Keresés

Részletes keresés

LADA Creative Commons License 2001.12.09 0 0 3093
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
Előzmény: LADA (3092)
LADA Creative Commons License 2001.12.09 0 0 3092
hello!

mit tudtok erről az óráról: CERTINA DS CASCADEUR:
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]

jó?, minőségi? stb véleményeket várok köszi.

APT Creative Commons License 2001.12.09 0 0 3091
MAJTEE: Tényleg nem nagyon van róla információ. Az más kérdés, hogy a mai DOXA nagyon satnya karikatúrája évtizedekkel előbbi önmagának, és ezért - gondolom - többségünk nem is töri össze kezét-lábát, hogy utánanézzen (amit tudok róla: nagyon szimpla, átlagos technikájú és kivitelű óra, ehhez mérten nagyon drágán).
Előzmény: MAJTee (3090)
MAJTee Creative Commons License 2001.12.08 0 0 3090
Tényleg nem tud senki semmit az új DOXA SUB 300T-ről, vagy ezen a fórumon egyszerűen kizártátok a "játékból" a DOXA-kat?
Előzmény: MAJTee (3007)
APT Creative Commons License 2001.12.07 0 0 3089
LEJO: Sajnos a nem üveghátlapos kivitel esetén csak a tok megbontásával. Csúcs jó hamisítványok is vannak, de szerkezetet azért még nem hamisítanak (persze ETA van az eredetiben is, de alig felismerhetővé átpofozva). A leginkább mérvadó az ára. Ha nagyon olcsó, akkor vagy hamis, vagy lopott (ez az én szememben még rosszabb...).

FERCI: Szomorú. Az emberi alávalóságnak nincsenek határai.

Előzmény: Lejo (3086)
enigMa Creative Commons License 2001.12.07 0 0 3088
o és u betuket is tudok néha írni, csak lusta vagyok :))
enigMa Creative Commons License 2001.12.07 0 0 3087
Sziasztok,
nem nagyon értek az órákhoz, és nemrég kaptam ajándékba egyet, ami nekem nagyon tetszik, errol szeretnék hallani valamit, ( az ajándék ló fogáról ). Elorebocsátom, tudom, hogy nem egy márkás drága darab, de szerintem szép, mert egyszeru.
Japán karóra, ACUMEN Timestar, titanium tok és szíj, 5ATM - t bír. Analóg, dátum és nap jelzés. Van róla tapasztalatotok ? Elore is köszi.
enigMa
Lejo Creative Commons License 2001.12.07 0 0 3086
Sziasztok !

Milyen ismérvek alapján lehet eldönteni egy Cartier Pasha óráról, hogy az eredeti vagy valami távol-keleti kéz szülötte ?

Lejo

j b Creative Commons License 2001.12.07 0 0 3085
FERCI: Megdöbbentő eset, de bármilyen szomoru is, nem meglepő. Tudod, aki a Himalája megmászására törekszik annak és hozzátartozóinak kötelező ilyen eshetőséggel számolni s igaz ez az egzotikus helyeken gyakran járó kalandvágyókra is. Engem meg megbüntet a rendőr ha nem csatolom be a biztonsági övet. Én biztosan elkerülöm a primitiv helyeket, persze igy sem veszélytelen a mai világban léteznünk. Egyáltalán nem vagyok érzéketlen, de aki a tüzzel játszik...
TE O: Ritkán nyitogatott hütőbe tedd az órát egy megbizható hőmérő társaságában 24 órára, aztán ugyanolyan rugófeszitettség mellett, mondjuk teljesen felhuzva tedd a stand by üzemmódú video tetejére szintén a hőmérő mellé, az eltéréseket pedig egy nagyon preciz quartz órával (én egy Omega De Ville-lel csináltam=havi 0.5sec)mérd. A napi eltérést elosztod a hőkülönbséggel és megkapod a hőmérséklet változás okozta napi eltérést fokonként.
Ami a takarást illeti azért mp stoppos óránál sem egyszerü beállitani, mert minden szerkezetnek van egy kisebb - nagyobb holtjátéka s elsőre biztosan nem sikerül vagy elmászik egy kicsit.
Előzmény: Ferci (3084)
Ferci Creative Commons License 2001.12.07 0 0 3084
Azt hiszem aki szereti az orakat, tudja ki Sir Peter Blake, es ez a brutalis eset azthiszem meger egy sort.
Viszlat Peter!

http://index.hu/sport/amazonas1207/

te_o Creative Commons License 2001.12.07 0 0 3083
APT!

Hordva lehet hogy elegge pontosra be lehet loni, de pl. ejszakara majdnem mindenki leteszi. Akkor elgge jol le tud hulni. Szoval szerintem erdemes jol kompenzaltat venni - egy regebbi FE szerkezetes Roamerrel voltak ilyen problemaim, azota szegeny csak gyujtemenyes darab, pedig nagyon szep.

j b!

Hogyan merted ki a pontossagukat? Van vibrografod, turelmed, vagy vmi. spec. modszered? Egyebkent en is szeretem, ha eppen akkor eri el a percmutato az indexet, amikor a mp. athalad a 12-esnel... Masodpercstoppos oranal egyszeru a dolog, sima esetben nem pontosan lovom be a percre, hanem a mp-mutatohoz viszonyitok, az en oraim ugyis mindig sietnek picit.

oyster!

egyetertek veled, akinek nicsen oraja, az szenvedjen csak a bazi mobiljaval, mire elobanyassza, nem is pontos, a nyilvanos orak szinten nem, mindig meg nem ul mindenki gep elott (es az is pontatlan). Bar en is netes atomorahoz szinkronizalok. Kethetente.

te_o

j b Creative Commons License 2001.12.07 0 0 3082
OYSTER: Az előző irásomból látszik, hogy nem a pontosság kedvéért (arra nem elég hatékony módszer, hisz csak a poz. elt. küszöbölheti ki részben, a hőkompenzációt egyáltalán nem) hanem az esetleges megállás utáni állitgatás elkerülése érdekében használok nem hordott óráim számára felhuzót. S ez nem csak a komplikációkkal ellátott óráimra igaz, mert pl. az egyszerübb kronográfjaimnál sem birom elviselni, ha 60 mp-nél nem pont egész percindexet takar a nagymutató, ezt pedig mechanikus óránál néha többórás müvelet hajszálra eltalálni. Nekem olyan van, amilyet a legutóbbi Óramagazinban lehet látni. Ugy rémlik ebben a számban van Heuer cal.36 is!
Az ashford árai szerintem roppant elrugaszkodottak, nem hiszem, hogy minden amerikai ár ilyen magas lenne. Pl. az én Auguste Reymondom (fél éve volt náluk egy ugyan ilyen),4000 USD = majdnem 1.2 millió, mig itthon 300 ezerért vettem! (A kedv. ár volt náluk 3000 USD). De pl. az európai árak is az itthoni duplájában mérhetők nagyon sok internetes helyen.
j b Creative Commons License 2001.12.07 0 0 3081
APT! Köszönöm lenyügöző szakmai tájékoztatásodat roppant érdekes volt. Félek, ha ilyen órám lesz tényleg senki nem fogja nekem ugy beszabályozni, mint én tenném magamnak.
Az Omegával kapcsolatban: ismerem minden órám pozicionális elétéréseit, ezért tudom hogy kell őket lerakni. Az Omegám pl. szlappal felfelé pont ugy jár, mint mikor hordom (a poz.hiba kompenzálja a hőeltérést). Az Omegám és a Fortisom is 0.3 s/C hőkomp. eltéréssel bir. (kimértem 7 és 38 C fok hőmérsékleten!) A Fortist ha nem használom vagy kor. fel (-2) vagy kor. le kell letennem (+2s/nap), egyik nap igy másik nap ugy, s tök pontos. Az Auguste Reymond 0.2 s/C/nap hőelt.!! Bármilyen letett pozicióban 2-2.5 mp között jár, hordva pedig 0! Mint látod, a beszabályozás során mindegyik órámnál figyelembe vettem a pozicionális eltéréseket, a napi 1 max. 2 sec. eltérés a téli- nyári külső hőváltozásnak köszönhető. Ettől függetlenül kétségtelen, hogy ez csak az én lehetőségeim közötti legjobb beszabályozottságot eredményezheti, az általad leirtak még korrektebb beszabályozottságot tehetnek lehetővé, csak gyanitom azt senki nem fogja ilyen lelkiismeretességgel és türelemmel végrehajtani.
Törölt nick Creative Commons License 2001.12.07 0 0 3080
APT !
Én is kifejezem köszönetemet a kímerítő értekezésért. El ne kallódjon itt a háromezres süllyesztőben, szerepeltesd a honlapodon is !
Ja, sajna nem ittam mostanában annyit, hogy mérhető különbséget tapintottam volna ki:) De azért tanácsodra odakaptam...
És hát belátom, hogy ez magasztalásértékű volt kedvencem számára, így ismét egy Rolex-topic copy-ra kérlek. (Mély meghajlás.)

Más :
Múltkorában említettétek, hogy mára a mechanikus órák a luxuscikkek szintjére emelkedtek. Én ezt csak féligazságnak tekintem. A legtöbb mostanában itt tárgyalt márkára ez többnyire igaz. De, ha valaki kiszemel magának egy elérhető (nem luxusként nehezen kinyöghető) megbízható darabot (ez jövedelmi viszonyok eltérése miatt mindenkinél más-más lehet), akkor ahhoz lehet egy igazi ragaszkodással is kapcsolódni és a többi olyat, ami ezt luxussá tenné, figyelembe sem venni.
Nem tudom, mennyire vagyok érthető ? Tán egy hasonlat :
Aszt hiszem tán Gershwin-ről járja az az anekdota, hogy egy jólszituált New York-i liftbe belépve, ahol andalító muzsikaszó hangzott, megjegyezte "túl sok a zene". Értsd, a mai világban túl sok helyen hallani, így értékét veszíti az a magasztos pillanat, amikor élőben is hallhatjuk.
Nem tudom volt-e szerencsétek pld. Beethoven kilencedikjét valahol kazettáról egy üzletben visszahallani, illetve mondjuk ugyanezzel a kongresszusi központban elmélyülve találkozni ?

Szerintem legalább ekkora különbség van a mobiltelefonkijelző, monitorsarokóra stb. és egy jó karóra között. A legtöbbje, ami körülvesz minket valahonnan ismeri az idő aktuális helyzetét és ezt csak közli velünk. Ezzel szemben egy mechanikus óra MÉRI az idő múlását, azaz egy maga számára kiválasztott kis egység (mi tudjuk, hogy a billegő félfordulatáról van szó) elmúlásának számosságát szolgaian újra meg újra megjeleníti számunkra. Tehát tesz is valamit azért, hogy tudhassuk az időt. Ezért szerintem nem kellene, hogy luxus legyen, hanem egy nagy becsben tartandó darabként érdemes tisztelni.

Javaslom mindannyiótoknak, hogy ritkábban használja az előző segédidőinformációkat és támaszkodjon órájára. Annyiszor is örömet okoz, meg hát felfedezhető dédapáink korából az az érzés, hogy a karórámmal több vagyok mint az azt nélkülözők. (Itt az egyebekre támaszkodók ez utóbbi csoportba sorolandóak.)

Hayloft Ezekiel Creative Commons License 2001.12.06 0 0 3079
oyster köszönöm!

Vályi Úr csak immel-ámmal mesterem, bár volt szerencsém a keze alatt tanulni egy rövid stúdium alatt tokot nyitni és elméletet tanulni a práterben. Én nem vagyok órás, mást tanulok, de kell hozzá óra is. Elég rejtélyes voltam ? :)

Lehet valamit találni a TagHeuerekről itthoni neten? Főleg árak érekelnek, hoszú távú tervem, hogy összeköltözöm eggyel...

Azt már tudom milyen órát szeretnék, legalábbis külcsínileg, de a tartalom is fontos. Vályi úr fellobbantotta bennem az eddig lappangó szerelmet az órák iránt.

Hayloft

Előzmény: Törölt nick (3076)
APT Creative Commons License 2001.12.06 0 0 3078
OYSTER: Még annyit az El-Primero/Rolex viszonylatról, hogy egy adott werk legbonyolultabban megmunkált alkatrésze az alaplemez. Ebből több félét készíteni automatikusan magasabb költséget jelent. Tehát teljesen elképzelhető, hogy a Rolex-es beszállítói szerződés megkötése után úgy módosították az El-Primero alaplemezét, hogy mindkettő variációt ki tudja szolgálni. feltehetően ennek láthatod nyomait a Zenithedben!

No és akkor kicsit összeszedtem gondolataimat a Rolex Microstellájáról:
A billegő mint lengőrendszer pontosságát meghatározza a hőmérsékleti és a pozicionális hiba. A hőfüggésért elsősorban a hajszálrugó felelős, és bár léteznek és ma elterjedten használtak korszerű, kis hőfüggésű (és antimágneses) ötvözetek a hajszálrugó számára, de ezek hőfüggése sem zérus. A fennmaradó hőmérsékleti hibát a billegőnek kell kiküszöbölnie, amelyre számos megoldás van (bimetál billegő stb...), de az ilyen kis hőfüggésű rugóknál szokásos megoldás olyan hengerelt fémötvözetek felhasználása, amelyeknek meghatározott szálirányú kristályszerkezete van, és ezért az egyik irányba nagyobb a hőtágulásuk. Úgy kialakítva a billegőt ilyen lemezből, hogy a nagyobb hőtágulás a küllők irányába mutasson, olyan billegőt kapunk, amely melegítésre oválisabbá válik, és a koszorú megfelelő méretezésével elérhető, hogy csökkenjen, és ne nőjön ilyenkor a tehetetlenségi nyomatéka, amellyel kiküszöböli a hajszálrugó hőhibáját. De ez gondosan egymáshoz méretezett billegőt és hajszálrugóhosszúságot feltételez. Ez az első pont, ahol a hajszálrugókulcs beleszól a dologba, ugyanis a hajszálrugókulccsal gyakorlatilag a rugó aktív hosszát változtatjuk, tehát kis mértékben bár, de felborítjuk a méretezett egyensúlyt.
A nagyobb gond a pozicionális hiba környékén van. A pozicionális hibát ugyebár az okozza, hogy ha a billegőnek, mint lengőrendszernek a tömegközéppontja nem esik pontosan egybe a billegő tengelyével a teljes lengés alatt folyamatosan, akkor a föld gravitációs tere (és a változó csapágysúrlódás) befolyásolja a lengést, az óra különböző pozíciókban másképpen jár. A kiegyensúlyozatlanság a billegő nagyon pontos kialakításával ugyan minimálisra csökkenthető, de az igazi nagy gondot a hajszálrugó okozza. Az ugyanis lengés közben "lélegzik", és mivel két vége két különböző sugarú körön van befogva, ezért ez a lélegzés egyáltalán nem koncentrikus. Féloldalasan tágul-szűkül a rugó, és így az általa kiadott egy tömegközéppontra redukált elméleti modell egy vándorló pontot mutat, ráadásul közben oldalirányú húzást-nyomást is gyakorol a billegőtengelyre, amely lengés közben változó nagyságú oldalirányú csapsúrlódást okoz. Ez a hiba nagyon precíz kivitellel sem küszöbölhető ki, itt már konstrukciós megoldást kellett találni! Ennek a legkorrektebb kiküszöbölésére született Breguet géniuszából a tourbillon, de hát sajnos ma még nem futja mindenkinek 10 milliós órára... Egyszerűbb, és jó eredményt ad a - ó, mily meglepő! - szintén Breguet által kitalált hajszálrugó véggörbe. Ennek lényege, hogy megfelelő (komoly matemetikai ismeretek birtokában megszerkeszthető) ívben a hajszálrugó külső - rögzített - végét a rugó síkja fölött visszahajlítva, és a külső átmérőnél jóval beljebb befogva olyan rugógeometria alakítható ki, amely csaknem tökéletesen koncentrikusan lélegzik. Ez sem 100%-os, de rendkívül nagy, akár kronométerbe is alkalmas pontosság is elérhető. A még jobb megoldás a mindkét végén hasonló véggörbével kialakított hengeres, vagy hordó alakú rugó használata (ez egy csavarrugóra hasonlít). Ezzel már szinte tökéletes kiegyensúlyozottság érhető el, az összes hajókronométer ilyennel készül. Hordozható órák esetén azonban "kis" bibi vele, hogy nem síkban van, mint a szokásos spirál hajszálrugó, tehát drasztikusan megnöveli az óra magasságát. Tekintve hogy az ilyen rugó legalább 1-1.5cm magas, belátható, hogy ez sem zseb, sem karórában nem alkalmazható. Marad tehát a Breguet hajszálrugó. Ezzel boldogok is lehetnénk, csak itt megint közbeszól a hajszálrugókulcs! Amely ugyebár változtatja a befogási pontot, és ha nem is teljesen, de azért valamennyire agyoncsapjuk vele a szépen kiegyensúlyott (és hőkompenzált) rendszert. Ezen a problémán a különböző finomszabályozó rendszerek (hattyúnyak, Triostat stb..) semmit sem tudnak segíteni, csak egy adott pozícióban teszik az órát maximálisan finoman behangolhatóvá. Az ideális rendszerben tehát nincs hajszálrugókulcs (minden hajókronométer kivétel nélkül hajszálrugókulcs nélküli), és más lehetőség híján a billegővel kell a finombeállítást megoldani. Ennek az elve mindig ugyanaz: valamilyen módon a billegőkoszorú tehetetlenségi nyomatékán(TETA-ján) kell változtatni. Ez jellemzően néhány ott elhelyezett súly kijjebb-beljebb mozgatásával történik. Általában erre csavarokat használnak, amelyek szinte mindig aranyból készülnek a súly és a korrózióállóság miatt, és tulajdonképpen ezen az elven működik az összes elterjedt hasonló megoldás is. A karórában az alábbiak ismertebbek:

Audemars Piguet és Philippe Patek közös műve: Giromatic. Itt a billegő koszorúján nyolc kis tengelyen forgó szárnyas súly van, amelyek szárnyai mozgathatóak. Ez a legfinomabban szabályozható megoldás.

ROLEX: Microstella. Itt a billegő koszorújából 90 fokonként befelé néz négy kis csavartengelycsonk, amelyen négy kis anyacsavarhoz hasonló hengeres súlyocska van, amelyet ki-be csavargatva beállítható a rendszer.

OMEGA: cal.2500: az új Co-Axial gátszerkezet is hasonló megoldást használ, de itt csupán két iciny-piciny kis csavar van egymással átellenben a billegő koszorújában. Ez csak nagyon kis utánállítást enged meg, így eleve roppant precíznek kell lennie a rendszernek.

És természetesen a problémát eminens módon abszolválja az összes tourbillon (és caroussel) szerkezetű óra is.

Kicsi árnyaltabbá teszi a problémát az, hogy a hőhiba karóránál nem szokott nagyon zavaró lenni, hiszen a hordott óra átveszi és elég egyenletesen tartja a test hőmérsékletét. A pozicionális hiba problémáján meg sokat csökkent karórán az, hogy az óra hordás közben rendületlenül változtatja pozícióját, így a hiba nem jelentkezik akkora mértékben. Ennek következénye az, hogy egy folyamatosan és viszonylag egyenletesem mozgó személyen egyedileg beállítva az órát is nagyon nagy pontosság érhető el. Így fordulhat elő, hogy J B topictársunk olyanra tudta tuningolni Omegáját, mint egy jó kvarcóra. De ez a pontosság csak hordva igaz, letéve, mi több különböző pozíciókba letéve (J B - próbáld csak ki!) nem fogja hozni ezt a pontosságot. Más kérdés, hogy a mai nagy pontosságú technológiákkal és jó anyagokal olyan jó eredmények érhetőek el, hogy a hagyományos hajszálrugókulcsos szerkezetek is tudják hozni a C.O.S.C. kronométerbizonylat előírásait, sőt - mint látjuk - hordva még sokkal jobb eredményeket is. De ez sem változtat a tényen, hogy elméletileg jobb megoldás a hajszálrugókulcs nélküli billegő (OYSTER most bal kézzel fogja a máját, és élvezi, ahogy nő...). Az ilyen rendszereket ugyanakkor sokkal macerásabb, keservesebb beállítani, és otthon ez nem is oldható meg, hiszen minden állítás után a billegő kiegyensúlyozására is figyelemmel kell lenni. Ez a nagyon munkaigényes beállítás a legfőbb oka annak, hogy nem sokan alkalmazzák, hiszen pl: eleve csavaros billegő alkalmazása esetén ez a konstrukció tulajdonképpen még egyszerűbb is, mint a hajszálrugókulcsos kivitel. De egy mezei órás lehet, hogy inkább harakirit követ el, semhogy egy ilyen órát behangoljon!

ORAGYUJTEMENY

APT Creative Commons License 2001.12.06 0 0 3077
OYSTER: Látom nagyon be vagy indulva az Heuer "dátum a hatosnál" kialakítású El-Primero bázisú órájától. Van róla képem, alkamasint küldök, de a HEUER honlapján is megnézheted az órát. Amúgy nincs ebben csoda, az El-Primero egyszerű dátumgyűrűs, és csak annyi történt, hogy áthelyezték a dátumablakot. A dátumgyűrű és az alsó óragyűjtőszámlap mutatója között pedig azért van akkor a távolság, hogy egy kicsit csökentett méretű gyűjtőszámlap elfért, és a nagyon jó optikai design miatt nem zavaró a kisebb méret és rövidebb mutató. Egyszóval: végülis semmi különös!
Előzmény: Törölt nick (3076)
Törölt nick Creative Commons License 2001.12.06 0 0 3076
Hú, mennyi vagdalkozó gondolatom kevereg...

APT !
Nem nyúltál darázsfészekbe. Csak hát ismered az elkötelezettségemet :)
Ellenben a Zenith-Rolex, manufaktúrális mivolt és árazás fordított aránya valóban igaz. Sőt még az is jó a Zenith-ben, hogy az emberek szemét majdhogynem kiszúró méretű értékes kronográfjai is diszkréten a háttérben tudnak maradni, annak köszönhetően, hogy a hobbitársak kivételével szinte senki sem ismeri.
De visszatérve a korábbi beltartalomtémára : Nem tudjátok, vajon tényleg azért nagyobb-e az átmérője a billegő süllyesztésének, mint amire gondoltam ? Sőt, még a mikrostella hídjának a második csavarjának a helye is felsejlik használatlanul. Eszerint az El Primero masina alaplemezének kialakítása módosult a Daytona-ba való beillesztés során ???

Glashuette !
A kiállításon magam is megfordultam. Volt ott többféle öröknaptáras IWC is. Azonban az általad említett szögletes modell biztos, hogy nem a Portofino, az ugyanis igencsak lapos kerek tokozású. És hát a Portofino - egy korábbi ETA-IWC párhuzam említésed ellenére - nem ETA-ra épül, hanem alighanem a Jaeger féle extralapos kétmutatós kérifelhúzós werkre. Az öröknaptáras szerkezet mérete pedig állítólag világrekord laposságú.
Szóval valóban értékes darab.
Én erre gondolok :

A teáltalad említett pedig alighanem ez az automata Novecento lehetett :

Nekem az előző a szimpatikusabb, habár ez csak plátói gondolat...
Más :
A Valjoux 7750-es valóban gyorsabban hozza a felhúzottsági állapotot, mint az El Primero ? (Én eddig úgy tudtam, hogy ez az említett ETA csak az egyik rotorforgási irányban húzza fel a rugóházat.)
Habár az viszont minden esetre hátrányként igaz, hogy az El Primero rotorforgása igencsak kihallható. (Egy Rolex csendesebben végzi a dolgát.)

J B !
Milyen automata húzón pihegnek óráid a viseletmentes időszakban ?
Több órát egyszerre húzó csápos masina, vagy esetleg a HRM Gyula King által korábban itt már bemutatott exkluzív belsőmozgatású dobozba teszed őket ? És mik a tapasztalataid ?
(Egyébként ennek a felhúzottságban tartásnak és csak az ilyen elállítódható esetben látom az értelmét.)

Hayloft Ezekiel !
Igen jó mestered van. Tud itt valaki még újat mondani ?
A TAG Heuer-ről itt korábban sok jó hangzott el. (Sőt én még most is faggatózom a Cal36-os Monza számlapelrendezése felől. Ugye, állítólag "dátum a hatosnál". - Valaki ! Képet !)
De szerintem volt ám ennél a háznál egy korábbi darab is, ami ma még tán jó áron beszerezhető pilótáktól. Ez a HEUER Montreal volt, Valjoux 7750-nel. Egyik topictársunknál egy csodásan felújítottal volt szerencsém találkozni.

Carcharodon !
Múltkor beszéltünk utánajárásokról. (Egy APT link pedig felelevenítette bennem, hogy akad némely érdemes honlap sok infóval.)
Tehát :
Jó kiindulási alapként szoktam használni a magyar tájmdizájn-t .
Aztán néhány tengerentúli árat meg lehet ismerni a korábban említett diamond-hoz hasonlóan az ashford-on is.
És a használt érdemesebb darabok áraira jó viszonyításokat szoktam találni itt is és itt is.

Törölt nick Creative Commons License 2001.12.06 0 0 3075
SukosdG !
Erről az ETA kapcsolatról - ha van - minden infó érdekel. Csak jöjjön !

APT !
Valóban elszabadultak az árak.
De nem csak nálunk. Én például itt időnként szemmel tartom a kinti lehetőségeket, de hát immár nem igazán akad érdemes darab 3000 DEM alatt. (Korábban még jócskán volt fellelhető.) Idehaza még mindig akad szerencsére "áron alul" is.
Ellenben az általad említett Rectangular példány a szememben maga a megtestesítője annak a ténynek, hogy ez nemcsak a kivagyi villogtatás tárgya lehet, hanem igenis tradícionális márkáról beszélünk, aki már a saját hőskorában is meglepően jó megoldásokat alkalmazott. (Mint említetted is, ez az akkor még ritka középső másodpercmutató a sajátos feszítésével, illetve az ütésbiztosítása is pont erről árulkodik.)

j b Creative Commons License 2001.12.06 0 0 3074
LACEK! Fog, de nem veszélyesen és inkább csak az éleknél ami nem nagyon feltünő. Én másfél éve kb. kétnaponta használom munkaidő után (irodában más a stilusom) és csak akkor vettem észre változást mikor visszaraktam rá időlegesen a fémszijat. Egyáltalán nem üt el csak közelről éles szemmel vehető észre a füleknél. Ha 5 év után ez jobban látszik, a karbantartás során ujraszórathatod s vadi uj lesz kivül is. A Poenban szerintem bármikor bevállalják a homokszórást akármikor és max. 10 pénzért. Pl. ha nagyon összekaristolod, de ez is sokkal jobban látszana egy polirozott acéltokos óránál.
Nekem egyébként van egy olyan fekete szlapos kronóm mint a korábban választott Omegád, de a teljes naptáras, 427 volt bőrszijjal, remek darab, ennek pontosságáról irtam nem sokkal lejjebb! De mivel nem vizálló ezért akartam egy Sinnt vagy Breitlinget is strapásabb körülményekre s a Sinn helyett vettem a Fortist. Amint a kezembe vettem a két órát a Poenban már nem is kellett gondolkodnom a kettő között.
Előzmény: Lacek XS (3073)
Lacek XS Creative Commons License 2001.12.06 0 0 3073
j b: jo a memoriad. O+A Speedmaster Date volt a kivalasztott, de hosszas szemezgetes utan rajottem, hogy szep-szep, csak eppen en nem hasznalnam ki a stopperfunkciot, nem is vizallo, de legalabb 390K jo magyar forintot elkernek erte. Igy lemondtam a kronografokrol es egy egyszerubb, massziv (de azert nem krumpli) es vizallo orat kerestem. Az emlitett Fortis modell az ami igazan megtetszett es az ara sem egetvero. Az altalad emlitett 200-as hatar alatt van.
Szoval a Fortisrol: nekem csak egy aggalyom van, megpedig a matt acel. Nem fog ez fenyesedni idovel?

Udv
Lacek XS

Előzmény: j b (3072)
j b Creative Commons License 2001.12.06 0 0 3072
APT! Akkor lécci! Biztos vagyok benne, hogy a nem rolexeseket is érdekli egy ilyen müszaki fejtegetés.

LACEK! Tán egy Speedmaster date volt?

Előzmény: APT (3071)
APT Creative Commons License 2001.12.06 0 0 3071
j b: Így már értem, mi több, egyetértek. A ROLEX Microstellával kapcsolatos kérdésedre meg az a válasz, hogy azt valóban nem fogod tudni házilag finombeállítani. De ezzel együtt ez a korrekt megoldás, ha érdekel alkamasint kifejtem, miért.
Előzmény: j b (3070)
j b Creative Commons License 2001.12.06 0 0 3070
APT: Pont azt próbáltam hangsulyozni, hogy a nem TOP QUALITY, tehát árban elérhető órák is lehetnek remek darabok s gyakran egy-egy casiot vagy citizent viselő ócskázza szivesen ezeket (nekik savanyú a szőlő). Nekem azért nem kell a 200 ezres mert kronográfban automatát nem találsz hasonló árban én pedig ezeket preferálom különösen.
Köszi a jótanácsot de a barátnőm inkább tegyen néha megjegyzéseket. Tudod, házasodni meg meghalni sosem lehet elég későn!

LACEK: Neked nem egy jópofa Orisod vagy Omegád van vagy rosszul emlékszem? A Fortisom pont olyan amilyet irtál csak éppen kronográf is. Meglep, hogy a Poenban nincs, szerintem gyorsan tudnak keriteni egyet ha kell. Egyébként ha a 3 mutatósat veszed nagyon olcsón kapsz egy nagyon jó és pofás, strapabiró órát!

TE O: Gondoltam, hogy nem csak ketten vagyunk igy! Sajnos az én Kedvesem is néha rácsodálkozik egy-egy automatára, ezért nagyon gondolkodom, hogy most karácsonyra tán meg kellene lepni eggyel. Biztos nagyobb lenne utána az empátia is.

Előzmény: APT (3069)
APT Creative Commons License 2001.12.06 0 0 3069
J B: Ezt nem értettem teljesen. Ez úgy értendő, hogy szerinted 200 körül még nem lehet rendes órát kapni?

Más: A barátnőt el kell venni feleségül, és akkor már nem mond ilyeneket. Legalábbis nekem nem...

Előzmény: j b (3065)
Lacek XS Creative Commons License 2001.12.06 0 0 3068
j b: irtad, hogy van egy Fortisod. Meselnel rola? Elonyei, hatranyai? En is egy Fortist neztem ki (Official Cosmonauts Day/Date, fekete szamlap, acel "szij") csak eppen nincs a Poennal.

Udv
Lacek XS

Előzmény: j b (3065)
te_o Creative Commons License 2001.12.06 0 0 3067
Hali!

j b!
Az en baratnom is valami hasonlot erezhet, bar ezt igy nem kototte az orromra... :) Viszont egy-egy szep darabot o is megcsodal. :))))

glashuette!
igazad van a Cellinivel kapcsolatban, de az meg nem minositi, hogy nem illik a kollekcioba. Egyebkent nezd meg az AP-t. Royal Oak vagy Classic vonalak - teljesen kulonbozoek. Egyebkent a Cellini ha nem ekszerora, akkor mi? Mint ahogyan a sok arany Daytona is az, csak hivalkodobb. (lsd APT hozzaszolasa.)

te_o

j b Creative Commons License 2001.12.06 0 0 3066
OYSTER! Ez a microstellás szabályozás azt jelenti, hogy ha sikerül begyüjtenem a már emlitett Rolexet, nem fogom tudni magam beszabályozni? Ti. az összes többi automatámat magam állitottam be napi 1-2 sec pontosságura. (A szerkezetekről csak ennyit: Az Omegám, ha rendszeresen hordom egy hét után sem siet többet 1 mp-nél, nem naponta, összesen!)
j b Creative Commons License 2001.12.06 0 0 3065
GLASHÜTTE! Nem csak mert az utolsó sorodat tőlem idézted, de majdnem mindenben egyetértek. Azonban vannak órák amelyek minden csodálatunk ellenére elérhetetlenek lesznek a jövőben is. Ezeket csak az árukért tudjuk szidni. Amelyek nehezen de mégiscsak megszerezhetőek, azok között is találok pompás darabokat, én pl. örülök, hogy az Omegának nem csak 10 milliós órája van, hanem 5-600 ezerért is lehet kiváló (átdolgozott és egyedenként átvizsgált) szerkezetet kapni tőlük. Igaz, hogy van 200 körül is, de az nekem sem kellene. (Van akinek ebben a kategóriában is csak a szőlő savanyu szerintem!!)

Egyébként én pont azért vettem Sinn helyett Fortist, mert azon is messziről látszik, hogy az. Pedig Sinnért mentem be a POEN-ba! (CARCHARODON! ez Neked is szól)

MINDENKI: A barátnőm már nagyon féltékeny az óráimra, mert szerinte sokkal többször nézek rájuk, mint Őrá. (van benne valami) Más nem tapasztalt ilyet?

Előzmény: glashuette (3063)
APT Creative Commons License 2001.12.06 0 0 3064
GLASHUETTE: Lám, lám, ízlések és pofonok. Nekem például nagyon tetszik az FC HeartBeat (designra jobban, mint a L.U.C. 1.96!), vettem is magamnak belőle. És úgy tűnik, ezzel azért nem vagyok egyedül. Mindenesetre ne bántsunk csak azért egy órát, mert nem tetszik. Az ipari formatervezés a művészetek közé tartozik. A művészet meg egy olyan dolog, amelynek adott remeke vagy tetszik valakinek vagy nem, már persze ha a nyilvánvaló melléfogásoktól eltekintünk, és az FC biztosan nem az. Szerintem egyébként a Rolex Cellini sem olyan rémes, különösen, ha a saját korának ízlésében próbáljuk a helyét megkeresni. Ékszeróra, és kétségtelenül nem az a markáns ROLEXes stílus, de nyilván van és volt akinek tetszik, annak ellenére, hogy az illető nem teljesen degenerált ízlésű. Műszakilag azonban a Cellini is hozta a megszokott ROLEX színvonalat. Én például sokkal rémesebbnek tartom az elsősorban közel-keleti vevőknek készült millió ékkővel felismerhetetlenné tett ROLEXeket (de csinál ilyen undormányt sok más cég is, pl: az FC-is, hisz ugye pénz beszél...), amelyek általában a "szolgálati" rózsaszínű vagy kanárisárga Rolls-Royce-ban ücsörgő arab sejkek kezén szoktak előfordulni. A minap módom is volt egy szingapúri pacák kezén megcsodálni és kézbevenni egy ilyen 200.000 USD árfekvésű Rolex Oystert, 18K, a lünettán fél kiló rubin, a számlap összefüggő zöld a smaragdoktól, a szíj aranya alig látszott a gyémántoktól. Az és ízlésem alapján az egészet ki lehetne tenni egy kiállítási vitrinbe, és aláírni nagy táblára, hogy: A GICCS. Ez a stílus azonban a közel- és távol keleti kultúrkörben osztatlan lelkesedéssel fogadtatik. Ergo - nem mondhatjuk, hogy ez rémes, hiszen teljesen normálisnak tekinthető népek ezt szépnek látják. Hiába, no, ilyen a művészet...
Más: Az 3.96 létezik hasonló vésett arany rotorral is, mint az 1.96, és a felhúzószerkezet szerintem ugyanaz, még ha szándékosan más színre is edzették a kerekek egy részét. A billegő szabályozás ugyanakkor nem a hattyúnyakas-mikrométercsavaros, csak "egyszerű" Triostat. Ezek alapján olyan nagy pontossági és minőségkülönbség biztosan nincs köztük, mint amekkora az árkülönbözet, de láthatóan Chopardéknál az 1.96 a kinevezett automata presztízsmodell, drágább tokba is teszik, és feltehetően már csak presztízsokokból is többet kérnek érte. Összességében kétségtelenül többet adnak vele, mint a 3.96-al, de talán nem annyival, amennyivel drágább az óra. Persze ha konkrétan és kizárólag az 1.96 okoz nálad szívdobogást, akkor vedd úgy, hogy nem írtam semmit!

ORAGYUJTEMENY

Előzmény: glashuette (3061)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!