Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

lgGergo Creative Commons License 2013.06.20 0 0 13821

És mi a tapasztalat? tartós a javítás a főtengely csere nélkül (a gyári előírás ellenére)? Csak azért kérdezem, hogy mire számíthatok...

Előzmény: Steeef (13817)
lgGergo Creative Commons License 2013.06.20 0 0 13820

Én ár túlvagyok egy lánccserén. 150K körül lett cserélve. Nekem gyári előírás szerint a főtengelyt is kellett volna (2008 as autó) de tobb szakival való egyeztetés után ugy döntöttem nem cserélem ki a főtengelyt. A motort ki kell venni mert szerintem így könnyebb. A munka 3 napig tart nem egyszerű. a Költségem kb 250 ezez ft volt ebben benne van minden munkadíj lánc feszítő tömítések stb.

Van valakinek tapasztalata mennyit megy el az uj lánc a főtengely csere nélkül? Remélem nem kell megint költeni rá vagy 100T km-ig :-)

Előzmény: sogtihi (13818)
CaspEr90 Creative Commons License 2013.06.20 0 0 13819

100 körül van a munkadíja, célszerű kivenni a motort. Nőgyógyászolással csak a bajotok lesz.

Előzmény: sogtihi (13818)
sogtihi Creative Commons License 2013.06.20 0 0 13818

Hú, köszönöm!

 

És mi az, amit kell cserélni a 2 láncon, láncvezetőn, és a szivattyú lánckerekén kívül?

Mert a leírás szerint ez a kötelező.

 

Ezekhez hozzáfér egy jó nőgyógyász? :-)

Tudsz ajánlani valakit?

Előzmény: Steeef (13817)
Steeef Creative Commons License 2013.06.20 0 0 13817

Ki hogy szereti.elvileg nem kell kivenni a motort,de úgy egyszerűbb könnyebben hozzáférni,fontos a javítási útmutató betartása, a meghúzási nyomatékok főleg a balansz kerekeknél. Főtengelyt még senki sem cserélt.

 

Steeef

Előzmény: sogtihi (13816)
sogtihi Creative Commons License 2013.06.20 0 0 13816

Valaki, aki már cseréltetett vezérműláncot ( 2009-2011, 18D/20D, N47-es motor), vagy ért hozzá, megírhatná a tapasztalatait.

A motort ki kell emelni a helyérő, tehát nem kis munka.

Milyen "járulékos" dolgokat kell még cserélni?

Előzmény: sogtihi (13815)
sogtihi Creative Commons License 2013.06.20 0 0 13815

Igen, a régebbieken a főtengely érintettsége miatt ( ~250E,  plusz motor szétbontás ) 500-700 E Ft a mutatvány.

 

De a 2009. jan. utáni motorokon már módosítottak.

Ott a 2 láncot, 2 láncvezetőt, meg a magasny. tüz.a.szivattyú lánckerekét kell "csak" kicserélni.

Az anyag 45-50 EFt. Ha biztonság kedvéért a láncfeszítő patronokat is cserélik, akkor 65-70 EFt-ból megúszható.

Plusz a munkadíj.

 

Csak jó lenne olyan műhelyt találni, ahol értenek hozzá...

 

Előzmény: borgasz (13814)
borgasz Creative Commons License 2013.06.20 0 0 13814

Nekem 2007/11-es az autóm 220e km-el, de már szépen csörgött.

Én a vezérlés helyett inkább komplett motort cseréltem.

 

Érdekességként a márkaszervíz a vezérlés cserére nagyságrendileg 700e Ft-os árajánlatot adott (nem, nem akartam ott megcsináltatni, csak a kíváncsiság miatt kérdeztem rá)

Előzmény: sogtihi (13813)
sogtihi Creative Commons License 2013.06.20 0 0 13813

Hát, vannak 80E-es esetek is a neten, de a szervizekbe, ahol kérdeztem 180-260E km közötti példákkal találkoztak.

Nekem 150E van benne. Elvileg nagy eséllyel 2009. január utáni a motor. Hogy lehet azt kideríteni?

 

Ha 2009. jan utáni a motor, akkor úgy tűnik nem kell szétbombázni a komplett motort a főtengely miatt.

Ha így van, inkább megelőzném a bajt, mint hogy egy időzített bombával hajtsak.

Tudtok valakit, aki ért hozzá, akire rá lehet bízni ezt a cserét?

 

 

N47, N47DK0, N47S, production period 01.03.2007 to 05.01.2009:
Renew:
- 11 21 7 803 479 Exchange crankshaft with bearing shells [Crank must be manufactured after 05/01/2009] >> this suggests that all cranks prior to that build have questionable sprockets??
- 11 41 7 797 896 Chain for the oil pump drive.
- 11 31 8 506 652 Bottom timing chain.
- 13 52 7 797 906 Sprocket for the high pressure pump drive.
- 11 27 7 800 523 Gearwheel (idler gear for the balancing shafts).
- 11 31 8 510 014 Top timing chain.
- 11 31 7 797 899 Sliding rail/guide rail for the top timing chain.
- 13 52 7 797 904 Sliding rail/guide rail for the bottom timing chain.

 

N47, N47DK0, N47S, N47T, production period 05.01.2009 - 01.03.2011:
Renew:
- 11 31 8 506 652 bottom timing chain.
- 13 52 7 797 906 Sprocket for the high pressure pump drive.
- 11 31 8 510 014 Top timing chain.
- 11 31 7 797 899 Sliding rail/guide rail for the top timing chain.
- 13 52 7 797 904 Sliding rail/guide rail for the bottom timing chain.

 

 

Előzmény: rossz_csont (13812)
rossz_csont Creative Commons License 2013.06.20 0 0 13812

Mit jelent az, hogy ideje cserélned? Mennyi km futás után van itt az ideje?

Előzmény: sogtihi (13810)
BMW E90 Creative Commons License 2013.06.20 0 0 13811

sajnos nincs hozzá magyar nyelvű leírásom,de ha te benne vagy a témában és kifejtenéd nekem kicsit bővebben,hogy mi is az,azt nagyon megköszönném! :)

Előzmény: borgasz (13808)
sogtihi Creative Commons License 2013.06.20 0 0 13810

Sziasztok!

N47 motoroknál előforduló vezérműlánc szakadás miatt ideje lenne lecserélnem a láncot, és a szükséges dolgokat.

Ezt találtam:

  N47, N47DK0, N47S, N47T, production period 05.01.2009 - 01.03.2011:
  Renew:
    - 11 31 8 506 652 bottom timing chain.
    - 13 52 7 797 906 Sprocket for the high pressure pump drive.
    - 11 31 8 510 014 Top timing chain.
    - 11 31 7 797 899 Sliding rail/guide rail for the top timing chain.
    - 13 52 7 797 904 Sliding rail/guide rail for the bottom timing chain.

 

 

Az honnan derül ki, hogy mikori gyártású a motor?

 

Tudtok ajánlani szerelőt, aki ért hozzá? 

Veszprém környéke, Dunántúl, Budapest?

High-8 Creative Commons License 2013.06.20 0 0 13809

közben jönnek ki az apró kis hibák az autómon,a jobb oldali hangszóróm felhangosítva recseg,tudtok vmi megoldást rá vagy vigyem el autohifi szervízbe?

borgasz Creative Commons License 2013.06.19 0 0 13808
Olvasd el az autod kezelesi leirasat, illetve a fekezo funkcios tempomat mukodeset:)
Előzmény: BMW E90 (13807)
BMW E90 Creative Commons License 2013.06.19 0 0 13807

nekem 6 hengeres e92-es van,azt hogy érted,hogy lassít? csak akkor lassít ha én a karral fékezek :) magától csak akkor tud lassítani ha van benne távolságtartó tempomat.

Előzmény: borgasz (13804)
borgasz Creative Commons License 2013.06.19 0 0 13806
Igen
Előzmény: Nick_X14XE (13805)
Nick_X14XE Creative Commons License 2013.06.19 0 0 13805

Az mit tud, nem motorfékkel, hanem üzemi fékkel lassít?

Előzmény: borgasz (13804)
borgasz Creative Commons License 2013.06.19 0 0 13804

Nem ugyanarról beszélsz.

Nem távolságtartás, hanem fékező funkciós tempomat (ami alap minden hat hengeres, tempomatos hármasban)

Előzmény: szlaca9 (13803)
szlaca9 Creative Commons License 2013.06.19 0 0 13803
Szia Borgasz!

Fekezo funkciot nem lehet tudomasom szerint ratanitani,csak akkor ha megveszed elore a radarszemet is.Nem olcso mutatvany,en is anno rakerdeztem amikor e61-m volt.
Előzmény: borgasz (13802)
borgasz Creative Commons License 2013.06.19 0 0 13802

Biztos, hogy az volt.

Hol programozták fel neked az új kart? Esetleg kérdezz rá, hogy a fékező funkciót is fel tudja e tenni?

Előzmény: Nick_X14XE (13801)
Nick_X14XE Creative Commons License 2013.06.19 0 0 13801

Sajnos az nem tudom milyen motoros autó volt, bontóban vettem a kart.

Előzmény: borgasz (13799)
Nick_X14XE Creative Commons License 2013.06.19 0 0 13800

Sogtihi azt írta hogy olyan a menü mint az alsó (a 4. kép). Csak más szinü és kis kijelző.

Na ilyenről még nem hallottam.

 

Mondjuk nem lenne rossz ha csak SW különbség lenne és fel lehetne update-elni a régi MASK-t. :)

Előzmény: BMW E90 (13795)
borgasz Creative Commons License 2013.06.19 0 0 13799

Nem

De az E92 hat hengeres volt ugye?

Előzmény: Nick_X14XE (13798)
Nick_X14XE Creative Commons License 2013.06.19 0 0 13798

Nem mindegyik 2-állásos?

Én egy E92-ből raktam E90 bontott kart és így tud egyesével lépdelni, ha pedig jobban megbillentem akkor meg 10-esével.

Előzmény: borgasz (13797)
borgasz Creative Commons License 2013.06.19 0 0 13797

De egy olyan tempomat karral amivel nem tudsz csak egyesével léptetni ennek túl sok gyakorlati jelentősége nincs.

Ha a kétállásos lenne amivel tizesével is tudsz léptetni, ott már lenne létjogosultsága.

Előzmény: Nick_X14XE (13796)
Nick_X14XE Creative Commons License 2013.06.19 0 0 13796

Nem állandóan van kint, csak pár mp-ig amikor állítgatod a tempomatot.

 

Az az értelme, hogy pontosan be tud állítani a kívánt sebességet és utána már akármennyi idő eltelhet amíg az autó el is éri azt a sebességet.

 

Pl. 110-es haladsz és visszaállítod pl 70-re. Akkor eltelik egy kis idő amire visszalassul az autó motorfékkel.

Ugyanez felfelé is igaz, nem 0 idő alatt gyorsul a 20d. :)

Előzmény: laller07 (13794)
BMW E90 Creative Commons License 2013.06.19 0 0 13795

én betettem a képeket azt mondta olyan a menüje mint a 2. :D akkor Idrivosnak kellene,hogy legyen :)

Előzmény: Nick_X14XE (13791)
laller07 Creative Commons License 2013.06.19 0 0 13794

A kilométer óráról látja az ember akkor is, hogy mennyivel mész tempomattal. :)

Előzmény: Nick_X14XE (13792)
borgasz Creative Commons License 2013.06.19 0 0 13793

2005/09 utáni gyártástól:(

Előzmény: Nick_X14XE (13792)
Nick_X14XE Creative Commons License 2013.06.19 0 0 13792

Kis érdekesség, a korai 4 hengereseken nem volt visszajelzés hogy milyen sebességre van állítva a tempomat.

Aztán mégis be lehet kódolni :)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!