Több más cikkben is azt írják, hogy a komp terhelhetősége 1500 tonna, rakfelülete 1800 m2 , a szállítási kapacitás max. 25 db 40 tonnás kamion.
Az átkelési időtartam mintegy 15 perc.
Érdekes a beszúrt képen az egymással ellentétes irányú 2-2 "forgalmi sáv", ami elsőre nekem marhára furcsa volt ("tolatni kell?")
Ebben a videóban találtam rá magyarázatot: A kompon megfordulnak a kamionok. A videó szövege szerint EU támogatásból épült ki nonprofit üzemeltetésű kompátkelő, így az átkelés díja 25EUR, míg ugyanez a díj a román-bolgár határon 180EUR.
A google térképén jól látható a komp, két jármű is van, és van mozgás mindkét parton. Amúgy pont tökéletes helyen van az átkelés, mert kikerüli Párkányt és Esztergomot is a rácsatlakozó út. A majdani új híd is itt lenne ha jól tudom.
2016 "szeptember 9-én átadták a teherkomp átkelőt Esztergom és Párkány között. Az 1,1 milliárd forintos beruházással egy nap 150-200 kamion is átkelhet a Dunán. A teherkomp maximum 25 darab 40 tonnás kamion szállítására alkalmas."
Úgy gondolom, hogy ha az M100 egyszer megépül (jó sokára) az egy regionális feltáró út lesz.
A Dorog-Esztergomi ipari parkok kiszolgálója.
Minimális nemzetközi forgalmat vizionálok arra az útra, mert ha kicsit is megélénkülne ott a 20t+ forgalom akkor Párkány (Sturovó) város önkormányzata azonnal korlátozná a Mária Valéria hídon átmenő nehéz gépjármű forgalmat.
Okkal.
Jogosan.
Az M100 nem váltja ki az M0 nyugatot, az M0 északot.
A kettőnek majdnem semmi köze egymáshoz vagy csak minimális.
Az M100 megépítését miniszterelnökünk ígérte meg nyilvánosan Suzuki úrnak évekkel ezelőtt.
attól hogy nem mehetsz rajta, még fizethetsz érte :)
Elég udvariatlan gesztus, mert a többi szakaszon az átadás évében még ingyenes volt. Még nem jelent meg JNSZ megye a matricavásárló alkalmazásokban, de gondolom a héten felbukkan.
Mondjuk a gyakolatban csak a tehertranzitot illetően alternatíva (ez TEN-T kihatásokkal jár majd), az agglomerációs forgalom kapcsán tényleg nem alternatíva, szerintem sem. Az utóbbihoz viszont nem kell feltétlen 2x2 sáv meg autóút / gyorsforgalmi minőség.
Egy sima 2x1 főút, 2+1 szakaszokkal elég lehet -- viszont szintbeni kereszteződéseket kéretik nem tervezni oda, lesz balra kanyar a mértékadó csúcsforgalomban bőven kb. minden csomópontban.
A kérdés az, hogy a hatástanulmány témát lefutottnak tekintjük-e. Ha igen, akkor nincs, ha még nem lezárt a történet (társadalmi egyeztetés után esetleg további kör) akkor még a hatástanulmány kör részeként van.
Abban igaza van, hogy az ellenzékben nincs összefogás a témában. Az ismert, hogy a PM kikérte a nyomvonalakat még az M0 nyugat októberi közbeszerzése lőtt.
Van jogszabályi háttér a területrendezési Tv. 4/1 mellékletében, az akarat meg a múlt havi pilisi polgármesterek megbeszélésen elhangzott prioritásával lett jelezve és az októberi közbeszerzése támasztja alá.
Javítottam, mert nem paragrafus szám, ahogy előszőr írtam-...de biztos igazad van.
Van jogszabályi háttér a területrendezési Tv. 4/1 §-ban, az akarat meg a múlt havi pilisi polgármesterek megbeszélésen elhangzott prioritásával lett jelezve és az októberi közbeszerzése támasztja alá.