Keresés

Részletes keresés

D55 Creative Commons License 2008.07.11 0 0 6529
Hogyhogy nem zárta le? Nem érzékelte a szig. sín? Akkor a térközbizt. ber. sem érzékelte? A 7 perc pedig 110-es átlagsebességet jelent, ez talán még belefér a 120-as max-ba.
Előzmény: papifan (6528)
papifan Creative Commons License 2008.07.11 0 0 6528
Ma hajnali 2 után történt, az EUROCOM gép a főszereplő. Miskolcról Nyékládházára 7 perc alatt ért le. Holott az iccé meg 9 perc alatt ér le. :-o A nyéki és a kövesdi átjárót nem zárta le. Másodpercre pontosan megmondta a forgalmi oktatónk, hogy mikor, mi történt. A 4 átjáróból 2őt tudott biztosra.
Mondott még érdekességet magánvasutas mvkről, de az már nem ezen topic témája.
Előzmény: D55 (6527)
D55 Creative Commons License 2008.07.11 0 0 6527
Hát, ez tényleg érdekes. Részletek? :)
papifan Creative Commons License 2008.07.11 0 0 6526
Adott egy vonal, Vmax=120 km/h. Adott egy 80 tonnás, 4 tengelyes villanygép. 4 sorompót nem működtetett, azaz nem zárta le. Létezhet, hogy a gép többel ment, mint 120 és emiatt nem működtette a 4 sorompót?
Megtörtént esemény, ma mondta forgalmi oktatónk. Ma hajnalban történt.
További részletek reakció függvényében. :)
V46 021 Creative Commons License 2008.07.10 0 0 6525

 

Egyáltalán a MÁV és a HÉV jelzői ilyen szempontból összehasonlíthatók?

 

Az alapelv ua. A HÉV annyiban egyszerűsített, hogy az előjelzés nem konkrét sebességértéket ad meg, hanem csak azt mondja, hogy a következő jelzőn szabad, vagy megállj jelzés várható.

Ezzel elvileg meg lehetett volna szabadulni a villogó fények nyűgjeitől.

 

Alsó, fölső sárga?

 

A kalasszikus négyoptikás (2X2) elrendezésből kiindulva, alul ugye a "lassan" sárga.

Egy három optikás, kettős szabad fénynél szintén alul a "főjelző" sárgája.

Egy SVS elrendezésű jelzőn logikus lenne egyenesben a felső sárga, de egy SvZ elrendezésnél ugye csak alul lehet. Ebből kiindulva a kétféle optika elrendezésnél hol alul, hol felül lenne ua. fogalmat kifejező fény. Ez annyira csúnya, hogy már már nem szép. Szerintem minden kettős szabad fényt tudó jelzőnek 2X2 optikásnak kéne lennie, a nagyobb anyagigény ellenére is.

 

Előzmény: Törölt nick (6518)
Zénóka23 Creative Commons License 2008.07.10 0 0 6524
A HÉVes jelzési utasítás teljesen más, mint a nagyvasúté...
3 optikás jelzőn, sárga-vörös-sárga elrendezésnél az alsó sárgát gyújtjuk ki egyenesnél. Nagyicce is ilyen és van még jó pár állomás, amennyiben természetesen biztosított és egyenesben megy be a vonat.
(Nagyicce most éppen vonatjelentő őrhely, de állomásként megnyítható. Akkor a biztber megoldja, hogy 2 sárgát mutasson, ha "Szabad" a bejárat)
CKD Kombinát Creative Commons License 2008.07.10 0 0 6523
Villamosnál alapból az alsó zöldnek kell világítania, ha a bejárat egyenes irányú váltókon történik.
Ellenben a Vörösvári útnál, ahol valami Integrás cuccokból összetákolt biztber. van, a felső zöld világít...;-)
Előzmény: D55 (6519)
Vendégsín Creative Commons License 2008.07.10 0 0 6522

 ez a sárga az alsó sárga volt. Ez két okból sem értem: egyrészt annak szerintem a felső sárgának kellett volna lennie,

 

Ez az Örs vezér téren is így van, de ez HÉV, nem MÁV, eltérő elvekkel.

Előzmény: Törölt nick (6518)
D55 Creative Commons License 2008.07.10 0 0 6521

Nem, azért ezt nem hinném :)

Előzmény: Törölt nick (6520)
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.10 0 0 6520
vagy a felső kiégett és az alsóval ehylettsítette a bizt. ber. Vagy csak kiégett a felső és nem érzékelte a bizt. ber. :)

Ja, hogy ott ilyen lazán mennek a dolgok? :-)
Előzmény: D55 (6519)
D55 Creative Commons License 2008.07.10 0 0 6519
Lehet, hogy lassújel van, így nem kell meglennie a fékúnak. Lehet, hogy ott az alsó és a felső sárga szerep fel van cserélve, mint a villamosnál is az alsó és a felső zöld (végülis itt mindegy, nem?), vagy a felső kiégett és az alsóval ehylettsítette a bizt. ber. Vagy csak kiégett a felső és nem érzékelte a bizt. ber. :)
Előzmény: Törölt nick (6518)
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.10 0 0 6518
A ráckevei HÉV Vágóhíd végállomásának bejárati jelzője háromoptikás, sárga, vörös, sárga fényekkel. Mivel végállomásról van szó, nem lepődtem meg, hogy eddig mindig két sárgát láttam rajta, amikor járt be a vonat. Néhány napja azonban láttam, hogy egy sárgával jött meg, ráadásul ez a sárga az alsó sárga volt. Ez két okból sem értem: egyrészt annak szerintem a felső sárgának kellett volna lennie, másrészt tuti nincs meg a fékút. Szerintetek? Egyáltalán a MÁV és a HÉV jelzői ilyen szempontból összehasonlíthatók? Rendes, vörös árbocos jelző volt, ránézésre tök ugyanolyan, mint egy MÁV-os.
Jacquemin Creative Commons License 2008.07.06 0 0 6517

Képek a csongrádi Polacsekről.

djkoxi Creative Commons License 2008.07.04 0 0 6516
:)).
Előzmény: JabyGabi (6512)
aruzsi Creative Commons License 2008.07.04 0 0 6515
Ez akkor is durva, már ami bennem a vezér áramkörök felépítéséből megmaradt.
Előzmény: Törölt nick (6513)
aruzsi Creative Commons License 2008.07.04 0 0 6514
Nincs mit.

Én sajna csak a MÁV automata térközbiztosító berendezését ismerem, úgy ahogy, a külföldieket nem. :-(
Előzmény: etwg (6509)
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.04 0 0 6513
Akkor marad az a magyarázat, hogy az áramkörök és a relék dinamikájából adódik ez az anomália.
Előzmény: JabyGabi (6512)
JabyGabi Creative Commons License 2008.07.04 0 0 6512

Nem lehet, hogy tényleg csak az előjelzős térközjelzőknél feltétele a szabadra váltásnak, hogy átvegye a vonatot a következő szakasz (vagyis az állomás)?

 

NEM!

Előzmény: Törölt nick (6507)
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.04 0 0 6511
Mindenkitöl elnézést kérek, aki esetleg megtévesztettem.

Ugyan, nekem pl. jelentősen segítettél. :-)
Előzmény: etwg (6510)
etwg Creative Commons License 2008.07.04 0 0 6510

Itt valoszinüleg fogalomzavarban vagyunk.

 

Ugyanis 2 fajta automatikus térközjelzés van (csak most jutott az eszembe, amikor itt aruzsival a részleteket piszkáltuk).

 

Az egyik az amerikai/orosz rendszer (többek között a CSD, a PKP, a BDZ  is használja/ta, a szlovák vasutaknál most vezetik be a német rendszert - addig arrasfelé szintén csak az amerikai/AZD rendszerü autoblokk volt), amit autoblokknak hivnak, és ez nem adja át a vonatot - azaz nincs kapcsolat a következö (elöre nézve) jelzö állásához.

 

A másik, a  német rendszer, ami gyakorlatilag a hajdani bakterházat automatizálja, ahol a vonatot szakaszrol szakaszra adják át, azaz az átvevö szakasz visszajelez, hogy átvette a vonatot.

 

Innen ered az, hogy részben másképp magyaráztam a dolgokat.

 

Az autoblokk esetében nem szokott lenni térközzavar, mert ott annak nincs értelme.

 

Ott a jelzök sem keveredhetnek ugy, ahogy te leirod, mert nincs a kapcsolásukban ilyen összefüggés.

 

Mindenkitöl elnézést kérek, aki esetleg megtévesztettem.

Előzmény: Törölt nick (6507)
etwg Creative Commons License 2008.07.04 0 0 6509

Kösz.

 

Most már dereng valami amit mintegy 30 éve az akkori Siemens rendszeren láttam.......

 

 

 

Előzmény: aruzsi (6506)
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.04 0 0 6508
Bocsi, vörös-zöld-sárga.
Előzmény: Törölt nick (6507)
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.04 0 0 6507
Hm, most egy másik vonalon is láttam ilyen zöld-vörös-sárga átmenetet térközjelzőn gépmenet esetén. Ott maradtam, utána hosszú vonat ment, annál rendesen vörös-sárga átmenet volt pár perc múlva. Nem lehet, hogy tényleg csak az előjelzős térközjelzőknél feltétele a szabadra váltásnak, hogy átvegye a vonatot a következő szakasz (vagyis az állomás)?
aruzsi Creative Commons License 2008.07.04 0 0 6506
Igen régi megoldás a MÁV-nál. Az automata térközzel egyidős, alapáramköri megoldás.
Időpontot nem tudok, de én valahová az 50-es évek végére, 60-as évek elejére tenném.

Nincs minden szakasz bevezetve. Közös zavar az adott vágányon.
Minden térközszekrényben van 1-1 ilyen jelfogó, ami valamilyen soros áramkörben fel van fűzve, amit a két állomás vég közül az indító érzékel és ő is tudja a zavart eloldani, ha erre egyébként lehetősége van. (blokkzavarnál)

Nem látom melyik szakaszban, köözs a zavar vonali vágányonként.

Véletlen megnyomást gátlóval van ellátva, amit ólmozni is lehet, de már régóta nem divat az ólom rá. Viszont számlálója nincs. Tehát nem regisztrált.

Előzmény: etwg (6505)
etwg Creative Commons License 2008.07.04 0 0 6505

Ezt hajdanán nem volt (legalább is nem emlékszem erre a Siemens rendszerét meg nem tanulmányoztam ilyen mélyen  :-D ).

 

Ez azt jelenti, hogy a térköz valamennyi szakasza be van vezetve a központba, vagy ez az informácio csak ugy sorozatban végig megy a szakaszon, és jelzi a következö állomáson, hogy hiba van. (pl. minden szakasznak van egy zavarjelzö reléje, ami normális állapotban zár egy áramkört, hiba esetén meg azt megszakitja?)

 

Azt is látod, hogy melyik szakaszon vagy csak hogy a térköz zavar van?

 

A térközzavar oldás gomb jegyzökönyvezve van? (vagy esetleg plombálva?)

Előzmény: aruzsi (6504)
aruzsi Creative Commons License 2008.07.04 0 0 6504
Megnyomni a Térközzavar oldás gombot.
Előzmény: etwg (6503)
etwg Creative Commons License 2008.07.04 0 0 6503
Ès mi ennek a következménye, mit kell tenni, hogy helyre álljon a rendszer?
Előzmény: djkoxi (6502)
djkoxi Creative Commons License 2008.07.04 0 0 6502

Ha kiemelnek egy kocsit a nyíltvonalon az a blokkzavar tipkus esete.

 

A vezérmágnesek elesnek a vágányjelfogó ejtésekor. A sárga vezér csak akkor tud visszahúzni ha a köv jelzőn vörös lesz és az küldi a sárga sarkítást. Amíg ez nincs meg húzott vágányjelfogó ( kiemelik a kocsit ) és ejtett vezérmágnesek blokkzavart okoznak.

 

 

Előzmény: etwg (6495)
etwg Creative Commons License 2008.07.03 0 0 6501

A te eseted már amennyit a videobol meg lehet állapitani a német (tipusu) térközrendszernek a rendszerhibája, ennél a jelzöfények egy meglehetösen bonyolult, de nem egészen konzekvens áramkörökkel vannak kezelve (már a relés korban is ilyen volt - eddig senki nem tudta nekem elmagyarázni az értelmét), ezeknél a fények váltása csak akkor hibátlan, ha több relé pontosan be van szabályozva idöbeli müködésben (ezt nem vagyok képes felfogni, hogy ez a feltétel mihez kell).

Azaz dinamikusan a rendszer instabil ezért láthatsz pillanatokra ilyen bizonytalan fogalmakat. Ez persze nem hiba, hiszen ennél a jelzönél az adott pillanatban legfeljebb a kameramann áll, de biztosan nem egy vonat.  :-)

Előzmény: Törölt nick (6500)
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.03 0 0 6500
Zöld csak sárga sarok után tud lenni, ha az áramkör nem hibás.

De valami olyasmit mondott itt valaki korábban, hogy ha a vezérmágnesek elég gyorsan működnek, akkor a sarkítások és a fények (látszólag) nincsenek ilyen szoros összefüggésben egymással. Remélem, nem emlékszem túl rosszul. :-)
Előzmény: aruzsi (6492)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!