Keresés

Részletes keresés

Lucky Forward Creative Commons License 2002.12.16 0 0 218
Kedves zzajos, nem minősítettem a Németh Marcit, és ellentétben veled nem is szeretném, csak megjegyeztem, hogy jó sokáig volt LÜI főnök, és sem a kinevezése, sem a leváltása nem volt politikafüggő, mivel több kormány alatt is szolgált. Utóbbi viszont kicsit Ferihegy 2B függő volt de erről kevesen tudnak... Férhezli Jóskát sem minősítem, aki szintén nem önként távozott, pedig tudnék mesélni:)) Egyébként Badoval értek egyet, semmiképpen nem lenne szabad pilótát kinevezni a PLH élére. A főnök üljön az irodában, az értekezleteken, járjon nemzetközi (és hazai) konferenciákra stb. és ami a legfontosabb, azt incerfa súgta meg: talán egy kicsit ember is lehetne. Mellesleg, ebben az eufórikus EU hangulatban megnézte valaki, ott milyen kritériumok és elvárások vannak egy ilyen beosztással szemben? Talán tényleg nem kellene feltalálni a meleg vizet.
incerfa Creative Commons License 2002.12.15 0 0 217

"A VÁLTOZATOSSÁG GYÖNYÖRKÖDTET " De nem biztos hogy mindenkit ! (gondolom én?)

Ennek ellenére kár meditálni, meg kitalálni,azt, hogy ki lészen az új PLH igazgató !
Aztán meg azt, hogy Ő mit és hogyan csináljon, milyen legyen a munkastilusa,pedig egyáltalán nem a mi dolgunk és valszeg nem mi fogjuk neki megsúgni. (topic lakók zöme!)
Munkakörét törvények és stb-stb szabályozzák, nem akarom Őket mind felsorolni, gondolom általában mindenki ismeri, tehát ebben már nem lehet egyéni és sajátos kitaláció.
Annak ellenére többségében az AZ-nál sem volt ez a helyzet, Őt is egyébként a "rendcsinálás" vezérelte. Nagy hibája volt, megitélésem szerint, amit már korábban emlitettem, "AZ ELEFÁNT A PORCELÁNBOLTBAN" eset is közrejátszott
a felmentésében.(tehát IS!)
Elefánt volt a AZ-porcelánbolt pedig a hazai sportrepülés. (itt a sportrepülést és a kereskedelmi repülés 2-tté választanám, mert a
2-ttő nem ugyanazt takarja)
Gondolom én az egyik okot, aztán meg parasztosan úgy is mondanám, hogy a sok lúd disznót győz!
Lehet, hogy nyert a sok lúd ! De nem biztos, hogy
előnyére, már pedig abban az esetben, ha egy olyan pofájú pasas lesz az új igazgató, akit esetlegesen már korábbról ismer a szakma, tehát már meglehetősen előitélettel fogjuk köszönteni, ugyanott leszünk ahól voltunk.
Még egy dolgot kihagytatok emberek! A politikát.
Ne is akarja senki sem megmagyarázni, de igen is ez is közrejátszhatott és minden esetben közre fog játszani akár a felmentésnél, vagy a kinevezésnél.
(egyébként jól értesült információk alapján ami a fülünkbe jutott, az alábbi személyek adtak be
pályázatot:FJ.NM.ML.ST.FL.és még sokan mások ?)
Nekem pl. teljesen mindegy, hogy ki lesz! Ez számomra nem érzelmi kérdés. Számomra csak az lehet a lényeg, hogy talpraesett és egyszerűen
emberbarát ember legyen, akit néha meg is lehessen szólitani, aki néha glottgatyában is szóba merjen állni az emberekkel (velünk!)
Aztán meg ne keverje össze a beosztott munkatársait azokkal akik mi vagyunk!
Azok előtt lehet fenhéjjázni, ők azért (is)
kapják a fizetésüket. De mi előttünk nem !
Mi vagyunk az adófizetők és a mi létünk a tét !
PS: egyébként nekünk is változni muszály, mert az eu-ba "gagyival" tényleg nem fognak minket elfogadni, mert hát valljuk be öszintén láttunk már epokittel kitöltött alu srófot lgijárművön.
Elfelejtettem még megemliteni, megismertétek a páfránylevél próbát.
Aztán ismeritek e a kakastaréjpróbát ?

Előzmény: meszaros_laci (216)
meszaros_laci Creative Commons License 2002.12.15 0 0 216
Jóindulatunk jeléül, kegyelemből kötél helyett golyót:))
Előzmény: széles tamás (215)
széles tamás Creative Commons License 2002.12.15 0 0 215
Tessék mán mondani! Ha a PoLéBisz fikázásáról modok le, akkor azért mit kapok? Esetleges kiviszgálás után finomabban közlik az ejnya-bejnyét?
Előzmény: meszaros_laci (212)
széles tamás Creative Commons License 2002.12.15 0 0 214
Eszt csak most mondod?
Pont, amikor egy csomó zsozseszt attam föl a szakszóhosszabításért? :-)))
Előzmény: meszaros_laci (211)
esztelenke Creative Commons License 2002.12.15 0 0 213
Most már aztán elő a részletekkel.
meszaros_laci Te meg ne jópofizz komoly dolgokkal. Ennek a topicnak eddig a komolyság volt az erénye.
Ha topic-tali volt, akor miért volt TITKOS, illetve az volt e egyáltalán. Bátori Laci mik voltak a meghívás és részvétel feltételei?
Előzmény: bado (208)
meszaros_laci Creative Commons License 2002.12.15 0 0 212
Végre van egy kis titkom, de jó :)))
meszaros_laci Creative Commons License 2002.12.15 0 0 211
MEgmagyarázták volna rendesen, de 95%-ban bado beszélt a PLH költségére. Viszont megígérte, hogy a következő topic-tali a LÜI támogatásával épült helységben lesz árpaszörppel (szemben a PLH-tól kapott colával). Ez esetben a bográcsot vállalom.
A részletekkel kapcsolatban pedig cstlakozom Széles Tamáshoz, hogy az informátortól kell érdeklődni.
Hallottam, hogy az interneten fikázásról írásban lemondók szakszóit a PLH a jövőben ingyen hosszabbítja :)))
Előzmény: zzajos (209)
széles tamás Creative Commons License 2002.12.15 0 0 210
zzajos!

Mindíg is érdekeltek a "jólértesültek". Te honnan tudsz meg ilyen infókat? Ha az informátorod a találkozóról tájékoztatott, akkor az ott elhangzottakról miért nem? :-) Légyszíves áruld el, hogy lehet ilyen informátorokra szert tenni?

Lö pá ahogy a francilya mongya

Sz.T.

Előzmény: zzajos (209)
zzajos Creative Commons License 2002.12.15 0 0 209
Van valami, ami publikus belőle??
MEgmagyarázták a bizit rendesen??
Előzmény: bado (208)
bado Creative Commons License 2002.12.15 0 0 208
Volt valami olyasmi.
Előzmény: zzajos (207)
zzajos Creative Commons License 2002.12.15 0 0 207
Bado!

Tényleg volt egy zártkörű találkozó légügyigazgatási nagyjainkkal??

bado Creative Commons License 2002.12.15 0 0 206
Teljes mértékben egyetértek (bár a továbbiakban a Marci-vonallal nem kívánok foglalkozni, lévén az ismert ellentét miatt nem feltétlenül lehetek objektív).
Előzmény: zzajos (205)
zzajos Creative Commons License 2002.12.15 0 0 205
Kedves Lucky Forward!

Nem tudom, hogy Te mióta vagy a pályán, de azt írni, hogy Németh Márton után indult hanyatlásnak a LÜI, egy kissé sajátos megközelítést takar.
Ha valamikor, akkor Marci regnálása alatt sűllyedt olyan mélyre a magyar repülés és az egész hatóság, amiből kilábalni nagyon lassan tud csak. Persze ehhez hozzájárult a miniszteriális szint tehetetlensége is, de ez nem menti fel a mi jó öreg Marcinkat a felelősség alól. Nem is értem, hogy "bukhatott" így fel...
Tény, hogy Mónus Feri állandó távolléte nem vált előnyére a LÜI-nek, de azt hiszem nem kerültünk volna ilyen mélyre, ha mondjuk Németh úr is pilóta és sok távollétének köszönhetően nem tud ártani ennyit a repülésnek.

Előzmény: Lucky Forward (203)
bado Creative Commons License 2002.12.15 0 0 204
Teljes mértékben az ellen vagyok, hogy aktív pilóta legyen az igazgató. Ezidáig a pilóta-igazgató nem vált be. Tudomásul kell venni, hogy a pilóta elsősorban repülni akar és ennek érdekében félresöpri a papírokat, tesz a hivatalra és elmegy repülni.
Ugyanakkor a jogászt is ellenzem, aki tisztán csak a jogszabályokat figyelembe véve és a szakmai szabályokat, tapasztalatokat abszolute mellőzve vezetné a hatóságot, az a szakmának egy tornádó lenne (valami gyengített változat működött/ik az elmúlt időszakban, rengeteg probléma is van az ilyen vegytiszta jogi vezetésből).

Saját meglátásom pedig az, hogy a pilóta vezette hatóság tovább erősítené az elmúlt években (szerintem) kialakult kasztosodást - valahogy a pilótatársadalom (főleg a Ferihegy-orientált) egy magasabb polcra kívánja helyezni magát, mint a többi "repülésipari halandó", pedig hát ugyanolyan értékű része a rendszernek, mint bárki más, egy cseppet sem több. Tisztelet persze a kivétlnk, mert azért az is van. Egy pilóta-igazgató már gyárilag és önmagánál lobbizna a hajózók érdekében. Sajnos nekem ez a véleményem, biztos, hogy sok pilóta most felhördül, de ez van.

Namármost, hogy ki lesz az új góré, engem is nagyon érdekel. Sajna hivatalosan nem tudhatjuk a pályázók nevét, pedig jót lehetne beszélgetni itt erről :-))

Előzmény: Lucky Forward (203)
Lucky Forward Creative Commons License 2002.12.15 0 0 203
Jut eszembe csak a pontosítás kedvéért, az interregnum előtt Németh Máron azért jó sokáig volt LÜI igazgató, a LÜI hanyatlása csak az után kezdődött, amikor Ferihegy2B átadása kapcsán, kurtán-furcsán felállították a székből. Talán rosszat szólt, vagy valamit nem írt alá... Én érzelmi alapon pilótát, értelmi megközelítésben viszont földi halandót (műszakit és jogászt) látnék szívesebben, pusztán azért, hátha többet van a helyén, hogy el lehessen érni, ha szükséges. Megjegyzem a szabad idejében mindenki annyit repül, amennyit akar, ezt még a pályázat sem tiltja.
Lucky Forward Creative Commons License 2002.12.15 0 0 202
Kedves Jarod és Bátori Laci, az a gyanúm, hogy a pályázat kiírói valamiért nem pilótát szeretnének a PLH diectori székben látni, legalább is a kiírás nem favorizálja túlzottan ezt a tevékenységet, sőt kifejezetten kizárja a rendszeres kereskedelmi repülést (de még mindig nem tudom, mi a rendszeres és mi nem). Szöszi (F.László) tudommal elsősorban pilóta (rgv), és Bátori Lacinak is van kereskedelmi szakszója (L-410). Így nem lennék meglepve, ha egy harmadik nagy tudású érne célba, aki maximum műszaki szakszókkal bír a többi feltételen kívül, de ez csak szubjektív feltevés.
Különben A.Z. kinevezését 2000 januárjában hosszabb interregnum előzte meg. A megbízott igazgató, Mónus Ferenc elég sokat volt távol, mivel B-767-es cpt.-ként erőteljesen röpködött is a Malévnél, ilyenkor a megbízottat is helyettesíteni kellett, ez Férhezli József hatósági főmérnökre hárult. És ez jó hosszan így volt, nem éppen a magyar repülés előnyére. Lehet hogy valakink eszébe jutott a minisztériumban, hogy A.Z. előtt is volt élet, na de milyen?
Bátori László Creative Commons License 2002.12.11 0 0 201
Kedves jarod,

Ez roppant érdekes hír, de ha én akarnám a hatóságot "ténylegesen" irányítani, akkor ezt miért nem igazgatóként akarnám tenni, minek ehhez F. László?

Amúgy a pletykáról az a véleményem, hogy hülyeség :-)

Előzmény: jarod_ (200)
jarod_ Creative Commons License 2002.12.11 0 0 200
Kedves Laszlo!

Igaz az a pletyka, hogy a jelenleg meltatlanul felreallitott F. Laszlo hatosagi fopilota lesz az igazgato, te pedig a helyettesekent fogod a hatosagot tenylegesen iranyitani?

Előzmény: Bátori László (199)
Bátori László Creative Commons License 2002.12.11 0 0 199
Kedves badó,

Én nem azt mondtam, hogy ne nyissa ki senki a szájszervét, ha a szakma előrelendítéséről van szó. Azt viszont már elmondtam sokszor (egyebek között mindenféle PA végű szervezeteknek is), hogy kiindulásképpen el kellene fogadni azt a helyzetet, ahol a közlekedésben a légiközlekedés most van, és a különféle érdekérvényesítő akcióknál ezt figyelembe venni.

Ha négy öt hangoskodó repülész összejön és fenyegetőzik, az a közlekedés igazgatásának vezetői számára nem ugyanaz mint amikor pl. a mozdonyvezető szakszervezet vonja össze a szemöldökét. Tetszik, nem tetszik, ez tény.

Sokkal előrébb lehetne jutni valamiféle szakmai elképzelésekben, lehetséges alternatívákban, konkrét (nemcsak szakmailag, hanem jogilag is megalapozott) javaslatokban gondolkodva.

Még mielőtt félreértés történne pontosan tudom, hogy a szakma képviselőiben megvan az ehhez szükséges tudás és tapasztalat és józanság. A baj az, hogy többségében az üresfejű hőzöngők kerekednek felül.

Előzmény: bado (196)
meszaros_laci Creative Commons License 2002.12.11 0 0 198
"mea culpa, maxima culpa" = mea maxima culpa :)))

Sajnos az NTSB és a PoLéBiSz hatáskörei a repülés területén nem igazán különböznek. A munka (esemény) arányos létszám és pénz sem igazán különbözik.
Az EU szervezetek képviselőivel most 2 napig egy légtérben tartózkodtam és ami igazán meglepett, hogy a gondjaikat akár én is mondhattam volna, sőt nem egy téren,nem szervezetnél jobban állunk. Pl. Spanyolországban még mindig van egy kötelező katona a bizottságban (98-ig csak az volt) stb.
A jogszabályi háttérben nem a mi jogainkkal van a baj, hanem a környezet kötelességeivel. Hogy világos legyen: Jogszabály kötelezi a rendőrt, PLH-t stb. vizsgálat lefolytatására, attól függetlenül, hogy mi is ezt tesszük. De ez jól is van így, hiszen nekünk nem dolgunk a fülhúzogatás, de azért szükség az van rá. Ezt a problémát sehol nem tudták eddig feloldani. Mindenhol megbeszélés tárgy, hogy ki vizsgálgassa először a tárgyi bizonyítékokat. Olaszországnál és Franciaországnál jobb helyzetben vagyunk, mert nekünk komoly vitánk a rendőrökkel ezügyben eddig sem volt eztán meg már mér legyen. Igaz egyszer le kellett ülni és megbeszélni, de műkszik.
Pl. az NTSB jogálásáról meg tudom mutatni a pontos törvényi helyeket és szövegeket, ha érdekel, mert a személyes jó kapcsolat mián megkaptuk tőlük.
Szóval igazából jogrendszeri kérdések vannak (és azok mindenhol), tulajdonképpen csak élni (nem vissza) kell velük.
Munkáltatóm valóban nem küld sehová, mert ez az én dolgom és felelősségem. Pénz persze lehetne több is, de igazából az idő talán súlyosabb kérdés. A múlt héten is keten voltunk egy ilyen továbbképződésen és mehettünk volna négyen is, de akkor erre az időre le kellett volna állítani itthon a repülést :)))
Melyik esemény a fontos? Nos nekünk mindegyik. De azért látható, hogy a mai "sajtó" már legalább akkora felhajtást tud csinálni egy siklóernyős kényszerleszállásból, egy kismotoros eltévedéséből, mint egy MALÉV visszafordulásból.
Szeretni meg tényleg nem minket kell, arra ott anyu, apu meg a másik nem képviselői. Velünk elég sörözni, bár január óta ígéred a koordinátákat.:((

Előzmény: bado (196)
bado Creative Commons License 2002.12.10 0 0 197
Második bekezdés befejezése:
...össze sem lehet hasonlítani.
Előzmény: bado (196)
bado Creative Commons License 2002.12.10 0 0 196
Felhívom figyelmedet kedveském a mindenható elején és végén lévő ú.n. macskakörömre.
Ha jelentése nem világos, konzultálhatunk róla egy megfelelően felszerelt (sörcsap) oktatási helyiségben :-))

Viccet félretéve: persze, hogy nem mindenható, de majdnem ( :-) ). Azért abban egyetérthetünk, hogy a POLÉBISZ és a (pl) NTSB hatásköri (na meg az anyagi, személyi, stb.) lehetőségeit.

Abban feltétlenül igazad van, hogy olyan szinten tájékozatlan vagyok, hogy - mea culpa, maxima culpa - nem olvastam sem az ámerikai, sem a brit, német, stb. törvényi anyagokat, amelyek az adott ország repülésbiztonsági (és nem balesetkivizsgáló! Nagy különbség!) szervezeteire vonatkoznak. Ami információ rendelkezésemre - és valszeg kisebb bővítéssel a Te rendelkezésedre is - áll, azt különböző dokukból, meg hivatalos és feélhivatalos anyagokból, sőt hírekből szűrtük le. Ennek az az egyszerű oka, hogy a munkáltatód, az Állam nem tartja fontosnak azt, hogy Téged, az embereidet és azokat, akik a rendeleteket írják, nem küldik el tanfolyásokra, régebben és magasabb szinten prosperáló hasonló szervezetekhez tanulni, stb.
Ezért hát születik - a szándék jó! - egy ilyen felemásra sikerült szervezet, amelynek van is hatásköre, meg nincs is, beleszólhat a dolgokba, meg nem is, nincs is pénze, meg megintcsak nincs.

Az, hogy más országokban miért siránkoznak a hasonló szervezetek, egy dolog. Azt hiszem, nem tévedek nagyot, hogy őszintébblenne a mosolyod, ha Te is ezekért a dolgokért sírnál.

Szépen vázoltad a törvényi hátterét a POLÉBISZ munkájának. hasznos dolog, akinek eddig erről nincs információja, de én - csak ha nem lehetett volna kivenni a leírtakból - azt írtam le, hogy így ezek a jogszabályok (szerintem) nem megfelelőek az ilyen szervezet munkájának leszabályozásához. Magyarul nem jók.

Állati elnagyolt headline-ban már említettem előző hozzászólásomban a véleményem, ezt kibontani és részletezni ugyebár nem lehet eii, mert különben a jogalkotás olyan müszi munka lenne, hogy két sör között itthon megváltanám a repülést. És hát ez nem így van. Ja: és véleményemmel kapcsolatosan a tévedés jogát fenntartom (magyarul nem biztos, hogy mindenben igazam van).

Persze - mint erről is írtam más - nem vagyok olyan naív, hogy ne tudnám, hol a helye a repülésnek a hierarchiában: persze, hogy a béka segge alatt. Legutolsó alkalommal valamikor hetvenegynehányban, a MALÉV katasztrófa sorozat után lett egy rövid időre prioritásos pozicióban a repülés, akkor alakították a hatóságot, hogy a MALÉV ne magát felügyelje, stb. Azóta - hál'Isten - nem történt (nagygépes) katasztrófa. Ergó senkit nem izgat a dolog. A kicsik meg hadd hulljanak. Miniszteráji tevékenységem idejéből emlékszem, hogy ha leesett egy mg.gép, sport, vitorla. stb. a kutyát sem érdekelte. De ha a Malév Tupoljevnek leszálláskor kipukkant egy kereke, még aznap körmöltem a jelentést az aktuális miniszternek. Malév-vezér azonnal bejuthatott a főigazgatóhoz, más földi halandó (beleértve a LÜI aktuális igazgatót is) csak ha kaptak időpontot.

Igen (Bátori Laci), tisztában vagyok, hogy ez csak néhány ezer embernek fontos, aki ebből és, ez a hobbija. És akkor mi van? Ülljünk a seggünkön, nyugodjunk bele és örüljünk, hogy megint kaptunk egy alibi-szervezetet, vagy nyissuk ki nagyra a pofánk, hogy a repülés elfoglalhassa azt a helyet, ami jár neki és amit - többek között a hőn áhított JAA is kijelöl szakmailag? Nyugodtan ki lehet mondani, hogy a volt szoc. országok között - hogy is fogalmazzak finoman? - nincs egyetlen olyan szakterület sem, amelyben Magyarország az elsők között áll, legyen az akár szakmai, akár kereskedelmi, vagy sport, szabadidős része a repülésnek. Pillanatnyilag nincs mire büszkének lennünk.

És végül: Titeket POLÉBISZ) nem kell szeretni. Nem arra "csináltak" benneteket. Itt most úgy a szervezetet értem, nem az embereket, az más. Tudod, az a normális, hogy miután valamilyen vita során jól kik@@@anyáztuk magunkat, egy jót sörözzünk. Ez a történet nem arról (kellene) szól, hogy politikusan, körülírva a dolgokat bájvigyorgunk egymásra. A magyar NTSB igenis birjon erőből dolgozni, ha kell. A ti dolgotok pedig azon szabályok átíratása, amelyik betarthatatlan, vagy rossz. Meg egyéb más finom dolog, amiért nem mindenki fog Benneteket szeretni.
De hát ez van.

Előzmény: meszaros_laci (194)
székkutas Creative Commons License 2002.12.09 0 0 195
"A mi dolgunk, hogy a szabályok betarthatók legyenek, tehát be nem tartásuk csak ebből a szempontból érdekel."

Ez a repbiztonság egyik kulcsmondata. Javításának alapfeltétele. Ha kedvem és hangulatom lesz, erről majd részletesebben egyszer máskor itt beszélgethetünk.
Előzetesen, példaként mondjuk a mezőgazdasági repülésről....
Általános gyakorlat, (volt) hogy a normális napi repüzem, (műszaki üzemeltetés) repülés előtti, rep.közbeni és rep.utáni ellenőrzésből, ápolásból, és az eközben fellelt hibák kijavításából áll(t). Köztudott, hogy főleg a permetezés, gyomírtás nyugodt, szélcsendes, viszonylag hűvös, de semmiképpen sem kánikulai meleget igényel. Vagyis kora reggel és "hőttével" délután, egészen sötétedésig végezhető el jó minőségben, hatásosan sodródásveszély, károkozás nélkül. Éppen az az időszak kell erre, amikor az előírások a legtöbb műszaki munkát adják a gépen.
Ezért reggel, rep. előtti helyett egy gyors szemrevételezés (már amennyiben a pirkadat megengedi) esetleg motor- vagy hajtóműpróba és zsupsz sokszor rögvest teherfelszállással kezdve indulhat a robot.... Napközben aztán ha az időjárás kényszerpihenőt iktat be, lehet(ne) egy alaposab átvizsgálás... és este sötétedésig tartó repülés után a sötétben már kinek van kedve, röntgenszeme egy rep.utánihoz... (Erre mondták, hogy a rep.előtti az 1 ajtóbecsapás, a rep.utáni, az ugyanaz kétszer.)
Pedig a szabály az szabály...
A valóság: az állapot szerinti üzemeltetés. Ami talán logikus is lenne, ám a baj az, hogy ennek hatékonyságát, kinek-kinek a lelkiismerete, szakmai rutinja, szorgalma határozza meg. Sokaknál ez egyet jelent(ett) a bekövetkezett hiba kijavításával. Másoknál, csak az a hiba, amit a pilóta jelez. Pedig azt hiszem könnyen belátható, hogy hibák nagy része a kabinból nem érzékelhető.
A napi rendszerességgel előírt ellenőrzések célja a hibamegelőző karbantartás.
Ahogy fésületlenül itt elmakogtam, hát erre egy strapás időszakban, éppen akkor, amikor a legjobban nyúzzák a gépeket már nem nagyon jut idő....
Milyen szépen hangzik a bevezető mondatod kedves meszaros_laci!
Megismétlem: "A mi dolgunk, hogy a szabályok betarthatók legyenek, tehát be nem tartásuk csak ebből a szempontból érdekel."
Volt, van, lesz e téren is feladat. És nem is kevés!

Előzmény: meszaros_laci (194)
meszaros_laci Creative Commons License 2002.12.09 0 0 194
Na végre feléledtetek kedves Badó (pardon bado), brembo és székkutas.
"Én ugyanis NTSB-ben, BAIB-ben, stb gondolkoztam, akik ugyanis "mindenhatóak". Ez azt jelenti, hogy - kis túlzással - még a légügyi hatóságot is űberelik, ha kell, felülbírálhatnak, utasíthatnak requiremet-ek változtatására, meg hasonló finom dolgok".
Jól gondolkoztál. (???)
Sajnos nem tájékozódtál. De erre már volt egy szólás mondás a hatóságnál, az egykor volt közös munkahelyünkön.
Az általad említett szervezetek sem mindenhatóak. Az általam lentebb említett találkozón épp erről siránkoztak a Nagy-Brit és Nagy-Francia kollégák. Felesleges itt és most nagy politikusokat idézni a demokrácia jóságáról és használhatóságáról.
Szóval a lényeg: nekünk jogunk van ajánlásokat tenni és az ajánlásokat végre nem hajtónak magyarázkodia kell. ÉRTED?? Ilyen joga a magyar jogrendben SENKINEK sincs.
"ha kell, kimondhassa azt is, hogy a PLH egyes intézkedéseit el lehet felejteni"
Ilyeneket mi nem mondhatunk. Helyesen: kimondhatja, hogy a PLH egyes intézkedéseit módosítsa.
"Mert szerintem ...a repülésbiztonság a legfontosabb"
Szerintünk is. Mióta megvagyunk, minden jogszabály módosítás tervben kikérték a véleményünket, és eddig a szakmai fórumokon érvényesíteni is tudtuk a véleményünket. És nem erőből, hanem indokokkal, sőt néha a felvetők (üzembentartó) akaratával szembeni könnyítésekkel.
(igaz, még ne jelent meg:((()
A polcunkat azóta Bátori Laci leírta (kössz). Nincs az olyan alacsonyan, szép nagyot lehet onnan is esni.
Mint már írtam, mi utána járunk a pletykáknak is, hátha tanulhatna belőle valaki, de ÜGYET csak azokból lehet csinálni, amiről hivatalosan (nem a sajtóból) kapunk adatokat. Mi nem az Újságíró Szövetség (MUOSZ vagy hogy hívják) erkölcsi bizottsága vagyunk, hanem lehetőleg tények alapján javaslatokat tevők. Ha a pletykák alapján tennénk javaslatokat éppen Ti lennétek a legjobban felháborodva és joggal.
Az elit csapat, pedig a légjárók társasága kell legyen. El kell jutni oda, hogy a józan ész hamarabb kapcsoljon, mint a csendőr. (Tankolni nem a mi kedvünkért kell, hanem a gép fogyasztása miatt. Üzemképesnek nem miattunk kell lenni, hanem azért mert az egészséges stb.) A mi szerepünk, hogy a hiányosságokra, amiket nem vesztek (veszünk) észre, rámutassunk és felhívjuk rájuk a figyelmet. Hiszen amitt közismerünk azt betartjuk, NEM???
Lányok, Fiúk, a PoLéBiSz egy szakmai szervezet nem a rendőrség. Ha valaki(k) megszegi(k) a szabályokat (és itt nem elsősorban az írottakra gondolok, hanem a józan észre) az a PLH és a Rendőrség dolga. A mi dolgunk, hogy a szabályok betarthatók legyenek, tehát be nem tartásuk csak ebből a szempontból érdekel. Miért nem tartották be és nem az, hogy mennyire lehet érte bűnhődni.
"vagy figyelembe veszik ezt, vagy szabályos parabolaívben lekakilják"
Ez persze mindenkinek a szíve joga. A mi dolgunk, hogy elgondolkozzanak rajta és megfontolás tárgyát képezze. Ez pediglen MUNKA, amit nekünk kell elvégezni. A hitelképességünk megszerzése a mi dolgunk és TI vagytok a bírálók. Itt persze jobban esne, ha olyanok vonnák kétségbe tisztességünket, akikkel legalább volt dolgunk és látatlanban, zsigerből útálnak.
Higgyétek el, a jogos kritikát értjük (bár nem szeretjük :)))), de komolyan, ha valakinek gondja van írja meg, akár itt is. Olvassuk és meg hányjuk-vetjük, majd válaszolunk.
Szeretnénk, ha szeretnétek:)))))

Előzmény: bado (183)
Bátori László Creative Commons License 2002.12.09 0 0 193
Már meg ne sértődj, de szerintem ez naiv elgondolás.

A közlekedési helyettes államtitkárhoz tartozik a vasút, autópályák, miegymás.

Előzmény: 2bp (192)
2bp Creative Commons License 2002.12.09 0 0 192
Ha a Fórumon adott válaszát nézem, akkor talán. De lehet ez egy nagyon naiv remény is
Bátori László Creative Commons License 2002.12.09 0 0 191
És ennek szerinted köze lenne a légiközlekedéshez?
Előzmény: 2bp (190)
2bp Creative Commons License 2002.12.09 0 0 190
Ujsághír:
Ruppert László helyettes államtitkár elhagyja a Minisztériumot és előző munkahelyén Közlekedéstudományi Egyesületnél folytatja tevékenységét.
lehet, hogy valami mégis mozog ?
Bátori László Creative Commons License 2002.12.09 0 0 189
számít valami=számít valamit

Bocs reggel van.

Előzmény: Bátori László (188)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!