Szevasz!!!
Szerintem azért nézd meg a suzuki hollósnál a lianákat, akciós náluk az 1,6 GS (5ajtós 3,5, 4ajtós 3,6 mill) biztosan nem döntesz rosszul szerintem, egy igazi japánban gyártott autó csak jó lehet!!!
Sziasztok!
Én is egy 1.3-as Lianara fizetnék most be. Ahogy végigolvastam a teszteket, véleményeket, összesen annyi baj volt az autóval a legtöbbeknek, hogy csúnya (ez léggé szubjektív, nekem tetszik), illetve hogy a motorja gyenge (kipróbáltam, nem országúti versenyzésre tervezem, nekem elég). Na ha ennyi baja van ennek az autónak, akkor nem lehet olyan nagyon rossz vétel!
Üdv: GRoF
Valami hasonló, csak nem osztopgatják, hanem fosztogatják....... Ahogy én tudom a Liana még 2 évig marad a gyártásban, és most a Wagon R+ megy ki szép lassan, kb ez a Mercedes A osztály megfelelője, a liana jóval nagyobb. Az új modell 2006 ra várható
Sziasztok!
A minap voltam a Suzuki szervizben és azt hallottam, hogy hamarosan le fognak állni a Liana gyártásával (és egy új, a Merci A-osztályához hasonló kasznis autóval fog jövőre kijönni a Suzi. Van rá esély sajnos, hogy ez a Fiat Idea Suzukivá formált gépe lesz. A totalcar tesztelte.)
üdv
togaba
Ha a Swift sportosságát várod a Lianától akkor csalódni fogsz. Szerintem az az autó nem erről szól...Ez persze nem zárja ki hogy aki szereti az autmatát, az úgy rendelje meg. Az amerikai változatban egy 2.3 literes 150 lóerős motor van gondolom automata váltóval. De ez hála istennek nem amerika....
Az a baj, hogy megszoktam az 1,6-os swift dinamikáját, és már kéziváltóval sem hinném, hogy hasonlót tudna a 3 mázsával nehezebb liana, nemhogy autómatával.
Én úgy vagyok az automata váltóval, hogy zavar, hogy nem érzem a kapcsolatot a talaj, és a motor között, ja és a bal lábammal nem tudok mit kezdeni. Egyébként szerintem a z 1.6 os motor 106 lerője elég az automata váltóhoz, persze a porche carrerával kár összehasonlítani
Nos, én úgy vagyok vele, hogy a vezetéshez hozzá tartozik a sebességváltás is. Egyszer egy német rokon mutatta kint az automata (rövid o-val) váltós kocsijukat, és mondta, hogy a felesége miatt vette, mert ő nem szereti a hagyományost. Biztos kényelmesebb, ha megszoknám, nyilván más lenne a helyzet (és talán a véleményem is más lenne), de nekem nem hiányzik...
Én is szívesen kipróbálnám, csak hát az 1.5-ös másféléves Ignácz a tax katalógus alapján jó ha megér 2milliót, az engem érdeklő 1.6-os ötajtós GS Liana meg kb. 3.7 . Az gyakorlatilag majdnem kétszeres ár. Könnyebb lenne , ha itt lenne a kezemben az Ignis újkori ára:), de hát az sose vót, mindig beszámítással vettem...
Volt már a tulajdonodban autómata váltós kocsi 3 napnál hosszabb időre????
Szerinted a liana egy sportkocsi, hogy kézi váltó kellene hozzá???
Az ilyeneket csak olyanok szokták írni, akiknek még nem volt autómatájuk. Mielőtt én megvettem az elsőt, én is így vélekedtem, azóta meg azt mondom, az előgyújtást sem akarom már kézzel állítgatni, pedig régen az is a kormányagy közepénél volt megoldható.
Hát sajna én is csak lianáról álmodozó vagyok, és félek, ha nem lesz valami értelmes nagyobb motor, hogy autómata váltót is könnyen vegye, másról kell majd álmodoznom. Pedíg nekem tényleg tetszik!!!!
Még néhány dolog. Az első lökhárító ahol találkozik a fémrésszel alul mindkét oldalon megnyomja a lemezt, és ott megreped a fényezés. Egyébként nagyon vastag pl a Swifthez képest a rétegvastagság.
A kérdések:
1. 3500-4000 es fordulaton van e valami hangosabb búgó motorhang, vagy csak az enyém ilyen?
2. Esetleg tudja valaki hogy kell kicserélni a műszerfalban a szellőzőhöz tartozó izzókat?
Suzuki – találkozó Sopronban Várunk minden Suzukist 2005. június 25-26-án
A találka a soproni Tesco parkolójában lesz 2005. 06. 25-én 10 órakor. Programjaink között szerepel: Ügyességi versenyek Fertõ-tó (fürdési lehetõség)
Felvonulás a városban Hivatalos gyorsulási verseny igény szerint (1099 Ft/fõ) Baráti beszélgetések, „ivászat” hajnalig Tesztautók kipróbálása Tuningalkatrészek, dekorációk Szállás: A brennbergi volt úttörõtáborban lesz faházakban, 6 ágyas szobákban. (1900 Ft/fõ/éj) Részletes info: a 06/20/310-4720-as telefonszámon (Petrik Gyula)
Sziasztok!
Ígértem, hogy leírom, néhány tapasztalat a Lianárol
Kb 3 hete vettem 2002/9 havi 5 ajtós fehér Lianát sérülésmentesen 65ezerrel 1484 000 Forintért. Banki leadott autó, így egy kicsit több bonyodalom van vele mint mással. 2002/10 től árulták a Sedant és akkor változott a kárpit feketére, hátul 3 teljes értékű biztonsági őv, kartámasz , digitális óra, bőr a váltógomb körül, lehajtható kapaszkodók.
Általános jellemzés: Egy más érzés, mint az eddigi Suzukik. Más minőség is talán. Praktikus, és kényelmes egyterű bár a kategóriából sok tekintetben kilóg(tengelytáv, szélesség), és kissé fapados(digitális óra, fedélzeti számítógép hiánya). Aki meg tud barátkozni a szokatlan formával, nem bánja meg a választást. A belső tér kissé puritán ebben a kategóriában, de jó hogy egyedi, nekem a digitális műszerfal nagyon tetszik. A hangszórók, akusztikai szempontból jól pozícionáltak,a gyári hangszórók csak átlagigényt tudnak kielégíteni, az elsőt érdemes 16,5 cm esre kicserélni, ami nem könnyű feladat. A motor alapjáraton, és 3500-4000 es fordulaton kissé morgós máshol gyönyörűen jár. Ez nem tudom hogy hiba e vagy tulajdonság. Az utazás közben alig hallható zaj, zörgések alig zavarják meg a gondtalan vezetést. A váltó pontos, jól kapcsolható. A fékek néha bizonytalanul erőtlenek nehezen lassítják az1,2 tonnás karosszériát. A futómű kellemesen lágy ami nem megszokott az eddigi suzukiktól, csak néha válik a hátsó rész pattogóssá. Az autó az elődöket követve tartós, és megbízható, de biztonságos, és nagyon kényelmes.
Költségek: A Liana fenntartási költségei Suzukis szemmel magasak. A fogyasztás(város, országút, autópáya 120-150) : 7.7 - 7.2 - 6.1 - 7.2 A súlyadó, kötelező is elég magas.
Szerviztapasztalatok: A 3 éves autók teljesen galvanizált karosszériáján rozsdásodás nem tapasztalható.
Egyéb tapasztalatok : Jól áttekinthető karosszéria, elöl és hátul nagy lábtérrel. A csomagtér a kategóriájában kicsi, nagynak tűnik , de a két teleszkop sok hasznos helyet elvesz, és a tervezésnél a kalaptartót magasabbra kellett volna helyezni. A kalaptartóval egyébként is sok baj van rossz a rögzítése sokszor leesik, a két gumi támasz sem megfelelő. A Brigestone gumik vizes úton furcsán csikorognak, az első kerék sokszor kipörög. Zavaró a hangos motor 3500 nál. Más nem tapasztalt ilyesmit? Nehezen jöttem rá a műszerfalvilágítás használatára.
Mára ennyi
Gábor
Az a hír járja, én a Suzuki Márkaszervizben hallottam, hogy a Lianát itthon fogják jövőre gyártani. Aminek a szerelőm egyáltalán nem örült, a kocsi szempontjából. Mert azért a japán az japán. Azon még fékbetétet sem kell cserélni 100E km-ig. A Wagonon már 30-nál kellett. Meg felszabályozni a féktárcsát. Más anyag az, amit a japánok az autóba tesznek. A magyar széria gyártástól igaz olcsóbb lesz a kocsi, de vajon hosszú távon ez megéri-e?
Nekem havi 50 rongy, és még nem is nagyon tankoltam bele. Igaz, ebből 35 a törlesztőrészlet. :) A Casco 8500 körül van havonta, 200E önrész, ha jól emléxem, külön kötöttem a klímára 80-85E körül. Ajánlottak életbiztosítási kiegészítést is, de az nem kellett. A kötelező közel 16500 negyedévente, éves szinten 65-66k (vidéki megyeszékhely). Bár ez (remélem) jövőre csökkenni fog, mert most leszek 29, és aszonták, hogy 29 fölött csökken a díj. Az Unionnál kötöttem egyébként.
A fogyasztás február-márciusban 11,5 liter volt (-16 fok is volt, + csak város), április-májusra 8,6-ra csökkent. Egyéb kérdés? :)
Ez a főváros talán? Apósom most vett Ignist múlt héten, arra kereken 5000 Ft/hó, 10% min 100.000 önrész. Nagykanizsa. Vagonra is hasonlót és swiftre is 5200-at mondtak.
Az enyém most lesz 1 éves de gondolom nem okoz meglepetést az, hogy eddig nem kellett szervízbe vinni. A fogyasztás olyan 7-8 között (Nem járok vele városban). Casco: 10 636 Ft.
Nekem is WagonR-em van, mint The Big Gunnernek és nekem is megfordult a fejemben a Lianára váltás. Októberben jár le a kisautó törlesztése, utána - elvileg - jöhet a csere.
Egyszer már ültem - régebben - egy Lianában álló helyzetben, és hát nem úgy emlékszem rá, mint helybajnokra. Számomra legalábbis, aki 193 cm magas vagyok, és több mint 100 kiló, a WagonR ideális autó, de a Lianában épphogy csak elfértem, emlékeim szerint. Egyébként pepec kis autó. Ismétlem álló helyzetben.
A kereskedő a kérdésemre rögtön az 1.6-os motorral szereltet ajánlotta, mivel szerinte (is) az 1.3-as gyenge. Ez azért érdekes, mert a WagonR a maga csaknem ezer kilójával és a régi 76 lovas motorjával igen erős autó benyomását kelti bennem. Akkor, hogy lehet egy 200 kilóval nehezebb autóhoz kevés a több mint 90 lóerő?
Persze, amíg nem mozdul el a kocsi alattam, ezek csak találgatások számomra. Mindenesetre még nem vetettem el a vásárlást, de alaposan körül kell járni a témát a döntés előtt.
A reg. adóról nem is beszélve, ami anno nem volt. Még ezt is bele kell kalkulálni, az 1.6-os motor jóval húzósabb, mint az 1.3-as.