Javítson ki valaki, ha tévedek, de mintha korábban azt olvastam volna, hogy beépítettek egy kapcsolót, ami a kijelzővezérlést tudja váltani BKV-BKK (FUTÁR) és a normál Volán (Vultron) között. Avagy tudja mindkettőt, attól függően épp hol közlekedik...
Uraim! A VB-s Citarok közül melyek vannak felszerelve FUTÁR-ral? Ezek 100%-ban megegyeznek azokkal a kocsikkal, amelyek BKK-s viszonylatokon szoktak közlekedni?
Új autóbuszok szállítják az utasokat szombattól a fővárosba több budaörsi és törökbálinti járaton is.
Szombattól több budaörsi és törökbálinti járaton is új autóbuszok állnak forgalomba. A Volánbusz új, alacsony padlós, klimatizált MAN és Rába-Volvo buszai több mint tízezer Budapestre tartó ember utazását teszik kényelmesebbé – jelentette be a Budapesti Közlekedési Központ (BKK), valamint a Volánbusz Zrt. elnökhelyettese pénteken egy Budaörsön tartott sajtótájékoztatón.
Keddtől 20 új jármű áll forgalomba, de még június folyamán befejeződik Budaörsön a további csere is, s összességében Budaörsön és Törökbálinton a reggeli csúcsidőben 47 darab MAN szóló autóbusz közlekedik majd, ezeken felül pedig Törökbálinton további hat csuklós autóbusz segíti a reggeli csúcsban az utasok kiszolgálását.
"két utasajtóval rendelkeznek, és a korábbi évek verzióihoz képest tényleg csak az ajtók számában különböznek a többitől, ami sajnos az üléselrendezésen is meglátszik. Továbbá a hátsó üléssorhoz vezető folyosót nagyon nem így kellett volna elkövetni."
Ma 6 géphez volt szerencsém az előírt 7-ből, MRP-062, 065, 068, 071, 085, 093.
Mindannyian két utasajtóval rendelkeznek, és a korábbi évek verzióihoz képest tényleg csak az ajtók számában különböznek a többitől, ami sajnos az üléselrendezésen is meglátszik. Továbbá a hátsó üléssorhoz vezető folyosót nagyon nem így kellett volna elkövetni.
Ui: csókoltatom azt a jóembert, aki kijelölte nekik a rendszámokat.
Igaz nekem nem kellett kétszer egy típusból, de tudom. Bár kezd itt is "romlani" a minőség, az OFF gázosokra pl. nem volt külön típusismeret. Viszont ennek - elsősorban utasként - egyáltalán nem örülök. Szerintem a minimum, hogy az "ekkora" munkáltatók úgy szolgáltassanak, hogy a járművezető ismeri a járművet, amit vezet. Ha vesz valaki egy új/számára új személyautót, ahhoz is hozzá kell szokni, ez-az máshol van, na most egy busznál nem lenne szabad a "TELJES" kitapasztalást menetrendszerinti forgalomra hagyni. "TELJES": akkor is új, szokatlan egy ideig, ha előtte volt megfelelő képzés. Ha pedig nem, akkor az ahhoz vezet, hogy nem fog tudni megfelelően közlekedni vele (+3 is belefér, de ha nem a beállt dugóban áll, akkor sok a 6)..
Persze az is lehet, hogy teljes útzár volt előtte és emiatt akadt el, csak ennek nem volt előzménye (garázsmenet, autók, minden jött), miközben csák ott, ahol felszálltunk ketten (a garázsnál) nehezen engedte le a leszállókat, sőt, a 2-es ajtó - ahol szintén volt jelezve - nyitása nélkül mentünk tovább, majdnem... Nem akarok tényleg egy kollégát bántani, de már én tudom (mindössze 2x utaztam ezelőtt a típussal), hogy van ott egy zöld gomb a jelzettek nyitására/zárására a 4. ajtó gombja felett. Szokjon hozzá, nem gond, de sokkal inkább az oktatás hiányossága a bajom. Többet vártam, mint az OFF VT-től.
Nem tudom, de utasként az ebből fakadó "sérelem" szerintem jogos. Az OFF másik szolgáltató az OFF 150+9(+2) busszal ugyanígy kezdett, se a vonalra se a típusra nem voltak megfelelően oktatva.
Érdekes módon, amíg nem a BKK adta ki a vonalakat más szolgáltatóknak nem tapasztaltam ugyanezt. Lehet, mert nem voltak így szétszórva? Nem tudom, de bosszantó, hogy hónapok telnek el, mire normalizálódik, megszokottá válik az új helyzet. Addig pedig utasként sok jóra nem lehet számítani...