Keresés

Részletes keresés

kerusz Creative Commons License 2004.10.06 0 0 303
Akárhogy is gondolkoztam, nekem nem az következett az általad idézett mondatomból, mint amire Te jutottál a Lufthansa Jumbóval kapcsolatban. Inkább pl. olyasvalami, hogy Budapest helyett Prágába repülnek Szaúd-Arábiából, Kuwaitból, meg az isten tudja, hány helyről még.

Azt azért talán magad is elismered, hogy egy Rijád-Franfurt járat esetében az a döntés, hogy hol száll még le menetközben, Prágában-é vagy Budapesten, nem annyira turisztikai, mint inkább gazdasági szempontok szerint születik meg, és bizony, komolyan gondolom, hogy a döntésben szerepet játszhat az is, hogy az adott légitársaság milyen feltételeket talál a repülőtéren.

Kb. erre bátorkodtam célozni, azzal a hátsó gondolattal, hogy pl. e két társaság esetében Prága kiválasztása azt is jelenti, hogy a térségben egy jó darabig most már sehova máshova nem fognak repülni, így sajnos Budapestre sem. Ezt egyébként nem azért fájlalom, mert így nem láthatok szaúdi repülőgépeket, sajnos láttam olyanokat éppen eleget, hanem azért, mert ezt a boltot sem Ferihegy kapta meg.

A két repülőtér fejlődésében-fejlesztésében még az is különbség, hogy a prágaiak szemmel láthatóan előre eldöntik, hogy milyen ütemben, mit és hogy fejlesztenek, és tartják is magukat ahhoz. A T1 jelenlegi fejlesztése Ferihegyen nem egy régóta létező elképzelés része, mert korábban holmi 2C terminálról volt szó, hanem egy sürgető kényszer eredménye, pótmegoldás, amit azért találtak ki, mert ez a bizonyos régóta tervezett újabb modul a 2-es terminálon csak nem akar megépülni. Mi több, azt sem tudják, hogyan folytassák az építkezést a 2-es terminálnál. Én már hallottam olyanról, hogy a 2B terminálhoz hasonló épületet építenek (tehát amelynek két egymással derékszöget bezáró oldala fordul a forgalmi előtér felé - erről még makettet is láttam évekkel ezelőtt), meg olyat is, hogy inkább egy egyenes épület lenne jó, mert akkor lenne hely még további két modulnak.

Mellesleg: utánanéztem a prágai reptér honlapján (www.csl.cz) annak, amit írtál a bővítések utáni kapacitásról, és ezt találtam:
"Passenger capacity:
Around 6.5 million passengers use the existing terminal, with pierss A and B, each year. North Terminal 2, pier C, will offer an increase in capacity to 10 million passengers annually. The number of boarding bridges will be increased by 10 to a total of 27. Passenger comfort will be improved, by among other features new conference rooms and other rooms, e.g. for VIPs, business clients, passengers with children, etc. The number of shops and restaurants in the terminal’s public and transit spaces will be significantly increased, and there will be extended facilities for airline companies."

Ennyit a prágai 8millióról, mint általad írt, bővítés utáni kapacitásról.

Arról nem is beszélve, hogy Prágában nem jelöltek ki külön fapados terminált, aminek az elkészülte után majd jól hátradőlnek, hogy akkor most x évig megint rendben vagyunk kapacitással (ld. még a budapesti 8 millióról tett megjegyzésedet - persze, 5és fél standard plusz 2és fél fapados. Nekik meg lesz 10 standard )...

Nekik a bővítés után lesz 27 utashídjuk, nekünk Ferihegyen mennyi is van? És mennyivel is fog ez a szám nőni a T1 felújításával?

Ilyeneket is olvashatsz ugyanott a bővítés utáni helyzetről:
"Number of check-in counters:
60 in stage I, with the option of extending to a total of 100."

Mondd meg: tudja már valaki, hogy hogy fog tudni opcionálisan (hogy arányosan számoljunk) 80 check-in pultot elhelyezni a 8millió utasnak a három terminálon? Nem is értem, hogy most, amikor átépítették a 2A check-int, miért nem szigeteket alakítottak ki, mint amúgy mindenhol széles e világon...

Másrészt a befejezésről ezt írja:
"6. Construction schedule
Construction work commences 09/2002
Project completion 12/2005"

Ennyit a 2007. január 1-ről, mint általad írt befejezési időpontról.

Ha érdekel, a honlapon megtalálod a komplett ütemezését a tendereztetésnek, a nyertesekkel együtt, az építészeti terveket, látványrajzokat, beruházási összegeket, mindent, ami a nyilvánosságot szolgálja. Hadd ne mondjam, hogy néz ki mindez a Ferihegy T1 esetében az üvegzsebtörvény ellenére...

Aztán megnéztem a BA Rt. honlapját is (www.bud.hu), és ott ezt találtam:
"A három nyári hónapban több mint 2 millió utas használta a Ferihegyi repülőteret, ami új rekord a repülőtér életében."

Ennyit a "júni, júli, aug.=4,2M utas" állításodról.

Egyebekben éppen azért kesergek és példálózok a csehekkel, mert szétnézek ebben az országban és látom, mi folyik itt. Mi több, idén nyáron volt szerencsém azt is megtapasztalni hogy egészen konkrétan a BA Rt.-nél mi folyik, és nem felsővezetői szinten, hanem az alkalmazottak szintjén. Ha visszaolvasol egy kicsit, látni fogod, hogy meg is emlékeztem erről. Minden szimpátiám az ott dolgozóké, de sajnos nem csak a főnökök dolgoznak ott szarul, maradt rajtuk kívül épp elég nem odavaló ember még. Meg természetesen olyanok is, akik jobb sorsra érdemesek, de ennek a levét isszák.

Lehet egyébként, hogy Prágában sem sokkal jobb a helyzet, de egy olyannyira kívülállónak, mint én, aki csak a honlapjukról tájékozódik, üvölt a különbség, ott tudatosságot áraszt a honlap, itt esetlegességet.

Egyébként ez a www.bud.hu honlap is úgy gáz, ahogy van. Ennél nagyobb gáz csak a cég maga. Mint a Malév: parasztvakításban olimpiai bajnokok tudnának lenni.

Eh, nem is bosszantom magam tovább.

Még egyszer, csak hogy világos legyen: nem az a baj, hogy Prágában több az utas, az a baj, hogy Budapesten nincs elképzelés sem a jövőről.

Üdv.: KP.
Előzmény: bartubo (302)
bartubo Creative Commons License 2004.10.06 0 0 302

"Prágában a repülőtér is olyan fejlesztésekbe fogott, amelyek vonzóvá teszik azt a légitársaságok számára."

 

Tehát, ha épitenénk egy évi 20 millás terminált, akkor a Lufi is 747-essel jönne Mo.-ra? Egy országot nem a repülőtere tesz vonzóvá! Vagy azért, mert ronda az athéni reptér, inkább busszal mész?

 

Prágában ha majd elkészül az új terminál 2007 01. 01.-re, évi 8 millió utast tud majd kezelni. Ferihegy jövő nyárra (T2A=2,5 + T2B=3 + T1=2,5) 8 millió!!

 

Kicsit szét kéne nézni ebben az országban mi is folyik itt. A gazdaságunk egy kalap sz.., óriái gondok vannak, ellenben nézz szét a cseheknél. Nem akarom nagyon ragozni, ez egy másik topic-ba ratozik, a politikánk nagyon gyenge (ez egy nemzetközi megitélés, nem privát).

 

Egyébként Ferihegyen júni, júli, aug = 4,2M utas!! Bankár főnökeink viszont sajnos csak számokat látnak, ezt többször bizonyitották :-( A munka egyre több, a körülmények romlanak, a reál bérek csökkennek, beigért béremelés nuku, és jövöre privatizálnak egy csomó területet :-(((((

 

Előzmény: kerusz (298)
kerusz Creative Commons License 2004.10.01 0 0 301
Nézz meg egy tíz évvel ezelőtti CSA vagy Malév menetrendet: pont fordított volt az arány, Budapestről sokkal több járat volt, mint Prágából. Ez megfordult. Nyilván nem függetlenül attól, hogy Prága folyt a csapból is a külföldi turisztikai műsorokban, mert felújították, a turisták által látogatott részei gondozott, szép város benyomását keltik, a külföldiek jól érzik ott magukat, és ezt sugallják a tévéműsorok is. Budapestről igazán igényes adások elvétve vannak. Ez nagyrészt pénz és akarat kérdése, és nem utolsósorban ötleteké.

Budapesten szemmel láthatóan ötlete sincs senkinek arra, hogy mivel szeretnék a várost vonzóvá tenni a turisták előtt. Szerintem ha megkérdezel pl. egy francia cégvezetőt arról, hogy hova menne a cége leányvállalatot nyitni, akkor az, hogy milyen sorrendben jutnak majd a nevek eszébe, nem független attól, hogy az adott városok nevei mennyire forognak a köztudatban. Nézd csak meg bármely út- vasút- repülőtér- közlekedésfejlesztéssel foglalkozó szakfolyóirat rövid hírek rovatát: Csehországból, Lengyelországból minden számban vannak hírek, ha kicserélik a vágányokat egy kilométer hosszban egy villamosvonalon, az is jó, csak legyen ott a város neve...

Korábban (fél éve?) asszem írtam már, hogy Prága (a repülőtér) és a CSA nem kis részben annak is köszönheti a fejlődését, hogy egy normális ország- és városmarketing folyik ott. De az is tény: a repülőtér próbál elébe menni az igényeknek. Szerintem abban, hogy Szaúd-Arábiából Varsóba, Prágába vagy Budapestre indítsanak-e a térségben járatot (mert ilyen távolságból kb. így merülhet fel a kérdés), igenis számít, hogy a járatot indítani kívánó légitársaság és utasai számára a repülőtér mit és mennyiért kínál. Meg vannak fejlesztési prioritások is: ugye, Budapesten előbb építettek második leszállópályát, aztán új terminált, Prágában pont fordítva: most gondolkoznk el a fő leszállópályával párhuzamos második pálya építésén. És persze ezt rögvest világgé is kukorékolják a webszájton, mert tudják, hogy ha nem üvöltik világgá, hogy itt kéremszépen minden fejlődésben van, akkor lemaradnak. Érdemes összehasonlítani Budapest-Ferihegy és Prága-Ruzyne honlapját.

Budapest és Debrecen persze nem összehasonlítható. Kis hazánkban ugye, mindeddig Budapest volt az egyetlen szóba jöhető repülőtér. Ez tán még szomorúbbá teszi az ottani mélyrepülést.

Egyébként csak úgy mellékesen: Csehországban Prága mellett Brünn, Ostrava és Karlovy Vary is elég sok gépet indít-fogad.

Debrecenben a forgalom beindulásához ugye, elég sok minden volt szükséges. Épp tegnap jártam az ottani reptéren: Örömmel láttam, hogy éppen szerelték az érkezési oldalon a csomagszállító szalagot, már lassan minden lesz tényleg ahhoz, hogy menetrendszerű járatok fogadása-indítása is reális lehetőség legyen. Azt azért ne felejtsük el, hogy pl. amikor a Ferihegyről leszerelt ILS-nek kerestek helyet, akkor az LRI nem Debrecennek adta el, hanem levitte a siófoki repülőtérre - nyilván azért, mert ott a füves pályáról bizonyosan nagyon-nagyon hiányzott. Mindegy, mostmár Debrecenben is van, és remélem, hogy előbb-utóbb ha nem is fog alternatívát jelenteni Feriheggyel szemben, de eszébe jut egy-két légitársaságnak, hogy oda indítsanak járatokat. De hangsúlyozom, szerintem kb. az év végére fognak odáig eljutni, hogy azon gondolkozzanak: mennyi legyen a menetrendszerinti járatok illetve utasaik után fizetendő díj.

De ha úgy vesszük: Debrecen is elébe megy az igényeknek, mert a nagy magyar valóságban baromira nem érdekelt senkit, hogy ott az a repülőtér - kivéve a helyieket. Bele is ölt a város nem kevés pénzt, most ott van egy repülőtér, amelyiken egyszerre egy gép utasait kiszolgáló infrastruktúra van, de kétségem sincs felőle, hogy tudják már, hogyan bővítsék ki az utasforgalmi épületet abban a pillanatban, ha beindulnak a menetrendszerű járatok. Mondjuk a honlapjukat én is frissíteném...

Egyébként érdemes elnézni egyszer Debrecenbe, annak, aki pár éve járt ott utoljára, döbbenetes lesz a különbség...

Előzmény: hellcat43 (300)
hellcat43 Creative Commons License 2004.09.30 0 0 300

Igazad van, de azt továbbra sem értem, hogy a repülőtér, vagy az adott város (régió, ország stb.) a vonzerő? Lásd Debrecen, ami lehetne annyira olcsó, hogy ingyen adnának mindent, de attól még nem indulna be a forgalom.

Itt egy kis adalék még.

 

Európában továbbra is London a legnépszerűbb üzleti célpont

Prága feljövőben

2004-09-30

A nagyvállalatok számára Prága nemcsak Budapestnél vagy Varsónál, de Bécsnél is sokkal vonzóbb üzleti helyszín – állítja aktuális jelentésében a Cushman & Wakefield Healey & Baker. A cseh főváros a 17.-ről a 13. helyre küzdötte fel magát azon a listán, amely az üzleti tevékenység szempontjából rangsorolja 30 európai nagyváros vonzerejét. Varsó a 20., Bécs és Budapest holtversenyben a 22., Moszkva pedig a 27. helyet foglalja el ezen a listán. A lengyel főváros a jövőben tovább javíthatja pozícióit, hiszen európai szinten itt tervez irodanyitást a legtöbb vállalat (a megkérdezett 500-ból 44). Budapest és Prága kilátásai ugyancsak biztatóak e tekintetben (31, illetve 38).

A neves ingatlan-tanácsadó cég szakemberei olyan tényezőket vettek figyelembe a rangsor megállapításánál, mint a szakember-ellátottság, a különböző költségtényezők, az infrastruktúra fejlettsége, a nyelvi és környezeti viszonyok, továbbá általában az életminőség. A felmérés 500 – jórészt nagyméretű – európai vállalat vezetőinek véleményét tükrözi.

A menedzserek ítélete egyértelmű: egy város akkor számít vonzó üzleti helyszínnek, ha könnyen lehet jó szakembereket találni. A költségtényezők csak ezután következnek; ezen belül az iparvállalatok inkább a személyi költségekre, míg a szolgáltató cégek az irodabérleti díjakra érzékenyek. Az életminőség alig játszik szerepet a döntésekben, ugyanakkor a nyelvi feltételek egyre fontosabbak lesznek.

London annak köszönheti megingathatatlannak látszó vezető szerepét, hogy a képzett munkaerő, a piacokhoz és közlekedési hálózatokhoz való hozzáférés, a távközlés, az irodaellátottság és a nyelvi feltételek terén egyaránt megelőzi versenytársait. Varsó a költségtényezők, Dublin a szabályozói környezet, Barcelona az életminőség, Stockholm pedig a környezet állapota tekintetében vezet, míg Párizst egybehangzóan a legjobb konferencia- és vásári helyszínnek tartják az üzletemberek. Azon városokban, ahol már jelen vannak, a vállalatok elsősorban a tömegközlekedési viszonyok javítását várják a helyi vezetéstől.

Előzmény: kerusz (298)
IL-96 Creative Commons License 2004.09.29 0 0 299
A cseheknél jól fejlődik a CSA ill. a CSL, a reptér üzemeltetője is szépen fejleszt. Tehát a dolgok jó irányba mennek. Nálunk egyelőre nincs olyan jel, hogy igény lenne olyan jellegű fejlesztésekre mint a cseheknél, magyarán itt a csődtömeg Malév bármiféle komolyabb hálozatfejlesztésbe fogna. A helyzet mégis siralmas, mivel a csúcsidőszakokban a reptér a jelenlegi forgalomnak is igen nehezen tud megfelelni.
Előzmény: hellcat43 (297)
kerusz Creative Commons License 2004.09.28 0 0 298
Azért ez nem ilyen egyszerű. Prágában a repülőtér is olyan fejlesztésekbe fogott, amelyek vonzóvá teszik azt a légitársaságok számára. Sokáig jóval kisebb volt, mint Ferihegy, viszont most készül a második terminálbővítés az elmúlt tíz éven belül. Csak halkan emlékeztetnék arra, hogy Ferihegyen mindig kitolták a bővítéseket (pénzhiány miatt, viszont arra hivatkozva, hogy még nem időszerű /értsd: nincs még rá igény/). A dolog ennél sokkal komplexebb: ha egy repülőtér vonzó (-árakat kínál, -kiszolgálást nyújt, -résidőket ad, stb.), ha úgy tesz, mint aki törődik az utasokkal, akkor mi az, hogy generálhat forgalmat. Nagyon is! (copyright: GyF)

De nézhetjük Münchent is: a régi repülőtér alkalmatlan volt évi 10milliósnál nagyobb forgalom megnyitására, és addig Düsseldorf volt a Lufthansa második számú repülőtere. Az új repülőtér kapacitása helyből évi 20millió utas felett volt, és a kínált szolgáltatások miatt a Lufthansa második központi repülőtere oda költözött. Tavaly vagy tavalyelőtt meg már át kellett adni a második épületet, nem szaroztak, egyből megduplázták a kapacitást.

A repülőterek által nyújtott szolgáltatások igenis sokat számítanak abban, hogy egy repülőteret hány légitársaság választ célpontjául. De a szolgáltatások persze sokkal materiálisabb jellegű dolgok, mintsemhogy egy ilyen BJS-BUD együttműködéssel helyettesíteni lehessen őket... Viszont egy ilyen együttműködés alkalmat adhat tapasztalatcserékre, szakembercserékre, stb. és ebből a szempontból Peking kétségtelenül sokkal vonzóbban hangzik az emberek 90%-a számára, mint mondjuk Prága, vagy Bécs, ahova ma már csak az nem tud eljutni, aki nem akar...

KP.
Előzmény: hellcat43 (297)
hellcat43 Creative Commons License 2004.09.28 0 0 297

az együttműködés hozzájárulhat a két ország közötti utas- és áruforgalom jelentős bővítéséhez.

Nyugodtan javítsatok ki, ha tévednék, mert egy csacsi gyermek vagyok, de szerintem az utas- és áruforgalmat a légitársaságok bővítik, nem a repülőterek. Szóval, ha menetirányban helyezkedünk el a pacin, akkor a gazdasági, turisztikai, politikai stb. kapcsolatok, az egymás iránti érdeklődés, a piac élénkülése először közgazdasági értelemben igényt teremt, mondjuk alkalmi majd rendszeres, közvetlen légijáratok indítására, mivel a vonat, közút lassú, a hajót nem is említve, lásd még a repülés előnyei.

Ha a légiforgalom elkezd erősödni, és ez a trend egyértelműen prognosztizálható, akkor illik egy meglévő repülőtérnek bővítgetni magát (új pálya, ATC-TMA kapacitások növelése, új slotok, új terminál, infrastruktúra stb.), már ha erre adottak a feltételek és pénz is van rá. Tehát az airport – jól, rosszul, mindegy – “csak” kiszolgálja a légiforgalom igényeit, nem pedig teremti vagy bővíti azt. Viszont ezért a kiszolgálásért erőteljesen leveszi a légitársaságokat, a kedves utasokat, a speditőröket, sőt, néha még a teraszon bámészkodni kívánókat is. Annyiban viszont kétségtelenül hozzájárulhat egy repülőtér “a két ország közötti utas- és áruforgalom jelentős bővítéséhez”, hogy a kedves utast vagy az árut nem kell ejtőernyővel kidobni.

Debrecenben pl. lehetne építeni akár még egy pályát, új forgalmi épületet, cargo bázist, himbilimbit, de ettől még nem bővülne a forgalom, nem tolonganának a carrierek, mint ahogyan sajnos még most sem teszik. Pedig már elég sok pénzt beleöltek, amúgy helyesen, mert ezt legalább nem a szír pénzváltók nyúlták le. Ott az ILS meg a fénysor, meg lehet tapogatni, de egyelőre nem nagyon akad, akinek sugározzon vagy világítson.

Viszont London Heathrow-n nem azért barkácsolják csekély kétmilliárd jó angol fontért már az ötödik terminált, és annak kiegészítőit, hogy “hozzájáruljanak a két ország közötti utas- és áruforgalom jelentős bővítéséhez”, hanem azért, mert egyre több halandó érez ellenállhatatlan vágyat, hogy valamelyik légitársasággal Londonba repüljön, vagy ott átszálljon, mert jó helyen tanyázik Amerika irányába.

Megjegyzem én már annak is örülök, hogy valami új, bár kicsit közhely ízű elemmel gyarapodott a Bp Airport kommunikációja a tipikusan politikushülyítő “Ferihegy gyűjtő-elosztó központ lesz” farkasvakításhoz képest. Na ja, itt évek óta beszélnek róla, Prágában meg megcsinálják, pontosabban azzá teszik a repülőteret – na kik is? A légitársaságok az egyre növekvő forgalmukkal.

Előzmény: Utas2 (295)
kábelbúvár Creative Commons License 2004.09.27 0 0 296

Elfogta a rendőrség azt a három férfit, akik a gyanú szerint több nagy értékű légiáru-szállítmányt is megvámoltak a Ferihegyi repülőtéren - tudta meg a HavariaPress. A trió számára szinte mindegy volt, milyen szállítmányt dézsmálnak meg, így elloptak több ezer számítógépes memóriakártyát, márkás órákat, valamint kábítószer-tartalmú gyógyszert is.

HírTV

Utas2 Creative Commons License 2004.09.24 0 0 295

"Összehangolt tevékenységeket és közös projektek indítását tartalmazó stratégiai együttműködési megállapodást írtak alá pénteken Budapesten a pekingi és a budapesti légikikötőt üzemeltető két társaság vezetői.

Li Peiying, a pekingi repülőteret is működtető Capital Airports Holding Company elnöke és Kepecs György, a ferihegyi nemzetközi repülőteret üzemeltető Budapest Airport Rt. igazgatóságának elnöke hangsúlyozták, hogy az együttműködés hozzájárulhat a két ország közötti utas- és áruforgalom jelentős bővítéséhez. (MTI)"

 

 

Meg tudná valaki pontosan határozni nekem, hogy mit is jelent a fenti hangzatos szólam (összehangolt tevékenységek és közös projektek) in concreto???

 

Thanks.

kerusz Creative Commons License 2004.09.16 0 0 294

Most nincs energiam elobanyaszni, de en meg a multkor arrol olvastam cikket, hogy a becsi repuloter vasutallomasa a repuloter es az osztrak vasuttarsasag kozos beruhazasaban keszul. Es akkor eszembe jutott egy masfel honappal ezelotti vitam itt a topikon. De mindegy.

 

KP.

Előzmény: Flap (290)
viricsi Creative Commons License 2004.09.16 0 0 293

Szivesen kedves vince!

Azt hiszem,én eddig is normális hangot használtam.

 

Üdv: viricsi

Előzmény: vince (292)
vince Creative Commons License 2004.09.16 0 0 292

THNX az információt.

Komolyan mondom helyette szégyellem magam. Csupa felsőfokú végzettségű dolgozik itt, de ezek szerint az iskolai papír semmit nem tesz. Szabaduló művészünknek a távolból vagyok kénytelen üzenni: 201 kollegája köszöni neki, hogy ekkora toprongy. Mert ha el is fogta a helyi érdekű, és kitört a liftből, miért nem vállalja? Semmi anyagi kára nem lett volna belőle. Tudom, hogy nem lett volna belőle, mert más ügyben nem egy rongálási jegyzőkönyvet láttam már, (belső kocsik) és tényleg mindenkinek jobb, ha vállalja az illető.

 

Akkor marad a lehajtott fej és a bandukolás.

 

Mégegyszer kösz.

 

u.i. ezután legalább veled lehet normálisan beszélgetni.  :-))

Előzmény: viricsi (291)
viricsi Creative Commons License 2004.09.16 0 0 291

 

Üdv vince!

 

Megérdeklődtem a liftet.Bizony a ti liftetek az,amelyik rongálás miatt áll.Valamelyik kollégátok beszorult a liftbe és nem várta ki a segítség megérkezését(kb.8-10perc),hanem kifeszitette a lift ajtaját.Mivel az esetet senki sem vállalta föl,bár állítólag sokan tudják,hogy ki volt a "szabadulóművész",ezért eljárás indult rongálás miatt.Ha minden igaz,a kárérték nem túl jelentős,de a vizsgálat lezárását várja a javítás.Ennyit sikerült megtudnom.Ha irónikus akarnék lenni,azt kérdezném,hogy ennek is benne kell a 25 euróban lennie,illetve biztos,hogy"202-en használnák kultúráltan és inteligensen"? De nem leszek irónikus és nem kérdezem meg.

Remélem tudtam némi segitséget nyújtani,még ha ettől nem is indul el a liftetek.

 

Üdvözlettel: viricsi (az inteligens arcú)

Előzmény: vince (283)
Flap Creative Commons License 2004.09.15 0 0 290

Kedves illetékes elvtársak Urak!

 

Ébresztőőőőő!!!!!!!

 

Olvassuk el az alábbi cikket! Mikor fog a BA Rt. itt tartani gondolkodásban? Miért van, hogy a Csehek csökkenő árak melett is tudnak profitot csinálni? A BA Rt. illetékeseinek max. annyira tellik, hogy kivetnek még egy taxot! Valamint lehetne tartani egy kis "hogyan építsünk és irányítsunk egy repteret" fakultációt.

 

Czech Airports Authority has resolved to reduce the landing charge paid at Praha - Ruzyne Airport by carriers from current 230 CzK per 1 ton of maximum take-off weight to 200 CzK per ton, the said reduction taking effect as from September 1, 2004. At the same time, the launching charge paid on regular flights from newly-introduced destinations comes down from 115 CzK to 100 CzK. The reduction is compensated for by this year’s significant growth of operations and made possible by higher Company performance.

“The landing charge rate calculation represents an integral part of Praha – Ruzyně Airport Management pricing strategy,“ says Martin Kacur, Czech Airports Authority CEO, adding: „It reflects the charge’s cost basis development which is directly manifested in operations economy of the carriers, stimulates air traffic development, and results in higher interest in taking advantage of our Airport services, the Prague Airport being, in terms of quality, fully comparable with other European airports.“

 

forrás:http://www.csl.cz/en/spolecnost/tisk_media/tiskovezpravy/tiskovezpravy_74.htm

IL-96 Creative Commons License 2004.09.15 0 0 289
Ez meg megint már micsoda?
5P 340 Venezia 07:10 1
AXY 998 Strasbourg 14:45 1

Ki csinálja ezt a honlapot?
viricsi Creative Commons License 2004.09.15 0 0 288

Ez lemaradt.

Ha közvetlenül akarsz infót,hívd fel a 62-56-ot és keresd meg a "liftes"Imrét.

Előzmény: vince (286)
viricsi Creative Commons License 2004.09.15 0 0 287

vince!

 

Mint már az első levélben írtam,nem vagyok liftes,de megpróbálom megkérni a verebeket,hogy csiripeljenek erről a liftről is.

Amit leírtam a liftek"kezeléséről",az természetesen nem fikció,hanem tény.

 

Üdv: viricsi

Előzmény: vince (286)
vince Creative Commons License 2004.09.15 0 0 286

Hidd el, az A épület egyik "lakója" sem ilyen és nem is képzeltem korábban hogy más tenne ilyet. Tőled hallok előszőr erről.

 

Nos akkor mikor lesz liftünk ?   :-))

Előzmény: viricsi (284)
viricsi Creative Commons License 2004.09.15 0 0 285

Üdv kedves version1!

 

Böffenetem csupán irónikus megjegyzés volt,a topic korábbi levelezéseinek tükrében.

Bocs,ha nem így jött le.

 

Utas2

Répatorta természetesen van,méghozzá Gundel módra.

 

Üdv: viricsi

Előzmény: version1 (281)
viricsi Creative Commons License 2004.09.15 0 0 284

Üdv kedves Vince!

 

Csiszolt modorú leveled leveled ráébresztett tévedésemre. Én nem arra az épületre gondoltam,ahol te laksz. Ha elsétálsz a bánatos kettes többcélúnak nevezett,gyakorlatilag irodaházként üzemelő épülethez,ami egy hangár mellett található,megtalálhatod a nevezett teherliftet,amit említettem.Ettől még természetesen neked igazad van.Én a levelemet kérdésként írtam,de sebaj.Annak már kevésbé örülök,hogy látatlanban engem is azonnal minősítesz.Ez azt hiszem inkább téged minősit.Rikán használok liftet a reptéren,de azt azért leírnám,hogy már igen zsenge ifjúkoromban megtanultam rendeltetésszerűen használni.Ergo:nem szoktam 45ös bakanccsal hívni a liftet,nem szoktam kibelezni a zárat,nem szoktam kirúgni,kilopni,összetörni az irányjelző lámpákat,nem használom szeméttárolásra a lift menyezetét sem.

 

Üdvözlettel: viricsi

Előzmény: vince (283)
vince Creative Commons License 2004.09.15 0 0 283

Hát apa én nem tudom sírjak vagy nevessek.

 

Te ritka okos fajta vagy.

 

1 nem igen járhatsz a reptér közelében, mert akkor tudnán hogy hol a hangár és tudnád hol az A épüet. Segítek Az ebédlő mellett. Talán azt a hozzád hasonló inteligens arcú is megtalálja.

 

2 Hogy a bánatban lenne már egy irodaházban teher lift. Nem, nem teher lift hanem ember elvonó. És nem 2-en hanem 202-en használnák kultúráltan és inteligensen, nem úgy, ahogy Te szoktad.

 

Köszönjük, hogy ilyen kedves Airport Rt-sek között dolgozhatunk.  

 

Igazán bocsánatot kérek, hogy mertem megmukkanni.

 

Kérek engedélyt meghunyázkodásra.

 

u.i. és ha egy teher lift lenne azt nem kéne megjavítani 2hónap alatt ??? Vagy a 25 eurós négyzetméter árba a kedves Rt nek ez nem fér bele ????

Előzmény: viricsi (279)
Utas2 Creative Commons License 2004.09.14 0 0 282

"...És répatorta van? - kérdezte a kisnyúl."

 

:)))

Előzmény: viricsi (280)
version1 Creative Commons License 2004.09.14 0 0 281
bölcs hozzászólás, 1általán tudod mit írsz?

Előzmény: viricsi (280)
viricsi Creative Commons License 2004.09.14 0 0 280

Hölgyek,urak!

Hát nektek semmi sem jó??

Ha megtartják az a baj,ha meg nem akkor az.Tájékoztatásul közlöm,hogy rajtam megint nincs sapka.

 

Üdv: viricsi

Előzmény: Utas2 (272)
viricsi Creative Commons License 2004.09.14 0 0 279

Mesélnél a liftről?

Melyik épület,milyen liftje?

Nem véletlenül egy teherlift,amire az épületben senkinek sincs vizsgája?
Nem az e véletlenül, amelyiknek a vezérlő kulcs kapcsolója rendszeresen ki van herélve?
Nem a liftes vagyok,csak a verebek csiripelését hallgatom.

 

Üdv: viricsi

Előzmény: vince (278)
vince Creative Commons License 2004.09.13 0 0 278
Mivel már az összes lehetséges helyen jeleztük, más remény nem lévén itt is megemlítem: a hangár mögött lévő A jelzésű "irodaházban" a kedvenc Rt-m nem képes 2 azaz kettő hónapja megjavíttatni a liftet. Külön szeretném megköszönni ezt a kedvessége nekik, így biztos nem hízik egyik kollega sem el. Én a gyakori lépcsőzés nélkül is meg volnék köszönöm.
bartubo Creative Commons License 2004.09.12 0 0 277

Én a repülőtéren is tudom mire számitsak. Csak szét kell nézni az országban kik vannak hatalmon... mitől lenne pont ez a kivétel?

 

Melyik BA Rt. igazgató volt elötte az állatkert igazgatója?

 

üdv,

BarT

Előzmény: Utas2 (276)
Utas2 Creative Commons License 2004.09.12 0 0 276

SZVSZ az Állatkert tök jó program.

 

Ott legalább állat kinézetű állatok vannak.

Tudod, hogy mire számíts.

 

És még szép a környezet is.

 

A repülők felette szállnak.

Előzmény: version1 (275)
version1 Creative Commons License 2004.09.12 0 0 275


Elmaradt, állítólag nem volt elég jelentkező és hát akkor már nem is kell megtartani 1 ilyen rendezvényt.
Az nem számít, hogy sok-sok család már betervezte ezt a hétvégét gyerekekkel együtt. Többek között én is mentem volna a családdal, igy hát maradt hétvégi programnak egy jó kis Állatkerti séta.

valószínű bankáréknak más fontosabb dóguk is akadt, mint jópofizni egy proli rendezvényen. (költözni ez egyes terminálról biztos sokkal fontosabb ok).

Utas2 Creative Commons License 2004.09.12 0 0 274

(Lehet, hogy nem volt mit ünnepelni?

 

Vagy nem is egy család?)

 

Na jó, félre a tréfával!

 

Megjelent az AirlinerWorld egyik különkiadása, Airports of the World címen. És még Ferihegy is meg vagyon említve benne egy Malév-gépről közölt cikk aláírásában.

 

Egyébként elég érdekes kiadvány, csak ajánlani tudom. Á: 10 euró körül.

 

 

Előzmény: bartubo (273)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!