Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

vadmacsesz Creative Commons License 2010.08.04 0 0 3828
Kedves Gianni,

nekem diesel smartom van, és mostmár igazán nem tudom, min múlik, kinél mennyit eszik a picúr. a minap pályán 130-140-nel futva, majd a 0-ás dugó miatt 1/2-ben egerészve (ez ha jól tudom, a két nagyon sokat evős véglet) 4 l lett a fogyasztása. nem értem, mitől ehet 6-8-at másé... és sokak száját kente el a gyorsulása, nem csak 60-ig. ha nem nyomom váltási pontokon, hogy menjen már, hanem a megfelelő helyen, időben kap lökést, vált, mint az álom. az automata is...no gondolkodás... nem tudom, lehet, az enyém az űrből jött, hogy ilyen jól viselkedik. egy dolog igaz, a toyota hilux után a smart, hát, eléggé megérzi a legkisebb aszfalthibát is. de legalább megtanított nem életveszélyesen közlekedni. ezért külön szeretem. ha valaki csapatni akar, vegyen toyota celicát, és ne egy smarttól várja, hogy mindenkit maga mögé utasítson. én nagyon szeretem. igaz, nálunk második autó (munkába járás, bevásárlás, és kisebb kiruccanásokra), de amire kell, arra tökéletes.
Quattroman Creative Commons License 2010.08.03 0 0 3827
igen arra.
ez egy egyszerű programátírással müxik.
ha pedig igazira akarod, akkor váltókulissza csere+szoftverbővítés.
ilyenkor adaptívan kapcsolgat, tehát figyeli milyen agresszíven kezeled a gázpedált, és vagy elkapcsol félgáz körül, vagy 3/4 felett teszi ugyanezt.
egyébként most is felvált magától ha túlforgatod a motort, azért hogy óvja.....
Előzmény: Dofekné (3826)
Dofekné Creative Commons License 2010.08.03 0 0 3826

Isten igazából, egy vízpumpa már nem osztott, nem szorzott volna.

 

Nincs gombom. Gondoltam már rá többször, hogy csak megkéne csinálni automatára is, bár nem igazán hiányzik. ( meg sok jót nem is hallottam róla) De azért kipróbálnám egyszer, hogy milyen.

 

A manuális beavatkozás gondolom csak arra vonatkozik, hogyha előremenetben fel vagy vissza kapcsolsz?

Előzmény: Quattroman (3825)
Quattroman Creative Commons License 2010.08.02 0 0 3825
ez minek?
nincs gomb a váltókarodon oldalt?
5 perc alatt átírható a computere olyanra hogy minden indítás után automata üzemmódban kapcsolgat az autó, egészen addig míg manuálisan nem avatkozol be.
utána sajnos csak újraindítás után automatázik megint.
Előzmény: Dofekné (3823)
Quattroman Creative Commons License 2010.08.02 0 0 3824
Kérdezted?
örülj hogy nem dízel, annál még a vízpumpát is le kell venni mert nem bukik ki az indítómotor....
Előzmény: Dofekné (3819)
Dofekné Creative Commons License 2010.08.02 0 0 3823

Apropó +/- ról jut eszembe...

ezt már próbálta valaki?
Dofekné Creative Commons License 2010.08.02 0 0 3822
2004 700 cabrio és +/- -os.
Előzmény: aa11bb22 (3821)
aa11bb22 Creative Commons License 2010.08.02 0 0 3821
Köszi! Egyébként a Tietek milyen évjárat? Full automata vagy a +/- váltós?
Előzmény: Dofekné (3820)
Dofekné Creative Commons License 2010.08.02 0 0 3820
Én állandóan mondom az asszonynak, hogy előbb állítsa meg az autót és csak akkor kapcsoljon fokozatot, de hiába, Ő is úgy csinálja mint Te. De nálunk müködik ez a dolog gond nélkül. Egyenlőre!!
Előzmény: aa11bb22 (3818)
Dofekné Creative Commons License 2010.08.02 0 0 3819
No, most azt miért nem mondta valaki, hogy az önindító kiszerelése így első nekifutásra félnapos kín és hogy majdnem miszlikre kell szedni hozzá az autót??!! :o))
aa11bb22 Creative Commons License 2010.08.02 0 0 3818
Hali,

keresek 2003 fortwo-hoz angol vagy német (magyar?) nyelvű kézikönyvet elektronikus formában. Ha valaki tudna küldeni azt megköszönném, mert a kocsihoz ami volt az Francia és nem sokra megyek vele...
Meg egy kérdés: ha kicsit mozog az autó és akkor teszem a váltót R-be akkor konzekvensen 0-ba teszi a váltó és nem lehet R-be tenni csak ha előtte 1-ben előre mozdítom. Ha álló helyzetben teszem R-be akkor minden ok, mindig váltja az R-t. Ez direkt van, vagy kezdhetek aggódni?
(...tudom mozgás közben hátramenetbe kapcsolni, az nem szép dolog, de hát a mechanikus váltóval már megszoktam...)
Köszi
petivicc Creative Commons License 2010.07.30 0 0 3817
Sorry mindenkitől én már csak egyből azt olvastam, hogy AC pumpa stb megy, de nem indul. :)
Egyből a sajátjára asszociált az ember. Este van nekem is. :)

Bocsi!!!!
Előzmény: Quattroman (3814)
Quattroman Creative Commons License 2010.07.30 0 0 3816
ha az elem lemerül akkor nem nyitja ki a kocsit ill. ott marad a kijelzőn a kulcs szignál.
ha az önindítóban rövidre van kopva a kefe csinálhat ilyet, mert azon ill az állórésztekercsen testelődik a behúzótekercs.
nekem a kopott váltókulissza ad hibás pozíciójelet néha......
Előzmény: Dofekné (3813)
Dofekné Creative Commons License 2010.07.30 0 0 3815
MÁR
Előzmény: Dofekné (3812)
Quattroman Creative Commons License 2010.07.30 0 0 3814
Peti,
ugye ez csak vicc:-))
két külön dologról beszéltek,
más az hogy nem akar beindulni, és más az hogy nem forgatja az önindító
Előzmény: petivicc (3810)
Dofekné Creative Commons License 2010.07.30 0 0 3813

Igen, Én is ezt az utat szeretném bejárni, kezdve a gyújtáskapcsolóval. Az önindító kiszerelése nem igazán tartozik a leghőbb vágyaim közé.

Gondoltam még esetleg elemlemerülésre is, de mindkét kulcsban csak nem merül le egyszerre és ha mégis, akkor talán az AC sem kezdene dolgozni.

Előzmény: Quattroman (3811)
Dofekné Creative Commons License 2010.07.30 0 0 3812
Mondjuk ez 700 benzin, de hogy az injektorok miatt ne forgasson az önindító, az mér egy X akta! :)
Előzmény: petivicc (3810)
Quattroman Creative Commons License 2010.07.30 0 0 3811
ilyenkor próbáld meg hogy hátramenetbe húzod a kart, és visszatolod N-be.
de lehet a gyújtáskapcsolóbetét, vagy az önindító behúzómágnese is
Előzmény: Dofekné (3809)
petivicc Creative Commons License 2010.07.30 0 0 3810
Szia!

Nekünk anno a diesel nem akart beindulni, az injektorokkal volt gond, mind a 3 befecskendezőt kitisztítattuk, azóta jó.

Petivicc
Előzmény: Dofekné (3809)
Dofekné Creative Commons License 2010.07.30 0 0 3809

Sziasztok!

Némi segítséget, ötleteket szeretnék kérni!

Mostanában elég sűrűn előfordul, hogy a kulcs elfordítására nem reagál a kisautónk. Illetve reagál, mert "búgnak" a szivattyúk, nyom az AC, de az önindító nem forgat.

Aztán a második, vagy nyolcadik (mikor hogy) próbálkozásra szó nélkül teker mint a kisangyal. Mintha inkább melegen szeretné ezt eljátszani, de volt már, hogy reggel is csak másodikra röffent.

Mi lehet a hiba?

dani_handball Creative Commons License 2010.07.18 0 0 3808
nem egeszen:) ez 40euro per darab (maga a gyürü). tegnap szereltem be es kurva jo.
petivicc Creative Commons License 2010.07.12 0 0 3807
Sziasztok!

Megengeditek ezt Nekem? :)

Ma fotóztam (fotós vagyok) és ez a kompozíció megtetszett. Bocsi a kis sárért, telken voltunk vele, ráadásul az utcánkat sem képesek 5 év után leaszfaltozni (ekkor épültek itt a házak)... Az eső segített a kontraszton!

Petivicc


GianniVersace66 Creative Commons License 2010.07.12 0 0 3806
a 25 euros abs-es kerekagycsapagyra gondolsz?

van ami jo van ami felgyujtja az ABS lampat.
Előzmény: dani_handball (3805)
dani_handball Creative Commons License 2010.07.12 0 0 3805
szia Quattroman,
Te probaltad mar veletlenül ezeket az ABS "fogaskerekeket", jeladokat az ebayröl?
Előzmény: Quattroman (3804)
Quattroman Creative Commons License 2010.07.05 0 0 3804
azért ne örülj nagyon mert a kupplung sem olcsó, ha elkopott vagy szétesett, komplett modult kell cserélni és mdíjjal együtt hatszámjegyű dolog
Előzmény: MSK813 (3803)
MSK813 Creative Commons License 2010.07.05 0 0 3803
Nagyon köszönöm a segítséget, valószínű akkor az olajcserét mindenképp megejtem rajta, abból baj nem lehet, és az első pontban leírtakat is megnézem, vagy megnézetem, nem tudom mennyire pepecs meló. Azt már hallottam, hogy a sima motorolaj csere sem olyan egyszerű, mint más autóban(nincs leeresztő csavar).
Mindenesetre még egyszer köszönöm a segítséget és a megnyugtatást, hogy nem kell másik váltó után néznem!!
Üdv.
Előzmény: Quattroman (3802)
Quattroman Creative Commons License 2010.07.05 0 0 3802
nem a váltóval lesz a gond hanem a kuplung nem emel ki,
ez még ha tiptronic-nak is hívják nem automata, hanem egy robotizált szekvencionális váltó, amin mindent elektromotorok működtetnek és szenzorok ellenőrzik a működésüket.
bármilyen kis kontakt hiba is okozhat problémákat.
amit meg tudsz csinálni magad is,
1, a váltó alján van egy pisztolytáska formájú fémdoboz. ez a kuplungmotor,
3db T8 fejű M6 csavar rögzíti, ezeket meglazítva tudod állítani a holtjátékát.
Próbáld annyira nekitolni a kiemelővillának hogy ne feszítse, de ne is legyen holtjáték.
2, nem tudom mennyi km-t futott a kocsi de 40e-ként kellene a váltóolajat cserélni.
Ez ill a lerakodott kopadék, is okozhatja az akadozást, amitől a kapcsolómotor nagyobb áramfelvételt igényel, ezt észlelve a motorelektronika tilt....
ilyenkor viszont kitesz a kijelzőre 3 ví,zszintes vonalat hibaüzenetként.
1,5 l 75W90 NEM AUTOMATA váltóolaj kell bele, Pl; Castrol TAFX meghálálja.....
Előzmény: MSK813 (3801)
MSK813 Creative Commons License 2010.07.05 0 0 3801
Sziasztok! Először is elnézést kérek, hogy ide pofátlankodtam, de egy szakmai segítséget szeretnék kérni. Édesanyám vett egy 2001-es Smart fortwo CDI-t magának és tegnap a váltója 'meghülyült'. Tiptronic váltója van (nem tudom van e másfajta ezekből) és valamiért nem akarja betenni sebességbe, csak hallani, hogy próbálkozik. Hátramenetet simán veszi, de előre nem. Néha bevillan a kijelzőn az 1-es, de főleg üres a mező amikor próbálkozik. Házilag orvosolható a probléma, vagy nagy bontást igényel? Nagyjából értek a műszaki dolgokhoz (saját autómat magam csinálom, ha van vele valami) de Smartot még 'belülről' soha nem láttam. Elnézést, hogy hosszúra sikeredett.
Üdv: Sanyi
Quattroman Creative Commons License 2010.07.05 0 0 3800
elég ritka a szervókormány, de azt illene tudni hogy van vagy nincs benne:)
nem az a baja, egy szervó ha nem müxik minden állásban egyforma erőt igényel.
jellemző hiba a kormányrúd csuklóinak a kiszáradása, berohadása, ettől "kockásan" tekerhető
Előzmény: petivicc (3798)
petivicc Creative Commons License 2010.07.04 0 0 3799
*Természetesen a kormány működik nehezebben, elnézést a pontatlanságért.*
Előzmény: petivicc (3798)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!