nekem diesel smartom van, és mostmár igazán nem tudom, min múlik, kinél mennyit eszik a picúr. a minap pályán 130-140-nel futva, majd a 0-ás dugó miatt 1/2-ben egerészve (ez ha jól tudom, a két nagyon sokat evős véglet) 4 l lett a fogyasztása. nem értem, mitől ehet 6-8-at másé... és sokak száját kente el a gyorsulása, nem csak 60-ig. ha nem nyomom váltási pontokon, hogy menjen már, hanem a megfelelő helyen, időben kap lökést, vált, mint az álom. az automata is...no gondolkodás... nem tudom, lehet, az enyém az űrből jött, hogy ilyen jól viselkedik. egy dolog igaz, a toyota hilux után a smart, hát, eléggé megérzi a legkisebb aszfalthibát is. de legalább megtanított nem életveszélyesen közlekedni. ezért külön szeretem. ha valaki csapatni akar, vegyen toyota celicát, és ne egy smarttól várja, hogy mindenkit maga mögé utasítson. én nagyon szeretem. igaz, nálunk második autó (munkába járás, bevásárlás, és kisebb kiruccanásokra), de amire kell, arra tökéletes.
igen arra. ez egy egyszerű programátírással müxik. ha pedig igazira akarod, akkor váltókulissza csere+szoftverbővítés. ilyenkor adaptívan kapcsolgat, tehát figyeli milyen agresszíven kezeled a gázpedált, és vagy elkapcsol félgáz körül, vagy 3/4 felett teszi ugyanezt. egyébként most is felvált magától ha túlforgatod a motort, azért hogy óvja.....
Isten igazából, egy vízpumpa már nem osztott, nem szorzott volna.
Nincs gombom. Gondoltam már rá többször, hogy csak megkéne csinálni automatára is, bár nem igazán hiányzik. ( meg sok jót nem is hallottam róla) De azért kipróbálnám egyszer, hogy milyen.
A manuális beavatkozás gondolom csak arra vonatkozik, hogyha előremenetben fel vagy vissza kapcsolsz?
ez minek? nincs gomb a váltókarodon oldalt? 5 perc alatt átírható a computere olyanra hogy minden indítás után automata üzemmódban kapcsolgat az autó, egészen addig míg manuálisan nem avatkozol be. utána sajnos csak újraindítás után automatázik megint.
Én állandóan mondom az asszonynak, hogy előbb állítsa meg az autót és csak akkor kapcsoljon fokozatot, de hiába, Ő is úgy csinálja mint Te. De nálunk müködik ez a dolog gond nélkül. Egyenlőre!!
No, most azt miért nem mondta valaki, hogy az önindító kiszerelése így első nekifutásra félnapos kín és hogy majdnem miszlikre kell szedni hozzá az autót??!! :o))
keresek 2003 fortwo-hoz angol vagy német (magyar?) nyelvű kézikönyvet elektronikus formában. Ha valaki tudna küldeni azt megköszönném, mert a kocsihoz ami volt az Francia és nem sokra megyek vele... Meg egy kérdés: ha kicsit mozog az autó és akkor teszem a váltót R-be akkor konzekvensen 0-ba teszi a váltó és nem lehet R-be tenni csak ha előtte 1-ben előre mozdítom. Ha álló helyzetben teszem R-be akkor minden ok, mindig váltja az R-t. Ez direkt van, vagy kezdhetek aggódni? (...tudom mozgás közben hátramenetbe kapcsolni, az nem szép dolog, de hát a mechanikus váltóval már megszoktam...) Köszi
Sorry mindenkitől én már csak egyből azt olvastam, hogy AC pumpa stb megy, de nem indul. :) Egyből a sajátjára asszociált az ember. Este van nekem is. :)
ha az elem lemerül akkor nem nyitja ki a kocsit ill. ott marad a kijelzőn a kulcs szignál. ha az önindítóban rövidre van kopva a kefe csinálhat ilyet, mert azon ill az állórésztekercsen testelődik a behúzótekercs. nekem a kopott váltókulissza ad hibás pozíciójelet néha......
Mostanában elég sűrűn előfordul, hogy a kulcs elfordítására nem reagál a kisautónk. Illetve reagál, mert "búgnak" a szivattyúk, nyom az AC, de az önindító nem forgat.
Aztán a második, vagy nyolcadik (mikor hogy) próbálkozásra szó nélkül teker mint a kisangyal. Mintha inkább melegen szeretné ezt eljátszani, de volt már, hogy reggel is csak másodikra röffent.
Ma fotóztam (fotós vagyok) és ez a kompozíció megtetszett. Bocsi a kis sárért, telken voltunk vele, ráadásul az utcánkat sem képesek 5 év után leaszfaltozni (ekkor épültek itt a házak)... Az eső segített a kontraszton!
Nagyon köszönöm a segítséget, valószínű akkor az olajcserét mindenképp megejtem rajta, abból baj nem lehet, és az első pontban leírtakat is megnézem, vagy megnézetem, nem tudom mennyire pepecs meló. Azt már hallottam, hogy a sima motorolaj csere sem olyan egyszerű, mint más autóban(nincs leeresztő csavar). Mindenesetre még egyszer köszönöm a segítséget és a megnyugtatást, hogy nem kell másik váltó után néznem!! Üdv.
nem a váltóval lesz a gond hanem a kuplung nem emel ki, ez még ha tiptronic-nak is hívják nem automata, hanem egy robotizált szekvencionális váltó, amin mindent elektromotorok működtetnek és szenzorok ellenőrzik a működésüket. bármilyen kis kontakt hiba is okozhat problémákat. amit meg tudsz csinálni magad is, 1, a váltó alján van egy pisztolytáska formájú fémdoboz. ez a kuplungmotor, 3db T8 fejű M6 csavar rögzíti, ezeket meglazítva tudod állítani a holtjátékát. Próbáld annyira nekitolni a kiemelővillának hogy ne feszítse, de ne is legyen holtjáték. 2, nem tudom mennyi km-t futott a kocsi de 40e-ként kellene a váltóolajat cserélni. Ez ill a lerakodott kopadék, is okozhatja az akadozást, amitől a kapcsolómotor nagyobb áramfelvételt igényel, ezt észlelve a motorelektronika tilt.... ilyenkor viszont kitesz a kijelzőre 3 ví,zszintes vonalat hibaüzenetként. 1,5 l 75W90 NEM AUTOMATA váltóolaj kell bele, Pl; Castrol TAFX meghálálja.....
Sziasztok! Először is elnézést kérek, hogy ide pofátlankodtam, de egy szakmai segítséget szeretnék kérni. Édesanyám vett egy 2001-es Smart fortwo CDI-t magának és tegnap a váltója 'meghülyült'. Tiptronic váltója van (nem tudom van e másfajta ezekből) és valamiért nem akarja betenni sebességbe, csak hallani, hogy próbálkozik. Hátramenetet simán veszi, de előre nem. Néha bevillan a kijelzőn az 1-es, de főleg üres a mező amikor próbálkozik. Házilag orvosolható a probléma, vagy nagy bontást igényel? Nagyjából értek a műszaki dolgokhoz (saját autómat magam csinálom, ha van vele valami) de Smartot még 'belülről' soha nem láttam. Elnézést, hogy hosszúra sikeredett. Üdv: Sanyi
elég ritka a szervókormány, de azt illene tudni hogy van vagy nincs benne:) nem az a baja, egy szervó ha nem müxik minden állásban egyforma erőt igényel. jellemző hiba a kormányrúd csuklóinak a kiszáradása, berohadása, ettől "kockásan" tekerhető