Elmaradt, állítólag nem volt elég jelentkező és hát akkor már nem is kell megtartani 1 ilyen rendezvényt.
Az nem számít, hogy sok-sok család már betervezte ezt a hétvégét gyerekekkel együtt. Többek között én is mentem volna a családdal, igy hát maradt hétvégi programnak egy jó kis Állatkerti séta.
valószínű bankáréknak más fontosabb dóguk is akadt, mint jópofizni egy proli rendezvényen. (költözni ez egyes terminálról biztos sokkal fontosabb ok).
Megjelent az AirlinerWorld egyik különkiadása, Airports of the World címen. És még Ferihegy is meg vagyon említve benne egy Malév-gépről közölt cikk aláírásában.
Egyébként elég érdekes kiadvány, csak ajánlani tudom. Á: 10 euró körül.
Okosságot most sem fogok írni,mivel némi lojalitással tartozom a cég felé és ezen a fórumon nem fogjuk tudni megváltani a világot(de még a BA Rt.-t sem).Számomra úgy tűnik hogy ezt a fórumot a reptér illetékesei nemigen olvasgatják,így annak sem látom értelmét,hogy a működéséről érdemi beszélgetést lehessen folytatni.A második pontról röviden: Ha én például alkalmaznék egy igazgatót,attól elvárnám,hogy értsen is ahhoz a területhez amit igazgat és nem tanácsadókkal végeztetné el a munkát.Az adminisztrációs területek burjánzásáról kisregényeket lehetne írni.Asztalhoz két kézzel kapaszkodó kis-nagy emberből is selejteznék néhányat,akiknek a napi fő tevékenysége,a saját munkájának nélkülözhetetlenségét igazoló kép fenntartása.Szerintem a számitástechnika(és szakemberei)sem megfelelő módon és mennyiségben vannak jelen a cég életében,lásd például a honlap működését,ami pedig a reptér internetes kirakata.A belső egyéb számitástechnikáról nem is beszélek.Pedig mint sejthető,nem vagyok egy számtech ellenes valaki.(1982-ben kezdtem foglalkozni vele,de nem a kenyerem).
Ez csak néhány kiragadott gondolat volt,de azt hiszem mindannyian tudjuk,hogyan működik ma Magyarország.A repülőtér is az ország része.
Szóval azért nem ártana eljutni arra a szintre a járatinfónál hogy egy poznani Eurolot különjárat ne Kyrghyztan Airlinesként szerepeljen a keresőben (járatinfő) és ne Puerto Plataból jöjjön, mert egy ATR amugy se igazán birná.....
Adatbázis/fej frissités ráférne a dilettáns bagázsra!!!
pikpok, kiket nevezek “igazi" ferihegyieknek (és “igazi” maléveseknek)? Azokat, akiknek érzelmileg és szakmailag egyaránt közük van a repülőtérhez és a repüléshez. És igen is ők vannak többen, de az érdekérvényesítő képességük már más kérdés. Vannak ilyen barátaim, akik a kocsmában sokszor akkor is megvédik a cégüket velem szemben, amikor teljesen nyilvánvalóan igazam van. Tisztelem őket ezért. Ilyen alapon viszont teljesen lényegtelen, hogy egy vízügyi szélhámos vagy egy ki tudja milyen érdekcsoportot képviselő bankár meg a sleppje ül a vezetőségben. A Malév szolgáltatásait és imázsát nem úgy általában tartom jónak, hanem a Bp Airporthoz képest jobbnak. Ez azért lényeges különbség. Az ÁPV Rt. csak olyan kádereket tud kihelyezni, amilyenek ott ülnek ebben az undorító, mesterségesen fenntartott sóhivatalban. Hasonló a hasonlónak örül. Ne légy naív.
Mióta repüli - végre - a Sky ezt az útvonalat (miért csak napi egy járattal?), komolyan elgondolkodtam rajta, végeztem is egy-két próbafoglalást. Pl. ha most venném meg a jegyet a karácsonyi szabira, akkor a Sky-jal kábé 300 euró, a Malév-KLM-en ugyanez 1.150 euró....ami azért nem kevés.
Viszont a téli menetrendben - megváltoztatva - a Sky 06.55-kor indul Ferihegyről, ami nálam sajnos kizárja a dolgot, mert ez túl korai.
Így alternatíva után kell néznem.....
(Bár úgy szeretném magam is kipróbálni F1-et utasként - a Sky mellett - , tök régen jártam ott így.)
Az előbbi hozzászólásommal nem a BA Rt. fejlesztéseit próbáltam dicsőíteni, hanem arra próbáltam rámutatni (illetve ezt a cikket a bud.hu-ról szedtem le), hogy vannak országok, akik képesek előre gondolkodni. Az 1-es terminál nem fog semmit megoldani, max jobban lehet a fepadosokat idecsalogatni (meg néhány charter-t lehet onnan indítani csúcsidőben). A több utas valóban az amúgyis csúcsidőszakba van zsúfolva, főleg az A terminálon. De ezt meg tudjuk miért van :-(
Számomra ez azt jelenti, hogy tumultus volt a check-in előtt, aztán a határőrség előtt, aztán harc az ülőhelyekért a tranzitban. A tervezettnél több ember ezt jelenti.
Jellemzően nem az üres időszakokban van több ember, hanem a csúcsidőben még több.
De hát baromi ügyesek, mert megoldották.
A bajom azokkal a tipikus húgyagyú mindenhez értő "szakemberekkel" van, akik beülnek a légiközlekedésbe a kitudjahonnan (Vízművek, vagy a légügyi dinasztiából), és azt hiszik, hogy meg tudják oldani a dolgot. Szakértelem nulla, ezért hoznak pár még jobb szakértőt, akik meg aztán repülőt csak tévében láttak, de ehhez ki kell rúgni, meg kell alázni pár olyan emberkét aki évek, évtizedek óta a repülésért él. Lettlégyen az BA vagy Malév alkalmazott.
Izéééé.. és szerinted ez nem jelent semmi rosszat? Pl hogy már réges rég lépni kellet volna? Vagy tök jó hogy eddig nem léptünk. Tiszta pénz kidobás lett volna, hisz íme így is bírja. Akkor meg minek úgy elkapkodni azt a fejlődést?
"Enyhítheti az európai problémát a prágai Ruzyne nemzetközi repülőtér épülő 2-es blokkja. A tervek szerint 2005 decemberére elkészülő új terminállal a reptér éves kapacitása a mai hatmillióról tízmillió utasra növekedhet." Ferihegyen pedig az éves öt millóról, hét millióra fog növekedni a kapacitás 2005 májusára. Megjegyzem, idén jóval több (6-6,5M) utas fordul meg ferihegyen, mint amennyire a terminálok tervezve vagyon.
Én azt gondolom, hogy ezek azok, akik tesznek is valamit a repülőtérért.
Úgy gondolod, ők vannak többen. Sajnos nem. Legalábbis azokon a helyeken nem, ahol igazán lehetne tenni valamit.
A vezetés az elmúlt években sajnos valóban többször is változott, ami nagyon nagy hiba.
Így még rövid távra sem lehet tervezni, nemhogy közép, vagy hosszútávra, fejlesztés nélkül meg ugye soha nem fogjuk utólérni Európát.
Azzal egyetértek, hogy egy nemzetközi repülőtér nemcsak egy "placc", ahol van néhány repülőgép, hanem annál sokkal több. Tulajdonképpen nyugodtan nevezhetjük az ország egyik kapujának is, ezért valóban nem mindegy, hogy ott milyen szolgáltatások, és milyen körülmények között fogadják a külföldieket.
Viszont ugyanez igaz a légitársaságra is. Éppenezért egy stuvi nem teheti meg, hogy nem jó kedvűen, mosolyogva fogadja, ill. szolgálja ki az utasokat. Tudom, hogy ez sokszor baromi nehéz, nekik is vannak rossz napjaik, de ezen túl kell tenniük magukat.
A MALÉV hazai, és külföldi imázsa sajnos egyáltalán nem mondható jónak, aminek szintén nem tesznek jót a folytonos vezetőcserék, az átalakítások.
A t. ÁPV Rt- nek hozzáértő, megfelelően elhivatott vezetőket kellene beültetnie mindkét helyre, és ami a legfontosabb, hagyni kellene őket dolgozni.
A Forma-1 alatt minden elismerésem a HC alkalmazottaké. Sok bizjet, 2x kényszeres gép, ideiglenes reptérzárlat majd ideiglenesen egy pálya. Nem úgy a BA RT ground handlingja. A menetrend szerinti forgalom még hagyján, de a charterek kiszolgálása még azoknál is alacsonyabb szinvonalon sikerült.
Nos, nekem ami feltűnt Ferihegy 1 terminál esetében az hogy működik ott egy snack büfé. Az áraik a maffia Louis-nál enyhébbek. Mindezek mellett ital,szendvics és kávéautómata található. Alapszolgáltatások is megvannak, gondolom hasonlóak vagy méginkább, megegyezőek a 2B-n találhatókkal (miután pénzváltó minibusz ua.) Közelebb van a városhoz. Azt kell mondjam egy éhes utas számára kellemesebb élmény lehet ott várakozni még egy ilyen lelakott épületben is.
Nagyon szépen meg lehetne ám csinálni, és én is szívesebben utaznék onnan low-cost iletve charter járatokkal. A point to point forgalmat lebonyolitó összes járatot oda kellene rakni. (És tisztességes módon felújítani, nem csak ígérgetni, azt a gyülibe kell!!)
Én szigorú de igazságtalan kritikusa vagyok és leszek a mostani Malév vezérkar áldásos tevékenységének, de szerencsére e kiváló uraknak és urináknak még nem sikerült teljesen szétverniük a szolgáltatások korábbi színvonalát. A cég gazdasági helyzete katasztrofális, de hála az “igazi” maléveseknek (szerencsére ők vannak többen), a Malév hazai és külföldi imázsa még jónak mondható.
Fordított a helyzet a Bp Airport esetében, melynek financiális helyzete ugyan jó, de elsősorban a hazai imázsa katasztrófa! (A külföldit nem ismerem, de vannak sejtéseim). 100 %-ban egyet értek azzal, hogy a repülőtér és a nemzeti légitársaság között, a Malév az összes nyűgével együtt sokkal jobban megfelel a nemzetközi elvárásoknak, míg a repülőtér erősen lemaradt, vagy nem követte. Hozzátenném, erről nem az “igazi” ferihegyiek tehetnek (pedig ők vannak többen). Az ő vezérkaruk, mely az elmúlt pár évben sűrűn változott, valamiért nem tudta vagy nem akarta észrevenni, hogy már a XXI századba léptünk, és nem teremtette meg a szervezeti és technikai feltételeket az utaskiszolgálási színvonal javításához, sőt, bizonyos esetekben (pl. taxis maffia, vendéglátás) sunyi és képmutató módon még asszisztál is a középkori állapotok konzerválásához. Pedig ez már nem is csak a repülőtér, hanem Magyarország megítélését is befolyásolja.
Rövidebben fogalmazva: Ferihegyen az utasoknak coki, míg a Malév még akkor is többet nyújt nekik, ha a stuvik nem mosolyognak (néha megértem őket is). Az egészben az a pikáns, hogy mindkét cég ugyanahhoz az ÁPV Rt.-hez tartozik. Na itt kezdődnek a gondok…
Wilard, a JetBlue terminálja valóban lepukkant egy kicsit, de nézd meg a légi szolgáltatásait: vadi új Airbus 320-asok 86 cm-es széktávolsággal, minden bőrüléshez külön televízió (ez az előző szék fejtámlájába van beépítve). Tavaly nyáron repültem velük, akkor 24 élő (!) tv csatorna közül lehetett válogatni. Na jó, ez engem különösebben nem hozott lázba, de a jenkik messzemenően értékelik, illetve meghálálják egy 80-90 %-os átlagos load factorral. Azt nem tudom, miért nem foglalkoznak többet a földi ügyekkel, gondolom nem akarnak költeni rá, azzal főznek, amit ott kapnak.
(Ha rajtam múlna, Malévvel utaznának; minden ismerősömnek elmondom, hogy ugyanazért a pénzért a KLM-en kisebb ülésvávolságot, csupán egyszeri /és elég szűkös/ ital választékot és csak egy nyomoronc kenyeret kapnak, míg a Malév azért ennél jóval minőségibb szolgáltatást nyújt, mint mondtam tökugyanazért az árért. Már találkoztam olyan hollanddal, aki Malév-fan volt a KLM-mel szemben.)
:)
Én mindig a Malév járatokat választom az AMS vonalon. Csak még nem taliztunk...
Tudom ajánlani példának okáért JFK-n a Jetblue vagy BlueJet? terminálját. Katasztrófa. De nem is azért szeretik, használják.
Legközelebb menjenek a hollandusok Malévvel:)
Akkor mond meg a rokonoknak, hogy jöjjenek jövőre is SkyEurope-val Amszterdamból az 1-es terminálra! Nemsokára bezárják, és állítólag jövő májusra nagyon szép lesz!
A héten rokonaink az F1-ről (no ne a Ferrarira vagy a Minardira tessék asszociálni, hanem a budapesti nemzetközi légikikötő ékességére) indulva jöttek hozzánk az egyik fapadossal. Az indulás előtt volt néhány holland, akik elég hangosan adták a többi utas tudtára, hogy mit is gondolnak a terminál - elég spártai - körülményeiről. (Ezt magyarul hőbörgésnek nevezik.)
Az ellendrukkerezessel kapcsolatban kivulallokent csak annyit, hogy ha a ket ceg fejlodeset vizsgaljuk, akkor a Malev vezet (a szamos negativ dolog ellenere is!).
Utascentrikussag szempontjabol a ket ceget vizsgalva a Malev messze viszi a palmat, es itt most altalanossagba beszelek, mert a repuloteren is dolgoznak max mertekben utascentrikaus emberek, azonban ennek ellenere is, maga az egesz repuloter egy nagy nullat nyujt....es mindezert lehuzza az utasokat eleg rendesen!!!!!!
HAt ezert vagyunk lemaradva....
De egyebkent a HAinan elnoke nyilatkozta, hogy -ez kimaradt a Malev topicban levo cikkbol- hogy nagyon szivesen beszallna a repuloter privatizaciojaba is!!!
Na, abba biztos vagyok, hogy ok rendet csinalnanak ebbe a helyzetbe.....
10 milliárd forintért építene repülőteret hazánkban egy osztrák cég
2004. augusztus 18., 08:49
A cikk betűmérete :
kisebb
nagyobb
Nagy valószínűséggel az osztrák Unger Stahlbau GmbH építi ki a szombathelyi repülőteret, értesült a Napi Gazdaság. A légikikötő logisztikai közponntá nőheti ki magát, és bérbe adható is lenne.
A 180 hektáros, Szombathely és a környező települések tulajdonában lévő légikikötő hasznosításáról a közelmúltban kezdődtek tárgyalások a város és az osztrákok között. A csak füves pályával rendelkező repülőteret jelenleg csak a helyi repülőklub használja. Az osztrák vállalat a létesítményt saját logisztikai központjává fejlesztené, és részben bérbe is adná.
A 10 milliárd forint értékű beruházást az Unger az önkormányzatokkal közösen hajtaná végre. Az oberwarti székhelyű cég acélszerkezet-gyártásban vezető az osztrák piacon, számol be a Napi Gazdaság.
Szerintetek ez jelenthet valamilyen konkurenciat a monopol BA Rt-nek???
Sztem, ha fogadna fapadosokat mindenkeppen.......bar eleg messze van pesttol, de legalabb mar vmi elkezdodne piciny kis hazankban.......