Keresés

Részletes keresés

Vendégsín Creative Commons License 2008.07.14 0 0 6559

Mindenesetre én körbejárnám ebből a szempontból is azt a román mozdonyt.

 

A románt lehet. De ez nem román, bár emlegették az Oláhcomot... :-))

És a kérdéses mozdony keréktalp-keréktalp közötti ellenállás vonatkozásában erőteljesen rendben van.

Előzmény: LVI (6557)
Vendégsín Creative Commons License 2008.07.14 0 0 6558

De akkor mostmár hallottál................

 

Leningrádban Volgákat osztogatnak...

Bz motorkocsival jópár éve végeztek homokolás közben állomási vágányon söntpróbákat, a jól működő (és homokkal feltöltött) homokoló folyamatos működtetése ellenére sem tünt el folyamatosan, csak pillanatokra. A műanyag féktuskó használat önmagában nem igazán jár a kerék futófelületén szigetelőréteg kialakulásával. Nyilván más, a pályára, és onnan a kerékre került szennyeződések kb. ugyanolyan valószínűséggel adnak sönthibát, mint az öntöttvas féktuskó használata mellett.

Előzmény: tono60 (6550)
LVI Creative Commons License 2008.07.14 0 0 6557
A '70-es években Dunakeszin volt egy foglaltrajáratás, mert a berendezés "nem látta" az ott hagyott négytengelyes osztrák nyitott teherkocsit. Mindenki a rozsdás sínfelületre tippelt (7. vagy 8. vágány) és mégsem ... a kocsi keréktárcsája és a melegen rádolgozott karima között volt akkora az átmeneti ellenállás (valamennyi tengelyen!), hogy a kocsi nem söntölt rendesen. Mindenesetre én körbejárnám ebből a szempontból is azt a román mozdonyt. Hátha.... :(
Előzmény: Infós (6554)
Vendégsín Creative Commons License 2008.07.13 0 0 6556
Hát az egyik térközből a másikba való lépés során lévő eltűnésnek semmi köze nincs az ellenállások arányához

Nem erre gondoltam. Hanem arra, hogy vonalon, egy térközszakaszban tűnik el hosszabb-rövidebb időre.
Előzmény: Törölt nick (6549)
Vendégsín Creative Commons License 2008.07.13 0 0 6555
az elképzelhető, hogy valamilyen EP szelep vagy relé hiba miatt a gép végig homokolt

Nem képzelhető el.
Előzmény: Tamasch (6552)
Infós Creative Commons License 2008.07.13 0 0 6554
A 13 kHz-es vevők hogyhogy nem szólaltak meg?
Előzmény: Tamasch (6552)
Infós Creative Commons License 2008.07.13 0 0 6553
Mennyi homok van egy ilyen masinában?
Előzmény: Tamasch (6552)
Tamasch Creative Commons License 2008.07.13 0 0 6552

Csak az eddigi hozzászólásokból vannak információim, de az elképzelhető, hogy valamilyen EP szelep vagy relé hiba miatt a gép végig homokolt, és ezért nem működtette a sorompókat (sem)?

Infós Creative Commons License 2008.07.13 0 0 6551
"De akkor mostmár hallottál................"
Jujjj, mi lesz itten! :))
Előzmény: tono60 (6550)
tono60 Creative Commons License 2008.07.13 0 0 6550
De akkor mostmár hallottál................
Állomási szigsineket 0,5 Ohm-os sönttel kell ellenőrizni, nyíltvonalon 0,1 Ohm-mal, a 13KHz-es szigsineket pedig 0,2 Ohm-mal (az egyenáramú sorompós szigsineket szintén) szvsz.
Amikor a Bzmot nem működtette a szigsineket, a söntpróba eredményes volt tehát a sínáramkör nagyjából jól volt beszabályozva.
Előzmény: Vendégsín (6546)
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.13 0 0 6549
"Legfeljebb pillanatokra tűnhet el, ez akármilyen naggyal és kicsivel előfordulhat. Az oka teljesen természetes, egyszerű fizikai, az ellenllások arányának alakulásában rejlik."

Hát az egyik térközből a másikba való lépés során lévő eltűnésnek semmi köze nincs az ellenállások arányához, azonban ha az egész térközben eltűnik, akkor már igen. De milyen érdekes, mert a topictárs nem említette, hogy a térközben is eltűnne a mozdony, pedig ott legfeljebb 0.1 ohmos söntellenállásra lesz foglalt a térköz, míg a sorompónál már 10 ohmnál annak kell lenni. Szóval szerintem az említett sorompóknál nincs rendesen beállítva a 13 kHz-es generátor, mert ha tengelyszámlálós lenne, akkor nem lenne olyan, hogy nem érzékeli a vonatot, ugyanis 200-250km/h-ig érzékelnie kell.
Előzmény: Vendégsín (6546)
papifan Creative Commons License 2008.07.13 0 0 6548
Itt is, ott is vannak hibák.
Előzmény: CKD Kombinát (6547)
CKD Kombinát Creative Commons License 2008.07.12 0 0 6547
Mondott még érdekességet magánvasutas mvkről, de az már nem ezen topic témája.

Bár tudom, hogy Off, de azért megemlíteném.
Érdekes módon a magánvasutas mozdonyoknál gépmenet esetében szabaályosan van jelölve a vonat vége, még a MÁV-soknál jó ha a tárcsa ki van rakva az ablakba....
Előzmény: papifan (6528)
Vendégsín Creative Commons License 2008.07.12 0 0 6546
hallottam, hogy műanyag féktuskóval rendelkező Bzmot. "kiszigetelte saját magát" és sem a 13KHz-es, sem a 400Hz-es, sem a 75Hz-es sínáramkör nem érzékelte.

Én nem.

De ilyen nagy gépnél?

Legfeljebb pillanatokra tűnhet el, ez akármilyen naggyal és kicsivel előfordulhat. Az oka teljesen természetes, egyszerű fizikai, az ellenllások arányának alakulásában rejlik.
Előzmény: tono60 (6545)
tono60 Creative Commons License 2008.07.12 0 0 6545
Olyanról már hallottam, hogy műanyag féktuskóval rendelkező Bzmot. "kiszigetelte saját magát" és sem a 13KHz-es, sem a 400Hz-es, sem a 75Hz-es sínáramkör nem érzékelte.
De ilyen nagy gépnél? Nem tudom.............. Kíváncsi vagyok én is az okára!
Előzmény: papifan (6526)
papifan Creative Commons License 2008.07.12 0 0 6544
Kösz az infót!
Előzmény: Vendégsín (6543)
Vendégsín Creative Commons License 2008.07.12 0 0 6543
Úgy néz ki, hogy a hír szerint Leningrádban Ladákat osztogatnak... :-)

Az egész alapja, hogy a hét elején érkezett több olyan jelzés, hogy az egyedül, gépmenetben közlekedő Traxx mozdony időnként eltűnik a vonalon. Mint az már számtalanszor fejtegetve volt, ez a jelenség rövid és/vagy könnyű, kevés tengelyű egyégeknél többé-kevésbé rendszeres.
A 80-ason Emőd környékén viszont gyakran jelentkezett a probléma. Az eddigiek alapján viszont úgy tűnik, a hiba - ami a nagy gyakoriságot okozta - sínáramköri beszabályozásban rejtőzik. És a leírtaknak nem igazán van köze a sorompókhoz.
Az, hogy a magánvasúti mozdony ilyen értelemben az egyéb járműveknél nagyobb figyelmet kapott, valahol valamit minősít, csakúgy, mint az, hogy azonnal száguldozás és egyebek tételeződtek fel...
Előzmény: papifan (6542)
papifan Creative Commons License 2008.07.11 0 0 6542
Hm... Egyik átjáró, amit mondott, az a nyéki volt, a másik meg a kövesdi.
Útközbenieket meg zárta volna? Már ami a 2 állomás között vagy Nyék előtt van?
Mindesetre érdekes dolog.
Ha tudok valamit, jelzem. Addig pszt és F1. :)
Előzmény: Vendégsín (6541)
Vendégsín Creative Commons License 2008.07.11 0 0 6541
Most már fölöttébb kíváncsian várom az eset okát.

Én meg az arra vonatkozó pontos információkat, hogy tulajdonképpen ki mit észlelt.
S hogy a további, magánvasúti mozdonyvezetők kezdetű sejtetéseket megelőzzük:

1. Biztos és hiteles az arra vonatkozó információ, miszerint a kérdéses gépmenet nem lépte túl a vonatnál alkalmazható sebességet.

2. Olyan jellegű sorompó probléma, hogy azt egy rövid és / vagy könnyű vonat ne zárja le, előfordulhat. Hogy a le nem zárt sorompó a közvetlen előtte és utána telepített szigeteltsínekre haladva ne kerüljön zavarba, annak a valószínűsége igen csekély. Hogy ez egy állomásköz több sorompójánál ismétlődjön, máshol nem, ugyanezeken a helyeken más vonatnál ugyancsak nem, annak sokkal kisebb az esélye, mint annak, hogy én ezt a hozzászólást most a Hold Földről nem látható oldalán üldögélve írom.
Előzmény: papifan (6540)
papifan Creative Commons License 2008.07.11 0 0 6540
Ahogy mondja az úr, valóban kissé érthetetlen a dolog.
Most már fölöttébb kíváncsian várom az eset okát.
Előzmény: Vendégsín (6539)
Vendégsín Creative Commons License 2008.07.11 0 0 6539
Adott egy 80 tonnás, 4 tengelyes villanygép. 4 sorompót nem működtetett, azaz nem zárta le. Létezhet, hogy a gép többel ment, mint 120 és emiatt nem működtette a 4 sorompót?

Nem 80 tonnás. A 4 tengely stimmel. A le nem zárt sorompó finoman szólva is erős kételyt ébreszt. Még ha 160 km/h-val ment volna is, működtetnie kell, vagy sorban zavarba kerül valamennyi.
Az említett állomásközben több Traxx is jár. És mindegyik típusváltozat túl van néhány minősítésen. Az itt, illetve innen Hegyeshalomig terjedő 350 kilométeren számtalan, tipizált, tehát azonos felépítésű nyílt vonali sorompó található.
Tehát itt valami kissé érthetetlen.
Előzmény: papifan (6526)
papifan Creative Commons License 2008.07.11 0 0 6538
És az adott hőmérséklettel milyen viszonyban áll?
Előzmény: D55 (6536)
papifan Creative Commons License 2008.07.11 0 0 6537
Passz.
Előzmény: D55 (6536)
D55 Creative Commons License 2008.07.11 0 0 6536

Nem tudom, de ez függ a sebességtől?

Előzmény: papifan (6535)
papifan Creative Commons License 2008.07.11 0 0 6535
Érdekes... :-o
Akkor mi a francért nem vezérlődött 4 sorompó?
Hm...
Előzmény: D55 (6534)
D55 Creative Commons License 2008.07.11 0 0 6534

mintha úgy mondta volna, hogy a rendezőből indult a gép.
Így is beleférne a 120-ba?

Rendező közelebb van Nyékhez, onnan csak 97 az átlag 7 perc alatt.

Előzmény: papifan (6530)
papifan Creative Commons License 2008.07.11 0 0 6533
Passz. Csak annyit mondott, amennyit itt említettem.
Előzmény: Törölt nick (6531)
papifan Creative Commons License 2008.07.11 0 0 6532
Valszeg nem érzékelhette a szig.sín, mivel úgy mondta, hogy nyitott sorompós átjáróra ment rá lassítás nélkül.
Előzmény: D55 (6529)
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.11 0 0 6531
Zavarba sem mentek a sorompók, mert ha nem érzékeli a beszámlálást, és rámegy az átjáróra, utána zavarba kéne menni a sorompónak.
Előzmény: papifan (6526)
papifan Creative Commons License 2008.07.11 0 0 6530
Konkrétabbat egyelőre nem tudok, a forgalmi oktatónk akkorra ígérte a további tájékoztatást, amikorra már többet is fognak tudni.
7 perc 110-es átlaggal... mintha úgy mondta volna, hogy a rendezőből indult a gép.
Így is beleférne a 120-ba? Mondta is, hogy XY biztosan elcsemegézne a menetregisztrátumon.
Előzmény: D55 (6529)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!