép egyenletes az alapjárat. Csak kicsit zavar, hogy nem sikerült teljesen letakarítani, mint ahogy a google képkeresőjében láttam. Lehet ,hogy kiszedem valamikor. Csak a kérdés az, hogy milyen szert használjak hozzá? Most sajnos nem tudtam sokat vacakolni vele, mert kell az autó.
Bocs kevertelek a másik kollégával akinek ez aksi csere után jött elő. A szelep fedelét semmiképp. A leomlo nel van az egr szelep ha jól tudom azt kell csak szetkapni és megszabaditai a koromtol.
Ha auto módban van a világítás kapcsolód akkor az normális hogy azonnal világít a tompított. Nekem német lesz na abban rendesen működik csak akkor kapcsol ha a fenyviszonyok indokolják.
A tisztításhoz esetleg lehet bontás nélkül is egy lehetőség hogy 2-be 3-ba kiforgatod párszor tiltasig. Lehet csak egy véletlen is hogy pont aksi csere után kezdett szórakozni az autód. Ha ez sem segít akkor szelep le kormot leszed vissza és szerintem jó lesz. Főként városban cirkáló autóknál ez gyakran előfordul.
1.8B 2002-es évjáratú 6-osom van. Alapjáraton van egy kicsi ingadozás. Olvasom, hogy a fojtószelepet ki kell tisztítani. Olyan kérdésem van, hogy le kell-e szedni ehhez a szelepet?
Azt sem tudom a mazdaba milyet kell keresni. Mit jelent pl hogy D1S D2S ezer féle van... oszi te vágod ezeket? Emlékszem régről ti tele voltatok hatosokkal kezdve a simától az MPS ig ;)
Köszi, tudom hogy a xenon 35W-os de a távolsàgi fény az normál halogén H1-es. Annó az volt nekem 100-as.
Köszi én is osram izzokat neztem de dragabban talaltam csak. Nemtudom kell e cserelni mert majd a jovo heten derul ki egyik este ;) Ha igen tudod hol erdemes megvenni vagy honnan erdemes rendelni?
Ettől tartok én is! Mindenképp elektromos problémára gyanakszom
mert egyértelműen akkucsere óta produkálja a hibát. Nem tudom van-e köze hozzá de mivel egy eredetileg osztrák autórol van szó
2006 gyártású. A gyujtás ráadásakor egyből világít a tompitott fényoró.
Mert pl. a Mitsubitsinél azt írják ,hogy az alapjpjárat vezérlőt úgy kell
tanítani ,hogy indítás után járatni alapjáraton, majd világítással még néhány percig.
Tudja -e valaki ,hogy 1.8 benzin Mazda6- on akkusaru levétele után kell -e
alapjáratot tanítani a vezérlőnek? Illetve ha kell akkor , hogyan?
Mióta akkut cseréltem minden fékezésnél ingadozik az alapjárat kb. 5 -10 másodpercig, majd rendesen beáll.
:):):) Köszönöm szépen...Akkor a kanapé project a mazdával ugrott :(
Másik kérdésem a xenonra vonatkozik. Izzó milyen legyen ha szükség lenne rá? Valaki cserélte mar a gyárit ha kicsit fakult az ereje? Vagy akkor mar a foncsorral optikával is lehet gond? Este nem láttam még a fényét csak érdeklődöm..:)
Anno viszont a regi vasba én a fényszproba ami H1 es 100W osat pakoltam es nem okozott semmi gondot viszont baromi jó fénye volt éjszaka. Azert volt ra szukseg mert sokat jartam orszaguton éjjel es felénk rengeteg a nyúl a róka és az őz. Legalabb kétszer úsztam meg hogy távolrol kiszúrtam hogy csillant a szemük. Az a baj ha jol tudom mar nem lehet 100W os izzot venni ugye?
Annyiszor feltette már az úr a kérdést, hogy már engem is érdekelni kezdett ezért felálltam a családi elfoglaltságomból és kimentem egy fa collostokkal (mert hirtelen ez akadt a kezembe) és lemértem az ajtó méretét! A magasság az kb 76 cm, a szélesség az ablak aljának a vonalában kb 115 cm.
H1 és nem árt ha nőgyógyász kezed van :D dobbetét felől tudsz segíteni magadnak vagy esetleg ha kiveszed a légszűrő házat picivel több helyed lesz ,a másik oldalon meg a szélvédőmosó tartályt ha 2005 előtti a 6-os.
Na van egy központi vezérhiba kódom! Kiégett a bal első tompított fényszóró (nem szenon), milyen pilács kell bele? (H?) Van valami trükkje-fondorlatja az izzócserének vagy kérdezzem meg a hondásokat? :) A segítséget előre is köszönöm tisztelettel!
Köszi, azt hittem mar merte valaki a csomagtartó bejáratát. :) Egy focus kombit mertem meg 83 magas 98 széles ahol a tetőnél a legszűkebb. A hossza 2 méter lehajtott ülésekkel. Szóval talán ettől a Mazda picit nagyobb. Hétfőn megyünk az autoert ezért Nemtudom megmerni most. Viszont a kanapé pedig abban a városban van ahol az autó is.
Ha belenézel a doksiba és kérdés a kérdés, akkor neked semmire.. :) Amúgy fedélzeti panel kódok, meg fék, meg minden szar hiba felsorolás ahogy nézem. Szerintem szoftverhez magyarázat. Kiírja a hibakódot, ebben meg megnézheted hogy mit írt ki. Szerintem hétköznapi halandónak ez ez felesleges. Szerintem.
Bár az automobile-catalog.com szerint mind a kettő indirect injection, a https://en.wikipedia.org/wiki/Mazda_L_engine szerint a 150 lóra beállított motor a Mazda 3-ban DISI, tehát közvetlen befecskendezéses. Talán ez az oka. Egyébként +- 10% benne van a hangolásban. A 3-masban az a csűcsmotor, ha a 2 liter ugyanezt tudta volna a 6-ban lehet kevesebben vettek volna 2.3-mast.
Jogos amit mondasz, de a legfőbb oka, és erre utalt a "mit javasolsz" kérdésem, hogy nem tudom kihez vigyem. Nem tudom melyik márkaszervíz jó Pesten és környékén, és gyanítom ha korrektek is 6 számjegyű lenne. Márkafüggetlen érthet ehhez eléggé?
De azért legyen egy határ a kérdésekben, hogy aki felteszi gondolja már végig, hogy az ország másik felében ülő emberke, vajon mit tud erre mondani?
Ne érts félre és ne vedd magadra, nem a te kérdéseddel van a baj és nem neked akarom ezt írni amit írok, hanem mindenkinek, aki kérdez!
Lehet hülye kérdéseket feltenni én is szoktam. Lehet olyant kérdezni, amire lehet valakinek egyértelmű a válasz, és hát igen, ilyeneket én is szoktam kérdezni. És igen, olyant is szoktam, amit lehet, ha visszaolvasok és keresgélek még fél órát, akkor megtalálom a választ, de sokszor egyszerűbb a közönség segítségét kérni. :)
Viszont azok a kérdések, amihez tényleg szerelő kell, mert nem egy típushiba, hanem valami elkopott/elhasználódott az autón, akkor azt nem lehet megoldani távolról!
Hiába a legjobb szándék és hiába minden tudás, csak "talán"-ok vannak!
De ha valaki azt kérdezi, hogy igen, megvan a hiba, és hogy kell leszedni a bal első futóműről a gömbfejet, akkor biztos lesz kész részletes válasza valakinek! Viszont egy hang leírásból ne várja el senki, hogy megússza a szerelő diagnózisát, mert nem fogja! ;)
Nem feltétlenül a segítő készséggel van a baj, inkább azzal, hogy itt néhányan megunták már azt, hogy igazán balfasz kérdésekre kellene néha válaszolni. Sokszor én sem értem hogy egyáltalán mi motivál embereket, hogy olyan kérdést tegyenek fel, amire csak annyit lehet válaszolni, hogy Google a barátod cimbora. Szerintem jó a hozzáállás, megosztja mindenki a tapasztalatát, de had ne kelljen már Boborjánokra felesleges időt pazarolni. Én így gondolom. :)
Nem akarok megbántani senkit, de most komolyan van aki úgy gondolja, leír egy hangot, szöveggel, szavakkal, betűkkel és elvárja, hogy azt egy vadidegen tudja milyen hang és honnan jön? Na meg mi lehet a probléma? Sőt egyből legyen diagnózis is alkatrész árral.
Tudom a pénz nagy úr, de aki nem ért az autókhoz és furcsa hangokat hall, vagy megmagyarázhatatlan jelenségeket tapasztal, az legyen már olyan jó fej és mutassa meg egy szerelőnek, mert online ilyenen segíteni kb olyan mintha tipmixet töltögetnénk magas téten. Vagy bejön, vagy nem és ha nem, akkor elég nagy lehet a bukó.
Ennél már csak az a jobb, amikor valaki az autószerelőnek telefonon keresztül próbálja meg a hangot mutogatni és várja a megoldást.
Azt hiszem most jött el a pillanat, mindenki tegye a monitorra a kezét és koncentráljon, küldöm az energiát!
Elnézést, de ez kikívánkozott szóval, akinek nem inge az ne vegye magára!
Vissza olvasva a fórumot találtam olyat hogy a kormány mű zsirzása megoldja a néha felmerülő ropogást...ezt hol érdemes elvégeztettni(Székesfehérvár közelében)?mennyi ido? Mibe kerül?
Illetve olyan gondom van még hogy néha csinál olyat az auto hogy mondjuk megállók lámpánál és mielőtt kopra meg állna valami ugrik,katanik a keréknél....ez mi lehet valamelyik gömbfej?
mellesleg meg teljesen felesleges neked bármit is segíteni mert azzal nem foglalkozol ,kaptál választ a múltkor a jelenségedre ami EGYÉRTELMŰEN kizárja a szervoszivattyút ,ha kicsit figyelmesen megnézted volna akkor a linken a hibakódhoz tartozó diagnosztikai utasítás szerepelt.
szervoszivattyútól és ékszíjfeszítőtől továbbra sem áll le a motor és nem fog így ingadozni az alapjárat sem
Javaslatom ,hogy ne kérdezősködj hanem fáradj be egy szervizbe ahol diagnosztizálják a leállás okát vagy találgathatsz tovább és kicserélheted a fél motort egy esetleges apró hiba miatt...
Ha egy szerviz igazolhatóan a szervoszivattyú hibáját állapítja meg akkor ki kell cserélni ,de szerintem az nem okoz ilyen lefulladást bár ez szerintem viszonylag könnyen kiszűrhető :)
Akkor mit javasolsz? A hibajelenséget megnézheted a korábbi hozzászólásaimba linkelt youtube videón. A klíma ilyenkor NEM szokott menni. Nem látok utalást erre a szervízkönyvben, intercooler csereakció, kerékív rozsdásodás csereakció pecsételve.
A kormányra Gebriel és Békéscsaba is azt mondta, hogy nem tudja, nem tapasztalt még ilyet, de a legjobb tippje a szervószivattyúban lévő túlnyomás visszacsapó szelep, amit az életben nem fogok szervószivattyú nélkül megkapni.
Én örülnék a legjobban, ha egyszer találkoznánk, megnéznéd és megmondanád a tutit :)
Ha szeretnél főtengely ékszíjtárcsát is venni és nem félsz attól, hogy eltépi a hosszbordás szíjat ami csúnya károkat okozhat akkor nyugodtan menjél vele még pár hónapot...
Távolról elég nehéz megítélni hogy mennyire rossz egy alkatrész és mit fog még kibírni.
Szerintem meg meglehet a 80cm magasság, skoda fabiaba 83cm magasságú hűtőt állítva be tudtam tenni. Ehhez persze ki kellett vennem a csomagtartó alsó szőnyegét. Azért tényleg nem árt mérni. Inkább azzal lesz gond, hogy a kanapé hosszúsága miatt csak kis szögben lehet betolni az utastérbe, ez könnyen lehet kizáró ok.
szervoszivattyútól és a feszítőtől sem fullad le a motor.... de nyugodtan cserélgesd az alkatrészeket.
tökig tekert kormánynál meg nő a terhelés a motoron és az alapjáratszabályzó ha nem tud kompenzálni akkor szokott lefulladni szerintem.(mellesleg meg volt egy visszahívás a klíma rendszerbe kellet beépíteni egy kondenzátort mert bizonyos esetekben lefulladhatott a motor a klíma használata közben.A te autód bele esik ebbe story-ba?)
Nem tudja valaki veletlenul egy 2007 es mauda 6 kombi csomagtartojanak a befogado mereteit lehatjtott ulesekkel? Csak literben van meg mindenhol, de hogy milyen szeles es milyen magas a 'bejarat' az nincs sehol. Valaki nem merte meg esetleg korabban? Egy 195x80x87 es kanapet betudok rakni szerintetek?
Bontóban 10-et mondtak. A másik a szervószivattyú amit ki akarok cserélni, mivel a kormányt tökig tekerve lefullad a motorom, senki nem tudja mi ez és ez a legjobb tippem. Aztán reggelente mínuszokban szépen be-bezuhangat a fordulat, teljesen hőmérsékletfüggően. Remélhetőleg a kettő közül valamelyik megoldja. Meg van valami csörgésem részterhelésen, kb magam elől hallom, mitha valami vákuumszivattyú-csavart emlegettetek volna, arra gyanakszom.
Ha valós 180ekm akkor nagyon nem aggódnék a helyedben de sajnos nem vagyok jós és ügye mint írtad nem egy új autóban ülsz te sem és 12év után bármi feladhatja a szolgálatot
Ha a szabadonfutó van beállva akkor ki kell cserélni amihez a generátort ki kell szabaditani a helyéről ,munkadíj kb 10eft + a szabadonfutó 15-20eft (INA) + szíj 5500-6000ft (GATES)
Az elmúlt hétvégén írtam hogy borzasztó hangok jönnek hideginduláskor a 2004-es dízelemből. A diagnózis: generátor szabadonfutó. Járulékosként ékszíjcsere is volt. Volt valakinek ilyen baja?
Új lámpák, új beltér, pár lóval erősebb motor, 2.0 motortól dupla puffancs, 6 gangos váltó stb. A benzinesekből a 2.0 a legjobb deal, nagyobbak a fékjei mint az 1.8-nak, 6-os a váltó, kb ugyanannyit eszik, cserébe erősebb. A 2.3 az olajat szokta eszegetni.
1-1.3 között facelift előttit fogsz csak találni, ami egyáltalán ajánlható. Rozsdát nagyon kell nézni, 1.8 és 2.0 ajánlott, 2.3 odafigyelős motor dióhéjban ennyi, a fórum keresőt tudod használni ;)
1. generációs Mazda6ost szeretne venni egy jó barátom.
Csak benzines jöhet szóba, nem megy annyit, hogy megérja a dízel.
Van e valamilyen különös típushibája az 1.8, 2.0 vagy 2.3 motoroknak? Van e ajánlott, ajánlottabb vagy épp kerülendő motor? A szokásos (törésnyomok, szakszerűtlen javítás, elhanyagolt technika, rozsda, stb...) van valamilyen típusspecifikus ellenőrizendő Mazda6 gen1 vételkor?
1-1,3 millió között lenne jó, mindenképp 5 ajtós vagy kombi. Persze ha az erősebb motoros, sokextrás, kevés km.., stb... az csak jó, de nyilván mindent egyszerre nem lehet. :) Rizikó ebből megvenni egy 290et futottat? Van egy 1. tulajos fekete 2.3 GT, 290 van benne, de azt gondolom (mint mindig), hogy nem a km órát kell nézni, hanem az állapotot.
Azt gondolom egy japán benzines vasnak (én is ilyet hajtok, azaz hibridet), 4-500e km is gondtalanul megy. Ezt tapasztaljátok Ti is?
Köszönöm a válaszokat és sorry ha sok témáról már volt szó! :)
Ha jól láttam az első években még 5w30-at kapott, aztán a tulaj csaj már más szervizbe vitte. Azt nem tudom, hogy onnantól miért 40-et kapott. Most vinni fogom olajcserére és az eredeti Mazda Dexelia 5w30-at akarom adni neki.
A müncheni ismerős srác azt mondta, hogyha az ügyfél ott nem kéri vagy nem akarja, akkor állítólag nem kötelező regisztrálni a digitális szervizkönyvet. A motorja szépen jár, eddig minden OK, (lekopogom) a belseje meg tényleg szinte újszerű. Az alvázon, lengőkaron, stb. viszont vannak rozsdás részek azt kezelésbe kell venni.
Azt viszont továbbra sem értem, hogy 2008-ban meg miért van róla adat? Lehet mert garanciális meló vagy amolyan visszahívás szerű javítás volt vele?
az nem abban van :) ez a can-bus rendszer "agya" az a PCM amire te most gondolsz szerintem és az a motor vezérlő modul ez meg azért BCM mert BODY CONTROL MODUL
2013.04 hó.-ban volt benne 120ekm azzal nem nagyon lehet vitatkozni ,de most 2015.12 van és az e-szervízkönyv hiánya már inkább problémás nekem.
Az egyik autónkat 2006.02 vettük és már akkor sem adtak szervízkönyvet hozzá az e-szervízkönyv rendszer miatt
így a fényképeken szép az autó de az nagyon csalóka tud lenni, ha téged személyesen is meggyőzöt és minden rendben van vele akkor biztos jó vétel lesz.
Ja egy nyoma azért van, amikor 2008 júniusában valamilyen garanciális korrózióvédelemre bevitték, akkor 38.500 km volt épp benne. Ezt egy itteni mazdás ismerős találta meg ezt az adatot.
Ez csere azért lehet,mert "sima" TE típus,úgy látom,még nem 2007-es aktíve,ha nem 1 "csupasz" modell,és ez a Korai F/L széria,az 15-ös lemezzel jött ki(szóval pont,mint enyém).. :)
SzabóZE a BCM modul védelem kialakítás,javítás,még 43.000 péz volt..!
Nem volt regisztrálva a digitális szervizkönyvben. Van egy müncheni ismerős ő beszélt az ottani kereskedővel és szervizzel, azt mondták OK. Amúgy a német vizsga papír sem jelent semmit, amiben ott a km állás? Vagy azt is könnyű rajzolni? :)
Hát azt nem kérdeztem, de talán ez a felni sem olyan csúnya, bár én nem vagyok ebben nagy szakértő. A csomagtér roló remekül működik igen. Ha gyertyát kéne bele rakni, milyet ajánlanátok?
én meg csak GT felszereltségű eladó mazda 6-osokat látok :D elírás! sok ember még azt sem tudja, hogy milyen autóban ül nemhogy hány lovacska van benne :D
A valós km futást ismered? Mindenképpen gyári ajánlást raknék bele, valószínű Ngk lesz a könyvben és 100-120ekm szokott lenni a csereperiódus. Évjárat alapján kiderül mi kell bele.
Vidd el alvázvédelemre, ha a szerelő azzal az indokkal akarja lecserélni, hogy rozsdás, akkor azt tudom javasolni, hogy ülj be a kocsiba, és menj el, és többet ne is menj oda. Még ha valósabb okot mondott volna, akkor megértem...
amíg a szilent nincs nagyon elkeményedve vagy kikopva addig nem szoktak lengőkart cserélni ugyanis a lengőkar fém része tovább szokta bírni a szilnetnél :D egy kis rozsda na bumm, mazda betegség kezelni kell ennyi :)
van egy 2003-as mazda 6-om. Nemrég vettem. Elvittem egy átvizsgálásra, ahol azt mondta a szerelő, hogy a hátsó alsó lengőkar nagyon rozsdás és cserélni kell. Meg is mutatta és valóban elég rozsdásnak tűnt, de nem tudom, hogy tényleg van-e értelme cserélni. Elég masszív darabnak tűnik nagy anyagvastagsággal. Szerintetek érdemes ezzel foglalkozni vagy csak vigyem el inkább egy alvázvédelemre?
azt mondták minden oké, sajnos nem lehettem bent... a motor szépen egyenletesen jár,előtte eléggé remegett,meg ingadozott is az alapjárat,de majd hideg indításnál leszek kíváncsi,mert eddig olyankor a rezonált rendszámtábla, meg a hűtőfolyadék kiegyenlítő tartálya is...
1-2 napja (érzésre) feljebb fog a kuplungom, de könnyen jár szépen, miközben szemel láthatóan magasabban áll a pedál a fékpedál szintjéhez képest kb 2cm-t.
Létezhet hogy az állító "rudacska" a pedál mögött elállítódik?
köszi, már megoldódott megcsinálta egy idősebb szaki egész baráti áron, itt szombathelyen is :) köszi a linket de egy kulcsért nem mentem volna pestig :)
Van egy bontatlan 5w-30 original ultra mazda olajam, 5 literes kiszerelésben amire nincs már szükségem. Fertőd vonzáskörzetében átvehető, ha valakit érdekel. 10 000 forint az ára.
En a cegemnel mar behulyitettem az arcokat tavaszra egy egesz napos treningre Tokolre. Gyula allati jo fej pali, vinnyogtunk a rohogestol, amikor meselte a sztorikat. :)
Ajanlgattam itt is egy par napja, hogy menjunk az itteni Mazda fanokkal, de nem ugrott ra senki, na mindegy.
Megint egyet kell ertenem veled. :) A Contis bohockodas egy kalap maszlagot nem ert. Raadasul eljott a sok okos nyari gumival, na most erre mit mondjak ?? Egy etapban 12 auto porgott, tehat pontosan fel ora jutott a 4 gyakorlatra, amiben az okositas is benne volt, tehat az efektiv trening 15 perc volt, amig mindenki atment a gyakorlaton. Mire elkezdtem volna elvezni vege volt. :)
Minimum fel napos kell, 7-8 gyakorlattal, amit 7-8-szor meg is tudsz ismetelni, mert akkor rogzul beled a mozdulatsor. En iden a tokolin voltam ketszer, na az megert minden fillert !! Ahogy latom, azt (is) linkelted.
Most jöttem haza 2 órája a szerelőtől, / múlt héten csak belenyúltunk kicsit /ma volt idő kiszedni a vasból a cuccot. 2000-es benzines az enyém, igaz első szériás 2003-as. Műanyag házas a pillangó szelep. Szépen kipucoltuk, megjárattuk, visszatettük, és kész. Pedálom mint a vaj, gyönyörűen reagál a legkisebb gázadásra is. Előtte akadt nem is kicsit. Nem kellett újra tanítani semmit, beállt magától és azonnal. :)
Bocs a naiv kérdésért de nem vágom még a témát. A pillangószelep tisztítás után "megtanulja" az autó az alapjáratot vagy kell hozzá a cumputer? Másik kérdésm hogy a Mazda6 benzinesnek műanyag vagy fémházas a pillangószelepe?
Én egy 626 (GE)-ből ültem át 5-ösbe, és a 626-ban is használhatatlan volt a középső ülés hátul, így nem vesztettem sokat. Ha pedig 2 gyerekülést raksz be hátra akkor esélytelen beülni egy embernek középre.
Ahol ez megvalósítható az a Mondeo-Galaxy méretosztály, de az nagyobb padlólemez.
Európai autókban nem igazán lehet kényelmesen 3-an elférni egymás mellett, egyszerűen nem elég széles az autó, és egyre szélesebbek az ajtók is, kardánalagút, sok egyéb marhaság.
Itt van elég szélesség, a tolóajtóknál ügyesen csaltak, a hátsó két teljesen független ülés tetszőlegesen állítható előre-hátra, dönthető támlával, karfával, ugyanaz mint az első ülések.
Tehát eddig ugyanúgy 4 személyesen kényelmes mindkét autó.
Ha meg az anyóst ki kell hajítani a vonatállomásra, a csomagtartóból felpattinható még 2 ülés, na az tényleg gyerekeknek való.
Ettől függetlenül a 2 autó nem egy kategória, az 5-ös tágasabb, a 6-os meg csendesebb, igényesebb.
A közös pont ami miatt itt esz minket a penész hogy alkatrészügyileg nagyon sok közös van bennük.
Dehogy kövezlek meg, csak nagyon nem egyről beszélünk. Amit belinkeltél az egy 2 órás valami. Szerinted miért akciós ötezer egynéhány forintért ? Ha sokan mennének rá akkor nem lenne akciós hanem 23000-ért is pörögne a bolt. Itt a 2 órával van a baj. Az alatt vajon mit tudsz megtanulni ? Csinálsz 3 vészfékezést száraz, vizes és jeges úton, meg kb 2-3 vízoszlopos kikerülést. Szórakozni jó, de hogy tanulsz is belőle valamit, az erősen véleményes... A tanulás nálam arról szól, hogy ugyan azon szituációt bemutathatsz többször is. Kiértékelve a hibákat, elmondják az oktatók a megfelelő lépéseket, és usgyi újra és újra csinálod amíg nem lesz jó. " óra alatt vicceskedni lehet, meg elmondani a haveroknak hogy ott is vótam. Aztán az első éles helyzetnél lekaszálod a szembe jövőt vagy magadat. Na ezért írtam hogy az ilyen 5-10 ezer forintos dolgok a vicc kategória. Paint Ballozni is lehet egy órában, csak nincs értelme és értéke. Vezetésteknika nálam minimum 6-8 óra. Szerintem. :)
Normális vzetésteknikai tréning nincs 30.000 ft alatt, de általában 40-50. A nagy sebességű tréningek 80 körül vannak. Az 5-10.000 ftos tréningek kb annyit érnek mint ha otthon maradtál volna. :)
Az ülés érdekes dolog... A kérdés az, hogy hányszor kell az a bizonyos középső ülés, és milyen távra.
Mi legtöbbször ketten vagy négyen használjuk az autót. Ilyenkor a középső és a szélső karfák is le vannak hajtva, a támlák dőlésszöge egyénileg állítható, raktér így is van elég.
Én is nézegettem az 5-öst, de a párom (szerencsére) lebeszélt, nekem nem tetszik a 2. sorban a középső ülés, kicsit olyan mintha pánikszerűen alakították volna ki, amúgy szép tágas, kellemes a belseje.
Más(hoz): a (csoportos?) vezetéstechnikai tréning mibe fáj? Csak,hogy tudjam érdemes elkezdenem spórolni, mert a családi kassza elég szűkös mivel egyedüli kereső vagyok, és vannak egyébb projektek is.
Nem tudom, hogy új fajta-e. Az a lényeg, hogy még nem voltak használva, és eredetiek, csak az áruk jóval olcsóbb és elvileg nem a gyengébb minőség miatt, hanem a hozzájutása miatt. Szerintem jók lesznek, akitől vettem megbízhatónak tűnt és segítőkésznek. Ha visszaolvasol akkor megtalálod, hogy vita támadt róla és képeket is rakott be az eladó.:)
Én is :D A szerelő srác a Mirainál azt mondta, hogy újak és hogy ezekből nem igazán van utángyártott. Amiket kivettek belőle azok is ugyanígy néznek ki. Szóval jó kellene hogy legyen,de majd idővel megbizonyosodunk róla.:)
Nem kell belevarni, mert a betét alsó fele ragad, így nem csúszik el. Így a huzatod is mosható marad. Nekem a 10 év alatt egyik sem mozdult el semennyit.
ilyet raktam az előző 626 ülésbe is, meg is voltam elégedve vele.
Itt a kérdés főként arra irányult hogy az utólagos huzatba belevarrni lehet-e, ígyis-úgyis akarok rá huzator. Nem akarom a gyári ülést buzerálni. Van benne ülésfoglaltságjelző.
Lenne egy hülye kérdésem a barkácsolásban jártas fórumtársakhoz.
Akarok csináltatni méretpontos üléshuzatot az autóra mert a gyári fekete szövetkárpittól agybajt kapok. Viszont ez lehet hogy jó apropó lenne az ülésfűtés beszerelésre is, ami állítólag a huzat alsó felébe bevarrható, így nem kellene az eredeti üléshuzatot lefejtegetni.
ezen én már túl vagyok ,gyakorlatilag 2000fordulattól nem volt hallható a dízel motor mert elnyomta a zörgés
mennyivel olcsóbb 200eft-ért pumpát cserélni ,de annyi eszük nincs,hogy a csavart is cseréljék na persze,hogy zörög mert a csavar jobban megkopik mint a közdarab aztán baszhatja au új közdarabot amit a pumpához adnak :D
A DPF oka érthető, a CR motorok által kibocsátott korom szabálytalan, szögletes alakú. A szálló por adott méretűrészét képezik, amely igencsak káros...
A DPF viszont egy piszok nagy hazugság, ami a "mindegy, hogy mi öl meg, csak ne lássuk" elméletet testesíti meg. A szűrő lényege, hogy adott méretű korom ne kerüljön a környezetbe, a baj csak az, hogy a kiégetés során a szemcsék nem tisztán elégnek, hanem lecsökken a méretük, és ha kiszabadulnak a kerámia fogságából. A szabadba kikerülő szemcsék mérete már kisebb mint a tüdőben lévő hörgők membránjainak áteresztő keresztmetszete.
Ami eddig a tüdőben kötött ki, már a véráramba kerül...
Szívem szerint kizárólag LPG vagy CNG lehetne a belsőégésű motorok hajtóanyaga... Korom általában a nem gáz halmazállapotú, mégy folyékony tüzelőanyagból keletkezik...
Ma voltam Miraiéknál. Ki lett cserélve a 4 porlasztó,most szépen járt a motor alapjáraton,majd kiderül hidegen mit produkál. Megnézték a vákuumot is. Állítólag az egyik cső eresztett,azt megcsinálták, mondták hogy ha ezután sem lesz jó akkor vákuumszivattyú. Viszont amit kicsit kételkedve fogadtam az az, hogy szerintük az új vákuumszivattyú is csörögni fog. Ez komoly? Szerintem elég gáz, ha egy majd 200ezer Ft-os alkatrész új korában is csörög már...
Biztosan igazad van, de én nem bánom. Sőt, sajnálom hogy nem dobtam ki belőle a gari után azonnal. A kocsi jobb lett, jobban megy, kevesebbet fogyaszt és csont nélkül átment az emissziós mérésen, vagyis a műszakin. Nem értem minek bele ha így is teljesít minden előírást. Bár zöld a lelkem de nem nem zavar hogy egy kicsivel több füstöt eregetek. Nem az én autóm fogja megmenteni a világot. A következő úgyis benzines lesz.
Szegeden 1200-ért másoltak hozott bicskakulcsra ha jól emlékszem a mister minitnél. A progizást a mazdánál csináltam (casco miatt hivatalosan) kulcstároló törlés, 2 kulcs programozás 8500 volt.
A nyerskulcs árát nem tudom, eredeti mazda és az autóval kaptam.
Igen én másoltattam bicskakulcsot Zalaegerszegen.Én adtam a nyers bicskakulcsot,szárat,immo chipet így volt 4e,ha ő adott volna chipet akkor 14e lett volna.
Nemrég jartam utána ilyen motoros autóba, csak usa piacos, 156le.
USA ajánlás szerint 0w-20 kell bele, EU ajánlás szerint 5w-20 vagy 5w-30. Úgy hogy floridában ahonnan jött nincs ekkora tél.
Arra jutottam a helyi mazdással hogy a mazda skyactivba való 0w-20 amit belerakna, azt a total gyártja.
Úgyhogy a Bárdinál vettem total 0w-20 olajat, minden API, egyéb speckóban megfelel a gyári ajánlásnak, ezzel járok. A szűrőből meg márkásabbat (Mann, ilyesmi) szoktam venni.
Megintcsak érdekes, USA csereperiódus 12500km, Eu 20000 km. Valamiért van olyan érzésem hogy nem hiába van az előbbi előírva.
Csak egy gyors kérdés. 2 literes benzines Mazda6-nál (2006) ha eléri a fennmaradó kilométer jelzés a nullát, utána még mennyit tud menni kb. az autó. Természetesen eszem ágában sincs lefulladásig menni csak érdeklődöm, hogy nálatok mik a tapasztalatok. :)
Vajon mi lehetett az oka hogy konstans vidéki (autopálya-országút) használat mellett 160e után kétszer is eltömődött? Addig nem volt vele gond, soha nem láttam dpf lámpát sem villogni sem világítani. Most meg már azért nincsen mert kidobtam. Sokkal jobb lett az autó és műszakin is simán átment. Lehet hogy ennyi az élettartama?
Én nem értem ezt az ipart... Suzuki távos kulcsból csináltattam volna bicskát. Annyi lett volna a kérés, hogy húzza végig a nyers kulcsot a köszörűs másolón. 8-10e ft-okkal dobálóztak, merthogy ez kocsikulcs. Semmiben nem különbözött egy sima lakáskulcstól, az immót meg én magam raktam volna át... aztán nagy nehezen találtam egy öreget, aki hajlandó volt megtenni ingyen, mivel nem ez volt a munkája, csak segített. Hibátlanul működött a kulcs. Én megértem a kulcsost, hogy meg akar élni, de könyörgöm ne napi egy vevőn akarjon már meggazdagodni. Az más kérdés, ha mondjuk ad mellé immot és ráprogramozza az autóra a kulcsot, de egy sablonmásolásért 10k???
December közepén viszem az autót 6. éves szervízre (Mazda 6, GH, 2.0 benzin) és 400 €-t mondtak az imént nekem telefonban egy német Mazda márkakereskedésben. A kézikönyv szerint semmi extra dolgot nem kell cserélni, szóval bele sem merek gondolni mennyi lesz máskor. 😊 Egyébként azért viszem márkakereskedésbe, mert 2016 dec.-ig garanciális.
Ma viszem szervízbe az autót olajcsere után. Az lenne a kérdésem, ha kérek dpf kényszerregenrálást, akkor mindenképpen felhígul az olaj? A szerelő szerint igen.
srácok ki hol "szokott" kulcsot másoltatni? csak mert valahogy nekem senki nem akarja elvállalni vagy húzza a száját rá.... meg van a nyers bicska kulcs is az immo chip is, de senki nem akarja lemásolni :D valakinek valami ötlete? vagy ennyire bonyolúlt lenne egy 2004-es dízel 6-os kulcsának másolása? eskü már ott tartok adok felhírdetést az újságba hogy valaki másolja már le :D
Gyari ajanlas felenel szoktam olajat cserelni, az pedig most fog eljonni. Lenne nehany kerdesem a T. topichoz. :) A konkret auto: M6 GH 2.5L benzin, 90e km.
- Kell nekem mas olajban gondolkodnom, mint a gyari Mazda dobozos olaj? Az egyebkent nem teljesen vilagos, hogy melyik gyarto nyala van benne (epp), de ez szinte mellekes, bar erdekelne. Van esetleg kifejezetten erre a motorra faragott olaj?
- Azon belul is milyen viszkozitasu a legjobb valasztas? A user manual tobb lehetoseget is ir, mi lehet a legjobb a motornak?
- Olajszurobol gyari cikkszamot tud valaki mondani? Melyik gyartoet erdemes venni?
Latom volt tema, en is hozzaszolnek, csak mert ugy tunik hosszu tavra tervezek az autoval (magyarul bevalt:):
Alkatreszek minosegen/mennyisegen sosem sporolok, a cel mindig minimum a gyari alkatresz vagy ha van, jobb, ha van ertelme lehet dragabb is. Ellenben a markaszervizek tularazott anyagdijait nem preferalom, igy akinek van forrasa BP -n beszerezni a fentieket irjon pls emailt vagy jelezze.
Nekünk is Békécsabáig kellet menni mire ők bevállalták a lambdaszonda cserét (hibakód nélkül) és láss csodát azóta azt se tudjuk,hogy van DPF az autóban és ez közel 120ekm óta így is van.
sajnos nem mindig van hibakód a tárolóban csak szarul működik néha
Apámnak 2-es Octaviaja van, 1,4 benzin és valamire mindig költ. Hol az egr megy tönkre, hol beázik a csomagtartó stb, egészen a beragadó szivargyújtóig volt minden. Szerencsére nem hagyta ott még sehol, de valami kínja mindig van, sajnos. Nem tudom melyik Octavia volt neked, de nem biztos hogy egy másikkal is olyan jól jártál volna, mint az elsővel.
dpf egy szűrő és az nem igazán megy tönkre max elhasználódik de az nem 200ekm ,magától nem lesz tele csak ha valamitől fokozódik a koromképződés vagy nem bele való olaj van a motorba töltve.
ja vagy csak keresse meg a dpf telehányásának az okát!muter is itt városban használja és semmi nyűgje nincs
nem márka szervizbe kellene vinni hanem egy hozzáértő személyhez.RF7-nél nem ritka ,hogy a lambda szonda csinálja zűrt ,de még millió 1 oka lehet annak,hogy telekormolja a DPF-et.
Az egyik barátom is eszi a kefét a dízel 5-össel, garantált 170ekm-rrel (digitális szervizkönyv, stb).
Amíg sok km-ekre járt vele pályán addig minden jó volt, de mióta a lakhelyén van a munkahelye is, és rövidtávokon használja a második DPF kényszerregeneráláson van túl. A szakszervizbe hordja, ott is azt javasolták hogy heréltesse ki, vagy cserélje le benzinesre mert ezek nem városi üzemre valók.
De én egy 5-öst hajtok... kb 20 cm-mel magasabb... Ez nagy tempónál komolyabb eltérést jelent.
Ennek ellenére többször elgondolkodtam egy 2.0 benzines 5-ösön... Piszok jó autó lehetne az 5-ős, illetve remélem, hogy lassan az enyém az is lesz.... megfizetem, illetve megdolgozom érte... :)
más kérdés:
lehetséges, hogy a kuplung lelevegősödik? Agyalok a sebváltó olaj cseréjén, de mi van akkor ha nem az a probléma...
1.5L-el több üzemanyaggal a 2.0 benzinest is eltartható, nekem szinte pont annyival magasabb az autópálya fogyasztás. A vicc az, hogy országúton viszont ez is lemegy 6 közelébe, akkor már szinte nincs is fogyasztási előnyöd. A város talán az, ahol nagyobb lehet a különbség.
Annyira nem, mert én kikapcsolt állapotban határozottan jobban tudok játszani az autóval, nem beszélve a gyorsulásról, nem avatkozik be a kipörgésgátló. (erre nincs is szükség az esp-nél).
Ez a szervíz volt az egyik lényeges problémám, amikor 2 éves dízel Mazdát vettem. A közeli márkaszervízben volt ismerős szerelő, de 5 kérdésemből 3-ra nem nagyon volt értékelhető válasz. Valamilyen mértékben ez is rontja a márka pozícióját, mert a fenntarthatósághoz hozzátartozik. Egy autó hibái nehezebben tolerálhatók, ha gyenge a háttérszolgáltatás.
ha RF5 Akkor a tetején kell lenni egy számnak 0-27 között és ha A típusú akkor kell lennie egy ellenállás kábelnak hozzá aminek ugyan azon számmal kell rendelkeznie
ha B típusú akkor nem kell ellenállás kábel
ha RF7 akkor azon kell lennie egy azt hiszem 8 jegyből álló számsornak amivel majd fel lehet tanítani a PCM-re.
ha neked nincs rajta szám az gáz és lehet,hogy nem is az autóhoz való valamilyen befecskendező.
üdv mindenkinek érdekelne a vélemények hogy minden porlasztón vannak számok az oldalán vagy vannak olyanok hogy szám nélküliek,van egy bontott porlasztóm nem látok rajta számokat fel lehet-e azt majd tanitani így
Egyszer volt dízel (olajkályha) autóm (citroen bx 1,9) kicsit viseltes volt már, de ment, keveset fogyasztott (le se írom mert nem hiszitek el) egy baja volt csak, hogy egyszer elvittem szervizbe mert egy "hozzáértő" azt monda, hogy szerinte cserélni kéne a porlasztócsúcsokat már! Na innentől kezdve az autó árának a 4szeresét ráköltöttem az autóra és rosszabb lett! :( Többek között ezért vettem benzinest most és azért Mazdát mert állítólag jobb mint a többi hasonló kategóriájú sparhelt! Bár eddig csak kb 2ezer km-t mentem vele, de nekem tetszik.
Kamionhoz vagyok szokva, tudom mi az a kényelem és menetkomfort, motorozni is szoktam még télen is, tehát ha nem lenne DSC még az sem zavarna, a család gyarapodása miatt kellett az autó mert nálunk olyan villamos jár, hogy babakocsival több mint nehéz felmászni rá!
Ha jól látom alap probléma még mindig, hogy kevés a jó szerelő, a sógorom dízelje is a ház előtt várja, hogy összefusson olyannal aki ért is hozzá. Pedig én is nagy dízel rajongó voltam, de hát a matek szerint nekem nem érné meg mert keveset használom és inkább csak vidékre kiránduláskor ülünk bele. A szívó dízelek kora leáldozott (valamiért) ami meg ennyire fejlett az meg ilyen.
azért az még hozzá tenném , hogy rengetegszer cseréltetnek befecskendezőt mert a nem létező mérés technológia szerint szar majd csere után kiderül ,hogy még mindig szar az autó vagy csak nem változik semmi.
legalább tényeket nyomnál és nem fórum tapasztalatokat :)
Denso mivel pusztul sűrűben mint a többi?
Lendkerék mennyivel pusztul előbb? hány lendkereket cseréltél mazda dízelben? 200-300ekm simán ki bírnak gond nélkül és kb ugyan ennyi a jellemzi a többi típust is nagy átlagban.
már ne is haragudj de faszság amiket írtok számadatok nélkül ha egy befecskendező szervizt üzemeltettnél és lenne adatod még igazat is adnék ,de így...
a rozsdásodás 2006 ig valóban jelen volt és ez tény
Mint írtam egy 270.000 km-es egygazdás autót adtam el. volt vele nyűg, mivel a blokk megrepedt, de ez nem jellemző hiba, és a bontott motor volt 50.000 huf amiből kiárultam a vételárat bőven. 100.000 huf a gépmunka és az alkatrész illetve még 35.000 a komplett tömítéskészlet.
Tehát a blokkrepedésem 135.000 huf-ba került...
Az első és a hátsó fék volt 38.000 huf
200.000 km után kellett a a lengéscsillapítókat cserélni. A Mazda esetében 100.000 km körül az első hátsó garnitúra cserés volt...
- a Skodában a hátsó sor nem az igazi, de bőven kibírható,
- az 5-ösben 6 légzsák van, és ha frontális a puszi, akkor több esélyünk van,
- most hoztunk haza egy összecsukható de konditerembe való elliptikus tréner gépet egészben, ez kb a Skoda kombiba nem fért volna be (szerintem pár centi hiányzott volna, de ugye szét is lehetett volna szedni)
- ezzel utaztunk már hatan is egyszerre,
- van benne klíma... bár alig kell, de azért van...
biztos van még sok pro/kontra dolog, de egy dolog tény. Az Octáv fenntartása messze olcsóbb lett volna.
Nagy baj lehet velem, mert nem látom azt nagy különbséget a felhasznált anyagok terén.
A futóművet szokás emlegetni, de nem értem miért. Az Octavia is szépen megy, beleraktam majdnem 200.000 km-t a másik 60.000-at kb a család többi tagja.
Futóműre, kényelemre, teljesítményre egy rossz szavam nem lehet.
Tény, hogy az 5-ös hosszútávon számomra is kedvesebb. magasabban ülök stb. Más a két kocsi, de a Skodát sem kell szidni, jó kis vas az...
Sajnos hiteles fogyasztás adat nincs, így csak saccolni tudok De egy 1.8-as benzines kb 1,5 literrel biztosan többet evett volna átlagban.
Az 60.000 km alatt 600 x 600 huf (tudom, hogy most 340 huf az üzemanyag, de volt ez bőven 440 körül is, ezért átlag 400 x 1,5) ez ugye 360.000 huf különbség. Ezt a porlasztó és a lendkerék elvitte... ha a következő 60.000 km-alatt már nincs nagy kiadás, akkor előnyben vagyok.
Ha tehetném inkább a 2.0 benzinest választanám. Csöndes, jól megy, és nyugodtabb vele az ember. ennél a jószágnál, minden kis csörrenésre, koppanásra, remegésre felfigyelek...
A dízel 5 litert eszik legenda sajnos nem igaz. Országúton 6 liter alatt is tartható, de autópálya tempónál a 6,5 liter a reális. Volt 6.3 is de ha 140 fölé megyek, akkor a 7 literhez közelít. A városi 7-8 kilométeres távokon kb 9 liter, de inkább több a fogyasztás.
A lentebbi felsorolásból kimaradt, hogy minden komolyabb munkát saját magam végeztem,
illetve az izzítógyertyák is elvittek még 17.000 huf-t.
Az egy Mazda 5-ös, így kicsit magasabb fogyasztással számolok mint a 6-os esetében, mert nagyobb a tömeg, és a légellenállás.
Mint írtam, így teljes a kép. Ezért ülök még a saját autómban, mert ezeket a tételeket nem más helyett szerettem volna kifizetni. Ha átülnék egy másikba, kezdhetném ellről, még az átírást is ki kéne még egyszer fizetni
Volt egy Octaviám, amit kissé visszasírok. Azon mindent rendbe raktam. Az abroncsok árát illetve kb 100.000 huf alkatrészt írnék ide. Évente 10.000 huf alatt az olajcsere is megvan...
Ha nagyon óvatosan számolok, akkor is kb 700.000 huf a differencia. Azért nem egészen ezt vártam...
Ebből 530 ezret nem is értem miért említesz meg, hisz ez minden autónál a szokásos kiadások közé tartozik. (átírás, fék, gumi, felni, olajcsere...) Leírhattad volna az üzemanyag, ablakmosó és autómosó árát is :)))))
sorold ide még az ablaktörlőket is :D melyik autónál nem kellet volna gumit cserélni ,kötelező szervizt fizetni és felnit festeni? :D ettől lesz szar pénz temető egy dízel Mazda :P
befecskendező és lendkerék ok ,de más autóban is van és azokban is szokás cserélni ha tönkre megy és hidd el mindegyikben tönkre megy
Hogy miért ülök dízel Mazdában? Ezt inkább átfordítanám arra, hogy miért ülök még a saját autómban.
- mert vásárláskor elhittem, hogy jó választás,
- mert szeretek vele autópályán gurulni,
- mert vesztett kb 200.000 huf-t évente az értékéből, (2.400.000-ért vettem, és talán sikerülne 1.800.000 örül eladni, hála a sok németből behozott hulladéknak)
- és mert, ha már ráköltöttem több egy millát három év alatt, akkor azt én szeretném "kiélvezni".
Az utolsó összeg nem elírás, de úgy korrekt, ha azt is megemlítem, hogy mindennel együtt.
- átírás: 100.000
- hátsó lengéscsillapítók: 20.000
- porlasztók cseréje, tesztje: 200.000
- DPF takarítás, majd kiiktatás: 25.000 majd 80.000
- 120.000 km-es szerviz: kb 130.000
- abroncsok: kb 80.000
- 140.000 km-es szerviz: 50.000
- 160.000 km-es szerviz: 50.000
- nyomatéktámasz és két lengőkar szilent: 30.000
- lendkerék: 290.000
- Scv: 32.000
- első fék: 30.000
- hátsó fék 30.000
- acélfelnik három évvel ezelőtt: 30.000
- ezek festése idén: 30.000
- apróságok, mint pl. klímakompresszor csapágy és szelepfedél tömítés kétszer: kb 20.000
- turbó cső (bontott): 20.000
Ha most már megnyugszik ez a pénzéhes dög és kb 4 évig csak olajat és szűrőt kér, akkor nem panaszkodok... de sajnos ez a keserű igazság...
Van aki arra esküszik hogy a nyári jobban tisztít, ezért nyárom azt használja. Én még nem tapasztaltam ezt, télen-nyáron preventet használok 15éve, büdös, occsó, helyi, múkod.
na az sem normális és a kornak nem sok köze van a lendkerék halálához neked valószínűleg a sok városi 'jaj nagyon vigyázunk" az autóra vezetéstől ment tönkre 130ekm után vagy csúfosan vissza volt tekerve az óra ha kintről vetted.
Normális esetben 200-300ekm tudnak a lendkerekek alsó hangon ha neked előbb megy tönkre akkor ott valami más is szar
Ezt írja a kezelési útmutató is, ha ki van kapcsolva akkor csak kevésbé aktív, de ha veszélyt szimatol akkor beavatkozik. Ebből kiindulva olyan mintha felesleges lenne az a kapcsoló.
Hiába sasolod a próba közben, nyilván nem fogod hallani vagy érezni. Egy a lényeg. Ha még nem cseréltek benne, akkor majd te fogsz. És innentől tök mindegy mikor, most vagy egy év múlva. Ha csak el nem adod te is, de akkor majd szopik a következő. Hát ilyen ez a dízel világ, és még csak a kettős tömegűbe kérdeztél bele...
Nyáron drágább a téli mosófolyadék, nekem elfogy az évközben vagy 3-4 adag, így nyárit szoktam tenni bele. Télen pedig indítok a koncentrátummal, töltés pedig már télivel.
Na itt szúrod el :) Koncentrátumot kell venni és beletolni a nyáriba :) Én ezért ugyan el nem fújok 3 liternyi folyadékot, hogy feltölthessem télivel :D Fél-1L már elég ha mondjuk egy -60 fokosat tolsz bele. A kezed se szakad le a bevásárláskor és a nyárit se dobod ki :) Persze ha már kifogyott, akkor mindegy.
"Teszteltuk azt is, hogy teljesen kikapcsolni sem lehet, hiaba nyomod ki a gombot, azert meg resen van, ha baj van"
Na akkor a céges skodánál is ez volt, ahogy írtam korábban egyszer szükség volt rá és kikapcsolt állapotban beavatkozott. Akkor ezek szerint ez a kapcsoló annyit jelent, hogy kitágítja a játékhatárokat.
:) :) :) Tenyleg, mekkora otlet ! Szerintem kevesebbet is fogyasztana 1-2 decivel, ha asszony inkabb busszal jarna. :) De akkor az ablakmosot is ki kell uriteni, mert ott is nyersz vagy 1-2 kilot, szoval az ordog a reszeletekben rejlik.
En a tokoli vezetestechnikai palyan teszteltem a DSC-t es szerintem sokat segit ha kocsi kezd kitorni valamerre. A szitu az volt, egy 90 fokos kanyart kellett bevenni 50, 60 majd 70-es tempoval egy olyan "uton" ami abban pontban valtozott vizes mugyantava, amikor elkezded tekerni a kormanyt. Ezt a mutatvanyt ki-es bekapcsolt DSC-vel is meg kellett csinalni, kikapcsolt allasban a kocsi siman elporog a "jegen", mig bekapcsoltnal sokat segit, hogy meg tudd fogni ellenkormanyzassal, gazelvetellel, fekezni ebben az esetben ugye tilos ... 50-nel es 60-nal meg segitett, 70-nel mar tokmindegy volt, hogy ON vagy OFF allasban volt. Teszteltuk azt is, hogy teljesen kikapcsolni sem lehet, hiaba nyomod ki a gombot, azert meg resen van, ha baj van.
Ha van 8-9 jelentkezo, akit erdekelne egy ilyen trening jovore, akkor en szivesen megszervezem, szerintem senkinek sem artana, nameg legalabb megismerhetnenk egymast szemelyesen is.
En iden mar ketszer voltam, allati jo buli. Gyorsan hozzateszem, hogy semmilyen uzleti kapcsolatban nem allok a ceggel, tehat sem anyagi sem barmilyen erdekem nem fuzodik hozzajuk, csak baromi jo fejek es jo tapasztalatom volt veluk.
Jaja, valahol már hallottam ezt a mondást :) Kaptam is érte már a pofámra sokszor az elmúlt években... Baszod elég rossz a derekam, de tényleg megpróbálom leszopni magam attól amit olvasok néha.. Mi a fasz van ? 2000-ért tankol az ember mert túlsúlyos a kocsi a benzintől ? Hát beszarok menten. Kikúrom az asszonyt is a verdából, mert az is nyom vagy 55 kilót... Hova jár ez kocsival hogy számítanak a kilók ?? Liánból fonott függőhídon ? Van ott baj rendesen... :)
Nem mellesleg volt már erről itt eszme futtatás hogy nagyon nem jó állandoán üres tankkal mászkálni :) nekem mindig fullon a gép ha félig van már megyek is tökig tankolni :)
Miert, mi lesz ha 40 kiloval nehezebb lesz a kocsid ? Nem fog felmenni az emelkedon ? Eskuszom nem ertem ezt az eszmefuttatast ... jaaa, hogy ez egy poen, ertem. Ha nem, akkor komoly baj van.
Rakjál bele minél olcsóbbat, és minél szarabbat, úgy hamarabb tönkremegy megint... Komolyan nem értem minek vesztek olyan autót amit utána nem tudtok fenntartani. Most őszintén. Nézd a matekot. Teszel bele most egy 6000 ft-os szart ami bír kb harmad annyi időt mint egy 15000 ft-os. 3x6 az már 18 lesz.. Persze ez csak egy apró szar, vannak ott komolyabb mutatványok is mint a fék meg a kuplung, és sorolhatnám. Nekem ez a véleményem, aztán akár be is lehet sértődni rajta. Ennél már csak az nagyobb gáz, mikor előttem tankol a madár 2000-ért a láthatóan hitellel telibe vert nagyvadba.. Mert az kell neki de nagyon. :)
Köszönöm a DSC-s véleményeket, majd összevetem a kamionnal tapasztaltakkal! :) Jut eszembe a M6-van figyelmeztetés ami az út esetleges jegesedésének a lehetőségére figyelmeztet? A kamionban egy bizonyos hőmérsékletnél figyelmeztet a kijelző, hogy az út jegessé válhat!
Motortérben hallgatóztál már ilyenkor? Kiszárad csapágyak tudnak ilyen hangot adni, pl feszítőknél, melegen meg abbahagyják. A szíj környékén fülelnék.
Pedig valami más lesz. Mozgó alkatrészek a motorban nem bírnak ki perceket kenés nélkül. Mazda dízel szelepvezérlése nem fog csörögni (konstrukciós okokból).
Max. 1-2 perc. Az autó kinn áll (nem tudom számít-e) és a hang mintha az anyósülés felőli oldalról jönne. Nehéz leírni: talán fémes és visitó hang. Régebben is volt reggeli első induláskor furcsa hang de akkor csak másodpercekig. Az akksim sincs a toppon de gondolom ha beindul a gépezet onnan az ő szerepe megszűnik és nem ő okozza.
Ha van még gondolat azt köszönöm. Természetesen hétfőn viszem szerelőhöz, majd beszámolok mi volt a bibi.
Hali. Hentereg itt nálam néhány 10.000-es, gondoltam felajánlom. :) Konkrétan 16-os lemez vagy alufelnire cserélném, ha van esetleg felesleges vagy eladó valakinek. 2003-as 6-osra Ha jól dereng akkor 16x6.5 J 5x114.3 és 67-es agyméret. Et nem tudom melyik jó rá, de az 50-es az tuti, és talán a 45-48. Jól tudom ? Szóval ha valakinek pénz kellene,az téglázza alá a kocsit, és meg elhoznám alóla a papucsokat. :)
Mi más okozhat zajt hideg reggeli indításnál a motorból, ami percek múlva megszűnik?
A percek mennyire percek, vagy túlzóan percek? Na meg ugye a zajt sem lehet tudni így. Szelep csattogás, vagy valami más kopogás...
Én olajra tippelek így látatlanban. Mennyi és milyen van benne, csak le kell csekkolni.
Hideg van, szarabb minőségű olaj, nem épül fel az olajnyomás egyből, ezért hangosabb a motor. Aztán mikor elindul, olaj már nincs ledermedve, akkor a hang megszűnik.
Be lehet zárni belülről, az ajtónyitó mellett van egy gomb,amit ha a kárpit felé benyomsz, akkor egyrészt kívülről nem lehet nyitni az ajtókat, plusz az utasok ajtaját belülről sem lehet kinytni, csak a vezetőoldalit.