307 esen van 15 ös télim, 16 os nyári és 17 es nyári. Sok különbséget nem érzek rugózása stb.. így szerintem tök mindegy mi van a gépen...És nem lassan megyek és nem keveset a dízellel...
Lehet, hogy jobban néz ki, de nem tökéletesen sima úton hamar szétrázódhat az autó. Az abroncs az elsődleges rugózás, amivel csökkentik a rugózatlan tömegeket. Nagy sebességeknél előnyösebb a vékony gumi a fellépő erők miatt, de a dizelt nem száguldozásra találták ki.
Alant írtam a felnivel kapcsolatban, a szekvenciális váltót egy 508-ban próbáltam, hát nem rossz, de elég nehéz elsajátítani azt, hogy rángatás nélkül tudjon váltani a gép. Részemről inkább kézi, mint ez a szekvenciális automata.
azért abba ne legyél annyira biztos hogy a 15" os kereket alátolod. mert ha 2.0 HDi van a gépben akkor tuti hogy a nagyobb féket kapta , arra meg nem megy fel a 15 ös gyári kerék.
16"-ról van, a 15"-os jobb hanem autópályán használják. A 17"-t hozzá kell arányítani az előzőhöz. Mindenképpen lecserélném a gumikat ha lehet 15"-ra, de 16"-ra mindenképp.
Mindegyikben 6 sebességes váltó van, csak kicsit tartok a szekvenciálistól. Kb. 78e km van mindkettőben, bár gondolom magánszemély ritkábban pörgeti vissza. Én hajlanék a 140 pacis változat felé, csak a 17 col ijeszt meg egy kicsit. Nem szeretném hogy szétrázza a családot. Valakinek van tapasztalata a gyári 17-es felnikről?
Gyorsulásnál a nyomaték a döntő, a teljesítmény (Le) a végsebességnél számít. Több fokozatú váltó jobb, 17"-os kerék rosszabb mint a 16" és sokkal rosszabb mint a 15". Látatlanba: Nagyobb hengerűrtartalmú motor valószínűleg kevésbé van széthajtva. (nem biztos!)
A segítségeteket szeretném kérni. Hamarosan én is tulajdonosa leszek egy 308 SW autónak és jelenleg 2 kiszemelt típus van, ami között dönteni kellene. Tudnátok pro és kontra érveket felhozni az egyik ill. a másik mellett, ami segíthetne a választásban.
Az egyik egy 2011 decemberi autó, de még nem a faceliftes. Ez 2.0 HDI, 140 LE, 17 colos alufelnivel, elvileg 520 literes csomagtérrel (bár máshol 567 litert emlegetnek, vagy az csak a facelift utáni?). Magánszemélytől tudnám megvenni.
A másik 2012/4 havi, 1.6 HDI, 112 LE, szekvenciális váltóval, 16 colos kerekekkel, vonóhoroggal, 7 személyre lehet vizsgáztatni. Kereskedőtől van, és külföldről behozott, szóval az előélet kérdésesebb.
A km kb ugyanannyi mind a kettőben: 76-78. A felszereltség is nagyjából ugyanaz, illetve az ár is. A faceliftes kívülről jobban tetszik, de van ebben valami más érdemi változás is?
Minden nap megyek kb. 70-80 km-t forgalmas úton, úgyhogy sokat kell előzni is. Erre biztos alkalmasabb a 140 LE, de lehet, hogy a 112 is bőven elég? Illetve a 17 col nem túl "pattogós", elviselhető még a magyar utakon?
A szekvenciális váltóról van valakinek tapasztalata? Azt olvastam, hogy néha rángat, de biztosan kényelmesebb az automata, bár minden áron nem ragaszkodnék hozzá. Főleg ha esetleg javítani kell valamit benne (ne kelljen). Az autókat mindenképp bevizsgáltatnám egy márkaszervízben vásárlás előtt, csak kérdéses, hogy melyiket.
Kb 120-150 márkaszervízben, főnix programmal. Szóval nem olcsó dolog. De nekem mondták, hogy már rendesen el volt állítódva a rendszer a lánc miatt. Érdemes rá figyelni.
Ennyi minden után, most már csak kibír egy kis időt :) Azért, hogy fel legyen készülve az ember, mennyibe kerül ma egy lánccsere program? :) vezess.hu-n volt 1 éve talán egy 3008 használtteszt, ott 110 ezret írtak, de az márkaszervizes ár volt talán.
Nah időközben megvagyok a szervizzel is. Ahogy lenni szokott csak még valamit ki kell cserélni mellé :) Úgyhogy a lánckészlet mellé és az üzemanyag-szivattyú mellé ment a komplett olajszűrő is. Kicsit csöpögött az olaj az elmúlt hetekben és állítólag a szűrő miatt ömlött az olaj. Ezt komplett cserélik, így most megint elfüstöltem egy kevés lóvét a gépre.
Viszont a cserék után visszakaptam a szerethető 1.6THP-t. Hogy meddig? Nem tudom :)
De megszűnt a reggeli indítás utáni zakatolás. Gyújtás tökéletes. Hideg indításnál tudja mennyi benya kell nem fullasztja meg a motort szépen megy az alapjáratra vissza. Nyomatékos erős lett megint.
Egy kicsit még megtartom, de lassan váltok mert a szervizelés rémálom volt az elmúlt 2 évben. Egy fél autó árát költöttem rá.
Üzemanyag szivattyú a reggeli állandó lefulladás / til üzemmód miatt kellet. 70 fok alatt alig lehetett elindulni vele. Állandóan lelökte alapjáratra full hideg motornál.
A végén úgy gurultam be a szervizbe a múlt héten, hogy minden hengeremen gyújtáskimaradás volt. A lánc miatt már rendesen elállítódott minden. 120 ezer. Ennyit bír ma egy lánc. Röhej.