Arra lennék kíváncsi, hogy a digitális kilóméterórán hogy jelenik meg a 200-as felirat, ugyanis az max 199-et tud kiírni. Vagy átfordul 0-ra? :) Én egyébként csak 160-nal mentem vele eddig, a 6-os úton, ami köztudottan szar minőségű, ráadásul 4-en ültünk bent.
Igen, valóban 4000-től jön meg az ereje. Nekem 1.6-os van, de kis fordulaton is simán el lehet járni vele 5-ben. És kipróbáltam: 190-et mentem vele de még ment volna csak az asszony parázott és a lányom is benne ült. De majd ha egyszer egyedül leszek, megnézem mi a vége. :-) 160-al simán lehet vele utazni. Szóval jó "kis" autó ez. Persze van jobb is csak kérdés mennyiért.
A 16 szelepes suziki motorokat másként kell használni, mint a régebbi 8 szelepeseket. Én is jobban szeretem a régi technikát, ahol kis fordulaton van a nyomaték, és kb 1 évnyi használat után álltam át 1,6 16V-s swiftem megfelelő vezetésére. Nincs alacson fordulat, 4500 környékén kapcsolok, városban nem használom csak az 1-2-3-as fokozatokat, szigorúan kerülöm a 4-5-öt. Érdekes módon ettől nemhogy nőtt volna, hanem csökkent kb 3-5 decivel a fogyim. Nagyon jó így, hogy harmadikban, sokszor másodikban csak egy nagy gáz és elugrik mint a gazella. ezek a motorok viszont nemfogynak ki az erőből 5000 környékén, hanem szépen gyorsul akár leszabályozásig, és nem is hangoskodik. Én autómata párti vagyok most kezdek próbálkozni a két fokozat használatával, indulok kettesből -elég jól elindul, nem kell nagyon nyektetni miatta a kuplungot- 40 környékén kapcsolok hármast, ha a forgalmi helyzet engedi, amúgy maradok kettőben. Szokás kérdése.
De a fentiekkel kapcsolatban hangsúlyozom, én a nagymotor-nagynyomaték kedvelők közé tartozom, csak most meg kell elégednem egy pici 1,6-os motorral gazdasági okokból.
Érdemes olvasgatni a Totalcar "Népítélet" c. teszteket. Összességében a Lianáról kedvező a tulajok véleménye. Úgy tudom, Nyugat-Európába ezerötös mocival is szállítanak, de hozzánk nem...
Beteszlek benneteket a Kedvencekbe, mert minden fórumos Suzuki-oldalt olvasgatok. Ki tudja, lehet hogy még én is egyszer "élek majd az új korban". :)) A Honda Jazz áll még közel hozzám, azokat is olvasom. Most eldugulok, mert off emberke vagyok itt. Hali, sok sikert a Lianásoknak!
Nem azé' me' nekem wagonom van... de a japcsik a célszerűség érdekében sokszor elvetik a dizájnt. A wagon a legnépszerűbb, legnagyobb számban eladott típus Japánban, tavaly 68ezret. Gondolom, a kisemberek egyik "álomautója" (ott is). Japcsiban az autók "alapterülete" után is adót kell fizetni, ez megmagyarázza a formát. Egy olyan metropolisban mint a tízmilliós Tokio... Most magyarázzam? A Suzuki 6. helyen áll a megbízhatósági világranglistán.
A 76-osommal 5,3-al járok o.úton és 6,5-el városban (5c-fok felett). Télen 8 a város. A fűnyírót és sok mást egy az egyben rakom be, ha ledöntöm a támlákat. Garázsban áll, vigyázok rá. Ha télen sóznak, elő nem veszem. '03 szeptemberi, 10e km-rel.
A céges 1.8-as turbó benzines Skoda Octáviát vezetve, szűkösnek érzem a helyet a wagon után. Mitől szebb pl. egy A6? Egy nagy dög Volga, lekerekített élekkel - ez jut eszembe róla. A francia autók dizájnosak de/és szervizkedvelők. Van egy mondás, "F"-el kezdődő autót ne végy: Fordot, Fiatot és franciát!
De hogy ne legyek annyira off, az ötajtós Liana tetszik. De!!! 1.6-ossal nem kéne, biztosítás stb. Az 1.3-as mocit keveslem a méretéhez. Talán ez is magyarázat, hogy kevesebb fogy belőle. Teszteket olvastam a Lianáról. Annyira jól összerakott autó - állította egy cikk -, hogy ha 20 év múlva lesz még benzin, a Lianát még akkor is vígan hajtja a tulajdonosa.
Korábban szólt a fáma 1.5-ös PSA dízel motorral szerelt Lianáról, de ezzel kapcsolatban nem hallottam újabb fejleményeket.
Szerintem egyáltalán nem ronda. Régebben csúnyábbnak tartottam, de egyre jobban tetszik. A Daewoo Kalos meg a Renault Thalia is majdnem így néz ki, azokat mégsem szidja senki? :)
Szerintem a kifutott Oktavia van 3.5-ért, és nem 1,6 100 lovas motorral (de nem néztem utána, csak így gondolom)
Nem lehetséges, hogy ezen olyan hűdehaszon nem jön ki a suzukinál, csak azért tartják a választékban, hogy legyen valami komolyabb autó is? Ekkor megértem, hogy nem hajtják az értékesítését. Bár ez a mai világban valószínűtlen, de én is nehezen találok magyarázatot.
Az egyértelműen igaz, hogy nagyon sokan mondják, ha 3,5-ért kapok egy astrat-golfot, má mér vennék "csak egy suzukit" ??? -Serintem a liana nem rosszabb mint az előző kettő, és megbízhatóságra fényévekkel jobb. -3,5-ért nem 1,6-os astrát-golfot adnak, de ezen is sokat átsiklanak. Egy ismerős most vett Focust 1,6-os motorral, hasonló felszereltséggel, mint egy GS liana, de a ford 4,4 milla volt, hááááát, nehéz megérteni.
Számomra furcsa, hogy milyen kevés Liana szaladgál az utakon. Ennyire keveset hoznak be? Tele van a média autóhirdetésekkel, de Lianásat eddig egyet se láttam...
Azt én is tudtam, hogy japánban készül - ezért vettem én is ilyet:-) - csak azt hittem, hogy az a hely ("Hamatsuka i üzemében a Kosai részlegben") amit írtál híres valamiről. Egyébként egy valamit megfigyeltem: Mikor jött a tél és 5 fok alá ment a hőmérséklet, akkor nagyon nyekergett a rugó vagy gátló vagy a felfüggesztés. Elég idegesítő hangja volt. Mióta melegebb van, azóta megint jó. 15 ezresnél szólok, hogy nézzék meg.
Szerintem "csak" azt, hogy a Liana egy az azon nagyon kevés autók közül, amit még japánból hoznak. Szinte teljesen kihaltak már ezek, és a mai szarminőségű európai-amerikai járgányok közt, kezd egyre többet jelenteni. Ha meg azt nézem, hogy 3,5 millióért vehetsz egy nagyon jól felszereltet, akkor azt hiszem már versenytárs nélküli, amit még Japánból importálnak, az mind drágább ennél. Persze lehet venni nem japán autót is, aztán vagy kifogod a jót, vagy nem, én ennyi pénzzel nem hazárdíroznék.
Egyelőre annyit hogy 66ezer futás után egy kicsit morgós a motor a Swift és a Wagon után. Nem tudom, hogy ez hiba vagy tulajdonság. A lámpák kicsit lemattultak, biztos a gépi mosótól. Az autó egy kicsit puritánabb mint ahogy emlékeztem rá. De szépen húz és jó a rugózása, a feneke néha pattog. A digitális műszerfal szép, nekem nagyon tetszik. Az viszont baj hogy digit óra nincs benne. És nem tudom mi a műszerfal bal oldalán a gomba ami olyan mint egy műszernullázó....
Egyébként a Hollós honlapját én csinálom , remélem tetszik :-)
És a Suzukisok Klubja www.suzukiklub.hu elnöke is, és a honlapot is én csinálom.
Örömmel találtam erre a topicra, remélem mihamarabb sok infót megosztanak velünk azok, akinek lianajuk van. A suzuki hollós honlapját néztem, most nagyon vonzó ació van a fullos 1,6 gs lianara. 3,5 millio az ötajtós. A gs felszereltséggel szerintem szinte versenytárs nélküli a kategóriában. Astra vagy golf, esetleg 307, vagy megane, corolla, ennél többe kerül ezen a szinten, és 1,6-os motorral. A japán gyártás szintén kuriózum. Nagyon elgondolkodtat a dolog. Persze legjobb lenne kipróbálni, sajna a kölcsönzőkben nem találtam, megfogadtam, ha egyszer új autót veszek, előtte 2 napra kikölcsönzöm a gépet egy kölcsönzőből, többmilliót nem akarok kiadni csak mert tetszik külsőre. 5 km-es próba meg nem mond semmit.
Sajna használtan sem találtam a 2004-es típusváltás utáni 5ajtóst (nekem a sedan nem tetszik) A régebbi liana annyira nem tetszett, de kb az ősszel teljesen véletlenül nyitottam ki egyet egy kereskedésben, és ledöbbentem az igényességtől, a finom anyagoktól, a gyönyörű megoldásoktól.
Tulképp bele vagyok szerelmesedve.
Jahh, jelenleg egy 98-as 1,6-os swift sedan tulaja vagyok, az autó 7 év 80000 km alatt abszolute hibamentes.
Sziasztok..nekem is megfordult a fejemben az Ignis Lianára cserélése, tekintve, hogy hála Istennek bővült a család, azonban sajna az egyéves ezeröcsi Ignisem tax ára pont 60 %-a az újkorinak, annyiért meg nekem is megéri..:)
Nekem az autó arányai furcsák, magas, keskeny és kicsi a tengelytáv.Valóban az ötajtósnál ez nem annyira feltűnő. Gyanítom, hogy amerikai piacra gyártották, mert ott más a szemlélet, szeretik az ormótlan kocsikat, ha azok megbízhatók.Mellette szól még a japán gyártás, ami a mai világban már igen ritka....egyébként elődje a Baleno szerintem egy nagyon szép, harmonikus , konzervatív külsejű autó volt, ha még gyártanák, azt vennék kombiban...üdv.
Abban egyetértünk hogy rondább, de mintha a csomagtartója egy hajszállal kisebb lenne. De erre nem esküszöm meg. De hogy miért lehet drágább arról lövésem sincs.
Nekem majdnem egy éves Lianám (1.6 GS 5 ajtós 2wd) van és teljesen meg vagyok vele elégedve. Tavaly Olaszországban voltunk vele, és semmivel nem volt kényelmetlenebb mint az előző Golfunk. Én is a család miatt vettem, mert jó tágas. Bár a csomagtartója lehetne valamivel nagyobb, de azért még mindig elfértünk.