Akit érdekel, hogy mely vonal Európaszerte hanyas számú nemzetközi vonal részét képezi, azoknak egy kis olvasnivaló: itt
Magyarország nemzetközi vonalai E 61 Komárom-Komárno E 69 Bp - Murakeresztúr E 69 Murakeresztúr - Gyékényes E 71 Bp - Dombóvár - Gyékényes E 73 Bajánsenye - Zalaegerszeg - Boba - Veszprém - Székesfehérvár E 85 Budapest - Kelebia
E 50 Hegyeshalom - Budapest - Miskolc - Nyíregyháza E52 Szob - Budapest - Cegléd - Szolnok - Debrecen - Nyíregyháza E 56 Budapest - Rákos - Újszász - Szolnok - Lökösháza
Országokra bontás is megvan, illetve az E-s vonalak teljes hossza is megvan.
Habár nem nemzetközi vonat, de utaztam vele, és a neveimiatt kedvencem az EN247 Bregenz-Wien. Ennek a neve tavaly "austria.com" volt, idén "Landesaustellung Kohle&Dampf Ampflwang 2006" volt. Nem marad el a vicc jövőre sem,mert ezt a vonatot HOLLYWOOD MEGAPLEX KINO Euronightnak fogjuk emlegetni, párja "TelefonSeelsorge Ruf 142" EN lesz.:) Mindig röhögök ezeken az osztrák vonatneveken.:)
A Mozart az Bécs-Párizs között járt, asszem 2002-ben vagy 2003-ban szűnt meg, pontosabban nem szűnt meg, csak felosztották két külön vonatra müncheni átszállással. Ezen volt egy Bmz és egy ABmz Graz és Párizs között, amiket Salzburg-ban tettek rá.
Egyébként még egy-két ellenpélda, hogy nem minden EC zárt szerelvény (a csak az útvonal egy részén járó közvetlen kocsikat nem ide sorolva)
EC Sobieski (Bécs-Varsó, krakkói kocsikkal - ezek majd a Polonia-ra kerülnek menetrendváltástól, és az új Prága-Krakkó közti Comenius veszi át azokat - sőt egy darabig prágaiakkal is - ez utóbbiakat pont a Pestről jövő régi Comenius vitte tovább)
EC Antonín Dvorák/Slovenská Strela (itt két önálló vonatot raknak össze Breclav-ban Prága felé, egyik fele Pozsonyból, a másik meg Bécsből jött, menetrendváltástól megszűnik, mert a SStrela SC lesz)
EC Matterhorn (Svájcból ment Germánföldön valamerre, és egy része más német városba ment)
EC 178, korábban Carl Maria Von Weber (Prága-Westerland, és a többi Sylt-re járó német IC-hez hasonlóan ezen is volt két kocsi, ami Niebüll-ben leakadt és Dagebüll-be ment)
EC Csárdás (amikor még voltak malmöi kocsik, még ha ez se teljesen stimmel, mert nem igazi Y-vonat...)
ca. 1 hete fejtegettük/tem itt az IC és EC-ség kérdését. Volt egy közvetlen kocsis tippem, hogy aminek van kursw-ja, az nem lehet EC, csak IC. Egy vonat lógott ki a sorból, a neve Goldoni EC volt.
Megszűnik a Goldoni Ecként, de marad IC
Akkor lehet, hogy még sem olyan életképtelen teória volt?
Ki mit látott még meg, és mit hagytam ki, kizárólag nemzetközi vonatok tekintetében?
Kedvenc vonatom, az Avala pár:
345-ös 20 percel korábban, 13:15-kor indul Beograd felé - a Keletiből - és később érkezik menetrend szerint, mint szokott.
344-es: Az 1 hónappal ezelőtti változáshoz képest 10 percel később, korábbi állapothoz képest (okt elejéig) 10 percel korábban indul. (8:20) A magyar szakaszon 12:45-kor kezdi meg az utat (Tervei szerint) , de a keletibe az eddiginél 10 percel fog később beérni és az eddiginél szintén később fog megindulni (16:10) Westre. Arra leszek kiváncsi, hogy csúszások mennyire lesznek és mennyire fog ismét a Wiener Walzerrel párosulni... (de ez már az 1-es vonal témája szóval itt END.)
Az ÖBB adatbázisának elég furcsa elképzelései vannak a romániába közlekedő vonatainkról. Pl: Internationaler Schnellzug Partium néven szerepel náluk az a vonat, ami gyakorlatilag egy Püspökladányból induló, magyar földön személyvonatként közlekedő járat. De pl. az Ady is mindenütt megál ladánytól keresztesig, no comment. A Marost az osztrákok még Bégaként ismerik.
oldalra klik, majd klik a FLIRT képre és ott menj lejjebb ott lesz Mo. jövö évi menetrend vagy ilyesmi, észre fogod venni. PDF file ok vannak benne, Acrobat Reader program kell hozzájuk.
Tényleg ott van. Én úgy tudtam, hogy a hálókocsi nem vehető igénybe magyar belföldi utazáshoz. Ugyanakkor érdekes, hogy miért csak erre a konkrét belföldi viszonylatra ad árat.
nem láttam jelzést vagy utalást arra, hogy a Kálmán Imre várna a Traianusra; időben kb ott van és megvalósítható, de kisbetűs megjegyzés nem volt, hogy várna rá
A Liszt már elég régen bukta a nevét, annak az újbóli kiadása szerintem nem gáz. De ha már a 62 mindenkép anonim EC lesz, akkor a Bartók nevet pihentethették volna. De amióta az osztrákoknál szinte minden szaros REX meg ER meg akrámilyen vonatoknak neveket adnak, azóta eléggé megcsappant a névválaszték. Bár valami régi bécsi vonat nevét megkaphatta volna, de már mindegy. Kíváncsi vagyok, ha egyszer elkészülnek a Railjet vonatok, akkor azok kapnak-e majd nevet. Jól hangzana pl., hogy Bartók Béla Railjet vonat indul...
Ezt a dolgot szerintem soha nem fogom megérteni, hogy erre miért volt szükség. De hát ezt kell megszokni
Akkor az én kis világomban lesz
Bartók IC exBartók EC exLisztEC és Liszt EC :-) hmmm frappáns.
Biztos kevés a rendelkezésre álló név az adattárukban:-|
Pedig lehetett volna annyi Osztrák-Magyar Monarchiás nevet találni Andrássy EC-től SISI IC-ig (ISIS IC már úgyis van:DD) Monarchia EC vagy akármi :-) (Ha a két FŐváros között jár)