Nincs még topikja, pedig a legegyedibb bank az országban.
Az utóbbi egy-két évben többször is náluk kötöttem le a pénzem, mert versenyképes kamatokat adtak. Ráadásul pl. a lekötött pénzről én dönthetem el, hogy milyen célra hitelezze majd ki a bank (pl. környezetvédelem, oktatás, stb.), és hogy mekkora kamatot kérek rá (persze bizonyos határokon belül).
Minden évben kiszámolják minden ügyfélre, hogy hány forint hasznot hozott előző évben a banknak, és ennek egy részét fel lehet ajánlani konkrét szervezetek számára (pl. vakvezető kutyakiképzésre). Legutóbb az erről szóló tájékoztató levelükben küldtek egy tasak virágmagot is - szimpatikus húzás.
Szóval, nem egy szokványos bank.
Most, hogy ilyen szépen lementek a kamatok, indítható lekötés a netbankon keresztül is, többféle, úgymond akciós is. Az ilyen lekötések már neten is feltörhetők, és újraköthetők.
Igen, a MagNetnél a Csillag számlacsomagot igénylőkre sem hárítja át a bank az illetéket - tehát a lakossági ügyfeleknek nem kell illetéket fizetniük. A csillagnál viszont nem garantált, hogy 2013.12.31-ig marad az illetékmentesség. DE! azt látom a bank honlapján, hogy meghosszabbították az akciót, tehát ha mihamarabb nyitsz Illetéktelen számlát, akkor garantálják év végéig, hogy nem hárítják át az illetéket!! Bemásolom a linket, ahol az infót találtam:http://www.magnetbank.hu/illetektelen_szamlacsomag
Én online nyitottam a számlámat a magnetnél, ezért korábbi kérdésedre is reagálok. Az online űrlapot kitöltöttem, majd nagyon rövid időn belül, még aznap hívtak telefonon a fiókból. Időpontot egyeztettünk, és amikor időpontra bementem a fiókba, akkor már csak alá kellett írnom az előre elkészített papírokat. Gyorsan megvolt minden :)
A "csillag" csomagnál ugyan úgy ingyenes az utalás (és minden más) mint az "illetéktelen"-nél csak annyi a különbség hogy itt nincs garantálva, hogy így marad 2013.12.31.-ig?
Tehát ha valaki nem kezdeményezi még a mai napon online az illetéktelen csomagot januárba is tud nyitni ugyan olyat, csak garancia nélkül?
Valaki - aki ismeri - le tudná írni az online számlanyitás menetét?
Konkrétan az lenne a kérdésem, hogy miután online kezdeményezem milyen lépések jönnek? Be kell-e menni a fiókba, vagy úgy mint az Axa-nál az egész folyamat postával/futárral zajlik?
Egy nagyon furcsa tegnapi eset: a feleségem lekötött némi pénzt a Magnet egyik fiókjában, és kedvezményezettként megjelölt engem. Szépen aláírta a papírokat, majd otthon én is átnéztem őket, és mit látok? Van egy második kedvezményezett is, egy mindkettőnk számára ismeretlen személy. Szerencsére azt írta a papír, hogy a kedvezményezett(ek) csak a lekötésről kiállított eredeti papír birtokában férhetnek a pénzhez, az meg nálunk volt, de akkor is: hogy kerülhetett fel egy vadidegen a kedvezményezettek listájára? Az ügyintéző önkényesen vagy véletlenül hozzáadott egy embert, vagy hibás a szoftver, mi meg csak utólag vettük észre?
Ma visszament a feleségem a bankba, töröltette az ismeretlen kedvezményezettet. Azt mondták neki, hogy a "gépben" csak én szerepelek kedvezményezettnek, az ismeretlen nem, csak a papírra kerültek rá valahogy az adatai. Amit természetesen tegnap az ügyintéző is aláírt és lebélyegzett.
Persze hibázott a feleségem is, hogy nem nézte meg alaposan, mit is ír alá, de meg sem fordul az ember fejében, hogy ekkora hiba előfordulhasson egy bankban.
Iszonyú kuszaság lehet a bank szoftvereinél, ha csak úgy rányomtathatja egy légből kapott ügyfél adatait a lekötésről szóló bizonylatra, de közben ezt nem menti le adatbázisba. Ezt erősíti az is, hogy amikor a múlt héten én jártam a bankban a nyitás után nem sokkal, az ügyintéző 2 perc után azt találta mondani a kollégájának, hogy "Na, most lett elegem a netbankból!". Szóval valami pocsék szoftvert használnak, ami már a munkaidő kezdetén kiakasztja az alkalmazottakat.
Egyébként az alkalmazottakkal sem vagyok elégedett. A havi számlavezetési díj bevezetése után meg akartam szüntetni a devizaszámlámat. Bementem, felvettem róla a pénzt, de már ki volt terhelve másnapra az 1 Euros számlavezetési díj, így az ügyintéző nem tudta megszüntetni a számlámat. Sőt, rávett, hogy fizessek be 1000Ft-ot az Euro-számlára, amiből majd másnap levonják az 1 Eurot, és menjek vissza akár már másnap, és a megszüntetéskor visszakapom a befizetett 1000Ft mínusz 1 Euro pénzt (kb. 700Ft), megterhelve a készpénzfelvétel költségével, ami 2 Euro és még valamennyi százalék, azaz gyakorlatilag olyan 6-700Ft-ba kerül számomra a devizaszámla megszüntetése. Marhára nem értettem, hogy miért kell ezt így intézni, de az ügyintéző elmondta, hogy ha nem fizetek be legalább ennyit, akkor higgyem el, legalább fél tucatszor vissza kell majd mennem, mert az árfolyamingadozás miatt sosem tudom úgy befizetni a pénzt, hogy épp 0 Euro maradjon a számlán a 2 Euro és x százalék felvételi díj megfizetése után. Nem értettem, de látszott az ügyintézőn, hogy ő ezt tényleg így gondolja, és hogy jót akar nekem. Beszélt a társosztállyal is, hogy mi történik, ha nem fizetem be az 1 Euro számlavezetési díjat: fél év után megszüntetik a számlát, azonban addigra 6 Euro lesz a tartozásom, amit akkor kiterhelnek a forint folyószámlámra. Szóval befizettem az 1000Ft-ot, majd keserű szájízzel távoztam.
Ehhez képest amikor visszamenve másik ügyintézőhöz kerültem, simán megszüntette a devizaszámlámat, és 740Ft-ot kifizetett, ami az 1000Ft mínusz 1 Euro. Nem számolt fel készpénzfelvételi díjat. Szóval érdekes, hogy nincsenek tisztában a devizaszámla megszüntetés részleteivel, főleg, mert mindkét ügyintéző évek óta abban a bankfiókban dolgozik.
Az új netbank felület ezerszer jobb és gyorsabb a réginél, FF alatt tökéletesnek láttam, bár Chrome alatt a lekötött betétek listája (a lenyíló blokk a konkrét lekötésekről) hibásan (elcsúszva) jelenik meg. Teljesen kulturáltan néz tehát ki, használható, már csak azt kellene bevezetniük, hogy netbankon keresztül is lehessen lekötéseket menedzselni, ne csak megtekinteni.
Kerüljétek el nagy ívben. Idióta társaság, idióta üzletpolitikával
Telefonos ügyintézés nincs, mindenért be kell rohangálni, papír alapon kell mindent intézni.
Ha valaki meghatalmaz a számlája feletti rendelkezésről akkor minden egyes lekötésnél kell nyilatkozni, és papírokat kitöltögetni, nem jelenthet be csak úgy be a számlájára.
Én ma mondtam fel a szerződést velük, ha nem kell nekik a pénzem, ám legyen, remélem mielőbb becsődöl az egész.
Nekem 149 Ft a CIB havonta. Az átvezetés EUR-HUF gyakorlatilag azonnali (1 perc), napközben (?).
Amikor egyszer elrontottak valamit, és nem akciós 0 Ft-al számoltak egy tételt, akkor a telefonon szinte automatikusan felvették a panaszt, és jóváírták a pénzt.
A CIB se a legjobb bank, de nem nagyon van jobb Magyarországon szerintem.
Ismerős nyitott számlát, "online". Viccnek is rossz. A ügyintézőnél ott volt egy kinyomtatott emil az adatokkal. Majd minden szükséges papírt kézzel tölött ki ill. kellett kitölteni. Közel 1 órába tellett a dolog...
Milyen kártya kérésekor? Bankkártya-igényléskor? De hisz eleve nem is biztos, hogy van annyi pénz a számlán! (Amikor utoljára néztem, 1000Ft-ot kellett csak a számlára rakni szerződéskötéskor.)
erdekelne akiknek tapasztalata van a magnet bankkal, hogy gyakorlatban is mukodik az hogy a kartya keresekor zarolnak a szamlarol 50-100e ft-ot biztonsagi okokbol?
EUR számlát nyitottam az online mellé, jött némi EUR, majd 3 hónap múlva indítottam egy átvezetést ami nem ért át
4 nap alatt a saját HUF számlámra. Kiderült, hogy azért nem mert amire azt hazudták, hogy
ingyen van az havi asszem 100 Ft, és így az utaláshoz hiányzott kb 50 Ft. Nem a mobilomon hivtak hogy gáz van amit megadtam az utaláskor , hanem a szerződéskor ezer éve megadott vonalason ami anyáméknál csörgött, gondolom spóroltak 50 Ft-ot, de engem nem értek el.
Ezek után miután a jelszóval védett online rendszerben panaszt tettem az volt a válasz h menjek be egy fiókba mert nem azonosítható h ki tette
a panaszt, hát a kurva anyjukat azt.
Ez csak egy volt a sok hülyeségük közül.
Másik. Befeketetési alapba tettem náluk 3 éves időtartamra pénzt. Lejárat előtt 2 hónappal mondtam,
hogy szeretném megszüntetni a számlám mert átmennék másik bankhoz, a megtakarításit megtartom,
arra rakják majd vissza befektetést ha lejár. JA olyat nem lehet, addig nem szüntethetem meg a számlát
amíg nem jár le a befektetés!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Szóval szerintem mindneki felejtse el a CIB Bankot, olaszpok, mit is lehetne tőlük várni....
Ja és a 149 Ft az 549 Ft, csak jóváírnak ha oda kapsz vagy utalsz vagy mittudomén.
Kicsit pontosítanék: az AXA netbankja nem ócska amióta iBanq2 van. SMS-es megerősítés belépéskor és utaláskor (az SMS-ek ingyenesek, és havidíj sincs rájuk). Gyors, eddig szerintem kiváló rendelkezésre állású, kellemes külsejű és logikusan felépített böngésző alapú netbank - nekem nagyon tetszik. Annyi, hogy extra szolgáltatásokat nem tud (pl. telefon-feltöltést, autópályamatrica-vásárlást, meg hasonlókat). Amúgy az AXA előnye a még mindig magasnak számító látra szóló kamat, és az, hogy 0Ft a fenntartása és a használata (kivéve a készpénzfelvételt, de arra más bankot kell használni).
A Citibank netbankja tényleg kifogásolható. Működik ugyan, de borzalmas külsejű és logikátlan felépítésű, valamint nem tud SMS-es megerősítést a műveleteknél. Amúgy a bankkártyás tranzakcióknál nekem pl. tök mindegy, hogy mennyibe kerülnek az SMS-ek, mert első dolgom volt lemondani az SMS hírnök szolgáltatást. Zavar, ha minden apróságról SMS-ben zaklatnak. Az 1000Ft-os SMS limit meg szerintem hasznos: bemegyek a boltba, veszek egy kiló kenyeret, erre jön egy SMS. Hát kinek kell ez?!
A K&H-t nem ismerem, mert kb. tíz éve nem vagyok már ügyfelük, de nem lehet, hogy csak azért hallottál sok panaszt róluk, mert viszonylag sok ügyfelük van? (pl. AXA-hoz és Citihez képest)
Én amiért a CIB-et választanám: - CITI - egy kalap sz@r a netbankjuk, csak 1k kártyás vásárlás fölött küldenek SMS-t, ráadásul 499 Ft az SMS szolgáltatásuk. - AXA - egy szerencsétlen, főleg hitelezéssel foglalkozó bank. Egyáltalán semmi előnyük nincs, max a VIP számlájuk. Netbankjuk vicces. - K&H Zero - Alapból utálom a K&H-t a hozzáállásuk miatt + rengeteg fogyasztóvédelmi ügy is volt ahol ők voltak a hunyók (olyan régi kommunista beállítottságú bank hatását kelti). Amin még gondolkodom az FHB-nál az Optimum számlacsomag. Viszont itt is 150 Ft "akciós" havidíja van az SMS szolgáltatásnak, és nincs SMS db díj. De kérdés, hogy meddig marad ez a díj, mert egyébként 50 Ft a havidíj és 18Ft/db az SMS díja. Netbankját nem ismerem. Ami még gáz, hogy az első éves kártyadíj ingyenes csak, utána ugyan úgy fizetni kell (viszont kaphatsz ingyenesen MC Goldot is). Szóval még mindig inkább a CIB. Annak ellenére mondom, hogy van CITI 0 Ft-os bankszámlám is. Annál az ingyenes kp felvét a jó.
Sokszor voltam már a fiókjukban, de engem egyszer sem próbáltak rávenni, hogy nyissak náluk folyószámlát (csak egy betéti technikai számlám van). Persze, ezt nyilván fiókja és ügyintézője váltogatja.