Sziasztok! Véleményeteket szeretném kérni, hogy egy normál állapotú, orbitos, panoráma fülkés MTZ 82-ért mi lenne a reális ár? Sok összetevője van még nyilván, csak egy tól-ig érdekelne részetekről. Köszönöm szépen a válaszokat!
Tény és való... igazad van... hogy elszálltak az árak a használtgép piacon... az alkatrészeknél is,de.... a saját meglátásom szerint, ha belegondolsz úgyan úgy mentek felfelé a nyugati gépek árai mind a használtan, újonan... mind az alkatrészeké is.... A fehérorosz nem fogja megcsinálni hogy nem küld... nem irányít erre alkatrészt... más különben a keleti szomszédunk javában ezen gépek alkatrészeit gyártja ilyen olyan minőségben ki ki döntse el hogy melyik jobb.. Szerintem nem lesz gond... alkatrész lesz csak az a kérdés hogy milyen áron és minőségben....
Nem vitaindítónak szánom,de biztos láttátok hogy az MTZ traktorok ára állapothoz képest is kezd csillagászatian pofátlan árak felé menni,miközben az orosz piac egyre biztosabb hogy sosem lesz már a régi ,emiatt sokan szabadulnak az mtztől,de horror árakon. Egy 80as évek beli 82es 4-5millio leszilikonozva kivixolva,egy szakadt bontószökevényért is 2millát kérnek, az egyenes hidas leharcolt gépek meg 6milliok,a jobb állapotuak meg 8.... :D
Ezek tükrében ki lesz az aki 8millát kiad egy 6-7ezer üzemórás felujítás előtt álló 892esre? Vagy 4,5milliot egy váltó vagy motor generál előtt álló 82esre úgy hogy alkatrész még van,de pár év mulva már nem biztos,hogy lesz.
Valaki tudna segíteni spc vetőgép nyomjelző hidraulikában? Mikor megvettem a vetőgépet nem működött, szét kellett szednem és vagy nem jól szereltem össze vagy valami hiányzik róla de nem billen át! A munkahenger kitol de meg is áll függőlegesen! Mintha valami rugóhiányozna mert a munkagenger tetején illetve a sodrony tartón van alkalmas hely kialakítva a beakasztáshoz! Nem tudom! Segitséget előre is köszönöm!
Nem lesz egyenes híd...., nagy kerekek talán 13,6 r20 vs 16,9 r38... azon még nagyon nagyon gondolkodom... de a segédemelőből nem engedek az még kell rá :)
Valószínűleg valamelyik csapágy szórakozik.. de lehet hogy jobban jársz ha raksz fel szabadonfutós kardánt és nem hajt visszafelé feleslegesen... nekem is így van megcsinálva.
Viszonylag friss MTZ tulajdonos vagyok. Adott egy 2019-es 820-as (szöghajtásos első tengellyel). És már első perctől megfigyeltem, hogy 9-es fokozatban (teknősbákában és nyúlban is) hallatszik egy őrlő hang a kapcsolószekrény irányából, amit nem tudok hova tenni. Van esetleg valakinek ötlete, tapasztalata ezzel kapcsolatban? Viszonylag keveset járok hosszúban, de akkor nagyon idegesít.
Esetleg tudok küldeni hangfelvételt, vagy videofelvételt menet közben, amikor hallatszik.
Kaphatok egy kis segítséget? Vettem egy fehérhollót, azaz egy 552-est "gyári állapotban" (azaz, mint kiderült még az orosz olajjal szerintem mindenütt).
A kérdésem az, hogy a váltóból hogyan csalogathatnám ki a leülepedett olajsarat? (mert a többi olajtérből kiindulva lennie kell ám ott is!)
Műszerrel csak a kontaktot tudod ellenőrizni!Az hogy az amper átmegy-e már nem!Meg tud tréfálni!Nekem volt egy hasonló esetem féklámpával.Mérhető 12V a foglalatban az izzó mégsem világitott!Kiderült,hogy kábel törés történt és csak két kis szál vezette át a 12V-ot de amper kevés ment át!Valszeg itt is ugyan ez a helyzet!
Bocsánat, nem vitatkozni akarok, de ha nem kell test az órára és tegyük fel, szakadt a jeladó vezetéke (nem szakadt, mert műszerrel kimértem!), akkor csak egy +12 volt van az órán, ebben az esetben semmit sem kell mutatni. Egyébként mindent kivéve, asztalon, egy akkuval összeállítva ugyanez a helyzet. +12 volt az egyik csavaron, jeladó a másikon, test az óra házán, kiakad a műszer. Ha nincs test, nem csinál semmit. Végképp nem értem, hogyan kellene szabályosan bekötni, hogy ez működjön.
Az üzemanyagszint jelző órád azért akad ki,mert nincs kapcsolat az óra és a jeladó között!Szakadás vagy kontakt hiba!Órára megy +12,másik lábáról 1 szál a jeladóra!Tasnkot nem kell külön testelni,mert üzemanyagon keresztül megoldott a test!
Tudom, hogy nem bonyolult, de mégsem sikerül az üzemanyag jeladó és műszer összekötése, mert ahogy már javasolták, úgy van összekötve (kiszerelve) és így is kiakad a műszer? Tudna valaki egy MTZ villamossági szerelőt javasolni, hogy megkérdezzem, mit csinálok rosszul? Köszönöm!
Ezek alapján kötöttem be:
A szintjelzőn a ponthegesztett csati"М" a test "-" (ha az üzemanyagtankról nem kapna, mert gumibakon van, vagy műanyagtank ..egyéb) - a szintjelzőn a műanyag csatis csatlakozó "Р" megy az órára - az órán a "Д"(датчик, érzékelő), ide jön a szintjelzőtől a "Р" vezeték - az órán a "Б"(батарея, akkumulátor)ide jön az aksi "+"* - az óra vagy a rögzítőfülön keresztül a műszerfaltól kap testet"-" vagy egy vezetékről a rögzítőfül csavarján (az a kis kereszthornyos csavar is csábító, csak félek neme az tartja bent az óra belsejét, rozsdától nem látszik van e ott "testjel", de mint fentebb írtam nem gond van több opció is)
*ide jön az aksi "+" ... nem közvetlen, egy bizti, gyújtáskapcsoló után általában
Ellenállás elvén működik a szintmérő, így az órával pariban kell lennie, akkor mutat pontosan.
A rajz szerint megy egy piros (K) vezeték a 7. biztosítékról, egy fekete (Yep) vezeték és a zöld jeladó vezeték az 5. biztosítékról. Nekem a piros hiányzik, de majd megpróbálom megkeresni.
Szia Józsi 73! Igen, közben találtam egy bejegyzést, akinek hasonló gondja volt és mint kiderült, nekem hiányzik egy vezeték, valószínű a +. Az órára rá volt kötve a zöld (jeladó) és a fekete (test, ha jól mértem ki), és nincs piros vagy +, tehát valaki elkötötte az egészet és szerintem emiatt akad ki az óra. Műszerrel keresek valami + vezetéket. Köszönöm a segítséget!